abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99152887
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:24 schreef Raven_NL het volgende:

[..]

Kan je alleen maar dom doen ?

C# ( en andere .NET code) wordt eenmalig gecompileerd voor de machine waar het programma op gaat draaien. Alleen als code of framework veranderen is nieuwe compilatie nodig.

Java wordt omgezet naar bytecode die vervolgens regel voor regel tijdens de uitvoering wordt geinterpreteert voor de java virtual machine.

Er zijn op dit punt behoorlijk wat verschillen tussen C# en java..
Maarja een C# ontwikkelaar rijdt ook meestal in een dikkere auto dan een java programmeurtje
http://en.wikipedia.org/wiki/Common_Intermediate_Language

quote:
During compilation of .NET programming languages, the source code is translated into CIL code rather than platform or processor-specific object code. CIL is a CPU- and platform-independent instruction set that can be executed in any environment supporting the Common Language Infrastructure,[2] such as the .NET runtime on Windows, or the cross-platform Mono runtime. In theory, this eliminates the need to distribute different executable files for different platforms and CPU types. CIL code is verified for safety during runtime, providing better security and reliability than natively compiled executable files.
Tadaa, Java en C# (of eigenlijk elke .Net taal) worden beide naar bytecode omgezet en daarna runtime omgezet met een JIT-compiler.

Kortom, lever je certificaat maar in of ga ff ergens anders lopen trollen.

Klapjosti :')
pi_99152905
Ik zie in de OP dat C en C++ als platformonafhankelijk worden gezien door TS. Maar een C-programma gecompileerd op windows gaat op mijn mac niet werken, ik zal moeten hercompileren.

quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:25 schreef Raven_NL het volgende:

[..]

Juist.... :')
Wat klopt daar niet aan? Waarom zou je iemand die net begint memory management door de strot heen duwen? Sowieso, ik wil me er niet eens mee bezig houden, de klant betaalt voor functionaliteit, niet voor basale dingen die ook voor je gedaan kunnen worden ;)
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  donderdag 7 juli 2011 @ 14:32:19 #123
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_99152914
Geeft wel een beetje het niveau aan van die MS opleidingen :P

quote:
7s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:32 schreef Pheno het volgende:
Ik zie in de OP dat C en C++ als platformonafhankelijk worden gezien door TS. Maar een C-programma gecompileerd op windows gaat op mijn mac niet werken, ik zal moeten hercompileren.
Mensen hebben verschillende definities van platform-onafhankelijk. Java kan platform-afhankelijk zijn als je platform-afhankelijke libraries gebruikt. C++ code (niet de binaries) kan platform-onafhankelijk zijn; applicatie die alleen van de standaard libs gebruik maakt kun je zonder wijzigingen voor zowel windows als linux compileren. Voor en tegenstanders (wat an sich al triest is, 'tegen' een programmeertaal zijn) van bepaalde talen hanteren verschillende definities al naar gelang wat hun het best uitkomt.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_99152964
quote:

[..]

Wat klopt daar niet aan? Waarom zou je iemand die net begint memory management door de strot heen duwen? Sowieso, ik wil me er niet eens mee bezig houden, de klant betaalt voor functionaliteit, niet voor basale dingen die ook voor je gedaan kunnen worden ;)
Platformonafhankelijkheid wil niet per definitie zeggen dat het op andere platformen kan draaien zonder opnieuw te compileren. Als het goed is kan je trouwens gewoon onder Windows je C applicatie compilen voor het Mac OS platform en andersom. :)
  donderdag 7 juli 2011 @ 14:36:03 #125
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_99153066
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:33 schreef Daeron het volgende:
Platformonafhankelijkheid wil niet per definitie zeggen dat het op andere platformen kan draaien zonder opnieuw te compileren.
Dat is de definitie van platform-onafhankelijk die bijvoorbeeld Sun voor Java gebruikt. Er is niet maar 1 definitie, ieder heeft zo z'n eigen definitie.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_99153174
quote:

[..]

Platformonafhankelijkheid wil niet per definitie zeggen dat het op andere platformen kan draaien zonder opnieuw te compileren. Als het goed is kan je trouwens gewoon onder Windows je C applicatie compilen voor het Mac OS platform en andersom. :)
Ik zie platformonafhankelijk als overal te draaien zonder hercompilatie, anders ben je het eenvoudigweg niet. Je bent als programma toch afhankelijk waarop je gecompileerd bent en waar je op dat moment gaat draaien ;).
pi_99153206
quote:

[..]

Dat BLIJFT een compromis... en zal nooit zo goed werken als een specifiek voor een machine geschreven programma in C++ bv
Wisdom is the art of using knowledge
pi_99153216
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:36 schreef Catbert het volgende:

[..]

Dat is de definitie van platform-onafhankelijk die bijvoorbeeld Sun voor Java gebruikt. Er is niet maar 1 definitie, ieder heeft zo z'n eigen definitie.
Dat klopt, maar ik ben het eens met Sun. Ik moet een programma kunnen compileren op een as/400 en kunnen gebruiken op een windows machine, sort a speak.
pi_99153297
quote:
7s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:39 schreef Pheno het volgende:
sort a speak.
Bubblesort a speak? Quicksort a speak?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  donderdag 7 juli 2011 @ 14:43:49 #130
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_99153407
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:39 schreef Raven_NL het volgende:
Dat BLIJFT een compromis... en zal nooit zo goed werken als een specifiek voor een machine geschreven programma in C++ bv
Met "goed werken" bedoel je puur snelheid. Klopt, C++ is typisch sneller dan de andere mainstream talen, met Java als close second:
http://shootout.alioth.de(...)on&php=on&calc=chart

Maar pure snelheid is in heel veel projecten niet de voornaamste reden om het te gebruiken, vooral omdat de snelheid van de (web)applicatie zelf sowieso geen bottleneck is.
pi_99153454
quote:
6s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:41 schreef Litpho het volgende:

[..]

Bubblesort a speak? Quicksort a speak?
Op de uni hebben ze vast wel weer een of andere theoretisch snellere sort. Niet dat iemand die wil implementeren, want elke fatsoenlijke taal heeft al een geoptimaliseerde en door en door geteste sort-functionaliteit :7
pi_99153571
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:43 schreef Catbert het volgende:

[..]

Met "goed werken" bedoel je puur snelheid. Klopt, C++ is typisch sneller dan de andere mainstream talen, met Java als close second:

Maar pure snelheid is in heel veel projecten niet de voornaamste reden om het te gebruiken, vooral omdat de snelheid van de (web)applicatie zelf sowieso geen bottleneck is.
Snelheid van oplossend programmeren lijkt me belangrijker. Als je goed bent in C pak je dat, ben je goed in java, doe je dat. Dat eeuwige gejank over welke taal de beste is. Er is geen beste, want dan zou iedereen die gebruiken :7
  donderdag 7 juli 2011 @ 14:48:32 #133
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_99153667
quote:
6s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:44 schreef Pheno het volgende:
Op de uni hebben ze vast wel weer een of andere theoretisch snellere sort. Niet dat iemand die wil implementeren, want elke fatsoenlijke taal heeft al een geoptimaliseerde en door en door geteste sort-functionaliteit :7
Sure. Maar je moet wel weten hoe dergelijke algorithmes werken puur om te kunnen apprecieren dat het behoorlijk bewerkelijk is. Als je het puur als een "call" naar een library ziet, heb je gewoon niet door dat er redelijk wat number-crunching bij komt kijken. Als je het aan het ontwikkelen bent merk je niet dat je inefficient bezig bent, dat merk je pas als de app server bij 10 concurrent users het geheel onverwacht spaans benauwd krijgt.

Van de week een junior consultant nog moeten helpen omdat 'ie in een WS voor iedere request opnieuw database connections zat te openen bijvoorbeeld.

quote:
7s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:46 schreef Pheno het volgende:
Snelheid van oplossend programmeren lijkt me belangrijker. Als je goed bent in C pak je dat, ben je goed in java, doe je dat. Dat eeuwige gejank over welke taal de beste is. Er is geen beste, want dan zou iedereen die gebruiken :7
Eensch. Persoonlijk vind ik Java het 'best' voor back-end stuff, vooral omdat daar enorm veel voor te vinden is aan open source spul dat gewoon goed werkt, en .Net erg sterk is voor mooie webapplicaties. Zijn genoeg projecten waar dat ook gewoon prima samenwerkt. Al het ESB spul is Java, alleen de webapplicatie is .Net.
pi_99153765
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:43 schreef Catbert het volgende:

[..]

Is trouwens geen garantie. Heb laatst een keer een aantal xml databases tegenover elkaar gebenchmarked voor een project op de uni. Bleek dat een db engine geschreven in Java sneller presteerde dan een db engine geschreven in C++.

Kortom, de taal zegt niets over de efficiëntie of werkbaarheid van de applicatie.

Ik sluit me aan bij de heersende conclusie, programmeren is eerder een mindset die je hebt dan je kunsten in een bepaalde taal.
  donderdag 7 juli 2011 @ 14:54:30 #135
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_99153942
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:51 schreef Daeron het volgende:
Is trouwens geen garantie. Heb laatst een keer een aantal xml databases tegenover elkaar gebenchmarked voor een project op de uni. Bleek dat een db engine geschreven in Java sneller presteerde dan een db engine geschreven in C++.
SQLite versus HSQL toevallig?

quote:
Kortom, de taal zegt niets over de efficiëntie of werkbaarheid van de applicatie.
Nee, de ontwikkelaar des te meer :)

quote:
Ik sluit me aan bij de heersende conclusie, programmeren is eerder een mindset die je hebt dan je kunsten in een bepaalde taal.
^O^
pi_99154017
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:54 schreef Catbert het volgende:

[..]

SQLite versus HSQL toevallig?

XML Databases dus geen SQL maar xquery ;)

Maar dat waren sedna en basex voor de geïnteresseerden onder ons.
  donderdag 7 juli 2011 @ 14:58:28 #137
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_99154114
Over het XML deel heengelezen ;) Zelf nogal afgeknapt op SQLite, maar vooral vanwege het gebrek aan ondersteuning van referentiele integriteit.
  donderdag 7 juli 2011 @ 14:59:45 #138
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_99154172
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:16 schreef Catbert het volgende:
Sorry maar dat geeft dus goed aan wat het niveau is van een gemiddelde "CS" study daar. Je leert daar niet hoe dingen werken, je leert hoe je een library gebruikt die iemand anders voor je gemaakt heeft. Dat is niet leren programmeren. De taal boeit hier overigens weinig in, ik vind alleen het gezeur over hoe geweldig Python wel niet is gewoon irritant, het is niks bijzonders. Net zoals mensen die los gaan over Scala. "Kijk eens hoe weinig regels code", ja, maar is het leesbaar?

Leren programmeren is leren hoe dingen werken. Dus in plaats van een resize library te gebruiken, leer dat eens ZELF pixel voor pixel te doen. In plaats van een linked list te gebruiken, leer er eerst ZELF eens een te maken. Dat is informatica, en niet dat gesufkut van tegenwoordig waar je maar een paar libraries tegen je probleem aan gooit in de hoop dat dat de oplossing is.

Het maakt in deze ook weinig uit of je begint in Perl, Python, Java, C# of C++, als je maar de juiste opleiding krijgt. Ik vind Smalltalk een nog betere taal om mee te beginnen, hoewel je daar in "het echt" ook niet snel mee zult gaan werken. Leren programmeren is leren hoe bepaalde constructies werken, zoals algorithmes, OO programmeren en design patterns herkennen. Als de geschiktheid van een taal afhangt van hoe 'makkelijk' een image bewerkings library is, dan zit er in de belevingswereld van de docent iets compleet scheef, en dat past goed bij het hedendaagse HBO (en de vergelijkbare studies in de VS).
Nou, inderdaad, die rukkers van MIT bijvoorbeeld. Oh wacht, hun programma wordt gezien als een van de beste in de US. :').

quote:
Post er eens een paar dan?
Zodat jij er weer over kunt zeggen dat je het geen probleem vindt en dat het niet belangrijk is? Dag. :'). Er staan talloze voorbeelden op internet. Een leuk wetenschappelijk artikel is bijv. deze, waarin implementaties voor verschillende taken worden vergeleken voor C, C++, Java, Perl, Python, Rexx en Tcl. Conclusie:

quote:
writing them. The results indicate that, for the given pro-
gramming problem, which regards string manipulation and
search in a dictionary, “scripting languages” (Perl, Python,
Rexx, Tcl) are more productive than “conventional lan-
guages” (C, C++, Java). In terms of run time and mem-
ory consumption, they often turn out better than Java and
not much worse than C or C++.
en

quote:
Designing and writing the program in Perl, Python,
Rexx, or Tcl takes no more than half as much time as
writing it in C, C++, or Java and the resulting program
is only half as long.
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
pi_99154351
quote:
De taal is platformonafhankelijk, het programma niet
pi_99154427
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:59 schreef keesjeislief het volgende:

[..]

Nou, inderdaad, die rukkers van MIT bijvoorbeeld. Oh wacht, hun programma wordt gezien als een van de beste in de US. :').

[..]

Zodat jij er weer over kunt zeggen dat je het geen probleem vindt en dat het niet belangrijk is? Dag. :'). Er staan talloze voorbeelden op internet. Een leuk wetenschappelijk artikel is bijv. deze, waarin implementaties voor verschillende taken worden vergeleken voor C, C++, Java, Perl, Python, Rexx en Tcl. Conclusie:

[..]

en

[..]

De vraag van TS was toch met welke taal hij best kon beginnen? Geen idee waarom je cijfers over productiviteit erbij haalt, dat is namelijk voor ene beginner totaal irrelevant. Wil je snappen wat objecten zijn, dan is een in jouw ogen minder productieve taal handiger. Ook geen frameworks als Spring of weet ik wat, maar gewoonweg Java of C++. Daarna kun je altijd nog naar een andere taal springen.

quote:
14s.gif Op donderdag 7 juli 2011 15:03 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

De taal is platformonafhankelijk, het programma niet
Oke, op die fiets. Ik denk in resultaat, vandaar dat ik het vreemd er uit vind zien. Ik programmeer niet om de code, maar om een applicatie te maken :P
  donderdag 7 juli 2011 @ 15:10:22 #141
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_99154667
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:14 schreef Raven_NL het volgende:

[..]

Python is goud waard, maar wordt meestal gebruikt als script taal in een of andere toepassing die dus in een andere programmeertaal echt gemaakt wordt. Bijvoorbeeld Blender: Geschreven in C/C++ en gebruikt Python als script taal voor add ons en dergelijke.

Als je in een team mee wil doen is Python zeker de moeite waard. Het is echter niet bedoeld om complete programma's te schrijven
Waarom? Omdat jij het categoriseert als een 'scripttaal'? Je kunt er alles mee doen wart je maar wilt. Geen beperkingen. Paar voorbeelden van http://www.python.org/about/quotes/:

quote:
"Python is fast enough for our site and allows us to produce maintainable features in record times, with a minimum of developers," said Cuong Do, Software Architect, YouTube.com.

"Python has been an important part of Google since the beginning, and remains so as the system grows and evolves. Today dozens of Google engineers use Python, and we're looking for more people with skills in this language." said Peter Norvig, director of search quality at Google, Inc.

"Journyx technology, from the source code of our software to the code that maintains our Web site and ASP sites, is entirely based on Python. It increases our speed of development and keeps us several steps ahead of competitors while remaining easy to read and use. It's as high level of a language as you can have without running into functionality problems. I estimate that Python makes our coders 10 times more productive than Java programmers, and 100 times more than C programmers." -- Curt Finch, CEO, Journyx

"Python enabled us to create EVE Online, a massive multiplayer game, in record time. The EVE Online server cluster runs over 50,000 simultaneous players in a shared space simulation, most of which is created in Python. The flexibilities of Python have enabled us to quickly improve the game experience based on player feedback" said Hilmar Veigar Petursson of CCP Games.
Fotoboek
  donderdag 7 juli 2011 @ 15:10:42 #142
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_99154686
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:59 schreef keesjeislief het volgende:
Euh, je linkt naar een computertechniek opleiding, niet naar een informatica opleiding. Wat deze mensen leren is vooral elektrotechniek. M'n vader heeft een soortgelijke opleiding gedaan, en hij is gewoon Elektrotechnicus. MIT is een van de leidende engineering instituten op de wereld maar de focus ligt daar niet op het leveren van de volgende lichting Java programmeurs. Als je wil leren programmeren moet je ook niet aan de UT gaan studeren.

quote:
Het stukje "In general, the differences between languages tend to be smaller than the typical differences due to different programmers within the same language." laat je voor het gemak maar even weg? :') Oftwel, het verschil is te verwaarlozen.

quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 15:10 schreef keesjeislief het volgende:
Waarom? Omdat jij het categoriseert als een 'scripttaal'? Je kunt er alles mee doen wart je maar wilt. Geen beperkingen. Paar voorbeelden van http://www.python.org/about/quotes/:
Waar komt toch altijd die bewijsdrang van Python aanhangers vandaan? Het is een prima taal hoor, maar het is niet "beter" of "slechter" dan Java perse. Natuurlijk staan op die site dat soort quotes, quotes in de trant van "we hebben Python bekeken maar het mist de hoeveelheid meuk die al voor Java bestaat dus we laten het hier bij" zul je niet zien. Dat is gewoon marketing. op onze site staan ook quotes van klanten die een positiever beeld geven dan wat de werkelijkheid is wat betreft hun mening over ons.
  donderdag 7 juli 2011 @ 15:14:56 #143
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_99154853
quote:
7s.gif Op donderdag 7 juli 2011 15:05 schreef Pheno het volgende:

[..]

De vraag van TS was toch met welke taal hij best kon beginnen? Geen idee waarom je cijfers over productiviteit erbij haalt, dat is namelijk voor ene beginner totaal irrelevant. Wil je snappen wat objecten zijn, dan is een in jouw ogen minder productieve taal handiger. Ook geen frameworks als Spring of weet ik wat, maar gewoonweg Java of C++. Daarna kun je altijd nog naar een andere taal springen.
Daar ging de discussie al niet meer over. Daarnaast is mijn link erg relevant voor TS, omdat die aangeeft dat Python door MIT wordt gebruikt in een van hun eerste colleges voor studenten electrical engineering. Een goede onderbouwing van het feit dat Python een heel geschikte taal is om mee te beginnen.
Fotoboek
pi_99154982
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 15:14 schreef keesjeislief het volgende:

[..]

Daar ging de discussie al niet meer over. Daarnaast is mijn link erg relevant voor TS, omdat die aangeeft dat Python door MIT wordt gebruikt in een van hun eerste colleges voor studenten electrical engineering. Een goede onderbouwing van het feit dat Python een heel geschikte taal is om mee te beginnen.
Hij wil desktop-apps schrijven? Ik kan ook Prolog gaan aanbevelen, maar dat is ook alleen maar zinvol in bepaalde gebieden ;)
  donderdag 7 juli 2011 @ 15:21:23 #145
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_99155146
quote:
5s.gif Op donderdag 7 juli 2011 15:17 schreef Pheno het volgende:
Hij wil desktop-apps schrijven? Ik kan ook Prolog gaan aanbevelen, maar dat is ook alleen maar zinvol in bepaalde gebieden ;)
Idd. Voor Windows desktop-apps zou ik ook eerder .Net aanraden dan Java.
  donderdag 7 juli 2011 @ 15:23:27 #146
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_99155242
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 15:10 schreef Catbert het volgende:

[..]

Euh, je linkt naar een computertechniek opleiding, niet naar een informatica opleiding. Wat deze mensen leren is vooral elektrotechniek. M'n vader heeft een soortgelijke opleiding gedaan, en hij is gewoon Elektrotechnicus. MIT is een van de leidende engineering instituten op de wereld maar de focus ligt daar niet op het leveren van de volgende lichting Java programmeurs. Als je wil leren programmeren moet je ook niet aan de UT gaan studeren.
TS wil leren programmeren zonder een informaticus te worden, precies zoals die studenten op MIT. Hij zit veel dichter bij jouw vader en bij mij, die snel en productief een programmeertaal willen gebruiken waarmee ze alles kunnen doen wat ze willen, dan bij suffe informatici die het vanuit een theoretischer perspectief bekijken.

quote:
Waar komt toch altijd die bewijsdrang van Python aanhangers vandaan? Het is een prima taal hoor, maar het is niet "beter" of "slechter" dan Java perse. Natuurlijk staan op die site dat soort quotes, quotes in de trant van "we hebben Python bekeken maar het mist de hoeveelheid meuk die al voor Java bestaat dus we laten het hier bij" zul je niet zien. Dat is gewoon marketing. op onze site staan ook quotes van klanten die een positiever beeld geven dan wat de werkelijkheid is wat betreft hun mening over ons.
Zucht. Kijk nou eens naar de post die ik quotte. Daarin wordt beweerd dat Python slechts een scripttaaltje is en ongeschikt voor 'hele programma's'. Als ik daarop reageer met een aantal quotes waaruit duidelijk wordt dat Python gebruikt wordt voor heel grote projecten heb ik opeens 'bewijsdrang'. :'). Flikker toch op, er is eerder sprake van oogkleppen bij de Java-adepten hier.
Fotoboek
  donderdag 7 juli 2011 @ 15:26:41 #147
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_99155373
quote:
5s.gif Op donderdag 7 juli 2011 15:17 schreef Pheno het volgende:

[..]

Ja, of een van de andere miljoenen talen waarmee dat kan. ;). Punt is dat Python er bij uitstek geschikt voor is, ;) omdat het zo'n mooie, compacte en intuitieve taal is en erg fijn voor beginners. ;). Voor de 1000e keer. ;). :').
Fotoboek
  donderdag 7 juli 2011 @ 15:29:23 #148
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_99155510
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 15:21 schreef Catbert het volgende:

[..]

Idd. Voor Windows desktop-apps zou ik ook eerder .Net aanraden dan Java.
Je zit het hele topic te spugen op het feit dat Python te simpel is om 'goed te leren programmeren', en nu raad je .net aan, wat betekent dat TS een IDE gaat downloaden en met klikkerdeklak formpjes in elkaar gaat plakken? Serieus? :').
Fotoboek
pi_99155953
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 15:26 schreef keesjeislief het volgende:

[..]

Ja, of een van de andere miljoenen talen waarmee dat kan. ;). Punt is dat Python er bij uitstek geschikt voor is, ;) omdat het zo'n mooie, compacte en intuitieve taal is en erg fijn voor beginners. ;). Voor de 1000e keer. ;). :').
Je hoeft niet te prediken hoor, daar ben ik immuun voor. Het leuke is dat elke taal zegt bovenstaande te zijn namelijk ;) Ik denk dat er nu gevallen wordt over het compacte, want het doet zo veel voor je. Dat kun je pas waarderen als je weet hoe rot het in 'mindere' talen gaat.

Zie hoe het java vergaan is, het is echt geen mooie en zeker geen compacte taal, maar ja, ik heb er lol mee door allerlei frameworks die de taal compact maken ;) Maar ik maak webapps. Voor desktopapps zou het kunnen, al is het niet handig, tenminste, ik ken alleen dat buttugly Swing van zo'n tien jaar terug. Dat is hell in het kwadraat.
pi_99156469
Vroeger Visual Basic en C++

Nu AutoIT, zeer sterk in het koppelen van systemen aan elkaar. Een soort van macro tooling is het maar je kan er ook gewoon andere tooling mee maken. Erg krachtig. Nadeel is dat het alleen Win32 geschikt is.
Lambo of Rekt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')