abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98649485
Facade..
-weg-
pi_98649893
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 16:40 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Dat kan ik me wel voorstellen. Precies wat je zegt, de gerichtheid op de korte termijn. Je stelt vaker moeilijk aansluiting te vinden bij "de wereld". Denk je dat het enorme welvaartsverschil hier een rol in speelt? Ik heb weleens de idee als je financieel gewoon met de meute kon meegaan, je veel minder moeite zou hebben gehad. Maar ik kan er naast zitten! We leven tenslotte in moeilijke tijden (14 graden).
Het financieel op "achterstand" staan ten opzichte van de meute (waarmee ik leeftijdgenoten bedoel) zie ik als hooguit een (bij)gevolg. Zeker, ik had graag een flink salaris gehad, daar wind ik geen doekjes om. Toch denk ik dat in geld niet het ultieme geluk zit. Verdien je meer, dan leef je er ook na. En dat went heel snel, het wordt gauw allemaal erg gewoon. Als ik 5k/mnd zou verdienen, dan reed ik waarschijnlijk in mooie Mercedes C-klasse. En toegeven, het zou mijn status net zo goed kietelen. Maar na zes weken in zo'n ding weet je gewoon niet beter en is die auto ook weer normaal.

Geluk en welbevinden zitten gewoon in de kleine dingen van het leven. Het hoeft niet duur te zijn of veel te kosten. Ik surf regelmatig op autosites. Ik kom daar voor zachte prijsjes hele mooie auto's tegen. Zelfs Mercedessen, die in een tijd werden gemaakt toen "Het beste of niets" nog het motto was. En niet de boekhouders, maar technici, bepaalden wat een goed een auto moest zijn. Ik ben zo ongeveer de grootste fan van de Mercedes 190. ( mooiste auto ooit gemaakt wmb) Ik hoop het ding ooit te gaan rijden. Dat geluk is onbeschrijfelijk. :)
In de kern kan ik best gelukkig zijn met kleine dingetjes. We leven nog steeds in een zeer rijk land. Ik heb LP's gekocht, die ga ik draaien. Vinyl is weer in O+

Ja, je zegt en analyseert het goed! Komt op neer dat de huidige snelle tijdgeest niet de mijne is. Toch is het goed om dan in je kracht te blijven staan en te blijven geloven dat de wal het schip gaat keren. Ik geloof nl. niet dat dit stand kan houden. Duurzaamheid zou het motto moeten zijn. Dat is een kwestie van tijd. :)

Het weer is inderdaad even niet alles :{ Ik weet nu niet hoe het in Frankrijk is, maar daar is het nu dacht ik wat beter? toch is het goed dat het regent, de droogte is nog niet ingehaald...
  zaterdag 25 juni 2011 @ 17:05:42 #53
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_98650004
En toch moet je je conformeren naar de huidige tijdsgeest, hoe lastig dat ook is. De wereld veranderd niet, alleen jijzelf kan veranderen. En ja, dat is soms best lastig, maar er zijn geen andere mogelijkheden.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_98650169
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 17:05 schreef phpmystyle het volgende:
En toch moet je je conformeren naar de huidige tijdsgeest, hoe lastig dat ook is. De wereld veranderd niet, alleen jijzelf kan veranderen. En ja, dat is soms best lastig, maar er zijn geen andere mogelijkheden.
Je kan de wereld idd niet veranderen. Het is altijd zoeken naar mogelijkheden van overleven. Dat moet je dan ook doen vanuit je kracht. Neemt niet weg dat je dan met mismatchen wordt geconfronteerd.
pi_98650273
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 07:21 schreef DjDaMachinery het volgende:

[..]

herken mezelf precies in dit...mja als pdd-nos hebbende vat je vaak dingen heel anders op dan iemand die dat niet heeft... en daardoor gaan die punten niet zo lekker wat jij hierboven beschrijft, maar ik heb de stempel pdd-nos dus en om even op dat 'totaal niet op mij lijken' terug te komen, Het is idd heel breed. Bij mij valt het niet op omdat ik als klein kind sociale vaardigheids training heb gehad en daardoor dus wel veel oogcontact maak in tegenstelling tot de meeste. En eigenlijk vind ik t achteraf best klote.. aangezien ik het soms mensen vertel en dan geloven ze t niet ....maarja daarin kun je dus al merken dat pdd-nos erg breed is!
Het is inderdaad te breed voor woorden, ik denk wel dat er gelijkenissen zijn in de hersenactiviteit van mensen met PDD-NOS, maar deze zijn niet waar te nemen met bloot oog. Daarnaast zijn veel mensen met PDD-NOS, die zich er bewust over zijn goed in het camoufleren van hun zwakke punten. Zo heb je ook een kleine groep die totaal niet met humor om kan gaan, terwijl anderen heel goed hun 'letterlijkheid' om kunnen zetten in droge grappen. Omdat ze er bewust van zijn dat ze soms iets te letterlijk om gaan met bijvoorbeeld opdrachten.

Over het oogcontact stukje, ik vind het nog steeds wel lastig om mensen echt doordringend in de ogen te kijken. Het lukt me alleen bij mensen die ik al heel erg lang ken zonder weg te kijken. Maar in principe moet je daar ook niet teveel bij nadenken. Ik denk dat dat ook meer onzekerheid is, dan PDD-NOS eerlijk gezegd.
"That is not a dream, that is a substitute for reality"
pi_98650455
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 17:02 schreef EchtGaaf het volgende:

Ik ben zo ongeveer de grootste fan van de Mercedes 190. ( mooiste auto ooit gemaakt wmb) Ik hoop het ding ooit te gaan rijden. Dat geluk is onbeschrijfelijk. :)
In de kern kan ik best gelukkig zijn met kleine dingetjes. We leven nog steeds in een zeer rijk land. Ik heb LP's gekocht, die ga ik draaien. Vinyl is weer in O+

O+ _O_ Hoeveel ik jou een (tegenwoordig simpel en "goedkope") 190 gun ^O^
Wat voor platenspeler heb je dan?
-weg-
pi_98650611
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 17:17 schreef Auti het volgende:

[..]

O+ _O_ Hoeveel ik jou een (tegenwoordig simpel en "goedkope") 190 gun ^O^

Dat komt goed ^O^ Een simpele 190d een ouderwetse laagtoerendiesel, het liefst belastingvrij :)

quote:
Wat voor platenspeler heb je dan?
Die heb ik nog niet :D Ik snuffel een beetje rond. Geen haast enzo.

Maar hoe die platen mooi uitzien. Hoes en die geur! O+
pi_98651868
Ik zie het al helemaal voor me heh, over een tijdje.. EG in een auto-artikel a'la "het klokje rond" met een oude 190 (d!) helemaal in concourstaat opgeknapt met volle trots een 1 miljoen KM stand melden inclusief een heel verhaal over de auto en geschiedenis met alles er op en er aan :D
Dat benne mooie verhalen! :Y

Fieperdefiep, en dan houd ik mij maar even stil over platenspelers, Vestax, en naalden etc.. kuch Stanton kuch :7
-weg-
pi_98653887
Over achterlopen gesproken: ik besefte vanmorgen dat mijn moeder toen ze zo oud was als ik nu, al een tienjarige dochter had, een tweejarige zoon en een pasgeboren dochtertje. En ik (die tienjarige dus) vond altijd dat mijn moeder best laat aan kinderen begonnen was (vergeleken met de andere kinderen bij mij op school in ieder geval).
Ik zou het me nu echt niet kunnen voorstellen om drie kinderen te hebben... Soms zou ik er wel eentje willen, zeker na dat hele verhaal met mijn ex twee jaar geleden is mijn overtuiging dat ik geen goede moeder zou zijn wel veranderd. Maar tegelijk weet ik dat het beter is zo. Maar goed, soms mijmer je eens wat he...
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_98655978
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 19:19 schreef Pandora73 het volgende:
Over achterlopen gesproken: ik besefte vanmorgen dat mijn moeder toen ze zo oud was als ik nu, al een tienjarige dochter had, een tweejarige zoon en een pasgeboren dochtertje. En ik (die tienjarige dus) vond altijd dat mijn moeder best laat aan kinderen begonnen was (vergeleken met de andere kinderen bij mij op school in ieder geval).
Ik zou het me nu echt niet kunnen voorstellen om drie kinderen te hebben... Soms zou ik er wel eentje willen, zeker na dat hele verhaal met mijn ex twee jaar geleden is mijn overtuiging dat ik geen goede moeder zou zijn wel veranderd. Maar tegelijk weet ik dat het beter is zo. Maar goed, soms mijmer je eens wat he...
Toen m'n vader mijn leeftijd had was hij al vader van 3... tijden veranderen.
Ironisch genoeg; toen mijn vader mijn leeftijd had overleed zijn vader, die van mij is nu ernstig ziek :'(
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_98656830
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 18:01 schreef Auti het volgende:
Ik zie het al helemaal voor me heh, over een tijdje.. EG in een auto-artikel a'la "het klokje rond" met een oude 190 (d!) helemaal in concourstaat opgeknapt met volle trots een 1 miljoen KM stand melden inclusief een heel verhaal over de auto en geschiedenis met alles er op en er aan :D
Dat benne mooie verhalen! :Y

Fieperdefiep, en dan houd ik mij maar even stil over platenspelers, Vestax, en naalden etc.. kuch Stanton kuch :7
Prachtige verhalen idd. _O_ (het schijnt voor te komen dat ze moeiteloos 1 miljoen km draaien :)
pi_98657483
Even tussendoor..

Mount Psychosis ( :o !!) What's in a name...

Lekker fietsen :9 (holy shit! _O_ )
-weg-
pi_98658137
Zo, nadat ik in januari mijn leesfiep weer ben kwijtgeraakt heb ik hem weer sinds een paar dagen te pakken, het alweer 1 boek bijna door. Het geeft een heerlijk voldaan gevoel om een boek uit te hebben en te merken dat je weer extra kennis hebt opgedaan. :)
  zaterdag 25 juni 2011 @ 21:29:45 #64
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_98658676
Haha, dat heb ik ook, alleen is het begin soms zo verdomde lastig.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_98658962
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 21:12 schreef von_Preussen het volgende:
Zo, nadat ik in januari mijn leesfiep weer ben kwijtgeraakt heb ik hem weer sinds een paar dagen te pakken, het alweer 1 boek bijna door. Het geeft een heerlijk voldaan gevoel om een boek uit te hebben en te merken dat je weer extra kennis hebt opgedaan. :)
Ik heb zelf niks met lezen, maar ik denk dat ik ook verkeerde boeken heb gelezen. Wat zijn nou echt goede boeken? Geef me eens een aanrader.
Gadgets: iPhone 3GS, HP LaserJet P2035, Acer V193HQV
pi_98659593
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 21:38 schreef Vluchtdeur het volgende:

[..]

Ik heb zelf niks met lezen, maar ik denk dat ik ook verkeerde boeken heb gelezen. Wat zijn nou echt goede boeken? Geef me eens een aanrader.
Zelf heb ik erg veel interesse in de 20e eeuw en lees momenteel een boek over Duitse U-Boot commandanten. Alleen als je niets met geschiedenis hebt kan ik je dit ook niet aanraden, want dan vind je het ook saai.

Daarom vind ik het heel erg lastig om je een boek als aanrader te geven, voornamelijk omdat ik eigenlijk alleen non-fictie boeken lees over onderwerpen die mijn interesse hebben. Dat is op zich al wel een aanrader, zoek gewoon boeken die met je interesse's te maken hebben, vooral bij de Slegte kan je (oudere) pareltjes tegenkomen die weinig kosten. En voordat je het boek koopt kan ik je alleen maar adviseren 1 a 2 pagina's te lezen om erachter te komen of de schrijfstijl toegangkelijk genoeg is.
  zaterdag 25 juni 2011 @ 21:59:14 #67
297051 schaal_9
Caissičre B
pi_98659670
:)
quote:

[..]

Geluk en welbevinden zitten gewoon in de kleine dingen van het leven. Het hoeft niet duur te zijn of veel te kosten. Ik surf regelmatig op autosites. Ik kom daar voor zachte prijsjes hele mooie auto's tegen. Zelfs Mercedessen, die in een tijd werden gemaakt toen "Het beste of niets" nog het motto was. En niet de boekhouders, maar technici, bepaalden wat een goed een auto moest zijn. Ik ben zo ongeveer de grootste fan van de Mercedes 190. ( mooiste auto ooit gemaakt wmb) Ik hoop het ding ooit te gaan rijden. Dat geluk is onbeschrijfelijk. :)
Je hebt helemaal gelijk! Dat geluk in de kleine dingen zit. Het is prettig als je ook dat kan ontdekken, en dat lukt mij vaak ook wel. Bijvoorbeeld de geur van een mooie bloem. Ik was gisteren ergens en daar waren twee jonge poesjes. En een moederpoes, echt schattig! Deze mensen hadden al een kat, dus in totaal waren er vier.

Ja, het is zo dat je naar een nieuw inkomen gaat leven. Toch betekent het niet alleen gewenning, maar ook verbetering. Het betekent al gauw dat je met andere mensen in contact komt en soms ook nieuwe hobby’s leert ontdekken. Je hoeft niet steeds weer prijsbewust te zijn. Je kunt je meer richten op kwaliteit en de teugels kunnen wat vaker gevierd worden. Ik kan me wel voorstellen dat het allemaal heel abstract lijkt als je in de uitkeringen zit. Ik kon me een paar jaar terug in ieder geval niet goed indenken wat voorspoed zo ongeveer inhoudt.

Leuk dat je LP's hebt gekocht :)
Klassieke muziek?
Hopelijk heb je snel geld voor een platenspeler!

In september (heeft nog even) kun je in ieder geval rekenen op een extra’tje van de overheid: 336 euro...
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_98659766
quote:

[..]

Het financieel op "achterstand" staan ten opzichte van de meute (waarmee ik leeftijdgenoten bedoel) zie ik als hooguit een (bij)gevolg. Zeker, ik had graag een flink salaris gehad, daar wind ik geen doekjes om. Toch denk ik dat in geld niet het ultieme geluk zit. Verdien je meer, dan leef je er ook na. En dat went heel snel, het wordt gauw allemaal erg gewoon. Als ik 5k/mnd zou verdienen, dan reed ik waarschijnlijk in mooie Mercedes C-klasse. En toegeven, het zou mijn status net zo goed kietelen. Maar na zes weken in zo'n ding weet je gewoon niet beter en is die auto ook weer normaal.

Ja, je zegt en analyseert het goed! Komt op neer dat de huidige snelle tijdgeest niet de mijne is. Toch is het goed om dan in je kracht te blijven staan en te blijven geloven dat de wal het schip gaat keren. Ik geloof nl. niet dat dit stand kan houden. Duurzaamheid zou het motto moeten zijn. Dat is een kwestie van tijd. :)

Het weer is inderdaad even niet alles :{ Ik weet nu niet hoe het in Frankrijk is, maar daar is het nu dacht ik wat beter? toch is het goed dat het regent, de droogte is nog niet ingehaald...

Weet je EG, ik heb in mijn omgeving teveel vermogende mensen gezien die desondanks niet gelukkig waren, dat heeft mij toch wel enige relativering gegeven.

Ik zie het simpel, van geld kan je veel plezier beleven, maar je kan pas echt gelukkig zijn als je tevreden bent met je leven......geluk en tevredenheid zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden.

Hoe een persoon tevredenheid (en daarmee geluk) invult is weer voor iedereen verschillend, daarom kan en mag je nooit voor anderen bepalen wat "geluk" voor hun zou moeten zijn.
  zondag 26 juni 2011 @ 10:11:20 #69
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_98671179
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 22:02 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Weet je EG, ik heb in mijn omgeving teveel vermogende mensen gezien die desondanks niet gelukkig waren, dat heeft mij toch wel enige relativering gegeven.

Ik zie het simpel, van geld kan je veel plezier beleven, maar je kan pas echt gelukkig zijn als je tevreden bent met je leven......geluk en tevredenheid zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden.

Hoe een persoon tevredenheid (en daarmee geluk) invult is weer voor iedereen verschillend, daarom kan en mag je nooit voor anderen bepalen wat "geluk" voor hun zou moeten zijn.
Als je niet gelukkig kunt zijn met wat je nu hebt kun je ook nooit gelukkig zijn met wat je denkt nodig te hebben.

'The price of getting what you want is getting what you once wanted'

en verder:

"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  zondag 26 juni 2011 @ 11:58:55 #70
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_98673219
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 12:28 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dat is met alle voedingsmiddelen zo. Je moet niet zien hoe het gemaakt wordt, dan lus je niks meer.:)

[..]

Hm. Begint de het een "I" en eindigt het met een "S" ? :P
Jij mag nooit meer raden :+
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_98676618
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 21:59 schreef schaal_9 het volgende:
:)

[..]

Je hebt helemaal gelijk! Dat geluk in de kleine dingen zit. Het is prettig als je ook dat kan ontdekken, en dat lukt mij vaak ook wel. Bijvoorbeeld de geur van een mooie bloem. Ik was gisteren ergens en daar waren twee jonge poesjes. En een moederpoes, echt schattig! Deze mensen hadden al een kat, dus in totaal waren er vier.

Ja, het is zo dat je naar een nieuw inkomen gaat leven. Toch betekent het niet alleen gewenning, maar ook verbetering. Het betekent al gauw dat je met andere mensen in contact komt en soms ook nieuwe hobby’s leert ontdekken. Je hoeft niet steeds weer prijsbewust te zijn. Je kunt je meer richten op kwaliteit en de teugels kunnen wat vaker gevierd worden. Ik kan me wel voorstellen dat het allemaal heel abstract lijkt als je in de uitkeringen zit. Ik kon me een paar jaar terug in ieder geval niet goed indenken wat voorspoed zo ongeveer inhoudt.

Leuk dat je LP's hebt gekocht :)
Klassieke muziek?
Hopelijk heb je snel geld voor een platenspeler!

In september (heeft nog even) kun je in ieder geval rekenen op een extra’tje van de overheid: 336 euro...
Ik geniet ook altijd intens als ik bij mensen zijn die een poes of kat hebben. Ze komen ook altijd naar mij toe om geaaid te worden en kopjes te geven, zeker als ik terugkom dan weten ze wel bij wie ze moeten zijn. Die beesten voelen dat ook gewoon aan. En schattig zijn ze zeker. Mooi dat jij ook van poezen houdt. :)

Mooi dat het jou ook kennelijk goed lukt om geluk in de kleine dingen te ontdekken en hoe jij intens van een land als Frankrijk kan genieten. Erg belangrijk, ook voor je contact met je familie enzo. :Y

Gelukkig dat jij nu in een situatie zit waarbij je niet iedere cent hoeft om te draaien. Je zal vast nog wel verder doorgroeien. Maar je contacten die je het oplevert zijn minsten zo waardevol.

Die LP's, wel grappig inderdaad. Nostalgie, en er zijn weer CD-zaken die nota bene weer LP's opnemen in het assortiment. Komt gewoon weer terug, ook vaak jongeren die vinyl willen. Ik koop ze tweedehands, dat kost niet veel. Het betreft populaire music, eentje betreft Jermaine Jackson (de broer van...) Ik ga een leuke platenspeler op de kop tikken. Ik neem er de tijd voor, dat komt wel goed. :)
pi_98676903
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 22:02 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Dat zijn wijze woorden :Y

Het is op gegeven moment ook maar waarmee je genoegen neemt, het is allemaal betrekkelijk. Als ik een tweedehandse speaker koop voor een paar tientjes dan kan ik ook heel gelukkig mee zijn.

Precies, geluk is voor iedereen weer anders. Dat kan je anderen nooit opleggen. En natuurlijk helpt materialisme bij een stuk gelukbevinden, maar is nooit de garantie voor het ultieme geluk . Dan kom je toch weer uit op kleine dingetjes of het immateriėle. Zoals contacten, familie en noem maar op. :)

Als iemand financieel binnen is, maar heeft geen enkel contact, of is niet gezond, dan zou die wel eens heel ongelukkig kunnen zijn. Tja.
pi_98677104
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 11:58 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Jij mag nooit meer raden :+
Ik zal het nooit meer doen ;)

Ik keek al even op de streetview van google en een rondje eromheen "gelopen", maar het is een heel bedrijf hoor. :)

Dat zullen best veel mensen werken. Mooi dat je daar een vaste baan hebt. Wie weet wat je daar nog allemaal kan bereiken. :Y
  zondag 26 juni 2011 @ 14:15:29 #74
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_98677172
quote:
11s.gif Op zondag 26 juni 2011 14:13 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik zal het nooit meer doen ;)

Ik keek al even op de streetview van google en een rondje eromheen "gelopen", maar het is een heel bedrijf hoor. :)

Dat zullen best veel mensen werken. Mooi dat je daar een vaste baan hebt. Wie weet wat je daar nog allemaal kan bereiken. :Y
Zeker :Y maar het leven is meer dan alleen een baan. Een sociaal leven is eigenlijk nog veel belangrijker dan die baan.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_98677203
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 14:15 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Zeker :Y maar het leven is meer dan alleen een baan. Een sociaal leven is eigenlijk nog veel belangrijker dan die baan.
Zeker. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')