Pukkelquote:Op woensdag 6 juli 2011 09:53 schreef WupWup het volgende:
Oef Tico, geen goed plan nee
Lieve foto's poppedein en pessie! Poppedein, wat voor problemen heb je de eerste keer gehad dan?
Qua gewicht: bij mij stabiliseerde het rond een jaar. Bij de buren had iemand een topic erover geopend en daar leek het afvallen bij de meesten ook rond een jaar voeden te stoppen.
Dat deed ik! Maar daar ben ik mee gestopt omdat ik het na ontdooien onhandig over vond gieten. Misschien scheelt het als je een betere kwaliteit diepvrieszak koopt.quote:Op woensdag 6 juli 2011 17:11 schreef pessie het volgende:
Laiv ik las een keer dat iemand diepvrieszakjes in een bakje deed en dat dan invroor. Na afloop kon ze dan het bakje weer gebruiken en het ongevrorene ingevroren laten.
Ik pakte altijd een nieuwe. Was het niet Asy die de nieuwe melk bovenop de bevroren goot?quote:Op woensdag 6 juli 2011 17:34 schreef laiveneertiekje het volgende:
Maar pakte je dan elke dag een nieuw ijsblokjeszakje pessie, of ging je door totdat hij vol was?
Nee, want dan ontdooi je de bovenste laag en dan vries je opnieuw in en dat mag niet.quote:Op woensdag 6 juli 2011 20:58 schreef pessie het volgende:
[..]
Ik pakte altijd een nieuwe. Was het niet Asy die de nieuwe melk bovenop de bevroren goot?
Ijsblokjeszakjes zijn niet heel duur en zoveel vroor ik niet in. Heb in totaal in 11 maanden misschien 1 a 1.5 liter ingevroren gehad.
Maar ik drukte de melk als ijsklontjes eruit!quote:Op donderdag 7 juli 2011 08:36 schreef CrazyPrincess het volgende:
Ik vond die ijsblokzakjes echt vreselijk om te ontdooien. Er lekte altijd wel ergens melk
Heb nu nog wat melk in kleine bakjes zitten, maar ik gebruik het eigenlijk niet meer. Als er oppas is dan krijgt Truus water of thee, dat vindt ze ook prima.
Ik drukte ze er ook gewoon uit als ijsklontjes en dan in een Avent fles (grote hals) laten ontdooien in de koelkast. Nadeel was dat ik zo'n 120cc aan blokjes in de fles kreeg en dus een 2de flesje met nog 30cc nodig had.quote:Op donderdag 7 juli 2011 08:36 schreef CrazyPrincess het volgende:
Ik vond die ijsblokzakjes echt vreselijk om te ontdooien. Er lekte altijd wel ergens melk
Heb nu nog wat melk in kleine bakjes zitten, maar ik gebruik het eigenlijk niet meer. Als er oppas is dan krijgt Truus water of thee, dat vindt ze ook prima.
lol ik las alleen jouw berichtje en dacht even dat je het had over met de hand afkolvenquote:Op donderdag 7 juli 2011 11:10 schreef CrazyPrincess het volgende:
Dan heb ik vast slappe handjes, want zo eruit drukken lukte echt niet. Moest met een mes aan de slag om door het plastic te komen en ondertussen had ik bevroren jatten
Da's wel erg rigoreus jaquote:Op donderdag 7 juli 2011 11:11 schreef Twinkly het volgende:
[..]
lol ik las alleen jouw berichtje en dacht even dat je het had over met de hand afkolven![]()
Andere handige tip: laat het je man doen!quote:Op donderdag 7 juli 2011 17:15 schreef CrazyPrincess het volgende:
Asy, ik had na 3 blokjes al pijn
Volgende keer maar die andere ijsblokjestip gebruiken: ijsblokjesbakje en dan los in een zakje bewaren
Zo interpreteerde ik het ook. Ik zou zelf niet weten waarom je jezelf het kolven aan zou willen doen.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 21:23 schreef DJMO het volgende:
Claudia: ik denk dat linda bedoelt dat lotte nu inmiddels op koemelk over is, maar dat ze na de bevalling lotte wi llaten meeliften op de bv die er dan (weer) is ivm afweerstoffen enzocorrect me if i'm wrong
![]()
Popples; ik herken niet wat je beschrijft, maar is blokvoeden een idee?
Ja, zo kan het ook. Ik bedoelde meer dat baby in het begin geen 120ml zal drinken, die ik dan wel voor Lotte zou kolven. Dan denk mn borst miss: hey! Volgende voeding zorgen we voor 120ml..quote:Op vrijdag 8 juli 2011 21:51 schreef Claudia_x het volgende:
Het lijkt mij dat de baby dan juist vettere melk krijgt? Of zie ik dat verkeerd?
Het kolven lijkt me in het begin heel lastig te timen. Bij Lena heeft het maanden geduurd voor ik er redelijk zeker van kon zijn dat ze een x aantal uur niet zou drinken.
Ah, dan ga ik even op Davinia wachten voor het meng-verhaal.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 21:52 schreef WupWup het volgende:
Ik meen dat Davinia wel eens nesquick door de moedermelk heeft geroerd voor Eli, maar ik weet niet hoe dat uitpakte. Komt ze vast eerdaags vertellen
Ik zou in de ochtend dan één borst voeden en één borst kolven. Dan heb je het meeste melk en is het het makkelijkst realiseren. Teveel voormelk krijgt baby alleen bij overproductie of als je bij gewone productie een limiet op drinktijd gaat stellen.
Nouja, Lotte is op het kdv en mn lief is werken, dus ik kan de hele dag slaapjes inhalen. Maar ik bedenk het nu wel zo makkelijk, wrs valt het vies tegenquote:Op vrijdag 8 juli 2011 21:56 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb nog wel mijn vraagtekens bij de haalbaarheid, Linda. Zeker in het begin is het zo fijn om na de ochtendvoeding meteen verder te slapen zodat je kunt compenseren voor de gebroken nachten. Maar goed, dat zie je tegen die tijd wel! En misschien kun je wat WupWup zegt dan later op de ochtend doen.
Ik slaap nu ook nog uit, tot half tien of soms nog langer. Tegen de tijd dat we gedouched, aangekleed en gegeten hebben is het rond 12 uur.... Mijn dagen vliegen voorbij.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 22:05 schreef WupWup het volgende:
Herkenbaar hoor Juud. Ik had in het begin zelfs dagen dat ik nog in m'n pyjama zat tegen de tijd dat vriend alweer thuiskwam van zijn werk. Emma dronk ook graag heel vaak. We zaten aan minimaal 12 voedingen, maar meestal gingen we richting de 15 à 20. Ontelbaar gewoon. Ik kon ook eerlijk zeggen dat ik geen flauw idee had hoe vaak ze dronk
Ik kom nog steeds niet goed toe aan de dingen die ik wil doenquote:Op vrijdag 8 juli 2011 21:59 schreef Juud79 het volgende:
Ik vind het wel pittig soms, ik heb dagen dat ik weinig aan de dingen toe kom die ik wil doen, dat is wel even flink wennen...dan ben ik voor me gevoel alleen maar aan het voeden, verschonen, badderen, knuffelen en entertainen. Maar ik wil haar voor geen goud missen hoor...![]()
Nesquik mengt prima met moedermelk. Meneer vond het niet te zuipen, maar dat ia een tweedequote:Op vrijdag 8 juli 2011 21:54 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Ah, dan ga ik even op Davinia wachten voor het meng-verhaal.
Zo kan het inderdaad ook... als beeb miss. al eerder als Lotte wakker is, heeft ze zelfs een hele verse fles. Zo ga ik het maar proberen denk ik. (Zal je zien dat ze het niet meer hoeft)
Een beetje heel rustig aan. Ik begreep dat als je bewust wilt afbouwen je dit voor 18 maanden moet doen, dus daar ligt nu wel een definitieve grens. Ik wil geen peuter van 3 voeden. Manlief vind het allemaal nu wel prima. Even kijken hoe lang ik het dat nog vind (vooral nu hij boventanden heeft). Nathan begint nu bij de voeding aan het einde van de ochtend flink te donderen, dus ik weet niet hoe lang we die er nog in houden, maar dan zou ik nog maar op 2 echte voedingen zitten en ik ben bang dat dat niet lang goed gaat.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:34 schreef DaviniaHR het volgende:
Wup, hoe gaat het drinken nu bij jou? Heeft je dochter je nwe beleid begrepen?
Pessie, wil je nog steeds afbouwen na Nathans verjaardag?
tegen mij zeiden ze dat je dat beter niet kunt doen omdat je zo de productie juist opkrikt.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 22:10 schreef CrazyPrincess het volgende:
PM-girl, vervelend van de slechte start zeg. Maar fijn dat het nu beter gaat.
Misschien eerst de 'slechte' borst licht afkolven voordat je die aanbiedt?
thnx voor de antwoordenquote:Op maandag 11 juli 2011 10:36 schreef Jore het volgende:
Ik heb heel enthousiast een dubbelzijdige elektrische kolf gekocht toen ik weer aan de studie ging (toen Lieuwe 7 maanden was) terwijl ik al gewend was aan handmatig kolven, met de Aventkolf. Ik heb het ding héél snel weer verkocht, ik kolf veel sneller en beter met de handkolf.
Het voordeel van de handkolf vind ik dat ik zelf de 'slagen' kan bepalen. Ik wek een toeschietreflex op en daarna houd ik het vacuüm heel lang vast, zodat de melk doorstroomt. De elektrische kolf maakte aldoor relatief korte pompjes en dat kwam mijn opbrengst niet ten goede.
Als je zelf ook gewend bent om lange slagen te maken (het lijkt wel schaatsen) kan een elektrische kolf nog wel eens tegenvallen.
Weet ik, want ik heb het motortje, maar hij kolft minder krachtig dan en kan het vacuüm niet zo lang vasthouden als ik wil (want ik wil dat héél lang).quote:Op maandag 11 juli 2011 10:40 schreef Vanyel het volgende:
Een elektrische aventkolf stel je zelf in. Je kolft in het gewenste ritme, drukt op de knop en hij gaat in dat ritme verder.
Past als opzetstuk op de handkolf.
Je kunt het proberen, en als het niet werkt weer doorverkopen?quote:Op maandag 11 juli 2011 10:58 schreef mignonne het volgende:
[..]
thnx voor de antwoordensugarsnap das een goeie deal idd!
mijn avent kolf laat om de haverklap het vacuum losik vind het borstschild ook niet heel fijn, dat van medela zit lekkerder. En idd, lange slagen, dat herken ik wel.
Maar ik kolf lastiger nu dan destijds bij oudste, toen kolfde ik met gemak 140 cc uit 1 borst (lang leve overproductie
) nu kolf ik met moeite 80 cc uit 2 kanten. En ik weet wel dat 80 cc geen dramatische opbrengst is maar het is niet echt voeding-vervangend ofzo.
Op de een of andere manier heb ik het idee dat een electrische kolf er meer uit krijgt dan ik handmatig kan maar ik weet niet waarom ik dat denk, waarschijnlijk slaat dat nergens op
Nouja eerst de vriezer maar eens ontdooien en daarna een flinke voorraad proberen aan te leggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |