Tuurlijk. Maar dat is net zoals een boek: een coderegel mag niet langer zijn dan 40 karakters puur en alleen al omdat mensen moeite krijgen het 'verhaal' te volgen. Maar een ternary operator is op zich al een mooi middel om idioten uit je code te houdenquote:Op maandag 10 oktober 2011 16:21 schreef Litpho het volgende:
Ik ook. Tot de toekenningen en/of de testconditie groter worden. Dan wordt de uitgeschreven versie al gauw leesbaarder.
Als ik een euro zou krijgen voor het aantal (ex-)collega's wat ik al als voorbeeld onder de bus heb gelegd omdat zij wél en ik niet geloofde in code ownership...quote:Op maandag 10 oktober 2011 16:43 schreef Catbert het volgende:
[..]
Tuurlijk. Maar dat is net zoals een boek: een coderegel mag niet langer zijn dan 40 karakters puur en alleen al omdat mensen moeite krijgen het 'verhaal' te volgen. Maar een ternary operator is op zich al een mooi middel om idioten uit je code te houden
Och. Bij ons wordt code gewoon aangepast als het niet aan de stijlregels voldoet. En als mensen keer op keer de fout in gaan worden ze er gewoon door een collega op aangesproken.quote:Op maandag 10 oktober 2011 16:48 schreef Litpho het volgende:
Als ik een euro zou krijgen voor het aantal (ex-)collega's wat ik al als voorbeeld onder de bus heb gelegd omdat zij wél en ik niet geloofde in code ownership....
Dat kan wel met meerdere programmeertalen.quote:Op maandag 10 oktober 2011 22:04 schreef sebasie20 het volgende:
Leer c++ dan kan je mooie programmas maken, virusscanners enzo.
Waarom zou je in hemelsnaam een virusscanner willen gaan maken in je eentje?quote:Op maandag 10 oktober 2011 22:04 schreef sebasie20 het volgende:
Leer c++ dan kan je mooie programmas maken, virusscanners enzo.
Sterker nog; dat kan met elke turing-complete taalquote:Op maandag 10 oktober 2011 22:05 schreef themole het volgende:
Dat kan wel met meerdere programmeertalen.
Definieer 'de fout'. Ik heb zo'n autist op het werk die vind dat alle code volgens zijn manier geschreven dient te worden, dat mensen die ternary operators gebruikt dood moeten, en meer van zulk ongein.quote:Op maandag 10 oktober 2011 17:27 schreef Catbert het volgende:
[..]
Och. Bij ons wordt code gewoon aangepast als het niet aan de stijlregels voldoet. En als mensen keer op keer de fout in gaan worden ze er gewoon door een collega op aangesproken.
Of je het wil is een tweede.quote:Op maandag 10 oktober 2011 22:06 schreef Catbert het volgende:
[..]
Sterker nog; dat kan met elke turing-complete taal
Niet volgen van binnen de organisatie afgesproken regels.quote:
Ja, dat soort mensen hadden ze nooit uit hun kelder moeten latenquote:Ik heb zo'n autist op het werk die vind dat alle code volgens zijn manier geschreven dient te worden, dat mensen die ternary operators gebruikt dood moeten, en meer van zulk ongein.
Het belangrijkste van goedgeschreven code lijkt mij goede documentatie. Elke klasse en elke functie van een kort stukje documentatie voorzien: een korte beschrijving van wat het doet, waar de input aan moet voldoen, wat het precies output, bijzonderheden, gebruikte algoritmen, en tenminste 1 voorbeeld.quote:Op maandag 10 oktober 2011 22:07 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Definieer 'de fout'. Ik heb zo'n autist op het werk die vind dat alle code volgens zijn manier geschreven dient te worden, dat mensen die ternary operators gebruikt dood moeten, en meer van zulk ongein.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |