abonnement Unibet Coolblue
pi_98776483
Ik kwam er net achter dat ik door middel van mijn 300e post het topic gesloten heb, dus hierbij een nieuw topic over Schotland ^O^

De openingspost van het vorige deel:
quote:
Hmm laatste topic is alweer van een tijdje terug dus ik denk, open er maar eentje

Over twee weken ga ik 10 dagen naar schotland, vlieg op Glasgow en 10 dagen vlieg ik vanaf Edinburgh weer verder. In de tussenliggende periode heb ik niet echt iets gepland. Ik was van plan 2 nachten in Glasgow te blijven en 2 in Edinburgh maar ik weet niet wat ik daartussen ga doen.

In de lonely planet zag ik een route staan van Edinburg - Glasgow en dan via het zuiden zeg maar. Is dit leuk om te doen (het zuiden dan, de route neem ik als leidraad :P) of kan ik beter naar het noorden gaan? Oftewel wat zijn dé tips in schotland om te zien?
Mijn laatste post in het vorige deel:
quote:
Wauw!! O+ Geweldig!!

Het is geen kwestie van niet willen hoor, maar ik red het fysiek gewoon niet. Heb mijn bekken, rug en heupen gebroken gehad en ik ben niet meer helemaal hersteld, helaas }:| We gaan met de auto rondreizen, dus hopelijk komen we dat soort plekjes ook nog wel met de auto tegen. Glencoe komen we langs, net als Skye ( O+ ), Loch Ness, de Trossachs, etc. O+
:Y)
pi_98779048
SeLang, hoe moet ik die tocht inschatten?
pi_98780322
ik hier?
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 28 juni 2011 @ 19:24:28 #4
78918 SeLang
Black swans matter
pi_98781031
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 17:55 schreef Locusta het volgende:
Wauw!! O+ Geweldig!!

Het is geen kwestie van niet willen hoor, maar ik red het fysiek gewoon niet. Heb mijn bekken, rug en heupen gebroken gehad en ik ben niet meer helemaal hersteld, helaas }:|
Ja dan gaat het natuurlijk niet. Het zijn toch pittige wandelingen/ klimmetjes.

quote:
We gaan met de auto rondreizen, dus hopelijk komen we dat soort plekjes ook nog wel met de auto tegen. Glencoe komen we langs, net als Skye ( O+ ), Loch Ness, de Trossachs, etc. O+
Schotland is schitterend met de auto. Skye is ook zo mooi. Je kunt prachtig wandelen in de Cullins, maar ook met de auto is het daar leuk rondkarren. Vooral de kleine single track roads. Loch Ness vond ik niet zo bijzonder vergeleken met de rest (maar dat is ook een kwestie van verwend zijn :P). En de Trossachs... O+

Wat ik ook kan aanraden is ten noorden van Ullapool (Stac Polleid e.d.). Ook weinig verkeer daar dus leuk rondrijden. En de westkust daar is ook een erg interessant landschap (heb daar ook nog zeehonden gezien)



"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 28 juni 2011 @ 19:50:50 #5
78918 SeLang
Black swans matter
pi_98782825
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 18:51 schreef Sloggi het volgende:
SeLang, hoe moet ik die tocht inschatten?
De alternatieve Ben Nevis tocht? Het is redelijk pittig maar niet technisch moeilijk ofzo. Eén stuk is erg steil omhoog (dat zie je wel op het kaartje onder de link) en dat is een beetje klauteren over losliggende stenen. Niet moeilijk ofzo maar wel inspannend. Het stuk over die bergrichel is erg exposed dus dat moet je niet doen met heel slecht weer. Toen ik er was stond er op dat punt een erg harde wind maar waarschijnlijk is dat altijd zo. Verder heb je natuurlijk de gebruikelijke problemen met slecht zicht als de trail niet duidelijk is. Zelf had ik een GPS bij me dus geen probleem, zelfs in de dichte mist vlak onder de top.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_98783017
Misschien toch maar doen dan als het weer het toelaat. Ik zelf kan het prima aan denk ik, maar m'n vriendin moet het ook overleven natuurlijk.
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 28 juni 2011 @ 20:08:21 #7
78918 SeLang
Black swans matter
pi_98784019
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 19:53 schreef Sloggi het volgende:
Misschien toch maar doen dan als het weer het toelaat. Ik zelf kan het prima aan denk ik, maar m'n vriendin moet het ook overleven natuurlijk.
Het eerste stuk van die alternatieve route (nadat je bent afgesplitst) loopt aardig vlak (wel drassig) en als je dat meertje voorbij bent kun je de helling zien die je moet beklimmen. Je kunt je dan altijd nog bedenken en evt terugkeren en toch de standaard route doen zonder dat je veel tijd/energie bent verloren.

Maar ikzelf vond het de moeite meer dan waard. Niet alleen is het een mooiere (en rustige) route maar je beklimt ook nog eens 2 extra Munros tijdens je tocht. Je hebt dan echt een van de mooiste hikes van Schotland gedaan.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_98784131
Dat is dan inderdaad de moeite waard. We lopen drie of vier dagen de West Highland Way, dus met de conditie moet het wel goed zitten. Van filelopen houd ik niet, dus dit gaan we zeker proberen.
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 28 juni 2011 @ 20:11:14 #9
78918 SeLang
Black swans matter
pi_98784241
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 20:09 schreef Sloggi het volgende:
Dat is dan inderdaad de moeite waard. We lopen drie of vier dagen de West Highland Way, dus met de conditie moet het wel goed zitten. Van filelopen houd ik niet, dus dit gaan we zeker proberen.
Dan zul je inderdaad zeker de conditie (en juiste instelling) hebben. Ik zou het erop wagen :Y
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 28 juni 2011 @ 20:18:02 #10
78918 SeLang
Black swans matter
pi_98784738
Btw, ik vertrek over 2-3 dagen voor een rondje langs de Engelse oostkust (min of meer) omhoog en dan terug via Wales (ik woon in zuid Engeland). Ik wil ook nog even naar het zuiden van Schotland (Galloway Forest ) maar ik ben niet van plan om dit keer verder naar het noorden te gaan.

Al bestaat natuurlijk de kans dat ik de verleiding niet kan weerstaan om toch weer de push verder naar het noorden te maken. Nou ja, dat zie ik dan wel weer :P
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_98788995
Klinkt allemaal super mooi SeLang, bedankt voor de info ^O^ Zware klimtochten gaan we inderdaad niet redden, maar van wat ik lees, gaan we genoeg moois zien :) We gaan inderdaad ook naar Ullapool, dus bedankt voor de trip. Het enige gebied waar we niet heen gaan, is richting Aberdeen. Op zich wel jammer, maar ik denk dat we de mooiste dingen wel gaan zien.

Wij gaan 18 juli met de boot over naar Newcastle, dus ik denk niet dat we er tegelijk zijn... ;) We pikken dan ook nog even de muur van Hadrianus, de Sycamore Gap en Alnwick Castle mee in Engeland.

Heb er enorm veel zin in *O*
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 28 juni 2011 @ 21:33:47 #12
78918 SeLang
Black swans matter
pi_98790646
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 21:11 schreef Locusta het volgende:

Wij gaan 18 juli met de boot over naar Newcastle, dus ik denk niet dat we er tegelijk zijn... ;)
Mwah kan best. Ik ben van plan om ongeveer een maand te gaan maar het kunnen er best twee worden. Alleen leert de ervaring dat ik na een maand meestal doodmoe ben en ernaar snak om thuis op de bank een paar films te gaan kijken. Bij verre reizen ga ik meestal 2 maanden omdat je dan een dure vliegticket hebt maar dit is voor mij gewoon een ritje met de auto (al is van de Engelse zuidkust naar Ullapool wel wat ver :P)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 28 juni 2011 @ 21:50:14 #13
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_98791954
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 19:12 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
ik hier?
Jij ook al? :D
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_98792081
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 21:50 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Jij ook al? :D
as usual :Y
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  zondag 24 juli 2011 @ 23:12:18 #15
129638 Lov1
Bring it on :)
pi_99901072
Schotland-topic!! Ik vertrek samen met lief morgenavond met de boot voor 2 weken Schotland *O* Edinburgh, westkust, Isle of Skye, de Highlands en Zuid-Schotland (in ongeveer die volgorde) staan op het programma :) Tentje mee en hop O+ Ik ga nog even inspiratie opdoen in de vorige topics!
Music gives soul to the universe, wings to the mind and life to everything
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 24 juli 2011 @ 23:13:37 #16
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_99901129
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 23:12 schreef Lov1 het volgende:
Schotland-topic!! Ik vertrek samen met lief morgenavond met de boot voor 2 weken Schotland *O* Edinburgh, westkust, Isle of Skye, de Highlands en Zuid-Schotland (in ongeveer die volgorde) staan op het programma :) Tentje mee en hop O+ Ik ga nog even inspiratie opdoen in de vorige topics!
^O^ Vast veel plezier!
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_99933464
*meld*

Mijn vriendin loopt stage in schotland (st andrews)

Ik ben daar nu 2 keer geweest, afgelopen zomer en winter ;) wat een heerlijk land zeg _O_
vorig jaar zomer hebben we een tour gemaakt ..(Highlands /Ben Nevis, lochness en uiteindelijk inverness ) veel van de natuur gezien en zelfs dolfijnen :) En afgelopen winter zijn we een paar dagen naar edinburgh geweest, vanwege de dikke pak sneeuw destijds, konden we helaas weinig doen ;(
A.s zaterdag ga ik er weer heen en dit keer gaan we richting noord west schotland (Isle of Skye )

er staan foto's van schotland in mn fobo
pi_99936187
Hier een berichtje vanuit Schotland. Het is hier geweldig weer :D Een graad of 20, zonnig en niet te warm. Schotland is geweldig! Wat een mooie natuur zeg! Het valt ons bovendien op dat de mensen érg vriendelijk en geduldig zijn, zowel in het verkeer als in de bediening e.d. Tip: neem een thermoskan mee. We hebben er eentje meegenomen en alle hotels hebben een waterkoker op de kamer. We vullen de kan iedere ochtend met verse thee en drinken het onderweg bij mooie uitkijkpunten op :)

Hoogtepunten tot nu toe: Isle of Skye (in het noorden een binnendoorweggetje met een mooi uitzichtpunt ontdekt), Glamis Castle (geweldige tourguide), Rosslyn Chapel (bijzonder!), het gebied van de Great Glen, Eilan Donan Castle en het hotel "Bridge of Cally" in het gelijknamige plaatsje bij Blairgowrie (zéker een aanrader, gezellige hotelpub!). Verder is het hotel "Priory" in Beauly ook een aanrader :)

Minpunten: Portree (en het gelijknamige hotel in het plaatsje vielen erg tegen) en Glencoe (vond persoonlijk de ruige wildernis van Skye mooier).
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 25 juli 2011 @ 22:38:57 #19
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_99940162
Pff, door die verhalen krijg ik weer zin om naar Schotland te gaan. Toch maar even aan mijn chef vragen of niet weer een keer mee kan op een oefening daar. O+
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_99969787
Nog een aanvulling op mijn vorige post: hoewel Glencoe enigszins teleurstellend was, vonden we Loch Lomond en de Trossachs dan weer verrassend mooi! Het is iets meer "Engels" van sfeer (in de hooglanden heb je hele grillige en woeste natuur, dit was wat "lieflijker"), wat dan ook wel weer zo z'n charme heeft :)
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 25 augustus 2011 @ 12:01:14 #21
78918 SeLang
Black swans matter
pi_101165533
Net terug van 8 weken kamperen :)
Even een spam linkje naar het verslag:
[Reisverslag] Engeland + Schotland + Wales

Tenslotte gaat een groot deel over ons geliefde Schotland.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_101166084
Tussen Kingshouse en de 'Devil's Staircase':



[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2011 12:40:51 ]
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 25 augustus 2011 @ 12:27:23 #23
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_101166476
* Krijgt spontaan heimwee.........
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_101166644
Kingshouse:




Kirkton Farm, vlak voor Tyndrum; St. Fillian's Chapel en de bijbehorende begraafplaats:






Tussen Tyndrum en Bridge of Orchy:






Tussen Bridge of Orchy en Inveroran:



[ Bericht 3% gewijzigd door UIO_AMS op 24-07-2013 11:25:24 ]
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 25 augustus 2011 @ 12:33:10 #25
78918 SeLang
Black swans matter
pi_101166670
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 19:53 schreef Sloggi het volgende:
Misschien toch maar doen dan als het weer het toelaat. Ik zelf kan het prima aan denk ik, maar m'n vriendin moet het ook overleven natuurlijk.
Heb je Ben Nevis nog gedaan via de Carn Mor Dearg Arete route?
Toen ik vorige maand in de buurt was, was Ben Nevis wolkenloos (=zeer zeldzaam) :)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 25 augustus 2011 @ 12:35:18 #26
78918 SeLang
Black swans matter
pi_101166745
quote:
Dat is wonderschoon Sloggi ! Kun je er nog even bij editen waar het allemaal is?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_101166770
quote:
5s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 12:33 schreef SeLang het volgende:

[..]

Heb je Ben Nevis nog gedaan via de Carn Mor Dearg Arete route?
Toen ik vorige maand in de buurt was, was Ben Nevis wolkenloos (=zeer zeldzaam) :)
Nee, jammer genoeg niet. We wilden eerst een rustdagje, dus zijn we naar Skye gegaan met de trein. Komen we terug, kunnen we de top mooi zien. Geen wolk te bekennen.

De dag erna hebben we vanaf het bergmeer (het begin van de alternatieve route dus) alleen maar wolken gezien. Dat en het feit dat mijn vriendin toen al moe was leek me geen veilige combinatie :').
pi_101167045
Steal Falls, Glen Nevis:



[ Bericht 14% gewijzigd door UIO_AMS op 24-07-2013 11:34:46 ]
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 25 augustus 2011 @ 12:44:47 #29
78918 SeLang
Black swans matter
pi_101167097
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 12:35 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Nee, jammer genoeg niet. We wilden eerst een rustdagje, dus zijn we naar Skye gegaan met de trein. Komen we terug, kunnen we de top mooi zien. Geen wolk te bekennen.

De dag erna hebben we vanaf het bergmeer (het begin van de alternatieve route dus) alleen maar wolken gezien. Dat en het feit dat mijn vriendin toen al moe was leek me geen veilige combinatie :').
Jammer, maar met slecht weer zou ik die route inderdaad ook niet lopen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 25 augustus 2011 @ 12:54:20 #30
78918 SeLang
Black swans matter
pi_101167453
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 12:43 schreef Sloggi het volgende:
Steal Falls, Glen Nevis:

[ afbeelding ]
Daar ben ik vorige maand ook langs gekomen toen ik The Ring Of Steall heb gelopen. Je kunt wel zien dat ik mooier weer heb gehad dan jij. Check het verschil in hoeveelheid water in de waterval! :D

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_101167631
Ja, het was net op aan het klaren toen ik die foto nam. Op de terugweg stonden de lower falls ook een stuk lager dan op de heenweg, toen het nog flink nat was. Verder hebben we prima weer gehad, alleen op de laatste dag van de West Highland Way hebben we slecht weer gehad.

Wij zijn met de 'touwbrug' de rivier over gegaan, terwijl we de dag erna Engelsen spraken die de een paar dagen eerder gewoon door de rivier konden lopen. Bij hun stond het water tot aan de enkels, wij hadden er in kunnen zwemmen als we hadden gewild.

[ Bericht 32% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2011 13:08:06 ]
pi_101167776
Nog een paar om het af te leren, van Skye:







[ Bericht 27% gewijzigd door UIO_AMS op 24-07-2013 11:35:12 ]
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 25 augustus 2011 @ 13:20:49 #33
78918 SeLang
Black swans matter
pi_101168486
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 12:58 schreef Sloggi het volgende:

Wij zijn met de 'touwbrug' de rivier over gegaan, terwijl we de dag erna Engelsen spraken die de een paar dagen eerder gewoon door de rivier konden lopen. Bij hun stond het water tot aan de enkels, wij hadden er in kunnen zwemmen als we hadden gewild.
Ik had de touwbrug gemist, heb m'n boots uitgetrokken en naar de overkant gesmeten en ben door het water gelopen. Dat was wel erg koud trouwens :P
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 25 augustus 2011 @ 16:07:38 #34
156462 JX
Alba gu Brath!
pi_101174053
Mooi! Een Schotland topic O+

Ik wil binnenkort op mijn eigen motor voor het eerst tussen (Zuid) Schotland <-> Nederland reizen, maar heb wat moeite met het beslissen welke route ik wil nemen. Ik zou graag ervaringen en tips willen horen van mensen die een dergelijke route al eens hebben afgelegd.

Ik heb het niet zo op lang op een boot vastzitten en zit liever op de motor, plus ik ben niet echt bereid om die belachelijk hoge prijzen neer te leggen om ingeblikt in een cabin de nacht door te brengen. Dan geef ik het liever uit aan benzine en een camping/b&b onderweg ;) Zie ik ook nog een stukje Engeland.

Dus zit te denken om via de Eurotunnel te gaan. Nederland-Calais zal maar 4 uur zijn, maar Folkestone (Engeland) naar Schotland is zo'n 9.5 uur exclusief tussenstops. Een flinke rit dus, en motorvrienden hebben tot nu toe aangeraden om de ferry te nemen. En ik heb nog niet eerder langer dan 6 uur achter elkaar op de motor gezeten.

Alle opties:
:{ Newcastle (3.5 uur rijden) - Ijmuiden (DFDS ferry) £268
:{ Harwich (8.5 uur rijden) - Hoek van Holland / Rotterdam (Stena ferry) £155
:{ Dover (9 uur rijden) - Calais (P&O ferry)
:{ Hull (5.5 uur rijden) - Hoek van Holland (P&O ferry) £215
:) Folkstone (9.5 uur rijden) - Calais (Eurotunnel ) £60

*Prijzen zijn voor retour en ik moet in ponden rekenen aangezien ik in Schotland woon ;)

Ik heb nog niet uitgerekend hoeveel benzine het zou moeten kosten richting Eurotunnel, maar ik verwacht dat het mee zal vallen ten opzichte van de cabin prijzen.

Zijn hier motorrijders (maar ook autorijders) met ervaringen en meningen?
Life is a waste of time, time is a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life!
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 25 augustus 2011 @ 16:26:10 #35
78918 SeLang
Black swans matter
pi_101174645
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 16:07 schreef JX het volgende:

Zijn hier motorrijders (maar ook autorijders) met ervaringen en meningen?
Autorijder hier.
£60 retour door de eurotunnel is goedkoop (motor is kennelijk veel goedkoper dan de auto), maar ik doe meestal Calais-Dover met Norfolk Line (is goedkoper). Dat duurt wat langer (2 uur ofzo + je moet er een tijdje van tevoren zijn) maar je wilt na een lange rit toch even uitrusten en je kunt gelijk even eten op die boot. Geen cabine nodig in elk geval.

Zelf zou ik uiteraard (indien tijd) rustig gaan rijden en onderweg in een tentje slapen (of evt een B&B). Is veel leuker. Maar als je weinig tijd hebt en moet je uitgerust aankomen dan zou ik denk ik Hull-Hoek v Holland proberen (nooit gedaan). Want het is verder geen relaxte reis. En dat stuk van Calais naar Nederland vind ik meestal maar klote en druk.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 25 augustus 2011 @ 16:33:52 #36
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_101174945
En IJmuiden-New Castle of Zeebrugge-Rosyth dan?
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_101196376
Ik ben ook weer terug terug na 3 weken schotland
zat voornamelijk in st andrews waar mn vriendin woont ivm stage en ze moest veel werken helaas
we zijn gelukkig nog wel een paar dagen er op uit geweest Glasgow viel mij tegen
maar (regio) fort william en skye maakte alles weer goed _O_ we zijn daar 3 dagen geweest






en uiteraard hebben we op de weg daar heen ook veel foto's gemaakt bij oa vieuwpoints :P

[ Bericht 4% gewijzigd door michiel_merk op 26-08-2011 07:56:49 ]
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 02:11:05 #38
156462 JX
Alba gu Brath!
pi_101200200
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 16:33 schreef Cobra4 het volgende:
En IJmuiden-New Castle of Zeebrugge-Rosyth dan?
Ijmuiden-Newcastle staat erbij, maar dat is zo'n 13 uur met de boot geloof ik :{w Rosyth-Zeebrugge vaart volgens mijn informatie niet meer?
Life is a waste of time, time is a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life!
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 26 augustus 2011 @ 11:55:20 #39
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_101209403
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 02:11 schreef JX het volgende:

[..]

Ijmuiden-Newcastle staat erbij, maar dat is zo'n 13 uur met de boot geloof ik :{w Rosyth-Zeebrugge vaart volgens mijn informatie niet meer?
Oeps, gemist :@ Maar dat is inderdaad een langere tocht. Zeker 16 uur.

En mbt Zeebrugge-Rosyth: Blijkbaar heeft Norfolk Line die route overgenomen van Superfast Ferries: http://www.overtocht.nl/o(...)ruggeRosyth2011.aspx

Ze varen nu met een lagere frequentie en een langzamere boot zo te zien. -O-
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_101209636
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 11:55 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Oeps, gemist :@ Maar dat is inderdaad een langere tocht. Zeker 16 uur.

En mbt Zeebrugge-Rosyth: Blijkbaar heeft Norfolk Line die route overgenomen van Superfast Ferries: http://www.overtocht.nl/o(...)ruggeRosyth2011.aspx

Ze varen nu met een lagere frequentie en een langzamere boot zo te zien. -O-
Daar was ik vorig jaar mee gevaren, wel lange tocht inderdaad...

Gewoon een goed boek en eten meenemen (met wat biertjes :9 )
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 14:33:47 #41
156462 JX
Alba gu Brath!
pi_101217206
Van de Norkfolk Line website:
quote:
The former Norfolkline ferry service between Rosyth and Zeebrugge has now closed. However if you need to travel to Europe, the Newcastle - Amsterdam ferry is the perfect alternative, and could save you time and money.
Jammer!

Dover - Duinkerk is ook goed te doen zie ik, die had ik eerder nog niet bekeken. Retour kost maar £38 met de motor, overtocht is 2 uur en dat is dan gelijk een mooie pauze. Rit naar Dover 8.5-9 uur zonder tussenstops en rit van Duinkerk naar Utrecht maar 3 uurtjes. Dat moet in een dag te doen zijn! :) Zie ik ook nog wat van Engeland..
Life is a waste of time, time is a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life!
pi_102137964
Over twee en halve week vertrek ik voor een korte trip naar Schotland.
Het schema is als volgt:
- woensdagmiddag vertrek IJmuiden
- donderdagavond boot Kennacraig - Islay
- vrijdag op Islay, in ieder geval bezoek aan Bowmore en Laphroaig distilleerderijen
- zaterdagochtend, boot terug naar Kennacraig en door naar Glasgow
- zondagmiddag, vanuit Newcastle terug naar IJmuiden
- maandochtend weer thuis!

Ons hoofddoel is Islay, maar verder willen we natuurlijk ook nog wel wat zien/doen. Heel veel tijd hebben we hier helaas niet voor. Zelf dacht ik nog aan Loch Lomond, daar komen we langs op de weg naar Kennacraig. Wat is de beste/mooiste plek om te stoppen bij Loch Lomond, om te lunchen, van het uitzicht te genieten en misschien nog een korte wandeling te maken.

De zaterdag hebben we te besteden in Glasgow. Die dag speelt het nationale team van Schotland uit tegen Liechtenstein. Weten julle gezellige pubs om deze wedstrijd temidden van de locals te bekijken? Wat moeten we echt zien/doen in Glasgow. We zijn voetballiefhebbers, misschien één van de stadions bekijken en dar een tour doen?
Hebben jullie ook nog tips voor leuke restaurants en clubs in Glasgow?

Als we tijd hebben kunnen we op zondag misschien ook nog ergens een stop maken, maar waar?

Hoop dat jullie mij kunnen helpen. Heb zelf ook al wat zit googlen, maar nog niet echt veel goede info gevonden.
pi_102287862
Hoi Heufje,

Ben zelf in Loch Lomond geweest bij Luss, best een leuk plaatsje om te overnachten of te lunchen en voor een kort wandeling. Als je tijd hebt, doe dan ook de route Luss (noorden van) - Helensburgh (of natuurlijk andersom), vond dat best indrukwekkend...
pi_102290500
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 04:17 schreef Watashiwa het volgende:
Hoi Heufje,

Ben zelf in Loch Lomond geweest bij Luss, best een leuk plaatsje om te overnachten of te lunchen en voor een kort wandeling. Als je tijd hebt, doe dan ook de route Luss (noorden van) - Helensburgh (of natuurlijk andersom), vond dat best indrukwekkend...
Bedankt! Luss zit ik mijn lijstje, van Luss naar Helensburgh wandelen gaat niet lukken, is 15 kilometer, hebben we geen tijd voor. Misschien dat we het met de auto kunnen doen.
pi_108784535
Toch maar even een kickje.

Dit jaar aan het plannen te voet the Isle of Skye eens te gaan verkennen. Vorig jaar een roadtrip van 4000 km door Engeland en Schotland gemaakt en het begint toch weer te kriebelen die kant op te gaan. Heeft iemand van jullie vaker op Skye gewandeld?

De planning is om een meerdaagse tocht te gaan maken en wel deze. Dat betekend dus met de rugzak en de tent op pad. Ik ga met nog 1 persoon meer en proberen beiden de wandelconditie alvast op peil te brengen.

We gaan waarschijnlijk midden/eind augustus, qua midges helaas niet de beste optie maar zitten beiden met werk.. Dusja. Betreffende wandelkaarten, heeft iemand van jullie ervaring met deze kaarten? (klik / klik).

Na skye willen we overigens nog richting Fort William gaan met OV om een poging te doen op de Ben Nevis.

Heeft er iemand nog ervaringen/tips voor deze reis?
pi_110141817
Hallo,

Ik ga samen met vrouwtje naar Inverness. Geen idee wat er te doen is en geen idee hoe ik er kom (vliegticket nog boeken), maar we blijven een paar dagen in het Bunchrew House Hotel of Loch Ness Country House.

De bedoeling is een beetje natuur zien, maar vooral geen drukte en gezeik etc :D
Tot rust komen dus.

Iemand nog handige tips over bezienswaardigheden in en rond Inverness die je perse moet zien. Wellicht huren we een autotje ook waarmee we ons makkelijk kunnen verplaatsen.
Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
pi_110142171
Zijn er trouwens ook andere manieren om in Inverness te komen behalve vliegtuig ? Zie net dat vliegtijden niet zo fijn zijn. Laat in de avond arriveren, vroeg in de middag weer terug.

Vliegen naar london of glasgow,edinburgh en dan met de trein misschien ? Zeg maar wat..
Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
pi_110149650
Alleen maar late vluchten vanuit amsterdam naar inverness dus dan maar dag 1 doorbrengen in londen (om 9 uur in de ochtend al aanwezig)
Dag erop vroege vlucht vanuit londen naar inverness : )

Geboekt in een 1 of ander harry potter kasteel
http://www.booking.com/hotel/gb/bunchrew-house.html
Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
pi_110195050
In de buurt van inverness zit overigens Cairngorms National Park. Is wel de moeite waard om te bekijken als je van natuur houdt. In zeer korte tijd (klein beetje naar het oosten) zit je overigens ook in het Speyside gebied als je bijvoorbeeld in whisky geïnteresseerd bent.
pi_110347598
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 19:25 schreef Molleman het volgende:
In de buurt van inverness zit overigens Cairngorms National Park. Is wel de moeite waard om te bekijken als je van natuur houdt. In zeer korte tijd (klein beetje naar het oosten) zit je overigens ook in het Speyside gebied als je bijvoorbeeld in whisky geïnteresseerd bent.
Thx.. Even informatie opzoeken daarover.

Hotel omgeboekt naar een ander harry potter look a like kasteel.
http://www.lochnesscountryhousehotel.co.uk/ *O*
Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 15 april 2012 @ 16:32:02 #51
78918 SeLang
Black swans matter
pi_110354926
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 15:38 schreef Molleman het volgende:
Toch maar even een kickje.

Dit jaar aan het plannen te voet the Isle of Skye eens te gaan verkennen. Vorig jaar een roadtrip van 4000 km door Engeland en Schotland gemaakt en het begint toch weer te kriebelen die kant op te gaan. Heeft iemand van jullie vaker op Skye gewandeld?
Ja ik heb daar gewandeld in 2008 maar geen meerdaagse tocht. Ik zat toen in een B&B in Portree en reed gewoon s'morgens naar een beginpunt en ging dan een bergwandeling doen. Alle wandelingen heb ik gedaan in de Cuillins (een aantal Munro's op, o.a. Bla Bheinn en Sgurr nan Gillean). Daar kom jij ook langs maar jij gaat meer door het dal zo te zien. Is erg mooi daar :Y. In de buurt van Portree nestelen zeearenden. Wees daar op alert, dan ga je die zeker zien!

quote:
Na skye willen we overigens nog richting Fort William gaan met OV om een poging te doen op de Ben Nevis.
Als je dat allemaal hebt gelopen zal je een prima conditie hebben opgebouwd. Als het weer goed is dan kan ik je aanraden om Ben Nevis te doen via Carn Mor Dearg. Dat is nog veel mooier dan de standaard route en je vermijdt de toeristenstroom (behalve bergaf, want dat is dezelfde route). Het is wel een moeilijker en zwaardere route dus lees de beschrijving goed door voor je besluit.

[ Bericht 8% gewijzigd door SeLang op 15-04-2012 16:57:07 ]
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 15 april 2012 @ 16:54:10 #52
78918 SeLang
Black swans matter
pi_110356055
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 16:43 schreef ClioSporT het volgende:
Hallo,

Ik ga samen met vrouwtje naar Inverness. Geen idee wat er te doen is en geen idee hoe ik er kom (vliegticket nog boeken), maar we blijven een paar dagen in het Bunchrew House Hotel of Loch Ness Country House.

De bedoeling is een beetje natuur zien, maar vooral geen drukte en gezeik etc :D
Tot rust komen dus.

Iemand nog handige tips over bezienswaardigheden in en rond Inverness die je perse moet zien. Wellicht huren we een autotje ook waarmee we ons makkelijk kunnen verplaatsen.
Inverness ligt aan Moray Firth en daar kun je dolfijnen spotten vanaf de kant. De reeds genoemde Cairngorms zijn schitterend maar dat is nog wel een stukje rijden. Zelf vond ik ook Glen Affric mooi en afgelegen. Dat is een meertje tussen de heuvels en je kunt er alleen via een éénrichtings weg komen. En een Whisky stokerij bezoek is natuurlijk verplicht. Take your pick, want er zijn er velen...
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_110558806
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 16:54 schreef SeLang het volgende:

[..]

Inverness ligt aan Moray Firth en daar kun je dolfijnen spotten vanaf de kant. De reeds genoemde Cairngorms zijn schitterend maar dat is nog wel een stukje rijden. Zelf vond ik ook Glen Affric mooi en afgelegen. Dat is een meertje tussen de heuvels en je kunt er alleen via een éénrichtings weg komen. En een Whisky stokerij bezoek is natuurlijk verplicht. Take your pick, want er zijn er velen...
thx voor de info. :)

Jij hebt een autotje gehuurd om overal een beetje te komen ?
We waren van plan geen auto te huren en alles een beetje lopend te doen alleen het Cairngorms park alleen al is een reis van een uurtje met openbaar vervoer en dan moeten we eerst nog een kwartier-half uur lopen vanaf het hotel. Misschien maar een autotje huren om in ieder geval snel op bestemming aan te komen en vanaf daar de wandelingen te doen.
Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
  vrijdag 20 april 2012 @ 17:04:50 #54
147661 Aikara
Shut the fuck up Donny
pi_110561848
Een auto is eigenlijk wel een must. OV is (in ieder geval wat mij betreft) niet 'fijnmazig' genoeg. Je mist een hoop dingen als je afhankelijk bent van bus/trein.

Ik ga in juni weer, kan niet wachten!
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 20 april 2012 @ 17:14:36 #55
78918 SeLang
Black swans matter
pi_110562196
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 15:35 schreef ClioSporT het volgende:

[..]

thx voor de info. :)

Jij hebt een autotje gehuurd om overal een beetje te komen ?
We waren van plan geen auto te huren en alles een beetje lopend te doen alleen het Cairngorms park alleen al is een reis van een uurtje met openbaar vervoer en dan moeten we eerst nog een kwartier-half uur lopen vanaf het hotel. Misschien maar een autotje huren om in ieder geval snel op bestemming aan te komen en vanaf daar de wandelingen te doen.
Ik heb m'n eigen auto (ik woon in de Engeland en rij zelf naar Schotland). The Cairngorms is een groot gebied. Niet een park met een hek erom en een ingang waar je met de bus naartoe gaat. Hoe diverse plekken bereikbaar zijn met openbaar vervoer weet ik eigenlijk niet.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 20 april 2012 @ 17:15:17 #56
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_110562219
Aviemore is goed bereikbaar per trein. :)
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 20 april 2012 @ 17:17:10 #57
78918 SeLang
Black swans matter
pi_110562309
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 17:15 schreef Cobra4 het volgende:
Aviemore is goed bereikbaar per trein. :)
Ja, maar dan...?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 20 april 2012 @ 17:18:21 #58
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_110562362
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 17:17 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ja, maar dan...?
In mijn geval was het een paar dagen hiken.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 20 april 2012 @ 17:25:11 #59
78918 SeLang
Black swans matter
pi_110562627
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 17:18 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

In mijn geval was het een paar dagen hiken.
Ja dan kun je in principe overal starten :)

Ik heb vorig jaar gekampeerd een paar km buiten Aviemore. S'avonds een otter gezien in Loch Alvie en een visarend in de boom O+. Dat was 20 minuten lopen van de camping.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 20 april 2012 @ 17:38:25 #60
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_110563075
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 17:25 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ja dan kun je in principe overal starten :)

Ik heb vorig jaar gekampeerd een paar km buiten Aviemore. S'avonds een otter gezien in Loch Alvie en een visarend in de boom O+. Dat was 20 minuten lopen van de camping.
O+

Dat vind ook één van de mooieste dingen aan de Highlands. Zodra je een halve mijl van de openbare weg af bent, zie en hoor je geen mens meer en zit je midden in de natuur. :)
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_110583707
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 17:38 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

O+

Dat vind ook één van de mooieste dingen aan de Highlands. Zodra je een halve mijl van de openbare weg af bent, zie en hoor je geen mens meer en zit je midden in de natuur. :)
Gewoon met de auto erheen, parkeren en wandelen dus :)
Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
pi_113224960
*schop* (dit topic verdient actie..)

*O* *O* even jubelen *O* *O*
Volgend jaar mei gaan we de WHW doen :Y :D Het is tegen die tijd dan ook al bijna 4 jaar geleden dat we in Schotland waren, dus hoog tijd *) Binnenkort boeken, aangezien het in mei erg druk is daar wil ik er vroeg bij zijn. Ik ben helaas aan schoolvakanties gebonden en toevallig hebben we volgend jaar 2 weken meivakantie zodat het eindelijk een keertje kan! We doen de luie versie met bagagevervoer, 10 dagen lopen en een rustdag in Tyndrum (met de trein mooi dagje Oban doen daar) en misschien als we nog puf hebben een beklimming van de Ben Nevis als toetje. Vorige keer dat we er waren liet het weer en mijn conditie dat niet helemaal toe, dat is inmiddels gelukkig enorm verbeterd ^O^

Gaan er nog mensen deze zomer??
pi_113225397
Goed schopje :) over precies een week vertrekken we richting O+ Skye O+
Ja doei.
pi_113240263
O+ O+ Jah O+ O+





O+ Skye O+

[ Bericht 14% gewijzigd door UIO_AMS op 24-07-2013 11:23:35 ]
pi_113240324
Net nog even een wandelbroek gekocht van The North Face, zat lekker :) Afritsbaar. Ben er klaar voor :+
Ja doei.
pi_113444154
Ik ga zoals het er nu uit ziet eind augustus naar Schotland toe. Enorm veel zin in natuurlijk. Ben erg benieuwd ben er nog nooit geweest.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_113451430
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 01:20 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik ga zoals het er nu uit ziet eind augustus naar Schotland toe. Enorm veel zin in natuurlijk. Ben erg benieuwd ben er nog nooit geweest.
^O^ Waar ga je allemaal heen?
pi_113451446
O+ nog 3 nachtjes. O+
Ja doei.
pi_113451551
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:11 schreef motorbloempje het volgende:
O+ nog 3 nachtjes. O+
;( ik wil oooooook.. maar ik moet nog een klein jaar wachten helaas.. -O-
pi_113451587
We gaan wel met de auto ipv de motor. Weer is niet al te briljant en dat is voor wandelen niet zo erg, maar geen zin om natte motorkleding in de koffers te moeten vrotten als we met de motor naar 't startpunt van een wandeling moeten -O- :')
Ja doei.
pi_113451946
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:15 schreef motorbloempje het volgende:
We gaan wel met de auto ipv de motor. Weer is niet al te briljant en dat is voor wandelen niet zo erg, maar geen zin om natte motorkleding in de koffers te moeten vrotten als we met de motor naar 't startpunt van een wandeling moeten -O- :')
Ja, las het in het wandeltopic. Jammer, maar verstandig. :Y
pi_113455372
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:11 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

^O^ Waar ga je allemaal heen?
Ik ga sowieso nog dit topic doorspitten voor ideeën.nik heb namelijk geen idee wat er allemaal te doen is. Ik wil sowieso naar Alnwick vastleg, loch ness. En we gaan een dag richting Londen voor de studio's van Harry Potter die zijn nu open namelijk. Verder trekt vooral de natuur mij erg. Dus ik denk heeeel veel wandelen :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_113458253
Londen is wel een eindje uit de richting :D

Maar goed, genoeg mooie plekken daar :Y Loch Ness is mooi. Aan de oostkant heb je een groot bos met prachtige wandelroutes, aan de westkant kan je bij Drumnadrochit een glen in waar het ook zo gaaf is. Bij Stirling ook geweest, is ook een heel mooi gebied. Verder kan ik uit recentere ervaring aanraden: omgeving Oban, Skye, omgeving Pitlorchy, Glen Coe.. Zelf wil ik nog erg graag helemaal naar het noorden en ook Cairngorms ben ik nog niet geweest en moet fantastisch zijn :Y

Nja en de rest dan dus eigenlijk ook wel :+
pi_113463588
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 14:06 schreef Sunnythesun het volgende:
Londen is wel een eindje uit de richting :D

Maar goed, genoeg mooie plekken daar :Y Loch Ness is mooi. Aan de oostkant heb je een groot bos met prachtige wandelroutes, aan de westkant kan je bij Drumnadrochit een glen in waar het ook zo gaaf is. Bij Stirling ook geweest, is ook een heel mooi gebied. Verder kan ik uit recentere ervaring aanraden: omgeving Oban, Skye, omgeving Pitlorchy, Glen Coe.. Zelf wil ik nog erg graag helemaal naar het noorden en ook Cairngorms ben ik nog niet geweest en moet fantastisch zijn :Y

Nja en de rest dan dus eigenlijk ook wel :+
Misschien kan jij mij helpen. Er moet een veld zijn waar al die clan hoofden uitgemoord zijn. Daar schijnen nu allemaal stenen te zijn met namen van de clans enzo daar wil ik ook graag heen.

En ja Londen lijkt uit de richting maar wij varen vanaf Dover. Rijden met leasebak en is dus goedkoper. En dan zie ik ook nog wat van Engeland. En tja ik ben jaren geleden al verliefd Geworden op die stad. En ik wil heeeeel graag naar de Harry Potter studio's haha.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_113463838
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2012 15:51 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Misschien kan jij mij helpen. Er moet een veld zijn waar al die clan hoofden uitgemoord zijn. Daar schijnen nu allemaal stenen te zijn met namen van de clans enzo daar wil ik ook graag heen.

En ja Londen lijkt uit de richting maar wij varen vanaf Dover. Rijden met leasebak en is dus goedkoper. En dan zie ik ook nog wat van Engeland. En tja ik ben jaren geleden al verliefd Geworden op die stad. En ik wil heeeeel graag naar de Harry Potter studio's haha.
Oww je gaat gewoon via Londen, ja dan is het heel goed te doen juist ;)

Je bedoelt Culloden battlefield denk ik. Dat is vlak bij Inverness dus prima te combineren met Loch Ness ^O^ Mocht je ook nog een mooi kasteel met vooral een erg mooie tuin willen zien dan is Cawdor ook nog een aanrader, daar ook in de omgeving ;) Culloden ben ik toen niet geweest helaas, Cawdor wel :)

Waar/hoe ga je verblijven? Kamperen of B&B's?
pi_113464429
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 15:55 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Oww je gaat gewoon via Londen, ja dan is het heel goed te doen juist ;)

Je bedoelt Culloden battlefield denk ik. Dat is vlak bij Inverness dus prima te combineren met Loch Ness ^O^ Mocht je ook nog een mooi kasteel met vooral een erg mooie tuin willen zien dan is Cawdor ook nog een aanrader, daar ook in de omgeving ;) Culloden ben ik toen niet geweest helaas, Cawdor wel :)

Waar/hoe ga je verblijven? Kamperen of B&B's?
We gaan b&b doen. Dus als je nog wat leuke niet al te dure adresjes hebt graag :) ik ga sowieso naar Alnwick castle daar is Zweinstein van afgeleid en er is daar gefilmd. Verder wil ik nog wel wat kastelen zien ja :) volgens mij is er te veel te zien voor die paar dagen dat ik er ben haha.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_113464523
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2012 16:08 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

We gaan b&b doen. Dus als je nog wat leuke niet al te dure adresjes hebt graag :) ik ga sowieso naar Alnwick castle daar is Zweinstein van afgeleid en er is daar gefilmd. Verder wil ik nog wel wat kastelen zien ja :) volgens mij is er te veel te zien voor die paar dagen dat ik er ben haha.
Ah, b&b's weet ik niet zo goed, wij kamperen altijd, maar ik weet dat er bij Drumnadrochit een is van Nederlandse eigenaren, net als bij Fort William (kan je meteen 'de' spoorbrug bezoeken van HP ;) ), die komen beiden op het Schotlandforum vandaar dat ik dat toevallig weet ;) Mocht je interesse hebben kan ik hun sites even opzoeken. Maar er is genoeg te vinden daar op de bonnefooi volgens mij verder..
pi_113465350
Thanx voor de tip van die brug!

En ik denk dat ik idd alleen reserveer in Londen
I solemnly swear i'm up to no good
pi_113492957
Oh ja zou je me die sites willen sturen? :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_113497387
Fort William: http://www.ardblair.nl/
Loch Ness: http://www.lochnessguesthouse.co.uk/

Die eerste gaan wij misschien ook heen volgend jaar als laatste plek na de WHW :)
Oh en voor nog veeeeeel meer tips en inspiratie: http://www.schotlandforum.nl/index.php
  Meest relativerende user 2022 donderdag 28 juni 2012 @ 08:51:22 #81
357044 Budapestenaar
pi_113498131
*Kwijl* Wat is Schotland toch mooi. In september tien dagen Engeland, Peak district enzo, maar als ik dit zie zou ik de reis zo omgooien. ;)
pi_113501540
Thanx!

Wij beginnen het noordelijkst van wat we willen zien en dan zakken we af. Ik ga met mijn vriend en een vriend van hem en ik heb de vrije hand gekregen in t we gaan doen... Gaan ze nog spijt van krijgen haha
I solemnly swear i'm up to no good
pi_113501560
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 08:51 schreef Budapestenaar het volgende:
*Kwijl* Wat is Schotland toch mooi. In september tien dagen Engeland, Peak district enzo, maar als ik dit zie zou ik de reis zo omgooien. ;)
Peak District is ook héél mooi O+ fijn om te wandelen ook!
Ja doei.
pi_114097843
Ondertussen gaan we met zijn 4 en wordt het kamperen. Behalve in Londen uiteraard. Heb al aardig wat dingen opgesnord enheb er nu al echt enorm veel zin in!
I solemnly swear i'm up to no good
  zondag 22 juli 2012 @ 07:43:29 #85
361916 Casie
It's in the water
pi_114522238
Ik ga van 31 juli tot 10 augustus naar Schotland. *O*
Tot nu toe heb ik geboekt:
31 juli - 2 augustus Edinburgh in een hostel.
Dan met de trein naar Inverness en daar 2 nachten slapen, dus van 2-4 augustus.
Alleen nu zit ik een beetje vast qua plannen. Ik wil het liefst zo veel mogelijk van de highlands zien, maar omdat ik met het ov moet reizen weet ik niet zo goed wat handig en natuurlijk mooi is. De ruige natuur van de highlands trekt mij het meest. Wil eindigen met 2 dagen isle of skye en dan de 9e terug naar Edinburgh omdat ik in de ochtend van de 10e weer naar Nederland vlieg. Iemand hier tips wat het mooist is om de drie dagen tussen Inverness en Isle of Skye te doen? Moet wel bereikbaar zijn met het ov :)

Verder heb ik er ontzettend zin in, Schotland trekt mij al jaren. En wel een beetje spannend omdat ik voor het eerst alleen ga reizen en ook alles zelf boek/uitzoek.
pi_114522469
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 16:20 schreef Sunnythesun het volgende:
O+ O+ Jah O+ O+

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

O+ Skye O+
[/quote]

Oef.. zo mooi!
pi_114526474
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 07:43 schreef Casie het volgende:
Ik ga van 31 juli tot 10 augustus naar Schotland. *O*
Tot nu toe heb ik geboekt:
31 juli - 2 augustus Edinburgh in een hostel.
Dan met de trein naar Inverness en daar 2 nachten slapen, dus van 2-4 augustus.
Alleen nu zit ik een beetje vast qua plannen. Ik wil het liefst zo veel mogelijk van de highlands zien, maar omdat ik met het ov moet reizen weet ik niet zo goed wat handig en natuurlijk mooi is. De ruige natuur van de highlands trekt mij het meest. Wil eindigen met 2 dagen isle of skye en dan de 9e terug naar Edinburgh omdat ik in de ochtend van de 10e weer naar Nederland vlieg. Iemand hier tips wat het mooist is om de drie dagen tussen Inverness en Isle of Skye te doen? Moet wel bereikbaar zijn met het ov :)

Verder heb ik er ontzettend zin in, Schotland trekt mij al jaren. En wel een beetje spannend omdat ik voor het eerst alleen ga reizen en ook alles zelf boek/uitzoek.
Ik zou gewoon wat langer naar Skye gaan O-) :Y ;)
pi_114526517
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 12:43 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Ik zou gewoon wat langer naar Skye gaan O-) :Y ;)
Ik ook:

http://faithy.nl/photoalbums/Skye_2012/

O+
Ja doei.
pi_114526605
:D
pi_114526624
Wil weer terug ;( O+
Ja doei.
pi_114526713
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 12:49 schreef motorbloempje het volgende:
Wil weer terug ;( O+
Ik ook :'( wil die foto's die ik hier boven heb gezet nóg een keer maken :D ;)
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 22 juli 2012 @ 13:06:44 #92
78918 SeLang
Black swans matter
pi_114527136
Ben alweer 2 weken terug van 6 weken kamperen in Engeland + Schotland.
Suffolk, Norfolk, noord Yorkshire coast, Northumberland coast, zuidoost Schotland coast, Cairngorms, Mull en Lochalsh.

Vooral veel vogeltjes en andere beestjes gekeken. Bij elkaar opgeteld totaal ca 685 km gewandeld.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_114527186
quote:
7s.gif Op zondag 22 juli 2012 13:06 schreef SeLang het volgende:
Ben alweer 2 weken terug van 6 weken kamperen in Engeland + Schotland.
Suffolk, Norfolk, noord Yorkshire coast, Northumberland coast, zuidoost Schotland coast, Cairngorms, Mull en Lochalsh.

Vooral veel vogeltjes en andere beestjes gekeken. Bij elkaar opgeteld totaal ca 685 km gewandeld.
:D ^O^ cool! 6 weken O+ Foto's??
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 22 juli 2012 @ 13:19:14 #94
78918 SeLang
Black swans matter
pi_114527478
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 13:08 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

:D ^O^ cool! 6 weken
Ik wou eigenlijk 2 weken langer maar het werd kutweer :P. Ik wou nog wat meer lange heuvelwandelingen maken maar dat had weinig zin gezien de omstandigheden.

quote:
O+ Foto's??
Dat komt nog wel als ik een keer zin heb om die uit te zoeken, maar deze twee heb ik toevallig online (beiden op Mull).

Vooral de lokatie op de tweede foto was tof want er kwam elke ochtend een zee-arend kuikentjes (proberen te) stelen van de meeuwen en scholeksters die direct achter m'n tent aan het broeden waren. Die zee-arend werd dan vervolgens aangevallen door alle vogels die daar in de buurt waren: meeuwen, scholkeksters, strandlopers, kraaien en buizerds. Echt een spektakel! Rond die plek ook bijna elke dag otters gezien.



"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_114527503
Oh wow O+
pi_114531040
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 13:19 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik wou eigenlijk 2 weken langer maar het werd kutweer :P. Ik wou nog wat meer lange heuvelwandelingen maken maar dat had weinig zin gezien de omstandigheden.

[..]

Dat komt nog wel als ik een keer zin heb om die uit te zoeken, maar deze twee heb ik toevallig online (beiden op Mull).

Vooral de lokatie op de tweede foto was tof want er kwam elke ochtend een zee-arend kuikentjes (proberen te) stelen van de meeuwen en scholeksters die direct achter m'n tent aan het broeden waren. Die zee-arend werd dan vervolgens aangevallen door alle vogels die daar in de buurt waren: meeuwen, scholkeksters, strandlopers, kraaien en buizerds. Echt een spektakel! Rond die plek ook bijna elke dag otters gezien.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Mooie plek! Waar is dat ergens?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_114531095
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2012 15:21 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Mooie plek! Waar is dat ergens?
Mull dus, zoals in de post staat :+
Ja doei.
pi_114597190
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 15:23 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Mull dus, zoals in de post staat :+
Oops overheen gelezen, thanx ^^
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 24 juli 2012 @ 12:01:32 #99
147661 Aikara
Shut the fuck up Donny
pi_114599613
Aaahhh, wil weer terug!! Zo snel mogelijk ook. Ben nog maar net terug van 2 weken Schotland (in juni). Maar wat is het een fantastisch land! Ben er nu een keer of 7 geweest, en ik krijg het idee om er permanent naar toe te gaan maar niet uit m'n hoofd...

@Casie
Als ik jou was zou ik die 2 nachten in Inverness schrappen. Zeker als je voor de natuur gaat. Het allermooiste stuk van Schotland vind ik de westkust. Aangezien je niet zo heel lang gaat zou ik de kust in het noordwesten (vanaf pakweg Shieldaig) bewaren voor een andere keer. Enkele absolute aanraders:
de rit naar Applecross (via Bealach na Ba), Plockton, Ardnamurchan, Glen Coe, Glen Etive, Glen Affric, ... Het nadeel is dat je gebonden bent aan OV. Als het mogelijk is zou ik zeker overwegen om toch een auto te huren. Ik weet niet in hoeverre de plaatsen die ik noem met OV bereikbaar zijn.

Verder vind ik Skye wel mooi, maar wat mij betreft zijn er zeker mooiere plekken en ik zou die 2 dagen op Skye dan ook anders invullen. Maar dat is heel erg afhankelijk van persoonlijke voorkeur natuurlijk, een ander zou juist zeggen dat je bij wijze van spreke 7 dagen naar Skye zou moeten gaan.
pi_114600067
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 12:01 schreef Aikara het volgende:
een ander zou juist zeggen dat je bij wijze van spreke 7 dagen naar Skye zou moeten gaan.
:Y check. Ik vind Skye het mooiste stukje Schotland wat ik ken. Maar moet er wel bij zeggen dat ik nog láng niet alles gezien heb O-) ;)
pi_114600110
Ik zou m'n leven op Skye door kunnen brengen volgens mij :') O+

7 dagen was bij lange na niet genoeg :P

En wij denken er ook over om daar ons te vestigen, maar eerst maar 's goed de midges meemaken en zulks :')
Ja doei.
pi_114601789
Gewoon goed spuiten met Skin so soft van Avon. ^O^ :7 Of blijven lopen :P
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 24 juli 2012 @ 13:19:50 #103
78918 SeLang
Black swans matter
pi_114601898
De zomers met midges zijn het probleem ook niet. De vraag is of je de depressieve donkere natte winter doorkomt zonder zelfmoord neigingen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_114601946
Sneeuw in de Highlands O+
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 24 juli 2012 @ 13:24:24 #105
78918 SeLang
Black swans matter
pi_114602057
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 13:21 schreef Sunnythesun het volgende:
Sneeuw in de Highlands O+
In de bergen ja. Maar jij zit zelf in de regen met temperaturen van 0-5 graden.

Temperature


Average number of wet days per month


Daily hours of sun


Veel succes met de winterdepressie
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_114602765
:D wintervakantie in de zon plannen dus :7
pi_114603443
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 12:19 schreef motorbloempje het volgende:
Ik zou m'n leven op Skye door kunnen brengen volgens mij :') O+

7 dagen was bij lange na niet genoeg :P

En wij denken er ook over om daar ons te vestigen, maar eerst maar 's goed de midges meemaken en zulks :')
Op Sky zijn toch niet veel midgies, of wel?

Ik denk inderdaad dat je gek wordt van die lange, donkere winter. Zes uur en zevenendertig minuten daglicht in Portree medio januari... Daar staan dan wel weer achttien uren daglicht tegenover in juni.
pi_114869500
Vanaf vrijdag maarliefst 3 weken Schotland :D 1e week Lochaber, 2e week Skye, 3e week Ullapool. Ben er 8 jaar geleden voor het laatst geweest. Kan niet wachten!
Het leven is kort, dus doe niet aan sport.
pi_114869685
quote:
6s.gif Op maandag 30 juli 2012 21:50 schreef blencathra het volgende:
Vanaf vrijdag maarliefst 3 weken Schotland :D 1e week Lochaber, 2e week Skye, 3e week Ullapool. Ben er 8 jaar geleden voor het laatst geweest. Kan niet wachten!
Wow lekker lang! Veel plezier!

Ik moet nog..34? Dagen wachten geloof ik.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_114869695
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 14:05 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Op Skye zijn toch niet veel midgies, of wel?

Ik denk inderdaad dat je gek wordt van die lange, donkere winter. Zes uur en zevenendertig minuten daglicht in Portree medio januari... Daar staan dan wel weer achttien uren daglicht tegenover in juni.
Minder dan op het 'vasteland', maar nog steeds aardig wat. En ik zou er niet zo gek van worden, ik houd er wel van :@ En in de zomer zijn de dagen dan inderdaad weer heerlijk lang: het leek gewoon niet donker te worden!

In het najaar misschien nog een weekje terug... :@ vlak voor ik met m'n master begin.
Ja doei.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 06:10:58 #111
361916 Casie
It's in the water
pi_114883723
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 12:01 schreef Aikara het volgende:
Aaahhh, wil weer terug!! Zo snel mogelijk ook. Ben nog maar net terug van 2 weken Schotland (in juni). Maar wat is het een fantastisch land! Ben er nu een keer of 7 geweest, en ik krijg het idee om er permanent naar toe te gaan maar niet uit m'n hoofd...

@Casie
Als ik jou was zou ik die 2 nachten in Inverness schrappen. Zeker als je voor de natuur gaat. Het allermooiste stuk van Schotland vind ik de westkust. Aangezien je niet zo heel lang gaat zou ik de kust in het noordwesten (vanaf pakweg Shieldaig) bewaren voor een andere keer. Enkele absolute aanraders:
de rit naar Applecross (via Bealach na Ba), Plockton, Ardnamurchan, Glen Coe, Glen Etive, Glen Affric, ... Het nadeel is dat je gebonden bent aan OV. Als het mogelijk is zou ik zeker overwegen om toch een auto te huren. Ik weet niet in hoeverre de plaatsen die ik noem met OV bereikbaar zijn.

Verder vind ik Skye wel mooi, maar wat mij betreft zijn er zeker mooiere plekken en ik zou die 2 dagen op Skye dan ook anders invullen. Maar dat is heel erg afhankelijk van persoonlijke voorkeur natuurlijk, een ander zou juist zeggen dat je bij wijze van spreke 7 dagen naar Skye zou moeten gaan.
Zal zeker even naar de dingen kijken die je opnoemt, thanks. Het liefst zou ik een auto huren maar heb pas een halfjaar mijn rijbewijs waardoor ik het toch iets te eng vind om links te moeten rijden en natuurlijk de de heuvels. Ook al moet dat laatste wel goed komen, zo stijl is het toch ook weer niet allemaal. Vooral het links rijden vind ik dus heel eng, zoveel rij-ervarviing heb ik nog niet.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 15:09:42 #112
147661 Aikara
Shut the fuck up Donny
pi_114897521
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 06:10 schreef Casie het volgende:

[..]

Vooral het links rijden vind ik dus heel eng, zoveel rij-ervarviing heb ik nog niet.
Eigenlijk hoef je daar niet echt een issue van te maken: Links rijden is weliswaar even wennen (ook voor gevorderde chauffeurs) maar in Schotland wordt over het algemeen veel relaxter gereden als in Nederland. Ik zou daarom bijna zeggen dat je wegens een gebrek aan rij-ervaring beter in Schotland kunt gaan rijden dan in Nederland. Mensen daar zijn nou eenmaal socialer dan hier, en dat is vooral in het verkeer te merken.

Mocht je toch zelf gaan rijden moet je wellicht wel Bealach na ba overslaan. Deze weg heeft namelijk een paar pittige stukken (beginnende chauffeurs worden ook gewaarschuwd aan het begin van die weg). Verder valt het met de moeilijkheidsgraad wel mee hoor. Gewoon lekker rustig aan doen, en snellere auto's laten passeren.
pi_115399406
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 12:44 schreef SeLang het volgende:

[..]

Jammer, maar met slecht weer zou ik die route inderdaad ook niet lopen.
Ik ga vanaf zondag voor het eerst naar Schotland. Ik hoop eigenlijk ook de Ben Nevis te lopen via de CMD Arete. Echter, het weer volgende week lijkt typisch Schots. Nu vind ik wat regen verder geen probleem, maar wat zou jij (of anderen) beschouwen als 'slecht weer' zodat je je hike-plannen moet aanpassen?
pi_116730986
Ik ga van 12 tot 15 okt naar Edinburgh met een vriend van me, iemand nog leuke tips?
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_116731798
Afgelopen Zondag terug gekomen. Hele leuke dingen gedaan. Maar 1 dag slecht weer gehad maar dat was meteen ook Berenslecht.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_117019447
Hallo lieve Fokkers,

enkele dagen geleden werd mij plotseling bekend dat ik voor het nieuwe jaar nog twee weekjes vakantie op heb te nemen. Ik werk in een winkel en met het oog op de aankomende drukke periode was het eigenlijk nog maar mogelijk om deze twee weken vrij te nemen vanaf 30 September tot en met 13 Oktober.

Ik kwam al snel op het idee dat ik een mooie, voor mij nog onbekende stad wou gaan aandoen. Mezelf verwonderen en verliezen in een andere, vriendelijke, intrigerende cultuur. Schotland en de stad Edinburgh. Ik ga in mij eentje, even een fris en helder hoofd opdoen en gewoonweg genieten. Dat is eigenlijk de insteek. Ik hoef geen luxe, maar gewoon backpackers hotel ect. volstaat. Ik neem een boek mee waarin ik mij gedachten de vrije loop kan laten gaan. Ik heb er ontzettend veel zin, alles is wel een beetje last-minute maar het moet te doen zijn als ik het vandaag of morgen regel.

Nu zit ik er aan te denken om 4 Oktober te vliegen en 13 of 14 Oktober weer terug te gaan. Dat zijn zo'n 9 á 10 dagen. Ik heb deze thread helemaal door gelezen en ben nu in twijfel geraakt of zoveel dagen alleen maar in één stad niet teveel is. Als ik al die mooie verhalen lees is er zoveel pracht en praal te bewonderen als het op de natuur aankomt. Zijn er in en rondom Edinburgh ook mooie natuurlijke "sightseeings" of is het aan te raden een dagtour, of meerdaagse tour er tussen in te plakken?

Het liefst zou ik mijn tripje rondom Edinburgh willen bouwen. Als het me bevalt weet ik zeker dat ik terugkom om heel Schotland eens nader te bekijken. Waar het dus eigenlijk op neerkomt is, 9 á 10 dagen in één stad is dat te doen, of teveel van het goede? Zoja, wat raden jullie aan om er dan bij te doen? Of zou je dan gewoon bijvoorbeeld een korte periode moeten gaan? Ik heb niet een héél beperkt budget maar ook niet heel erg ruim. Ik ben eigenlijk van plan gewoon een goedkoop hostel aan te doen en vandaar uit verder te kijken en de stad te ontdekken.

Ik hoop dat ik mijn idee een beetje duidelijk heb geschetst en hoop dat jullie mij een eindje verder opweg kunnen helpen met tips en ideeën!

Groetjes Daniël
pi_117019557
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 12:29 schreef Belthaus het volgende:
Hallo lieve Fokkers,

enkele dagen geleden werd mij plotseling bekend dat ik voor het nieuwe jaar nog twee weekjes vakantie op heb te nemen. Ik werk in een winkel en met het oog op de aankomende drukke periode was het eigenlijk nog maar mogelijk om deze twee weken vrij te nemen vanaf 30 September tot en met 13 Oktober.

Ik kwam al snel op het idee dat ik een mooie, voor mij nog onbekende stad wou gaan aandoen. Mezelf verwonderen en verliezen in een andere, vriendelijke, intrigerende cultuur. Schotland en de stad Edinburgh. Ik ga in mij eentje, even een fris en helder hoofd opdoen en gewoonweg genieten. Dat is eigenlijk de insteek. Ik hoef geen luxe, maar gewoon backpackers hotel ect. volstaat. Ik neem een boek mee waarin ik mij gedachten de vrije loop kan laten gaan. Ik heb er ontzettend veel zin, alles is wel een beetje last-minute maar het moet te doen zijn als ik het vandaag of morgen regel.

Nu zit ik er aan te denken om 4 Oktober te vliegen en 13 of 14 Oktober weer terug te gaan. Dat zijn zo'n 9 á 10 dagen. Ik heb deze thread helemaal door gelezen en ben nu in twijfel geraakt of zoveel dagen alleen maar in één stad niet teveel is. Als ik al die mooie verhalen lees is er zoveel pracht en praal te bewonderen als het op de natuur aankomt. Zijn er in en rondom Edinburgh ook mooie natuurlijke "sightseeings" of is het aan te raden een dagtour, of meerdaagse tour er tussen in te plakken?

Het liefst zou ik mijn tripje rondom Edinburgh willen bouwen. Als het me bevalt weet ik zeker dat ik terugkom om heel Schotland eens nader te bekijken. Waar het dus eigenlijk op neerkomt is, 9 á 10 dagen in één stad is dat te doen, of teveel van het goede? Zoja, wat raden jullie aan om er dan bij te doen? Of zou je dan gewoon bijvoorbeeld een korte periode moeten gaan? Ik heb niet een héél beperkt budget maar ook niet heel erg ruim. Ik ben eigenlijk van plan gewoon een goedkoop hostel aan te doen en vandaar uit verder te kijken en de stad te ontdekken.

Ik hoop dat ik mijn idee een beetje duidelijk heb geschetst en hoop dat jullie mij een eindje verder opweg kunnen helpen met tips en ideeën!

Groetjes Daniël
Ik zou in de buurt van fort William ook nog even gaan kijken :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_117020285
Als ik het goed heb kan ik daar vanaf Edinburgh met de trein heen, in wat een zeer mooie 5 uur durende rit zou zijn. Ik denk wel als ik naar Fort William zou gaan ik er wel langer dan één dag heen zou moeten gaan. Als ik de verhalen er zo op na lees geeft iedereen aan dat één dag of enkele uren te weinig is.

Ik zou dan eventueel 2 á 3 dagen kunnen verblijven. Bedankt voor de tip in ieder geval!
pi_117020346
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 12:57 schreef Belthaus het volgende:
Als ik het goed heb kan ik daar vanaf Edinburgh met de trein heen, in wat een zeer mooie 5 uur durende rit zou zijn. Ik denk wel als ik naar Fort William zou gaan ik er wel langer dan één dag heen zou moeten gaan. Als ik de verhalen er zo op na lees geeft iedereen aan dat één dag of enkele uren te weinig is.

Ik zou dan eventueel 2 á 3 dagen kunnen verblijven. Bedankt voor de tip in ieder geval!
Zou ik ook doen. Dan kun je eventueel de Ben Nevis nog op enzo. Er staat ook weleens een hele mooie stoomtrein op het station daar. Mocht je dat wat interesseren.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_117020547
Ja, ik had inderdaad al gelezen over de stoomtrein. Dat zou helemaal een ervaring zijn! Ik combineer Edinburgh dan denk ik met Fort William en de Ben Nevis. Het is wellicht kleinschalig en maar een kleine fractie van wat Schotland te bieden heeft maar het is een begin!

Daarnaast vergeet ik helemaal te vermelden dat ik een groot muziekliefhebber ben, leeft de muziekscene een beetje in Edinburgh? Via de officiële site van de stad en Lonely Planet heb ik wel al wat barretjes en pubs gevonden waar live-muziek gespeeld worden en talent een podium wordt geboden. Maar het is altijd maar de vraag van welk niveau dat is..

Ik hoop stiekem ook op wat hoeken van de straat wat authentieke buskers tegen te komen..
pi_117020630
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 13:06 schreef Belthaus het volgende:
Ja, ik had inderdaad al gelezen over de stoomtrein. Dat zou helemaal een ervaring zijn! Ik combineer Edinburgh dan denk ik met Fort William en de Ben Nevis. Het is wellicht kleinschalig en maar een kleine fractie van wat Schotland te bieden heeft maar het is een begin!

Daarnaast vergeet ik helemaal te vermelden dat ik een groot muziekliefhebber ben, leeft de muziekscene een beetje in Edinburgh? Via de officiële site van de stad en Lonely Planet heb ik wel al wat barretjes en pubs gevonden waar live-muziek gespeeld worden en talent een podium wordt geboden. Maar het is altijd maar de vraag van welk niveau dat is..

Ik hoop stiekem ook op wat hoeken van de straat wat authentieke buskers tegen te komen..
Die trein is echt heel vet. Heb hem week of 2 terug ook gezien. Ik zal nog eens nadenken over wat met het Ov. Goed te doen is.
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 20 september 2012 @ 21:49:28 #122
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_117043772
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 13:06 schreef Belthaus het volgende:

Daarnaast vergeet ik helemaal te vermelden dat ik een groot muziekliefhebber ben, leeft de muziekscene een beetje in Edinburgh? Via de officiële site van de stad en Lonely Planet heb ik wel al wat barretjes en pubs gevonden waar live-muziek gespeeld worden en talent een podium wordt geboden. Maar het is altijd maar de vraag van welk niveau dat is..

Ik hoop stiekem ook op wat hoeken van de straat wat authentieke buskers tegen te komen..
Kan je beter naar Glasgow gaan, zitten een aantal tenten waar aanstormend jeugdig talent hun kunsten mogen laten horen. Glasgow heeft dan ook de naam waar veel bands ontstaan zijn.

Zit overigens zelf het weekend van 3 november in Edinburgh met tien vrienden, gewoon omdat het kan. :)
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_117080827
Iemand enige ervaring met Macbackpackers tours? Is het een soort van "Best of" met bliksembezoeken aan veel bezienswaardigheden in korte tijd, of wordt overal wel de tijd voor genomen?
  maandag 24 september 2012 @ 15:40:04 #124
147661 Aikara
Shut the fuck up Donny
pi_117194026
Voor muziek kun je inderdaad het beste naar Glasgow gaan. Je zou het in die 9 a 10 dagen als volgt kunnen doen: 3 dagen Edinburgh, 3 dagen omgeving Fort William en tot slot 3 dagen Glasgow. Nu ken ik Edinburgh niet heel goed (ben er slechts 2 keer geweest), maar in 3 dagen moet je toch veel gezien kunnen hebben. Als je met de trein naar Fort William gaat, moet je even doorrijden naar Mallaig (en van daaruit weer terugkeren naar Fort William). Dat is namelijk ook een bijzonder mooi stuk en kost niet zo heel veel extra tijd.
pi_117212058
Mijn ticket is aangeschaft, dus het is nu een kwestie van goed gaan plannen. Ik ga volgende week al dus het is lekker last-minute! Ik vlieg Donderdagavond (4de) heen, en ga de 14de omstreeks 13.30 weer terug!

Ik ben van plan om vanaf de 8ste tot en met de 12de mee te gaan met een Macbackpackers tour mee te gaan. 5 dagen waarbij we het volgende zouden gaan doen http://macbackpackers.com/tour/5_day_skye_and_highland_fling Lijkt mij wel een leuke ervaring met andere jongeren en volgens mij zijn de plaatsen waar men heen en langs gaat wel interessant.

Zou ik die tour niet gaan doen, kan ik uitgebreid genieten van Fort William en bijvoorbeeld een paar dagen Glasgow eraan vast plakken. Toch blijft die Backpack tour mij aanspreken. Voornamelijk omdat ik dan ook een stukje kan reizen met lotgenoten en andere mensen. Enige probleem is dat ik erg graag Fort William zou willen aandoen.

Op zijn minst twee dagen lijkt mij, dat zou op Zaterdag de 6de en Zondag de 7de kunnen. Is dit te kortaf? Ik zou dan weer in totaal twee volle dagen in Edinburgh kunnen spenderen. En sowieso 3 avonden. Ik vind het heel erg lastig maar vanavond moeten er wat knoopjes doorgehakt worden.
  maandag 24 september 2012 @ 23:01:12 #126
147661 Aikara
Shut the fuck up Donny
pi_117216885
Het hang helemaal van je voorkeuren af (ik geef toe, cliché). Wil je je richten op de steden dan leg je daar uiteraard de nadruk. Dan ga je bijvoorbeeld 2 dagen naar (de omgeving van) Fort William en de rest van de dagen naar Edinburgh/Glasgow. Overigens zou ik beide steden evenveel tijd gunnen omdat ze 'gelijkwaardig' zijn aan elkaar. Daarmee bedoel ik niet dat de steden op elkaar lijken want Glasgow en Edinburgh zijn twee TOTAAL verschillende steden. Maar ze zijn allebei even boeiend. Ik heb daarbij een voorkeur voor Glasgow.

Ligt je voorkeur bij de Highlands (natuur) dan kun je een langere tijd in de regio Fort William blijven. Je kan dan bijvoorbeeld kiezen voor 2 dagen Edinburgh, 2 dagen Glasgow en de rest in de Highlands. Als je langere tijd in FW blijft kun je naar de Ben Nevis, of naar Glen Coe, een dag naar Ardnamurchan/Acharacle, eventueel naar de Trossachs,... Opties te over dus.

Je hoeft overigens niet naar Fort William voor het dorp/stad Fort William. Je gaat naar Fort William vanwege de omgeving. Zoals al eerder gezegd is, is de Ben Nevis een mooie dagtocht. Wat ik verder ook al aangaf is de treintocht naar Mallaig ook zeer de moeite waard: een verplicht nummer als je het mij vraagt.

Ik zou zelf niet zo snel voor die tour kiezen. Ik weet niet of er nog andere 'uitvoeringen' zijn, maar ik denk dat de 5 dagen die die tour beslaat beter te besteden zijn. Zo vind ik Inverness niet heel erg boeiend, net als Loch Ness. Skye is op zich wel de moeite waard, maar er zijn mooiere plekken die mij veel meer aanspreken dan Loch Ness. Ook in de buurt van Fort William (zie bijvoorbeeld het lijstje wat ik hierboven noem).

Maar goed, het hangt dus heel erg af van persoonlijke voorkeur. Vooral de laatste alinea hangt heel erg af van mijn persoonlijke voorkeur. Iemand anders zal die toch wel een goede kennismaking met Schotland vinden.
pi_117216982
Fort William heeft een prima Lidl. :')

Maar verder ga je daar inderdaad heen om een mooie tocht te maken, te voet of met de auto, je kunt alle kanten op daar O+ zó mooi!
Ja doei.
  maandag 24 september 2012 @ 23:36:49 #128
147661 Aikara
Shut the fuck up Donny
pi_117218705
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 23:02 schreef motorbloempje het volgende:
Fort William heeft een prima Lidl. :')
Ik vind de Morrisons toch beter ;)
pi_117224844
In Fort William barst het wel van de outdoor-kleding-outlets.. dus dat is nog wel interessant mocht je nog een goede jas nodig hebben ;)
pi_117252233
Ja ik zit nog steeds erg in dubio. In mijn huidige planning ga ik Zaterdag ochtend om 07:15 met de trein naar FW, om daar om 12 uur te arriveren en dan de rest van de dag te genieten van de natuur. Volgende dag vroeg op en tot 17.15 de tijd om de omgeving in mij op te nemen. Dan kom ik tegen de avond weer in Edinburgh aan en kan ik de volgende dag met de tour mee..

Maar is dat niet te kort voor het alom bejubelde FW? En zoals Aikara al aangaf zijn de Ardnamurchan/Acharacle en de Trossachs ook heel erg mooi.. De tour zelf lijkt mij dan weer een mooie kennismaking, en misschien loont het de moeite meer om weer eens terug te keren en dan wat meer de tijd te nemen qua planning en bovengenoemde plekken aan te doen..
pi_117253412
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 21:49 schreef Belthaus het volgende:
Ja ik zit nog steeds erg in dubio. In mijn huidige planning ga ik Zaterdag ochtend om 07:15 met de trein naar FW, om daar om 12 uur te arriveren en dan de rest van de dag te genieten van de natuur. Volgende dag vroeg op en tot 17.15 de tijd om de omgeving in mij op te nemen. Dan kom ik tegen de avond weer in Edinburgh aan en kan ik de volgende dag met de tour mee..

Maar is dat niet te kort voor het alom bejubelde FW? En zoals Aikara al aangaf zijn de Ardnamurchan/Acharacle en de Trossachs ook heel erg mooi.. De tour zelf lijkt mij dan weer een mooie kennismaking, en misschien loont het de moeite meer om weer eens terug te keren en dan wat meer de tijd te nemen qua planning en bovengenoemde plekken aan te doen..
Mocht je echt de Ben Nevis op willen ben je daar al een dag kwijt. en ja het is het waard ^^
I solemnly swear i'm up to no good
pi_117256825
Dan lijkt me dat sowieso een puik plan.. Maar er is dus nog veel meer te zien en genieten rondom Fort William.. Ik lees me nog een avondje in en beraad me nog een nachtje en dan moet ik toch echt wel een keuze maken..
pi_117256936
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 23:10 schreef Belthaus het volgende:
Dan lijkt me dat sowieso een puik plan.. Maar er is dus nog veel meer te zien en genieten rondom Fort William.. Ik lees me nog een avondje in en beraad me nog een nachtje en dan moet ik toch echt wel een keuze maken..
Fort William is inderdaad genoeg te zien ja. Mocht je die brug willen zien waar die stoomtrein overheen gaat in bijv. de Harry Potter film moet je naar Glenfinnan. De trein rijd daar ook nog 2 keer per dag overheen.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_117731073
Weet iemand waar je leuk kan mountainbiken in Schotland? En dan bedoel ik een tocht van 1 of 2 uurtjes onder begeleiding, voor mountainbike-leken. Zo'n toeristen activiteit in een mooie omgeving (liefst Fort William of Skye, maar tips over andere plaatsen zijn ook welkom).

Op internet vind ik vooral informatie over mountainbike vakanties en routes voor ervaren mountainbikers.
pi_117742698
dank je!
pi_117742896
Was de eerste hit op google --> Mountain bike hire Fort William.
Ja doei.
pi_121701936
Komende juni 3 weken naar Schotland met de auto/boot vanaf IJmuiden - Newcastle.

Ben benieuwd wie er nog goeie tips heeft :)

We gaan kamperen met een klein tentje en richten ons eigenlijk voornamelijk op de Highlands. Ik heb nu een grove route uitgestippeld met starten rondom Loch Lomond -> Fort William -> Ullapool -> Cairgorm en eindigen met twee dagen Edinburgh.

Campings zoek ik wel via de Scottish Camping Guide en heb al diverse dayhikes uitgezocht via Walkhighlands.co.uk

We lopen natuurlijk Ben Nevis op, gaan oa naar Hanta Island en met de auto bijvoorbeeld een dagje rondom de Isle of Skye

Naast de Highlands wordt er een whisky-tour gepland (Islay kost helaas teveel tijd, dus ik richt me denk ik op Glenfiddich) en als we op Hanta Island geen Puffin's zien wil ik nog wel een dagtour doen vanaf Anstruther naar de Isle of May.

Als iemand nog een fenomenale hike, camping of andere sight-see te tippen heeft dan hoor ik dit graag.

M'n grootste zorg op dit moment is hoe ik tzt droge schoenen krijg na een eventuele natte dag hiken :')
pi_121706155
Schoenen: goed onderhouden leren wandelschoenen zijn waterdicht. Mochten ze van binnen toch nat zijn: drooglopen door droge sokken aan te trekken.

Natte sokken droog je 's nachts onder je oksels. Natte schoenen wil je liever niet in je slaapzak hebben, maar als je toevallig een waterdichte lining / bivibag om je slaapzak hebt kun je ze daarin stoppen, dan drogen ze ook min of meer.

Om te zien: Glen Nevis en Steall Falls, en eventueel doorlopen naar dat plaatsje uit Trainspotting waar geen weg naartoe loopt maar wel een treinverbinding heeft. Ik ben de naam kwijt.

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2013 00:06:57 ]
pi_121730483
Kamperen op Skye, niet alleen maar rond rijden, dan zie je niets! Echt! Dunvegan heeft een leuke camping, maar er zijn er meer. Skye O+ O+ En dan The Old man of Storr beklimmen, de Fairypools bezoeken, White beaches, Neist point... veel te veel te doen en zien daar :Y ;)
Pitlorchy en omgeving is ook prachtig, aanrader! En naar Oban voor whisky ;) leuk stadje ook!
  vrijdag 25 januari 2013 @ 19:10:52 #141
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_122041188
Aha! Ik kom ook even mee lezen hiero.
Ons plan is om in juni/juli of in september/oktober naar Schotland te gaan voor circa 2 a 3 weken.

Met de boot over naar Hull (daar hebben we nog vrijkaartjes voor).
En daar een auto huren en naar het noorden rijden.

We willen dan 3 of 4 accommodaties boeken en vanaf daar de omgeving verkennen.

Wat in elk geval op ons lijstje staat is:
Edinburgh
Loch Ness (standaard toch als je in Schotland bent)
Highlands (wandelen)
Een whiskey rondleiding of proeverij oid (iemand tips?)
Kastelen (welke zijn de must-sees?)
Keltisch erfgoed/ oud spul (weet nog niet wat/waar)
Overige mooie natuur

We hebben laatst twee reisboekjes gekocht.. maar zie door de bomen het bos niet meer. Zo veel te doen hihi :)

Het lijkt me echt een prachtig land! :)
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_122068985
Alvast dank aan een ieder die aanvullende informatie over Schotland en zijn woeste natuur heeft gepost want ook ik ben van oudsher een natuurliefhebber. Ik ben i.i.g heel wat wijzer geworden. ^O^
  zondag 27 januari 2013 @ 14:52:17 #143
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_122113972
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 22:36 schreef WooZ het volgende:

M'n grootste zorg op dit moment is hoe ik tzt droge schoenen krijg na een eventuele natte dag hiken :')
Niet :P .

En hoe goed je schoenen ook zijn, als 't maar lang genoeg nat is dan krijg je natte poten. Gegarandeerd. Ik spreek uit ervaring, 2 jaar geleden samen met een vriend een week of 5 wildkamperend doorgebracht in Schotland.

En áls ze eenmaal nat zijn dan schiet drogen niet op in een tentje. Volproppen met wc-papier / oude kranten en je krijgt het meeste vocht er wel uit. En op 't moment dat echt alles nat en vies is kan je kijken of je een nachtje een B&B op kan zoeken (3 keer gedaan).. dan kunnen je schoenen in elk geval fatsoenlijk drogen en vaak zijn ze ook wel bereid om een was te draaien als je ze lief aankijkt :P .

Zorg in elk geval dat je oneindig veel sokken meeneemt :') . En als je schoenen echt doorweekt zijn dan kan je ook een boterhamzakje om je voeten doen. Niet ideaal, natuurlijk.

Wat die midges betreft, je moet Smidge hebben! We hebben echt ALLES geprobeerd en dat was 't enige dat een beetje effect had :') .

Huilen dan.
  zondag 27 januari 2013 @ 14:54:31 #144
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_122114088
Oja, de foto's: FOT / [Showcase] Schotland

Wil eigenlijk nog wel een keer, maar dan in de herfst.
Huilen dan.
pi_122114217
Heb je Skin so soft ook geprobeerd Isdatzo? Dat was het enige wat bij mij hielp :D Maar ik heb Smidge dan weer niet geprobeerd.
Mooie plaatjes btw ^O^

Ik ben druk aan het lezen in het WHW-gidsje wat we gister gekocht hebben *voorpret* *O*

[ Bericht 13% gewijzigd door Sunnythesun op 27-01-2013 15:04:04 ]
pi_122466994
Enige tijd geleden dat ik wat had gepost, maar mijn reis zit er ondertussen alweer een tijdje op. Wauw wat heb ik genoten en wat is Schotland een prachtig land en Edinburgh een mooie stad. Ik kan er alleen maar op terugkijken met hele warme gevoelens. Wat een fijne sfeer in de stad en wat een aardige mensen.

De stad zelf is er een naar mijn hart. Zou er zo kunnen gaan wonen. Mijn tour door de Highlands en Skye waren ook onvergeetlijk. Prachtige wilde natuur, mooie Loch's en zoveel folklore. Zoals vele mij al eerder vertelden hier op het forum was Skye toch wel het onbetwiste hoogtepunt. Heb naar mijn gevoel zo'n beetje alles gezien wat er daar te zien viel, met o.a. de Fairypools, Old man of Storr, Neist Point.

Ik ga opzeker nog een keer terug, of meerdere keren, ben ook erg benieuwd naar de vele hike tours die er toe doen zijn. Zo vertelde mijn gids talloze keren over de mogelijkheden om adembenemende wandelingen te maken tussen de bergen door en naar gecrashde WWII bommenwerpers maar dit was helaas nu niet mogelijk. Dit omdat ik met een tour, MacBackpackers, meeging waarover ik wel zeer te spreken ben. Maar omdat we toch aan bepaalde afspraken moesten voldaan en uiteindelijk toch een schema afloopt hadden we daar geen tijd voor.

Sowieso qua weer heel veel mazzel gehad. Ben uiteindelijk 10 dagen weggeweest waarvan ik 5 dagen volop zon had, 2 bewolkt, 3 met regen. Ik had dus mijn eerste paar dagen in Edinburgh prachtig weer en na een leuke (gratis) tour door de stad van mijn hostel, besloot ik Arthur's Seat op te lopen. Adembenemende wandeling was dat. Ik kan nog wel uren doorratelen over hoe fantastisch het was maar ik kan iedereen aanraden er gewoon zelf heen te gaan.
pi_122467110
O+ Skye O+

Hopelijk dit jaar nog weer een keer terug O+
Ja doei.
pi_122467182
Ja, mijn beste vriend had graag mee gewild. Helaas was dat voor hem niet te doen, maar we hebben afgesproken sowieso samen naar Skye terug te gaan!
pi_122471616
Skye O+ O+
pi_122472975
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 14:11 schreef Iwanius het volgende:
Alvast dank aan een ieder die aanvullende informatie over Schotland en zijn woeste natuur heeft gepost want ook ik ben van oudsher een natuurliefhebber. Ik ben i.i.g heel wat wijzer geworden. ^O^
In de omgeving van eiland Mull kan je ook zo'n vogelreisje boeken voor een dag, die gaan naar de Treshnish Isles, zeker de moeite waard, het is daar prachtig _O_
pi_122473920
quote:
7s.gif Op maandag 4 februari 2013 18:31 schreef andreas612 het volgende:

[..]

In de omgeving van eiland Mull kan je ook zo'n vogelreisje boeken voor een dag, die gaan naar de Treshnish Isles, zeker de moeite waard, het is daar prachtig _O_
Ohh jou avatar O+ O+ Sinds ik ze live heb gezien mijn absoluut favoriete vogeltjes :Y
pi_122475765
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 18:55 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Ohh jou avatar O+ O+ Sinds ik ze live heb gezien mijn absoluut favoriete vogeltjes :Y
Deze is heel toevallig van het boven beschreven 'Treshnish Isles' :P
pi_122476467
Wij hebben zo'n soort reisje gemaakt in Zuid Wales, Skomer island. Briljant! O+
Een van mijn favo's:


[ Bericht 14% gewijzigd door UIO_AMS op 24-07-2013 11:21:37 ]
  Moderator zaterdag 2 maart 2013 @ 15:30:35 #154
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_123537207
Wij zijn van plan om deze zomer naar Schotland te gaan voor 2 weken. Het plan is om de boot te nemen naar Newcastle, naar Edinburgh te rijden en vervolgens een rondje Schotland te doen waarbij we eindigen in Glasgow. Vervolgens naar Londen om daar nog een paar dagen te blijven. Met behulp van Cobra is dit nu de route maar dat kan nog wel veranderen:

Newcastle - Edinburgh - Cairngorms - Inverness - Loch Carron - Skye - Ben Nevis - Glasgow.

Nog tips/toevoegingen?

En wat is in de zomer de beste tijd om naar Schotland te gaan, juli of augustus? Is het weer dan een beetje ok? Het lijkt wel altijd bewolkt te zijn namelijk :D Maar boeiend, de foto's zien er echt fantastisch uit O+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_123537394
Hou er rekening mee dat afstanden in Schotland 'langer' zijn. Je hebt een ambitieus rijtje voor 2 weken gepland. Ga je tevoren boeken of op de bonnefooi? Indien het eerste: tip, pak 3-4 plaatsen waar je wat langer blijft om van daar uit de omgeving te verkennen. Indien het 2e: pin jezelf niet te vast op de planning. :)

Qua tijd maakt juli of augustus niet zo heel veel uit. Het weer is eigenlijk gewoon van ondergeschikt belang en je kunt er toch niets aan veranderen ;)
  Moderator zaterdag 2 maart 2013 @ 15:37:34 #156
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_123537442
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 15:36 schreef Sunnythesun het volgende:
Hou er rekening mee dat afstanden in Schotland 'langer' zijn. Je hebt een ambitieus rijtje voor 2 weken gepland. Ga je tevoren boeken of op de bonnefooi? Indien het eerste: tip, pak 3-4 plaatsen waar je wat langer blijft om van daar uit de omgeving te verkennen. Indien het 2e: pin jezelf niet te vast op de planning. :)
Ik had van Cobra al begrepen dat je er langer over doet in Schotland :Y We gaan op de bonnefooi dus er kan ook gedurende de reis nog van alles veranderen :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_123537456
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 15:37 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik had van Cobra al begrepen dat je er langer over doet in Schotland :Y We gaan op de bonnefooi dus er kan ook gedurende de reis nog van alles veranderen :)
Slim. In dat geval: lekker genieten en 'take it as it comes'! ^O^
  Moderator zaterdag 2 maart 2013 @ 15:42:53 #158
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_123537602
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 15:38 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Slim. In dat geval: lekker genieten en 'take it as it comes'! ^O^
Nog tips welke maand het slimste is om te gaan? En hoe zit het met de prijzen in Schotland, net zo duur als bijvoorbeeld Londen of wel anders? Ik twijfel nog of we een tentje meenemen of dat we B&B's aan gaan doen, het eerste scheelt ook weer in de prijs natuurlijk ;)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_123537753
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 15:42 schreef MaJo het volgende:

[..]

Nog tips welke maand het slimste is om te gaan? En hoe zit het met de prijzen in Schotland, net zo duur als bijvoorbeeld Londen of wel anders? Ik twijfel nog of we een tentje meenemen of dat we B&B's aan gaan doen, het eerste scheelt ook weer in de prijs natuurlijk ;)
maakt niet zo veel uit juli of augustus. Ik zelf vind kamperen erg goed betaalbaar in Schotland, zo'n 15 pond per nacht met een flinke tent, 2 personen en een hond waren wij kwijt gemiddeld. Kan je niets van zeggen lijkt me. Tarieven voor trekkerstentjes is vaak iets lager, maar je betaalt vaak ook gewoon 7 pond pp oid. Je kunt ook beiden doen. Mocht je nat weer treffen en je hebt een kleine tent dan kan het heel fijn zijn op te kunnen drogen in een B&B. Tarieven daar voor liggen (denk ik) tussen de 40 en 80 pond per nacht. Kan flink verschillen. Eten en boodschappen zijn vergelijkbaar met hier, sterke drank ietsje duurder, pubs verzorgen vaak prima maaltijden voor weinig.
  Moderator zaterdag 2 maart 2013 @ 15:49:48 #160
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_123537819
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 15:47 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

maakt niet zo veel uit juli of augustus. Ik zelf vind kamperen erg goed betaalbaar in Schotland, zo'n 15 pond per nacht met een flinke tent, 2 personen en een hond waren wij kwijt gemiddeld. Kan je niets van zeggen lijkt me. Tarieven voor trekkerstentjes is vaak iets lager, maar je betaalt vaak ook gewoon 7 pond pp oid. Je kunt ook beiden doen. Mocht je nat weer treffen en je hebt een kleine tent dan kan het heel fijn zijn op te kunnen drogen in een B&B. Tarieven daar voor liggen (denk ik) tussen de 40 en 80 pond per nacht. Kan flink verschillen. Eten en boodschappen zijn vergelijkbaar met hier, sterke drank ietsje duurder, pubs verzorgen vaak prima maaltijden voor weinig.
Combi van tent en B&B kan natuurlijk ook, dan nemen we de tent mee ^O^ En pub maaltijden zijn op zijn tijd echt lekker :9 Oeh heb er zo'n zin in O+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_123537842
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 15:49 schreef MaJo het volgende:

[..]

Combi van tent en B&B kan natuurlijk ook, dan nemen we de tent mee ^O^ En pub maaltijden zijn op zijn tijd echt lekker :9 Oeh heb er zo'n zin in O+
:D leuk! Ik hoef nog maar 2 maandjes geduld te hebben *O* ;)
  Moderator zaterdag 2 maart 2013 @ 16:06:57 #162
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_123538405
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 15:50 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

:D leuk! Ik hoef nog maar 2 maandjes geduld te hebben *O* ;)
Wat fijn O+ Hoe lang ga je, welke route?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_123538852
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 16:06 schreef MaJo het volgende:

[..]

Wat fijn O+ Hoe lang ga je, welke route?
10 dagen, van Milngavie tot Fort William, te voet. Deze planning: http://www.schotlandwande(...)y-10-dagen-gemiddeld met tussen dag 5 en 6 een rustdag waarop we de trein naar Oban pakken om daar rond te hangen. ;)
  zaterdag 2 maart 2013 @ 16:25:25 #164
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_123539086
Ik houd het topic even in de gaten. Ik ga met een vriend van me een week of twee, rond 25 juli.
Dit, dus.
pi_123539549
Midgesseizoen. Niet kamperen hoop ik?
Ja doei.
pi_123539678
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 16:40 schreef motorbloempje het volgende:
Midgesseizoen. Niet kamperen hoop ik?
NJa, overleef je wel hoor. Hebben wij ook in die periode gedaan. Skin so soft er op en gáán. ;)
  Moderator zondag 3 maart 2013 @ 10:51:51 #167
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_123565077
Ik word altijd met rust gelaten door muggen dus hopelijk zal het meevallen :+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 3 maart 2013 @ 10:54:16 #168
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_123565105
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 16:45 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

NJa, overleef je wel hoor. Hebben wij ook in die periode gedaan. Skin so soft er op en gáán. ;)
Het, onbedoelde, wondermiddel. :D
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_125291349
Onze planning is zo goed als rond :)



Fort William (5 nachten):
- Ring of Steall
- Ben Nevis (Carnmoredeargarete)
- ?? een hike nabij Glen Coe
- ?? hike

Glenbrittle (Skye, 4 nachten):
- Quiraing
- ?? hike
- ?? kortere hike + bezoek Talisker distillery
- op de heenweg van Fort William naar Glenbrittle via Eilean Donan Castle

Ullapool (5 nachten):
- Beinn Dearg
- Handa Island + Faraid Head + Ceanabinne
- ?? hike
- ?? hike

Dufftown (2 nachten):
- Glenfiddich distillery, op de heenweg via Loch Ness (zonder hike)
- Cairngorn

Edinburgh (2 nachten):
- via Anstruther voor de ferry naar Isle of May

We richten ons dus met name op lekker hiken, als het een keer echt slecht weer is slaan we een wandeling wel over, maar in principe proberen we voor elke dag een vaste hike alvast te plannen, zodat we dat daar niet nog allemaal uit hoeven te gaan zoeken :)

Slapen gebeurt in een klein 2 persoonstentje, in Dufftown en Edinburgh pakken we hotels :)

Als iemand met dit schema zo voor zich nog goeie tips heeft, ik hoor ze graag! Met name goeie hikes rondom de plekken waar nog ?? staan. Ik ga binnenkort weer even walkhighlands.co.uk doorspitten in ieder geval :)

en als het zo'n dramatisch weer is dat we genoeg krijgen van 't kamperen nemen we ook ad hoc wel een B&B'tje :Y)

[ Bericht 2% gewijzigd door UIO_AMS op 24-07-2013 11:22:02 ]
pi_125291578
Misschien een stukje West Highland Way meepakken voor je naar Fort William gaat? Vijf nachten FW is wel lang.

Ziet er goed uit, ik krijg ook zin om weer naar Schotland te gaan!

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 14-04-2013 22:59:25 ]
pi_125291646
Ziet eruit als de route die ik ongeveer heb gehad een half jaar geleden haha. Veel plezier!
I solemnly swear i'm up to no good
pi_125292757
quote:
7s.gif Op zondag 14 april 2013 22:58 schreef Sloggi het volgende:
Misschien een stukje West Highland Way meepakken voor je naar Fort William gaat? Vijf nachten FW is wel lang.
Kan opzich wel toch? zijn zat dingen te bezoeken in de omgeving.

Tevens Schotland _O_ vond het achteraf mooier dan Noorwegen
pi_125294716
Op Skye, bij Staffin, naar de Dinosaur Beach. Kun je doen voordat je de Quiraign opgaat!
Ja doei.
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 15 april 2013 @ 09:09:42 #174
78918 SeLang
Black swans matter
pi_125300565
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 22:55 schreef WooZ het volgende:
Onze planning is zo goed als rond :)

[ afbeelding ]

Fort William (5 nachten):
- Ring of Steall
- Ben Nevis (Carnmoredeargarete)
- ?? een hike nabij Glen Coe
- ?? hike

Glenbrittle (Skye, 4 nachten):
- Quiraing
- ?? hike
- ?? kortere hike + bezoek Talisker distillery
- op de heenweg van Fort William naar Glenbrittle via Eilean Donan Castle

Ullapool (5 nachten):
- Beinn Dearg
- Handa Island + Faraid Head + Ceanabinne
- ?? hike
- ?? hike

Dufftown (2 nachten):
- Glenfiddich distillery, op de heenweg via Loch Ness (zonder hike)
- Cairngorn

Edinburgh (2 nachten):
- via Anstruther voor de ferry naar Isle of May

We richten ons dus met name op lekker hiken, als het een keer echt slecht weer is slaan we een wandeling wel over, maar in principe proberen we voor elke dag een vaste hike alvast te plannen, zodat we dat daar niet nog allemaal uit hoeven te gaan zoeken :)

Slapen gebeurt in een klein 2 persoonstentje, in Dufftown en Edinburgh pakken we hotels :)

Als iemand met dit schema zo voor zich nog goeie tips heeft, ik hoor ze graag! Met name goeie hikes rondom de plekken waar nog ?? staan. Ik ga binnenkort weer even walkhighlands.co.uk doorspitten in ieder geval :)

en als het zo'n dramatisch weer is dat we genoeg krijgen van 't kamperen nemen we ook ad hoc wel een B&B'tje :Y)
Mooi man!

Suggesties:

- Als je de conditie hebt en het weer is okee, doe dan Ben Nevis via Carn Mor Dearg Arete. Dat is veel mooier dan de standaard route (maar ook zwaarder). Zie Walking Highlands. Edit: ik zie nu dat je dat al van plan was

- Bij Glen Coe is alles mooi (ik heb alle Munro's daar "gedaan" behalve Sgor na H-Ulaidh). Maar ik vond Bidean nam Bian/ Stob Coire via de Secret Valley wel erg tof. Komt misschien ook omdat het een van m'n eerste hikes in Schotland was (sentimentele waarde). Aonach Eagach is ook schitterend maar hier en daar tricky en je moet dan niet teveel last van hoogtevrees hebben. Maar zoals gezegd is alles daar mooi. You can't go wrong.... :)

- Steall is super! Hou er echter wel rekening mee dat je nu aardig wat zware hikes hebt in een paar dagen. Dat telt allemaal op. Pas op dat het niet teveel wordt (ik weet niet hoe goed je conditie is...)

- Skye is natuurlijk ook fantastisch, ook leuk om wat rond te karren. Hou je ogen open voor zee-arenden! Kwa hikes heb ikzelf Bla Bheinn beklommen en die ridge met Sgurr nan Gillean. Beiden mooi natuurlijk

- Handa Island O+. In de buurt van Ullapool is Stac Pollaidh natuurlijk ook een icoon van Schotland. Zelf vond ik de Rubha Mor of Achnahaird super (heb er een paar jaar later zelfs nog een paar dagen gekampeerd) maar daar moet je van houden (midges invested bogland :P ). Maar het is weer eens wat anders dan hoge heuvels. Mooie strandjes en rotskusten met zeehonden enzo...

- Cairngorms zijn schitterend, ook vanwege wildlife. Jammer dat je daar maar twee nachten hebt. Mocht je toch besluiten om daar wat langer te blijven: Cairn Toul - Braeriach traverse! (zie Walking Highlands). Deze route is wel heel lang, maar prachtig. Ik heb zelf Devil's Point overgeslagen en ben afgedaald na Cairn Toul (niet comfortabel :P ) maar zelfs dan zat je boven de 30km.

Wordt een mooie reis :Y

Btw: mijn reisverslag met ook een stukje schotland had je vast al gevonden...
TRV / [Reisverslag] Engeland + Schotland + Wales
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 15 april 2013 @ 09:16:23 #175
78918 SeLang
Black swans matter
pi_125300683
quote:
7s.gif Op zondag 14 april 2013 22:58 schreef Sloggi het volgende:
Vijf nachten FW is wel lang.
Niet mee eens. Hij schrijft dat hij wil hiken en dan kun je in FW/ Glencoe wekenlang vooruit. Ik ben er zelf al een paar keer geweest en ik ben nog lang niet klaar :P
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_125322933
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 09:16 schreef SeLang het volgende:

[..]

Niet mee eens. Hij schrijft dat hij wil hiken en dan kun je in FW/ Glencoe wekenlang vooruit. Ik ben er zelf al een paar keer geweest en ik ben nog lang niet klaar :P
Dat klopt, maar je komt 's avonds steeds weer terug in FW.

Overdag zul je je zeker niet vervelen, maar misschien is wat afwisseling qua slaapplek wenselijk. Het kan natuurlijk ook een voordeel zijn.

quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 09:09 schreef SeLang het volgende:

[..]

- Cairngorms zijn schitterend, ook vanwege wildlife. Jammer dat je daar maar twee nachten hebt. Mocht je toch besluiten om daar wat langer te blijven: Cairn Toul - Braeriach traverse! (zie Walking Highlands). Deze route is wel heel lang, maar prachtig. Ik heb zelf Devil's Point overgeslagen en ben afgedaald na Cairn Toul (niet comfortabel :P ) maar zelfs dan zat je boven de 30km.
Zitten er ook minder midges in de Cairngorms?

[ Bericht 34% gewijzigd door #ANONIEM op 15-04-2013 20:01:28 ]
pi_125323152
quote:
7s.gif Op maandag 15 april 2013 19:58 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Dat klopt, maar je komt 's avonds steeds weer terug in FW.

Overdag zul je je zeker niet vervelen, maar misschien is wat afwisseling qua slaapplek wenselijk. Het kan natuurlijk ook een voordeel zijn.
Nah, genoeg leuke restaurantjes en zo om te proberen daar, dus 5 dagen is vast niet té lang ;)
pi_125323529
Het zal wel persoonlijk zijn. Ik had het plaatsje wel gezien na vier nachten. In de omgeving is inderdaad meer dan genoeg te doen.
pi_125324254
quote:
7s.gif Op maandag 15 april 2013 20:09 schreef Sloggi het volgende:
Het zal wel persoonlijk zijn. Ik had het plaatsje wel gezien na vier nachten. In de omgeving is inderdaad meer dan genoeg te doen.
Sja, als je alleen voor het plaatsje gaat ben je wel snel klaar ja. Ik was er na 2x ook klaar, maar ga over 4 weken wel weer heen. WHW eindigt daar immers ;) en dat vind ik ook wel weer leuk eigenlijk :D

Op Skye: Old man of Storr beklimmen, Fairy Pools, McLeods tables schijnt mooi te zijn (zelf niet gedaan), Coral Beaches.. Meeeer dan genoeg te doen en zien. Voor meer tips ook rond FW en Pitlorchy bijv. hebben we een uitgebreid verslag online staan. Niet met erg lange hikes, was toen op mijn dikst en minst qua conditie ooit :+ maar goed.. :P
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 15 april 2013 @ 21:45:20 #180
78918 SeLang
Black swans matter
pi_125329414
quote:
7s.gif Op maandag 15 april 2013 19:58 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Dat klopt, maar je komt 's avonds steeds weer terug in FW.

Overdag zul je je zeker niet vervelen, maar misschien is wat afwisseling qua slaapplek wenselijk. Het kan natuurlijk ook een voordeel zijn.

Ik ben niet zo gevoelig voor die dingen en tegenwoordig kampeer ik altijd dus dat is altijd prima. Lekker zelf je potje koken :9

quote:
Zitten er ook minder midges in de Cairngorms?
Vergeet het maar :D
Maar dat is enorm afhankelijk van de plaats. Sommige plekken heb je nergens last van, anderen zijn verschrikkelijk.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_125329500
Afhankelijk ook van weer en wind, uiteraard.
Ja doei.
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 15 april 2013 @ 21:54:20 #182
78918 SeLang
Black swans matter
pi_125330088
Bij Aviemore is zo'n trekkerscamping en dat schijnt gruwelijk te zijn kwa midges (wel mooie locatie verder). Zelf heb ik nu 2 keer gestaan op camping Dalraddy net buiten Aviemore voor 4 pound per nacht en daar waren amper midges en onbeperkt warme douches met veel water en zonder muntjes ^O^. En vlak bij een visarend nest en een meertje waar je s'avonds otters kunt zien.

Ik heb echt zin om weer te gaan O+
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_125331228
Hebben jullie tips om een auto te huren in Glasgow voor een 23 jarige?
pi_125333018
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 21:54 schreef SeLang het volgende:
Ik heb echt zin om weer te gaan O+
Nog 2 weekjes hier O+ *O* :Y
pi_125333055
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 22:12 schreef Oosten het volgende:
Hebben jullie tips om een auto te huren in Glasgow voor een 23 jarige?
Check Alamo.co.uk :)
Ja doei.
pi_125334837
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 22:40 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Check Alamo.co.uk :)
27 pond per dag extra charge voor jonge bestuurders (22-24 jarigen). Hier probeer ik eigenlijk een beetje onderuit te komen. Iemand tips?
  maandag 15 april 2013 @ 23:07:53 #187
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_125334963
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 23:05 schreef Oosten het volgende:

[..]

27 pond per dag extra charge voor jonge bestuurders (22-24 jarigen). Hier probeer ik eigenlijk een beetje onderuit te komen. Iemand tips?
Voor personen onder de 25 wordt dat erg lastig, heb ik vernomen.
Dit, dus.
pi_125415528
quote:
14s.gif Op maandag 15 april 2013 23:07 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Voor personen onder de 25 wordt dat erg lastig, heb ik vernomen.
Gevonden! http://www.arnoldclarkrental.com/
pi_125417134
Check wel voor addertjes enzo!
Ja doei.
pi_125417476
Ja, je wilt toch niet ineens een slang tegenkomen in de huurauto natuurlijk :+

Nog 12 nachtjes slapen w/ *O*
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 18 april 2013 @ 08:24:33 #191
78918 SeLang
Black swans matter
pi_125429398
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 22:01 schreef Sunnythesun het volgende:
Ja, je wilt toch niet ineens een slang tegenkomen in de huurauto natuurlijk :+

Niet in de auto, wel in de Schotse bogs O+

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_125429509
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 08:24 schreef SeLang het volgende:

[..]

Niet in de auto, wel in de Schotse bogs O+

[ afbeelding ]
O+ misschien komen wij er ook wel een tegen op de Rannoch Moor :s)
pi_125429918
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 21:55 schreef motorbloempje het volgende:
Check wel voor addertjes enzo!
:')_!

Wel blij dat wij die leeftijd voorbij zijn. We rijden nu verantwoord, enzo, volgens de statistieken. Zit voor m'n motorvezekering nog wel in een duurdere range dan Mr.Mo, die al wel >30 is. Nog maar 2 jaar w/
Ja doei.
  donderdag 18 april 2013 @ 09:15:37 #194
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_125430175
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 19:39 schreef Sunnythesun het volgende:
Wij hebben zo'n soort reisje gemaakt in Zuid Wales, Skomer island. Briljant! O+
Een van mijn favo's:
[ afbeelding ]
Skomer is natuurlijk geen Schotland, maar vaak geweest. Vrienden van m'n ouders woonden op het eiland. Ook op Skokholm geweest?

Zou graag meer van Schotland zien dan alleen Edinburgh. Whisky on the glenns, bogs and isles. :)
reset
pi_125436325
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 09:15 schreef Individual het volgende:

[..]

Skomer is natuurlijk geen Schotland, maar vaak geweest. Vrienden van m'n ouders woonden op het eiland. Ook op Skokholm geweest?
Zijn zij beheerder daar dan? Wat cool!
Skokholm niet geweest nee, alleen Skomer. We hadden slechts één dag.
  donderdag 18 april 2013 @ 14:06:37 #196
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_125439287
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 12:33 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Zijn zij beheerder daar dan? Wat cool!
Skokholm niet geweest nee, alleen Skomer. We hadden slechts één dag.
Ja dat huisje op die klif in de baai waar je aankomt. Ik weet niet of het nu nog dezelfde mensen zijn als toen. We zijn toentertijd ook een paar keer een week op Skokholm geweest en zelfs excursies naar Grassholm. De Skokholm-ervaring zou best veranderd zijn nu. Het is de plaats van een van m'n mooiste schilderijtjes ooit: een puffin op Skokholm. O+
reset
pi_125439896
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 14:06 schreef Individual het volgende:

[..]

Ja dat huisje op die klif in de baai waar je aankomt. Ik weet niet of het nu nog dezelfde mensen zijn als toen. We zijn toentertijd ook een paar keer een week op Skokholm geweest en zelfs excursies naar Grassholm. De Skokholm-ervaring zou best veranderd zijn nu. Het is de plaats van een van m'n mooiste schilderijtjes ooit: een puffin op Skokholm. O+
Ah ja, The Office building :) Ik vond het geweldig daar, zou er graag nog eens naar toe gaan. :Y
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 28 april 2013 @ 10:07:31 #198
78918 SeLang
Black swans matter
pi_125822225
Ik ga weer binnenkort :Y. Mijn oude Raichle boots waren na 5 jaar echt helemaal op. Ze waren al een keer verzoold maar nu zitten er centimeters lange cracks in het leer waardoor je de lining kunt zien :'). Wel nog steeds super comfortabel dus ze blijven in gebruik als mooi weer schoentjes. Maar eergisteren heb ik dus een paar nieuwe boots gekocht. Hopelijk houden ze het een tijdje uit :)

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_125822363
Ik ga morgen al :)
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 28 april 2013 @ 10:24:40 #200
78918 SeLang
Black swans matter
pi_125822460
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 10:18 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik ga morgen al :)
Veel plezier ^O^. Je bent de ergste midges in elk geval voor :D
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_125823257
:D jup! En gaat lukken. Zin in !
pi_128518187
Ik ben weer terug sinds zaterdag, echt een top vakantie gehad :Y

Niet alles wat we wilden doen is ook gelukt, met name door weersomstandigheden, maar door simpelweg wat lager te hiken toch dagelijks onder de panne geweest :Y)

Zal binnenkort even wat meer foto's posten :)







:*

[ Bericht 12% gewijzigd door UIO_AMS op 24-07-2013 11:35:57 ]
pi_128520140
O+ Skye O+
Ja doei.
pi_128520238
Ohhh herkenbare plaatjes O+
Nog een jaartje wachten, dan gaan we weer *O* *O*
pi_128520592
Eind juli 10 dagen survivalen in het galloway forest park :) ben zeer benieuwd.
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
pi_128521341
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 23:31 schreef gerco94 het volgende:
Eind juli 10 dagen survivalen in het galloway forest park :) ben zeer benieuwd.
Oh spannend :D Lijkt me erg tof :Y
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 2 juli 2013 @ 23:47:50 #207
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_128521357
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 23:31 schreef gerco94 het volgende:
Eind juli 10 dagen survivalen in het galloway forest park :) ben zeer benieuwd.
^O^
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_128521487
Ik heb ook nog wel wat plaatjes btw:


Vanaf Conic Hill, Loch Lomond:


On the Bonnie Banks...


Stag bij Kingshouse Hotel, Glen Coe


Buchaille Etive Mor O+


Nog een keer:


Ben Nevis :+


Onze reis in de meivakantie verliep anders dan verwacht, maar we hebben het wel heel mooi gehad en besloten niet weer 4 jaar te wachten voor we terug gaan ;) O-)

[ Bericht 31% gewijzigd door UIO_AMS op 24-07-2013 11:37:02 ]
pi_128674816




































[ Bericht 26% gewijzigd door motorbloempje op 21-07-2013 14:25:35 (Dat maakt het wat vriendelijker) ]
pi_128674884
Mooi O+ stinkende London waar ik nu al 4 dagen zit ruil ik hier probleemloos voor in! O+
Ja doei.
pi_128674966






































[ Bericht 26% gewijzigd door motorbloempje op 21-07-2013 14:26:44 ([img=500] maakt het wat vriendelijker) ]
pi_128675100






































[ Bericht 24% gewijzigd door UIO_AMS op 24-07-2013 11:20:19 (=500 dus) ]
pi_128675150
:Y)

Goeie vakantie gehad :Y

Jammer dat de bewolking wat tegenviel, waardoor er vaak op relatief lage hoogtes al veel bewolking was, niettemin hebben we op 1 dag na dagelijks kunnen hiken :9~

Makkelijk bereisbaar, campings ideaal, temperaturen zijn ook nog te doen, maar die midgies :{

Aanrader! :)
  maandag 8 juli 2013 @ 17:45:57 #214
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_128727108
Die foto's.. ik wil terug.. in september alweer een jaar geleden.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_128727276
Leuk al die foto's, maar kun je ze resizen? :')

[img=500] [/img] helpt ook.
Ja doei.
pi_128776662
Hij resized ze automatisch bij mij :Y)
pi_128778138
Ja, da's leuk voor jou, maar voor de mensen met een mobiele of minder snelle verbinding wat minder. Als je er even img=500 voor zet maakt het dat met zoveel foto's voor iedereen leuk om op te wachten/naar te kijken :)
Ja doei.
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 10 juli 2013 @ 07:07:38 #218
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_128785483


[ Bericht 25% gewijzigd door UIO_AMS op 24-07-2013 11:20:45 ]
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 21 juli 2013 @ 14:17:58 #219
78918 SeLang
Black swans matter
pi_129185367
Net terug van 6 weken vakantie in de UK, waarvan 4 weken in Schotland. Ik ben poepie bruin *). Bij mij ligt de nadruk altijd op de natuur, maar ik heb ook flink wat heuvelwandelingen gedaan. Totaal 20 Munro's (toppen >3000ft/ 914m) over geweest.


Kamperen in Schotland O+

Totaal 2 weken in de Cairngorms blijven hangen vanwege de sublieme natuur. In tegenstelling tot het westen van het land (scherpe pieken zoals de Alpen) zijn de bergen in de Cairngorms meer plateaus. Sommige berg wandelaren vinden dat saai maar kwa natuur is het imo veel interessanter omdat het subarctische plateaus zijn met flora en fauna die je nergens anders in het land vindt.


Subarctic plateau tussen Mnt Cairngorm en Ben McDui. Hier word je begroet door zingende sneeuwgorsen die hier broeden. Eigenlijk een arctische vogel en er zijn maar 70-100 broedparen in de hele UK! Ook Morinelplevieren broeden hier, een andere vogel die in arctische gebieden thuishoort. En ik heb ze gezien, met kuikentjes!


Meer sub-arctisch plateau. Dit is toch prachtig!


Vooruit, nog eentje

Niet voor niets heb ik in 5 dagen tijd Ben McDui (op één na hoogste berg in de UK - 1309m) 3x beklommen want ik kon geen genoeg krijgen van de sneeuwgorsen, morinelplevieren en alpen sneeuwhoen. En het landschap zelf natuurlijk....


Lairig Ghru, gezien vanaf Ben McDui

Een andere lange wandeltocht in de buurt van de Cairngorms ging naar de Monadh Liath mountains. Totaal ander karakter: Grote groene drassige bulten waar je 20cm wegzakt in het mos. Waterdichte schoenen zijn echt een must. En om er te komen moest je nog door de peat bog beneden (zie foto). Deze bergen hebben bij bergwandelaars de reputatie saai te zijn maar ik heb nog nergens zoveel wildlife gezien als hier: Alpen sneeuwhoen met kuikentjes, Schots sneeuwhoen met kuikens, morinelplevier met kuikens, goudplevieren, bonte strandlopers (broeden in dit soort gebieden), berghazen, edelherten, raven....


Monadh Liath mountains en de peat bog eronder

Na de Cairngorms ging ik naar Dunnet head, het aller noordelijkste puntje van Schotland. Ik was hier bijna op de langste dag (5 juli) en dan wordt het echt bijna niet donker s'avonds.


Dunnet Head. Op de achtergrond zie je de Orkney eilanden liggen.

Daarna naar Scourie in het verre noord-westen. Twee jaar geleden was ik daar ook al eens. Ik bezocht o.a. Handa Island (subliem kwa nestende zeevogels) en ik beklom weer een paar Munro's: Ben Klibreck, Ben Hope (de meest noordelijke Munro), Conival en Ben More Assynt.


Kamperen in Scourie. Ook hier wordt het nauwelijks donker. Foto genomen om 22:15. Heerlijke vis gegeten (brown trout) door mijn Schotse buren gevangen in een klein afgelegen meertje op de moors. Lekkerste vis sinds jaren (if not ever) :9


Uitzicht vanaf Ben Hope, de meest noordelijke Munro. Prachtig weer! De dag ervoor beklom ik Ben Klibreck met extreem harde wind (maar wel droog).


Op de summit van Conival en Ben More Assynt liep ik in de mist, maar vlak na de start van de afdaling brak het open en toen ik beneden was was er een wolkenloze lucht.

Hierna ging ik naar Kintail. Vorig jaar was ik daar ook maar toen was het weer zo slecht dat ik geen hoge heuvels op kon. Dit keer was de belemmering eerder de hitte. Op de eerste dag heb ik de lange traverse gedaan van de South Shiel Ridge (7 Munro's in één keer!). Dat was met 26km en veel klimmen wel lang maar ook ontzettend mooi. En lange ridge wandelingen zijn gewoon tof. Twee dagen daarna de beroemde Five Sisters of Kintail gedaan, helaas grotendeels in de mist.


Het begin van de South Glen Shiel Ridge met op de achtergrond Loch Cluanie vanwaar ik was gestart.


Laatste stukje van de Five Sisters of Kintail. Helemaal op het eind kwam het eindelijk uit de wolken. Op de achtergrond Loch Duich.

Samenvatting: het was weer geweldig! Schotland O+
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_129185651
O+ O+ geweldige plaatjes O+ O+
pi_129185829
O+ mooi O+
Ja doei.
pi_129251298
van 22 juni tot 11 juli ook in schotland geweest met de camper

dus als iemand dit busje tegen is gekomen daar dan was ik dat :W

(hier op archief :P )


[ Bericht 10% gewijzigd door UIO_AMS op 24-07-2013 11:21:09 ]
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 23 juli 2013 @ 13:03:44 #223
78918 SeLang
Black swans matter
pi_129251516
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 12:57 schreef Leipo666 het volgende:
van 22 juni tot 11 juli ook in schotland geweest met de camper

dus als iemand dit busje tegen is gekomen daar dan was ik dat :W

(hier op archief :P )
[ afbeelding ]
Helaas, ik heb je niet gezien (dat busje had ik zeker onthouden! - tof ding man! :D). Waar ben je allemaal geweest?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_129251844
ff screenshot uit mijn vakantiefilmpje van de route:

3500km in 20 dagen
tegen de klok in

filmpje zelf zal ik niet linken: ben ik iets te herkenbaar bij in beeld ;)

kan op aanvraag per PB indien gewenst :P
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  dinsdag 23 juli 2013 @ 14:47:14 #225
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_129255311
Ik ga morgen. Tien dagen, huurauto, B&B's is het vooruitzicht.
Dit, dus.
  Moderator woensdag 24 juli 2013 @ 11:43:27 #226
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_129284662
Dienstmededeling

Alle plaatjes in dit topic zijn schitterend om te zien, maar zouden jullie ze voortaan willen resizen? Ik heb het nu gedaan door =640 of =500 achter de eerste img te zetten.

Is wel zo vriendelijk voor onder andere de mobiele gebruikers van FOK!.

Posts met alleen een dump aan plaatjes zonder verhaal en die niet aangepast zijn, zal ik voortaan deleten. Hoe mooi de foto's ook zijn. Dan kun je net zo goed een link naar je online fotomap plaatsen.

Alvast bedankt. :)
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_129286432
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 13:13 schreef Leipo666 het volgende:
ff screenshot uit mijn vakantiefilmpje van de route:
[ afbeelding ]
3500km in 20 dagen
tegen de klok in

filmpje zelf zal ik niet linken: ben ik iets te herkenbaar bij in beeld ;)

kan op aanvraag per PB indien gewenst :P
kanonnen, heb je veel gereden zeg
pi_129286850
maar gemiddeld 175km per dag

normaal rij ik alleen al woon-werk meer dan dat per dag :P

dus voor mij voelt dat totaal niet aan als veel
we hebben een camper en kunnen stoppen waar we willen, een dag ergens stilstaan is niets voor ons

in het verleden 12000km in 3,5 week in Noorwegen gereden: dat was pas veel! :+
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 24 juli 2013 @ 18:20:59 #229
78918 SeLang
Black swans matter
pi_129298813
3500km, daar ga ik makkelijk overheen. Mijn reis was 4300km. *)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_129303192
zie je wel: niets raars aan :P
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_129405862
Mooie foto's Slang :Y O+
pi_129444644
Heeft er nog iemand interesse in een Lonely Planet van Schotland (editie mei 2013)? :)

* klikklik *
  donderdag 1 augustus 2013 @ 18:37:27 #233
147661 Aikara
Shut the fuck up Donny
pi_129586318
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 00:44 schreef WooZ het volgende:
...
Volgens mij heet heet kasteel dat je Doirlinn castle noemt officieel Castle Tioram ;-)

Maar verder hele mooie foto's!

Poe, wat heb ik heimwee naar Schotland zeg. Als de mogelijkheid zich voor doet zou ik er enorm graag gaan wonen.
pi_129750209
Zijn we al bijna op de volgende pagina? Dan laadt het tenminste weer fatsoenlijk...

Hopelijk over een maandje of 2 ook weer even die kant op, eerst maar 's afstuderen aan aan de volgende opleiding beginnen. :')_!
Ja doei.
pi_130193284
Eens mee kijken, partner wil volgend jaar naar schotland toe voor de wiskey (alleen ik nip het niet omdat ik het sterk vind :-()
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 12:56:41 #236
409903 kristalhelder
geen troebel zicht
pi_130669285
Wat vonden jullie van glasgow?
Ik had verwacht dat het een lelijke industriestad zou zijn, maar het was eigenlijk best wel een mooie stad
  zondag 1 september 2013 @ 12:21:24 #237
409903 kristalhelder
geen troebel zicht
pi_130698775
Trouwens, ik weet niet of mensen hier zijn geweest, maar crovie O+ :









[ Bericht 15% gewijzigd door motorbloempje op 01-09-2013 13:00:18 ]
pi_130699929
Jezus, resize die plaatjes nou eens, zie de post van UIO hierboven.
Ja doei.
pi_130700297
Die laatste is mooi zeg O+ Sfeertje O+
pi_130700962
Past to-do lijstje aan voor Schotland trip : Cullen en Crovie zijn potentieel leuke plekjes om heen te gaan. Helaas gaat de zon onder in het westen :(
pi_130701365
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 13:29 schreef Meike26 het volgende:
Past to-do lijstje aan voor Schotland trip : Cullen en Crovie zijn potentieel leuke plekjes om heen te gaan. Helaas gaat de zon onder in het westen :(
Cullen Skink :9 :9 daarvoor zou ik vooral gaan :Y Heb het wel eens zelf gemaakt, heeeeerlijk!
pi_130701397
Ja joh, maak mij even lekker... kan al niet wachten :P

*Nog iets minder dan een maandje *O*
  zondag 1 september 2013 @ 19:01:51 #243
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_130713532
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 12:56 schreef kristalhelder het volgende:
Wat vonden jullie van glasgow?
Ik had verwacht dat het een lelijke industriestad zou zijn, maar het was eigenlijk best wel een mooie stad
Ik ga over anderhalve maand naar Glasgow. Nog must-see's? Bovendien zoek ik nog een hostel, in welke buurt moet ik zijn voor de pubs/het nachtleven. (Zit er alleen een dinsdagavond dus hoop dat het dan nog een beetje gezellig is :'))
Gourmetten of steengrillen?
  zondag 1 september 2013 @ 19:21:44 #244
408773 F.Begbie
Yeeeaaaaaahhhh!
pi_130714318
Geen specifieke tips voor Glasgow, zeker niet op dinsdag. Het nachtleven op dinsdag is natuurlijk niet heel veel anders dan in NL, pubcultuur na het werk en s'avonds wel in heel de UK.
Armed robbery. With a replica. I mean, how the fuck can it be armed robbery with a fucking replica?
  zondag 1 september 2013 @ 19:26:52 #245
409903 kristalhelder
geen troebel zicht
pi_130714572
Glasgow is leuke stad, maar geen speciale dingen behalve celtic en rangers-stadion, maar ligt helemaal buiten de stad :P
pi_130714800
Volgens mij zijn er leuke musea te bezoeken (alles gratis he in GB). En gewoon lekker de pub in met de locals :Y
Maar goed, ben er zelf nog nooit echt geweest, dus geen concrete tips verder :)
  zondag 1 september 2013 @ 19:32:19 #247
409903 kristalhelder
geen troebel zicht
pi_130714865
GB was juist duur
pi_130714945
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 19:32 schreef kristalhelder het volgende:
GB was juist duur
Maar de musea zijn gratis :P
  zondag 1 september 2013 @ 19:38:38 #249
409903 kristalhelder
geen troebel zicht
pi_130715145
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 19:34 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Maar de musea zijn gratis :P
In edinburgh was er indd zoeen
  zondag 1 september 2013 @ 19:46:19 #250
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_130715480
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 19:26 schreef kristalhelder het volgende:
Glasgow is leuke stad, maar geen speciale dingen behalve celtic en rangers-stadion, maar ligt helemaal buiten de stad :P
Ik ben er ook voor Celtic - Ajax dus dat zie ik sowieso. :P
Gourmetten of steengrillen?
pi_130730479
In Glasgow zijn wij naar het transport museum geweest. Dat was best tof.
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 2 september 2013 @ 21:34:41 #252
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_130758432
Ik ga midden oktober WHW lopen, iemand ervaring met temperatuur/weer? :)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  maandag 2 september 2013 @ 22:08:44 #253
409903 kristalhelder
geen troebel zicht
pi_130760473
quote:
7s.gif Op maandag 2 september 2013 21:34 schreef Boterbartje het volgende:
Ik ga midden oktober WHW lopen, iemand ervaring met temperatuur/weer? :)
Best wel veel regen en koud
  maandag 2 september 2013 @ 22:10:59 #254
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_130760588
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2013 22:08 schreef kristalhelder het volgende:

[..]

Best wel veel regen en koud
Joa dagje regen vind ik niet erg, als het maar niet de hele week constant regent. Maar dat is natuurlijk kwestie van geluk.

Kou vind ik niet erg, beter dan erg warm :)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_130760760
Geen ervaring met het weer in die periode, wel met de WHW en die is fantastisch.
  maandag 2 september 2013 @ 22:18:47 #256
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_130760992
quote:
14s.gif Op maandag 2 september 2013 22:14 schreef Sloggi het volgende:
Geen ervaring met het weer in die periode, wel met de WHW en die is fantastisch.
:D

Tips? :)
Te doen in 6 dagen?
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_130761192
quote:
7s.gif Op maandag 2 september 2013 22:18 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

:D

Tips? :)
Te doen in 6 dagen?
Jawel hoor, wel doorlopen. Ik ben in Crianlarich begonnen en ik heb me prima vermaakt.

Als je hem hebt gelopen moet je nog even naar Glen Nevis gaan en als het helder weer is zou ik ook zeker Ben Nevis opgaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2013 22:27:13 (typo) ]
  maandag 2 september 2013 @ 22:25:24 #258
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_130761356
quote:
7s.gif Op maandag 2 september 2013 22:22 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Jawel hoor, wel doorlopen. Ik ben in Crianlarich begonnen en ik heb me prima vermaakt.

Als je hem hebt geloven moet je nog even naar Glen Nevis gaan en als het helder weer is zou ik ook zeker Ben Nevis opgaan.
:)
Ja ik wil hem in 6 dagen lopen, evt Ben Nevis als ik de 6 dagen haal, anders pak ik die dag als uitloopdag. Heb maar 8 dagen namelijk omdat herfstvakantie studie..
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_131297965
Er zijn hier aardig wat liefhebbers van Isle of Skye, dus wat dat betreft heb ik wel het idee dat we er zo dichtbij zijn, het ook wel moeten gaan zien. Maar vanuit onze vaste plek (meer van LochNess, Drumnadrochit) word het al gauw een rit richting de 200 mijl op 1 dag, heen en terug.

Kunnen wij in het zuidelijke Isle of Sky ook dat ervaren wat Isle of sky zo bijzonder maakt ? Wat zijn de echte bezienswaardigheden ? Wat maakt het die rit echt waard om tot een beetje de grens van Merkadale/Portree in de vroege ochtend in de auto te stappen en te gaan ?
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 18 september 2013 @ 08:28:51 #260
78918 SeLang
Black swans matter
pi_131305088
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 22:17 schreef Meike26 het volgende:
Er zijn hier aardig wat liefhebbers van Isle of Skye, dus wat dat betreft heb ik wel het idee dat we er zo dichtbij zijn, het ook wel moeten gaan zien. Maar vanuit onze vaste plek (meer van LochNess, Drumnadrochit) word het al gauw een rit richting de 200 mijl op 1 dag, heen en terug.

Kunnen wij in het zuidelijke Isle of Sky ook dat ervaren wat Isle of sky zo bijzonder maakt ? Wat zijn de echte bezienswaardigheden ? Wat maakt het die rit echt waard om tot een beetje de grens van Merkadale/Portree in de vroege ochtend in de auto te stappen en te gaan ?
Je geeft wel een kapitaal uit aan benzine maar één of twee nachtjes B&B is teveel geld? Ik zat voor £20 per nacht in een leuke B&B in Portree.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_131306311
We hebben een huisje gehuurd in de buurt van Drumnadrochit. Ten eerste vind ik het raar dat je ergens een huisje huurt voor een week en dan alsnog 1 of 2 nachten buiten de deur slaapt. Ten tweede vind ik het ook vreemd/raar als ik een huisje zou verhuren aan mensen en ze zijn opeens 2 nachten weg.

Zoals je zelf al zegt, geven we een kapitaal aan benzine uit. Bovendien zijn de afstandenin Schotland 'langer' door de smalle wegen. Met een vaste uitvalsbasis in een uitgestrekt gebied als Schotland niet heel praktisch. Daar zullen we denk ik wel van leren. Niet alleen wbt Schotland, ook andere vakanties.

We zouden onder andere bij Eilean Castle willen kijken, als we daar toch zijn dan ook nog een stukje Isle of Skye meepakkenmet hopelijk een leuk/mooie bezienswaardigheid in het zuiden van Isle of Skye. Smorgens vroeg de deur uit en savonds laat weer terug in het huisje. 150 tot 200 mijl op 1 dag is dan denk ik het max wat we willen rijden. En ook (maar) 2 dagen dat we er echt op uit gaan. De rest blijven we in de buurt van Nessie :p
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 18 september 2013 @ 09:56:30 #262
78918 SeLang
Black swans matter
pi_131306584
Als je inderdaad een huisje hebt gehuurd bij Drumnadrochit dan zou ik me dit keer richten op dat gebied en daar lekker van genieten. Is toch genoeg te zien? En dan volgende keer een huisje op Skye, of gewoon rondreizen tussen B&B's of kamperen als dat je ding is.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_131307406
Auto rijdt ongeveer 500 tot 550 km op een tank (lange afstanden) en een tank benzine is volgens mij zo rond de 70/80 euro hier in NL. Engeland iets goedkoper. Voor 1 tank benzine kunnen we dus ongeveer 2 dagen vooruit is de regio LochNess/Fort William enzo. Eilean Castle dus ook & de Ben Nevis. Genoeg te doen dus ;)

Andere dagen blijven we in de buurt van Nessie. Inverness, museum in Drum over Nessie en heel misschien wel een kleine poging om goud te zoeken in 1 van de beekjes in 'onze' regio. :D
pi_131315682
Skye mag je echt wel wat dagen voor uittrekken ja. Dus gewoon bewaren voor een volgende keer ;) Rondom Drumnadrochit zijn zo veel andere toffe dingen te zien..
pi_131351012
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 15:41 schreef Sunnythesun het volgende:
Skye mag je echt wel wat dagen voor uittrekken ja. Dus gewoon bewaren voor een volgende keer ;) Rondom Drumnadrochit zijn zo veel andere toffe dingen te zien..
Zoals?
pi_131352199
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2013 16:08 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Zoals?
Inverness, het Loch zelf (aan de overkant kan je mooi wandelen), de glens er omheen zijn prachtig. Eilean Donan is op zich aan te rijden voor een bezoek, Urqhartcastle is leuk, boottochtje op zoek naar Nessie :P (op het water zijn gewoon tof), Culloden is op dagtripafstand, de Beauly Firth (dolfijnen spotten), verschillende destilleerderijen zijn aan te rijden..enz enz enz :D
pi_131353802
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2013 16:08 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Zoals?
Hé TWC, jij ook naar Schotland ? *)
pi_131353816
Hij gaat 't hardlopen *jaloers*, ben helaas dat weekend precies in NL :(
Ja doei.
pi_131354409
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 16:47 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Inverness, het Loch zelf (aan de overkant kan je mooi wandelen), de glens er omheen zijn prachtig. Eilean Donan is op zich aan te rijden voor een bezoek, Urqhartcastle is leuk, boottochtje op zoek naar Nessie :P (op het water zijn gewoon tof), Culloden is op dagtripafstand, de Beauly Firth (dolfijnen spotten), verschillende destilleerderijen zijn aan te rijden..enz enz enz :D
Zeker dat Beauly Firth een aanrader. En volgens mij is Urqhartcastle echt op loopafstand van ons huisje. Die had ik dus al gezien :Y Dank voor deze tips _O_
pi_131354469
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 18:04 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Zeker dat Beauly Firth een aanrader. En volgens mij is Urqhartcastle echt op loopafstand van ons huisje. Die had ik dus al gezien :Y Dank voor deze tips _O_
O+ het is gewoon alleen al mooi daar te zijn :Y
pi_131358520
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 18:04 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Zeker dat Beauly Firth een aanrader. En volgens mij is Urqhartcastle echt op loopafstand van ons huisje. Die had ik dus al gezien :Y Dank voor deze tips _O_
Lopend voor mij of voor jou? :P :o
pi_131358837
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 17:42 schreef motorbloempje het volgende:
Hij gaat 't hardlopen *jaloers*, ben helaas dat weekend precies in NL :(
-O-
pi_131375798
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2013 19:58 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Lopend voor mij of voor jou? :P :o
Voor mij ook, een wandeling van 15 km heen en terug... is toch wel te doen ? :@ O-)
pi_131375928
quote:
2015 wellicht :) want 2014 ben ik in Noord-Ierland voor de Causeway Coast Marathon :+
Ja doei.
pi_131388529
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 11:03 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

2015 wellicht :) want 2014 ben ik in Noord-Ierland voor de Causeway Coast Marathon :+
Dan toch wel de ultra. ;)
pi_131389053
Begin maar eens met de marathon.
Ja doei.
pi_138057871
Ik wil in mei/juni met een paar vrienden naar Schotland. We weten nog niet zo goed waar we naartoe willen, maar het wordt waarschijnlijk the highlands. We zijn eigenlijk op zoek naar tips over gebieden waar we een beetje 'van alles en nog wat' van Schotland mee kunnen pakken. Hoge heuvels/bergen, diepe dalen, meren, idyllische dorpjes, misschien een kasteel, etc. Heeft iemand aanraders voor dit soort plekken? Oh. We zijn allemaal fotograaf, dus we komen voor de mooie esthetische plekjes natuurlijk :)

Zoiets dus: https://www.behance.net/gallery/scottish-highlands/12683631
pi_138058619
Die 3e foto is de Buchaille Etive Môr, in Glencoe, omgeving Fort William. Dat is dus wel een goede plek om te zitten ;) Maar ik kan je ook van harte Skye aanbevelen, mijn favo gebied toch wel..De 7e foto is daar genomen op Neist Point. En zo zijn er stiekem nog wel 100 plekken aan te wijzen in het westen van Schotland die aan je omschrijving voldoen ;)

Zelf ga ik ook weer die kant op *O* Eerst ergens bij Oban dan naar Ullapool en dan Cairgorm of nog iets zuidelijker, daar ben ik nog niet helemaal uit. :s)
pi_138060365
Schotland lijkt me echt koud.. :P en nat.
pi_138060372
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 23:29 schreef Tropisch_- het volgende:
Schotland lijkt me echt koud.. :P en nat.
Schotland is prachtig... En nat O+
I solemnly swear i'm up to no good
pi_138060382
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 23:29 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Schotland is prachtig... En nat O+
Wat zijn de mooie dingen die je daar gezien hebt?
pi_138060468
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 23:30 schreef Tropisch_- het volgende:

[..]

Wat zijn de mooie dingen die je daar gezien hebt?
Verschillende dingen eigenlijk. Het gebied bij Fort William is erg mooi, loch ness, loch lomond, glenfinnan. Eigenlijk is het allemaal mooi :p
I solemnly swear i'm up to no good
pi_138060499
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 23:33 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Verschillende dingen eigenlijk. Het gebied bij Fort William is erg mooi, loch ness, loch lomond, glenfinnan. Eigenlijk is het allemaal mooi :p
Relatief gezien is het net je smaak :P
pi_138060578
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 23:34 schreef Tropisch_- het volgende:

[..]

Relatief gezien is het net je smaak :P
Haha ja dat wel. Maar ik denk en dat is natuurlijk weer geheel mijn mening dat als iemand Schotland niet mooi vind diegene stekeblind is :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_138060621
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 23:36 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Haha ja dat wel. Maar ik denk en dat is natuurlijk weer geheel mijn mening gewoon waar, dat als iemand Schotland niet mooi vind diegene stekeblind is :)
:Y O-)
pi_138060659
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 23:37 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

:Y O-)
Lol O+
I solemnly swear i'm up to no good
pi_138061013
[quote]14s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 22:20 schreef Disorder het volgende:
Ik wil in mei/juni met een paar vrienden naar Schotland. We weten nog niet zo goed waar we naartoe willen, maar het wordt waarschijnlijk the highlands. We zijn eigenlijk op zoek naar tips over gebieden waar we een beetje 'van alles en nog wat' van Schotland mee kunnen pakken. Hoge heuvels/bergen, diepe dalen, meren, idyllische dorpjes, misschien een kasteel, etc. Heeft iemand aanraders voor dit soort plekken? Oh. We zijn allemaal fotograaf, dus we komen voor de mooie esthetische plekjes natuurlijk :)

Zoiets dus: https://www.behance.net/gallery/scottish-highlands/12683631
[/quote

Dan zou ik denken, pak inderdaad niet één gebied, maar trek een beetje rond. Zelf ben ik in Cromarty geweest en de baai aldaar, het dorpje + diens verleden is erg bijzonder, zeker als je ook het kleine begraafplaatsje bezoekt. Ook de oostkust ten zuiden van Inverness ligt vol met ydillische kustplaatsjes.

Qua kasteel zou ik Urquhart castle aanraden, aan LochNess en als je op een niet al te drukke en liefst mistige dag gaat, is het een erg mooie open lucht studio voor fotografie.
pi_138069368
Bedankt voor de tips :) We hebben het er nog even over gehad en het wordt: Isle of Skye. Ik wilde eigenlijk liever naar de Highlands, maar toen ik de foto's zag van Skye was ik op zich wel om ;) Ik neem aan dat het niet zo eenvoudig is om daar van mooi plekje naar mooi plekje te komen. Zijn daar auto's te huur? En hoe kun je daar overnachten? Het ziet er best verlaten uit. Iemand tips?
pi_138074685
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 12:33 schreef Disorder het volgende:
Bedankt voor de tips :) We hebben het er nog even over gehad en het wordt: Isle of Skye. Ik wilde eigenlijk liever naar de Highlands, maar toen ik de foto's zag van Skye was ik op zich wel om ;) Ik neem aan dat het niet zo eenvoudig is om daar van mooi plekje naar mooi plekje te komen. Zijn daar auto's te huur? En hoe kun je daar overnachten? Het ziet er best verlaten uit. Iemand tips?
Ga je met het vliegtuig? Want dan is een fly and drive aan te raden.
Op skye zijn heel veel b&b's, hotels en campings. Zo verlaten is het niet hoor, valt wel mee :)
pi_138076690
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 15:22 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Ga je met het vliegtuig? Want dan is een fly and drive aan te raden.
Op skye zijn heel veel b&b's, hotels en campings. Zo verlaten is het niet hoor, valt wel mee :)
We gaan met het vliegtuig. Ik zag dat een retourtje met Easyjet slechts ¤70 kost. Als je op tijd boekt. Zijn die fly and drive pakketjes niet een stukje duurder? We kunnen helaas maar een weekend. Kan zo snel niet iets vinden wat daar op aan kan sluiten.
pi_138076794
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 16:17 schreef Disorder het volgende:

[..]

We gaan met het vliegtuig. Ik zag dat een retourtje met Easyjet slechts ¤70 kost. Als je op tijd boekt. Zijn die fly and drive pakketjes niet een stukje duurder? We kunnen helaas maar een weekend. Kan zo snel niet iets vinden wat daar op aan kan sluiten.
Nja je kunt ook los huren. Denk dat met een paar man een auto huren voor een paar dagen iig een stuk goedkoper is dan met het openbaarvervoer. Dat is vrij prijzig daar namelijk.
Wel moet je je afvragen of je aan een weekend genoeg hebt O-) Hou er rekening mee dat afstanden daar wat 'langer' zijn dan hier. Waar wil je op vliegen? Want als je naar Skye wilt kan ik je Inverness aanraden (weet dat KLM daar nu op vliegt) ivm reistijd.
pi_138076912
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 16:20 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Nja je kunt ook los huren. Denk dat met een paar man een auto huren voor een paar dagen iig een stuk goedkoper is dan met het openbaarvervoer. Dat is vrij prijzig daar namelijk.
Wel moet je je afvragen of je aan een weekend genoeg hebt O-) Hou er rekening mee dat afstanden daar wat 'langer' zijn dan hier. Waar wil je op vliegen? Want als je naar Skye wilt kan ik je Inverness aanraden (weet dat KLM daar nu op vliegt) ivm reistijd.
We moeten dat allemaal nog uitzoeken om eerlijk te zijn. We zijn zoals gezegd van plan over een paar maandjes te gaan. Dus we hebben nog even. Ik zie nu al wel dat KLM een heeeel stuk duurder is dan Easyjet. Zijn er ook van die budgetmaatschappijen die in de buurt van Skye landen?

En eens. Een weekend is te kort. Maar gezien onze werkomstandigheden ziet het er naar uit dat het wel zoiets gaat worden.
pi_138077074
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 16:23 schreef Disorder het volgende:

[..]

We moeten dat allemaal nog uitzoeken om eerlijk te zijn. We zijn zoals gezegd van plan over een paar maandjes te gaan. Dus we hebben nog even. Ik zie nu al wel dat KLM een heeeel stuk duurder is dan Easyjet. Zijn er ook van die budgetmaatschappijen die in de buurt van Skye landen?

En eens. Een weekend is te kort. Maar gezien onze werkomstandigheden ziet het er naar uit dat het wel zoiets gaat worden.
Zou je zelf even moeten uitvogelen. Inverness is het dichtstbijzijnde vliegveld iig. Anders gewoon Glasgow of Edinburgh pakken en een stuk rijden. Als je dat als onderdeel van de trip ziet is daar niets mis mee ;)
Of toch er voor kiezen in Fort William te gaan zitten bijv. Ook zeer de moeite waard hoor! Glen Nevis, Glen Coe, de weg naar Mallaig, Neptunes staircase, Glenfinnan.. allemaal prachtig fotogeniek :Y En de route er naartoe vanaf Glasgow via Loch Lomond is ook al de moeite waard..
pi_138077413
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 16:26 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Zou je zelf even moeten uitvogelen. Inverness is het dichtstbijzijnde vliegveld iig. Anders gewoon Glasgow of Edinburgh pakken en een stuk rijden. Als je dat als onderdeel van de trip ziet is daar niets mis mee ;)
Of toch er voor kiezen in Fort William te gaan zitten bijv. Ook zeer de moeite waard hoor! Glen Nevis, Glen Coe, de weg naar Mallaig, Neptunes staircase, Glenfinnan.. allemaal prachtig fotogeniek :Y En de route er naartoe vanaf Glasgow via Loch Lomond is ook al de moeite waard..
Mijn vrienden willen nu geloof ik toch echt naar Skye. Ik ook hoor. Dat ziet er al geweldig uit op foto's. Ik denk dat het dan Inverness wordt en vanaf daar een auto huren. Ik zie dat je met FlyBe kan vliegen op Inverness. Weet je zo ook nog of er een andere optie is?
pi_138077925
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 16:34 schreef Disorder het volgende:

[..]

Mijn vrienden willen nu geloof ik toch echt naar Skye. Ik ook hoor. Dat ziet er al geweldig uit op foto's. Ik denk dat het dan Inverness wordt en vanaf daar een auto huren. Ik zie dat je met FlyBe kan vliegen op Inverness. Weet je zo ook nog of er een andere optie is?
Nee, ik ben 1x met het vliegtuig die kant op gegaan en dat was met de KLM en op Glasgow. We gaan nu gewoon weer met de auto ;)
pi_138078265
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 16:46 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Nee, ik ben 1x met het vliegtuig die kant op gegaan en dat was met de KLM en op Glasgow. We gaan nu gewoon weer met de auto ;)
KLM is nogal.. Prijzig. Verschil van een dikke ¤575 (met 2 stops). Lijkt me geen handige optie.
pi_138078890
Ik ben een paar jaar geleden voor iets meer dan 100 euro naar en van Edinburgh gevlogen. Hoe kom jij aan 575 euro?
pi_138081931
Inverness is duur blijkbaar. Glasgow of Edinburg maar 100,- zie ik.
pi_138082254
Maar Glasgow-Skye is op zich wel aan te rijden, als je er een beetje op tijd mee begint.
pi_138082262
En vol..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')