abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98676618
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 21:59 schreef schaal_9 het volgende:
:)

[..]

Je hebt helemaal gelijk! Dat geluk in de kleine dingen zit. Het is prettig als je ook dat kan ontdekken, en dat lukt mij vaak ook wel. Bijvoorbeeld de geur van een mooie bloem. Ik was gisteren ergens en daar waren twee jonge poesjes. En een moederpoes, echt schattig! Deze mensen hadden al een kat, dus in totaal waren er vier.

Ja, het is zo dat je naar een nieuw inkomen gaat leven. Toch betekent het niet alleen gewenning, maar ook verbetering. Het betekent al gauw dat je met andere mensen in contact komt en soms ook nieuwe hobby’s leert ontdekken. Je hoeft niet steeds weer prijsbewust te zijn. Je kunt je meer richten op kwaliteit en de teugels kunnen wat vaker gevierd worden. Ik kan me wel voorstellen dat het allemaal heel abstract lijkt als je in de uitkeringen zit. Ik kon me een paar jaar terug in ieder geval niet goed indenken wat voorspoed zo ongeveer inhoudt.

Leuk dat je LP's hebt gekocht :)
Klassieke muziek?
Hopelijk heb je snel geld voor een platenspeler!

In september (heeft nog even) kun je in ieder geval rekenen op een extra’tje van de overheid: 336 euro...
Ik geniet ook altijd intens als ik bij mensen zijn die een poes of kat hebben. Ze komen ook altijd naar mij toe om geaaid te worden en kopjes te geven, zeker als ik terugkom dan weten ze wel bij wie ze moeten zijn. Die beesten voelen dat ook gewoon aan. En schattig zijn ze zeker. Mooi dat jij ook van poezen houdt. :)

Mooi dat het jou ook kennelijk goed lukt om geluk in de kleine dingen te ontdekken en hoe jij intens van een land als Frankrijk kan genieten. Erg belangrijk, ook voor je contact met je familie enzo. :Y

Gelukkig dat jij nu in een situatie zit waarbij je niet iedere cent hoeft om te draaien. Je zal vast nog wel verder doorgroeien. Maar je contacten die je het oplevert zijn minsten zo waardevol.

Die LP's, wel grappig inderdaad. Nostalgie, en er zijn weer CD-zaken die nota bene weer LP's opnemen in het assortiment. Komt gewoon weer terug, ook vaak jongeren die vinyl willen. Ik koop ze tweedehands, dat kost niet veel. Het betreft populaire music, eentje betreft Jermaine Jackson (de broer van...) Ik ga een leuke platenspeler op de kop tikken. Ik neem er de tijd voor, dat komt wel goed. :)
pi_98676903
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 22:02 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Weet je EG, ik heb in mijn omgeving teveel vermogende mensen gezien die desondanks niet gelukkig waren, dat heeft mij toch wel enige relativering gegeven.

Ik zie het simpel, van geld kan je veel plezier beleven, maar je kan pas echt gelukkig zijn als je tevreden bent met je leven......geluk en tevredenheid zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden.

Hoe een persoon tevredenheid (en daarmee geluk) invult is weer voor iedereen verschillend, daarom kan en mag je nooit voor anderen bepalen wat "geluk" voor hun zou moeten zijn.
Dat zijn wijze woorden :Y

Het is op gegeven moment ook maar waarmee je genoegen neemt, het is allemaal betrekkelijk. Als ik een tweedehandse speaker koop voor een paar tientjes dan kan ik ook heel gelukkig mee zijn.

Precies, geluk is voor iedereen weer anders. Dat kan je anderen nooit opleggen. En natuurlijk helpt materialisme bij een stuk gelukbevinden, maar is nooit de garantie voor het ultieme geluk . Dan kom je toch weer uit op kleine dingetjes of het immateriële. Zoals contacten, familie en noem maar op. :)

Als iemand financieel binnen is, maar heeft geen enkel contact, of is niet gezond, dan zou die wel eens heel ongelukkig kunnen zijn. Tja.
pi_98677104
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 11:58 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Jij mag nooit meer raden :+
Ik zal het nooit meer doen ;)

Ik keek al even op de streetview van google en een rondje eromheen "gelopen", maar het is een heel bedrijf hoor. :)

Dat zullen best veel mensen werken. Mooi dat je daar een vaste baan hebt. Wie weet wat je daar nog allemaal kan bereiken. :Y
  zondag 26 juni 2011 @ 14:15:29 #74
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_98677172
quote:
11s.gif Op zondag 26 juni 2011 14:13 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik zal het nooit meer doen ;)

Ik keek al even op de streetview van google en een rondje eromheen "gelopen", maar het is een heel bedrijf hoor. :)

Dat zullen best veel mensen werken. Mooi dat je daar een vaste baan hebt. Wie weet wat je daar nog allemaal kan bereiken. :Y
Zeker :Y maar het leven is meer dan alleen een baan. Een sociaal leven is eigenlijk nog veel belangrijker dan die baan.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_98677203
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 14:15 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Zeker :Y maar het leven is meer dan alleen een baan. Een sociaal leven is eigenlijk nog veel belangrijker dan die baan.
Zeker. :)
  zondag 26 juni 2011 @ 15:06:53 #76
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_98678952
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 14:15 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Die zijn inherent aan elkaar verbonden.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  zondag 26 juni 2011 @ 15:11:10 #77
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_98679104
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 15:06 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Hoezo? Het maakt het makkelijker maar een baan is geen garantie op een sociaal leven
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  zondag 26 juni 2011 @ 15:11:57 #78
297051 schaal_9
Caissière B
pi_98679133
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 14:00 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik geniet ook altijd intens als ik bij mensen zijn die een poes of kat hebben. Ze komen ook altijd naar mij toe om geaaid te worden en kopjes te geven, zeker als ik terugkom dan weten ze wel bij wie ze moeten zijn. Die beesten voelen dat ook gewoon aan. En schattig zijn ze zeker. Mooi dat jij ook van poezen houdt. :)

Mooi dat het jou ook kennelijk goed lukt om geluk in de kleine dingen te ontdekken en hoe jij intens van een land als Frankrijk kan genieten. Erg belangrijk, ook voor je contact met je familie enzo. :Y

Gelukkig dat jij nu in een situatie zit waarbij je niet iedere cent hoeft om te draaien. Je zal vast nog wel verder doorgroeien. Maar je contacten die je het oplevert zijn minsten zo waardevol.

Die LP's, wel grappig inderdaad. Nostalgie, en er zijn weer CD-zaken die nota bene weer LP's opnemen in het assortiment. Komt gewoon weer terug, ook vaak jongeren die vinyl willen. Ik koop ze tweedehands, dat kost niet veel. Het betreft populaire music, eentje betreft Jermaine Jackson (de broer van...) Ik ga een leuke platenspeler op de kop tikken. Ik neem er de tijd voor, dat komt wel goed. :)
Wat goed dat je het geduld hebt! Dat is misschien ook wel iets wat je met het verstrijken der jaren krijgt. Dat je een tijdje moet sparen om iets te kunnen kopen.

Ik denk dat het niet zo veel uitmaakt. Als beste jaar zit ik aan 2014 te denken. Dan ben ik 34. Aan de andere kant blijven mensen tegenwoordig langer ‘jong’. Die mooie bloemen heb je trouwens ook gewoon in Nederland: de bekende vlinderstruik.

Meer welvaart in een omgeving betekent over het algemeen ook mooier geklede vrouwen. Om het even of dat op het werk is, in een café of in een winkelstad. Het heeft dus indirecte voordelen als je daar een beetje gevoelig voor bent. Wat Frankrijk betreft zou ik nog weleens naar Montpellier, Aix-en-Provence of Nice willen. Die steden trekken veel jongeren aan en... tegenwoordig prima bereikbaar per vliegtuig.

Wat blijft het hier trouwens lang somber! Heel West-Europa is allang in de zon... Behalve hier dus :')
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
  zondag 26 juni 2011 @ 15:42:44 #79
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_98680259
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 15:06 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Nee hoor, zelfs een goede baan hoeft niet te betekenen dat je een goed sociaal leven hebt, het gaat namelijk om je karakter c.q. Persoonlijkheid.
  zondag 26 juni 2011 @ 15:56:33 #80
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_98680756
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2011 15:42 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Nee hoor, zelfs een goede baan hoeft niet te betekenen dat je een goed sociaal leven hebt, het gaat namelijk om je karakter c.q. Persoonlijkheid.
Plus dat vrijheid en gezondheid nog belangrijker zijn.
14 SHADES OF GREY
  zondag 26 juni 2011 @ 16:41:46 #81
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_98682381
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 15:11 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Hoezo? Het maakt het makkelijker maar een baan is geen garantie op een sociaal leven
Laat ik het eens zo formuleren: een substantieel deel van je sociale leven kun je wel halen uit je baan, mits leuke collega's uiteraard.

[ Bericht 0% gewijzigd door phpmystyle op 26-06-2011 16:54:08 ]
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zondag 26 juni 2011 @ 16:45:38 #82
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_98682507
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 16:41 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Laat ik het eens zo formuleren: een substantieel van je sociale leven kun je wel halen uit je baan, mits leuke collega's uiteraard.
Dat is waar, toch ben ik blij dat ik de meeste collega's na 8 uur vaarwel kan zeggen. :D

Zo zwart-wit als jij het zegt hier is het niet
14 SHADES OF GREY
pi_98682838
Ik zie een sociaal leven ook inderdaad als dingen die ik buiten mijn werk doe. En soms heb je wel eens een collega waar je wel iets mee buiten het werk kunt doen, en heel soms worden het echt vrienden, maar meestal hou ik werk en sociaal wel gescheiden.
Maar misschien is dat de reden dat ik ook eigenlijk geen sociaal leven heb, hahaha. (Nee hoor, valt wel mee, alleen wonen mijn beste vrienden minstens drie kwartier rijden bij me vandaan. Dus echt vaak bij elkaar over de vloer gaan zit er niet in.)
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  zondag 26 juni 2011 @ 22:09:14 #84
297051 schaal_9
Caissière B
pi_98695982
Ik verveel me nu al, laat staan als ik zonder werk zou zitten :P

Een uitgebreider sociaal leven heeft zijn voordelen, absoluut. Een nadeel vind ik zelf, is dat je dan ook het contact moet gaan onderhouden. Er tijd voor vrijmaken. Ben een paar keer met collega’s in de pauze wezen hardlopen. Tegenwoordig lunch ik weer met mensen van mijn afdeling/directie of neem ik de vrijheid om ouderwets te FOK!ken, en eten achter het bureau.
  zondag 26 juni 2011 @ 22:35:45 #85
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_98697397
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 22:09 schreef schaal_9 het volgende:
Ik verveel me nu al, laat staan als ik zonder werk zou zitten :P

Een uitgebreider sociaal leven heeft zijn voordelen, absoluut. Een nadeel vind ik zelf, is dat je dan ook het contact moet gaan onderhouden. Er tijd voor vrijmaken. Ben een paar keer met collega’s in de pauze wezen hardlopen. Tegenwoordig lunch ik weer met mensen van mijn afdeling/directie of neem ik de vrijheid om ouderwets te FOK!ken, en eten achter het bureau.
Herkenbaar, werk zorgt ook voor een stuk voldoening, sociale contacten, maar ook voor een nuttige bezigheid ipv de hele dag computeren. Vind ik.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_98716193
Het is warm!
Ik zit te wachten op de postbode, die komt een geheugenkaartje brengen en dan ga ik eens de zon in op de fiets.
-weg-
pi_98716451
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 15:11 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Wat goed dat je het geduld hebt! Dat is misschien ook wel iets wat je met het verstrijken der jaren krijgt. Dat je een tijdje moet sparen om iets te kunnen kopen.

Uitstellen heeft ook een voordeel: bezit is niet voor niets einde genot wordt wel eens gezegd. De begeerte is mooier dan hebben zoals sommigen zeggen. Maar daar ben ik het niet altijd mee eens. :)
quote:
Ik denk dat het niet zo veel uitmaakt. Als beste jaar zit ik aan 2014 te denken. Dan ben ik 34. Aan de andere kant blijven mensen tegenwoordig langer ‘jong’. Die mooie bloemen heb je trouwens ook gewoon in Nederland: de bekende vlinderstruik.
Vlinderstruiken ruiken lekker inderdaad. En er komen prachtige vlinders op af. :Y
quote:
Meer welvaart in een omgeving betekent over het algemeen ook mooier geklede vrouwen. Om het even of dat op het werk is, in een café of in een winkelstad. Het heeft dus indirecte voordelen als je daar een beetje gevoelig voor bent. Wat Frankrijk betreft zou ik nog weleens naar Montpellier, Aix-en-Provence of Nice willen. Die steden trekken veel jongeren aan en... tegenwoordig prima bereikbaar per vliegtuig.

Mooie kleding in stijl doet ook veel. Ze zeggen niet voor niets kleding maakt de man of vrouw!
quote:
Wat blijft het hier trouwens lang somber! Heel West-Europa is allang in de zon... Behalve hier dus :')
Hmmmm. Inmiddels 31 graden ;)
pi_98716478
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 13:18 schreef Auti het volgende:
Het is warm!
Ik zit te wachten op de postbode, die komt een geheugenkaartje brengen en dan ga ik eens de zon in op de fiets.
Jij durft met die hitte.

@ Schaal_9,

Gisteren werd het in Bordeaux liefst 39 graden. (bron Telegraaf) :P
pi_98717274
quote:
15s.gif Op maandag 27 juni 2011 13:25 schreef EchtGaaf het volgende:

Jij durft met die hitte.

Ik heb er zin in en wil het cameraatje uittesten, moet alleen nog wachten op geheugenkaartje.
Misschien ga ik nog wel de baan op ook, even lekker uitputten.
-weg-
pi_98717333
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 13:45 schreef Auti het volgende:

[..]

Ik heb er zin in en wil het cameraatje uittesten, moet alleen nog wachten op geheugenkaartje.
Misschien ga ik nog wel de baan op ook, even lekker uitputten.
Veel plezier. :)
pi_98722641
Ik ga maar in de winkel een kaartje kopen, ik zit de hele dag als een brave debiel te wachten op de postbode.. en ik weet niet eens of hij het bij zich heeft. Ik had het zaterdag al verwacht. :(
-weg-
pi_98726421
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 16:00 schreef Auti het volgende:
Ik ga maar in de winkel een kaartje kopen, ik zit de hele dag als een brave debiel te wachten op de postbode.. en ik weet niet eens of hij het bij zich heeft. Ik had het zaterdag al verwacht. :(
Dan is de kans groot dat je het morgen pas krijgt. Tegenwoordig wordt alle post wat zaterdag niet meegenomen is, pas dinsdag bezorgd.
signatuurloos
pi_98726917
quote:
13s.gif Op maandag 27 juni 2011 17:25 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

Dan is de kans groot dat je het morgen pas krijgt. Tegenwoordig wordt alle post wat zaterdag niet meegenomen is, pas dinsdag bezorgd.
Ik verwacht het inderdaad vandaag niet meer. Maar het heeft wel een beetje mijn humeur en mijn dag verknald en dat is mijn eigen schuld. Ik had weer te hoge verwachtingen en nu heb ik pijn in mijn buik en ben ik moe en de hele dag is voorbij.
Ik heb nog een 8gb kaartje gekocht, daarmee kan ik 80 minuten opnemen, maar volgens mij is hij te traag. Het is een class4 en dat is minimaal vereist voor de camera maar ik had even kort een filmje gemaakt en hij loopt soms even vast. Dus dat was weer een teleurstelling, maar over de post komt dus nog een 16gb class6 kaartje.. ik hoop morgen dan, dan is het s'middags nog mooi weer.

En ik moet de camera ook beter monteren, ik ga even een filmpje uploaden om te kijken hoe dat overkomt.
-weg-
pi_98728160
Ik denk dat het geheugenkaartje te traag is.

-weg-
pi_98760417
Dat zou inderdaad goed kunnen. Maar is dit het "ruwe" materiaal, of is het door een programma heen gehaald met een iets te trage computer en dat "niet originele " materiaal ge-uploaded ?

HD vraagt wel wat...

Het beeld is anders wel scherp :Y
  dinsdag 28 juni 2011 @ 12:21:16 #96
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_98760622
Morgen examenuitlsag :'(
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_98760763
quote:
11s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 12:21 schreef phpmystyle het volgende:
Morgen examenuitlsag :'(
Spannend.
Wat denk je er zelf van :)
  dinsdag 28 juni 2011 @ 12:26:45 #98
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_98760827
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 12:25 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Spannend.
Wat denk je er zelf van :)
Dat ik de grootste pechtvogel ooit ben, ik had het goed geleerd, ik kende de stof wel, en de eerste 10 vragen van de 25 gingen als vanzelf. Alleen toen kreeg ik een blackout :') De meest simpele sommen kon ik op dat moment niet maken. Dus ik zit momenteel te dubben over een mogelijk worst case scenario.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_98760945
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 12:16 schreef EchtGaaf het volgende:
Dat zou inderdaad goed kunnen. Maar is dit het "ruwe" materiaal, of is het door een programma heen gehaald met een iets te trage computer en dat "niet originele " materiaal ge-uploaded ?

HD vraagt wel wat...

Het beeld is anders wel scherp :Y
Ruw materiaal, regelrecht vanaf het kaartje. En euh.. trage computers doe ik niet aan ;)
Maar ik zou mijzelf niet zijn als ik niet al helemaal research heb gedaan, en uiteindelijk kwam ik tot de conclusie dat het kaartje waar ik op zit te wachten EXACT het kaartje is wat de fabrikant ten zeerste aanbeveelt (d/dt/?) .. hoe is het mogelijk niet? Ik moest lachen.
HD vraagt idd aardig wat snelheid, class4 is minimaal maar dan krijg je dus problemen, zelfs met geluid. Class6 is gewoon vereist. Nu maar hopen dat hij nog bezorgd gaat worden, daar ben ik dan weer bezorgd over :D

Voor de rest is het gewoon een knap ding, populair ook. Ik koop bijna nooit rommel, ik wist dat dit ding top is met goed beeld en vergeleken met iets als GoPro gewoon betaalbaar. Maar je moet dus wel een echt goed geheugenkaartje hebben.
-weg-
pi_98760946
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 12:26 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Dat ik de grootste pechtvogel ooit ben, ik had het goed geleerd, ik kende de stof wel, en de eerste 10 vragen van de 25 gingen als vanzelf. Alleen toen kreeg ik een blackout :') De meest simpele sommen kon ik op dat moment niet maken. Dus ik zit momenteel te dubben over een mogelijk worst case scenario.
Goh, zou wel erg balen zijn. Maar stel dat.....wat dan?
pi_98761021
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 12:26 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

worst case scenario is dat je een jaartje rustig aan kan doen en op je sloffen gaat slagen met een heel mooie cijferlijst.. Je kan beter rustig aan doen met school dan gehaast.
-weg-
  dinsdag 28 juni 2011 @ 12:32:56 #102
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_98761053
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 12:30 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Goh, zou wel erg balen zijn. Maar stel dat.....wat dan?
Dan zou ik wiskunde opnieuw moeten herkansen. Alleen dat is maar een vak en daar kun je geen heel jaar mee vullen, ik zou dan werken kunnen overwegen en dan in de avond wiskunde volgen. Alleen als je gaat werken raak je zo uit de school-moot, en aangezien ik de ambitie heb om toch havo te doen lijkt mij dat niet verstandig. Ik zou mbo-4 kunnen overwegen maar ook dat ligt mij niet zo. Dus het is even lastig.

Wat wel een mogelijkheid is is dat ik gewoon dit jaar over doe, en dan vakken erbij neem die ik nog niet heb gehad, duits, natuurkunde/scheikunde, engels heb ik gehad maar wil ik nog beter leren, en dan wiskund erbij. Dan heb je tenminste wel wat te doen overdag.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  dinsdag 28 juni 2011 @ 12:33:29 #103
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_98761077
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 12:32 schreef Auti het volgende:

[..]

worst case scenario is dat je een jaartje rustig aan kan doen en op je sloffen gaat slagen met een heel mooie cijferlijst.. Je kan beter rustig aan doen met school dan gehaast.
Ik ben straks 19 he :)
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_98761162
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 12:30 schreef Auti het volgende:

[..]

Ruw materiaal, regelrecht vanaf het kaartje. En euh.. trage computers doe ik niet aan ;)
Maar ik zou mijzelf niet zijn als ik niet al helemaal research heb gedaan, en uiteindelijk kwam ik tot de conclusie dat het kaartje waar ik op zit te wachten EXACT het kaartje is wat de fabrikant ten zeerste aanbeveelt (d/dt/?) .. hoe is het mogelijk niet? Ik moest lachen.
HD vraagt idd aardig wat snelheid, class4 is minimaal maar dan krijg je dus problemen, zelfs met geluid. Class6 is gewoon vereist. Nu maar hopen dat hij nog bezorgd gaat worden, daar ben ik dan weer bezorgd over :D

Voor de rest is het gewoon een knap ding, populair ook. Ik koop bijna nooit rommel, ik wist dat dit ding top is met goed beeld en vergeleken met iets als GoPro gewoon betaalbaar. Maar je moet dus wel een echt goed geheugenkaartje hebben.
Yep, aanbeveelt :P

Ja, dan heeft het inderdaad alle schijn van dat je nu een te traag kaartje heeft gebruikt :Y

Ik hoop ook maar voor je dat het kaartje vandaag wordt bezorgd, je bent natuurlijk reuze benieuwd. De post is door de privatisering er bepaald niet beter op geworden. :N

De camera lijkt mij inderdaad zeker geen rommel, de beelden zelf zij erg mooi. :Y
pi_98761238
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 12:32 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Dan zou ik wiskunde opnieuw moeten herkansen. Alleen dat is maar een vak en daar kun je geen heel jaar mee vullen, ik zou dan werken kunnen overwegen en dan in de avond wiskunde volgen. Alleen als je gaat werken raak je zo uit de school-moot, en aangezien ik de ambitie heb om toch havo te doen lijkt mij dat niet verstandig. Ik zou mbo-4 kunnen overwegen maar ook dat ligt mij niet zo. Dus het is even lastig.

Wat wel een mogelijkheid is is dat ik gewoon dit jaar over doe, en dan vakken erbij neem die ik nog niet heb gehad, duits, natuurkunde/scheikunde, engels heb ik gehad maar wil ik nog beter leren, en dan wiskund erbij. Dan heb je tenminste wel wat te doen overdag.
Wat moet je nu voor je wiskunde halen om te slagen?
  dinsdag 28 juni 2011 @ 12:38:50 #106
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_98761281
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 12:37 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Wat moet je nu voor je wiskunde halen om te slagen?
4.1

En ik heb berekend dat mijn cijfer tussen de 3,7 en de 4,3 ligt. Maar ook dat is afhankelijk van wat de cito doet in de eindnormering. De vorige keer hebben ze bij bepaalde vragen punten afgeboekt waardoor ik net 1/10 tekort kwam :')
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_98761430
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 12:38 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

4.1

En ik heb berekend dat mijn cijfer tussen de 3,7 en de 4,3 ligt. Maar ook dat is afhankelijk van wat de cito doet in de eindnormering. De vorige keer hebben ze bij bepaalde vragen punten afgeboekt waardoor ik net 1/10 tekort kwam :')
Goh , balen hoor. Toch maar hopen dat meevalt. Heel spannend dus. :{

Zeker als het op een tiende van een punt aankomt.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 12:54:04 #108
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_98761890
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 12:42 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Goh , balen hoor. Toch maar hopen dat meevalt. Heel spannend dus. :{

Zeker als het op een tiende van een punt aankomt.
Klopt, wat een euforie zou het bij mij oproepen als ik morgen toch te horen krijg ''gefeliciteerd''. Maar ik ben weg, moet werken :W
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_98768214
De zwervers van TNT post hebben dus gewoon mijn geheugenkaartje gejat. :(
-weg-
pi_98768476
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 15:09 schreef Auti het volgende:
De zwervers van TNT post hebben dus gewoon mijn geheugenkaartje gejat. :(
Huh?

Heb je al gebeld met de leverancier?
pi_98768698
quote:
15s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 15:14 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Huh?

Heb je al gebeld met de leverancier?
Ja, die nam in eerste instantie niet op.. dus ik heb hem gek gebeld :D Zo vaak dat ik gewoon werd teruggebeld _O- . Bedrijf is ook gewoon in orde, staat hoog aangeschreven.
Ik bellen en ik blijk dus niet de enige te zijn, alle briefpostverzendingen van afgelopen vrijdag zijn niet aangekomen, pakketpost wel. Ze vermoeden dat er ergens een postzak is blijven liggen en adviseren mij net als de andere klanten om nog een paar dagen te wachten en als het einde van de week er nog niet is dan weer even bellen.
Hij was niet blij want hij had het over een groot probleem en was duidelijk ook erg moe van TNT.
-weg-
pi_98768907
Naja goed, ik heb het maar weer van mij afgeschreven.. ik ben echt pissig!
Gelukkig had ik vanmorgen goed gesprek met de huisarts, en ik sta ook eigenlijk machteloos. Maar dit is gewoon kut, ik heb dat kaartje echt nodig en ik heb geen geld voor een nieuwe. Sterker nog, ik heb gister nog 25 euro kapot gegooid op een kaartje waar ik weinig aan heb en voor de rest is het geld op, wat ik over heb moet ik van eten.

Ik vind het erg omdat ik niets met die cam kan doen, tuurlijk kan ik fietsen zonder cam maar ik wil het graag testen en daarna gebruiken want daar heb ik het voor gekocht en nu is hij nutteloos. Dat vind ik zonde.

Ik heb nog steeds heel veel moeite met teleurstellingen en ik moet leren om niets te verwachten, denk ik.
-weg-
  dinsdag 28 juni 2011 @ 21:20:49 #113
297051 schaal_9
Caissière B
pi_98789712
quote:
15s.gif Op maandag 27 juni 2011 13:25 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Jij durft met die hitte.

@ Schaal_9,

Gisteren werd het in Bordeaux liefst 39 graden. (bron Telegraaf) :P
Klopt, een nieuw record! Ik ben veel met het weer bezig.

Vandaag een dikke 10! Ontbijt op het balkon (om 8 uur al 25°C!) en daarna met collega’s naar Duinrell geweest. Na een aanvankelijke afkoeling, sloeg de zon terug en werd het maar liefst 31°C. Niet zomaar, nee bij 55% luchtvochtigheid. Ik heb in ieder geval heerlijk van de hete buitenlucht genoten! :)
pi_98794813
Lekker hoor schaal9 :)
  dinsdag 28 juni 2011 @ 23:04:17 #115
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_98797483
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 21:20 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Vandaag een dikke 10! Ontbijt op het balkon (om 8 uur al 25°C!) en daarna met collega’s naar Duinrell geweest. Na een aanvankelijke afkoeling, sloeg de zon terug en werd het maar liefst 31°C. Niet zomaar, nee bij 55% luchtvochtigheid. Ik heb in ieder geval heerlijk van de hete buitenlucht genoten! :)
Klinkt niet verkeerd, ik heb vandaag moeten werken in een fabriek bij pak'm beet 40/42 graden.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 29 juni 2011 @ 10:00:59 #116
297051 schaal_9
Caissière B
pi_98808717
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 23:04 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Klinkt niet verkeerd, ik heb vandaag moeten werken in een fabriek bij pak'm beet 40/42 graden.
Goede arbeidsomstandigheden zijn in een fabriek niet vanzelfsprekend, helaas. Is het daar vaak heel warm (of juist koud in de winter)?

Het leuke van mooi weer is ook dat de stemming bij de mensen heel anders is dan gewoonlijk.

Sterkte met het wachten op de uitslag!
pi_98810256
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 15:24 schreef Auti het volgende:

Ik heb nog steeds heel veel moeite met teleurstellingen en ik moet leren om niets te verwachten, denk ik.
Teleurstellingen zijn nooit plezierig. Toch is het goed om ook uit te gaan van scenario's dat het niet altijd zo uit komt als zou moeten: marges incalculeren!

Verder is te hopen dat ze iets aan jouw "impulsgedrag" kunnen doen. Want dat tweede kaartje kopen omdat het eerste niet op tijd aankomt, was eigenlijk niet nodig, maar je bent wel 25 euro lichter....Terwijl je eigenlijk wist dat die te langszaam zou zijn.

Het is niet de bedoeling van mij om stevig naar je te doen. Maar ik zie wat bij jou hier fout gaat, zie jij dat ook? Dit moet je echt onder controle zien te krijgen. :{

Maar hoe dan ook: je problemen zijn complex en groot. Ik hoop echt dat je huisarts echt eens op het goede spoor gaat zetten als het gaat om hulpverlening. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door EchtGaaf op 29-06-2011 11:06:00 ]
pi_98810406
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 21:20 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Sociaal leven kerel! Notabene met collega's buiten je werk om iets leuks gaan doen....Wat kan jij genieten. Mijn complimenten ^O^

Jij houdt wel erg van warm weer, volgens mij kan je er wel goed tegen. :Y

Wel jammer dat het weer zo snel voorbij is. :N
pi_98810560
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 10:57 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Teleurstellingen zijn nooit plezierig. Toch is het goed om ook uit te gaan van scenario's dat het niet altijd zo uit komt als zou moeten: marges incalculeren!

Verder is te hopen dat ze iets aan jouw "impulsgedrag" kunnen doen. Want dat tweede kaartje kopen omdat het eerste niet op tijd aankomt, was eigenlijk niet nodig, maar je bent wel 25 euro lichter....Terwijl je eigenlijk wist dat die te langszaam zou zijn.

Het is niet de bedoeling van mij om stevig naar je te doen. Maar ik zie wat bij jou hier fout gaat, zie jij dat ook? Dit moet je echt onder controle zien te krijgen. :{

Maar hoe dan ook: je problemen zijn complex en groot. Ik hoop echt dat je huisarts echt eens op het goede spoor gaat zetten als het gaat om hulpverlening. :)
Ja, i know. Maar ik wist eerst niet dat class4 te langzaam zou zijn, dat komt altijd later..
En spijt is best wel een goede leermeester want ik had een veel beter kaartje kunnen kopen, maarja.. Ik hoop dat hij vandaag komt.
En met de huisarts ben ik bezig met methylfenidaat en we gaan kijken of ik terecht kan bij het GGZ in Haarlem.
-weg-
pi_98810749
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 11:06 schreef Auti het volgende:

[..]

Ja, i know. Maar ik wist eerst niet dat class4 te langzaam zou zijn, dat komt altijd later..
En spijt is best wel een goede leermeester want ik had een veel beter kaartje kunnen kopen, maarja.. Ik hoop dat hij vandaag komt.
En met de huisarts ben ik bezig met methylfenidaat en we gaan kijken of ik terecht kan bij het GGZ in Haarlem.
Ow, je wist het niet....Sorry dan heb ik niks gezegd. ;)

Ik hoop ook voor je dat het kaartje vandaag komt. Maar ga daar even niet vanuit, anders heb je weer een rotdag. Ik hoop dat je ook met wat praktische dingen wat om leert gaan met teleurstellingen.

Wel goed van je dat je wel de wil hebt om iets aan je problemen te doen. Je bent gelukkig geen mijder.

Ik hoop echt dat je bij GGZ terecht kan. :Y
  woensdag 29 juni 2011 @ 11:40:25 #121
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_98811766
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 10:00 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Goede arbeidsomstandigheden zijn in een fabriek niet vanzelfsprekend, helaas. Is het daar vaak heel warm (of juist koud in de winter)?

Het leuke van mooi weer is ook dat de stemming bij de mensen heel anders is dan gewoonlijk.

Sterkte met het wachten op de uitslag!
In de winter is het denk ik wel gemiddeld door al die hete matrijzen. En verder is er geen airco omdat dat rond de 250,000/300,000 schijnt te liggen.

Nou, ik heb soms ook dat ik van die zon chagrijnig word, volgens mij is dat per persoon verschillend.

Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_98813351
Nou maar hopen PHP dat je geslaagd bent. :)
  woensdag 29 juni 2011 @ 12:23:24 #123
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_98813458
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 12:20 schreef EchtGaaf het volgende:
Nou maar hopen PHP dat je geslaagd bent. :)
Nog 40 min wachten :P
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_98813590
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 12:23 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Nog 40 min wachten :P
Sterkte. Benieuwd. :)
pi_98815222
*O* Kaartje binnen!

Maar eerst nog even 16 gehaktballen bakken.. :D Daar was is namelijk al mee begonnen.
-weg-
  woensdag 29 juni 2011 @ 13:16:15 #126
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_98815451
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 12:27 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Sterkte. Benieuwd. :)
Doek is gevallen om 1/10 punt :')

Godvergodvergodvergodvergodvergodver.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_98815540
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 13:16 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Godvergodvergodvergodvergodvergodver.
Dat betekent dat je het niet gehaald hebt?
-weg-
  woensdag 29 juni 2011 @ 13:20:39 #128
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_98815631
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 13:18 schreef Auti het volgende:

[..]

Dat betekent dat je het niet gehaald hebt?
Ja.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_98815774
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 13:10 schreef Auti het volgende:
*O* Kaartje binnen!

Maar eerst nog even 16 gehaktballen bakken.. :D Daar was is namelijk al mee begonnen.
Gelukkig :)
pi_98815793
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 13:16 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Balen joh....
  woensdag 29 juni 2011 @ 13:24:45 #131
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_98815821
quote:
9s.gif Op woensdag 29 juni 2011 13:24 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Balen joh....
Ja, en hoe nu verder. M'n hele ambitie lijst lijkt als een kaartenhuis te imploderen. :r
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_98816015
Naja, stilstand is geen achteruitgang.. Je moet schijt hebben aan de "rat race" (zo noemen ze dat geloof ik), je doet er wat langer over.. boeie!
Ik snap de teleurstelling, zelf kan ik daar ook niet goed mee omgaan en zie vaak ook alleen maar doem scenario's, maar je moet proberen de positieve kanten te zien en het op die wijze maar zien te accepteren.

Zoals ik al zei kan je het jaar nu wel overdoen met wat minder druk, lijkt mij. En dat je wat ouder bent dat kan ook positieve kanten hebben.

Het is wel even vervelend maar niet het einde van de wereld en ook niet van je "carriere".
Ik zou zeggen geniet nog maar van je schooltijd :Y
-weg-
  woensdag 29 juni 2011 @ 13:32:56 #133
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_98816197
Idd, daar kan ik mij bij aansluiten, het gruwt mij ervoor om straks een vaste baan te hebben en de spontaniteit in het leven te verliezen. :'(
  woensdag 29 juni 2011 @ 13:36:56 #134
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_98816362
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 13:28 schreef Auti het volgende:
Naja, stilstand is geen achteruitgang.. Je moet schijt hebben aan de "rat race" (zo noemen ze dat geloof ik), je doet er wat langer over.. boeie!
Ik snap de teleurstelling, zelf kan ik daar ook niet goed mee omgaan en zie vaak ook alleen maar doem scenario's, maar je moet proberen de positieve kanten te zien en het op die wijze maar zien te accepteren.

Zoals ik al zei kan je het jaar nu wel overdoen met wat minder druk, lijkt mij. En dat je wat ouder bent dat kan ook positieve kanten hebben.

Het is wel even vervelend maar niet het einde van de wereld en ook niet van je "carriere".
Ik zou zeggen geniet nog maar van je schooltijd :Y
Je hebt deels gelijk, maar ik ben straks wel 20 als ik mijn mavo heb, dan wil ik nog havo gaan doen, en als ik tegen die tijd wel de talenten heb wellicht vwo doen, maar dan ben ik alweer 24. Dat is best oud als je dan nog voor iets moet studeren.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 29 juni 2011 @ 13:43:57 #135
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_98816644
Hoezo, 20 voor de mavo, 21 voor de havo en 22 voor het VWO. Ga je dan studeren dan ben je 26 / 27 als je klaar bent, die leeftijd zal een werkgever je niet kwalijk nemen.

Maar in jouw situatie zou ik eerder HAVO (21) en HBO gaan doen (25), als je dan zin hebt kan je altijd nog een master doen of anders gaan werken. Alleen heb je op deze route iig een HBO-diploma.
pi_98816717
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 13:36 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Je hebt deels gelijk, maar ik ben straks wel 20 als ik mijn mavo heb, dan wil ik nog havo gaan doen, en als ik tegen die tijd wel de talenten heb wellicht vwo doen, maar dan ben ik alweer 24. Dat is best oud als je dan nog voor iets moet studeren.
Volgens mij valt dat nog best mee, het is iig beter dan een carriere waarbij je praktisch nooit veel hoger zal schalen dan het minimum loon. Lang naar school gaan en/of studeren is ook helemaal hip, bijkomend voordeel is dat je door ontwikkeling ook beter een richting kan kiezen. Je zal ze de kost moeten geven die een verkeerde richting hebben gekozen of halverwege hun studie afhaken. Of je moet al helemaal zeker zijn wat je later wilt gaan doen en dat echt nog net niet zwart op wit/uitgetekend hebben.

School is een erg leuke tijd, dat krijg je nooit nergens meer terug later in je leven. Onthou dat je tot je 67e moet werken en school is erg belangrijk. Ik heb veel ontzag voor mensen die doorblijven leren en bijv van mavo doorleren voor havo :Y .
Tegenwoordig heb je echt minstens havo + mbo4 denk/werk niveau nodig wil je een beetje iets voorstellen op de arbeidsmarkt.
-weg-
  woensdag 29 juni 2011 @ 13:47:11 #137
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_98816776
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 13:43 schreef von_Preussen het volgende:
Hoezo, 20 voor de mavo, 21 voor de havo en 22 voor het VWO. Ga je dan studeren dan ben je 26 / 27 als je klaar bent, die leeftijd zal een werkgever je niet kwalijk nemen.

Maar in jouw situatie zou ik eerder HAVO (21) en HBO gaan doen (25), als je dan zin hebt kan je altijd nog een master doen of anders gaan werken. Alleen heb je op deze route iig een HBO-diploma.
Yup, maar ik ga vwo sowieso niet in 1 jaar redden. Havo misschien wel volgend jaar. Maar ik weet het ook even niet meer zo.

Ik vermoed dat school mij morgen gaat pushen mbo 4 te gaan doen en savonds dan wiskunde te doen. En als ik zeg dat ik het gewoon overdag wil doen met een aantal vakken erbij om zodoende volgend jaar in te stromen op havo..

Zullen ze me wel raar aankijken denk ik.

Kan er ook even geen chocolade meer van bakken.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 29 juni 2011 @ 13:48:50 #138
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_98816853
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 13:47 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Yup, maar ik ga vwo sowieso niet in 1 jaar redden. Havo misschien wel volgend jaar. Maar ik weet het ook even niet meer zo.
Maar als je het VWO niet in 1 jaar gaat redden is het mischien verstandig om het maar te laten en naar het HBO te gaan, want als je jaren gaat verprutsen en je hebt alsnog geen VWO-diploma helpt het ook niet.

Edit: zelfkennis van je capaciteiten is een zegen. ;)
  woensdag 29 juni 2011 @ 13:58:41 #139
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_98817283
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 13:48 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Maar als je het VWO niet in 1 jaar gaat redden is het mischien verstandig om het maar te laten en naar het HBO te gaan, want als je jaren gaat verprutsen en je hebt alsnog geen VWO-diploma helpt het ook niet.

Edit: zelfkennis van je capaciteiten is een zegen. ;)
2 jaar zal wel lukken. En ik snap wat je bedoelt, erken je inferioriteit :P

Maar ik ben mij nu mentaal aan het voorbereiden om de gesprekken morgen, ik ben echt bang dat ze me willen laten afvloeien naar het mbo.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 29 juni 2011 @ 14:00:24 #140
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_98817363
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 13:58 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

2 jaar zal wel lukken. En ik snap wat je bedoelt, erken je inferioriteit :P
Wat ik bedoel is dat het geen zin heeft om iets te doen waar de uitkomst erg onzeker van is, maar dat heeft iedereen, ongeacht z'n IQ.

quote:
Maar ik ben mij nu mentaal aan het voorbereiden om de gesprekken morgen, ik ben echt bang dat ze me willen laten afvloeien naar het mbo.
Kunnen ze je ergens toe dwingen of alleen een advies geven?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')