Neequote:Op vrijdag 24 juni 2011 11:41 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Je bent alleen liberaal als je precies bent zoals Gsbrder het wilt, duh.
Je zou denken, daar gaat het meisje over... maar neehoor daar wil de school over gaan.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 11:55 schreef fokthesystem het volgende:
Terug on topic![]()
Recent voorbeeld, RK school, moslim meisje wil hoofddoekje dragen.
Je zou denken, die maken als school zelf wel uit of iemand een hoofddoekje mag dragen.
Nee, daar gaat de rechter over.
Homo's voor de klas dan? Willen scholen niet, inmiddels moeten ze het toestaan.
FOUT: gemeentevervoerder verbiedt dragen kruisbeeldje, maar mag hoofddoekje niet verbieden, idem voor winkels.
NL in optima forma....
In andere topics roept men heel makkelijk : dat is in NL niet aan de wetgever, maar aan de winkels / scholen / vervoerbedrijven enz. zelf.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 11:56 schreef Zeeland het volgende:
Je zou denken, daar gaat het meisje over... maar neehoor daar wil de school over gaan.
Belachelijke en kansloze voorbeelden die niks te maken hebben met de uitlatingen van Wilders.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 11:55 schreef fokthesystem het volgende:
Terug on topic![]()
Recent voorbeeld, RK school, moslim meisje wil hoofddoekje dragen.
Je zou denken, die maken als school zelf wel uit of iemand een hoofddoekje mag dragen.
Nee, daar gaat de rechter over.
Homo's voor de klas dan? Willen scholen niet, inmiddels moeten ze het toestaan.
FOUT: gemeentevervoerder verbiedt dragen kruisbeeldje, maar mag hoofddoekje niet verbieden, idem voor winkels.
NL in optima forma....
Gebroeders Ko rocken man....quote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:02 schreef Monolith het volgende:
Ik geloof dat het uiten van mijn mening over de gebroeders Ko mij hier een ban zo opleveren.
Lach er maar om, ik gun het je.quote:
Bekijk het brede plaatje eens, het fait a complis rond wilders vrijspraak is niet iets opzichzelf staande.quote:en kansloze voorbeelden die niks te maken hebben met de uitlatingen van Wilders.
Wie zijn kloon ben jij?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 11:59 schreef Adam_Smith het volgende:
[..]
Belachelijke en kansloze voorbeelden die niks te maken hebben met de uitlatingen van Wilders.
a. oneensquote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:05 schreef Adam_Smith het volgende:
Wilders heeft (a) de rechtstaat gemanipuleerd met zijn uitspraken (b) "als hij zou worden veroordeeld".
Yep. En de rechter gaf hem zo waar de ruimte ook nog...quote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:05 schreef Adam_Smith het volgende:
Wilders heeft de rechtstaat gemanipuleerd met zijn uitspraken "als hij zou worden veroordeeld".
Vind ik niet.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:05 schreef Adam_Smith het volgende:
Wilders heeft de rechtstaat gemanipuleerd met zijn uitspraken "als hij zou worden veroordeeld".
Elke uitspraak die Wilders deed over de rechtstaat betrok hij zijn kiezers bij. Dat kan geen een rechter zijn ontgaan. En dat beïnvloed wel degelijk.quote:
Dat is geen manipulatie.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:08 schreef Webschip het volgende:
[..]
Wel degelijk. Met zijn eerdere uitspraken over het geval dat hij wel veroordeeld zou worden.
Zo gaat dat als je wilt winnen. Zo trok de bende aan het andere tafeltje elke zielige moslim erbij.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:08 schreef Adam_Smith het volgende:
Elke uitspraak die Wilders deed over de rechtstaat betrok hij zijn kiezers bij. Dat kan geen een rechter zijn ontgaan. En dat beïnvloed wel degelijk.
Jawel, dat zien wij verkeerd!quote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:10 schreef 3-voud het volgende:
Dat is geen manipulatie.
Zo gaat dat als je wilt winnen. Zo trok de bende aan het andere tafeltje elke zielige moslim erbij.
Dat is geen manipulatie.
Nouja, het is vooral iets met instrumenten.quote:
Dat is geen manipulatie, dat zijn feiten.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:10 schreef 3-voud het volgende:
Zo gaat dat als je wilt winnen. Zo trok de bende aan het andere tafeltje elke zielige moslim erbij.
Dat is geen manipulatie.
Nee. De rest valt misschien nog wel in de categorie 'leuk fout'.quote:
Het valt niet mee de hele dag verzuurd te zijn, ik begrijp het.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:14 schreef Adam_Smith het volgende:
[..]
Dat is geen manipulatie, dat zijn feiten.
Hij manipuleerde de rechters door uitlatingen te doen en er 1.3 miljoen stemmers bij te betrekken. Dat heeft niks te maken met de inhoud van de rechtszaak, de moslims die zich aangevallen voelen wel. Wilders draaide de rollen om.
........Op de man?? Stoer hoor, post normaal of post niet.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:14 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Het valt niet mee de hele dag verzuurd te zijn, ik begrijp het.
Daar gaat mijn bloed van koken, van Leenquote:
Ik ben een internetheld. En ik zie wel in hoe je overdreven zaken tijdens een rechtszaak moet nuanceren.quote:
Niet zon grote mond.quote:post normaal of post niet.
Gewoon een komkommer geven.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:18 schreef Friek_ het volgende:
"Bewoners,
Ik heb deze week het huis gecontroleerd en gezien dat er te weinig gepoetst wordt. Onder andere de badkamer is verschrikkelijk vies. Als je die gebruikt hebt laat je die toch netjes achter zoals je het normaal gesproken thuis ook zou doen? De lege flessen worden niet regelmatig naar de glascontainer gebracht, terwijl ik daar al vaker om heb gevraagd. De kookplaat kan ook wel een schoonmaakbeurt gebruiken. Verder is het poetsrooster ook verre van in orde. Als ik zie wat er op staat aangevinkt zou dat betekenen dat er vanaf eind mei niet meer is schoongemaakt! En daarvoor ook niet veel. Ik hoop dat jullie de verantwoordelijkheid zullen nemen om alles netjes te houden en de gemaakte afspraken zullen nakomen. Hierover wil ik graag eens antwoord of een gesprek met jullie hebben. En graag komende week.
Mevr. *** "
Altijd mooi, zo'n oud vrouwtje als huisbazin met moedergevoelens.
Die jonge lui een flinke schop onder de reet geven.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:18 schreef Friek_ het volgende:
"Bewoners,
Ik heb deze week het huis gecontroleerd en gezien dat er te weinig gepoetst wordt. Onder andere de badkamer is verschrikkelijk vies. Als je die gebruikt hebt laat je die toch netjes achter zoals je het normaal gesproken thuis ook zou doen? De lege flessen worden niet regelmatig naar de glascontainer gebracht, terwijl ik daar al vaker om heb gevraagd. De kookplaat kan ook wel een schoonmaakbeurt gebruiken. Verder is het poetsrooster ook verre van in orde. Als ik zie wat er op staat aangevinkt zou dat betekenen dat er vanaf eind mei niet meer is schoongemaakt! En daarvoor ook niet veel. Ik hoop dat jullie de verantwoordelijkheid zullen nemen om alles netjes te houden en de gemaakte afspraken zullen nakomen. Hierover wil ik graag eens antwoord of een gesprek met jullie hebben. En graag komende week.
Mevr. *** "
Jammer, heel jammer.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:18 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ik ben een internetheld.
Niet zon grote mond.
Hier is het ook een klerebende hoor.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:18 schreef Friek_ het volgende:
"Bewoners,
Mevr. *** "
Valt helaas weinig aan te doen. Zitten altijd een paar slackers slash free riders tussen die de boel verneuken voor de rest.quote:
Diegenen die dat toelaten zijn watjes.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:25 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Valt helaas weinig aan te doen. Zitten altijd een paar slackers slash free riders tussen die de boel verneuken voor de rest.
Tsja, ik heb wel eens geprobeerd om mensen erop aan te spreken of te bewegen tot iets, maar je wordt alleen maar als moraalridder weggezet. Ik ben ermee gestopt.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:26 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Diegenen die dat toelaten zijn watjes.
For the record: Friek ziet er niet uit als een watjequote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:26 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Diegenen die dat toelaten zijn watjes.
Leuk, op basis van welke uitspraken zou je dat dan willen doen?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:33 schreef eriksd het volgende:
Ik zou zeeland wel kapot willen procederen later. Gewoon, omdat het kan.
"Looks" zeggen me niks. Sorry.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:29 schreef eriksd het volgende:
[..]
For the record: Friek ziet er niet uit als een watje
Alsof dat nodig is. Je kan altijd wel wat vinden om iemand te dagen.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:35 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Leuk, op basis van welke uitspraken zou je dat dan willen doen?
Dat is eigenlijk wel een mooi idee om te opperen.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:34 schreef von_Preussen het volgende:
In mijn studentenhuis hadden we een schoonmaakster.
Dat is niet leuk.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:37 schreef eriksd het volgende:
[..]
Alsof dat nodig is. Je kan altijd wel wat vinden om iemand te dagen.
Huur een wajongerquote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:37 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk wel een mooi idee om te opperen.
quote:Op vrijdag 20 juli 2007 12:45 schreef du_ke het volgende:
[..]
Wil ik wel een wedje op leggen. Om een goede fles drank?
En dan de pliesie in opvallend zwarte auto's!quote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:52 schreef dotCommunism het volgende:
Alle auto's een felle kleur maken lijkt me vel beter. Dus geen zwarte auto's meer, maar alleen felroze en felgeel.
Als ze dan noodgedwongen Blöf moeten verkopen aan een Aziatisch land om de kosten te kunnen betalen..graag.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:33 schreef eriksd het volgende:
Ik zou zeeland wel kapot willen procederen later. Gewoon, omdat het kan.
Ik observeer een ongefundeerde aanname aangaande het bestaan van enige substantiële vraag.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:57 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als ze dan noodgedwongen Blöf moeten verkopen aan een Aziatisch land om de kosten te kunnen betalen..graag.
Scherp.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:56 schreef sigme het volgende:
[..]
En dan de pliesie in opvallend zwarte auto's!
Ik wijs u graag op het fenomeen J-pop.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 13:17 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik observeer een ongefundeerde aanname aangaande het bestaan van enige substantiële vraag.
Strik eromheen en ik breng ze zelf wel naar Schiphol.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:57 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als ze dan noodgedwongen Blöf moeten verkopen aan een Aziatisch land om de kosten te kunnen betalen..graag.
Met scherp onderhandelen weten we wellicht Ilja Leonard Pfeijffer middels koppelverkoop eenzelfde richting op te sturen.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 13:38 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Strik eromheen en ik breng ze zelf wel naar Schiphol.
Een griekse plantsoen werker in opleiding die alleen aan de slag gaat als ie z'n hobby kan blijven doen onderwijl ?quote:
Misschien dat we dan korting krijgen.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 13:39 schreef Reya het volgende:
[..]
Met scherp onderhandelen weten we wellicht Ilja Leonard Pfeijffer middels koppelverkoop eenzelfde richting op te sturen.
Dat kan niet.quote:
Ik vind Racoon wel leuk.quote:
Er is vast een uitzondering, ook voor jou.(Ik ben het namelijk deels met je eens)quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:29 schreef KoosVogels het volgende:
Alle Nederlandstalige muziek is gewoon kut.
Oneens. Je moet er alleen even goed naar zoeken.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:29 schreef KoosVogels het volgende:
Alle Nederlandstalige muziek is gewoon kut.
quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:35 schreef KoosVogels het volgende:
Alle argumenten ten spijt, blijf ik bij mijn mening.
Ja, dat ALLE _nederlandse_ muziek 'gewoon' KUT is.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:35 schreef KoosVogels het volgende:
Alle argumenten ten spijt, blijf ik bij mijn mening.
Heb jij toevallig een stoornis of heb jij nog nooit van je leven in het gezelschap van vrienden verkeerd? Gewoon slap ouwehoeren en alle nuance achterwege latend? Dat is namelijk heel normaal. Als je een beetje dom aan het lullen bent, en daar is de SC voor bedoeld, dan leg je niet elk woord op een weegschaal. Tenzij je verwikkeld bent in een serieuze discussie, wat hier klaarblijkelijk niet het geval is.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:38 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Ja, dat ALLE _nederlandse_ muziek 'gewoon' KUT is.
Dat is niet jouw mening dan, er zit geen nuance als je het zo zegt, wederom![]()
quote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:49 schreef sigme het volgende:
Pomtiedomtiedom
EU: alle fietsers een hesje aan
Eens kijken hoe dit voorstel afloopt, misschien wordt het nog wel eens wat met de verplichte fietshelm. Nog 6 jaar te gaan..
[..]
Theo the King heeft ooit André van duin voor lul gezet tijdens een show van hem op tv.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:47 schreef Boze_Appel het volgende:
Van Duin kunnen waarderen. Daar zouden de TBS voor moeten geven.
Gekokkketeer met nietszeggend Engels, dat is pas pretentieus en quasi-diepzinnig.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:34 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Het irritante aan het schrijven van lyrics in het Nederlands is dat het ofwel enorm oppervlakkig en inspiratieloos klinkt, ofwel ontzettend pretentieus en quasi-diepzinnig. Dat is wel jammer.
You've got a good point there, friend.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:54 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Gekokkketeer met nietszeggend Engels, dat is pas pretentieus en quasi-diepzinnig.
Ik had ook dit kunnen schrijven: "Dude, just for the record, Engelse lyrics staan vaak bol van de crap." Is dat minder pretentieus en quasi-diepzinnig dan: "Man, tussen haakjes, die Engelse teksten staan vaak bol van nietszeggende woorden en clichés"?
Lyrics interesseren mij dan ook vaak geen ene kloot.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:54 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Gekokkketeer met nietszeggend Engels, dat is pas pretentieus en quasi-diepzinnig.
Ik had ook dit kunnen schrijven: "Dude, just for the record, Engelse lyrics staan vaak bol van de crap." Is dat minder pretentieus en quasi-diepzinnig dan: "Man, tussen haakjes, die Engelse teksten staan vaak bol van nietszeggende woorden en clichés"?
Soms dan weer wel:quote:Op vrijdag 24 juni 2011 15:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Lyrics interesseren mij dan ook vaak geen ene kloot.
Moet wel een verdomd goed deuntje hebben wil ik naar dit gejammer luisteren.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 15:31 schreef remlof het volgende:
[..]
Soms dan weer wel:
Human League - The Lebanon
Songwriters: Oakey, Philip; Callis, John William;
She dreams of nineteen sixty-nine
Before the soldiers came
The life was cheap on bread and wine
And sharing meant no shame
She is awakened by the screams
Of rockets flying from nearby
And scared she clings onto her dreams
To beat the fear that she might die
And who will have won
When the soldiers have gone?
From the Lebanon, the Lebanon
Before he leaves the camp he stops
He scans the world outside
And where there used to be some shops
Is where the snipers sometimes hide
He left his home the week before
He thought he'd be like the police
But now he finds he is at war
Weren't we supposed to keep the peace
And who will have won
The Lebanon, from the Lebanon
I must be dreaming
It can't be true
I must be dreaming
It can't be true
And who will have won
quote:In this definitive historical investigation, Italian author and philosopher Domenico Losurdo argues that from the outset liberalism, as a philosophical position and ideology, has been bound up with the most illiberal of policies: slavery, colonialism, genocide, racism and snobbery.
Narrating an intellectual history running from the eighteenth through to the twentieth centuries, Losurdo examines the thought of preeminent liberal writers such as Locke, Burke, Tocqueville, Constant, Bentham, and Sieyès, revealing the inner contradictions of an intellectual position that has exercised a formative influence on today’s politics. Among the dominant strains of liberalism, he discerns the counter-currents of more radical positions, lost in the constitution of the modern world order.
We varen uit naar Libanonquote:Op vrijdag 24 juni 2011 15:31 schreef remlof het volgende:
[..]
Soms dan weer wel:
Human League - The Lebanon
Songwriters: Oakey, Philip; Callis, John William;
She dreams of nineteen sixty-nine
Before the soldiers came
The life was cheap on bread and wine
And sharing meant no shame
She is awakened by the screams
Of rockets flying from nearby
And scared she clings onto her dreams
To beat the fear that she might die
And who will have won
Before he leaves the camp he stops
He scans the world outside
And where there used to be some shops
Is where the snipers sometimes hide
He left his home the week before
He thought he'd be like the police
But now he finds he is at war
Weren't we supposed to keep the peace
And who will have won
I must be dreaming
It can't be true
I must be dreaming
It can't be true
And who will have won
Heeft het:quote:Op vrijdag 24 juni 2011 15:40 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Moet wel een verdomd goed deuntje hebben wil ik naar dit gejammer luisteren.
Matig. Niet echt slecht, lang geen topper.quote:
quote:Op vrijdag 24 juni 2011 15:19 schreef remlof het volgende:
Tof, ik heb een quadcore pc van m'n werk meegenomen die ze wilden weggooien en die hangt nu als multimedia pc (met Ubuntu) aan m'n tv, werkt perfect
Mooi dat je dat even voor mij getest hebtquote:Op vrijdag 24 juni 2011 15:19 schreef remlof het volgende:
Tof, ik heb een quadcore pc van m'n werk meegenomen die ze wilden weggooien en die hangt nu als multimedia pc (met Ubuntu) aan m'n tv, werkt perfect
Niet echt.Er is Ubuntu Studio, maar dat is bijna allemaal bewerkingssoftware en niet bedoeld als HTPC.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:05 schreef Webschip het volgende:
Is er trouwens een speciale multimediaversie van Ubuntu?
Dus dan maar de standaardversie toepassen. Maar hoe zit het dan met de drivers voor videokaart, audiokaart etc.?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:07 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Niet echt.Er is Ubuntu Studio, maar dat is bijna allemaal bewerkingssoftware en niet bedoeld als HTPC.
Meestal werkt het out-of-the-boxquote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:10 schreef Webschip het volgende:
[..]
Dus dan maar de standaardversie toepassen. Maar hoe zit het dan met de drivers voor videokaart, audiokaart etc.?
Dat zal wel, maar ik vraag me toch af of je de juiste resolutie voor je TV kan instellen. Ik heb nog zo'n bak van een tv die alleen DvD kwalteit aankan.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:11 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Meestal werkt het out-of-the-box
http://www.ubuntu.com/certification/quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:10 schreef Webschip het volgende:
[..]
Dus dan maar de standaardversie toepassen. Maar hoe zit het dan met de drivers voor videokaart, audiokaart etc.?
No shitquote:Een walvis of dolfijn in gevangenschap heeft niet de vrijheid die hij of zij in het wild zou hebben
Daar staat die van mij helaas niet bij. Moet de gok maar een keer wagen. Het hele multimediagebeuren onder XP loopt niet soepel meer. Dus ik moet wel naar een lichvoetiger OS.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:14 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
http://www.ubuntu.com/certification/
EG, je kunt ook light versies krijgen van XP. Die schelen al snel 60% in source gebruik.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:19 schreef Webschip het volgende:
[..]
Daar staat die van mij helaas niet bij. Moet de gok maar een keer wagen. Het hele multimediagebeuren onder XP loopt niet soepel meer. Dus ik moet wel naar een lichvoetiger OS.
Misschien maar eens dual boot installeren.
Dan moet je vaak al mazzel hebben dat je IDE/SATA driver er bij zitquote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:20 schreef 3-voud het volgende:
[..]
EG, je kunt ook light versies krijgen van XP. Die schelen al snel 60% in source gebruik.
Kortom, het is nog een heel gedoe...quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:22 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dan moet je vaak al mazzel hebben dat je IDE/SATA driver er bij zit
Een collectieve straf voor Harderwijk lijkt me op zijn plaats.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:15 schreef KoosVogels het volgende:
Ik heb hier een geweldig rapport voor mn neus liggen. Het stelt dat dolfinaria massaal de regels aan de laars lappen met betrekking tot dierenwelzijn e.d. Een prachtige passage uit het rapport:
[..]
No shit
Een solide conclusie lijkt me. Het staat als een huis.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:15 schreef KoosVogels het volgende:
Ik heb hier een geweldig rapport voor mn neus liggen. Het stelt dat dolfinaria massaal de regels aan de laars lappen met betrekking tot dierenwelzijn e.d. Een prachtige passage uit het rapport:
[..]
No shit
Ze hadden natuurlijk al het Sexual Offender Registry.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:02 schreef Boze_Appel het volgende:
In Florida hebben ze een virtuele schandpaal gemaakt.
http://florida.arrests.org/
Je kan mugshots taggen, comments achterlaten, etc.
We worden met regelmaat bezocht door dierenactivisten. Dat lijkt mij straf genoeg.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:24 schreef Reya het volgende:
[..]
Een collectieve straf voor Harderwijk lijkt me op zijn plaats.
Hek eromheen dan. Wij geen last van die harderwijkers, jullie geen last van "dierenactivisten".quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
We worden met regelmaat bezocht door dierenactivisten. Dat lijkt mij straf genoeg.
Had achter jou nooit een dierenactivist gezocht.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:48 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Hek eromheen dan. Wij geen last van die harderwijkers, jullie geen last van "dierenactivisten".
Of ze hebben gewoon geen leven en willen interessant doen.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:56 schreef KoosVogels het volgende:
Vraag me trouwens af waarom 3-voud dierenactivitsten tussen haakjes zet. Mensen met lang haar die spandoeken dragen met daarop de tekst: 'Gevangenschap is moord', zijn naar mening toch echt activisten. Vooral als ze gewapend zijn met een megafoon.
Ze studeerden allemaal rechten of geschiedenis?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 17:00 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Of ze hebben gewoon geen leven en willen interessant doen.
De studenten op museumplein waren ook geen echte studenten.
Rechten betwijfel ik, (kunst)geschiedenis zit er dik in.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 17:03 schreef Reya het volgende:
[..]
Ze studeerden allemaal rechten of geschiedenis?
quote:
quote:
My hand is a dolphin...quote:
Ik weet nog goed dat ik alles op een afstandje met een biertje op het terras zat te bekijken destijds.quote:
Inderdaad. Ook "get the fuck over here" was prachtig.quote:
Ik vind het echt triest dat ze "kutwouten" of "tyfusjuten" roepen naar ME'ers die daar de orde bewaken. Natuurlijk heb je het recht te demonstreren, maar respecteer dan ook de groep mensen die het allemaal een beetje in toom houden. Stelletje hooligan-cursisten.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 17:16 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ik weet nog goed dat ik alles op een afstandje met een biertje op het terras zat te bekijken destijds.
Zat ze uberhaupt erin dan?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 17:18 schreef von_Preussen het volgende:
http://www.telegraaf.nl/p(...)rbie_verloofd__.html
Is die alweer uit de bak?
Dat het uit de hand liep sloeg ook nergens op. Overigens was het maar een enorm klein deel (wat volgens mij eerder krakers dan studenten waren) dat daadwerkelijk zat te rellen.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 17:18 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik vind het echt triest dat ze "kutwouten" of "tyfusjuten" roepen naar ME'ers die daar de orde bewaken. Natuurlijk heb je het recht te demonstreren, maar respecteer dan ook de groep mensen die het allemaal een beetje in toom houden. Stelletje hooligan-cursisten.
Klopt. En dat was ook nog eens op een plek waar de gewone demonstrant niet kwam.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 17:20 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Dat het uit de hand liet sloeg ook nergens op. Overigens was het maar een enorm klein deel (wat volgens mij eerder krakers dan studenten waren) dat daadwerkelijk zat te rellen.
U gaat naar Maaskantje vanavond?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 17:20 schreef betyar het volgende:
Ik vermoed dat ik deze vanavond wel voorbij hoor komen
Ik vraag me af hoe lang het duurt totdat de EU met een voorstel komt dat pedo's gele hesjes aan moeten doen, ter betere herkenbaarheid.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 17:24 schreef GSbrder het volgende:
Ongekende vrijheden kennen wij van de EU!
Lidstaten hoeven niet verplicht sites met kinderporno te blokkeren, zoals eerst voorgesteld, maar 'moeten hun best doen' ze te verwijderen.
Wat een vrijheid!
Dat doen ze met een omweg. Ze zeggen dat enkel pedo's nog van fietsen gebruik mogen makenquote:Op vrijdag 24 juni 2011 17:25 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe lang het duurt totdat de EU met een voorstel komt dat pedo's gele hesjes aan moeten doen, ter betere herkenbaarheid.
Met de kwestie immigranten is die vrijheid foetsie.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 17:24 schreef GSbrder het volgende:
Ongekende vrijheden kennen wij van de EU!
Lidstaten hoeven niet verplicht sites met kinderporno te blokkeren, zoals eerst voorgesteld, maar 'moeten hun best doen' ze te verwijderen.
Wat een vrijheid!
quote:Op vrijdag 24 juni 2011 17:27 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat doen ze met een omweg. Ze zeggen dat enkel pedo's nog van fietsen gebruik mogen maken
Via HDMI werkt het meteen goed. En ik gebruik gewoon Banshee als mediaplayer.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:14 schreef Webschip het volgende:
[..]
Dat zal wel, maar ik vraag me toch af of je de juiste resolutie voor je TV kan instellen. Ik heb nog zo'n bak van een tv die alleen DvD kwalteit aankan.
Ahquote:
Denk dat die oude TV van hem geen HDMI heeft. Met geluk nog een SCART.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 17:28 schreef remlof het volgende:
[..]
Via HDMI werkt het meteen goed. En ik gebruik gewoon Banshee als mediaplayer.
Een of andere parlementarier leest dit en denkt: wat een goed idee.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 17:25 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe lang het duurt totdat de EU met een voorstel komt dat pedo's gele hesjes aan moeten doen, ter betere herkenbaarheid.
Jammer dat ze dat bij mijn briljante mindfarts nou nooit hebbenquote:Op vrijdag 24 juni 2011 17:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een of andere parlementarier leest dit en denkt: wat een goed idee.
Oh, er lezen waarschijnlijk wel aspirant-politici mee die jouw farts een warm hart toedragen, maar die worden nooit en te nimmer verkozen.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 17:30 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Jammer dat ze dat bij mijn briljante mindfarts nou nooit hebben
Gezien de kwaliteit van voorstellen die uit Brussel komen zou ik mij dat nog best eens kunnen voorstellen.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 17:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een of andere parlementarier leest dit en denkt: wat een goed idee.
Zolang ik het volk maar mobiliseerquote:Op vrijdag 24 juni 2011 17:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oh, er lezen waarschijnlijk wel aspirant-politici mee die jouw farts een warm hart toedragen, maar die worden nooit en te nimmer verkozen.
Volgens mij zijn er maar weinig FOK!kers die jouw libertijnse onzin serieus nemen, GSquote:Op vrijdag 24 juni 2011 17:33 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Zolang ik het volk maar mobiliseer
Ik heb een trouwere volgerschare op Fok! dan u, bijvoorbeeld
Moment, ik heb nog 12 fan-PMs door te werkenquote:Op vrijdag 24 juni 2011 17:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er maar weinig FOK!kers die jouw libertijnse onzin serieus nemen, GS
GSquote:Op vrijdag 24 juni 2011 17:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er maar weinig FOK!kers die jouw libertijnse onzin serieus nemen, GS
Die houden zich dan goed verborgen.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 17:35 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Moment, ik heb nog 12 fan-PMs door te werken
bronquote:Een eind aan het neoliberalisme
Door: Maarten van Rossem
Meestal is pas na enige tijd duidelijk of een gebeurtenis ook een historische gebeurtenis van formaat zal worden. Pas nadat de Eerste Wereldoorlog was uitgebroken en vervolgens enige tijd had geduurd, kon worden geconcludeerd dat de moord op de Oostenrijks-Hongaarse troonopvolger en zijn vrouw, op 28 juni 1914, een historische gebeurtenis van enorm belang was geworden. De bestorming van de Bastille was een Parijs relletje gebleven als de Franse Revolutie er niet op was gevolgd.
De moderne media, en in het bijzonder de televisie, hebben echter meestal niet het geduld om te wachten op de loop der dingen voordat zij een gebeurtenis tot een waarlijk historische gebeurtenis verklaren. Soms hebben ze gelijk, vaak ook helemaal niet. Van de val van de Berlijnse Muur in november 1989 werd onmiddellijk – en terecht – gezegd dat het een historische gebeurtenis was.
Anderzijds waren de aanslagen op het Wereldhandelscentrum en het Pentagon op 11 september 2001 wel een historische gebeurtenis, maar van aanzienlijk minder betekenis dan toentertijd werd gedacht. Er was geen sprake van het begin van de Derde Wereldoorlog, en wat men in Washington ook moge beweren, het islamitisch terrorisme is niet veel meer dan een marginaal historisch gebeuren, als we het bijvoorbeeld vergelijken met het einde van de Koude Oorlog of de industrialisatie van de Aziatische reuzennaties.
Zo rijst onwillekeurig de vraag wat we moeten denken van de kredietcrisis: de mondiale implosie van de kredietverstrekking en het falen van het internationale bancaire systeem. Zal die crisis over een halve eeuw worden gezien als een voorbijgaand fenomeen, niet meer dan de opmaat voor een tijdelijke economische recessie, of als een beleidsmatig keerpunt van grote betekenis, te vergelijken met de ideologische triomf van het neoliberalisme in de late jaren zeventig en de vroege jaren tachtig?
Op het gevaar af een paniekerige indruk te maken, houd ik het op het laatste. Ik moet bekennen het ook wel prettig te vinden als met de kredietcrisis het neoliberalisme ten grave gedragen kan worden. Het werd werkelijk de hoogste tijd. Voor zover het neoliberalisme nuttige beleidsmatige impulsen heeft gegeven, was die tijd allang voorbij. De laatste jaren heeft het ongeremde marktdenken in tal van sectoren negatieve effecten gehad, of dat nu de Nederlandse thuiszorg betreft of de internationale financiële wereld.
De claim van de neoliberalen was sedert de late jaren zeventig dat de markt onder alle denkbare omstandigheden het beste allocatiemechanisme is en dat de overheid geen oplossingen biedt voor maatschappelijke problemen, maar juist de hoofdoorzaak is van die problemen. Ondertussen is duidelijk geworden dat de markt lang niet altijd de perfecte resultaten genereert die waren voorspeld, en dat de overheid niet gemist kan worden. In veel westerse landen hadden de kiezers trouwens al duidelijk gemaakt dat zij er weinig voor voelden de verzorgingsstaat te vervangen door een marktgestuurd systeem van sociale zorg.
De kredietcrisis, grotendeels een gevolg van de ideologisch bepaalde, lakse houding van de Amerikaanse toezichthouders en het explosief gegroeide internationale financiële verkeer waarin vrijwel elke regelgeving heeft ontbroken, maakt overtuigend duidelijk dat nieuwe, vooral ook internationale regelgeving met bijbehorend toezicht dringend noodzakelijk is. Dat zal hopelijk ook op tal van andere terreinen leiden tot een herwaardering van effectief sturend overheidsbeleid.
Her en der heeft deze voor de hand liggende conclusie al geleid tot paniekerige stukjes waarin wordt gewaarschuwd het kapitalisme toch vooral niet af te schaffen. Daar lijkt mij helemaal geen reden voor. Niemand wil het kapitalisme afschaffen. Wat afgeschaft moet worden is de arrogante ideologie van de sacrosancte markt. De markt is prachtig, maar niet zonder behoorlijke regelgeving. Een markt die voortdurend leidt tot onverantwoordelijke speculatie, waarbij de incompetente speculanten zich ongeremd rijk stelen, is een disfunctionele markt.
quote:
Jouw stiekeme adoratie hou je ook niet voor me verborgenquote:Op vrijdag 24 juni 2011 17:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die houden zich dan goed verborgen.
Ik ben het weer eens helemaal eens met Maarten van Rossem.quote:
Ik vind je alleen een beetje mal.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 17:39 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Jouw stiekeme adoratie hou je ook niet voor me verborgen
Ik jou ook. Maar daar drinken we wel een keer een biertje over.quote:
Je zou eens wat lezen wat niet in je straatje past hè?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 17:41 schreef Cerbie het volgende:
Ik stopte met lezen bij Maarten van Rossum
Hoeveel pagina's van von Mises of Friedman heb jij al doorgeploegd danquote:Op vrijdag 24 juni 2011 17:42 schreef remlof het volgende:
[..]
Je zou eens wat lezen wat niet in je straatje past hè?
Ook mijn discussievoerende vermogens hebben weekend.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 17:41 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik jou ook. Maar daar drinken we wel een keer een biertje over.
Hier hebben we aan ons imago te denken.
Van Friedman las ik sowieso altijd z'n columns in de IHT.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 17:42 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Hoeveel pagina's van von Mises of Friedman heb jij al doorgeploegd dan?
Cyaankali is niet blauw.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 17:42 schreef remlof het volgende:
[..]
Is dat een reageerbuisje met een cyaankali-oplossing?
Luie werkslaaf.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 17:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ook mijn discussievoerende vermogens hebben weekend.
Ik probeer het wel telkens. Maar er zijn nog zoveel boeken die ik wil en moet lezen.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 17:42 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Hoeveel pagina's van von Mises of Friedman heb jij al doorgeploegd dan?
Je hebt toch weekend?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 17:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik probeer het wel telkens. Maar er zijn nog zoveel boeken die ik wil en moet lezen.
Ach ik ben het ook niet altijd met hem eens neemt niet weg dat ik wel een abonnement heb op de Maarten! prima blad en met ruimte voor verschillende meningen.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 17:41 schreef Cerbie het volgende:
Ik stopte met lezen bij Maarten van Rossum
Als Koos sprookjes wilt lezen pakt hij wel wat beters dan werken uit de Oostenrijkse school.quote:
Dat is Thomas Friedman (de man van zes maanden); ik neem aan dat hier Milton Friedman bedoeld wordt.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 17:43 schreef remlof het volgende:
[..]
Van Friedman las ik sowieso altijd z'n columns in de IHT.
Engelse sprookjes?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 17:46 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Als Koos sprookjes wilt lezen pakt hij wel wat beters dan werken uit de Oostenrijkse school.
Die is ook rechtsquote:Op vrijdag 24 juni 2011 17:46 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat is Thomas Friedman (de man van zes maanden); ik neem aan dat hier Milton Friedman bedoeld wordt.
Weekend is voor de kroeg en gelijksoortig vermaak.quote:
Bart-Jan Spruyt ookquote:
*ril*quote:Op vrijdag 24 juni 2011 17:42 schreef remlof het volgende:
[..]
Is dat een reageerbuisje met een cyaankali-oplossing?
Oh, ik las gister nog dat ze het hadden stopgezet omdat een eerdere schikking, waarin ze aandelen van Facebook kregen, ondertussen 200 miljoen waard was. Sommige mensen weten gewoon niet wanneer ze moeten stoppen.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 17:52 schreef GSbrder het volgende:
Trouwens, die broertjes van The Social Network beginnen opnieuw een rechtzaak
Uitstekende film, kan hem van harte aanbevelen.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 18:04 schreef remlof het volgende:
Ow ja, ik wil Der Baader Meinhof Komplex nog zien.
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is die Robin zo actief?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 17:35 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Moment, ik heb nog 12 fan-PMs door te werken
Wanneer leer je eens niet te hotlinken naar andere sites?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 18:04 schreef remlof het volgende:
Ow ja, ik wil Der Baader Meinhof Komplex nog zien.
[ afbeelding ]
Hoezo? Zie je het plaatje niet? Ik wel.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 18:05 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Wanneer leer je eens niet te hotlinken naar andere sites?
Same here, zag hem eerst niet maar nu wel.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 18:06 schreef remlof het volgende:
[..]
Hoezo? Zie je het plaatje niet? Ik wel.
Nope. jij ziet het omdat het in je cache staat. Werkt wel als ik de link in een nieuwe tab open en dan deze pagina herlaadt, dan staat het ook in mijn cache.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 18:06 schreef remlof het volgende:
[..]
Hoezo? Zie je het plaatje niet? Ik wel.
Correct, ze hadden het eerst stopgezet, maar nu willen ze het heropenen vanwege de chatberichten die allang bekend waren, maar mogelijk nieuw licht konden werpen op de zaak.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 18:05 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Oh, ik las gister nog dat ze het hadden stopgezet omdat een eerdere schikking, waarin ze aandelen van Facebook kregen, ondertussen 200 miljoen waard was. Sommige mensen weten gewoon niet wanneer ze moeten stoppen.
Ow ok, ik zet in het vervolg plaatjes die ik echt wil laten zien in het vervolg wel eerst op m'n eigen server.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 18:06 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Nope. jij ziet het omdat het in je cache staat. Werkt wel als ik de link in een nieuwe tab open en dan deze pagina herlaadt, dan staat het ook in mijn cache.
Tel dan je zegeningen, koop een paar Griekse eilanden en ga rentenierenquote:Op vrijdag 24 juni 2011 18:07 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Correct, ze hadden het eerst stopgezet, maar nu willen ze het heropenen vanwege de chatberichten die allang bekend waren, maar mogelijk nieuw licht konden werpen op de zaak.
Tsja. 200 milj. is veel geld.
Ik denk dat rentenieren op die leeftijd enorm gaat vervelen.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 18:10 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tel dan je zegeningen, koop een paar Griekse eilanden en ga rentenieren
Ik zou hoogstwaarschijnlijk hetzelfde doen, daar niet vanquote:Op vrijdag 24 juni 2011 18:10 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tel dan je zegeningen, koop een paar Griekse eilanden en ga rentenieren
Zoek er wat leuke hobby's/ bezigheden bij en je komt je tijd wel door volgens mij.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 18:11 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ik denk dat rentenieren op die leeftijd enorm gaat vervelen.
Hoe kan elke dag doen wat je wilt nou vervelen?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 18:11 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ik denk dat rentenieren op die leeftijd enorm gaat vervelen.
Net zoals alles hebben wat je wilt kan gaan vervelen.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 18:14 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Hoe kan elke dag doen wat je wilt nou vervelen?
Omdat je dan op een gegeven moment op een punt komt dat je alles gezien en gedaan hebt.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 18:14 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Hoe kan elke dag doen wat je wilt nou vervelen?
Maar dat is omdat zij niet financieel onafhankelijk zijn lijkt me.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 18:16 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Net zoals alles hebben wat je wilt kan gaan vervelen.
Werklozen schijnen die vrije tijd ook niet prettig te vinden. Heb ik van horen zeggen.
Ik heb een jaar of wat geleden een gouden handdruk opgegeten voor ik weer ging werken. Ik heb een half jaar echt geen ruk uitgevoerd en heb mij prima vermaakt.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 18:16 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Net zoals alles hebben wat je wilt kan gaan vervelen.
Werklozen schijnen die vrije tijd ook niet prettig te vinden. Heb ik van horen zeggen.
Dat is alles?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 18:17 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Maar dat is omdat zij niet financieel onafhankelijk zijn lijkt me.
Dat is een teken dat je te weinig hobbies en interesses hebt en dus iemand nodig hebt die je vertelt wat je moet doen.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 18:17 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Omdat je dan op een gegeven moment op een punt komt dat je alles gezien en gedaan hebt.
Dat je mischien minder gaat werken of vrijwilligerswerk gaat doen kan ik me nog wel voorstellen, maar de hele dag een beetje thuis wegrotten (ook als je veel centen hebt) lijkt me echt helemaal niets.
Een half jaar is wel leuk, een jaar misschien nog wel. Maar tussen je 30e en 40e niets uitvoeren lijkt me vreselijk.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 18:17 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik heb een jaar of wat geleden een gouden handdruk opgegeten voor ik weer ging werken. Ik heb een half jaar echt geen ruk uitgevoerd en heb mij prima vermaakt.
Ja, lijkt me wel. Er zit een groot verschil tussen niks hoeven doen en weten dat je geld toch niet opraakt en een tijd niks doen maar wel de stress hebben dat je binnen X aantal weken/maanden werk moet hebben omdat anders je geld op is.quote:
Hmm, de meeste mensen die ik ken en die financieel onafhankelijk zijn komen, zodra ze pensioneren, toch in een behoorlijk gat terecht. Niet voor niets hoor je veel verhalen over 65+ers die vreselijk eenzaam worden en echt aftakelen zodra ze geen verplichtingen meer hebben.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 18:18 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Ja, lijkt me wel. Er zit een groot verschil tussen niks hoeven doen en weten dat je geld toch niet opraakt en een tijd niks doen maar wel de stress hebben dat je binnen X aantal weken/maanden werk moet hebben omdat anders je geld op is.
Ik niet, lijkt me zo saaiquote:Op vrijdag 24 juni 2011 18:19 schreef dotCommunism het volgende:
Geef mij die financiele onafhankelijkheid maar hoor, ik kom mijn leven echt wel door zonder nog maar een dag te werken.
Dat wil ik niet zeggen hoor, maar ik ken enkele mensen die na hun 65e hun bedrijf van de hand hebben gedaan en genoeg hobbies / interesses hadden. Wél zijn die heren gestopt met dagelijks werken, puur omdat een volle agenda ook stress betekent. Ook genieten ze van hun geld door verre reizen te maken en enige luxe goederen aan te schaffen.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 18:17 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Dat is een teken dat je te weinig hobbies en interesses hebt en dus iemand nodig hebt die je vertelt wat je moet doen.
Dat is toch wel afhankelijk van de vraag of je hele leven om werken heeft gedraaid of niet.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 18:19 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Hmm, de meeste mensen die ik ken en die financieel onafhankelijk zijn komen, zodra ze pensioneren, toch in een behoorlijk gat terecht. Niet voor niets hoor je veel verhalen over 65+ers die vreselijk eenzaam worden en echt aftakelen zodra ze geen verplichtingen meer hebben.
En omdat ze het niet kunnen laten zich overal tegenaan te bemoeien.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 18:20 schreef von_Preussen het volgende:
Maar ze zijn op de achtergrond nog wel betrokken bij verschillende bedrijven, niet zozeer voor het geld, maar omdat ze het prettig vinden ook nog een (bedrijfsmatige) uitdaging in het leven te hebben.
Ach welnee. Je leven draait niet om werken en je leven draait niet om vrije tijd.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 18:21 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat is toch wel afhankelijk van de vraag of je hele leven om werken heeft gedraaid of niet.
Laat ik het zo zeggen, ik vind dit soort mensen waardevol omdat ze een weelde aan (levens)ervaring meebrengen, dus ze hebben zeer zeker wel nog steeds een meerwaarde in het zakelijke verkeer.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 18:22 schreef du_ke het volgende:
[..]
En omdat ze het niet kunnen laten zich overal tegenaan te bemoeien.
En zo zijn er ook veel mensen die de kans met beide handen aangrijpen als ze er met een leuke regeling uit kunnen. Het scheelt echt nogal hoe je er in staat.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 18:22 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ach welnee. Je leven draait niet om werken en je leven draait niet om vrije tijd.
Een goede mix is wenselijk en ook al kan je het betalen om nooit meer te hoeven werken, veel mensen die op die positie terecht zijn gekomen, zouden niet graag direct stoppen met werken. Dat zou betekenen dat ze enkel werken voor geld, maar dat is niet zo natuurlijk.
Vooral bij familiebedrijven kan het ook een bedreiging zijn wanneer de oude generatie niet weet los te laten...quote:Op vrijdag 24 juni 2011 18:24 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen, ik vind dit soort mensen waardevol omdat ze een weelde aan (levens)ervaring meebrengen, dus ze hebben zeer zeker wel nog steeds een meerwaarde in het zakelijke verkeer.
En sommige mensen vinden het ook gewoonweg leuk om na hun pensioen nog op zakelijk vlak bezig te zijn, als een soort hobby.
Klopt. Maar de meeste mensen die ik ken stoppen niet met werken.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 18:24 schreef du_ke het volgende:
[..]
En zo zijn er ook veel mensen die de kans met beide handen aangrijpen als ze er met een leuke regeling uit kunnen. Het scheelt echt nogal hoe je er in staat.
Ik zou echt voor geen goud een familiebedrijf willen overnemen. Constant de 'opa' die over de schouder meekijkt, urgh.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 18:25 schreef du_ke het volgende:
[..]
Vooral bij familiebedrijven kan het ook een bedreiging zijn wanneer de oude generatie niet weet los te laten...
Waarom zo negatief over mensen die graag blijven werken?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 18:25 schreef du_ke het volgende:
[..]
Vooral bij familiebedrijven kan het ook een bedreiging zijn wanneer de oude generatie niet weet los te laten...
degenen die niet stoppen vormen maar een zeer klein percentage van onze samenleving.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 18:26 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Klopt. Maar de meeste mensen die ik ken stoppen niet met werken.
Het hangt denk ik ook van het soort werk af, ik kan mij goed voorstellen dat als je 40 jaar lang op de trein, aan de lopende band of iets dergelijks hebt gestaan, dat je dan blij bent als je "klaar" bent met werken.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 18:26 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Klopt. Maar de meeste mensen die ik ken stoppen niet met werken.
Mijn moeder kreeg na 3 jaarcontracten van de nieuwe manager te horen dat het beter is om met regelmaat van baan te wissen. Mijn moeder is 62.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 18:24 schreef du_ke het volgende:
[..]
En zo zijn er ook veel mensen die de kans met beide handen aangrijpen als ze er met een leuke regeling uit kunnen. Het scheelt echt nogal hoe je er in staat.
Bron?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 18:27 schreef du_ke het volgende:
[..]
degenen die niet stoppen vormen maar een zeer klein percentage van onze samenleving.
Ik ben niet zozeer negatief, ik zet er enkele kanttekeningen bij..quote:Op vrijdag 24 juni 2011 18:27 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Waarom zo negatief over mensen die graag blijven werken?
en zo zijn er ook genoeg mensen die het toch niet kunnen laten. Het is ook niet voor niets dat dit soort overnames toch wel vaak fout gaan.quote:Er zijn genoeg mensen die de dagelijkse leiding met alle sores die erbij hoort op dat punt allang uit handen hebben gegeven en "slechts" op de achtergrond blijven meewerken.
Dat is de foutmarge die in de maatschappij zit, want voor elk voorbeeld van een bemoeizichtige oude heer kan ik ook een overdracht aan de nieuwe generatie aanwijzen waar juist de jonge heer het heeft verkloot.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 18:30 schreef du_ke het volgende:
en zo zijn er ook genoeg mensen die het toch niet kunnen laten. Het is ook niet voor niets dat dit soort overnames toch wel vaak fout gaan.
Arbeid als zelfwerkelijking hmm?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 18:19 schreef dotCommunism het volgende:
Geef mij die financiele onafhankelijkheid maar hoor, ik kom mijn leven echt wel door zonder nog maar een dag te werken.
Maslow is toch bekritiseerd door tout de society de la philosophie?quote:
Arbeid maakt vrij? Ik ben liever zelf vrij.quote:
Jouw werkelijkheid =/= de realiteit.quote:
God, met zo'n instelling zou ik ook thuis gaan zitten jaquote:Op vrijdag 24 juni 2011 18:33 schreef sigme het volgende:
[..]
Arbeid maakt vrij? Ik ben liever zelf vrij.
Helaas lijkt het erop dat ik na 6 maanden vrij me weer moet gaan uitleveren aan een detacheerder.
Arbeid hoeft natuurlijk niet loondienst te betekenen.quote:
Ik verveel me niet hoor. En in 6 maanden kan ik genoeg geld verdienen, dus 12 maanden werken vind ik echt zonde van m'n tijd. Maar ja, als ik geen 6-maanden-klus kan vinden, dan maar weer vast.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 18:34 schreef GSbrder het volgende:
[..]
God, met zo'n instelling zou ik ook thuis gaan zitten ja
Dat was eerder meneer Marx die ik aanhaalde.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 18:33 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Maslow is toch bekritiseerd door tout de society de la philosophie?
Weet niet of de link werkt maarquote:
Excuses, zelfwerkelijking is ook de sluitsteen op zijn pyramide.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 18:35 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Dat was eerder meneer Marx die ik aanhaalde.
En wat zegt dat dan precies?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 18:36 schreef du_ke het volgende:
[..]
Weet niet of de link werkt maar
http://statline.cbs.nl/St(...)T&STB=G1,G2,G3,G4,G5
ongeveer 5% van de 65+'ers heeft nog inkomen uit arbeid
Dat klopt, maar je nam werken in zijn algemeenheid. Dus was het natuurlijk nodig om te gaan mierenneuken.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 18:35 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Arbeid hoeft natuurlijk niet loondienst te betekenen.
True, true.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 18:37 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Dat klopt, maar je nam werken in zijn algemeenheid. Dus was het natuurlijk nodig om te gaan mierenneuken.
Uitzonderingen zijn er gelukkig altijd en ik denk dat dit voor de opvolgende generaties nog meer gaat spelen maar het zijn nu wel de uitzonderingen. Boven de 60 daalt de activiteit heel snel.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 18:28 schreef sigme het volgende:
[..]
Mijn moeder kreeg na 3 jaarcontracten van de nieuwe manager te horen dat het beter is om met regelmaat van baan te wissen. Mijn moeder is 62.
Hoewel ze er nogal van schrok vermaakt ze zich nu weer opperbest en heeft het razend druk, en gaat nu toch maar niet meer serieus proberen nog weer opnieuw een baan te vinden (zoals ze wel deed op haar 52ste, daarna nog eens ontslag nám uit vaste dienst en weer nieuw werk vond).
Hoe gaat het met je dierentuin?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 18:33 schreef sigme het volgende:
[..]
Arbeid maakt vrij? Ik ben liever zelf vrij.
Helaas lijkt het erop dat ik na 6 maanden vrij me weer moet gaan uitleveren aan een detacheerder.
In dit geval wel hoor. Boven de 60 is al minder dan de helft nog actief op de arbeidsmarkt.quote:
Die manager van haar bleef ook maar zeuren over hoeveel vrije dagen ze wel niet had. Dat is bij CAO geregeld, voor van die werkende ouden van dagen, maar dat belet een jonge manager niet om het z'n oudere ondergeschikten te verwijten.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 18:38 schreef du_ke het volgende:
[..]
Uitzonderingen zijn er gelukkig altijd en ik denk dat dit voor de opvolgende generaties nog meer gaat spelen maar het zijn nu wel de uitzonderingen. Boven de 60 daalt de activiteit heel snel.
Dat de groep mensen die jij kent weinig relevant lijkt voor hoe het er in de totale samenleving aan toegaat...quote:
Het ging niet over pensionado's, het ging over mensen die op hun 30e stopten met werken.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 18:39 schreef du_ke het volgende:
[..]
In dit geval wel hoor. Boven de 60 is al minder dan de helft nog actief op de arbeidsmarkt.
Klopt, dat soort regelingen kan volgens mij wel uit de CAO's verdwijnen. Ik krijg dit jaar al mijn eerste oude-lullen-dag omdat ik 30 ben gewordenquote:Op vrijdag 24 juni 2011 18:40 schreef sigme het volgende:
[..]
Die manager van haar bleef ook maar zeuren over hoeveel vrije dagen ze wel niet had. Dat is bij CAO geregeld, voor van die werkende ouden van dagen, maar dat belet een jonge manager niet om het z'n oudere ondergeschikten te verwijten.
Heel goedquote:
quote:Op vrijdag 24 juni 2011 18:42 schreef du_ke het volgende:
[..]
Klopt, dat soort regelingen kan volgens mij wel uit de CAO's verdwijnen. Ik krijg dit jaar al mijn eerste oude-lullen-dag omdat ik 30 ben geworden![]()
dan begrepen we elkaar verkeerd. ik had het niet bepaald over 30'ers.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 18:41 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Het ging niet over pensionado's, het ging over mensen die op hun 30e stopten met werken.
Dat zou zogenaamd iedereen doen. Wat ik betwist.
Ach, ik zie niet zoveel kwaads in ouderen een paar extra vrije dagen geven. Nu denk je dat dat niet nodig is, als je zelf 60+ bent ben je er ook blij mee.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 18:42 schreef du_ke het volgende:
[..]
Klopt, dat soort regelingen kan volgens mij wel uit de CAO's verdwijnen. Ik krijg dit jaar al mijn eerste oude-lullen-dag omdat ik 30 ben geworden![]()
Ik denk dat het ergens tussenin wel om zal slaan.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 18:43 schreef du_ke het volgende:
[..]
dan begrepen we elkaar verkeerd. ik had het niet bepaald over 30'ers.
Voor een dame van boven de 60 was het niet zo gek. Haar werk was ook nog tamelijk fysiek (beheer van een grote tuin).quote:Op vrijdag 24 juni 2011 18:42 schreef du_ke het volgende:
[..]
Uiteraard, maar dan is de arbeidsparticipatie een logisch gevolg.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 18:43 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Ach, ik zie niet zoveel kwaads in ouderen een paar extra vrije dagen geven. Nu denk je dat dat niet nodig is, als je zelf 60+ bent ben je er ook blij mee.
Dan is er iets voor te zeggen.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 18:44 schreef sigme het volgende:
[..]
Voor een dame van boven de 60 was het niet zo gek. Haar werk was ook nog tamelijk fysiek (beheer van een grote tuin).
Nou inderdaad, en dan moeilijk doen omdat iedereen een stuwmeer aan uren heeftquote:Voor een 30-jarige is het belachelijk.
Wat is dat witte plastic ding bij de chicks?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 18:43 schreef sigme het volgende:
[..]
Heel goed.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kippesoep op komst:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Twee varkens om ergens in de loop van dit jaar te slachten, 3 ramlammetjes om begin volgend jaar te slachten, 2 koetjes die niet geslacht worden. Alles gaat goed.
quote:Op vrijdag 24 juni 2011 19:11 schreef dotCommunism het volgende:
Zou eens tijd worden dat die hangjeugd eens wat anders ging doen.
Thermometer, zo'n draadloos geval wat dan op een binnenstation af te lezen is.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 18:54 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Wat is dat witte plastic ding bij de chicks?
Slacht je ze zelf of laat je het doen?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 18:43 schreef sigme het volgende:
[..]
Heel goed.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kippesoep op komst:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Twee varkens om ergens in de loop van dit jaar te slachten, 3 ramlammetjes om begin volgend jaar te slachten, 2 koetjes die niet geslacht worden. Alles gaat goed.
Dat is altijd.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 19:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
Hmmm, kennelijk is iedereen druk op vrijdagavond
Niet geschoten is altijd misquote:Op vrijdag 24 juni 2011 19:37 schreef Dutchnative het volgende:
Eens kijken of ik morgen kaartjes voor de Red Hot Chili Peppers in Köln kan krijgen
Ik moet gewoon door al die sabotagetechnieken heenkomenquote:Op vrijdag 24 juni 2011 19:38 schreef Webschip het volgende:
[..]
Niet geschoten is altijd mis
Wel leuke muziek
De kippen? Lijkt me stug, ja door manlief misschienquote:
Die voor Rotterdam waren echt weer snel uitverkocht begreep ik..quote:Op vrijdag 24 juni 2011 19:37 schreef Dutchnative het volgende:
Eens kijken of ik morgen kaartjes voor de Red Hot Chili Peppers in Köln kan krijgen
Ja, binnen vijf minuten. Heb wel tien keer (laten) bellen en er is dertig minuten voor mij in de digitale wachtrij gestaan door een familielidquote:Op vrijdag 24 juni 2011 19:40 schreef du_ke het volgende:
[..]
Die voor Rotterdam waren echt weer snel uitverkocht begreep ik..
De varkensquote:Op vrijdag 24 juni 2011 19:39 schreef du_ke het volgende:
[..]
De kippen? Lijkt me stug, ja door manlief misschien
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |