EU wil geel hesje verplicht op fietsquote:Als het aan het Europees Parlement ligt moeten alle fietsers in de EU en dus ook in Nederland gele, fluoriserende hesjes gaan dragen. In Frankrijk is het al jaren verplicht om 's avonds en buiten de bebouwde kom dit soort hesjes te dragen.
Peter van Dalen van de Christenunie is niet blij met deze ontwikkeling. "Onze fietsers worden gele kanaries. Hiermee wordt gesuggereerd dat fietsen gevaarlijk is terwijl het de meest veilige vorm van Verkeer is. Europa moet zich niet bemoeien met dit soort zaken." Wanneer de EU dit wil invoeren en of het ook daadwerkelijk verplicht wordt is niet bekend.
Ja, want we worden natuurlijk verplicht om een door hen goedgekeurd hesje te kopen, als het niet gedragen wordt komt er een dikke boete. Kassa!quote:Op woensdag 22 juni 2011 09:58 schreef Ferdo het volgende:
[..]
EU wil geel hesje verplicht op fiets
Leuk nieuw melkkoetje zeker?
Daarom moeten landen deze regels ook lekker zelf bepalen, en niet de EU.quote:Op woensdag 22 juni 2011 10:05 schreef badisbad het volgende:
ik kan me ook heel goed voorstellen dat dit in andere landen net zo, niet erger is.
En het is ook niet alsof automobilisten die de dode hoek voor het gemak overslaan de fietser die daarin rijdt wél ziet omdat er nog een hesje omheen hangt.quote:Op woensdag 22 juni 2011 10:01 schreef Ascendancy het volgende:
Want automobilisten kunnen geen lampen zien?
De omstandigheden zijn per land ook totaal verschillend. Een extra reden om verkeersveiligheid lekker over te laten aan de afzonderlijke lidstaten.quote:Op woensdag 22 juni 2011 10:05 schreef badisbad het volgende:
hier in nederland is het zeker niet nodig omdat we heel goed voorzien zijn qua wegdekken, verlichting, bewijzering, etc.
maar in andere landen is het zeker niet zo goed, in cambridge (zogenaamd de fiets hoofdstad van engeland) is er wel geteld 1 strip van 1/1.5 Km speciaal voor fietsers. qua verlichting en wegranden (waar je normaal dus fietst) was het echt 3 keer niks. m'n fiets was na een half jaar al compleet versleten.
de instelling is daar ook helemaal anders, als je een helm draagt word je als proffesional gezien, zonder helm ben je een dikke n00b. ben daar ook een paar keer bijna aangereden in situaties waar een nederlander betijds zou stoppen. ik kan me ook heel goed voorstellen dat dit in andere landen net zo, niet erger is.
Maar waren die 'op fietsen'?quote:Op woensdag 22 juni 2011 10:15 schreef Kingstown het volgende:
Kunnen we prima zelf beslissen....en wij verplichten ze alleen voor asielzoekers!
Fluorescerende hesjes voor asielzoekers
Deze wel:quote:
In jouw perfecte wereld hebben alle fietsers het licht aan als het nodig is?quote:Op woensdag 22 juni 2011 10:01 schreef Ascendancy het volgende:
Want automobilisten kunnen geen lampen zien?
Misschien moeten ze ook maar alle auto's fluorecerd geel maken. Of glow in the dark.
Net alsof ze allemaal een hesje aan zouden trekken?quote:Op woensdag 22 juni 2011 10:29 schreef fruityloop het volgende:
[..]
In jouw perfecte wereld hebben alle fietsers het licht aan als het nodig is?
Anders gewoon allemaal een andere kleur:quote:Op woensdag 22 juni 2011 10:31 schreef niels0 het volgende:
De politie moest toch van Europa in fluoriserend geel lopen? Straks zie je door de bomen het bos niet meer. Dat is nu al. Men is doorgeslagen met fluoriserende kleding naar mijn idee.
Alle auto's moeten dan ook dezelfde kleur vind ikquote:Op woensdag 22 juni 2011 10:36 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Anders gewoon allemaal een andere kleur:
Politie: geel
Fietsers: groen
Werklui: oranje
Mensen die een taakstraf vervullen: roze
quote:Op woensdag 22 juni 2011 10:36 schreef Frutsel het volgende:
Alle voetgangers, vooral die in de Botlektunnel, moeten verplicht een hesje aan!
Wat! Hetzelfde merk. Trabant lijkt me wel wat.quote:Op woensdag 22 juni 2011 10:37 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Alle auto's moeten dan ook dezelfde kleur vind ik
ja, vooral aan die landen overlatenquote:Op woensdag 22 juni 2011 10:12 schreef Ferdo het volgende:
[..]
En het is ook niet alsof automobilisten die de dode hoek voor het gemak overslaan de fietser die daarin rijdt wél ziet omdat er nog een hesje omheen hangt.
[..]
De omstandigheden zijn per land ook totaal verschillend. Een extra reden om verkeersveiligheid lekker over te laten aan de afzonderlijke lidstaten.
En dus moeten we hier maar opgezadeld worden met betuttelende wetjes omdat ze in f*ckin'g Roemenië als debielen fietsen?quote:Op woensdag 22 juni 2011 10:48 schreef badisbad het volgende:
[..]
ja, vooral aan die landen overlatenNederland is het enige land ter wereld waar fietsers ook maar enigszins serieus worden genomen!
Nee, ik ben een goed ziende, allesbehalve bejaarde automobilist die veel te vaak signaleert dat fietsers zonder licht rijden, wat tot gevaarlijke situaties leidt. Ruim een jaar geleden had ik er op een rotonde bijna eentje onder de auto liggen. Kwam met een noodgang aangeredenm, zonder verlichting. Gelukkig had ik een bijrijder die het zag. Had ik daar alleen gereden, dan was die fietser gewond in een ziekenhuis beland.quote:Op woensdag 22 juni 2011 10:50 schreef Ringo het volgende:
Fietsers die met verlichting rondrijden. Ben je bejaard ofzo..
Je vergeet de zijwieltjes nog.quote:Op woensdag 22 juni 2011 10:53 schreef Ringo het volgende:
Doe anders ook een helm op, of plak een vlaggetje aan je bagagedrager..
Voortaan beter uitkijken bij het autorijden.quote:Op woensdag 22 juni 2011 10:54 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee, ik ben een goed ziende, allesbehalve bejaarde automobilist die veel te vaak signaleert dat fietsers zonder licht rijden, wat tot gevaarlijke situaties leidt. Ruim een jaar geleden had ik er op een rotonde bijna eentje onder de auto liggen. Kwam met een noodgang aangeredenm, zonder verlichting. Gelukkig had ik een bijrijder die het zag. Had ik daar alleen gereden, dan was die fietser gewond in een ziekenhuis beland.
Dit. Je zou die antiglobalisten nog gaan geloven ook als dit zo doorgaat. Een ondemocratisch gedrocht in Brussel waarbij de soevereiniteit van de lidstaten niets voorstelt. En inderdaad buiten dat heb je straks meer verplichtingen die je belemmeren in je denken en vrijheden. De maatschappij wordt inderdaad tot een risicomijdende meute omgevormd vol gestopt met regels en andere onzin.quote:Op woensdag 22 juni 2011 10:47 schreef Weltschmerz het volgende:
Vast een idee van mensen die 20% korting krijgen op een nieuwe auto omdat ze voor de EU werken.
Behalve dat het subsidiariteitsbeginsel weer met voeten wordt getreden, is dit ook weer een duidelijk voorbeeld van ziekelijke regelzucht en een overheid die zijn veiligheidsdrang volledig de vrije loop laat. Stel je voor dat er iets gebeurt.
Mensen die dit soort dingen verzinnen moeten zich eens afvragen wat ze er zelf van hadden gevonden als ze twintig waren.We zien dat overal bij overheden. Mensen die hun persoonlijke 'ontwikkeling' tot bangige risicomijdende sufkut tot maatschappelijke ontwikkeling willen verheffen.
Want jij houdt je altijd aan de regelsquote:Op woensdag 22 juni 2011 10:49 schreef Elfletterig het volgende:
Overdreven. Gewoon zorgen dat fietsers hun fietsverlichting voor elkaar hebben en daar flink op bekeuren. Eén lampje kapot? Vooruit, dat kan nog pech zijn: hooguit 20 euro boete. Totaal geen fietsverlichting? Nalatigheid en risicovol gedrag: 500 euro boete. Moet je eens opletten hoe snel fietsers zorgen dat hun verlichting op orde is.
Overigens lult die Van Dalen uit z'n nek. Fietsers zijn een zeer kwetsbare groep in het verkeer; in die categorie vallen veel doden. Ook zijn er heel wat fietsers die hun zaakjes niet voor elkaar hebben, die zich niks van de verkeersregels aantrekken en op de fiets druk bezig zijn met bellen, sms'en, enzovoort.
Als ik als autorijder alle keren dat ik voor fietsers moest afremmen (omdat ze zich niet aan regels houden) gewoon was doorgereden, had ik nu een heel lijstje doden en gewonden achter mijn naam staan.
Met een mooie PVV-meeuw derop.quote:Op woensdag 22 juni 2011 10:58 schreef Dlocks het volgende:
Waarom niet een mooi hesje in onze nationale kleur!![]()
[ afbeelding ]
Ik kijk altijd zo goed mogelijk uit bij het autorijden. Mijn verlichting doet het, ik heb mijn gordel om, enzovoort. En ik mag van mede-weggebruikers verwachten dat ze zich ook veilig gedragen in het verkeer. Ook voor fietsers gelden regels; en die zijn er niet voor niets.quote:Op woensdag 22 juni 2011 10:55 schreef Ringo het volgende:
Voortaan beter uitkijken bij het autorijden.
Ik rijd ook wel eens wat te snel en ontvang soms ook wel eens een bekeuring. Je snapt het kennelijk niet, of wilt het niet snappen. Het gaat niet om regels, het gaat om rekening houden met andere mensen en om je eigen veiligheid. Een fietser moet verlichting voeren voor zijn eigen veiligheid; zodat hij fatsoenlijk zichtbaar is in het verkeer.quote:Op woensdag 22 juni 2011 10:56 schreef P8 het volgende:
Want jij houdt je altijd aan de regelsEn als je dat wel echt doet, dan ben je een autist en dat maakt deze discussie verder ook zinloos.
quote:Op woensdag 22 juni 2011 11:01 schreef Elfletterig het volgende:
Ik kijk altijd zo goed mogelijk uit bij het autorijden. Mijn verlichting doet het, ik heb mijn gordel om, enzovoort. En ik mag van mede-weggebruikers verwachten dat ze zich ook veilig gedragen in het verkeer. Ook voor fietsers gelden regels; en die zijn er niet voor niets.
Helemaal mee eens!quote:Op woensdag 22 juni 2011 11:05 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik rijd ook wel eens wat te snel en ontvang soms ook wel eens een bekeuring. Je snapt het kennelijk niet, of wilt het niet snappen. Het gaat niet om regels, het gaat om rekening houden met andere mensen en om je eigen veiligheid. Een fietser moet verlichting voeren voor zijn eigen veiligheid; zodat hij fatsoenlijk zichtbaar is in het verkeer.
Veel fietsers trekken zich in het verkeer geen bal aan van andere weggebruikers. Schieten overal voorlangs, vliegen de weg op, geven geen richting aan, zijn druk bezig met andere zaken zoals bellen en sms'en. Ik heb nog nooit een fietser aangereden, maar ik heb al tientallen keren op de rem moeten trappen vanwege asociaal weggedrag van fietsers. Geen enkele groep verkeersdeelnemers gedraagt zich asocialer.
Honderd procent mee eens.quote:Op woensdag 22 juni 2011 11:03 schreef Ingenieur-Kippezak het volgende:
Ze kunnen beter wat aan de fietsers zelf doen...
Oftewel fietsers niet altijd gelijk geven als ze worden aangereden..
Want 9 van de 10 keer is het gewoon de schuld van de fietser...
En ook fietsers moeten gewoon voorrang geven..
Het zal me een rotzorg zijn met welk stripfiguur je mij vergelijkt. Ik spreek vanuit de praktijk en wat ik vrijwel dagelijks in het verkeer waarneem. Ik ben benieuwd wat er gebeurt als jij als autorijder een roekeloze, niet uitkijkende of niet verlichte fietser schept en jij de schuld krijgt. Eens kijken of je dan nog zo piept.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |