Ik zou daarop "nee" geantworod hebben. In iedergeval laten blijken dat dit het 'eindbod' is.quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:03 schreef joers1 het volgende:
Verkopend makelaar laat uiterlijk morgen iets weten...ik verwacht een tegenbod van ergens rond de 210k. Hij vroeg nl .of we nog een béétje ruimte hadden...
inderdaad, en dat is de waarheid, waarom zou je meer geven als die mensen er vanaf willen / moetenquote:Op woensdag 29 juni 2011 15:05 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Ik zou daarop "nee" geantworod hebben. In iedergeval laten blijken dat dit het 'eindbod' is.
Heel goed.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:16 schreef joers1 het volgende:
ik heb dus ook géén antwoord gegeven op de vraag of er nog ruimte was hoor....voor alle duidelijkheid.
Op deze manier ga je er niet komen, ik zou het 'opgeven'. Oftewel makelaar bellen dat je niet denkt dat je er uit gaat komen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:46 schreef joers1 het volgende:
We zijn in onderhandeling...hebben tegenbod ontvangen
217k
Nu plan-de-campagne maken
Als je terugbelt met een bod van 210 is het verkocht. Dat zou ik niet doen. Wat ik zei, week wachten, dan 205. Dat lijkt mij geen slechte zet. Je weet 100% zeker dat je het wil hebben? Want straks is er geen weg meer terug hè.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:46 schreef joers1 het volgende:
We zijn in onderhandeling...hebben tegenbod ontvangen
217k
Nu plan-de-campagne maken
Daar ben ik het absoluut niet mee eens. Dat bellen dat je bang bent dat "we" er niet uit gaan komen, dat dan weer wel. En dan een week rust, en dan 205. Zou mij echt verbazen als dat niet lukt.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:51 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Op deze manier ga je er niet komen, ik zou het 'opgeven'. Oftewel makelaar bellen dat je niet denkt dat je er uit gaat komen.
Misschien bellen ze je wel over een paar weken met 210k.
inderdaad, volgens mij ben je te happig, bedenk een leegstaand huis !!!quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:51 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Op deze manier ga je er niet komen, ik zou het 'opgeven'. Oftewel makelaar bellen dat je niet denkt dat je er uit gaat komen.
Misschien bellen ze je wel over een paar weken met 210k.
Heel goed. Laat ze maar even zweten nu. Even zo laten gewoon.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:53 schreef joers1 het volgende:
Iets in me zegt, dat ze voor 210 verkoopprijs hopen te gaan.
Zuslief heeft zojuist makelaar gebeld...bod van 200k uitgebracht met mededeling dat de rek er daarmee uit is.
We weten 500% zeker dat we het hebben willen
Die link ontgaat mij even...quote:Op woensdag 29 juni 2011 23:27 schreef DS4 het volgende:
Al die figuren die zo goed weten hoe je moet handelen zijn neem ik aan multi-miljonair?
Of is het gewoon het spelen van een spel zonder nieten? Want dan is het allemaal wel heel erg makkelijk...
Bij onderhandelen moet je een gevoel hebben. En dat gevoel heb je als je in het spel zit. Vanaf de zijlijn is het lastig coachen.
Met handelen kun je heel rijk worden. Tenminste... met goed handelen.quote:
Damn wat zou ik graag zulke kopers hebben als julliequote:Op woensdag 29 juni 2011 16:53 schreef joers1 het volgende:
Iets in me zegt, dat ze voor 210 verkoopprijs hopen te gaan.
Zuslief heeft zojuist makelaar gebeld...bod van 200k uitgebracht met mededeling dat de rek er daarmee uit is.
We weten 500% zeker dat we het hebben willen
Zo geredeneerd moeten ze het op 7k5 ook niet stuk laten lopen. Ik zou gewoon voet bij stuk houden en desnoods even niets meer laten horen. Te graag willen kan je een hoop geld gaan kosten!quote:Op donderdag 30 juni 2011 11:34 schreef Bayswater het volgende:
Geheel volgens het makelaarshandboekje, willen minimaal op 207,5 uitkomen. Alles daarboven is meegenomen. Maar met 205 gaan ze het op 2,5 niet stuk laten lopen.
Touché. Nazoekend bleek in inderdaad een verkeerd getal te hebben onthouden, en dit haalt mijn betoog onderuit. Die 28 miljard euro zijn de jaarlijkse hypotheekkosten, niet de kosten van HRA (10 miljard euro). Dat haalt mijn betoog onderuit, tenzij de overdrachtsbelasting inmiddels minder is gaan opleveren...quote:Op maandag 27 juni 2011 10:42 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Waar haal je die cijfers vandaan, want ik herinner me hele andere getallen?
...
Gratis geld voor wanbetalers, klinkt als een briljant plan om de prijzen op niveau te houden. Stel je voor dat de banken niet terugbetaald kunnen worden. De ramp is dan niet meer te overzien.quote:Op donderdag 30 juni 2011 15:51 schreef tony_clifton- het volgende:
http://finance.yahoo.com/(...)money?mod=loans-home
?!
"A new federal program is offering aid with a sweet kicker: It doesn't need to be repaid."
haha je hebt er kijk op?quote:Op donderdag 30 juni 2011 11:34 schreef Bayswater het volgende:
Geheel volgens het makelaarshandboekje, willen minimaal op 207,5 uitkomen. Alles daarboven is meegenomen. Maar met 205 gaan ze het op 2,5 niet stuk laten lopen.
Ik denk dat ze stoppen met onderhandelenquote:Op donderdag 30 juni 2011 17:44 schreef joers1 het volgende:
[..]
haha je hebt er kijk op?
Vertel...
opening: 195k
tegenbod was 217,5k
ons 2e bod: 202k
...wat zal het tegenbod zijn nu...?
Tja.....afwachten....is wel weird dat het nu net gaande is, nu we op dit punt staan.quote:Op donderdag 30 juni 2011 18:19 schreef Bayswater het volgende:
Tsja, die halvering naar 3 % gaat ze nieuwe hoop geven. Het voordeel heeft zijn nadeel voor jou . Nu gaan ze er zeker 210 proberen uit te krijgen, apart om nu midden in het bieden te zitten.
Ik denk dat ze aan je ogen hebben gezien dat je erg graag bentquote:Op donderdag 30 juni 2011 17:49 schreef antfukker het volgende:
[..]
Ik denk dat ze stoppen met onderhandelen
Ik snap niet waarom de overdrachbelasting niet compleet afschaft voor de periode van een jaar.quote:Op donderdag 30 juni 2011 18:32 schreef Bayswater het volgende:
De verlaging van de overdrachtsbelasting gaat meteen in met terugwerkende kracht begin deze week en gaat gelden voor een jaar.
Mee eens.quote:Op donderdag 30 juni 2011 18:45 schreef Revolution-NL het volgende:
Ik snap niet waarom de overdrachbelasting niet compleet afschaft voor de periode van een jaar.
3% is net niks. Het komt op mij over als symboolpolitiek.
Je zult maar een maand geleden een huis gekocht hebben. Het zijn weer maatregelingen die nergens toe leiden en dat voor een jaar. De subsidie op de energie zuinige auto was ook symbool politiek. Laat de markt nu zijn werk doen. Dat lijkt me veel beter dan alweer ingrijpen van de overheid.quote:Op donderdag 30 juni 2011 18:50 schreef Bayswater het volgende:
Mensen die de koperovereenkomst al hebben getekend en nog naar de notaris moeten hebben een leuke meevaller. Verkopers zullen nu waarschijnlijk nog lastiger zakken.
quote:'Kabinet halveert overdrachtsbelasting'
Het kabinet halveert de overdrachtsbelasting die moet worden betaald bij het kopen van een woning. De maatregel is bedoeld om de huizenmarkt uit het slop te trekken. Dat meldt RTL Nieuws donderdag op basis van ingewijden in Den Haag. De overdrachtsbelasting is zes procent van de koopsom en komt neer op vele duizenden euro's.
Jaarlijks levert overdrachtsbelasting zo'n 3,5 miljard euro op. Het bedrag dat de overheid mis gaat lopen, wil het kabinet compenseren door de bankenheffing, een belasting waar minister van Financiën Jan Kees de Jager (CDA) mee komt.
Het Centraal Planbureau adviseerde vorig jaar al om het mes te zetten in de overdrachtsbelasting om de huizenmarkt een zetje te geven.
Relatief is het bedrag niet zo groot, maar het is wel een bedrag wat je ineens af schrijft, waar de woning in beginsel de waarde behoudt en langjarig zelfs in waarde zal stijgen.quote:Op donderdag 30 juni 2011 19:22 schreef VirtualMemory het volgende:
Ik heb mijn twijfels of de halvering van de overdrachtstaks wat gaat helpen. Om een gemiddelde huizenprijs van ¤220.000,- scheelt dit natuurlijk maar ¤6600,-
Niet echt een bedrag waardoor dit huis nu voor veel mensen bereikbaar wordt. Vinden jullie het net als ik niet een beetje symboolpolitiek?
Inderdaad, dit is heel vervelend voor mensen die net een huis gekocht hebben. Ik weet hoe zoiets voelt, een week voordat Windows 7 uitkwam had ik net een computer gekocht met Vista. Zoiets blijft je nog een tijdje dwarszitten.quote:Op donderdag 30 juni 2011 19:08 schreef Cherna het volgende:
Je zult maar een maand geleden een huis gekocht hebben. Het zijn weer maatregelingen die nergens toe leiden en dat voor een jaar. De subsidie op de energie zuinige auto was ook symbool politiek. Laat de markt nu zijn werk doen. Dat lijkt me veel beter dan alweer ingrijpen van de overheid.
Het is zelfs een oerstomme maatregel, omdat de verlaging waarschijnlijk voor iedereen gaat gelden. Ze hadden de overdrachtsbelasting juist voor starters moeten afschaffen en verder intact laten. Starters treden immers nieuw toe tot de markt, bovendien kopen ze goedkopere huizen zodat de maatregel goedkoper uitpakt voor de overheid. Nu gaan we met zijn allen dus 30.000 euro kado geven aan iemand die een huis koopt van een miljoen, terwijl starters er nauwelijks voordeel bij hebben.quote:Op donderdag 30 juni 2011 19:22 schreef VirtualMemory het volgende:
Ik heb mijn twijfels of de halvering van de overdrachtstaks wat gaat helpen. Om een gemiddelde huizenprijs van ¤220.000,- scheelt dit natuurlijk maar ¤6600,-
Niet echt een bedrag waardoor dit huis nu voor veel mensen bereikbaar wordt. Vinden jullie het net als ik niet een beetje symboolpolitiek?
Voordeel is voordeel, daar zullen we het over eens zijn. De vraag die mij interesseert is of dit wel het gewenste effect zal hebben. Laat een koper of verkoper zo'n koop of verkoop liggen voor een relatief klein bedrag? Ik vind dat maar moeilijk te bevatten.quote:Op donderdag 30 juni 2011 19:25 schreef DS4 het volgende:
[..]
Relatief is het bedrag niet zo groot, maar het is wel een bedrag wat je ineens af schrijft, waar de woning in beginsel de waarde behoudt en langjarig zelfs in waarde zal stijgen.
Dat is toch een wezenlijk verschil.
Nee, dat moet natuurlijk niet mogen! Mensen met geld maar 3% afpakken (als jij dat kado geven vindt, dan wil ik jou ook wel even een ton kado doen...).quote:Op donderdag 30 juni 2011 19:27 schreef Krush het volgende:
Nu gaan we met zijn allen dus 30.000 euro kado geven aan iemand die een huis koopt van een miljoen,
Ken jij die reclame van het gratis kabeltje bij de dure TV? Ja, dat werkt dus echt. Te zot voor woorden, maar mensen zijn vaak een beetje zot.quote:Op donderdag 30 juni 2011 19:28 schreef VirtualMemory het volgende:
Voordeel is voordeel, daar zullen we het over eens zijn. De vraag die mij interesseert is of dit wel het gewenste effect zal hebben. Laat een koper of verkoper zo'n koop of verkoop liggen voor een relatief klein bedrag? Ik vind dat maar moeilijk te bevatten.
Mijn punt is dat mensen die huizen van een miljoen kopen dat ook wel doen zonder halvering van de overdrachtsbelasting. Voor starters maakt het verschil tussen 0% of 3% echter wel uit. Het doel was toch de mobiliteit op de woningmarkt bevorderen?quote:Op donderdag 30 juni 2011 19:29 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, dat moet natuurlijk niet mogen! Mensen met geld maar 3% afpakken (als jij dat kado geven vindt, dan wil ik jou ook wel even een ton kado doen...).
Die miljonair die zijn woning wilt slijten is er al flink op aan het afschrijven én heeft het lastig kopers te krijgen voor zijn woning. Doordat deze woning nu bereikbaar wordt voor de net-iets-armere miljonair, komt zijn woning weer vrij voor een doorstromer en uiteindelijk ook de starter.quote:Op donderdag 30 juni 2011 19:27 schreef Krush het volgende:
[..]
Het is zelfs een oerstomme maatregel, omdat de verlaging waarschijnlijk voor iedereen gaat gelden. Ze hadden de overdrachtsbelasting juist voor starters moeten afschaffen en verder intact laten. Starters treden immers nieuw toe tot de markt, bovendien kopen ze goedkopere huizen zodat de maatregel goedkoper uitpakt voor de overheid. Nu gaan we met zijn allen dus 30.000 euro kado geven aan iemand die een huis koopt van een miljoen, terwijl starters er nauwelijks voordeel bij hebben.
In elk geval kan je niet zeggen dat dit kabinet zijn achterban in de steek laat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |