Jij zit momenteel op de 1500 BRUTO en jouw doelstelling is dan een leaseauto. Je hebt je prioriteiten niet helemaal goed denk ik.quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:22 schreef Christianc het volgende:
Hi,
Ik wil graag even wat tips van jullie hebben. Ik heb binnenkort een onderhandelingsgesprek met mijn werkgever over salarisverhoging. Ik heb aangegeven dat ik bij een andere werkgever 2200 bruto kan verdienen met opleiding en alles er op en eraan.
Ik zit momenteel op 1500. Mijn doelstelling is om een lease auto te verkrijgen, die gaat er ook komen daar niet van. Alleen mijn werkgever wil me graag behouden dus ze gaan me tegemoet komen betreft salaris en lease auto. Hoe te onderhandelen betreft lease budget, dit bedraagt 125 euro per maand.
Graag tips!
Om al deze negatieve posten tegen te gaan. Mijn detarchering biedt mij deze auto aan voor 125 euro per maand van mijn salaris in te houden. Tankpas erbij + 10 000km prive!quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:25 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Jij zit momenteel op de 1500 BRUTO en jouw doelstelling is dan een leaseauto. Je hebt je prioriteiten niet helemaal goed denk ik.![]()
Daarbij, leasebudget van 125 euro per maand? Daar krijg je net een leuke fiets voor man
Om al deze negatieve posten tegen te gaan. Mijn detarchering biedt mij deze auto aan voor 125 euro per maand van mijn salaris in te houden. Tankpas erbij + 10 000km prive! Het gaat om een Toyota Aygo. Maar het gaat me om de onderhandelingen, graag tips!quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:27 schreef Scorpie het volgende:
WTF, 1500 bruto en een lease auto budget van 125 euro willen? WTF is dit.
Echt, om het nog maar een keer te illustreren: WTF. WTF.
WTF? WTF! What The Fuck is dit. What.
Dat is dan niet je leasebudget maar dat moet je gewoon zelf dokken. Vergeet je ook even de bijtelling niet? Daarnaast zou ik maar eens in het lease concept gaan verdiepen.quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:27 schreef Christianc het volgende:
[..]
Om al deze negatieve posten tegen te gaan. Mijn detarchering biedt mij deze auto aan voor 125 euro per maand van mijn salaris in te houden. Tankpas erbij + 10 000km prive!
WELKE auto? want dat zeg je er niet bij. Ik snap niet zo goed waarom je doelstelling een lease auto is. GEwoon om te kunnen zeggen dat je een leasebak hebt? of maakt het ook nog wat uit wat voor auto dat is?quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:27 schreef Christianc het volgende:
[..]
Om al deze negatieve posten tegen te gaan. Mijn detarchering biedt mij deze auto aan voor 125 euro per maand van mijn salaris in te houden. Tankpas erbij + 10 000km prive!
Nogmaals, ik werk voor een detarchering en zit per dag 2 uur in de auto. Mijn detarchering doet mij een Toyota Aygo voor 125 euro per maand. Het gaat me om de onderhandelingen. Ik ga dus van 1500 bruto naar een hoger salaris met lease auto(125 euro pm) dus het gaat om die 125 euro die ik elke maand moet inleveren. Maar er is me een salaris van 2200 geboden bij een andere werkgever maar daar zit niet het opleidingstraject bij die ik wil hebben.quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:30 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
WELKE auto? want dat zeg je er niet bij. Ik snap niet zo goed waarom je doelstelling een lease auto is. GEwoon om te kunnen zeggen dat je een leasebak hebt? of maakt het ook nog wat uit wat voor auto dat is?
En dan moet je voor die leaseauto 125 euro per maand van je salaris inhouden? Voor wat? Leasebudget of bijtelling? Want afhankelijk van welke auto dat is zou je in dat geval daarnaast ook nog bijtelling moeten gaan betalen.
En dat op een salaris van 1500 bruto. Lekker blind staren op die auto jongen, dan kom je er wel
21, ik werk voor een detarchering, dus dat is logisch dat het lager ligt als een directe werkgever. Opleidingstraject waar ik in zit in zit terzijde, want dat moet ik hebben.quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:33 schreef pl4kkie het volgende:
TS hoe oud ben je? In welke branche werk je? 1500 euro bruto kreeg ik op me 16 als vakantie baan
Nee. Kijk, je auto wordt door je werkgever ter beschikking gesteld, maar in Nederland wordt een lease auto als inkomen gerekend, wat we 'bijtelling' noemen. Over deze bijtelling moet JIJ belasting betalen. Jij moet dus uitrekenen hoeveel bijtelling je hebt en hoeveel het je per jaar kost aan belasting.quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:35 schreef Christianc het volgende:
[..]
Nogmaals, ik werk voor een detarchering en zit per dag 2 uur in de auto. Mijn detarchering doet mij een Toyota Aygo voor 125 euro per maand. Het gaat me om de onderhandelingen. Ik ga dus van 1500 bruto naar een hoger salaris met lease auto(125 euro pm) dus het gaat om die 125 euro die ik elke maand moet inleveren. Maar er is me een salaris van 2200 geboden bij een andere werkgever maar daar zit niet het opleidingstraject bij die ik wil hebben.
Duidelijk?
Deze kosten neemt mijn werkgever voor zijn rekening, ik betaal alleen 125 euro per maand en that's it! Tankpas erbij, en op papier staat 10 000km prive, maar dit is just voor de belasting, mijn werkgever doet niet zo heel moeilijk behalve als ik Taxi chauffeur ga spelen.. Verhaal nu beetje clear?quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:37 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee. Kijk, je auto wordt door je werkgever ter beschikking gesteld, maar in Nederland wordt een lease auto als inkomen gerekend, wat we 'bijtelling' noemen. Over deze bijtelling moet JIJ belasting betalen. Jij moet dus uitrekenen hoeveel bijtelling je hebt en hoeveel het je per jaar kost aan belasting.
Zie ook hier: http://www.goedkopeleaseauto.nl/bijtelling_calculator.php
Die 125 euro die jouw werkgever in wil houden van je loon is dus niet het enige wat je kwijt bent aan kosten. Die 125 euro is waarschijnlijk niks anders dan een manier van hen om jou geld uit je zakken te kloppen. Vraag eens naar het LEASEBUDGET wat je hebt. Dat is wat anders dan de INHOUDING van 125 euro.
Duidelijk?
Nee. Niet duidelijk. Je geeft geen antwoord op de vraag. Die 125 euro die jij moet betalen, WAAR is dat voor? En zeg nou niet 'voor de auto' want dat snap ik wel. Maar op een lease auto krijg je van je werkgever een leasebudget van bedrag X. Maar daarnaast moet je, als je de leaseauto prive wil gebruiken, ook nog eens bijtelling betalen.quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:35 schreef Christianc het volgende:
[..]
Nogmaals, ik werk voor een detarchering en zit per dag 2 uur in de auto. Mijn detarchering doet mij een Toyota Aygo voor 125 euro per maand. Het gaat me om de onderhandelingen. Ik ga dus van 1500 bruto naar een hoger salaris met lease auto(125 euro pm) dus het gaat om die 125 euro die ik elke maand moet inleveren. Maar er is me een salaris van 2200 geboden bij een andere werkgever maar daar zit niet het opleidingstraject bij die ik wil hebben.
Duidelijk?
detachering wil niet gelijk zeggen dat je een lager salaris hebt dan andere branches. Ondanks dat opleidingstraject zal ik toch maar is meer gaan onderhandelen over je salaris.quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:36 schreef Christianc het volgende:
[..]
21, ik werk voor een detarchering, dus dat is logisch dat het lager ligt als een directe werkgever. Opleidingstraject waar ik in zit in zit terzijde, want dat moet ik hebben.
Ik weet niet wat ze je hebben verteld, maar zo werkt het niet met een standaard lease concept.quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:39 schreef Christianc het volgende:
[..]
Deze kosten neemt mijn werkgever voor zijn rekening, ik betaal alleen 125 euro per maand en that's it! Tankpas erbij, en op papier staat 10 000km prive, maar dit is just voor de belasting, mijn werkgever doet niet zo heel moeilijk behalve als ik Taxi chauffeur ga spelen.. Verhaal nu beetje clear?
Deze kosten neemt mijn werkgever voor zijn rekening, ik betaal alleen 125 euro per maand en that's it! Tankpas erbij, en op papier staat 10 000km prive, maar dit is just voor de belasting, mijn werkgever doet niet zo heel moeilijk behalve als ik Taxi chauffeur ga spelen.. Verhaal nu beetje clear?quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:40 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee. Niet duidelijk. Je geeft geen antwoord op de vraag. Die 125 euro die jij moet betalen, WAAR is dat voor? En zeg nou niet 'voor de auto' want dat snap ik wel. Maar op een lease auto krijg je van je werkgever een leasebudget van bedrag X. Maar daarnaast moet je, als je de leaseauto prive wil gebruiken, ook nog eens bijtelling betalen.
Een aygo begint bij 8.250 euro. Ik weet niet wat het % op dat ding is, maar ik vermoed 14%. Ik weet niet wat jouw belasting percentage is, maar met je nieuwe salaris gaat dat naar misschien wel naar 42%.
Dus. 14% van 8.250 (ik neem even de goedkoopste) is 1155 euro. 42% van 1155 euro is 485 euro. 485 / 12 = 40 euro.
In het geval van de goedkoopste auto gaat er aan bijtelling per maand bij een belastingpercentage van 42% 40 euro per maand van je salaris af, voor die auto.
Maar je moet ook al 125 euro betalen per maand. Dat maakt samen 165 euro per maand. Dan gaat je salaris wel 'omhoog' zeg je, maar dat moet dan al minimaal 165 euro zijn, anders ga je er per saldo met die auto erbij alsnog op achteruit.
Daarbij, je moet voor hun 2 uur per dag in de auto zitten en eerst had je niet eens een auto, en nu schepen ze je af met een fucking Aygo
Dat is helemaal niet logisch.quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:36 schreef Christianc het volgende:
[..]
21, ik werk voor een detarchering, dus dat is logisch dat het lager ligt als een directe werkgever. Opleidingstraject waar ik in zit in zit terzijde, want dat moet ik hebben.
Voor ons wel, voor jou nog niet.quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:42 schreef Christianc het volgende:
[..]
Deze kosten neemt mijn werkgever voor zijn rekening, ik betaal alleen 125 euro per maand en that's it! Tankpas erbij, en op papier staat 10 000km prive, maar dit is just voor de belasting, mijn werkgever doet niet zo heel moeilijk behalve als ik Taxi chauffeur ga spelen.. Verhaal nu beetje clear?
Dat dus. Neem daarbij dat de TS 4 jaar lang 12x165 euro betaalt en hij dokt zowat die Aygo in zijn eentje.quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:40 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee. Niet duidelijk. Je geeft geen antwoord op de vraag. Die 125 euro die jij moet betalen, WAAR is dat voor? En zeg nou niet 'voor de auto' want dat snap ik wel. Maar op een lease auto krijg je van je werkgever een leasebudget van bedrag X. Maar daarnaast moet je, als je de leaseauto prive wil gebruiken, ook nog eens bijtelling betalen.
Een aygo begint bij 8.250 euro. Ik weet niet wat het % op dat ding is, maar ik vermoed 14%. Ik weet niet wat jouw belasting percentage is, maar met je nieuwe salaris gaat dat naar misschien wel naar 42%.
Dus. 14% van 8.250 (ik neem even de goedkoopste) is 1155 euro. 42% van 1155 euro is 485 euro. 485 / 12 = 40 euro.
In het geval van de goedkoopste auto gaat er aan bijtelling per maand bij een belastingpercentage van 42% 40 euro per maand van je salaris af, voor die auto.
Maar je moet ook al 125 euro betalen per maand. Dat maakt samen 165 euro per maand. Dan gaat je salaris wel 'omhoog' zeg je, maar dat moet dan al minimaal 165 euro zijn, anders ga je er per saldo met die auto erbij alsnog op achteruit.
Daarbij, je moet voor hun 2 uur per dag in de auto zitten en eerst had je niet eens een auto, en nu schepen ze je af met een fucking Aygo
Nee, dat is niet clear. Je gaat iig geen lease auto krijgen, dat weet ik wel zeker. Je gaat een andere constructie met hen aan, welke dat is ben ik nog niet achter.quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:42 schreef Christianc het volgende:
[..]
Deze kosten neemt mijn werkgever voor zijn rekening, ik betaal alleen 125 euro per maand en that's it! Tankpas erbij, en op papier staat 10 000km prive, maar dit is just voor de belasting, mijn werkgever doet niet zo heel moeilijk behalve als ik Taxi chauffeur ga spelen.. Verhaal nu beetje clear?
... wil je het nou niet snappen of ben je echt zo dom? Want ik weet wel wat er aan de hand is. JIj wil heel graag een leaseauto. Daar staar je je blind op. Hoe of wat maakt niet uit, als jij maar een 'auto van de zaak' hebt.quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:42 schreef Christianc het volgende:
[..]
Deze kosten neemt mijn werkgever voor zijn rekening, ik betaal alleen 125 euro per maand en that's it! Tankpas erbij, en op papier staat 10 000km prive, maar dit is just voor de belasting, mijn werkgever doet niet zo heel moeilijk behalve als ik Taxi chauffeur ga spelen.. Verhaal nu beetje clear?
quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:45 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
TS werkt zeker bij PeakIT of een soortgelijke uitbuiter?
GMTAquote:
Dat is waarschijnlijk zijn bijtelling + eigen bijdragequote:Op donderdag 23 juni 2011 11:40 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee. Niet duidelijk. Je geeft geen antwoord op de vraag. Die 125 euro die jij moet betalen, WAAR is dat voor? En zeg nou niet 'voor de auto' want dat snap ik wel. Maar op een lease auto krijg je van je werkgever een leasebudget van bedrag X. Maar daarnaast moet je, als je de leaseauto prive wil gebruiken, ook nog eens bijtelling betalen.
Een aygo begint bij 8.250 euro. Ik weet niet wat het % op dat ding is, maar ik vermoed 14%. Ik weet niet wat jouw belasting percentage is, maar met je nieuwe salaris gaat dat naar misschien wel naar 42%.
Dus. 14% van 8.250 (ik neem even de goedkoopste) is 1155 euro. 42% van 1155 euro is 485 euro. 485 / 12 = 40 euro.
In het geval van de goedkoopste auto gaat er aan bijtelling per maand bij een belastingpercentage van 42% 40 euro per maand van je salaris af, voor die auto.
Maar je moet ook al 125 euro betalen per maand. Dat maakt samen 165 euro per maand. Dan gaat je salaris wel 'omhoog' zeg je, maar dat moet dan al minimaal 165 euro zijn, anders ga je er per saldo met die auto erbij alsnog op achteruit.
Daarbij, je moet voor hun 2 uur per dag in de auto zitten en eerst had je niet eens een auto, en nu schepen ze je af met een fucking Aygo
Dus, jij kunt kiezen tussen je huidige baan met salarisverhoging en een bloody Aygo, of je gaat ergens anders werken waar je 2200 euro bruto gaat verdienen. Nou...![]()
Als je het zo bekijkt heb je inderdaad gelijk. Maar collega's van me hebben al 3 jaar of langer een auto en betalen gewoon elke maand 125 euro bruto per maand, betalen aan het einde van het jaar verder niks. Hoe moet ik het dan zien, ik zie verder geen extra kosten die van m'n salaris worden ingehouden dan die 125 euro?quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:45 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
... wil je het nou niet snappen of ben je echt zo dom? Want ik weet wel wat er aan de hand is. JIj wil heel graag een leaseauto. Daar staar je je blind op. Hoe of wat maakt niet uit, als jij maar een 'auto van de zaak' hebt.
Maar, dan draaien we het om. Ook prima. Die auto gaat jouw werkgever geld kosten. Hij moet geld betalen per maand om die auto te kunnen laten rijden door jou incl brandstof etc.
Een aygo kost 3x niks. Toch moet jij 125 euro per maand betalen en that's it, zeg jij. En welke kosten worden dan door die 125 euro gedekt, want ik heb zomaar het idee dat je met die 125 die aygo dan zelf aan 't betalen bent, dus niks bijdrage aan de kosten.
Ik weet niet wat de regeling is bij jullie jongen. Post de voorwaarden hier, zoals Scorpie vroeg, daar kunnen we eventueel wat mee.quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:57 schreef Christianc het volgende:
[..]
Als je het zo bekijkt heb je inderdaad gelijk. Maar collega's van me hebben al 3 jaar of langer een auto en betalen gewoon elke maand 125 euro bruto per maand, betalen aan het einde van het jaar verder niks. Hoe moet ik het dan zien, ik zie verder geen extra kosten die van m'n salaris worden ingehouden dan die 125 euro?
Ik heb er nog geen ervaring mee nee, maar misschien kan jij me informatie geven ?
Inderdaad. TS, we hebben je regeling nodig om er wat meer over te zeggen.quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:01 schreef Ra-z het volgende:
TS vraag eerst eens EXACT wat de leaseregeling is, wat betaal je aan bijtelling, wat betaal je aan eigen bijdrage (125 euro per maand voor een aygo is veel). anders kom je er gewoon niet achter wat je betaald en waarvoor
Vraag dan ook eens na wat je reiskostenvergoeding is...waarschijnlijk ben je met je reiskostenvergoeding voordeliger uit
Als je al zo genaaid wordt door je werkgever dan waarschijnlijk nietquote:Op donderdag 23 juni 2011 12:03 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Check dan ook gelijk even of je gratis van je auto afkomt als je uit dienst gaat.
Hoe upload je hier PDF's kan dat?quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:04 schreef Ra-z het volgende:
[..]
Als je al zo genaaid wordt door je werkgever dan waarschijnlijk niet
Zal je toekomstige ex werkgever leuk vinden...quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:06 schreef Christianc het volgende:
[..]
Hoe upload je hier PDF's kan dat?
Via een uploadsite kan dat ja.quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:06 schreef Christianc het volgende:
[..]
Hoe upload je hier PDF's kan dat?
GAST. doe dat nou niet man. Copy paste even wat relevante info uit dat ding hier, en haal verwijzingen naar bedrijfsnamen eventueel weg.quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:06 schreef Christianc het volgende:
[..]
Hoe upload je hier PDF's kan dat?
Het is heel simpel.quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:57 schreef Christianc het volgende:
Ik heb er nog geen ervaring mee nee, maar misschien kan jij me informatie geven ?
Dus het is goedkoper in dit opzicht om een lease auto te hebben dan een eigen auto op jaarbasis.quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:15 schreef sanger het volgende:
[..]
Het is heel simpel.
Als jij een leaseauto rijdt dan betaal je (forfaitair) over de waarde van de auto belasting. De belastingdienst ziet de auto namelijk als een stukje inkomen (feitelijk is dat ook zo omdat je je de kosten van een prive auto bespaart). Dit wordt over het algemeen bijtelling genoemd. Deze bijtelling bedraagt, afhankelijk van de auto, 14%/20%/25% van de cataloguswaarde. Dus per maand wordt er een X bedrag bij je inkomen opgeteld waarover loonbelasting wordt ingehouden. Dit blijkt meestal niet heel duidelijk uit een loonstrookje.
Daarnaast kan de werkgever een tegemoetkoming in de kosten vragen indien je de auto privegebruikt. Meestal wordt dit eigen bijdrage genoemd. Ik vermoed dat de ¤ 125 die jij steeds bedoeld een (netto) eigen bijdrage is.
De (netto) eigen bijdrage mag je echter weer verrekenen met je bbruto bijtelling, zodat deze bijdrage je netto alleen de tax shield kost.
Stel:
Auto van ¤ 10.000
Bijtelling 25%
Bijtelling per jaar ¤ 2.500
Bijtelling per maand ¤ 200 (bewust afgerond)
Eigen bijdrage ¤ 125
Belasting is 42%
In dit geval betaal je dus over ¤ 75 (200 bijtelling - 75 eigen bijdrage) loonbelasting. Dit is dus ¤ 75 * 42% = ¤ 31,50
Daarnaast betaal je ¤ 125 aan je werkgever.
In totaal betaal je dus voor de leaseauto ¤ 156,50 (¤ 31,50 via de belasting + ¤ 125 aan de werkgever).
Dat ligt aan het soort auto dat je krijgt. Bij een aygo is het zeker NIET de moeite waard. (voor een Audi A8 zou het dan wel weer de moeite waard zijn)quote:Dus het is goedkoper in dit opzicht om een lease auto te hebben dan een eigen auto op jaarbasis.
In deze berekening is nergens opgenomen wat zo een Aygo kost, dus dat kun je op basis van mijn eerdere post niet concluderenquote:Op donderdag 23 juni 2011 12:19 schreef Christianc het volgende:
[..]
Dus het is goedkoper in dit opzicht om een lease auto te hebben dan een eigen auto op jaarbasis.
Je vergeet de restwaarde nog...quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:54 schreef CoolGuy het volgende:
165 x12 x4 = 7.920 euro. De goedkoopste Aygo, waar ik van uit ben gegaan kost 8.250. TS betaald die auto dus gewoon volledig zelf![]()
Die wordt sinds een paar jaar natuurlijk al op de loonstrook ingehouden, dat kan in dit geval het verhaal wat vertroebelen: het is dus best mogelijk dat die E125 bestaat uit een deel eigen bijdrage en een deel bijtelling, maarja, daar zitten we met z'n allen over te gissen zolang TS die informatie niet heeft of geeft.quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:01 schreef CoolGuy het volgende:
Maar als jij besluit prive te rijden met die auto, dan moet je ook nog bijtelling betalen, en die betaal je aan de belasting.
Je bedoeld dat de werkgever een berekening zonder lease en met lease maakt, en er voor zorgt dat TS ¤ 125 lager uitkomt en het verschil tussen bijtelling en die ¤ 125 als eigen bijdrage inhoudt?quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:33 schreef anboni het volgende:
[..]
Je vergeet de restwaarde nog...
[..]
Die wordt sinds een paar jaar natuurlijk al op de loonstrook ingehouden, dat kan in dit geval het verhaal wat vertroebelen: het is dus best mogelijk dat die E125 bestaat uit een deel eigen bijdrage en een deel bijtelling, maarja, daar zitten we met z'n allen over te gissen zolang TS die informatie niet heeft of geeft.
TS, mocht je willen, upload hem even op een site als megaupload en PM mij de link. Ik wil er wel even naar kijken zonder de publiciteit.quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:06 schreef Christianc het volgende:
[..]
Hoe upload je hier PDF's kan dat?
Ik vergeet niks, ik denk laten we het nou niet direct té moeilijk maken, want het gaat TS nu al boven de petquote:Op donderdag 23 juni 2011 12:33 schreef anboni het volgende:
[..]
Je vergeet de restwaarde nog...
[..]
Die wordt sinds een paar jaar natuurlijk al op de loonstrook ingehouden, dat kan in dit geval het verhaal wat vertroebelen: het is dus best mogelijk dat die E125 bestaat uit een deel eigen bijdrage en een deel bijtelling, maarja, daar zitten we met z'n allen over te gissen zolang TS die informatie niet heeft of geeft.
Dit is appels met peren vergelijken. De waarde van een leaseauto is al snel 500 euro per maand. Ik kan bv kiezen. Neem ik geen leaseauto dan krijg ik 900 bruto per maand meerquote:Op donderdag 23 juni 2011 11:33 schreef pl4kkie het volgende:
TS hoe oud ben je? In welke branche werk je? 1500 euro bruto kreeg ik op me 16 als vakantie baan
Je gaat voor het gemak even voorbij aan het feit dat je er ook nog eens benzine in moet gooien. Ik rijd meestal alleen al voor 200 euro aan diesel op per maandquote:Op donderdag 23 juni 2011 12:33 schreef anboni het volgende:
[..]
Je vergeet de restwaarde nog...
[..]
Die wordt sinds een paar jaar natuurlijk al op de loonstrook ingehouden, dat kan in dit geval het verhaal wat vertroebelen: het is dus best mogelijk dat die E125 bestaat uit een deel eigen bijdrage en een deel bijtelling, maarja, daar zitten we met z'n allen over te gissen zolang TS die informatie niet heeft of geeft.
200 per maand? relatief weinigquote:Op donderdag 23 juni 2011 14:07 schreef ArnoKlaassen het volgende:
[..]
Je gaat voor het gemak even voorbij aan het feit dat je er ook nog eens benzine in moet gooien. Ik rijd meestal alleen al voor 200 euro aan diesel op per maand
Ik rij nu ook diesel, 1/22..quote:Op donderdag 23 juni 2011 14:07 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
200 per maand? relatief weinighoeveel verbruik je?
Neuh, ik bedoel eigenlijk meer dat de werkgever TS heeft verteld dat een leaseauto hem E125 op zijn loonstrook scheelt (zonder nader te specificeren). Maar goed, het is allemaal giswerk zolang TS geen nadere info geeft...quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:39 schreef sanger het volgende:
Je bedoeld dat de werkgever een berekening zonder lease en met lease maakt, en er voor zorgt dat TS ¤ 125 lager uitkomt en het verschil tussen bijtelling en die ¤ 125 als eigen bijdrage inhoudt?
Is wat omslachtig, maar het zou kunnen
Ik rij ook diesel, maar ik tank ongeveer 1,5x per week, a 75 euro per tankbeurt, maar ik maak dan ook wel rond de 60 a 70k km's per jaar.quote:Op donderdag 23 juni 2011 14:51 schreef Christianc het volgende:
[..]
Ik rij nu ook diesel, 1/22..
Ook 4x tanken per maand 65 euro per week.. dus ook al snel 245 euro per maand..
Ik denk dat ik op jaarbasis met de lease auto van Peak-IT goedkoper uit ben dan met mijn eigen auto...
Houd je er in je "berekingen" ook rekening mee dat je met een leaseauto geen reiskostenvergoeding meer zult krijgen?quote:Op donderdag 23 juni 2011 14:51 schreef Christianc het volgende:
[..]
Ik rij nu ook diesel, 1/22..
Ook 4x tanken per maand 65 euro per week.. dus ook al snel 245 euro per maand..
Ik denk dat ik op jaarbasis met de lease auto van Peak-IT goedkoper uit ben dan met mijn eigen auto...
Uiteraard, ik reken nu ~500 euro per maand.quote:Op donderdag 23 juni 2011 15:03 schreef anboni het volgende:
[..]
Houd je er in je "berekingen" ook rekening mee dat je met een leaseauto geen reiskostenvergoeding meer zult krijgen?
Waarom doe je het dan niet?quote:Op donderdag 23 juni 2011 15:14 schreef Christianc het volgende:
[..]
Uiteraard, ik reken nu ~500 euro per maand.
Prive: 285 per kwartaal belasting, verzekering 80 euro per maand
4 x 285 +
12 x 80 = 2100 euro.
12 x 125 euro = 1500
Dat scheelt mij dus op jaarbasis 600 euro + onderhoud + slijtage
Als je mijn 1e bericht leest, gaat het om de onderhandelingen tussen mij en Peak IT. om een tegemoetkoming tussen 1500 en 2200 (en de lease auto erbij), als ik 1700 krijg geboden ga ik erop achteruit, want standaard krijg je bij verlenging 68 euro bruto.. dan zou ik op 132 bruto overblijven, en als ik daar de auto van af haal zit ik alweer onder mijn huidige salaris...quote:
sterker nog, die werkgevrr verdient aan zijn auto gebruik...quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat dus. Neem daarbij dat de TS 4 jaar lang 12x165 euro betaalt en hij dokt zowat die Aygo in zijn eentje.
Wat zijn de nadelen waarop Peak It mij kan pakken dan? Dit word voor mij de 1e ervaring met al deze shit, dus kijk niet op dat ik deze vraag stel...quote:Op donderdag 23 juni 2011 16:21 schreef Diepvriez het volgende:
Dat doen ze heel graag bij bedrijven zoals Peak-IT en Centric enzo...
Ze verblinden jonge gasten met de 'mooie auto deal' en ze happen meteen....
Goed nadenken TS voordat je ja zegt.
Er zit tegenwoordig een blackbox in de auto met een knopje prive en zakelijk...quote:Op donderdag 23 juni 2011 16:14 schreef klusfoobje het volgende:
[..]
sterker nog, die werkgevrr verdient aan zijn auto gebruik...
Die km's brengt je werkgever namelijk fijntjes dubbeldik bij de opdrachtgever in rekening.
en voor de vorm, ja ja, heeft hij dan ook nog ff op papier dat jij een teveel aan km's gaatdokken.
Alleen voor de BD ? tuurlijk , slaap lekker verder... je krabbel staat eronder dus ze komen bij je terug...
een aigo.... mozes kriebel zeg,. das leuk voor je vriendin in de stad maar neem jij jezelf nu echt serieus ?
Zeg TS, heb je al eens voor jezelf bekeken hoevel 10.ooo km prive gebruik eigelijk is ? Das dus helemaal NIETS. elke dag kun je dan 27 km prive met de auto rijden...
Daarnaast mag je dan fijn een boekhouding gaan bijhouden want hoe bewijs je dat je zakelijk hebt gereden ? Een keertje omrijden ivm een file en plop, je bent 2 dagen prive km 's kwijt...
Niet te hoge eisen stellen, voor jou 10 anderen... Ik verwacht niet dat Peak die 2200 gaat matchen, zeker niet als er ook een auto bij zit. Als je bij Peak wilt blijven en voor die auto gaat, let dan goed op dat je dat leasecontract niet hoeft af te kopen als je voor einde looptijd uit dienst wilt. Verder goed laten uitspecificeren wat de kosten voor die auto nou echt en precies zijn (bijtelling of eigen bijdrage/bijdrage privegebruik). En vraag je nog eens goed af of je je echt wel iedere dag voor twee uur in een fokking aygo wilt vouwen, volgens mij kom je dan gebroken op je werk aan...quote:Op donderdag 23 juni 2011 15:55 schreef Christianc het volgende:
Daarvoor wou ik tips hebben hoe ik het het beste kan aanpakken...
Ik zie daar nog steeds je huidige reiskostenvergoeding niet in meegenomen.... Nattevingerberekening op basis van wat je tot nu toe hebt verteld: 1000km per week, ga uit dat dat 750km zakelijk is, 3000km per maand tegen E0.19/km is E570 per maand reiskostenvergoeding... Doe nu je berekening nog eens?quote:Op donderdag 23 juni 2011 15:14 schreef Christianc het volgende:
[..]
Uiteraard, ik reken nu ~500 euro per maand.
Prive: 285 per kwartaal belasting, verzekering 80 euro per maand
4 x 285 +
12 x 80 = 2100 euro.
12 x 125 euro = 1500
Dat scheelt mij dus op jaarbasis 600 euro + onderhoud + slijtage
Wat zou je zelf doen?quote:Op donderdag 23 juni 2011 16:31 schreef brulaap112 het volgende:
Je rijd nu in een diesel van 1250 kilo. 60.000 p/jaar.
Dat ga je nu doen in een Toyota Aygo? Kan je beter zelf 1 kopen 2e hands, scheelt je 300+ in wegenbelasting en verzekering terwijl je nog steeds 500+ aan vergoeding krijgt. Zo moet je denken.
Aanschaf 5500
Afschrijving 30% is 1650
Benzine 60.000 km = 4800
Onderhoud 1000?
Verzekering 450
Wegenwacht 50
10,000 prive
50.000x 0.19 zakelijk = 9500
Krijg je 129 p/maand en je rijd nog steeds gratis.
is 500 euro.quote:Op donderdag 23 juni 2011 16:30 schreef anboni het volgende:
[..]
Niet te hoge eisen stellen, voor jou 10 anderen... Ik verwacht niet dat Peak die 2200 gaat matchen, zeker niet als er ook een auto bij zit. Als je bij Peak wilt blijven en voor die auto gaat, let dan goed op dat je dat leasecontract niet hoeft af te kopen als je voor einde looptijd uit dienst wilt. Verder goed laten uitspecificeren wat de kosten voor die auto nou echt en precies zijn (bijtelling of eigen bijdrage/bijdrage privegebruik). En vraag je nog eens goed af of je je echt wel iedere dag voor twee uur in een fokking aygo wilt vouwen, volgens mij kom je dan gebroken op je werk aan...
Ohja, en
[..]
Ik zie daar nog steeds je huidige reiskostenvergoeding niet in meegenomen.... Nattevingerberekening op basis van wat je tot nu toe hebt verteld: 1000km per week, ga uit dat dat 750km zakelijk is, 3000km per maand tegen E0.19/km is E570 per maand reiskostenvergoeding... Doe nu je berekening nog eens?
Tot nu toe zit je je zo te lezen erg blind te staren op salaris en die auto. Ik zou me eerst afvragen of ik het werk die 2 uur reistijd per dag wel waard vind. Verder ook naar andere dingen kijken zoals groeimogelijkheden, opleidingen (je gaf al aan dat je bij Peak een opleiding kunt doen die je graag wilt doen, maar sluit die opleiding ook echt aan bij iets waar je in de toekomst mee verder wilt? en kan dat echt niet bij die andere werkgever?).quote:Op donderdag 23 juni 2011 17:00 schreef Christianc het volgende:
Wat zou je zelf doen in mijn positie dan?
Peak IT kennende kan je vast niet weg totdat je een minimum aantal jaren in dienst bent geweest. Ander loop je de kans om je cursus uit eigen zak te moeten terug betalen.quote:Maar het belangrijkste is waarschijnlijk nog wel dat je makkelijk bij Peak weg kunt als er zich een andere kans voordoet (vandaar dus: opletten dat je je leasecontract niet moet afkopen als je voortijdig weg gaat). Peak zal best een leuke club zijn om ervaring op te doen als starter, maar je wilt er niet vastzitten.
Dat is een vrij normale clausule bij een heleboel IT bedrijven. Bij mijn vorige werkgever werd iedere cursus 25% per 6 maanden 'afgeschreven', dus als je binnen 2 jaar na het volgen van een cursus weggaat, betaal je een deel terug. Niks mis mee (goed, het kan nog zijn dat Peak een onredelijk lange termijn hanteert, daar ken ik ze niet genoeg voor)quote:Op donderdag 23 juni 2011 17:35 schreef bug_me_not2 het volgende:
Peak IT kennende kan je vast niet weg totdat je een minimum aantal jaren in dienst bent geweest. Ander loop je de kans om je cursus uit eigen zak te moeten terug betalen.
Dat is helemaal niet vrij normaal.quote:Op donderdag 23 juni 2011 21:41 schreef anboni het volgende:
[..]
Dat is een vrij normale clausule bij een heleboel IT bedrijven. Bij mijn vorige werkgever werd iedere cursus 25% per 6 maanden 'afgeschreven', dus als je binnen 2 jaar na het volgen van een cursus weggaat, betaal je een deel terug. Niks mis mee (goed, het kan nog zijn dat Peak een onredelijk lange termijn hanteert, daar ken ik ze niet genoeg voor)
Maar goed, je hebt wel een punt dat dat ook iets is waar TS rekening mee moet houden als hij die cursus via Peak gaat doen.
Tuurlijk wel, de looptijd is misschien variabel, maar overal waar ik heb gezeten is dit bij vrij dure opleidingen standaard, minimaal 1 jaar.quote:Op donderdag 23 juni 2011 21:45 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet vrij normaal.
dat is wel normaal hoor. Zou lullig zijn als ze een cursus voor jou regelen en gaat volgen je als je klaar bent gelijk weg gaat naar een nieuwe werkgever. Worden ze niet echt blij vanquote:Op donderdag 23 juni 2011 21:45 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet vrij normaal.
De detacheerders die ik ken doen het allemaal niet. En dat zijn zo'n beetje de grote 4 hier in Nederland.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 07:22 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
dat is wel normaal hoor. Zou lullig zijn als ze een cursus voor jou regelen en gaat volgen je als je klaar bent gelijk weg gaat naar een nieuwe werkgever. Worden ze niet echt blij van
Bij ons is dat gewoon het risico van de werkgever, Alle cursussen die ik wil volgen kan ik toestemming voor krijgen, krijg ik toestemming mag ik ze volgen, wat vervolgens voor hun inhoud dat ik ze mij duurder wegzetten. Ben blij dat ze niet aan zulke wurgconstructies doen bij onsquote:Op vrijdag 24 juni 2011 07:22 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
dat is wel normaal hoor. Zou lullig zijn als ze een cursus voor jou regelen en gaat volgen je als je klaar bent gelijk weg gaat naar een nieuwe werkgever. Worden ze niet echt blij van
Mee eens, ze nemen bij peak-it jonge honden aan en doen alsof deze regeling de normaalste zaak van de wereld isquote:Op vrijdag 24 juni 2011 11:18 schreef klusfoobje het volgende:
Die hele 10k km prive is je reinste kolder.
Nou ik zou jullie vertellen, enkele collega's van me hebben allemaal een lease auto van Peak-IT, ze rijden er al enkele jaren in en betalen exact voor een Aygo 130 euro per maand inclusief tankpas. Ze hebben nog nooit de BD op hun dak gehad omdat deze auto's op de naam van Peak-IT staan. Ik heb de navraag is gedaan bij wat mensen die al enkele jaren bij Peak-IT werken en hun betalen alleen een x vast aantal euro's per maand wat ingehouden word van het jawel let op bruto salaris! Dus zo slecht is die regeling bij Peak-IT niet, ookal rij je dan in een kut Aygo.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:14 schreef klusfoobje het volgende:
idd. Lease wagen is een auto als extra en uitvoering voor je werk EN waar je inspraak hebt over het voertuig zelf.. Al het andere is gewoon een bedrijfsbus.
Ik ben overigens wel van mening dat je je best bewust mag zijn van je brandstof kosten bij hoog prive gebruik.
Ik heb destijds een dame leren kennen in het puntje van limburg. Das vanuit 030 toch best een tippel minimaal 2 keer per week.
Dat heb ik toen ter sprake gebracht bij mijn werkgever. Die waardeerde dat en gaf aan dat dat part of life is.
Hij verzocht me wel om niet aan een vakantie liefde uit spanje of italie te blijven hangen
Gast dat is de bijtelling van de auto, men gaat hier de mist in omdat je het als netto bedrag noemt zonder de herkomst erbij te vermeldenquote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:20 schreef Christianc het volgende:
[..]
Nou ik zou jullie vertellen, enkele collega's van me hebben allemaal een lease auto van Peak-IT, ze rijden er al enkele jaren in en betalen exact voor een Aygo 130 euro per maand inclusief tankpas. Ze hebben nog nooit de BD op hun dak gehad omdat deze auto's op de naam van Peak-IT staan. Ik heb de navraag is gedaan bij wat mensen die al enkele jaren bij Peak-IT werken en hun betalen alleen een x vast aantal euro's per maand wat ingehouden word van het jawel let op bruto salaris! Dus zo slecht is die regeling bij Peak-IT niet, ookal rij je dan in een kut Aygo
Onzin, BD kijkt hier niet naar. Ze willen alleen weten of je een auto van de zaak hebt en houden hierbij de uitstoot van de auto in de gaten. Aygo heeft een 20% bijtelling, een Polo Bluemotion 14%. Het zal ze een worst wezen hoeveel je ermee rijd.quote:En ja ze rijden onbeperkt aan kilometers. Die 10 000km prive op papier is puur voor de belastingdienst....![]()
Hoe betalen ze dat dan? Staat het onderaan de salarisstrook?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:20 schreef Christianc het volgende:
[..]
Nou ik zou jullie vertellen, enkele collega's van me hebben allemaal een lease auto van Peak-IT, ze rijden er al enkele jaren in en betalen exact voor een Aygo 130 euro per maand inclusief tankpas.
Waarom zouden ze?quote:Ze hebben nog nooit de BD op hun dak gehad omdat deze auto's op de naam van Peak-IT staan.
Dus de eigen bijdrage wordt van het brutoloon ingehouden? Weet je dat zeker, want dan is Peak namelijk wel kut. Dat mag namelijk niet volgens de Wet op de Loonbelasting.quote:Ik heb de navraag is gedaan bij wat mensen die al enkele jaren bij Peak-IT werken en hun betalen alleen een x vast aantal euro's per maand wat ingehouden word van het jawel let op bruto salaris! Dus zo slecht is die regeling bij Peak-IT niet, ookal rij je dan in een kut Aygo
Je betaald de BD het volle pond aan bijtelling, dus waarom zou die zich druk maken of je 10k per jaar rijd of meer? Sterker nog, ze willen graag dat je meer rijd omdat ze dan meer accijns en BTW inkomsten hebben (en daarop door redenerend ook meer IB inkomsten).quote:En ja ze rijden onbeperkt aan kilometers. Die 10 000km prive op papier is puur voor de belastingdienst....![]()
Waarom ben jij zo gebrandt op die auto? Want je OP geef je aan dat je uit bent op die auto.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:26 schreef Christianc het volgende:
Onzin, BD kijkt hier niet naar. Ze willen alleen weten of je een auto van de zaak hebt en houden hierbij de uitstoot van inde gaten. Aygo heeft een 20% bijtelling, een Polo Bluemotion 14%. Het zal ze een worst wezen hoeveel je ermee rijd.
Inderdaad, het zal ze een worst wezen.. dus ik kan gewoon onbeperkt met die Aygo rijden zonder dat ik buiten die 130 euro extra kosten krijg....
TS heeft het alleen over de bijtelling, slechts verkeerd verwoordquote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:26 schreef sanger het volgende:
Dus de eigen bijdrage wordt van het brutoloon ingehouden? Weet je dat zeker, want dan is Peak namelijk wel kut. Dat mag namelijk niet volgens de Wet op de Loonbelasting.
En hoe zit het dan met de bijtelling?
Het word inderdaad van je bruto salaris ingehouden, voordelig in dit geval voor je 8% vakantiegeld..quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:27 schreef Christianc het volgende:
[..]
Dus de eigen bijdrage wordt van het brutoloon ingehouden? Weet je dat zeker, want dan is Peak namelijk wel kut. Dat mag namelijk niet volgens de Wet op de Loonbelasting.
En hoe zit het dan met de bijtelling?
Het word inderdaad van je bruto salaris ingehouden, voordelig in dit geval voor je 8% vakantiegeld..quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:27 schreef Christianc het volgende:
[..]
Dus de eigen bijdrage wordt van het brutoloon ingehouden? Weet je dat zeker, want dan is Peak namelijk wel kut. Dat mag namelijk niet volgens de Wet op de Loonbelasting.
En hoe zit het dan met de bijtelling?
Behalve dat je met je werkgever bent overeen gekomen dat je max 10k per jaar mag rijden, en als je daaroverheen gaat ze je mogen belasten met extra kosten.....quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:26 schreef Christianc het volgende:
Inderdaad, het zal ze een worst wezen.. dus ik kan gewoon onbeperkt met die Aygo rijden zonder dat ik buiten die 130 euro extra kosten krijg....
Dat klopt, dat mogen ze, alleen dat doet Peak-IT niet... ik heb hier op de afdeling 7 Peak-ITérs zitten met een lease auto, en stuk ervan rijden als een Taxi chauffeurquote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:34 schreef sanger het volgende:
[..]
Behalve dat je met je werkgever bent overeen gekomen dat je max 10k per jaar mag rijden, en als je daaroverheen gaat ze je mogen belasten met extra kosten.....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |