Jij zit momenteel op de 1500 BRUTO en jouw doelstelling is dan een leaseauto. Je hebt je prioriteiten niet helemaal goed denk ik.quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:22 schreef Christianc het volgende:
Hi,
Ik wil graag even wat tips van jullie hebben. Ik heb binnenkort een onderhandelingsgesprek met mijn werkgever over salarisverhoging. Ik heb aangegeven dat ik bij een andere werkgever 2200 bruto kan verdienen met opleiding en alles er op en eraan.
Ik zit momenteel op 1500. Mijn doelstelling is om een lease auto te verkrijgen, die gaat er ook komen daar niet van. Alleen mijn werkgever wil me graag behouden dus ze gaan me tegemoet komen betreft salaris en lease auto. Hoe te onderhandelen betreft lease budget, dit bedraagt 125 euro per maand.
Graag tips!
Om al deze negatieve posten tegen te gaan. Mijn detarchering biedt mij deze auto aan voor 125 euro per maand van mijn salaris in te houden. Tankpas erbij + 10 000km prive!quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:25 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Jij zit momenteel op de 1500 BRUTO en jouw doelstelling is dan een leaseauto. Je hebt je prioriteiten niet helemaal goed denk ik.![]()
Daarbij, leasebudget van 125 euro per maand? Daar krijg je net een leuke fiets voor man
Om al deze negatieve posten tegen te gaan. Mijn detarchering biedt mij deze auto aan voor 125 euro per maand van mijn salaris in te houden. Tankpas erbij + 10 000km prive! Het gaat om een Toyota Aygo. Maar het gaat me om de onderhandelingen, graag tips!quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:27 schreef Scorpie het volgende:
WTF, 1500 bruto en een lease auto budget van 125 euro willen? WTF is dit.
Echt, om het nog maar een keer te illustreren: WTF. WTF.
WTF? WTF! What The Fuck is dit. What.
Dat is dan niet je leasebudget maar dat moet je gewoon zelf dokken. Vergeet je ook even de bijtelling niet? Daarnaast zou ik maar eens in het lease concept gaan verdiepen.quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:27 schreef Christianc het volgende:
[..]
Om al deze negatieve posten tegen te gaan. Mijn detarchering biedt mij deze auto aan voor 125 euro per maand van mijn salaris in te houden. Tankpas erbij + 10 000km prive!
WELKE auto? want dat zeg je er niet bij. Ik snap niet zo goed waarom je doelstelling een lease auto is. GEwoon om te kunnen zeggen dat je een leasebak hebt? of maakt het ook nog wat uit wat voor auto dat is?quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:27 schreef Christianc het volgende:
[..]
Om al deze negatieve posten tegen te gaan. Mijn detarchering biedt mij deze auto aan voor 125 euro per maand van mijn salaris in te houden. Tankpas erbij + 10 000km prive!
Nogmaals, ik werk voor een detarchering en zit per dag 2 uur in de auto. Mijn detarchering doet mij een Toyota Aygo voor 125 euro per maand. Het gaat me om de onderhandelingen. Ik ga dus van 1500 bruto naar een hoger salaris met lease auto(125 euro pm) dus het gaat om die 125 euro die ik elke maand moet inleveren. Maar er is me een salaris van 2200 geboden bij een andere werkgever maar daar zit niet het opleidingstraject bij die ik wil hebben.quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:30 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
WELKE auto? want dat zeg je er niet bij. Ik snap niet zo goed waarom je doelstelling een lease auto is. GEwoon om te kunnen zeggen dat je een leasebak hebt? of maakt het ook nog wat uit wat voor auto dat is?
En dan moet je voor die leaseauto 125 euro per maand van je salaris inhouden? Voor wat? Leasebudget of bijtelling? Want afhankelijk van welke auto dat is zou je in dat geval daarnaast ook nog bijtelling moeten gaan betalen.
En dat op een salaris van 1500 bruto. Lekker blind staren op die auto jongen, dan kom je er wel
21, ik werk voor een detarchering, dus dat is logisch dat het lager ligt als een directe werkgever. Opleidingstraject waar ik in zit in zit terzijde, want dat moet ik hebben.quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:33 schreef pl4kkie het volgende:
TS hoe oud ben je? In welke branche werk je? 1500 euro bruto kreeg ik op me 16 als vakantie baan
Nee. Kijk, je auto wordt door je werkgever ter beschikking gesteld, maar in Nederland wordt een lease auto als inkomen gerekend, wat we 'bijtelling' noemen. Over deze bijtelling moet JIJ belasting betalen. Jij moet dus uitrekenen hoeveel bijtelling je hebt en hoeveel het je per jaar kost aan belasting.quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:35 schreef Christianc het volgende:
[..]
Nogmaals, ik werk voor een detarchering en zit per dag 2 uur in de auto. Mijn detarchering doet mij een Toyota Aygo voor 125 euro per maand. Het gaat me om de onderhandelingen. Ik ga dus van 1500 bruto naar een hoger salaris met lease auto(125 euro pm) dus het gaat om die 125 euro die ik elke maand moet inleveren. Maar er is me een salaris van 2200 geboden bij een andere werkgever maar daar zit niet het opleidingstraject bij die ik wil hebben.
Duidelijk?
Deze kosten neemt mijn werkgever voor zijn rekening, ik betaal alleen 125 euro per maand en that's it! Tankpas erbij, en op papier staat 10 000km prive, maar dit is just voor de belasting, mijn werkgever doet niet zo heel moeilijk behalve als ik Taxi chauffeur ga spelen.. Verhaal nu beetje clear?quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:37 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee. Kijk, je auto wordt door je werkgever ter beschikking gesteld, maar in Nederland wordt een lease auto als inkomen gerekend, wat we 'bijtelling' noemen. Over deze bijtelling moet JIJ belasting betalen. Jij moet dus uitrekenen hoeveel bijtelling je hebt en hoeveel het je per jaar kost aan belasting.
Zie ook hier: http://www.goedkopeleaseauto.nl/bijtelling_calculator.php
Die 125 euro die jouw werkgever in wil houden van je loon is dus niet het enige wat je kwijt bent aan kosten. Die 125 euro is waarschijnlijk niks anders dan een manier van hen om jou geld uit je zakken te kloppen. Vraag eens naar het LEASEBUDGET wat je hebt. Dat is wat anders dan de INHOUDING van 125 euro.
Duidelijk?
Nee. Niet duidelijk. Je geeft geen antwoord op de vraag. Die 125 euro die jij moet betalen, WAAR is dat voor? En zeg nou niet 'voor de auto' want dat snap ik wel. Maar op een lease auto krijg je van je werkgever een leasebudget van bedrag X. Maar daarnaast moet je, als je de leaseauto prive wil gebruiken, ook nog eens bijtelling betalen.quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:35 schreef Christianc het volgende:
[..]
Nogmaals, ik werk voor een detarchering en zit per dag 2 uur in de auto. Mijn detarchering doet mij een Toyota Aygo voor 125 euro per maand. Het gaat me om de onderhandelingen. Ik ga dus van 1500 bruto naar een hoger salaris met lease auto(125 euro pm) dus het gaat om die 125 euro die ik elke maand moet inleveren. Maar er is me een salaris van 2200 geboden bij een andere werkgever maar daar zit niet het opleidingstraject bij die ik wil hebben.
Duidelijk?
detachering wil niet gelijk zeggen dat je een lager salaris hebt dan andere branches. Ondanks dat opleidingstraject zal ik toch maar is meer gaan onderhandelen over je salaris.quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:36 schreef Christianc het volgende:
[..]
21, ik werk voor een detarchering, dus dat is logisch dat het lager ligt als een directe werkgever. Opleidingstraject waar ik in zit in zit terzijde, want dat moet ik hebben.
Ik weet niet wat ze je hebben verteld, maar zo werkt het niet met een standaard lease concept.quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:39 schreef Christianc het volgende:
[..]
Deze kosten neemt mijn werkgever voor zijn rekening, ik betaal alleen 125 euro per maand en that's it! Tankpas erbij, en op papier staat 10 000km prive, maar dit is just voor de belasting, mijn werkgever doet niet zo heel moeilijk behalve als ik Taxi chauffeur ga spelen.. Verhaal nu beetje clear?
Deze kosten neemt mijn werkgever voor zijn rekening, ik betaal alleen 125 euro per maand en that's it! Tankpas erbij, en op papier staat 10 000km prive, maar dit is just voor de belasting, mijn werkgever doet niet zo heel moeilijk behalve als ik Taxi chauffeur ga spelen.. Verhaal nu beetje clear?quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:40 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee. Niet duidelijk. Je geeft geen antwoord op de vraag. Die 125 euro die jij moet betalen, WAAR is dat voor? En zeg nou niet 'voor de auto' want dat snap ik wel. Maar op een lease auto krijg je van je werkgever een leasebudget van bedrag X. Maar daarnaast moet je, als je de leaseauto prive wil gebruiken, ook nog eens bijtelling betalen.
Een aygo begint bij 8.250 euro. Ik weet niet wat het % op dat ding is, maar ik vermoed 14%. Ik weet niet wat jouw belasting percentage is, maar met je nieuwe salaris gaat dat naar misschien wel naar 42%.
Dus. 14% van 8.250 (ik neem even de goedkoopste) is 1155 euro. 42% van 1155 euro is 485 euro. 485 / 12 = 40 euro.
In het geval van de goedkoopste auto gaat er aan bijtelling per maand bij een belastingpercentage van 42% 40 euro per maand van je salaris af, voor die auto.
Maar je moet ook al 125 euro betalen per maand. Dat maakt samen 165 euro per maand. Dan gaat je salaris wel 'omhoog' zeg je, maar dat moet dan al minimaal 165 euro zijn, anders ga je er per saldo met die auto erbij alsnog op achteruit.
Daarbij, je moet voor hun 2 uur per dag in de auto zitten en eerst had je niet eens een auto, en nu schepen ze je af met een fucking Aygo
Dat is helemaal niet logisch.quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:36 schreef Christianc het volgende:
[..]
21, ik werk voor een detarchering, dus dat is logisch dat het lager ligt als een directe werkgever. Opleidingstraject waar ik in zit in zit terzijde, want dat moet ik hebben.
Voor ons wel, voor jou nog niet.quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:42 schreef Christianc het volgende:
[..]
Deze kosten neemt mijn werkgever voor zijn rekening, ik betaal alleen 125 euro per maand en that's it! Tankpas erbij, en op papier staat 10 000km prive, maar dit is just voor de belasting, mijn werkgever doet niet zo heel moeilijk behalve als ik Taxi chauffeur ga spelen.. Verhaal nu beetje clear?
Dat dus. Neem daarbij dat de TS 4 jaar lang 12x165 euro betaalt en hij dokt zowat die Aygo in zijn eentje.quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:40 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee. Niet duidelijk. Je geeft geen antwoord op de vraag. Die 125 euro die jij moet betalen, WAAR is dat voor? En zeg nou niet 'voor de auto' want dat snap ik wel. Maar op een lease auto krijg je van je werkgever een leasebudget van bedrag X. Maar daarnaast moet je, als je de leaseauto prive wil gebruiken, ook nog eens bijtelling betalen.
Een aygo begint bij 8.250 euro. Ik weet niet wat het % op dat ding is, maar ik vermoed 14%. Ik weet niet wat jouw belasting percentage is, maar met je nieuwe salaris gaat dat naar misschien wel naar 42%.
Dus. 14% van 8.250 (ik neem even de goedkoopste) is 1155 euro. 42% van 1155 euro is 485 euro. 485 / 12 = 40 euro.
In het geval van de goedkoopste auto gaat er aan bijtelling per maand bij een belastingpercentage van 42% 40 euro per maand van je salaris af, voor die auto.
Maar je moet ook al 125 euro betalen per maand. Dat maakt samen 165 euro per maand. Dan gaat je salaris wel 'omhoog' zeg je, maar dat moet dan al minimaal 165 euro zijn, anders ga je er per saldo met die auto erbij alsnog op achteruit.
Daarbij, je moet voor hun 2 uur per dag in de auto zitten en eerst had je niet eens een auto, en nu schepen ze je af met een fucking Aygo
Nee, dat is niet clear. Je gaat iig geen lease auto krijgen, dat weet ik wel zeker. Je gaat een andere constructie met hen aan, welke dat is ben ik nog niet achter.quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:42 schreef Christianc het volgende:
[..]
Deze kosten neemt mijn werkgever voor zijn rekening, ik betaal alleen 125 euro per maand en that's it! Tankpas erbij, en op papier staat 10 000km prive, maar dit is just voor de belasting, mijn werkgever doet niet zo heel moeilijk behalve als ik Taxi chauffeur ga spelen.. Verhaal nu beetje clear?
... wil je het nou niet snappen of ben je echt zo dom? Want ik weet wel wat er aan de hand is. JIj wil heel graag een leaseauto. Daar staar je je blind op. Hoe of wat maakt niet uit, als jij maar een 'auto van de zaak' hebt.quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:42 schreef Christianc het volgende:
[..]
Deze kosten neemt mijn werkgever voor zijn rekening, ik betaal alleen 125 euro per maand en that's it! Tankpas erbij, en op papier staat 10 000km prive, maar dit is just voor de belasting, mijn werkgever doet niet zo heel moeilijk behalve als ik Taxi chauffeur ga spelen.. Verhaal nu beetje clear?
quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:45 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
TS werkt zeker bij PeakIT of een soortgelijke uitbuiter?
GMTAquote:
Dat is waarschijnlijk zijn bijtelling + eigen bijdragequote:Op donderdag 23 juni 2011 11:40 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee. Niet duidelijk. Je geeft geen antwoord op de vraag. Die 125 euro die jij moet betalen, WAAR is dat voor? En zeg nou niet 'voor de auto' want dat snap ik wel. Maar op een lease auto krijg je van je werkgever een leasebudget van bedrag X. Maar daarnaast moet je, als je de leaseauto prive wil gebruiken, ook nog eens bijtelling betalen.
Een aygo begint bij 8.250 euro. Ik weet niet wat het % op dat ding is, maar ik vermoed 14%. Ik weet niet wat jouw belasting percentage is, maar met je nieuwe salaris gaat dat naar misschien wel naar 42%.
Dus. 14% van 8.250 (ik neem even de goedkoopste) is 1155 euro. 42% van 1155 euro is 485 euro. 485 / 12 = 40 euro.
In het geval van de goedkoopste auto gaat er aan bijtelling per maand bij een belastingpercentage van 42% 40 euro per maand van je salaris af, voor die auto.
Maar je moet ook al 125 euro betalen per maand. Dat maakt samen 165 euro per maand. Dan gaat je salaris wel 'omhoog' zeg je, maar dat moet dan al minimaal 165 euro zijn, anders ga je er per saldo met die auto erbij alsnog op achteruit.
Daarbij, je moet voor hun 2 uur per dag in de auto zitten en eerst had je niet eens een auto, en nu schepen ze je af met een fucking Aygo
Dus, jij kunt kiezen tussen je huidige baan met salarisverhoging en een bloody Aygo, of je gaat ergens anders werken waar je 2200 euro bruto gaat verdienen. Nou...![]()
Als je het zo bekijkt heb je inderdaad gelijk. Maar collega's van me hebben al 3 jaar of langer een auto en betalen gewoon elke maand 125 euro bruto per maand, betalen aan het einde van het jaar verder niks. Hoe moet ik het dan zien, ik zie verder geen extra kosten die van m'n salaris worden ingehouden dan die 125 euro?quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:45 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
... wil je het nou niet snappen of ben je echt zo dom? Want ik weet wel wat er aan de hand is. JIj wil heel graag een leaseauto. Daar staar je je blind op. Hoe of wat maakt niet uit, als jij maar een 'auto van de zaak' hebt.
Maar, dan draaien we het om. Ook prima. Die auto gaat jouw werkgever geld kosten. Hij moet geld betalen per maand om die auto te kunnen laten rijden door jou incl brandstof etc.
Een aygo kost 3x niks. Toch moet jij 125 euro per maand betalen en that's it, zeg jij. En welke kosten worden dan door die 125 euro gedekt, want ik heb zomaar het idee dat je met die 125 die aygo dan zelf aan 't betalen bent, dus niks bijdrage aan de kosten.
Ik weet niet wat de regeling is bij jullie jongen. Post de voorwaarden hier, zoals Scorpie vroeg, daar kunnen we eventueel wat mee.quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:57 schreef Christianc het volgende:
[..]
Als je het zo bekijkt heb je inderdaad gelijk. Maar collega's van me hebben al 3 jaar of langer een auto en betalen gewoon elke maand 125 euro bruto per maand, betalen aan het einde van het jaar verder niks. Hoe moet ik het dan zien, ik zie verder geen extra kosten die van m'n salaris worden ingehouden dan die 125 euro?
Ik heb er nog geen ervaring mee nee, maar misschien kan jij me informatie geven ?
Inderdaad. TS, we hebben je regeling nodig om er wat meer over te zeggen.quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:01 schreef Ra-z het volgende:
TS vraag eerst eens EXACT wat de leaseregeling is, wat betaal je aan bijtelling, wat betaal je aan eigen bijdrage (125 euro per maand voor een aygo is veel). anders kom je er gewoon niet achter wat je betaald en waarvoor
Vraag dan ook eens na wat je reiskostenvergoeding is...waarschijnlijk ben je met je reiskostenvergoeding voordeliger uit
Als je al zo genaaid wordt door je werkgever dan waarschijnlijk nietquote:Op donderdag 23 juni 2011 12:03 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Check dan ook gelijk even of je gratis van je auto afkomt als je uit dienst gaat.
Hoe upload je hier PDF's kan dat?quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:04 schreef Ra-z het volgende:
[..]
Als je al zo genaaid wordt door je werkgever dan waarschijnlijk niet
Zal je toekomstige ex werkgever leuk vinden...quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:06 schreef Christianc het volgende:
[..]
Hoe upload je hier PDF's kan dat?
Via een uploadsite kan dat ja.quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:06 schreef Christianc het volgende:
[..]
Hoe upload je hier PDF's kan dat?
GAST. doe dat nou niet man. Copy paste even wat relevante info uit dat ding hier, en haal verwijzingen naar bedrijfsnamen eventueel weg.quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:06 schreef Christianc het volgende:
[..]
Hoe upload je hier PDF's kan dat?
Het is heel simpel.quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:57 schreef Christianc het volgende:
Ik heb er nog geen ervaring mee nee, maar misschien kan jij me informatie geven ?
Dus het is goedkoper in dit opzicht om een lease auto te hebben dan een eigen auto op jaarbasis.quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:15 schreef sanger het volgende:
[..]
Het is heel simpel.
Als jij een leaseauto rijdt dan betaal je (forfaitair) over de waarde van de auto belasting. De belastingdienst ziet de auto namelijk als een stukje inkomen (feitelijk is dat ook zo omdat je je de kosten van een prive auto bespaart). Dit wordt over het algemeen bijtelling genoemd. Deze bijtelling bedraagt, afhankelijk van de auto, 14%/20%/25% van de cataloguswaarde. Dus per maand wordt er een X bedrag bij je inkomen opgeteld waarover loonbelasting wordt ingehouden. Dit blijkt meestal niet heel duidelijk uit een loonstrookje.
Daarnaast kan de werkgever een tegemoetkoming in de kosten vragen indien je de auto privegebruikt. Meestal wordt dit eigen bijdrage genoemd. Ik vermoed dat de ¤ 125 die jij steeds bedoeld een (netto) eigen bijdrage is.
De (netto) eigen bijdrage mag je echter weer verrekenen met je bbruto bijtelling, zodat deze bijdrage je netto alleen de tax shield kost.
Stel:
Auto van ¤ 10.000
Bijtelling 25%
Bijtelling per jaar ¤ 2.500
Bijtelling per maand ¤ 200 (bewust afgerond)
Eigen bijdrage ¤ 125
Belasting is 42%
In dit geval betaal je dus over ¤ 75 (200 bijtelling - 75 eigen bijdrage) loonbelasting. Dit is dus ¤ 75 * 42% = ¤ 31,50
Daarnaast betaal je ¤ 125 aan je werkgever.
In totaal betaal je dus voor de leaseauto ¤ 156,50 (¤ 31,50 via de belasting + ¤ 125 aan de werkgever).
Dat ligt aan het soort auto dat je krijgt. Bij een aygo is het zeker NIET de moeite waard. (voor een Audi A8 zou het dan wel weer de moeite waard zijn)quote:Dus het is goedkoper in dit opzicht om een lease auto te hebben dan een eigen auto op jaarbasis.
In deze berekening is nergens opgenomen wat zo een Aygo kost, dus dat kun je op basis van mijn eerdere post niet concluderenquote:Op donderdag 23 juni 2011 12:19 schreef Christianc het volgende:
[..]
Dus het is goedkoper in dit opzicht om een lease auto te hebben dan een eigen auto op jaarbasis.
Je vergeet de restwaarde nog...quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:54 schreef CoolGuy het volgende:
165 x12 x4 = 7.920 euro. De goedkoopste Aygo, waar ik van uit ben gegaan kost 8.250. TS betaald die auto dus gewoon volledig zelf![]()
Die wordt sinds een paar jaar natuurlijk al op de loonstrook ingehouden, dat kan in dit geval het verhaal wat vertroebelen: het is dus best mogelijk dat die E125 bestaat uit een deel eigen bijdrage en een deel bijtelling, maarja, daar zitten we met z'n allen over te gissen zolang TS die informatie niet heeft of geeft.quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:01 schreef CoolGuy het volgende:
Maar als jij besluit prive te rijden met die auto, dan moet je ook nog bijtelling betalen, en die betaal je aan de belasting.
Je bedoeld dat de werkgever een berekening zonder lease en met lease maakt, en er voor zorgt dat TS ¤ 125 lager uitkomt en het verschil tussen bijtelling en die ¤ 125 als eigen bijdrage inhoudt?quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:33 schreef anboni het volgende:
[..]
Je vergeet de restwaarde nog...
[..]
Die wordt sinds een paar jaar natuurlijk al op de loonstrook ingehouden, dat kan in dit geval het verhaal wat vertroebelen: het is dus best mogelijk dat die E125 bestaat uit een deel eigen bijdrage en een deel bijtelling, maarja, daar zitten we met z'n allen over te gissen zolang TS die informatie niet heeft of geeft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |