abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 juni 2011 @ 13:28:16 #1
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_98815979
Link naar alle vorige delen in de reeks: Topicreeks: Gezond Slank
De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.
Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

Lurktooltje: Lurkers beware! http://www.fok.nl/gm/volgteltool.php
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
  woensdag 29 juni 2011 @ 13:29:11 #2
148689 Muis006
pi_98816025
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 13:26 schreef Muis006 het volgende:
Ik was gezwicht voor een restant baconchips :@ wie geeft de billenkoek?

O: 450 ml vruchtenyoghurt
T: banaan
T: mueslireep
T: ongeveer 50 gram baconchips
L: omelet 2 eieren, half kaiserbroodje met zoute boter
T: 3 platte perziken
D: chili

Ik zeg: hoog in mijn suiker.
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 13:27 schreef Tinkepink het volgende:
Mijn lijstje tot nu toe / planning
o. havermout met verse rode bessen
t. banaan + nectarine + potje zelfgemaakte yoghurt
l. couscoussalade (veel) met extra tomaat en potje zelfgemaakte yoghurt
t. peer + rauwkostsalade met mayonaise + rode bessen
d. pasta denk ik. Of gevulde aardappel met roomsaus en sla

woensdag 29 juni 2011 @ 13:29:30 #3
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_98816033
Okee

O: banaan + pil
L: grote krentenbol
D: geen idee, eet alleen, dus moet nog ff langs de supermarkt zo
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  woensdag 29 juni 2011 @ 13:32:07 #4
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_98816152
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 13:29 schreef XcUZ_Me het volgende:
Okee

O: banaan + pil
L: grote krentenbol
D: geen idee, eet alleen, dus moet nog ff langs de supermarkt zo
Waar heb je zin in? Waarom ga je niet lekker uit eten in je eentje? Hoef je neit te koken en krijg je toch wat lekkers binnen :+
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  Vis een optie? woensdag 29 juni 2011 @ 13:32:08 #5
70532 loveli
N
pi_98816155
Wanneer doen we 1532?
crap in = crap out
pi_98816159
O yoghurt met druiven
(tussendoor) handje van die LIDL hazelnoten met chocolade
L half stokbrood(je) met tonijn, rucola, kappertjes, paar olijfjes en (yoghurt) mayonaise.
D Wedges met een kipfiletje en broccoliroosjes
Voor het slapen een kop warme thee met wat honing.

Is dit gezond (genoeg) ? :@
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  woensdag 29 juni 2011 @ 13:33:11 #7
148689 Muis006
pi_98816210
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 13:32 schreef Stokstaart het volgende:
O yoghurt met druiven
L half stokbrood(je) met tonijn, rucola, kappertjes, paar olijfjes en (yoghurt) mayonaise.

Nee. Te weinig :) Je hebt meer T's nodig.
  Vis een optie? woensdag 29 juni 2011 @ 13:33:33 #8
70532 loveli
N
pi_98816222
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 13:32 schreef Stokstaart het volgende:
O yoghurt met druiven

Ligt eraan wat je wilt bereiken. Is best een goed lijstje, kan alleen niet zien of het genoeg is.
crap in = crap out
pi_98816239
Vlees bij de pasta / gevulde aardappel Tink? If so ^O^, gok net als GB dan zo'n 1850 met goede verdeling.

Healthfood husky is watching youzz!
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  woensdag 29 juni 2011 @ 13:34:09 #10
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_98816240
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2011 09:23 schreef Muis006 het volgende:

[..]

Goed :) ik moet nog 1 eerstejaars vak afronden, dat doe ik komend jaar. Ik ben in januari weer rustig begonnen (ik moet nog veel weg voor het medische circus) en ik heb 1 eerstejaars en 1 tweedejaarsvak gehaald. Komend jaar ga ik het 2e jaar regulier volgen.

Ik heb wel een studie-achterstand waar je U tegen zegt _O-

Hoe gaat het bij jou?
Wat goed zeg, lekker ook om dan straks dat eerste jaar helemaal klaar te hebben! hoop dat het allemaal zo goed blijft gaan en je het tweede jaar lekker met de rest mee kunt doen!

Ik mag steeds meer afstrepen van mijn to do lijstje. Heb nog officieel tot september, maar volgens mij gaat niemand van onze klas dat redden :')
Ik liep heel erg achter met opdrachten, maar als ik in juli op vakantie ga, heb ik alles zo goed als af (1 vak nog). Verder de afstudeer trajecten nog, maar van de 7 heb ik er nu 3 klaar (van 2 de verslaglegging nog niet), de 4e halverwege, de 5e meldt zich net aan, dus dan heb ik er straks nog 2 te gaan :7 Het einde komt langzaam maar zeker in zicht :+
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
  woensdag 29 juni 2011 @ 13:34:44 #11
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_98816266
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 13:32 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Waar heb je zin in? Waarom ga je niet lekker uit eten in je eentje? Hoef je neit te koken en krijg je toch wat lekkers binnen :+
of je laat lekker wat bezorgen en pakt een leuke serie erbij!
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
  woensdag 29 juni 2011 @ 13:35:43 #12
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_98816302
Hoi, ik val hier ook nog even binnen. Niet helemaal gelezen. Mijn lijstjes zijn bagger, echt veel te weinig gezonde dingen. Heb gewoon ook geen tijd, loop al 3 dagen van hot naar her... Nujah vanavond 3 gangen diner en dan morgen nog gaan eten met de ouders en de ouders van mijn vriendje en dan is het gedaan :(.

Lijstje maandag:
O: glas fruitsap en koffiekoek
S: tafels verzeulen, infobeurs opzetten, heen en weer lopen, 30 min fietsen, 3 uur in een autoband in de Dijle, 45 min wandelen
D: heel veel water, 6 mezze van bij de griek met 2 kleine stukjes stokbrood
T: klein restje pastasalade
S: zwanezangcantus (= bier) met nadien opruimen van tafels, dansen

Lijstje dinsdag:
B: 3 gesuikerde sandwiches en 2 glazen cola
S: café kuisen, tafels verzeulen, kamionnette rijden
D: BBQ: redelijk wat groentjes, 2 bruine broodjes, 1 stukje kip
S: dansen, opruimen café, organiseren feestje
T: wat chipjes, 4 bitterballen, 1 coctail

Lijstje vandaag:
B: 2 mini koffiekoeken, plakje kaas, plakje gerookte zalm, 2 mini zoete sandwiches
S: kuisen, fietsen, klaarmaken galabal
D:
• Voorgerecht: Gevulde “Ravioli Brasato”, sausje van philadelphia light met tuinkruiden, gebakken spekjes, kleine inktvisjes en scampi’s
• Hoofdgerecht: Parelhoen met roze pepersaus, marktgroentjes en kroketjes
• Dessertenbuffet: chocolademousse, crème brulée, fruitsla met zelfgemaakt vanille-ijs en chocoladesaus, bavarois van tiramisu en bavarois van frambozen, kleine kaasschotel met notenbrood
met schuimwijn en aangepaste wijnen (met mate)
S: dansen
Ik bijt!
(Zachtjes)
  woensdag 29 juni 2011 @ 13:36:02 #13
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_98816318
Zou brood met avocado en makreel lekker zijn? 8-)
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_98816343
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 13:33 schreef loveli het volgende:

[..]

Ligt eraan wat je wilt bereiken. Is best een goed lijstje, kan alleen niet zien of het genoeg is.
Ik ben vrij lang (2 meter) en wil idd wat kilootjes kwijt.
Heb dat SHE-dieet geprobeerd, maar bleef trek houden :@ . Bovendien is het niet zo dat er 20 kilo af moet of zo.

@ Muis, meer tussendoortjes in de vorm van.... fruit? Fruit is toch een behoorlijke dikmaker. Aangezien fructose sneller omgezet wordt in suikers dan geraffineerde suikers ? :@
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_98816377
quote:
14s.gif Op woensdag 29 juni 2011 13:36 schreef MariaEtcetera het volgende:
Zou brood met avocado en makreel lekker zijn? 8-)
Met een beetje (halfvolle)mayonaise wel :9
Groetjes, Ezio.
  woensdag 29 juni 2011 @ 13:37:32 #16
148689 Muis006
pi_98816393
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 13:36 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Heb dat SHE-dieet geprobeerd, maar bleef trek houden :@ . Bovendien is het niet zo dat er 20 kilo af moet of zo.

@ Muis, meer tussendoortjes in de vorm van.... fruit? Fruit is toch een behoorlijke dikmaker. Aangezien fructose sneller omgezet wordt in suikers dan geraffineerde suikers ? :@
Vis, zuivel, een eitje, you name it.

T's hoeven niet alleen fruit te zijn :)
  woensdag 29 juni 2011 @ 13:37:43 #17
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_98816402
Mag ik even mopperen op? :@ Geen tijd is een kulargument :@
Met twee kinderen, een bijna fulltime baan, een volledig huishouden etc. etc. vind ik ook nog tijd om te sporten en gezond te eten. Dus hoe kunnen jullie nou geen tijd hebben?
Het heeft hoogstens geen prioriteit.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  Vis een optie? woensdag 29 juni 2011 @ 13:39:57 #18
70532 loveli
N
pi_98816482
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 13:36 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Noop. Fructose wordt door de lever gemetaboliseerd en schopt je insulinehuishouding & verzadigingsgevoel in de war, waardoor op lange termijn diabetes & obesitas.
/kort door de bocht
En fruit is niet de hoofdschuldige, maar tafelsuiker, dat bestaat voor de helft uit fructose.

Als je 2 meter bent en man is je lijstje te weinig.

Verder: eiwitrijke dingen zoeken, eitje bijvoorbeeld, zolang het maar geen ontbijtkoek is :+
crap in = crap out
  woensdag 29 juni 2011 @ 13:40:06 #19
148689 Muis006
pi_98816491
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 13:37 schreef Tinkepink het volgende:
Met twee kinderen, een bijna fulltime baan, een volledig huishouden etc. etc. vind ik ook nog tijd om te sporten en gezond te eten. Dus hoe kunnen jullie nou geen tijd hebben?
oh vind ik ook.

And there's no excuse for cola bij je ontbijt. De tijd die je nodig hebt om de fles cola te pakken, is even kort als de tijd die je nodig hebt om een kop thee te zetten (of de melk te pakken he V1Z)
  woensdag 29 juni 2011 @ 13:40:16 #20
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_98816497
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 13:37 schreef Tinkepink het volgende:
Dat is meestal waar maar deze week echt niet, het is de eerste keer sinds 3 dagen dat ik gewoon neerzit op een stoel. Maar ik moet nu ook terug gaan kuisen en financieen in orde maken. En anders, als de winkels toe zijn na je werk ben je gejost...
Ik bijt!
(Zachtjes)
  woensdag 29 juni 2011 @ 13:40:17 #21
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_98816498
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 13:32 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

:D Dat durf ik echt niet :@. Ik durf al niet eens ergens in m'n eentje een kop koffie te drinken :').
En zin ergens in? Dat gevoel heb ik al weken niet meer.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  woensdag 29 juni 2011 @ 13:40:40 #22
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_98816515
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 13:37 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Met een beetje (halfvolle)mayonaise wel :9
Ik ga het proberen! :9

Oh en als je een kerel bent moet je idd meer eten! :Y En goed sporten 8-) Vraag onze topic-bunker-dude V1z0R maar *)
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  woensdag 29 juni 2011 @ 13:40:55 #23
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_98816532
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 13:40 schreef Muis006 het volgende:

[..]

oh vind ik ook.

And there's no excuse for cola bij je ontbijt. De tijd die je nodig hebt om de fles cola te pakken, is even kort als de tijd die je nodig hebt om een kop thee te zetten (of de melk te pakken he V1Z)
Melk is niet zo effectief bij hypoglycemie, het was cola of flauw vallen...
Ik bijt!
(Zachtjes)
  Vis een optie? woensdag 29 juni 2011 @ 13:41:37 #24
70532 loveli
N
pi_98816554
Sjaapje loopt co-schappen, moet een kudde eerstejaars voeden en laven, deze week heeft ze geen tijd :+
crap in = crap out
pi_98816563
Geen tijd, geen puf(f), geen zin, geen prioriteit...
What's in a name...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')