Whehehe....quote:Op maandag 27 juni 2011 01:23 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Moet je die video kijken, vanaf 8 minuten.
Chris Jollesquote:Op maandag 27 juni 2011 11:36 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Whehehe....
Overigens, deze Dian vond ik toch de leukste/beste. Hoe heet ze?
Ok thanx.quote:
Klopt, zeg ik ook al ruim een jaarquote:Op maandag 27 juni 2011 00:31 schreef ArnieAlberts het volgende:
Ze moeten sowieso het schrijversteam en de producer eruitflikkeren en een nieuw team kiezen.
Nou, in den beginne alleen de uitvoerend producent: Rogier Proper en Cobi Peelen hebben acht jaar lang het verhaal voor GTST bedacht. In seizoen 7 kwam Karin van der Meer erbij, en niet veel later Marjan Ippel: toen Proper en Peelen vertrokken namen hun de leiding over het schrijversteam over.quote:Deden ze destijds om de zoveel jaar,
Het klopt dat die losers daar een beetje zitten te lantefanteren en alleen nog maar via de automatische piloot (lees: liefdesgepeupel) werken. Martin van Steijn (en niet van Steyn, zo werd-ie op de aftiteling van seizoen 1 genoemd maar dat is gewoon een foutje) is niet de huidige leider van het schrijversteam, dat zijn Jantien van der Meer en Rohan Gotschalk: Martin is hun assistent.quote:nu zit al jaren het schrijversteam onder de leiding van 'Van Steyn' te knoeien en te kloten.
GTST is nóóit een Hartbreak High geweest, de serie werd alleen af en toe verfrist met een nieuwe generatie.quote:Aan de schrijvers: Goede Tijden is GEEN Heartbreak High! In 1997/1998 lukte dat nog, maar nu moet je zoiets niet weer proberen te flikken want jullie falen erin!
Helaas werd het na seizoen 9 iets meer dan alleen "verfrist".quote:Op maandag 27 juni 2011 13:40 schreef PeterKelder het volgende:
GTST is nóóit een Hartbreak High geweest, de serie werd alleen af en toe verfrist met een nieuwe generatie.
Is het nooit geweest maar ze proberen het er nu wel van te maken, en falen daarin.quote:Op maandag 27 juni 2011 13:40 schreef PeterKelder het volgende:
GTST is nóóit een Hartbreak High geweest, de serie werd alleen af en toe verfrist met een nieuwe generatie.
Dat was weer één van de "geniale" ideeën van Joop van den Endequote:Op maandag 27 juni 2011 14:03 schreef Frey het volgende:
[..]
Helaas werd het na seizoen 9 iets meer dan alleen "verfrist".
Ik denk dat ze er eerder ONM proberen na te maken, met al die jongeren erin. Het valt me nog mee dat er niet om de vijf seconden "Fuck!" wordt geroepen, deden ze daar ookquote:Op maandag 27 juni 2011 14:21 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Is het nooit geweest maar ze proberen het er nu wel van te maken, en falen daarin.
Dat mocht alleen Anton Noordermeer.quote:Op maandag 27 juni 2011 14:27 schreef PeterKelder het volgende:
Het valt me nog mee dat er niet om de vijf seconden "Fuck!" wordt geroepen, deden ze daar ook
En sindsdien doet Van den Ende alleen nog maar musicals.quote:Op maandag 27 juni 2011 14:27 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Dat was weer één van de "geniale" ideeën van Joop van den Ende
quote:Op maandag 27 juni 2011 15:07 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
En sindsdien doet Van den Ende alleen nog maar musicals.
Opsomming:quote:Van den Ende wil GTST opfrissen
De dagelijkse RTL4-soap Goede Tijden, Slechte Tijden (GTST) moet geloofwaardiger worden. De serie, al negen jaar een van de grootste successen van de commerciële televisie, kampt met tegenvallende kijkcijfers.
Volgens producent Joop van den Ende weerspiegelt de serie niet langer een voor de 'gewone' Nederlander herkenbaar leven. Hij ergert zich met name aan het voortdurend wisselen van partners. 'Niemand in die serie heeft nog een fatsoenlijke relatie. Dat is toch niet normaal?'
Op een eindejaarsfeestje voor GTST-spelers in ShowBizCity kondigde Van den Ende een 'verfrissingskuur' voor de serie aan. Hij hield zijn soapsterren voor dat er veranderingen nodig zijn om GTST aantrekkelijker te maken. 'Nieuwe scripts en nieuwe opnametechnieken' moeten ervoor zorgen dat kijkers zich weer met de personages kunnen identificeren.'
GTST 'gaat minder', aldus Van den Ende, 'maar is nog lang niet afgeschreven.' De serie trekt dagelijks 1,7 miljoen kijkers en vormt de ruggengraat van RTL 4. Drie maanden geleden trok de serie nog twee miljoen kijkers.
Van den Ende legt de schuld van het kijkersverlies bij R. Proper, tot voor kort verantwoordelijk voor de scripts. 'Hij is in de loop der jaren cynisch geworden. En dat was ook aan de serie te zien.' Van den Ende kocht drie maanden geleden Propers bedrijf Doctor Proctor op, waardoor hij greep op de scenario's heeft gekregen.
De lotgevallen van ruim twintig personen rondom huize Alberts en hotel Dendermonde zijn sinds 1990 dagelijks te volgen. Om de verhaallijnen levendig te houden, bedenken de scriptschrijvers opmerkelijke wendingen. 'Ik heb sinds de eerste aflevering vijf à zes vrouwen gehad, van wie er drie zijn overleden', zegt acteur Wim Zomer, die onlangs zijn rol als Daniël inruilde voor die van spreekstalmeester in een echt circus. Andere verhaalfiguren verdwenen spoorloos in de Zuid-Amerikaanse jungle of vertrokken per motorfiets naar Israël.
Behalve geloofwaardiger, wil Van den Ende ook frissere scenario's. Hij denkt dit te kunnen bewerkstelligen door scriptschrijvers te laten rouleren tussen alle Endemol-soaps (GTST, Onderweg naar Morgen en Goudkust). Daarnaast gaat hij experimenteren met nieuwe technieken. Digitale camera's, betere belichting en langere shots met één camera moeten GTST een 'filmisch' aanzien geven.
Precies. En daarbij lag het kijkcijferverlies van destijds niet zozeer aan de verhaallijnen, maar aan de prutsers van RTL Nederland (destijds de Holland Media Groep), die zo slim waren geweest om Big Brother op hetzelfde tijdstip als GTST te zetten. In eerste instantie viel het wel mee, maar toen BB opeens een gigantisch succes werd, liepen de kijkers van GTST over naar BB.quote:Op maandag 27 juni 2011 15:31 schreef Frey het volgende:
Het hoeft van mij niet altijd even geloofwaardig te zijn, zo lang er maar genoeg spanning is. Ze moeten natuurlijk ook weer niet te ver gaan.
Natuurlijk kwam het vaak echt los op het eind, maar om nou te zeggen dat alles ertussen saai was? Dat vind ik de laatste jaren wel zo, maar vroeger niet. Zeker niet in de jaren 90.quote:Op maandag 27 juni 2011 15:44 schreef Madame_Paon het volgende:
Volgens mij waren de kijkcijfers in bepaalde delen van dit seizoen ook niet heel erg hoog.
Het seizoen begon heel sterk en eindigt hoogstwaarschijnlijk heel sterk, maar wat er tussenin zat ...
Supersaai.
Lekker is dat, de boel een beetje omdraaien.quote:Op maandag 27 juni 2011 15:39 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Precies. En daarbij lag het kijkcijferverlies van destijds niet zozeer aan de verhaallijnen, maar aan de prutsers van RTL Nederland (destijds de Holland Media Groep), die zo slim waren geweest om Big Brother op hetzelfde tijdstip als GTST te zetten. In eerste instantie viel het wel mee, maar toen BB opeens een gigantisch succes werd, liepen de kijkers van GTST over naar BB.
Het huidige gelul dat de kijkcijfers rond 2005/2006 terugliepen "Omdat de concurrentie groter werd" klopt niet eens: dát lag wél aan de slechte en onrealistische verhaallijnen. Maar daar willen ze niet aan
In die periode was Martine weg en begonnen de zeiklijntjes als paddestoelen uit de grond omhoog te schieten. Rondom deze tijd bleek Dennis ineens de zoon van Robert en Laura te zijn en bleek Frits eigenlijk Hans te zijn. Maar dit was slechts het begin, vervolgens werk eerst misdaad geheel afgeschaft en hierna het complete zakenleven. Wat bleef er over? Een serie dat nauwelijks volwassener is dan de Tina.quote:Op maandag 27 juni 2011 15:39 schreef PeterKelder het volgende:
Het huidige gelul dat de kijkcijfers rond 2005/2006 terugliepen "Omdat de concurrentie groter werd" klopt niet eens: dát lag wél aan de slechte en onrealistische verhaallijnen. Maar daar willen ze niet aan
De kijkcijfers van dit seizoen liggen over het algemeen net iets hoger dan die van vorig seizoen.quote:Op maandag 27 juni 2011 15:44 schreef Madame_Paon het volgende:
Volgens mij waren de kijkcijfers in bepaalde delen van dit seizoen ook niet heel erg hoog.
Het seizoen begon heel sterk en eindigt hoogstwaarschijnlijk heel sterk, maar wat er tussenin zat ...
Supersaai.
Ze noemen vooral De Wereld Draait Door en Deal Or No Dealquote:Op maandag 27 juni 2011 15:49 schreef Frey het volgende:
[..]
Lekker is dat, de boel een beetje omdraaien.
Welke concurrentie was er dan de laatste jaren?
Ik heb het dan ook over dit seizoen.quote:Op maandag 27 juni 2011 15:46 schreef Frey het volgende:
[..]
Natuurlijk kwam het vaak echt los op het eind, maar om nou te zeggen dat alles ertussen saai was? Dat vind ik de laatste jaren wel zo, maar vroeger niet. Zeker niet in de jaren 90.
Zeker niet idd, die hele Celu verhaallijn, de moord op Marc de Waal, de chantage van Rolf Huygens, de voogdijzaak over Herman-Rien, de ontvoering van Deepak Anand, vond allemaal midden in het seizoen plaats. Gewoon een paar verhaallijnen dwars door elkaar heen.quote:Op maandag 27 juni 2011 15:46 schreef Frey het volgende:
[..]
Natuurlijk kwam het vaak echt los op het eind, maar om nou te zeggen dat alles ertussen saai was? Dat vind ik de laatste jaren wel zo, maar vroeger niet. Zeker niet in de jaren 90.
quote:Op maandag 27 juni 2011 15:31 schreef Frey het volgende:
Het hoeft van mij niet altijd even geloofwaardig te zijn, zo lang er maar genoeg spanning is. Ze moeten natuurlijk ook weer niet te ver gaan.
Ik krijg momenteel nogal het idee dat de schrijvers ook niet echt een idee hebben waar ze het karakter naar toe willen laten gaan, het lijken nogal seizoen-seizoenreeksen te zijn geworden binnen de soap, zonder een "meerjarenplan" voor een karakter. Wat wil je een karakter de komende 5 jaar laten doen, wat voor grote hoogte en dieptepunten moet het doorstaan om daar te komen? Het meerendeel lijken ze nu allemaal impulsieve charlie's te zijn geworden.quote:Op maandag 27 juni 2011 15:46 schreef Frey het volgende:
[..]
En gelukkig weer in positieve zin. Zouden de schrijvers dan toch wat geleerd hebben?quote:Op maandag 27 juni 2011 20:51 schreef BeyondTheGreen het volgende:
[..]
Geweldig! Ludo is lekker veel aanwezig de laatste tijd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |