abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98573732
Ik wil graag een PC kopen. Tot nog toe heb ik het altijd met een laptop gedaan, maar ik merk dat die in de loop v/d tijd altijd moeilijk gaan doen wat betreft ventilatie en snelheid.

Vooral als ik meerdere programma's tegelijk draai, of een DVD kijk, warmt mijn laptop snel op en wordt trager.

Vraag is: waar moet ik precies op letten bij het kopen van een PC? Ik heb niet het idee dat ik gigantisch hoge eisen heb. Wat ik er met name mee doe is internetten, werken met de standaard windows programma's, boekhoudprogrammaatje, en ik draai regelmatig een DVDtje. Ik wil gewoon een stabiel apparaat die meerdere taken tegelijk aan kan en een goede ventilatie heeft.

Iemand tips waar ik het beste kan kijken en vergelijken en waar ik dan specifiek op moet letten? Moet ik zoeken op internet of naar een winkel stappen? Ik ben altijd bang dat ik bedot wordt door een verkoper (je kunt mij alles wijsmaken op PC-gebied), en met iets veel duurders naar huis ga dan ik eigenlijk nodig heb.

Alvast bedankt! :)
pi_98573792
Koop dan gewoon een kwalitatief goede laptop.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_98573958
Ik ben verkoper, ik ga je even bedotten oké?

Neem een laptop met i3, i5 of i7 van dit jaar nog, die zijn snel en stabiel.
pi_98574385
Tja ik heb nu twee laptops gehad en ben bij beiden tegen hetzelfde probleem aangelopen. Dus als ie nou toch hier thuis staat kan ik net zo goed een PC kopen, lijkt me.

Mijn huidige laptop doet het verder nog oké genoeg voor als ik eens op pad ga.
pi_98574553
Neem dan een pc met een i3, i5 of i7.
  donderdag 23 juni 2011 @ 21:32:18 #6
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_98574721
Heb je geen familielid/kennis/vriend die mee kan naar de winkel?

Wat is je budget?
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_98574797
Vertel een verkoper in een goede PC-winkel wat je er precies mee wilt doen en kies dan de goedkoopste die hij adviseert, :P Zo te zien aan jouw eisen hoef je niet voor de duurste te gaan, een leuke middenmotor (zodat je weer even vooruit kan) voldoet prima.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_98574972
http://www.dragoncomputer(...)irtuemart/Itemid,26/

Hele systemen voor een koopje.
Wat ventilatie betreft; een extra ventilator in de achterkant van je kast help al heel wat.
En dat kun je zelf zo aansluiten.

Ohja, ga voor AMD want die wisselen bijna nooit van socket zodat je over een paar jaar zo een snellere processor in kan zetten.
pi_98575143
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 21:32 schreef twiFight het volgende:
Heb je geen familielid/kennis/vriend die mee kan naar de winkel?

Wat is je budget?
**** klanten dat, doen alsof ze alles van een computer weten om stoer te doen bij degene die de computer gaat kopen. :')
pi_98575802
Budget is 500, max. 600 euro.

Mijn broer weet wel veel van computers, maar die raakt al gauw zo over-enthousiast dat ik niet weet of ik hem nou meer vertrouw dan zo'n verkoper }:|

Maar goed, misschien toch beter hem mee te vragen: want ik raak echt geen wijs uit al die mogelijkheden als ik die websites zo es doorkijk..
pi_98576085
Wil je hem echt in een winkel halen of hoeft dit niet? Zo ja, welke winkel prefereer je dan om naartoe te gaan?
pi_98576297
Hoeft niet persé, maar voor advies is dat wellicht wel handig.

Geen idee in welke winkel ik moet zijn om goed advies te krijgen :P Niet de MediaMarkt, neem ik aan.
pi_98576399
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 21:53 schreef Ciske- het volgende:
Hoeft niet persé, maar voor advies is dat wellicht wel handig.

Geen idee in welke winkel ik moet zijn om goed advies te krijgen :P Niet de MediaMarkt, neem ik aan.
Mediamarkt. :')
pi_98576945
Neem vooral geen Acer of Packerd Bell, dit zijn over het algemeen hele slechte computers. De service van Acer, en dus ook Packerd Bell omdat dit hetzelfde is, is ook niet erg prettig.

Goede computers zijn toch wel HP, Dell en Lenovo. Voor goedkoop Medion en Compaq.

Heel veel elektronica winkels hebben ook hun eigen merken. Vaak zijn dit bij wat professionelere winkels toch wel goede computers, hier kun je ook best een van nemen.

En wat ik al eerder zei, die intel i processoren zijn erg goed dus kijk of je er zo een kan bemachtigen.
pi_98577584
Oké thanks, daar heb ik wat aan :)
pi_98577686
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 22:09 schreef Ciske- het volgende:
Oké thanks, daar heb ik wat aan :)
..
pi_98577687
Dus verkopers zijn slecht?
pi_98577703
Koop gewoon een keer een medion bij de aldi. Prima pc's en voldoen zeker aan al je eisen.
pi_98577758
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 22:10 schreef Robbiee het volgende:
Koop gewoon een keer een medion bij de aldi. Prima pc's en voldoen zeker aan al je eisen.
Dat bedoel ik :P wilde je een berichtje sturen maar je inbox is nie beschikbaar :)
pi_98577772
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 22:10 schreef Robbiee het volgende:
Kun je beter niet bij de Aldi halen, wanneer er iets mis is krijg je totaal geen service.
pi_98577944
quote:
2s.gif Op donderdag 23 juni 2011 22:11 schreef Dimens het volgende:

[..]

Kun je beter niet bij de Aldi halen, wanneer er iets mis is krijg je totaal geen service.
bij mij kwamen ze juist thuis en hebben ze de laptop meteen gerepareerd. :)
pi_98578071
quote:
7s.gif Op donderdag 23 juni 2011 22:10 schreef Dimens het volgende:
Dus verkopers zijn slecht?
Je zit me toch niet te fokken hè. Sta ik straks met m'n i5 dinges. ;(
pi_98578456
quote:
99s.gif Op donderdag 23 juni 2011 22:13 schreef henkie-gek het volgende:

[..]

bij mij kwamen ze juist thuis en hebben ze de laptop meteen gerepareerd. :)
Dat was Medion zelf?
Hier in de Zoetermeerse Aldi konden ze niet eens vertellen wat het nummer van Medion was. "Ja zoek maar op op Google", "Maar met welke computer dan meneer?" :')
pi_98578514
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 22:15 schreef Ciske- het volgende:

[..]

Je zit me toch niet te fokken hè. Sta ik straks met m'n i5 dinges. ;(
DIG is serieus, voor trollen ga ik wel naar KLB of ONZ.
pi_98578864
quote:
10s.gif Op donderdag 23 juni 2011 22:19 schreef Dimens het volgende:

[..]

Dat was Medion zelf?
Hier in de Zoetermeerse Aldi konden ze niet eens vertellen wat het nummer van Medion was. "Ja zoek maar op op Google", "Maar met welke computer dan meneer?" :')
Haha, het gemiddelde personeel bij de Aldi is gewoon niet zo snugger :). Heeft niks met slechte service te maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')