abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98573732
Ik wil graag een PC kopen. Tot nog toe heb ik het altijd met een laptop gedaan, maar ik merk dat die in de loop v/d tijd altijd moeilijk gaan doen wat betreft ventilatie en snelheid.

Vooral als ik meerdere programma's tegelijk draai, of een DVD kijk, warmt mijn laptop snel op en wordt trager.

Vraag is: waar moet ik precies op letten bij het kopen van een PC? Ik heb niet het idee dat ik gigantisch hoge eisen heb. Wat ik er met name mee doe is internetten, werken met de standaard windows programma's, boekhoudprogrammaatje, en ik draai regelmatig een DVDtje. Ik wil gewoon een stabiel apparaat die meerdere taken tegelijk aan kan en een goede ventilatie heeft.

Iemand tips waar ik het beste kan kijken en vergelijken en waar ik dan specifiek op moet letten? Moet ik zoeken op internet of naar een winkel stappen? Ik ben altijd bang dat ik bedot wordt door een verkoper (je kunt mij alles wijsmaken op PC-gebied), en met iets veel duurders naar huis ga dan ik eigenlijk nodig heb.

Alvast bedankt! :)
pi_98573792
Koop dan gewoon een kwalitatief goede laptop.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_98573958
Ik ben verkoper, ik ga je even bedotten oké?

Neem een laptop met i3, i5 of i7 van dit jaar nog, die zijn snel en stabiel.
pi_98574385
Tja ik heb nu twee laptops gehad en ben bij beiden tegen hetzelfde probleem aangelopen. Dus als ie nou toch hier thuis staat kan ik net zo goed een PC kopen, lijkt me.

Mijn huidige laptop doet het verder nog oké genoeg voor als ik eens op pad ga.
pi_98574553
Neem dan een pc met een i3, i5 of i7.
  donderdag 23 juni 2011 @ 21:32:18 #6
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_98574721
Heb je geen familielid/kennis/vriend die mee kan naar de winkel?

Wat is je budget?
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_98574797
Vertel een verkoper in een goede PC-winkel wat je er precies mee wilt doen en kies dan de goedkoopste die hij adviseert, :P Zo te zien aan jouw eisen hoef je niet voor de duurste te gaan, een leuke middenmotor (zodat je weer even vooruit kan) voldoet prima.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_98574972
http://www.dragoncomputer(...)irtuemart/Itemid,26/

Hele systemen voor een koopje.
Wat ventilatie betreft; een extra ventilator in de achterkant van je kast help al heel wat.
En dat kun je zelf zo aansluiten.

Ohja, ga voor AMD want die wisselen bijna nooit van socket zodat je over een paar jaar zo een snellere processor in kan zetten.
pi_98575143
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 21:32 schreef twiFight het volgende:
Heb je geen familielid/kennis/vriend die mee kan naar de winkel?

Wat is je budget?
**** klanten dat, doen alsof ze alles van een computer weten om stoer te doen bij degene die de computer gaat kopen. :')
pi_98575802
Budget is 500, max. 600 euro.

Mijn broer weet wel veel van computers, maar die raakt al gauw zo over-enthousiast dat ik niet weet of ik hem nou meer vertrouw dan zo'n verkoper }:|

Maar goed, misschien toch beter hem mee te vragen: want ik raak echt geen wijs uit al die mogelijkheden als ik die websites zo es doorkijk..
pi_98576085
Wil je hem echt in een winkel halen of hoeft dit niet? Zo ja, welke winkel prefereer je dan om naartoe te gaan?
pi_98576297
Hoeft niet persé, maar voor advies is dat wellicht wel handig.

Geen idee in welke winkel ik moet zijn om goed advies te krijgen :P Niet de MediaMarkt, neem ik aan.
pi_98576399
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 21:53 schreef Ciske- het volgende:
Hoeft niet persé, maar voor advies is dat wellicht wel handig.

Geen idee in welke winkel ik moet zijn om goed advies te krijgen :P Niet de MediaMarkt, neem ik aan.
Mediamarkt. :')
pi_98576945
Neem vooral geen Acer of Packerd Bell, dit zijn over het algemeen hele slechte computers. De service van Acer, en dus ook Packerd Bell omdat dit hetzelfde is, is ook niet erg prettig.

Goede computers zijn toch wel HP, Dell en Lenovo. Voor goedkoop Medion en Compaq.

Heel veel elektronica winkels hebben ook hun eigen merken. Vaak zijn dit bij wat professionelere winkels toch wel goede computers, hier kun je ook best een van nemen.

En wat ik al eerder zei, die intel i processoren zijn erg goed dus kijk of je er zo een kan bemachtigen.
pi_98577584
Oké thanks, daar heb ik wat aan :)
pi_98577686
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 22:09 schreef Ciske- het volgende:
Oké thanks, daar heb ik wat aan :)
..
pi_98577687
Dus verkopers zijn slecht?
pi_98577703
Koop gewoon een keer een medion bij de aldi. Prima pc's en voldoen zeker aan al je eisen.
pi_98577758
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 22:10 schreef Robbiee het volgende:
Koop gewoon een keer een medion bij de aldi. Prima pc's en voldoen zeker aan al je eisen.
Dat bedoel ik :P wilde je een berichtje sturen maar je inbox is nie beschikbaar :)
pi_98577772
quote:
Kun je beter niet bij de Aldi halen, wanneer er iets mis is krijg je totaal geen service.
pi_98577944
quote:
2s.gif Op donderdag 23 juni 2011 22:11 schreef Dimens het volgende:

[..]

Kun je beter niet bij de Aldi halen, wanneer er iets mis is krijg je totaal geen service.
bij mij kwamen ze juist thuis en hebben ze de laptop meteen gerepareerd. :)
pi_98578071
quote:
7s.gif Op donderdag 23 juni 2011 22:10 schreef Dimens het volgende:
Dus verkopers zijn slecht?
Je zit me toch niet te fokken hè. Sta ik straks met m'n i5 dinges. ;(
pi_98578456
quote:
99s.gif Op donderdag 23 juni 2011 22:13 schreef henkie-gek het volgende:

[..]

bij mij kwamen ze juist thuis en hebben ze de laptop meteen gerepareerd. :)
Dat was Medion zelf?
Hier in de Zoetermeerse Aldi konden ze niet eens vertellen wat het nummer van Medion was. "Ja zoek maar op op Google", "Maar met welke computer dan meneer?" :')
pi_98578514
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 22:15 schreef Ciske- het volgende:

[..]

Je zit me toch niet te fokken hè. Sta ik straks met m'n i5 dinges. ;(
DIG is serieus, voor trollen ga ik wel naar KLB of ONZ.
pi_98578864
quote:
10s.gif Op donderdag 23 juni 2011 22:19 schreef Dimens het volgende:

[..]

Dat was Medion zelf?
Hier in de Zoetermeerse Aldi konden ze niet eens vertellen wat het nummer van Medion was. "Ja zoek maar op op Google", "Maar met welke computer dan meneer?" :')
Haha, het gemiddelde personeel bij de Aldi is gewoon niet zo snugger :). Heeft niks met slechte service te maken.
  donderdag 23 juni 2011 @ 22:28:47 #26
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_98579236
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 22:24 schreef Robbiee het volgende:

[..]

Haha, het gemiddelde personeel bij de Aldi is gewoon niet zo snugger :). Heeft niks met slechte service te maken.
Als ze je niet snappen kunnen ze ook geen service verlenen, dus is de service slecht.

Ik raad je ook af om bij de Aldi te kopen. Enorm veel gezeik gehad bij een defect product. Kreeg uiteindelijk te horen "ja ga maar zelf naar de fabrikent" ... :{
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_98579491
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 22:24 schreef Robbiee het volgende:

[..]

Je koopt daar toch een computer, dan verwacht je ook dat hun de service verlenen om op z'n minst een nummer te geven.
pi_98579709
Jaja, daar moet ik wel jullie gelijk in geven. Heb overigens zelf al 2 medion's versleten en nog nooit mee terug hoeven gaan. Prima computers voor vaak een mooie prijs.
  donderdag 23 juni 2011 @ 22:37:08 #30
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_98579912
Ik vind Mycom wel een goede winkel. Je kunt online bestellen maar ook altijd een fysieke winkel binnenstappen, en waar ik geweest ben hebben ze vrij deskundig personeel.

Beter dan mediamarkt of aldi in ieder geval :')
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_98580760
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 22:29 schreef Ciske- het volgende:
Zit nu naar deze te kijken: http://www.dell.com/nl/p/(...)odel_id=inspiron-620
Ziet er goed uit, mooie processor en goede videokaart.

DEZE en DEZE van Medion en Dell zien er ook wel goed uit.

De Dell heeft een wat betere videokaart voor spelletjes, films kijken en foto's bewerken.
Ik weet niet of je een Televisie hebt die niet al te ver staat van waar je PC ook komt te staan, maar de Dell heeft ook de mogelijkheid om Blu-ray af te spelen en door te sturen naar je televisie toe. Natuurlijk kun je die dan ook op je computer monitor zelf bekijken.

Even zoeken naar een goede HP, momentje.
pi_98581284
DEZE HP ziet er goed uit, i3 processor en geen poespas.

of DEZE, dezelfde behuizing maar een stapje hoger als het op de videokaart en opslag geheugen. Zo kan deze HD video bekijken en is deze iets beter voor spelletjes en foto/video bewerken.

Ik denk dat ik voor nu wel een paar mooie computers heb uitgekozen.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 00:53:11 #34
244933 trovey
Nachtoele
pi_98588158
quote:
Probleem met dit soort zaken is niet dat ze slecht materiaal verkopen maar dat als je geen computernerd bent en problemen hebt je daar niet op de beste plek bent. Zou zelf altijd gaan voor een goede computerzaak die je kunnen helpen als er problemen zijn...laten we eerlijk zijn, die zijn er gemakkelijk en snel bij computers. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_98600300
Bedankt voor de tips Dimens ^O^
pi_98601948
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 12:29 schreef Ciske- het volgende:
Bedankt voor de tips Dimens ^O^
Ik ben wel benieuwd naar welke computer het uiteindelijk zal gaan worden.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 14:11:49 #37
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_98604831
TS heeft gewoon een simpele computer nodig. Gewoon een budgetding samenstellen. Kan voor 400 (zonder monitor) euro al, en dan heb je gewoon een heel degelijk ding die ook klaar is voor de toekomst (uitgaande van soortgelijk gebruik).

Verder zou je eens bij Dell kunnen kijken, al betaal je daar wel meer dan wanneer je samenstelt, zeker in deze prijsklasse. Voor snellere PC's hebben ze vaak wat meer kortingsacties.

Ik zou sowieso niet voor een kant en klare PC als de HP's, Compaqs en Acers van deze wereld gaan. Je betaalt daar altijd meer dan wanneer je zelf samenstelt, en feitelijk loop je tegen dezelfde problemen aan als bij een laptop.

Als tip: Stel gewoon een vast budget. Met jouw eisen kan dat makkelijk. Sterker nog, persoonlijk zou ik deze naar beneden bijstellen en alleen voor het uiterlijk wat meer uitgeven indien je dat interesseert. Zo niet, dan kun je ook voor de goedkoopste kast gaan. Verder zou je misschien kunnen investeren in een betere monitor als je dat fijn lijkt. VInd je dat allemaal niet nodig, dan zou ik het budget stellen op 400-450 euro.
pi_100396777
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 13:08 schreef Dimens het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd naar welke computer het uiteindelijk zal gaan worden.
Deze is het geworden :) Tot nog toe zeer tevreden mee.
pi_100559587
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 18:22 schreef Ciske- het volgende:

[..]

Deze is het geworden :) Tot nog toe zeer tevreden mee.
Mooi systeem Ciske- De specs zien er zeer goed uit. Nieuwe i5 processor en 4GB DDR3 geheugen. Zeer mooi systeem al zeg ik het zelf ;)

Veel plezier met je nieuwe PC *O*
pi_100578963
Hierop inhakend (het leek me wat overbodig om het zoveelste 'welke PC moet ik kopen'-topic te openen):

Mijn Dell Studio van een kleine twee jaar oud werkt nog perfect, maar: de nieuwste games draait hij niet meer. Fallout: New Vegas, om een wat oudere game als voorbeeld te nemen, kan ik op 1280x? draaien met anti-aliasing en anisotrophic filtering uit, de rest van de instellingen staan op medium. Aangezien de komende maanden een aantal topgames uitkomt overweeg ik toch maar weer een redelijke PC te kopen om mee te gamen, hoewel ik twee jaar geleden juist de keuze heb gemaakt een laptop te kopen omdat ik minder wilde gaan gamen.

Ik heb de Best Buy Guide van Tweakers gelezen, maar ik zie het niet zitten om zelf een systeem in elkaar te zetten. Liever koop ik een compleet systeem voor ca. 600 euro exclusief scherm. Ook een optie is een tweedehands systeem kopen dat met een paar upgrades de nieuwe Elder Scrolls met gemak aan kan. Dat doe ik zelfs liever, aangezien dat waarschijnlijk de goedkoopste optie zal zijn.

Heeft iemand tips voor me? Misschien heeft een elektronicaboer op het moment een mooie aanbieding, zijn er zaken waar ik niet aan heb gedacht?
pi_100580282
ASUS SABERTOOTH X58
Fluisterstille PC
Intel Core i7 950 3,03 Ghz
750 Watt extra stille voeding
Cooler Master HAF 922
2 jaar carry-in (gratis service)
Windows 7 Home Premium 64Bit (32Bit op aanvraag)
1Gbit netwerkkaart
51-in-1 Cardreader
ATI Radeon 6990 4GB
DVD Brander Samsung Optical Disc Drive
2000 GB SataIII Hardeschijf
12288MB DDR3 Werkgeheugen Kingston

[ Bericht 96% gewijzigd door rumiii op 11-08-2011 01:45:36 ]
pi_100580690
quote:
99s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 01:29 schreef rumiii het volgende:
ASUS SABERTOOTH X58
Fluisterstille PC
750 Watt extra stille voeding
Cooler Master HAF 922
1Gbit netwerkkaart
51-in-1 Cardreader
ATI Radeon 6990 4GB

Ik heb zitten kloten op GamePC :P
Ik vroeg me af, kan dit ding alles aan op high?
En nee ik heb weinig tot geen verstand van onderdelen maar als ik de prijs bekijk moet dit ding toch wel de nieuwste games op high aankunnen?
Hallo Rumiii,

Als je hem alleen als Game PC gebruikt kun je ook een six core AMD CPU pakken en een AMD moederbordje, dit scheeld je heel veel geld en qua games zal je geen verschil merken.Verder is de setup heel goed, en die 12GB geheugen is echt overkill, met 8GB DDR3 zit je al goed.

Is dit trouwens DDR3 1333Mhz?
pi_100581287
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 00:57 schreef Sloggi het volgende:
Hierop inhakend (het leek me wat overbodig om het zoveelste 'welke PC moet ik kopen'-topic te openen):

Mijn Dell Studio van een kleine twee jaar oud werkt nog perfect, maar: de nieuwste games draait hij niet meer. Fallout: New Vegas, om een wat oudere game als voorbeeld te nemen, kan ik op 1280x? draaien met anti-aliasing en anisotrophic filtering uit, de rest van de instellingen staan op medium. Aangezien de komende maanden een aantal topgames uitkomt overweeg ik toch maar weer een redelijke PC te kopen om mee te gamen, hoewel ik twee jaar geleden juist de keuze heb gemaakt een laptop te kopen omdat ik minder wilde gaan gamen.

Ik heb de Best Buy Guide van Tweakers gelezen, maar ik zie het niet zitten om zelf een systeem in elkaar te zetten. Liever koop ik een compleet systeem voor ca. 600 euro exclusief scherm. Ook een optie is een tweedehands systeem kopen dat met een paar upgrades de nieuwe Elder Scrolls met gemak aan kan. Dat doe ik zelfs liever, aangezien dat waarschijnlijk de goedkoopste optie zal zijn.

Heeft iemand tips voor me? Misschien heeft een elektronicaboer op het moment een mooie aanbieding, zijn er zaken waar ik niet aan heb gedacht?
Kijk eens op tweakers V&A, veel gamers die hun vrij nieuwe systeem wegdoen voor een nog nieuwere. Deze bijvoorbeeld: http://tweakers.net/aanbo(...)tb-harde-schijf.html volgens mij kun je daar nog goed mee vooruit.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_100582016
Yo Henk

Er zijn eigenlijk twee dingen waarvoor ik hem wil gebruiken
Vloeiend met alles aan en op high -om het kort samen te vatten- gamen :P
En namelijk programma's om mee te editten te kunnen runnen. Hierbij dacht ik zelf aan de Adobe
zooi.
En over die AMD CPU en moederbord, ik heb alles via onderstaande site gedaan, daar staan namelijk maar twee processoren bij, waarvaan de een heel duur is.. :P

http://gamepc.nl/game-pc-max?tab=configuratie#samenstellen

Verder weet ik niet hoe het zit met azerty.nl, waar meer onderdelen staan, sommige reacties laten je denken dat je pc in elkaar gezet wordt door stagiaires.

Maar ik heb op internet zitten kijken naar deze twee videokaarten
Radeon 6990 en de GTX 590, maar er zit niet zo heel veel verschil tussen volgens mij, ik zou de 6990 pakken iig.

Maar dan zou het enige wat ik nog moet doen de CPU en moederbord vervangen zijn.

Met deze opstelling iig.

850 Watt fluister stille voeding
Waterkoeling Corsair Hydro H80
ATI Radeon 6990 4GB
Cooler Master HAF 922
51-in-1 Cardreader
ASUS SABERTOOTH X58
1Gbit netwerkkaart
pi_100582377
Ik zit zo te kijken op azerty en met jouw CPU kom ik inderdaad wat goedkoper uit, alleen zoek ik naar een 8GB geheugen maar geen idee welke :@
pi_100582781
quote:
99s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 02:32 schreef rumiii het volgende:
Ik zit zo te kijken op azerty en met jouw CPU kom ik inderdaad wat goedkoper uit, alleen zoek ik naar een 8GB geheugen maar geen idee welke :@
Zie PM. (berichtenbox!)
pi_100590759
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 01:54 schreef 08gnoT. het volgende:

[..]

Kijk eens op tweakers V&A, veel gamers die hun vrij nieuwe systeem wegdoen voor een nog nieuwere. Deze bijvoorbeeld: http://tweakers.net/aanbo(...)tb-harde-schijf.html volgens mij kun je daar nog goed mee vooruit.
Dat ik daar nog niet aan heb gedacht. Ik ga er achteraan, bedankt!
pi_100621503
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 01:54 schreef 08gnoT. het volgende:

[..]

Ik heb even gezocht op Tweakers, en ik heb vier advertenties geselecteerd:

http://tweakers.net/aanbo(...)an-scythe-750gb.html
http://tweakers.net/aanbo(...)ge-game-systeem.html
http://tweakers.net/aanbo(...)t-pc-nieuwstaat.html
http://tweakers.net/aanbo(...)ore-gamesysteem.html

Vooral de tweede lijkt me interessant omdat ik ook nog een monitor nodig heb.

Ik heb twee vragen:
1. Welk systeem is het beste, los van de prijs?
2. Welk systeem heeft de beste prijs-kwaliteitverhouding?
pi_100642167
Klein schopje.
pi_100643516
Shit.. Kan geen grafische kaart kiezen :')
HD6970 Crossfire of iets anders :{
pi_100645873
Rumiii,
De i7 950 is al bijna een jaar oud en VEEL te duur voor wat je krijgt. als je echt high-end wilt gaan zul je benchmarks moeten bekijken en op basis daarvan onderdelen kiezen.
de core i7-2600k is de nieuwste proc van intel en bied voor een tientje meer (dan de i7 950) bijna dubbele prestaties. die 990x waar ze 800 euro meer voor vragen is op zijn beurt weer 10% sneller dan de i7-2600k

voor een grafische kaart zul je wel echt veel geld moeten neerleggen als je high-end gaat, je zult sowieso 2 kaarten moeten nemen, de nvidia gtx 580 is momenteel de snelste chip die er is maar dan ben je ook echt veel geld kwijt, ik raad 2 gtx 570's aan in SLI, dit biedt meer snelheid dan twee 6970's en is ook nog eens goedkoper, succes!
pi_100646310
Slogii,
Bij 1 en 2 krijg je waarschijnlijk het meeste voor je geld, 1 is echter wel wat verouderd.
3 heeft niet echt een grafische kaart en 6-cores worden nog niet echt ondersteund door software ontwikkelaars.
4 is de overduidelijk de snelste en het waterkoelsysteem is mooi megenomen wat dit kost normaal gesproken bakken met geld

Als ik zou moeten kiezen... Eerst 4, Daarna 2, Vervolgens 3(+ zelf een grafische kaart kopen á 250 euro) gevolgd door 1 in die volgorde..
pi_100649802
Bedankt voor je reactie. Ik twijfel over de tweede, de monitor schijnt niet zo bijzonder te zijn.

Wat is precies verouderd aan deze computer?

De CPU is nog goed denk ik, het zal vooral aan de GPU liggen?
pi_100650364
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 16:42 schreef Shakesbeer het volgende:
Rumiii,
De i7 950 is al bijna een jaar oud en VEEL te duur voor wat je krijgt. als je echt high-end wilt gaan zul je benchmarks moeten bekijken en op basis daarvan onderdelen kiezen.
de core i7-2600k is de nieuwste proc van intel en bied voor een tientje meer (dan de i7 950) bijna dubbele prestaties. die 990x waar ze 800 euro meer voor vragen is op zijn beurt weer 10% sneller dan de i7-2600k

voor een grafische kaart zul je wel echt veel geld moeten neerleggen als je high-end gaat, je zult sowieso 2 kaarten moeten nemen, de nvidia gtx 580 is momenteel de snelste chip die er is maar dan ben je ook echt veel geld kwijt, ik raad 2 gtx 570's aan in SLI, dit biedt meer snelheid dan twee 6970's en is ook nog eens goedkoper, succes!
Ik ga nou ook voor de i7 2600K
Alleen ik zoek een passende moederbord.. wil namelijk twee gtx 580's, alleen zal ik er eerst eentje halen, en later nog een. Is mijn plan tenminste :P
En is een waterkoeling bij deze opstelling aangeraden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')