abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 juli 2011 @ 10:22:07 #151
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_99102188
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 09:53 schreef WupWup het volgende:
Oef Tico, geen goed plan nee :X

Lieve foto's poppedein en pessie! Poppedein, wat voor problemen heb je de eerste keer gehad dan?

Qua gewicht: bij mij stabiliseerde het rond een jaar. Bij de buren had iemand een topic erover geopend en daar leek het afvallen bij de meesten ook rond een jaar voeden te stoppen.
Pukkel }:| . Ik moet nog anderhalve kilo tot mn streefgewicht. Ik vind het wel makkelijk, afvallen met bv. Ik eet gewoon gezond en nog wat koekjes en snoepjes en toch vliegt et er af ^O^

Het lijkt er hier trouwens op dat de middagvoeding eraf is. Dat zei ik een paar weken terug ook al, maar volgens mij is het nu definitief. Ik zit er alleen een beetje mee. Soms wordt hij 's ochtends om 11 uur wakker, hij krijgt voeding na het wakker worden, en dan pas weer om 7.30/8.00 's avonds. Is dit niet erg lang tussen 2 voedingen? Hij krijgt uiteraard water tussendoor. Mijn idee is om wanneer hij 1 × slaapt voor het slaapje te voeden (dus tegen een uur of 12 als ik dat een beetje in kan schatten). Kan dat dan gewoon?
pi_99112261
Pessie lieve foto O+
En gewoon proberen lijkt me, Lotte dronk rond een jaar eerst nog heel vaak en toen zijn we redelijk snel naar 3 en later 2x per dag gegaan

Bij Lotte nooit spruw gehad (19 maanden bv) en nu bij Jelle ook niet (nu half jaar). Wel meer kans nu trouwens doordat hij nu AB heeft en ook een puf heeft (flixotide) waarbij de kans dat hij spruw krijgt groter is. Eerst puffen en dan gelijk drinken zou daarbij moeten helpen.

Doordat Jelle nu een flinke oorontsteking had heeft hij de laatste dagen slecht gedronken. De afgelopen dagen maar een keertje gekolfd om de boel op gang te houden, had eigenlijk vaker willen kolven maar dat schoot er maandag echt bij in wegens plakkend ventje en ziekenhuis 's middags. Daarna begon hij gelukkig ook beter te drinken, maar gisteren toch de stuwing maar even weggekolfd. Hij meldt zichzelf nu gelukkig weer best goed en drinkt ook weer steeds vaker, maar toch..
pi_99116780
Zo, speen is aan het uitkoken, ongeveer 80 cc bv uit de vriezer gehaald en in de koelkast gezet, en er staat nog wat "verse" melk.

Voordeel, ik kan straks ook weer wat invriezen, aangezien ik al door de avent bekertjes heenwas, en nog niet echt had kunnen bedenken wat nog meer handig was voor de kleine hoeveelheden die ik nu kolf..
  woensdag 6 juli 2011 @ 17:11:32 #154
259886 pessie
pi_99117341
Laiv ik las een keer dat iemand diepvrieszakjes in een bakje deed en dat dan invroor. Na afloop kon ze dan het bakje weer gebruiken en het ongevrorene ingevroren laten.

Ikzelf gebruikte ijsklontjeszakjes. Ook voor kleine hoeveelheden (ik heb volgens mij 1 keer meer dan 100cc in kunnen vriezen).
pi_99118273
Maar pakte je dan elke dag een nieuw ijsblokjeszakje pessie, of ging je door totdat hij vol was?
pi_99118614
Wat je ook kunt doen is een ijsblokjesvorm vullen met melk en als dat bevroren is in een opbergdoos of zakje doen. Moet je eerst even kijken hoeveel cc 1 blokje/figuurtje is en of ze door de flesopening passen ;)
pi_99123858
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 17:11 schreef pessie het volgende:
Laiv ik las een keer dat iemand diepvrieszakjes in een bakje deed en dat dan invroor. Na afloop kon ze dan het bakje weer gebruiken en het ongevrorene ingevroren laten.
Dat deed ik! Maar daar ben ik mee gestopt omdat ik het na ontdooien onhandig over vond gieten. Misschien scheelt het als je een betere kwaliteit diepvrieszak koopt.

Overigens zou ik het zo weer doen voor de verlofperiode, maar toen had ik vaker kleine hoeveelheden. Nu kolf ik eigenlijk alleen nog maar grote hoeveelheden en die gaan in Aventbakjes of Lansinohzakjes.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 6 juli 2011 @ 20:58:44 #158
259886 pessie
pi_99125976
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 17:34 schreef laiveneertiekje het volgende:
Maar pakte je dan elke dag een nieuw ijsblokjeszakje pessie, of ging je door totdat hij vol was?
Ik pakte altijd een nieuwe. Was het niet Asy die de nieuwe melk bovenop de bevroren goot?
Ijsblokjeszakjes zijn niet heel duur en zoveel vroor ik niet in. Heb in totaal in 11 maanden misschien 1 a 1.5 liter ingevroren gehad.
  woensdag 6 juli 2011 @ 22:50:00 #159
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_99132333
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 20:58 schreef pessie het volgende:

[..]

Ik pakte altijd een nieuwe. Was het niet Asy die de nieuwe melk bovenop de bevroren goot?
Ijsblokjeszakjes zijn niet heel duur en zoveel vroor ik niet in. Heb in totaal in 11 maanden misschien 1 a 1.5 liter ingevroren gehad.
Nee, want dan ontdooi je de bovenste laag en dan vries je opnieuw in en dat mag niet.

Ik spaarde gewoon in de koelkast de melk totdat ik een ijsklontjeszakje vol had (ongeveer 300cc). Wel met een maximum van 5 dagen dan natuurlijk (dat de oudste melk niet ouder is dan 5 dagen). Plat invriezen en daarna kun je ze als een soort van dossierkast in je vriezer zetten, met de oudste melk vooraan. Ik vond het zelf heel prettig werken.
pi_99141447
Ik vond die ijsblokzakjes echt vreselijk om te ontdooien. Er lekte altijd wel ergens melk :?
Heb nu nog wat melk in kleine bakjes zitten, maar ik gebruik het eigenlijk niet meer. Als er oppas is dan krijgt Truus water of thee, dat vindt ze ook prima.
  donderdag 7 juli 2011 @ 08:42:07 #161
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_99141500
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 08:36 schreef CrazyPrincess het volgende:
Ik vond die ijsblokzakjes echt vreselijk om te ontdooien. Er lekte altijd wel ergens melk :?
Heb nu nog wat melk in kleine bakjes zitten, maar ik gebruik het eigenlijk niet meer. Als er oppas is dan krijgt Truus water of thee, dat vindt ze ook prima.
Maar ik drukte de melk als ijsklontjes eruit!
Gewoon wat ik nodig had in een fles.
En voor bij mijn schoonouders had ik een grote diepvriesbak waar ik ook de ijsklontjes melk uitgedrukt in meegaf. Zij konden dus ook gewoon klontjes pakken naar gelang ze nodig hadden...
pi_99141796
Bedankt voor de tips.

Het is gisteren goed gegaan. Bartje had alleen de fles binnen 10 minuten leeg, terwijl mijn O+ toch een paar pauzes had ingebouwd. Daarna een paar flinke boeren, en het was goed. Hij was een uur na de fles wel weer onrustig, maar uiteindelijk heeft hij pas weer gedronken toen ik weer thuis was...
Ik heb de voeding die hij dus niet kreeg afgekolfd, en heb nu dus ook een avent bakje vol. Daar zal een diepvrieszakje in, dus ik ga het eens proberen of dat werkt..
  donderdag 7 juli 2011 @ 09:06:12 #163
259886 pessie
pi_99141848
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 08:36 schreef CrazyPrincess het volgende:
Ik drukte ze er ook gewoon uit als ijsklontjes en dan in een Avent fles (grote hals) laten ontdooien in de koelkast. Nadeel was dat ik zo'n 120cc aan blokjes in de fles kreeg en dus een 2de flesje met nog 30cc nodig had.
pi_99144767
Dan heb ik vast slappe handjes, want zo eruit drukken lukte echt niet. Moest met een mes aan de slag om door het plastic te komen en ondertussen had ik bevroren jatten -O-
pi_99144814
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 11:10 schreef CrazyPrincess het volgende:
Dan heb ik vast slappe handjes, want zo eruit drukken lukte echt niet. Moest met een mes aan de slag om door het plastic te komen en ondertussen had ik bevroren jatten -O-
lol ik las alleen jouw berichtje en dacht even dat je het had over met de hand afkolven :X :D
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_99144859
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 11:11 schreef Twinkly het volgende:

[..]

lol ik las alleen jouw berichtje en dacht even dat je het had over met de hand afkolven :X :D
Da's wel erg rigoreus ja :D
  donderdag 7 juli 2011 @ 11:40:08 #167
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_99145792
Aviva is vandaag 18 mnd! *O* O+
Dat betekent 18mnd bv, en het wordt steeds leuker.
Soms laat ze los en wijst dan verschillende delen van mijn ezicht aan "neus", "pim", "jaar", en we drinken weer verder. Enorm schattig O+

Als ze bij mij wil drinken is het "nana" en tikt ze me op mijn borst. Water drinken is "dikke", het is zo makkelijk. Ik kan nu gewoon vragen of ze wat wil drinken en je krijgt dan ook nuttig antwoord. :P

Ik hoop dat ze nog een tijd bij me wil blijven drinken. O+
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_99146099
Wat lief, Davinia! O+

Ik maak hetzelfde mee met Ivan als ik Lena voed. Hij gaat er met z'n neus bovenop zitten, aait Lena intussen en geeft haar kusjes, wijst haar lichaamsdelen aan (en de mijne).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_99147473
Wow, 18 maanden Davinia, respect!!!
pi_99149077
18 maanden *O*

Emma is een luilak geworden en heeft geen zin meer om te werken voor een tsr. Dus dat is hap, zuig zuig, andere! En dan weer hap, zuig zuig, andere! En zo zijn we in een paar minuten makkelijk acht borsten verder. Daar heb ik niet zo'n trek in, dus dan mag ze alleen maar de rechter (of alleen de linker) totdat ze een tsr voor elkaar heeft, maar dan is het brullen. Hopelijk valt het kwartje eerdaags, anders is het ook dagdag productie :{
  donderdag 7 juli 2011 @ 13:59:45 #171
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_99151468
Harry wijst ook het liefst de makkelijke borst aan om te drinken. Dan zeg ik steeds: eerst deze leegdrinken. En pas als hij een beetje moeite gedaan heeft, geef ik hem de andere.
Als hij half slaapt, dan drinkt hij de 'moeilijkere' toch wel ;)
Maar eigenlijk begin ik altijd met de 'moeilijkere' borst. Gewoon omdat ie als hij de makkelijke borst heeft leeggedronken, niet veel moeite meer wil doen voor de moeilijke.
  donderdag 7 juli 2011 @ 14:00:38 #172
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_99151508
Ow pessie, toffe foto O+

CP, die bevroren jatten had ik ook! Ik deed gewoon in 2 of 3 keer zo'n zakje uitdrukken (dus bijv 's morgens 1 zakje en 's middags nog een zakje).

Davinia, goed hoor! *O*
  donderdag 7 juli 2011 @ 15:29:31 #173
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_99155515
Gisteravond gekolfd en ik had maar 50 cc :( normaal is het wel 100.
Heb er maar een zakje uitgehaald.
Kiran is ook beetje aan het regelen (morgen 3 maanden) en komt 's nachts weer echt rond 12/1 uur dan ongeveer 3 a 4 uur en dan om 6 uur moet hij nu elke dag gaan drinken, omdat ik over anderhalve week ga werken en dan moet hij ook elke dag rond 6 uur drinken.
hopenlijk snapt hij dat binnenkort en slaapt hij dan van 12 tot 6
Maar nu opeens weer 7 voedingen per dag, wat er 5 a 6 waren, dus mn borsten moeten weer ffies aan productie werken (denk en hoop ik). Gelukkig wat voorraad uit de vriezer kunnen halen.
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_99160061
*O* voor Davinia *O*

Lastig WupWup. Wellicht helemaal even van de borst afhalen als ze zo lastig doet? 10 minuutjes later opnieuw proberen?

Asy, ik had na 3 blokjes al pijn :(
Volgende keer maar die andere ijsblokjestip gebruiken: ijsblokjesbakje en dan los in een zakje bewaren :)
pi_99161315
Vandaag in de dierentuin, mama ijsbeer met haar tweeling drinkend O+ O+

“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')