abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 september 2011 @ 13:29:34 #226
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_102279100
“Thomas Dekker heeft er schoon genoeg van en gaat het dus anders aanpakken, schrijft hij in zijn boek dat ik de afgelopen dagen heb gelezen. Eerst zien en dan geloven, denk ik dan maar. Zonder een vergelijking te willen trekken denk ik aan vele door eigen schuld in de problemen geraakte sporters met dezelfde nobele voornemens die het niet lukte op niveau terug te komen. Het toont aan dat het ook razend moeilijk is. Kan een jongen als Thomas het wel opbrengen om als een ander mens de draad weer op te pakken als mateloosheid in je genen zit, zoals hij beweert? Van de drank afblijven, discotheken mijden en al die lekkere meiden versmaden die zo maar in je bed willen springen omdat je Thomas Dekker heet. Alleen als hij als een monnik in staat is de geneugten van het leven volledig af te zweren is er een kans op terugkeer naar de top. Zoals ik het Peter Post ooit heb horen zeggen: ‘Als je er voor je veertigste vanaf weet te blijven kun je er na die tijd nog volop van genieten. Als Gerrit Schulte een heel enkele keer iets deed dat niet in het belang was van zijn sport, dan strafte hij zichzelf door tijdens de koers geen drinken aan te nemen. Geen druppel! Eerst hard zijn voor jezelf, want douceurtjes moet je verdienen, zei hij altijd.’ Ik ken Thomas Dekker niet persoonlijk, maar in zijn boek lees ik nergens iets ...
... over deze vorm van zelfkastijding of iets dat daarmee vergelijkbaar is. Twee jaar buitenspel staan is voor een gedreven wielrenner, die hij ook is, geen kattenpis. Het is echter wel een mooie gelegenheid om tot bezinning te komen. Bijvoorbeeld door iets te ondernemen waarbij je geestelijk tot je grenzen moet gaan om met jezelf in het reine te komen. Dat had ik graag willen lezen, na al het gedraai in de media! Ik geloof absoluut dat een klasbak als hij het fysiek aan kan om zijn plaats in het peloton na twee jaar afwezigheid te hernemen, maar of hij daar mentaal toe in staat is, zal moeten blijken. Hij verdient een tweede kans, net als alle andere dopingzondaars, maar het is aan hem die te grijpen. Hij kan daarbij een voorbeeld nemen aan Frans Verbeeck, een Belgische renner uit de jaren zeventig. Een prijsvechter die voor iedere frank moest knokken, want ondanks goede uitslagen verdiende hij het zout in de pap nog niet. Door armoe gedwongen stopte hij met koersen om een melkwijk te gaan lopen. Een jaar nadien pakte het Melkboerke van Langbeek zijn wielercarrière weer op en maakte een comeback die zijn gelijke niet kent. In een tijd toen er in eigen land mannen rondreden als Eddy Merckx, Roger De Vlaeminck en Freddy Maertens behaalde hij overwinningen in de Omloop van Het Volk, de Amstel Gold Race, de Waalse Pijl, de Scheldeprijs en het Belgische kampioenschap. Alleen maar omdat hij er in dat jaar als melkboer achter was gekomen hoe je eigenlijk moet leven om als coureur de top te bereiken. In negen seizoenen fietste hij een imposante palmares bij elkaar om daarna in de burgermaatschappij ook nog een mooie carrière te realiseren. Een sympathieke en bescheiden man, op wie de woorden ‘dikke nek’ niet van toepassing zijn. Thomas Dekker is een ander mens dan Frans Verbeeck. Hij is een jongen met smaak en oog voor detail. In dat opzicht doet hij me denken aan twee renners die ik in mijn wielercarrière van dichtbij heb meegemaakt. Roy Schuiten en Leo Duyndam waren namelijk net zo. Alles moest bij hen het beste van het beste en het mooiste van het mooiste zijn, want daar kickten ze op. Toen hun wielertijd erop zat draaide die eigenschap ze op destructieve wijze ook de nek om. Dus pas op, Thomas! Ik hoop dat je er inderdaad schoon genoeg van hebt en je in staat bent anders te gaan leven. Ik zou het fantastisch vinden, want de Nederlandse wielerwereld heeft een vedette - als jij kunt zijn - nodig. Om onze successenhonger te bevredigen, onze nationale sportgevoelens te strelen en onze jeugd te inspireren. Maar, eerst zien en dan geloven!
janneman
  vrijdag 23 september 2011 @ 00:08:08 #228
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_102285546
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 22:11 schreef horstjan het volgende:
“Thomas Dekker heeft er schoon genoeg van en gaat het dus anders aanpakken, schrijft hij in zijn boek dat ik de afgelopen dagen heb gelezen. Eerst zien en dan geloven, denk ik dan maar. Zonder een vergelijking te willen trekken denk ik aan vele door eigen schuld in de problemen geraakte sporters met dezelfde nobele voornemens die het niet lukte op niveau terug te komen. Het toont aan dat het ook razend moeilijk is. Kan een jongen als Thomas het wel opbrengen om als een ander mens de draad weer op te pakken als mateloosheid in je genen zit, zoals hij beweert? Van de drank afblijven, discotheken mijden en al die lekkere meiden versmaden die zo maar in je bed willen springen omdat je Thomas Dekker heet. Alleen als hij als een monnik in staat is de geneugten van het leven volledig af te zweren is er een kans op terugkeer naar de top. Zoals ik het Peter Post ooit heb horen zeggen: ‘Als je er voor je veertigste vanaf weet te blijven kun je er na die tijd nog volop van genieten. Als Gerrit Schulte een heel enkele keer iets deed dat niet in het belang was van zijn sport, dan strafte hij zichzelf door tijdens de koers geen drinken aan te nemen. Geen druppel! Eerst hard zijn voor jezelf, want douceurtjes moet je verdienen, zei hij altijd.’ Ik ken Thomas Dekker niet persoonlijk, maar in zijn boek lees ik nergens iets ...
... over deze vorm van zelfkastijding of iets dat daarmee vergelijkbaar is. Twee jaar buitenspel staan is voor een gedreven wielrenner, die hij ook is, geen kattenpis. Het is echter wel een mooie gelegenheid om tot bezinning te komen. Bijvoorbeeld door iets te ondernemen waarbij je geestelijk tot je grenzen moet gaan om met jezelf in het reine te komen. Dat had ik graag willen lezen, na al het gedraai in de media! Ik geloof absoluut dat een klasbak als hij het fysiek aan kan om zijn plaats in het peloton na twee jaar afwezigheid te hernemen, maar of hij daar mentaal toe in staat is, zal moeten blijken. Hij verdient een tweede kans, net als alle andere dopingzondaars, maar het is aan hem die te grijpen. Hij kan daarbij een voorbeeld nemen aan Frans Verbeeck, een Belgische renner uit de jaren zeventig. Een prijsvechter die voor iedere frank moest knokken, want ondanks goede uitslagen verdiende hij het zout in de pap nog niet. Door armoe gedwongen stopte hij met koersen om een melkwijk te gaan lopen. Een jaar nadien pakte het Melkboerke van Langbeek zijn wielercarrière weer op en maakte een comeback die zijn gelijke niet kent. In een tijd toen er in eigen land mannen rondreden als Eddy Merckx, Roger De Vlaeminck en Freddy Maertens behaalde hij overwinningen in de Omloop van Het Volk, de Amstel Gold Race, de Waalse Pijl, de Scheldeprijs en het Belgische kampioenschap. Alleen maar omdat hij er in dat jaar als melkboer achter was gekomen hoe je eigenlijk moet leven om als coureur de top te bereiken. In negen seizoenen fietste hij een imposante palmares bij elkaar om daarna in de burgermaatschappij ook nog een mooie carrière te realiseren. Een sympathieke en bescheiden man, op wie de woorden ‘dikke nek’ niet van toepassing zijn. Thomas Dekker is een ander mens dan Frans Verbeeck. Hij is een jongen met smaak en oog voor detail. In dat opzicht doet hij me denken aan twee renners die ik in mijn wielercarrière van dichtbij heb meegemaakt. Roy Schuiten en Leo Duyndam waren namelijk net zo. Alles moest bij hen het beste van het beste en het mooiste van het mooiste zijn, want daar kickten ze op. Toen hun wielertijd erop zat draaide die eigenschap ze op destructieve wijze ook de nek om. Dus pas op, Thomas! Ik hoop dat je er inderdaad schoon genoeg van hebt en je in staat bent anders te gaan leven. Ik zou het fantastisch vinden, want de Nederlandse wielerwereld heeft een vedette - als jij kunt zijn - nodig. Om onze successenhonger te bevredigen, onze nationale sportgevoelens te strelen en onze jeugd te inspireren. Maar, eerst zien en dan geloven!
Ik hoop dat er in het boek wel gebruik is gemaakt van alinea's.
pi_102290772
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 00:08 schreef Coelho het volgende:

[..]

Ik hoop dat er in het boek wel gebruik is gemaakt van alinea's.
_O-
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_104392134
NIEUWE PLOEG VOOR THOMAS DEKKER
Wielrenner Thomas Dekker lijkt definitief een nieuwe ploeg te hebben gevonden. Waarschijnlijk wordt hij donderdag gepresenteerd als nieuwe aanwinst van de Amerikaanse wielerploeg Garmin-Cervélo.
Foto

Volgens het AD sluit Dekker zich dinsdag aan bij de ploeg van onder anderen Martijn Maaskant, Tyler Farrar en David Millar. De ploeg gaat op trainingskamp, waar Thomas Dekker zich een laatste keer moet bewijzen.
Examen voor Thomas Dekker
Volgens ploegmanager Jonathan Vaughters is het trainingskamp een examen voor de Nederlandse renner. 'Ik wil zien hoe Thomas met de anderen omgaat en vice versa. Gaat alles normaal, dan is hij donderdag bij onze presentatie', vertelt Vaughters tegen het AD.
Terug na twee jaar schorsing
Thomas Dekker was twee jaar geschorst omdat hij doping had gebruikt. In juli van dit jaar was zijn schorsing voorbij. Afgelopen zomer werd hij al opgenomen in een opleidingsploeg van Garmin-Cervélo.

_O_
  dinsdag 15 november 2011 @ 13:35:16 #231
67089 Gillingham
The horror...
pi_104392379
Leuk voor Dekker.

Ben benieuwd wat voor niveau hij haalt in 2012.
What's it going to be then, eh?
pi_104393969
Zou erg mooi voor hem zijn.

Keihard trainen, knechten, af en toe meedraaien in (ploegen-)tijdritten en gewoon eerst een jaar competitie lijken mij het slimste. :) Daarna maar eens zien waar je staat...
Jack does it in real time...
  dinsdag 15 november 2011 @ 23:14:06 #233
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_104421026
Ik geef Dekker 3 maanden in het nieuwe seizoen voordat hij in de pers gaat janken dat hij een contract voor een shirt en een broek (okay, ook een fiets dan) getekend heeft. Die Vaughters zit gewoon nergens op te wachten maar een gratis reserve knecht is altijd welkom ......
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_104422455
Dus als donderdag Dekker er niet bij is weten we ook hoe laat het is. Ben benieuwd, zou wel een mooie stap voor hem zijn als hij volgend seizoen gelijk wat grote wedstrijden kan meedraaien.
  donderdag 17 november 2011 @ 09:58:00 #235
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_104466572
Blijf erbij, dat hij beter af was geweest met een UnitedHealthcare of zo...beetje buiten de spotlights terug komen..
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_104467708
Leuk voor hem. :)

Iedereen verdient een tweede kans. Dekker vindt nu emplooi bij een mooie ploeg en het is nu aan hem om er wat van te maken. :)
  donderdag 17 november 2011 @ 10:45:47 #237
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_104467800
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 09:58 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Blijf erbij, dat hij beter af was geweest met een UnitedHealthcare of zo...beetje buiten de spotlights terug komen..
Waar hij ook terugkomt de (nederlandse) spotlights zijn zowiezo op hem gericht
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_104474500
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 10:45 schreef Waaghals het volgende:

[..]

Waar hij ook terugkomt de (nederlandse) spotlights zijn zowiezo op hem gericht
En hij lijkt me een type die niet gemotiveerd raakt van continentale wedstrijdjes. Denk dat dat juist het definitieve einde zou zijn geworden voor zn carriere.
pi_104503044
Het is definitief!
pi_104505622
^O^
pi_104533477
Wist het al een tijdje maar wilde niks spoilen voor het definitief was, gelukkig is het nu rond.
Ben benieuwd, Go Thomas ! =)
pi_104534439
Ik ben benieuwd
  zaterdag 19 november 2011 @ 14:29:46 #243
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_104550945
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 22:31 schreef Urb het volgende:
Wist het al een tijdje maar wilde niks spoilen voor het definitief was, gelukkig is het nu rond.
Glazen bol zeker? Want als ik het AD lees, hoorde TD pas een uur voor de ploegpresentatie dat ook hij daar mocht aantreden.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_104552712
quote:
"We've done 18 months of testing on him to determine this," Vaughters said. "That included power tests every month and corresponding blood tests. His power should go up as his training increases, but his blood values shouldn't. That's exactly what happened, and his last tests when he won Duo Normand were world class."
http://www.cyclingnews.co(...)irmed-at-garmin-gala

Aldus Vaughters, verder ook behoorlijk positief over Dekker en zijn instelling momenteel.
pi_104627553
quote:
Glazen bol zeker? Want als ik het AD lees, hoorde TD pas een uur voor de ploegpresentatie dat ook hij daar mocht aantreden.
Een kennis sprak D. Nelissen vorige maand.
Zoals in bovenstaande link te lezen is zijn ze er natuurlijk al veel langer mee bezig. Alleen de nodige contracten moesten nog getekend, gelukkig is dat allemaal goed gekomen. =)
pi_104837981
Vandaag in de Volkskrant een interview met Dekker.
What's it going to be then, eh?
pi_104839540
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 22:31 schreef Urb het volgende:
Tuurlijk :')
pi_104842754
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 13:57 schreef Urb het volgende:

[..]

Een kennis sprak D. Nelissen vorige maand.
Zoals in bovenstaande link te lezen is zijn ze er natuurlijk al veel langer mee bezig. Alleen de nodige contracten moesten nog getekend, gelukkig is dat allemaal goed gekomen. =)
Gelukkig wist iedereen al dat TD met Garmin bezig was....
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  zondag 27 november 2011 @ 02:15:18 #249
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_104867346
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 14:37 schreef marcodej het volgende:

[..]

Gelukkig wist iedereen al dat TD met Garmin bezig was....
Gelukkig wist ook iedereen al dat het concreet werd :')
  zondag 27 november 2011 @ 11:42:26 #250
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_104870786
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 22:11 schreef horstjan het volgende:
Hehe, eindelijk lees ik iets goeds in dit topic
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')