Waarom doe je het dan niet?quote:Op donderdag 23 juni 2011 15:14 schreef Christianc het volgende:
[..]
Uiteraard, ik reken nu ~500 euro per maand.
Prive: 285 per kwartaal belasting, verzekering 80 euro per maand
4 x 285 +
12 x 80 = 2100 euro.
12 x 125 euro = 1500
Dat scheelt mij dus op jaarbasis 600 euro + onderhoud + slijtage
Als je mijn 1e bericht leest, gaat het om de onderhandelingen tussen mij en Peak IT. om een tegemoetkoming tussen 1500 en 2200 (en de lease auto erbij), als ik 1700 krijg geboden ga ik erop achteruit, want standaard krijg je bij verlenging 68 euro bruto.. dan zou ik op 132 bruto overblijven, en als ik daar de auto van af haal zit ik alweer onder mijn huidige salaris...quote:
sterker nog, die werkgevrr verdient aan zijn auto gebruik...quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat dus. Neem daarbij dat de TS 4 jaar lang 12x165 euro betaalt en hij dokt zowat die Aygo in zijn eentje.
Wat zijn de nadelen waarop Peak It mij kan pakken dan? Dit word voor mij de 1e ervaring met al deze shit, dus kijk niet op dat ik deze vraag stel...quote:Op donderdag 23 juni 2011 16:21 schreef Diepvriez het volgende:
Dat doen ze heel graag bij bedrijven zoals Peak-IT en Centric enzo...
Ze verblinden jonge gasten met de 'mooie auto deal' en ze happen meteen....
Goed nadenken TS voordat je ja zegt.
Er zit tegenwoordig een blackbox in de auto met een knopje prive en zakelijk...quote:Op donderdag 23 juni 2011 16:14 schreef klusfoobje het volgende:
[..]
sterker nog, die werkgevrr verdient aan zijn auto gebruik...
Die km's brengt je werkgever namelijk fijntjes dubbeldik bij de opdrachtgever in rekening.
en voor de vorm, ja ja, heeft hij dan ook nog ff op papier dat jij een teveel aan km's gaatdokken.
Alleen voor de BD ? tuurlijk , slaap lekker verder... je krabbel staat eronder dus ze komen bij je terug...
een aigo.... mozes kriebel zeg,. das leuk voor je vriendin in de stad maar neem jij jezelf nu echt serieus ?
Zeg TS, heb je al eens voor jezelf bekeken hoevel 10.ooo km prive gebruik eigelijk is ? Das dus helemaal NIETS. elke dag kun je dan 27 km prive met de auto rijden...
Daarnaast mag je dan fijn een boekhouding gaan bijhouden want hoe bewijs je dat je zakelijk hebt gereden ? Een keertje omrijden ivm een file en plop, je bent 2 dagen prive km 's kwijt...
Niet te hoge eisen stellen, voor jou 10 anderen... Ik verwacht niet dat Peak die 2200 gaat matchen, zeker niet als er ook een auto bij zit. Als je bij Peak wilt blijven en voor die auto gaat, let dan goed op dat je dat leasecontract niet hoeft af te kopen als je voor einde looptijd uit dienst wilt. Verder goed laten uitspecificeren wat de kosten voor die auto nou echt en precies zijn (bijtelling of eigen bijdrage/bijdrage privegebruik). En vraag je nog eens goed af of je je echt wel iedere dag voor twee uur in een fokking aygo wilt vouwen, volgens mij kom je dan gebroken op je werk aan...quote:Op donderdag 23 juni 2011 15:55 schreef Christianc het volgende:
Daarvoor wou ik tips hebben hoe ik het het beste kan aanpakken...
Ik zie daar nog steeds je huidige reiskostenvergoeding niet in meegenomen.... Nattevingerberekening op basis van wat je tot nu toe hebt verteld: 1000km per week, ga uit dat dat 750km zakelijk is, 3000km per maand tegen E0.19/km is E570 per maand reiskostenvergoeding... Doe nu je berekening nog eens?quote:Op donderdag 23 juni 2011 15:14 schreef Christianc het volgende:
[..]
Uiteraard, ik reken nu ~500 euro per maand.
Prive: 285 per kwartaal belasting, verzekering 80 euro per maand
4 x 285 +
12 x 80 = 2100 euro.
12 x 125 euro = 1500
Dat scheelt mij dus op jaarbasis 600 euro + onderhoud + slijtage
Wat zou je zelf doen?quote:Op donderdag 23 juni 2011 16:31 schreef brulaap112 het volgende:
Je rijd nu in een diesel van 1250 kilo. 60.000 p/jaar.
Dat ga je nu doen in een Toyota Aygo? Kan je beter zelf 1 kopen 2e hands, scheelt je 300+ in wegenbelasting en verzekering terwijl je nog steeds 500+ aan vergoeding krijgt. Zo moet je denken.
Aanschaf 5500
Afschrijving 30% is 1650
Benzine 60.000 km = 4800
Onderhoud 1000?
Verzekering 450
Wegenwacht 50
10,000 prive
50.000x 0.19 zakelijk = 9500
Krijg je 129 p/maand en je rijd nog steeds gratis.
is 500 euro.quote:Op donderdag 23 juni 2011 16:30 schreef anboni het volgende:
[..]
Niet te hoge eisen stellen, voor jou 10 anderen... Ik verwacht niet dat Peak die 2200 gaat matchen, zeker niet als er ook een auto bij zit. Als je bij Peak wilt blijven en voor die auto gaat, let dan goed op dat je dat leasecontract niet hoeft af te kopen als je voor einde looptijd uit dienst wilt. Verder goed laten uitspecificeren wat de kosten voor die auto nou echt en precies zijn (bijtelling of eigen bijdrage/bijdrage privegebruik). En vraag je nog eens goed af of je je echt wel iedere dag voor twee uur in een fokking aygo wilt vouwen, volgens mij kom je dan gebroken op je werk aan...
Ohja, en
[..]
Ik zie daar nog steeds je huidige reiskostenvergoeding niet in meegenomen.... Nattevingerberekening op basis van wat je tot nu toe hebt verteld: 1000km per week, ga uit dat dat 750km zakelijk is, 3000km per maand tegen E0.19/km is E570 per maand reiskostenvergoeding... Doe nu je berekening nog eens?
Tot nu toe zit je je zo te lezen erg blind te staren op salaris en die auto. Ik zou me eerst afvragen of ik het werk die 2 uur reistijd per dag wel waard vind. Verder ook naar andere dingen kijken zoals groeimogelijkheden, opleidingen (je gaf al aan dat je bij Peak een opleiding kunt doen die je graag wilt doen, maar sluit die opleiding ook echt aan bij iets waar je in de toekomst mee verder wilt? en kan dat echt niet bij die andere werkgever?).quote:Op donderdag 23 juni 2011 17:00 schreef Christianc het volgende:
Wat zou je zelf doen in mijn positie dan?
Peak IT kennende kan je vast niet weg totdat je een minimum aantal jaren in dienst bent geweest. Ander loop je de kans om je cursus uit eigen zak te moeten terug betalen.quote:Maar het belangrijkste is waarschijnlijk nog wel dat je makkelijk bij Peak weg kunt als er zich een andere kans voordoet (vandaar dus: opletten dat je je leasecontract niet moet afkopen als je voortijdig weg gaat). Peak zal best een leuke club zijn om ervaring op te doen als starter, maar je wilt er niet vastzitten.
Dat is een vrij normale clausule bij een heleboel IT bedrijven. Bij mijn vorige werkgever werd iedere cursus 25% per 6 maanden 'afgeschreven', dus als je binnen 2 jaar na het volgen van een cursus weggaat, betaal je een deel terug. Niks mis mee (goed, het kan nog zijn dat Peak een onredelijk lange termijn hanteert, daar ken ik ze niet genoeg voor)quote:Op donderdag 23 juni 2011 17:35 schreef bug_me_not2 het volgende:
Peak IT kennende kan je vast niet weg totdat je een minimum aantal jaren in dienst bent geweest. Ander loop je de kans om je cursus uit eigen zak te moeten terug betalen.
Dat is helemaal niet vrij normaal.quote:Op donderdag 23 juni 2011 21:41 schreef anboni het volgende:
[..]
Dat is een vrij normale clausule bij een heleboel IT bedrijven. Bij mijn vorige werkgever werd iedere cursus 25% per 6 maanden 'afgeschreven', dus als je binnen 2 jaar na het volgen van een cursus weggaat, betaal je een deel terug. Niks mis mee (goed, het kan nog zijn dat Peak een onredelijk lange termijn hanteert, daar ken ik ze niet genoeg voor)
Maar goed, je hebt wel een punt dat dat ook iets is waar TS rekening mee moet houden als hij die cursus via Peak gaat doen.
Tuurlijk wel, de looptijd is misschien variabel, maar overal waar ik heb gezeten is dit bij vrij dure opleidingen standaard, minimaal 1 jaar.quote:Op donderdag 23 juni 2011 21:45 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet vrij normaal.
dat is wel normaal hoor. Zou lullig zijn als ze een cursus voor jou regelen en gaat volgen je als je klaar bent gelijk weg gaat naar een nieuwe werkgever. Worden ze niet echt blij vanquote:Op donderdag 23 juni 2011 21:45 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet vrij normaal.
De detacheerders die ik ken doen het allemaal niet. En dat zijn zo'n beetje de grote 4 hier in Nederland.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 07:22 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
dat is wel normaal hoor. Zou lullig zijn als ze een cursus voor jou regelen en gaat volgen je als je klaar bent gelijk weg gaat naar een nieuwe werkgever. Worden ze niet echt blij van
Bij ons is dat gewoon het risico van de werkgever, Alle cursussen die ik wil volgen kan ik toestemming voor krijgen, krijg ik toestemming mag ik ze volgen, wat vervolgens voor hun inhoud dat ik ze mij duurder wegzetten. Ben blij dat ze niet aan zulke wurgconstructies doen bij onsquote:Op vrijdag 24 juni 2011 07:22 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
dat is wel normaal hoor. Zou lullig zijn als ze een cursus voor jou regelen en gaat volgen je als je klaar bent gelijk weg gaat naar een nieuwe werkgever. Worden ze niet echt blij van
Mee eens, ze nemen bij peak-it jonge honden aan en doen alsof deze regeling de normaalste zaak van de wereld isquote:Op vrijdag 24 juni 2011 11:18 schreef klusfoobje het volgende:
Die hele 10k km prive is je reinste kolder.
Nou ik zou jullie vertellen, enkele collega's van me hebben allemaal een lease auto van Peak-IT, ze rijden er al enkele jaren in en betalen exact voor een Aygo 130 euro per maand inclusief tankpas. Ze hebben nog nooit de BD op hun dak gehad omdat deze auto's op de naam van Peak-IT staan. Ik heb de navraag is gedaan bij wat mensen die al enkele jaren bij Peak-IT werken en hun betalen alleen een x vast aantal euro's per maand wat ingehouden word van het jawel let op bruto salaris! Dus zo slecht is die regeling bij Peak-IT niet, ookal rij je dan in een kut Aygo.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:14 schreef klusfoobje het volgende:
idd. Lease wagen is een auto als extra en uitvoering voor je werk EN waar je inspraak hebt over het voertuig zelf.. Al het andere is gewoon een bedrijfsbus.
Ik ben overigens wel van mening dat je je best bewust mag zijn van je brandstof kosten bij hoog prive gebruik.
Ik heb destijds een dame leren kennen in het puntje van limburg. Das vanuit 030 toch best een tippel minimaal 2 keer per week.
Dat heb ik toen ter sprake gebracht bij mijn werkgever. Die waardeerde dat en gaf aan dat dat part of life is.
Hij verzocht me wel om niet aan een vakantie liefde uit spanje of italie te blijven hangen
Gast dat is de bijtelling van de auto, men gaat hier de mist in omdat je het als netto bedrag noemt zonder de herkomst erbij te vermeldenquote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:20 schreef Christianc het volgende:
[..]
Nou ik zou jullie vertellen, enkele collega's van me hebben allemaal een lease auto van Peak-IT, ze rijden er al enkele jaren in en betalen exact voor een Aygo 130 euro per maand inclusief tankpas. Ze hebben nog nooit de BD op hun dak gehad omdat deze auto's op de naam van Peak-IT staan. Ik heb de navraag is gedaan bij wat mensen die al enkele jaren bij Peak-IT werken en hun betalen alleen een x vast aantal euro's per maand wat ingehouden word van het jawel let op bruto salaris! Dus zo slecht is die regeling bij Peak-IT niet, ookal rij je dan in een kut Aygo
Onzin, BD kijkt hier niet naar. Ze willen alleen weten of je een auto van de zaak hebt en houden hierbij de uitstoot van de auto in de gaten. Aygo heeft een 20% bijtelling, een Polo Bluemotion 14%. Het zal ze een worst wezen hoeveel je ermee rijd.quote:En ja ze rijden onbeperkt aan kilometers. Die 10 000km prive op papier is puur voor de belastingdienst....![]()
Hoe betalen ze dat dan? Staat het onderaan de salarisstrook?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:20 schreef Christianc het volgende:
[..]
Nou ik zou jullie vertellen, enkele collega's van me hebben allemaal een lease auto van Peak-IT, ze rijden er al enkele jaren in en betalen exact voor een Aygo 130 euro per maand inclusief tankpas.
Waarom zouden ze?quote:Ze hebben nog nooit de BD op hun dak gehad omdat deze auto's op de naam van Peak-IT staan.
Dus de eigen bijdrage wordt van het brutoloon ingehouden? Weet je dat zeker, want dan is Peak namelijk wel kut. Dat mag namelijk niet volgens de Wet op de Loonbelasting.quote:Ik heb de navraag is gedaan bij wat mensen die al enkele jaren bij Peak-IT werken en hun betalen alleen een x vast aantal euro's per maand wat ingehouden word van het jawel let op bruto salaris! Dus zo slecht is die regeling bij Peak-IT niet, ookal rij je dan in een kut Aygo
Je betaald de BD het volle pond aan bijtelling, dus waarom zou die zich druk maken of je 10k per jaar rijd of meer? Sterker nog, ze willen graag dat je meer rijd omdat ze dan meer accijns en BTW inkomsten hebben (en daarop door redenerend ook meer IB inkomsten).quote:En ja ze rijden onbeperkt aan kilometers. Die 10 000km prive op papier is puur voor de belastingdienst....![]()
Waarom ben jij zo gebrandt op die auto? Want je OP geef je aan dat je uit bent op die auto.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:26 schreef Christianc het volgende:
Onzin, BD kijkt hier niet naar. Ze willen alleen weten of je een auto van de zaak hebt en houden hierbij de uitstoot van inde gaten. Aygo heeft een 20% bijtelling, een Polo Bluemotion 14%. Het zal ze een worst wezen hoeveel je ermee rijd.
Inderdaad, het zal ze een worst wezen.. dus ik kan gewoon onbeperkt met die Aygo rijden zonder dat ik buiten die 130 euro extra kosten krijg....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |