dat is wel normaal hoor. Zou lullig zijn als ze een cursus voor jou regelen en gaat volgen je als je klaar bent gelijk weg gaat naar een nieuwe werkgever. Worden ze niet echt blij vanquote:Op donderdag 23 juni 2011 21:45 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet vrij normaal.
De detacheerders die ik ken doen het allemaal niet. En dat zijn zo'n beetje de grote 4 hier in Nederland.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 07:22 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
dat is wel normaal hoor. Zou lullig zijn als ze een cursus voor jou regelen en gaat volgen je als je klaar bent gelijk weg gaat naar een nieuwe werkgever. Worden ze niet echt blij van
Bij ons is dat gewoon het risico van de werkgever, Alle cursussen die ik wil volgen kan ik toestemming voor krijgen, krijg ik toestemming mag ik ze volgen, wat vervolgens voor hun inhoud dat ik ze mij duurder wegzetten. Ben blij dat ze niet aan zulke wurgconstructies doen bij onsquote:Op vrijdag 24 juni 2011 07:22 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
dat is wel normaal hoor. Zou lullig zijn als ze een cursus voor jou regelen en gaat volgen je als je klaar bent gelijk weg gaat naar een nieuwe werkgever. Worden ze niet echt blij van
Mee eens, ze nemen bij peak-it jonge honden aan en doen alsof deze regeling de normaalste zaak van de wereld isquote:Op vrijdag 24 juni 2011 11:18 schreef klusfoobje het volgende:
Die hele 10k km prive is je reinste kolder.
Nou ik zou jullie vertellen, enkele collega's van me hebben allemaal een lease auto van Peak-IT, ze rijden er al enkele jaren in en betalen exact voor een Aygo 130 euro per maand inclusief tankpas. Ze hebben nog nooit de BD op hun dak gehad omdat deze auto's op de naam van Peak-IT staan. Ik heb de navraag is gedaan bij wat mensen die al enkele jaren bij Peak-IT werken en hun betalen alleen een x vast aantal euro's per maand wat ingehouden word van het jawel let op bruto salaris! Dus zo slecht is die regeling bij Peak-IT niet, ookal rij je dan in een kut Aygo.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:14 schreef klusfoobje het volgende:
idd. Lease wagen is een auto als extra en uitvoering voor je werk EN waar je inspraak hebt over het voertuig zelf.. Al het andere is gewoon een bedrijfsbus.
Ik ben overigens wel van mening dat je je best bewust mag zijn van je brandstof kosten bij hoog prive gebruik.
Ik heb destijds een dame leren kennen in het puntje van limburg. Das vanuit 030 toch best een tippel minimaal 2 keer per week.
Dat heb ik toen ter sprake gebracht bij mijn werkgever. Die waardeerde dat en gaf aan dat dat part of life is.
Hij verzocht me wel om niet aan een vakantie liefde uit spanje of italie te blijven hangen
Gast dat is de bijtelling van de auto, men gaat hier de mist in omdat je het als netto bedrag noemt zonder de herkomst erbij te vermeldenquote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:20 schreef Christianc het volgende:
[..]
Nou ik zou jullie vertellen, enkele collega's van me hebben allemaal een lease auto van Peak-IT, ze rijden er al enkele jaren in en betalen exact voor een Aygo 130 euro per maand inclusief tankpas. Ze hebben nog nooit de BD op hun dak gehad omdat deze auto's op de naam van Peak-IT staan. Ik heb de navraag is gedaan bij wat mensen die al enkele jaren bij Peak-IT werken en hun betalen alleen een x vast aantal euro's per maand wat ingehouden word van het jawel let op bruto salaris! Dus zo slecht is die regeling bij Peak-IT niet, ookal rij je dan in een kut Aygo
Onzin, BD kijkt hier niet naar. Ze willen alleen weten of je een auto van de zaak hebt en houden hierbij de uitstoot van de auto in de gaten. Aygo heeft een 20% bijtelling, een Polo Bluemotion 14%. Het zal ze een worst wezen hoeveel je ermee rijd.quote:En ja ze rijden onbeperkt aan kilometers. Die 10 000km prive op papier is puur voor de belastingdienst....![]()
Hoe betalen ze dat dan? Staat het onderaan de salarisstrook?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:20 schreef Christianc het volgende:
[..]
Nou ik zou jullie vertellen, enkele collega's van me hebben allemaal een lease auto van Peak-IT, ze rijden er al enkele jaren in en betalen exact voor een Aygo 130 euro per maand inclusief tankpas.
Waarom zouden ze?quote:Ze hebben nog nooit de BD op hun dak gehad omdat deze auto's op de naam van Peak-IT staan.
Dus de eigen bijdrage wordt van het brutoloon ingehouden? Weet je dat zeker, want dan is Peak namelijk wel kut. Dat mag namelijk niet volgens de Wet op de Loonbelasting.quote:Ik heb de navraag is gedaan bij wat mensen die al enkele jaren bij Peak-IT werken en hun betalen alleen een x vast aantal euro's per maand wat ingehouden word van het jawel let op bruto salaris! Dus zo slecht is die regeling bij Peak-IT niet, ookal rij je dan in een kut Aygo
Je betaald de BD het volle pond aan bijtelling, dus waarom zou die zich druk maken of je 10k per jaar rijd of meer? Sterker nog, ze willen graag dat je meer rijd omdat ze dan meer accijns en BTW inkomsten hebben (en daarop door redenerend ook meer IB inkomsten).quote:En ja ze rijden onbeperkt aan kilometers. Die 10 000km prive op papier is puur voor de belastingdienst....![]()
Waarom ben jij zo gebrandt op die auto? Want je OP geef je aan dat je uit bent op die auto.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:26 schreef Christianc het volgende:
Onzin, BD kijkt hier niet naar. Ze willen alleen weten of je een auto van de zaak hebt en houden hierbij de uitstoot van inde gaten. Aygo heeft een 20% bijtelling, een Polo Bluemotion 14%. Het zal ze een worst wezen hoeveel je ermee rijd.
Inderdaad, het zal ze een worst wezen.. dus ik kan gewoon onbeperkt met die Aygo rijden zonder dat ik buiten die 130 euro extra kosten krijg....
TS heeft het alleen over de bijtelling, slechts verkeerd verwoordquote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:26 schreef sanger het volgende:
Dus de eigen bijdrage wordt van het brutoloon ingehouden? Weet je dat zeker, want dan is Peak namelijk wel kut. Dat mag namelijk niet volgens de Wet op de Loonbelasting.
En hoe zit het dan met de bijtelling?
Het word inderdaad van je bruto salaris ingehouden, voordelig in dit geval voor je 8% vakantiegeld..quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:27 schreef Christianc het volgende:
[..]
Dus de eigen bijdrage wordt van het brutoloon ingehouden? Weet je dat zeker, want dan is Peak namelijk wel kut. Dat mag namelijk niet volgens de Wet op de Loonbelasting.
Het word inderdaad van je bruto salaris ingehouden, voordelig in dit geval voor je 8% vakantiegeld..quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:27 schreef Christianc het volgende:
[..]
Behalve dat je met je werkgever bent overeen gekomen dat je max 10k per jaar mag rijden, en als je daaroverheen gaat ze je mogen belasten met extra kosten.....quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:26 schreef Christianc het volgende:
Inderdaad, het zal ze een worst wezen.. dus ik kan gewoon onbeperkt met die Aygo rijden zonder dat ik buiten die 130 euro extra kosten krijg....
Dat klopt, dat mogen ze, alleen dat doet Peak-IT niet... ik heb hier op de afdeling 7 Peak-ITérs zitten met een lease auto, en stuk ervan rijden als een Taxi chauffeurquote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:34 schreef sanger het volgende:
[..]
Behalve dat je met je werkgever bent overeen gekomen dat je max 10k per jaar mag rijden, en als je daaroverheen gaat ze je mogen belasten met extra kosten.....
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |