abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 juni 2011 @ 15:51:12 #61
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_98557894
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 15:14 schreef Christianc het volgende:

[..]

Uiteraard, ik reken nu ~500 euro per maand.

Prive: 285 per kwartaal belasting, verzekering 80 euro per maand
4 x 285 +
12 x 80 = 2100 euro.

12 x 125 euro = 1500

Dat scheelt mij dus op jaarbasis 600 euro + onderhoud + slijtage
Waarom doe je het dan niet?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_98558156
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 15:51 schreef sanger het volgende:

[..]

Waarom doe je het dan niet?
Als je mijn 1e bericht leest, gaat het om de onderhandelingen tussen mij en Peak IT. om een tegemoetkoming tussen 1500 en 2200 (en de lease auto erbij), als ik 1700 krijg geboden ga ik erop achteruit, want standaard krijg je bij verlenging 68 euro bruto.. dan zou ik op 132 bruto overblijven, en als ik daar de auto van af haal zit ik alweer onder mijn huidige salaris...

Daarvoor wou ik tips hebben hoe ik het het beste kan aanpakken...
  donderdag 23 juni 2011 @ 16:14:22 #63
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_98559141
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 11:43 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat dus. Neem daarbij dat de TS 4 jaar lang 12x165 euro betaalt en hij dokt zowat die Aygo in zijn eentje.
sterker nog, die werkgevrr verdient aan zijn auto gebruik...

Die km's brengt je werkgever namelijk fijntjes dubbeldik bij de opdrachtgever in rekening.

en voor de vorm, ja ja, heeft hij dan ook nog ff op papier dat jij een teveel aan km's gaatdokken.

Alleen voor de BD ? tuurlijk , slaap lekker verder... je krabbel staat eronder dus ze komen bij je terug...

een aigo.... mozes kriebel zeg,. das leuk voor je vriendin in de stad maar neem jij jezelf nu echt serieus ?

Zeg TS, heb je al eens voor jezelf bekeken hoevel 10.ooo km prive gebruik eigelijk is ? Das dus helemaal NIETS. elke dag kun je dan 27 km prive met de auto rijden...
Daarnaast mag je dan fijn een boekhouding gaan bijhouden want hoe bewijs je dat je zakelijk hebt gereden ? Een keertje omrijden ivm een file en plop, je bent 2 dagen prive km 's kwijt...
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  donderdag 23 juni 2011 @ 16:21:08 #64
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_98559470
Dat doen ze heel graag bij bedrijven zoals Peak-IT en Centric enzo...
Ze verblinden jonge gasten met de 'mooie auto deal' en ze happen meteen....

Goed nadenken TS voordat je ja zegt.
zo goed..?
pi_98559622
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 16:21 schreef Diepvriez het volgende:
Dat doen ze heel graag bij bedrijven zoals Peak-IT en Centric enzo...
Ze verblinden jonge gasten met de 'mooie auto deal' en ze happen meteen....

Goed nadenken TS voordat je ja zegt.
Wat zijn de nadelen waarop Peak It mij kan pakken dan? Dit word voor mij de 1e ervaring met al deze shit, dus kijk niet op dat ik deze vraag stel...

En wat is TS?
pi_98559682
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 16:14 schreef klusfoobje het volgende:

[..]

sterker nog, die werkgevrr verdient aan zijn auto gebruik...

Die km's brengt je werkgever namelijk fijntjes dubbeldik bij de opdrachtgever in rekening.

en voor de vorm, ja ja, heeft hij dan ook nog ff op papier dat jij een teveel aan km's gaatdokken.

Alleen voor de BD ? tuurlijk , slaap lekker verder... je krabbel staat eronder dus ze komen bij je terug...

een aigo.... mozes kriebel zeg,. das leuk voor je vriendin in de stad maar neem jij jezelf nu echt serieus ?

Zeg TS, heb je al eens voor jezelf bekeken hoevel 10.ooo km prive gebruik eigelijk is ? Das dus helemaal NIETS. elke dag kun je dan 27 km prive met de auto rijden...
Daarnaast mag je dan fijn een boekhouding gaan bijhouden want hoe bewijs je dat je zakelijk hebt gereden ? Een keertje omrijden ivm een file en plop, je bent 2 dagen prive km 's kwijt...
Er zit tegenwoordig een blackbox in de auto met een knopje prive en zakelijk...

Zou je dan toch een eigen auto houden of een lease auto?
pi_98559910
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 15:55 schreef Christianc het volgende:
Daarvoor wou ik tips hebben hoe ik het het beste kan aanpakken...
Niet te hoge eisen stellen, voor jou 10 anderen... Ik verwacht niet dat Peak die 2200 gaat matchen, zeker niet als er ook een auto bij zit. Als je bij Peak wilt blijven en voor die auto gaat, let dan goed op dat je dat leasecontract niet hoeft af te kopen als je voor einde looptijd uit dienst wilt. Verder goed laten uitspecificeren wat de kosten voor die auto nou echt en precies zijn (bijtelling of eigen bijdrage/bijdrage privegebruik). En vraag je nog eens goed af of je je echt wel iedere dag voor twee uur in een fokking aygo wilt vouwen, volgens mij kom je dan gebroken op je werk aan...

Ohja, en

quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 15:14 schreef Christianc het volgende:

[..]

Uiteraard, ik reken nu ~500 euro per maand.

Prive: 285 per kwartaal belasting, verzekering 80 euro per maand
4 x 285 +
12 x 80 = 2100 euro.

12 x 125 euro = 1500

Dat scheelt mij dus op jaarbasis 600 euro + onderhoud + slijtage
Ik zie daar nog steeds je huidige reiskostenvergoeding niet in meegenomen.... Nattevingerberekening op basis van wat je tot nu toe hebt verteld: 1000km per week, ga uit dat dat 750km zakelijk is, 3000km per maand tegen E0.19/km is E570 per maand reiskostenvergoeding... Doe nu je berekening nog eens?

[ Bericht 16% gewijzigd door anboni op 23-06-2011 16:37:49 ]
pi_98559991
Je rijd nu in een diesel van 1250 kilo. 60.000 p/jaar.

Dat ga je nu doen in een Toyota Aygo? Kan je beter zelf 1 kopen 2e hands, scheelt je 300+ in wegenbelasting en verzekering terwijl je nog steeds 500+ aan vergoeding krijgt. Zo moet je denken.

Aanschaf 5500

Afschrijving 30% is 1650
Benzine 60.000 km = 4800
Onderhoud 1000?
Verzekering 450
Wegenwacht 50

10,000 prive

50.000x 0.19 zakelijk = 9500

Krijg je 129 p/maand en je rijd nog steeds gratis.
pi_98561107
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 16:31 schreef brulaap112 het volgende:
Je rijd nu in een diesel van 1250 kilo. 60.000 p/jaar.

Dat ga je nu doen in een Toyota Aygo? Kan je beter zelf 1 kopen 2e hands, scheelt je 300+ in wegenbelasting en verzekering terwijl je nog steeds 500+ aan vergoeding krijgt. Zo moet je denken.

Aanschaf 5500

Afschrijving 30% is 1650
Benzine 60.000 km = 4800
Onderhoud 1000?
Verzekering 450
Wegenwacht 50

10,000 prive

50.000x 0.19 zakelijk = 9500

Krijg je 129 p/maand en je rijd nog steeds gratis.
Wat zou je zelf doen?
pi_98561123
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 16:30 schreef anboni het volgende:

[..]

Niet te hoge eisen stellen, voor jou 10 anderen... Ik verwacht niet dat Peak die 2200 gaat matchen, zeker niet als er ook een auto bij zit. Als je bij Peak wilt blijven en voor die auto gaat, let dan goed op dat je dat leasecontract niet hoeft af te kopen als je voor einde looptijd uit dienst wilt. Verder goed laten uitspecificeren wat de kosten voor die auto nou echt en precies zijn (bijtelling of eigen bijdrage/bijdrage privegebruik). En vraag je nog eens goed af of je je echt wel iedere dag voor twee uur in een fokking aygo wilt vouwen, volgens mij kom je dan gebroken op je werk aan...

Ohja, en

[..]

Ik zie daar nog steeds je huidige reiskostenvergoeding niet in meegenomen.... Nattevingerberekening op basis van wat je tot nu toe hebt verteld: 1000km per week, ga uit dat dat 750km zakelijk is, 3000km per maand tegen E0.19/km is E570 per maand reiskostenvergoeding... Doe nu je berekening nog eens?
is 500 euro.

Wat zou je zelf doen in mijn positie dan?
pi_98561958
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 17:00 schreef Christianc het volgende:
Wat zou je zelf doen in mijn positie dan?
Tot nu toe zit je je zo te lezen erg blind te staren op salaris en die auto. Ik zou me eerst afvragen of ik het werk die 2 uur reistijd per dag wel waard vind. Verder ook naar andere dingen kijken zoals groeimogelijkheden, opleidingen (je gaf al aan dat je bij Peak een opleiding kunt doen die je graag wilt doen, maar sluit die opleiding ook echt aan bij iets waar je in de toekomst mee verder wilt? en kan dat echt niet bij die andere werkgever?).

Maar het belangrijkste is waarschijnlijk nog wel dat je makkelijk bij Peak weg kunt als er zich een andere kans voordoet (vandaar dus: opletten dat je je leasecontract niet moet afkopen als je voortijdig weg gaat). Peak zal best een leuke club zijn om ervaring op te doen als starter, maar je wilt er niet vastzitten.
  donderdag 23 juni 2011 @ 17:35:53 #72
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_98562424
quote:
Maar het belangrijkste is waarschijnlijk nog wel dat je makkelijk bij Peak weg kunt als er zich een andere kans voordoet (vandaar dus: opletten dat je je leasecontract niet moet afkopen als je voortijdig weg gaat). Peak zal best een leuke club zijn om ervaring op te doen als starter, maar je wilt er niet vastzitten.
Peak IT kennende kan je vast niet weg totdat je een minimum aantal jaren in dienst bent geweest. Ander loop je de kans om je cursus uit eigen zak te moeten terug betalen.

/TS is precies het type mensen waar Peak IT (mis)bruik van maakt.
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
pi_98575449
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 17:35 schreef bug_me_not2 het volgende:
Peak IT kennende kan je vast niet weg totdat je een minimum aantal jaren in dienst bent geweest. Ander loop je de kans om je cursus uit eigen zak te moeten terug betalen.
Dat is een vrij normale clausule bij een heleboel IT bedrijven. Bij mijn vorige werkgever werd iedere cursus 25% per 6 maanden 'afgeschreven', dus als je binnen 2 jaar na het volgen van een cursus weggaat, betaal je een deel terug. Niks mis mee (goed, het kan nog zijn dat Peak een onredelijk lange termijn hanteert, daar ken ik ze niet genoeg voor)

Maar goed, je hebt wel een punt dat dat ook iets is waar TS rekening mee moet houden als hij die cursus via Peak gaat doen.
pi_98575700
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 21:41 schreef anboni het volgende:

[..]

Dat is een vrij normale clausule bij een heleboel IT bedrijven. Bij mijn vorige werkgever werd iedere cursus 25% per 6 maanden 'afgeschreven', dus als je binnen 2 jaar na het volgen van een cursus weggaat, betaal je een deel terug. Niks mis mee (goed, het kan nog zijn dat Peak een onredelijk lange termijn hanteert, daar ken ik ze niet genoeg voor)

Maar goed, je hebt wel een punt dat dat ook iets is waar TS rekening mee moet houden als hij die cursus via Peak gaat doen.
Dat is helemaal niet vrij normaal. :N
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_98592375
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 21:45 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet vrij normaal. :N
Tuurlijk wel, de looptijd is misschien variabel, maar overal waar ik heb gezeten is dit bij vrij dure opleidingen standaard, minimaal 1 jaar.
[b]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote][b]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
En met 2 handen heb je al een trio :P
  vrijdag 24 juni 2011 @ 07:22:06 #76
283159 pl4kkie
Het is FOK!
pi_98592841
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 21:45 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet vrij normaal. :N
dat is wel normaal hoor. Zou lullig zijn als ze een cursus voor jou regelen en gaat volgen je als je klaar bent gelijk weg gaat naar een nieuwe werkgever. Worden ze niet echt blij van :P
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
pi_98592873
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 07:22 schreef pl4kkie het volgende:

[..]

dat is wel normaal hoor. Zou lullig zijn als ze een cursus voor jou regelen en gaat volgen je als je klaar bent gelijk weg gaat naar een nieuwe werkgever. Worden ze niet echt blij van :P
De detacheerders die ik ken doen het allemaal niet. En dat zijn zo'n beetje de grote 4 hier in Nederland.
Als je een hele studie aangaat op kosten van de baas is het logisch ja, maar voor een cursus of een meerdaagse training... :N
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  vrijdag 24 juni 2011 @ 10:14:31 #78
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_98595692
TS, vergeet idd die hele auto. Ga eens voor jezelf op een rijtje zetten welke werkgever op termijn de beste is voor je. Denk dan niet in geld maar in kennis en ervaringen.

Als je daar de juiste keus in maakt hoef je over een paar jaar enkel nog na te denken of je de sedan of de station wilt en met 150 pk of 190 pk.

Opa kan je uit ervaring vertellen dat de keuze voor het geld er een is voor de korte termijn. Een hoger salaris vind je na 1 -2 maanden al heel normaal en zoveel is het echt niet hoor. Ga je daar en tegen met een *()*)( gevoel naar je werk.... geloof me, daar betaald bijna geen job goed genoeg voor...

Concreet, ga met het voorstel aan de slag om zelf die auto te kopen. Geen bijtelling, geen bijdrage aan de baas en als je er vanaf wilt doe je dat. Reiskosten vergoeding doet een hoop hoor!
Enneuh, dan rijd je zeer ws echt een stuk beter dan in een aigo kreng.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_98596681
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 07:22 schreef pl4kkie het volgende:

[..]

dat is wel normaal hoor. Zou lullig zijn als ze een cursus voor jou regelen en gaat volgen je als je klaar bent gelijk weg gaat naar een nieuwe werkgever. Worden ze niet echt blij van :P
Bij ons is dat gewoon het risico van de werkgever, Alle cursussen die ik wil volgen kan ik toestemming voor krijgen, krijg ik toestemming mag ik ze volgen, wat vervolgens voor hun inhoud dat ik ze mij duurder wegzetten. Ben blij dat ze niet aan zulke wurgconstructies doen bij ons o|O
pi_98597062
Ten eerste, ik hoop dat die 2200 baan geen verzinsel is... zo niet, waarom ga je daar niet werken. Het is een stuk meer dan 1500 euro per maand.

Ten 2e, het bedrag van de auto is inderdaad wat vaag echter kan ik uit ervaring zeggen dat je dat ongeveer netto kwijt bent voor een auto als dat (was ik kwijt voor een 207). Dan doel ik dus op de bijtelling van de auto, niet eigen bijdrage (die is er niet). Oja de 10k regeling, dat men daarmee akkoord gaat vind ik frappant. Wij hebben een fair use policy, rij je teveel, dan krijg je dat te horen echter hebben we geen harde limiet.

Ik mis ervaring, werkrichting en opleiding / certificaten. 1500 is imo wel erg weinig.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 11:18:20 #81
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_98597641
Die hele 10k km prive is je reinste kolder.

Je krijgt een wagen te rbeschikking. Dat is of gewoon alleen een dienstwagen of het is een wagen waar je bijtelling over betaald. Als je een max van 10k km prive krijgt opgelegd betaal je dus een godsvermogen voro die prive km's. De BD pakt immers wel de volle mep bijtelling.

Dat is zoiets als dat je werkgever gaat bepalen wat je met je salaris gaat doen in het weekeinde.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_98597958
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 11:18 schreef klusfoobje het volgende:
Die hele 10k km prive is je reinste kolder.
Mee eens, ze nemen bij peak-it jonge honden aan en doen alsof deze regeling de normaalste zaak van de wereld is :').
  vrijdag 24 juni 2011 @ 11:58:19 #83
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_98599229
Er is wel overigens een mogelijk voor de BD om iemand aan te spreken en extra aanslagen in rekening te brengen bij EXCESSIEF prive gebruik.

Maar als je een werkgever hebt die zegt dat je maar 10k privé mag rijden met die auto, zou ik hem per direct de sleutels retour geven. en ja, dat heb ik dus eens gedaan... Transport bedrijf kon de auto zo de vrachtwagen weer op rijden. Werkgever kwam namelijk bij aflevering pas met die opmerking.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_98603130
was bij mij ook een vereist, onbeperkte prive km's... als ik bijtelling betaal, wil ik er ook mee kunnen rijden wat ik wil :)
  vrijdag 24 juni 2011 @ 14:14:42 #85
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_98604963
idd. Lease wagen is een auto als extra en uitvoering voor je werk EN waar je inspraak hebt over het voertuig zelf.. Al het andere is gewoon een bedrijfsbus.
Ik ben overigens wel van mening dat je je best bewust mag zijn van je brandstof kosten bij hoog prive gebruik.

Ik heb destijds een dame leren kennen in het puntje van limburg. Das vanuit 030 toch best een tippel minimaal 2 keer per week.

Dat heb ik toen ter sprake gebracht bij mijn werkgever. Die waardeerde dat en gaf aan dat dat part of life is.

Hij verzocht me wel om niet aan een vakantie liefde uit spanje of italie te blijven hangen ;)
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_98605270
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 14:14 schreef klusfoobje het volgende:
idd. Lease wagen is een auto als extra en uitvoering voor je werk EN waar je inspraak hebt over het voertuig zelf.. Al het andere is gewoon een bedrijfsbus.
Ik ben overigens wel van mening dat je je best bewust mag zijn van je brandstof kosten bij hoog prive gebruik.

Ik heb destijds een dame leren kennen in het puntje van limburg. Das vanuit 030 toch best een tippel minimaal 2 keer per week.

Dat heb ik toen ter sprake gebracht bij mijn werkgever. Die waardeerde dat en gaf aan dat dat part of life is.

Hij verzocht me wel om niet aan een vakantie liefde uit spanje of italie te blijven hangen ;)
Nou ik zou jullie vertellen, enkele collega's van me hebben allemaal een lease auto van Peak-IT, ze rijden er al enkele jaren in en betalen exact voor een Aygo 130 euro per maand inclusief tankpas. Ze hebben nog nooit de BD op hun dak gehad omdat deze auto's op de naam van Peak-IT staan. Ik heb de navraag is gedaan bij wat mensen die al enkele jaren bij Peak-IT werken en hun betalen alleen een x vast aantal euro's per maand wat ingehouden word van het jawel let op bruto salaris! Dus zo slecht is die regeling bij Peak-IT niet, ookal rij je dan in een kut Aygo.

En ja ze rijden onbeperkt aan kilometers. Die 10 000km prive op papier is puur voor de belastingdienst.... :Y
pi_98605496
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 14:20 schreef Christianc het volgende:

[..]

Nou ik zou jullie vertellen, enkele collega's van me hebben allemaal een lease auto van Peak-IT, ze rijden er al enkele jaren in en betalen exact voor een Aygo 130 euro per maand inclusief tankpas. Ze hebben nog nooit de BD op hun dak gehad omdat deze auto's op de naam van Peak-IT staan. Ik heb de navraag is gedaan bij wat mensen die al enkele jaren bij Peak-IT werken en hun betalen alleen een x vast aantal euro's per maand wat ingehouden word van het jawel let op bruto salaris! Dus zo slecht is die regeling bij Peak-IT niet, ookal rij je dan in een kut Aygo
Gast dat is de bijtelling van de auto, men gaat hier de mist in omdat je het als netto bedrag noemt zonder de herkomst erbij te vermelden ;). Werkgever is verantwoordelijk om dit bij de BD aan te geven, daar merk je zelf niets van behalve dat je inkomen er netto met 125 euro p/maand op achteruit gaat. Je kunt er zelf niet van rijden iig :).

De regeling is bagger omdat je
a) een stikkerbak krijgt
b) max 10k per jaar mag rijden, dat is 192km gemiddeld per week prive. Klinkt veel, totdat je iemand een stadje verderop leert kennen :)

quote:
En ja ze rijden onbeperkt aan kilometers. Die 10 000km prive op papier is puur voor de belastingdienst.... :Y
Onzin, BD kijkt hier niet naar. Ze willen alleen weten of je een auto van de zaak hebt en houden hierbij de uitstoot van de auto in de gaten. Aygo heeft een 20% bijtelling, een Polo Bluemotion 14%. Het zal ze een worst wezen hoeveel je ermee rijd.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 14:26:48 #88
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_98605614
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 14:20 schreef Christianc het volgende:

[..]

Nou ik zou jullie vertellen, enkele collega's van me hebben allemaal een lease auto van Peak-IT, ze rijden er al enkele jaren in en betalen exact voor een Aygo 130 euro per maand inclusief tankpas.
Hoe betalen ze dat dan? Staat het onderaan de salarisstrook?

quote:
Ze hebben nog nooit de BD op hun dak gehad omdat deze auto's op de naam van Peak-IT staan.
Waarom zouden ze?

quote:
Ik heb de navraag is gedaan bij wat mensen die al enkele jaren bij Peak-IT werken en hun betalen alleen een x vast aantal euro's per maand wat ingehouden word van het jawel let op bruto salaris! Dus zo slecht is die regeling bij Peak-IT niet, ookal rij je dan in een kut Aygo
Dus de eigen bijdrage wordt van het brutoloon ingehouden? Weet je dat zeker, want dan is Peak namelijk wel kut. Dat mag namelijk niet volgens de Wet op de Loonbelasting.

En hoe zit het dan met de bijtelling?

quote:
En ja ze rijden onbeperkt aan kilometers. Die 10 000km prive op papier is puur voor de belastingdienst.... :Y
Je betaald de BD het volle pond aan bijtelling, dus waarom zou die zich druk maken of je 10k per jaar rijd of meer? Sterker nog, ze willen graag dat je meer rijd omdat ze dan meer accijns en BTW inkomsten hebben (en daarop door redenerend ook meer IB inkomsten).
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_98605621
Onzin, BD kijkt hier niet naar. Ze willen alleen weten of je een auto van de zaak hebt en houden hierbij de uitstoot van inde gaten. Aygo heeft een 20% bijtelling, een Polo Bluemotion 14%. Het zal ze een worst wezen hoeveel je ermee rijd.

Inderdaad, het zal ze een worst wezen.. dus ik kan gewoon onbeperkt met die Aygo rijden zonder dat ik buiten die 130 euro extra kosten krijg....
  Moderator vrijdag 24 juni 2011 @ 14:27:36 #90
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_98605657
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 14:26 schreef Christianc het volgende:
Onzin, BD kijkt hier niet naar. Ze willen alleen weten of je een auto van de zaak hebt en houden hierbij de uitstoot van inde gaten. Aygo heeft een 20% bijtelling, een Polo Bluemotion 14%. Het zal ze een worst wezen hoeveel je ermee rijd.

Inderdaad, het zal ze een worst wezen.. dus ik kan gewoon onbeperkt met die Aygo rijden zonder dat ik buiten die 130 euro extra kosten krijg....
Waarom ben jij zo gebrandt op die auto? Want je OP geef je aan dat je uit bent op die auto.
Breitling - Instruments for Professionals
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')