abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100645873
Rumiii,
De i7 950 is al bijna een jaar oud en VEEL te duur voor wat je krijgt. als je echt high-end wilt gaan zul je benchmarks moeten bekijken en op basis daarvan onderdelen kiezen.
de core i7-2600k is de nieuwste proc van intel en bied voor een tientje meer (dan de i7 950) bijna dubbele prestaties. die 990x waar ze 800 euro meer voor vragen is op zijn beurt weer 10% sneller dan de i7-2600k

voor een grafische kaart zul je wel echt veel geld moeten neerleggen als je high-end gaat, je zult sowieso 2 kaarten moeten nemen, de nvidia gtx 580 is momenteel de snelste chip die er is maar dan ben je ook echt veel geld kwijt, ik raad 2 gtx 570's aan in SLI, dit biedt meer snelheid dan twee 6970's en is ook nog eens goedkoper, succes!
pi_100646310
Slogii,
Bij 1 en 2 krijg je waarschijnlijk het meeste voor je geld, 1 is echter wel wat verouderd.
3 heeft niet echt een grafische kaart en 6-cores worden nog niet echt ondersteund door software ontwikkelaars.
4 is de overduidelijk de snelste en het waterkoelsysteem is mooi megenomen wat dit kost normaal gesproken bakken met geld

Als ik zou moeten kiezen... Eerst 4, Daarna 2, Vervolgens 3(+ zelf een grafische kaart kopen á 250 euro) gevolgd door 1 in die volgorde..
pi_100649802
Bedankt voor je reactie. Ik twijfel over de tweede, de monitor schijnt niet zo bijzonder te zijn.

Wat is precies verouderd aan deze computer?

De CPU is nog goed denk ik, het zal vooral aan de GPU liggen?
pi_100650364
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 16:42 schreef Shakesbeer het volgende:
Rumiii,
De i7 950 is al bijna een jaar oud en VEEL te duur voor wat je krijgt. als je echt high-end wilt gaan zul je benchmarks moeten bekijken en op basis daarvan onderdelen kiezen.
de core i7-2600k is de nieuwste proc van intel en bied voor een tientje meer (dan de i7 950) bijna dubbele prestaties. die 990x waar ze 800 euro meer voor vragen is op zijn beurt weer 10% sneller dan de i7-2600k

voor een grafische kaart zul je wel echt veel geld moeten neerleggen als je high-end gaat, je zult sowieso 2 kaarten moeten nemen, de nvidia gtx 580 is momenteel de snelste chip die er is maar dan ben je ook echt veel geld kwijt, ik raad 2 gtx 570's aan in SLI, dit biedt meer snelheid dan twee 6970's en is ook nog eens goedkoper, succes!
Ik ga nou ook voor de i7 2600K
Alleen ik zoek een passende moederbord.. wil namelijk twee gtx 580's, alleen zal ik er eerst eentje halen, en later nog een. Is mijn plan tenminste :P
En is een waterkoeling bij deze opstelling aangeraden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')