abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98499265
quote:
Als het aan het Europees Parlement ligt moeten alle fietsers in de EU en dus ook in Nederland gele, fluoriserende hesjes gaan dragen. In Frankrijk is het al jaren verplicht om 's avonds en buiten de bebouwde kom dit soort hesjes te dragen.

Peter van Dalen van de Christenunie is niet blij met deze ontwikkeling. "Onze fietsers worden gele kanaries. Hiermee wordt gesuggereerd dat fietsen gevaarlijk is terwijl het de meest veilige vorm van Verkeer is. Europa moet zich niet bemoeien met dit soort zaken." Wanneer de EU dit wil invoeren en of het ook daadwerkelijk verplicht wordt is niet bekend.

EU wil geel hesje verplicht op fiets

Leuk nieuw melkkoetje zeker? :')
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_98499339
Want automobilisten kunnen geen lampen zien?
Misschien moeten ze ook maar alle auto's fluorecerd geel maken. Of glow in the dark.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  woensdag 22 juni 2011 @ 10:02:04 #3
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_98499342
Dat is makkelijker voor sluipschutters.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_98499353
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 09:58 schreef Ferdo het volgende:

[..]

EU wil geel hesje verplicht op fiets

Leuk nieuw melkkoetje zeker? :')
Ja, want we worden natuurlijk verplicht om een door hen goedgekeurd hesje te kopen, als het niet gedragen wordt komt er een dikke boete. Kassa!
  woensdag 22 juni 2011 @ 10:03:21 #5
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_98499376
EU-regels op de vierkante millimeter :|W
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 22 juni 2011 @ 10:05:12 #6
343214 badisbad
free man's mind
pi_98499425
hier in nederland is het zeker niet nodig omdat we heel goed voorzien zijn qua wegdekken, verlichting, bewijzering, etc.
maar in andere landen is het zeker niet zo goed, in cambridge (zogenaamd de fiets hoofdstad van engeland) is er wel geteld 1 strip van 1/1.5 Km speciaal voor fietsers. qua verlichting en wegranden (waar je normaal dus fietst) was het echt 3 keer niks. m'n fiets was na een half jaar al compleet versleten.

de instelling is daar ook helemaal anders, als je een helm draagt word je als proffesional gezien, zonder helm ben je een dikke n00b. ben daar ook een paar keer bijna aangereden in situaties waar een nederlander betijds zou stoppen. ik kan me ook heel goed voorstellen dat dit in andere landen net zo, niet erger is.
Why can't they aim for my impenetrable body armor like everybody else!?
pi_98499545
Optyften met je hesjes.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  woensdag 22 juni 2011 @ 10:10:43 #8
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_98499554
Voor het geval nog niet duidelijk was dat we uit de EU moeten.
Achterhaalde betuttelingsclub die ons klauwen met geld kost.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_98499567
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 10:05 schreef badisbad het volgende:
ik kan me ook heel goed voorstellen dat dit in andere landen net zo, niet erger is.
Daarom moeten landen deze regels ook lekker zelf bepalen, en niet de EU.
Nederland is ontzettend goed ingericht als fietsland, dus is dit idee gewoon overdreven. Al zou elke fietser wel gewoon licht mogen hebben :P
pi_98499569
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juni 2011 10:02 schreef Ringo het volgende:
Dat is makkelijker voor sluipschutters.
_O-
pi_98499598
quote:
15s.gif Op woensdag 22 juni 2011 10:01 schreef Ascendancy het volgende:
En het is ook niet alsof automobilisten die de dode hoek voor het gemak overslaan de fietser die daarin rijdt wél ziet omdat er nog een hesje omheen hangt.
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 10:05 schreef badisbad het volgende:
hier in nederland is het zeker niet nodig omdat we heel goed voorzien zijn qua wegdekken, verlichting, bewijzering, etc.
maar in andere landen is het zeker niet zo goed, in cambridge (zogenaamd de fiets hoofdstad van engeland) is er wel geteld 1 strip van 1/1.5 Km speciaal voor fietsers. qua verlichting en wegranden (waar je normaal dus fietst) was het echt 3 keer niks. m'n fiets was na een half jaar al compleet versleten.

de instelling is daar ook helemaal anders, als je een helm draagt word je als proffesional gezien, zonder helm ben je een dikke n00b. ben daar ook een paar keer bijna aangereden in situaties waar een nederlander betijds zou stoppen. ik kan me ook heel goed voorstellen dat dit in andere landen net zo, niet erger is.
De omstandigheden zijn per land ook totaal verschillend. Een extra reden om verkeersveiligheid lekker over te laten aan de afzonderlijke lidstaten.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_98499675
Kunnen we prima zelf beslissen....en wij verplichten ze alleen voor asielzoekers!

Fluorescerende hesjes voor asielzoekers
pi_98499678
Een hesje werkt trouwens ook alleen als er licht op schijnt (koplampen). En wanneer zie je een fietser niet: als ie niet voor je koplampen rijdt. Totaal nutteloos dus...
  woensdag 22 juni 2011 @ 10:16:45 #14
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_98499709
Ben ik het eens met de Christen Unie? :')
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_98499763
De hele vrijheid van het fietsen zit hem voor mij in het feit dat ik er zo op kan springen en weg ben. Als ik eerst een hesje aan moet doen, en straks ook nog een helm op, kan ik ook een auto pakken; kost me minder tijd om weg te rijden...
  Moderator woensdag 22 juni 2011 @ 10:19:43 #16
249559 crew  Lavenderr
pi_98499771
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 10:15 schreef Kingstown het volgende:
Kunnen we prima zelf beslissen....en wij verplichten ze alleen voor asielzoekers!

Fluorescerende hesjes voor asielzoekers
Maar waren die 'op fietsen'? :P
pi_98499870
Belachelijk. Zoiets heet eigen verantwoordelijkheid.

Europa :')
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_98499942
Meer controle wat betreft het goed functioneren van fietsverlichting zet meer zoden aan de dijk.
pi_98499979
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 10:19 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Maar waren die 'op fietsen'? :P
Deze wel:

En die worden dus wel op de bon geslingerd. Ik zie tenminste geen hesjes daar. o|O
pi_98500006
quote:
15s.gif Op woensdag 22 juni 2011 10:01 schreef Ascendancy het volgende:
Misschien moeten ze ook maar alle auto's fluorecerd geel maken. Of glow in the dark.
In jouw perfecte wereld hebben alle fietsers het licht aan als het nodig is?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_98500027
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 10:29 schreef fruityloop het volgende:

[..]

In jouw perfecte wereld hebben alle fietsers het licht aan als het nodig is?
Net alsof ze allemaal een hesje aan zouden trekken?
pi_98500050
De politie moest toch van Europa in fluoriserend geel lopen? Straks zie je door de bomen het bos niet meer. Dat is nu al. Men is doorgeslagen met fluoriserende kleding naar mijn idee.
pi_98500181
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 10:31 schreef niels0 het volgende:
De politie moest toch van Europa in fluoriserend geel lopen? Straks zie je door de bomen het bos niet meer. Dat is nu al. Men is doorgeslagen met fluoriserende kleding naar mijn idee.
Anders gewoon allemaal een andere kleur:
Politie: geel
Fietsers: groen
Werklui: oranje
Mensen die een taakstraf vervullen: roze
  Moderator woensdag 22 juni 2011 @ 10:36:54 #24
8781 crew  Frutsel
pi_98500206
Alle voetgangers, vooral die in de Botlektunnel, moeten verplicht een hesje aan!
  Moderator woensdag 22 juni 2011 @ 10:37:23 #25
8781 crew  Frutsel
pi_98500221
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 10:36 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Anders gewoon allemaal een andere kleur:
Politie: geel
Fietsers: groen
Werklui: oranje
Mensen die een taakstraf vervullen: roze
Alle auto's moeten dan ook dezelfde kleur vind ik :{