abonnement Unibet Coolblue
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 3 februari 2012 @ 19:24:54 #201
147316 crew  DJMO
#trut
pi_107566883
*kick omhoog voor Pessie ;) *
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  vrijdag 3 februari 2012 @ 20:03:54 #202
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_107568573
Ik ben heel enthousiast begonnen, maar het is nog niet zo'n succes. Fruit wil eigenlijk helemaal niet (gepureerd redelijk) maar in stukken niet.
Groenten gaan best aardig met broccoli als absolute topper!
Wel weer ontzettend leuk hoe hij alles aanpakt en meestal wegsmijt.

Onze hond is blij met onze keuze! ;-)
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 3 februari 2012 @ 20:06:34 #203
147316 crew  DJMO
#trut
pi_107568719
Als Geert tegenwoordig begint te piepen, en ik zet 'm in z'n kinderstoel en ik pak een banaan, gaat dat gezicht in één seconde van huilen naar lachen en graaien naar die banaan. Wel weer boos worden natuurlijk als ik niet opschiet met pellen .. maar die eet dus écht zo 'n hele banaan weg.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_107571597
Mag ik nog in dit topic?
Mijn peutertje moest vanavond aan tafel hard huilen, omdat de sperziebonen op waren ;(
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 3 februari 2012 @ 21:03:23 #205
147316 crew  DJMO
#trut
pi_107571741
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 21:00 schreef WupWup het volgende:
Mag ik nog in dit topic?
Mijn peutertje moest vanavond aan tafel hard huilen, omdat de sperziebonen op waren ;(
mens, kook dan ook genoeg! :{w
;)

Nee hoor, fijn dat je zo'n goed etende peuter hebt! :Y
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_108739695
Hier zijn bij de kleine man aardappelen, brocolli, worteltjes en boontjes wel favoriet. Net als banaan, appel en druifjes. Gisteren voor het eerst bietjes gegeven en daarna een beetje hangop. Hij maakte er een heerlijke kliederboel van O+. Daarna uitgebreid in bad en gesopt hihi.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 5 maart 2012 @ 14:45:12 #207
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_108741842
_O- je had em zn kleren al uitgedaan! :D
pi_108743309
:Y Gemene mama ben ik hè? :D En een lol dat hij had, wij ook trouwens. Heb heel hard mijn best moeten doen om niet te lachen tijdens het filmen.
  maandag 5 maart 2012 @ 18:09:29 #209
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_108749189
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 13:36 schreef LiedjeBackstage het volgende:
Hier zijn bij de kleine man aardappelen, brocolli, worteltjes en boontjes wel favoriet. Net als banaan, appel en druifjes. Gisteren voor het eerst bietjes gegeven en daarna een beetje hangop. Hij maakte er een heerlijke kliederboel van O+. Daarna uitgebreid in bad en gesopt hihi.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hahaha wat een heerijkheid :Y en zoals hij uit zijn stoel omhoog komt en dan dat smoeltje erbij O+
Rayen 2½ jaar!
pi_108755490
:D:D geweldige filmpje!!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_109003766
Mmmmh, lekker zelf eten O+


pi_109004659
Leuke foto's Cyntiaaa, lekker broodje Cas ;)
  maandag 12 maart 2012 @ 22:25:26 #213
211793 PiercedGal
Groetjes Mij!!
pi_109032228
ahh wat een leuke foto's cyntiaa!
Ik heb het eens geprobeerd maar ze snapt er de ballen niet van :D, het wordt idd smijt en gooi werk haha
Herriner je gisteren..
Droom van morgen...
Maar leef vandaag !!!
pi_109032984
Wij doen met Noah halfhalf. Aangezien hij binnenkort naar het kdv gaat, krijgt hij een deel gepureerd, omdat hij dus moet leren van een lepeltje te eten. Hij krijgt echter ook vaak iets van onze groente erbij of een rijstewafel. Het is echt mooinom die ontwikkeling te zien. Binnen een paar dagen is hij van kokhalzen en uitspugen, gegaan naar sabbelen en kauwbewegingen maken.

Bij het eten met een lepeltje, laat ik hem ook de regie en waar hij de eerste keer vooral met het lepeltje speelde en er op sabbelde, kan hij nu daadwerkelijk het eten er vanaf happen, kauwen en doorslikken.

Dit allemaal sinds een week. Ik vind het wonderlijk, zo snel ze dat snappen O+
Lotte!
Noah!
pi_109039934
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 22:37 schreef Linda2205 het volgende:
Wij doen met Noah halfhalf. Aangezien hij binnenkort naar het kdv gaat, krijgt hij een deel gepureerd, omdat hij dus moet leren van een lepeltje te eten.
Staan ze er daar niet voor open dan? Bij het KDV van mijn zus eet de jongste (7 maanden) met een oudere groep mee omdat hij anders alleen moet eten en er dan geen zin in heeft. Ze hadden er nog niet van gehoord (voor de 1e van mijn zus) maar wilde wel meewerken.

Zondag mijn nichtje (ook 7 maanden) het maar zelf laten uitzoeken met de boterham. En dat ging wonderbaarlijk goed, ze had hem voor de helft op. Wel in stukjes gedaan omdat de ouders dat ook doen, maar zij voeren haar. De ouders stonden er echt van te kijken dat het zo goed gegaan was.

Onze Stan eet gewoon met ons mee en ook nog vaak veel. Favoriet blijven Pasta en Sperziebonen, gekookte aardappelen is hij minder fan van (net als zijn moeder). Ook vis gaat er goed in (die ik weer niet eet).
live your fears, fear your live
  dinsdag 13 maart 2012 @ 08:51:51 #216
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_109040319
Ah kijk, mijn kind is niet de enige die geen aardappels hoeft :') . Is het trouwens erg dat hij bij AVG maaltijden alleen de G en V opeet?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 13 maart 2012 @ 09:04:43 #217
147316 crew  DJMO
#trut
pi_109040533
gewone gekookte aardappels hoeft de mijne ook niet, maar gegratineerd uit de oven vreet hij ze zo weg. kleine lekkerbek :')
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_109040799
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 08:14 schreef refro het volgende:

[..]

Staan ze er daar niet voor open dan? Bij het KDV van mijn zus eet de jongste (7 maanden) met een oudere groep mee omdat hij anders alleen moet eten en er dan geen zin in heeft. Ze hadden er nog niet van gehoord (voor de 1e van mijn zus) maar wilde wel meewerken.

Zondag mijn nichtje (ook 7 maanden) het maar zelf laten uitzoeken met de boterham. En dat ging wonderbaarlijk goed, ze had hem voor de helft op. Wel in stukjes gedaan omdat de ouders dat ook doen, maar zij voeren haar. De ouders stonden er echt van te kijken dat het zo goed gegaan was.

Onze Stan eet gewoon met ons mee en ook nog vaak veel. Favoriet blijven Pasta en Sperziebonen, gekookte aardappelen is hij minder fan van (net als zijn moeder). Ook vis gaat er goed in (die ik weer niet eet).
Het gaat hier allemaal een beetje anders. Als ik wil dat hij zelf eet, moet ik zelf het eten meegeven en eerlijk gezegd vind ik dat een beetje zonde, aangezien ik sowieso betaal voor het eten wat hij daar krijgt. Het gaat daarbij om het warme eten 's middags. Als ik zeg dat ze hem 's morgens met het ontbijt lekker kunnen laten kliederen, dan is dat prima, net zo als na het slaapje met groente en fruit enzo. 's Avonds thuis kan hij dan ook gewoon zelf doen O+
Lotte!
Noah!
pi_109040818
Oh en aardappels zijn hier bij mijn grote echt favoriet! Groente proeft ze wel altijd netjes, maar ze spuugt het ook net zo hard weer uit :') Ze is nu 2,5. Wanneer gaat dat over? :P
Lotte!
Noah!
pi_109041621
Hoihoi, ik ben nieuw in dit topic. Joris is volgende week zes maanden en we zijn vorige week begonnen met eten aanbieden (tot nu toe volledig bv).

We hebben nu een paar keer een gekookt worteltje, twee keer banaan en 1 keer broccoli aangeboden. Op de wortel sabbelt hij, bijt soms een stukje af en begint een beetje te kauwen (zonder tanden) maar spuugt het dan weer uit. Van banaan neemt hij een piepklein hapje en houdt het even in zijn mond maar slikt het niet door. Bij de broccoli keek hij heel moeilijk omdat de friemeltjes in zijn mond bleven zitten.

Kortom, we denken niet dat hij binnenkort grote hoeveelheden vast voedsel wegwerkt. Maar kauwen wil hij wel (op je vinger bijvoorbeeld) dus dat is een begin.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 18:20:05 #221
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_109056525
Refro, je kunt ook nog zoete aardappel proberen, valt hier goed in de smaak! :9
Op kokenvoormijndochter.nl vind je daar leuke recepten voor!
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_109078302
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 18:20 schreef __Isis__ het volgende:
Refro, je kunt ook nog zoete aardappel proberen, valt hier goed in de smaak! :9
Op kokenvoormijndochter.nl vind je daar leuke recepten voor!
Och ik zit er niet zo veel mee meestal eten we maar 1 of 2x per week gekookte aardappelen, en hij eet er wel iets van. Als het stamppot of opgebakken is eet hij ze wel. Pasta, rijst en couscous gaat er ook heel goed in.

Gisteren hadden we bij mijn ouders wortel stamppot zijn neefjes (bijna 2 en net 3 geworden) aten allebei een goede opscheplepel en toen waren ze klaar. Onze kerel was na 3 borden te hebben opgegeten bij opa aan het bedelen en dan niet voor de worst maar de stamppot. Geen idee waar hij het allemaal laat. :)
live your fears, fear your live
pi_109159751
Nou, Joris heeft van de week voor het eerst ook echt iets doorgeslikt van wat hij proefde, een heel klein stukje banaan. De wortels waar hij vorige week nog heerlijk op zat te sabbelen had hij nu totaal geen interesse in.

Is dit normaal? Of happen de meeste kindjes van zes maanden meteen van alles weg?
pi_109163034
Ik kan je helaas niet vertellen wat normaal is. Hier heb ik in het begin ook gedacht dat er bijna niets inging, maar vond dan van alles in relatief grote stukjes in de ontlasting terug. Ook nu met bijna 10 maanden vind ik er stukjes terug, niet alles wordt verteerd. Ze hebben ook meestal nog niet veel tandjes en kunnen nog niet goed kauwen of bijten, dus het is vrij logisch dat ze nog niet zo veel eten, ze moeten dat eerst leren.
Mij werd in het begin altijd gezegd, het is bijvoeding en ze teren nu nog voornamelijk op de melk. Dat gaat vanzelf langzaam veranderen. Geef het gewoon de tijd.
pi_109168028
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 09:42 schreef sverbern het volgende:
Nou, Joris heeft van de week voor het eerst ook echt iets doorgeslikt van wat hij proefde, een heel klein stukje banaan. De wortels waar hij vorige week nog heerlijk op zat te sabbelen had hij nu totaal geen interesse in.

Is dit normaal? Of happen de meeste kindjes van zes maanden meteen van alles weg?
Het heeft inderdaad tijd nodig mijn ervaringen (3 neefjes en 1 eigen)
Oudste (nu 3 jaar) had behoorlijk snel door wat het was en at zeer traag (introductie met 8 maanden)
Opvolger (bijna 2) had het sneller door maar was veel kieskeuriger tav nieuwe smaken (introductie met 6 maanden)
Mijn eigen (1,5 jaar oud) heeft lang hele kleine beetjes gegeten (introductie met 6 maanden)
De jongste (nu 7 maanden) at snel mee en ook veel, wel alleen als andere mensen ook eten (introductie met zes maanden)

Geef het dus de tijd en hou aan dat het gedurende het eerste jaar echt bijvoeding is (in principe zouden ze zat aan melk hebben).
live your fears, fear your live
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 16 maart 2012 @ 14:14:22 #226
147316 crew  DJMO
#trut
pi_109168133
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 09:42 schreef sverbern het volgende:
Nou, Joris heeft van de week voor het eerst ook echt iets doorgeslikt van wat hij proefde, een heel klein stukje banaan. De wortels waar hij vorige week nog heerlijk op zat te sabbelen had hij nu totaal geen interesse in.

Is dit normaal? Of happen de meeste kindjes van zes maanden meteen van alles weg?
heel normaal hoor. Het heeft bij Geert ook een hele tijd geduurd voor hij écht ging eten. Zolang je voorlopig als basis de borst aanhoudt en het rapleyen als oefenen met eten beschouwt, kan er weinig mis gaan :*
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_109199686
Oké, bedankt voor de reacties.
Net peer geprobeerd maar hij eet nog liever zijn bord op dan dat hij een stukje peer in zijn mond stopt. |:(
En dat terwijl hij zijn tanden zet in werkelijk al het speelgoed én onze handen als het even kan.
pi_109203710
Banaan vond hij trouwens wel lekker van de week:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_109204270
Wat een scheetje! O+ O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_109369130
Vandaag voor de 2e keer broccoli geprobeerd maar Joris had totaal geen interesse. Wilde het niet eens vastpakken en naar zijn mond brengen (terwijl hij alles naar zijn mond brengt verder). Stopte wel zijn bord in zijn mond :X

Morgen ga ik een kommetje rijstepap (van niet te veel melk) voor hem maken, niet al te kort na een voeding. Eens zien of dat erin gaat.

Op een broodkorst wilde hij wel een tijdje sabbelen trouwens.

Gisteren zesmaandencheck gehad op het CB en prachtige curves! (zie bv-topic) Dus we maken ons voorlopig geen zorgen dat hij te weinig eet; melk werkt w/

Mijn man begint alleen nu al wat ongeduldig te worden en wil volgens mij al snel gaan pureren. Misschien trouwens best het experimenteren waard of Joris wel van een lepel wil eten. Misschien vindt hij de groente en fruit te vies aanvoelen aan zijn handen?
pi_109369414
Is hij niet pas nét 6 maanden? Waarom zoveel haast? Geniet van zijn ontdekkingsreis! Ander voedsel dan moedermelk heeft 'ie pas in de loop van het tweede levensjaar nodig.
pi_109370291
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 22:39 schreef WupWup het volgende:
Is hij niet pas nét 6 maanden? Waarom zoveel haast? Geniet van zijn ontdekkingsreis! Ander voedsel dan moedermelk heeft 'ie pas in de loop van het tweede levensjaar nodig.
ach ja, je hebt gelijk :) Geduld is een schone zaak. We zijn pas een week of twee bezig en helemaal nog niet structureel.
pi_109384343
Vanmorgen pap geprobeerd. Joris was niet erg enthousiast maar speelde wel leuk met de lepel :-)

Net een broodkorst gegeven om op te sabbelen, eet hij hem op! Eerst tien minuten gesabbeld, toen even gekauwd en toen slik weg :-) Nu maar even opzoeken of brood wel mag bij zes maanden...
pi_109384535
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 12:57 schreef sverbern het volgende:
Nu maar even opzoeken of brood wel mag bij zes maanden...
:') _O-
pi_109385927
Stefan Kleintjes zegt: bij zes maanden een broodkorst om op te sabbelen en bij 7 maanden een volkorenboterham. Dus ik denk dat het geen kwaad kan als Joris zijn sabbelkorst opeet :P
pi_109386488
Hahahaha sver :D :D

Maar klinkt goed joh!! lijkt me zooo raar als ze iets anders krijgt dan tiet!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_109761788
Even een update over Joris (zijn er eigenlijk andere Rapley'ers actief??):

Hij sabbelt er gretig op los. Als ik met een banaan aan kom, grijp hij ernaar en stopt hem zo snel mogelijk in zijn mond. Wortels kan hij nu goed oppakken en hij kauwt er een tijdje op. Brood vindt hij ook lekker. Gisteren voor het eerst met margarine gegeven. Een kwart boterham in vier stukjes voor hem neergelegd. Hij pakte ze één voor één, sabbelde een tijdje en gooide ze dan op de grond :s) Van de wortel heeft hij één keer een piepklein stukje doorgeslikt.

We proberen op de dagen dat hij thuis is 3 eetmomenten per dag in te voeren (buiten zijn melkvoedingen om): na zijn ochtendslaapje pap (bv+biobim-rijstebloem), tussen de middag een broodkorst en 's middags fruit of 's avonds groente.

De pap geven we met een lepel maar dat werkt nog niet zo. Qua smaak vindt hij het wel lekker (hij smakt als er iets in zijn mond belandt) maar hij moet niets van de lepel hebben. Van onze omgeving krijgen we het advies om de pap in de fles te geven maar dat vinden we niet zo nodig. Het is vooral oefenen met de lepel, die rijstebloem is geen noodzakelijke voeding toch?
Mijn man vindt bovendien: "de fles is een vervanging van jouw borsten en daar komt ook geen pap uit."
pi_109764330
Wij doen een combinatie, stukjes, prakjes en af en toe een papfles met bv.
Oppakken en in de mond doen gaat uitstekend, maar mijn zoontje van inmiddels 10 maanden is onvoorspelbaar in wat die wel lust. Soms eet die in mijn ogen gewoon goed, maar soms heb je iets klaar gemaakt, gaat die het op de grond smijten of gewoon weigeren. Ik probeer er geen groot ding van te maken, maar het zorgt bij mij wel eerlijk gezegd voor de nodige frustratie want ik weet dan niet of het aan Rapley ligt of dat een potjeskind dat ook doet.
Ik ben soms al blij als die in elk geval iets proeft (en weer uitspugd).

Op goede dagen eet die ongeveer 1 boterham en 1/4 - 1/2 stuk fruit, iets crackerachtigs of soepstengel en beetje yoghurt, kwark, denk misschien 100 ml, 1/2 aardappel en klein beetje groente.
Rijst eet die niet, pasta stopt die in zijn mond en spugt het in vele kleine stukjes weer uit. Hij heeft nu 7 voortanden en kauwt naar mijn mening ook goed, maar het lijkt erop dat hij, omdat de kiezen ontbreken, de stukjes nog niet klein genoeg krijgt om ze door te slikken.
Hij vermaakt zich wel tijdens het eten en dat is ook leuk om te zien. Oppakken in de mond steken, laten vallen, in de stoel zoeken, over de rand van het tafeltje gooien, achteraan kijken, proberen eten weg te moffelen, zodat het lijkt alsof alles op is en hij aan het toetje kan, alles in zijn gezicht smeren, ook nog even in zijn haar...
Eerlijk gezegd weet ik eigenlijk niet meer wat ik van pure Rapley moet vinden, het gaat langzaam, maar als ik ook af en toe iets met een lepel (yoghurt, kwark, prakje) geef heb ik ook het gevoel dat hij wat binnenkrijgt.
Aan de ander kant is dat ook weer geen garantie dat die "veel" eet, want ik heb laatst ook eens iets uit een potje of door een zeef gehaald eten gegeven. Hij stopt gewoon als die geen zin heeft, maar eet dan soms wel iets anders, bjivoorbeeld geen/ weinig groente en aardappel, maar wel kwark of gedroogd fruit. Misschien heeft het ook met hartig en zoet te maken...

[ Bericht 14% gewijzigd door Zana op 01-04-2012 15:10:34 ]
  zondag 1 april 2012 @ 15:45:17 #239
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_109766137
quote:
1s.gif Op zondag 1 april 2012 15:00 schreef Zana het volgende:
Wij doen een combinatie, stukjes, prakjes en af en toe een papfles met bv.
Oppakken en in de mond doen gaat uitstekend, maar mijn zoontje van inmiddels 10 maanden is onvoorspelbaar in wat die wel lust. Soms eet die in mijn ogen gewoon goed, maar soms heb je iets klaar gemaakt, gaat die het op de grond smijten of gewoon weigeren. Ik probeer er geen groot ding van te maken, maar het zorgt bij mij wel eerlijk gezegd voor de nodige frustratie want ik weet dan niet of het aan Rapley ligt of dat een potjeskind dat ook doet.
Ik ben soms al blij als die in elk geval iets proeft (en weer uitspugd).

Het hoort gewoon bij kinderen. Harry doet het nu nog. Soms eet hij heel erg goed en dan weer minder.
pi_109766336
quote:
2s.gif Op zondag 1 april 2012 15:45 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Het hoort gewoon bij kinderen. Harry doet het nu nog. Soms eet hij heel erg goed en dan weer minder.
Dat dus.
Ik herken t van mezelf zelfs. Dan heb k gewoon geen trek en eet k een stuk minder (ik gooi er dan niet meer mee ;)).
pi_109782104
Floris is helemaal wild van pasta en brood met een beetje boter. Halve druifjes gaan er ook goed in. We rapleyen lekker door.
En van een lepel eten is hier ook niet zo'n groot succes eigenlijk. Maar ach eten oppakken van de tafel is ook leuk haha.
pi_109784870
van de lepel eten gaat hier meestal redelijk goed, behalve als die het eten beu is en de lepel uit mijn hand wil pakken om ermee te spelen....bij het eerste hapje geef ik nu alleen maar een klein beetje, want dat spuugt hij heel vaak uit om bij het tweede hapje het gewoon binnen te houden en soms schuif ik de lepel snel erin en trek ook snel weer terug, zodat hij geen kans heeft om erna te grijpen...maar op gegeven moment willen ze zeker ook dat zelfs doen

hij heeft nog een beetje moeite om flessen en bekers zelfs vast te houden (vooral hoog genoeg) zodat er ook iets uit komt, als je bv geeft heeft die gewoon ook minder kans om dat zelfs te oefenen, maar het drinken zelf gaat gelukkig wel goed

ik scheur of snijd vaak het brood in kleine mondgerechte stukjes, zodat de hapjes in een keer in de mond kunnen, en dan niet te veel in een keer voor hem neerlegen, anders gaat die alleen maar spelen en over tafel schuiven

best wel verrassend wat ze af en toe wel proberen (augurk, stukje van een nog niet helemaal rijpe kiwi), terwijl ze iets bekends (appelmoes) opeens niet moeten, en ik blijf mij verrassen hoeveel troep hij kan maken van bijvoorbeeld een babykoekje...het is wel handig als ze zelfs kunnen eten vooral als je ook een keertje langer weg bent in de stad, dan neem ik nu vaak een beker drinken mee en soepstengel, maar soms zit dan ook de kinderwagen en zijn jas helemaal onder, omdat niet alles in de mond blijft, maar het gaat steeds beter
pi_109786450
Meneers 4e bijvoedingsdag en hij vrat (echt) een hele appel weg, ik heb m maar 1 x horen kokhalzen.
:o
ik bied beide aan, fruit in stukken en groenten-puree. best of both worlds vindikdan.
Ik gaf m vandaag een broodkorst en die scheurde ie als een malle aan stukken en propte zo alles in zijn giechel :') dat vind ik nog een beetje eng dus die krijgt ie voorlopig niet meer :')
  Moderator maandag 2 april 2012 @ 01:05:01 #244
236264 crew  capricia
pi_109791128
Het voedingscentrum schrijft dat kinderen via de rapley-methode een mogelijk tekort aan voedingsstoffen kunnen oplopen.
http://www.voedingscentru(...)jes/hoe-beginnen.asp
(onderaan)


Nu willen wij ook starten met deze methode (boek van S Kleintjes al aangeschaft), maar hoe verkomen we eventuele tekorten?
Definitely not CIA
pi_109792537
Ik zou het niet weten, er staat daar verder ook niets behalve dat er een tekort kan zijn.
Persoonlijk denk ik dat tekorten kunnen ontstaan als je te eenzijdig eten geeft of de baby door de stukjes te weinig echt binnenkrijgt. Aan de ander kant is mij vertelt dat bijvoeding ook echt bijvoeding is en het kind tot ongeveer een jaar nog alles uit de bv kan halen.
Ik ben geen voedingsdeskundige of diëtiste en vind het ook lastig "het goed te doen" want er is niet echt een plan dat je strikt kunt volgen. Je moet gewoon kijken wat je kind aankan en hoe het meewerkt. Net als bij borstvoeding op verzoek, ga ik op mijn gevoel af, maar of dat nu altijd juist is. Ik probeer gevarieerd eten te geven totdat mijn zoontje aangeeft dat die genoeg heeft. Verder geef ik nog borstvoeding (op verzoek) en op dit moment is het zo dat ik af en toe vraag of die borst wil drinken, hij kan natuurlijk nog niet echt praten, maar maakt wel een toestemend geluidje of komt vanzelfs dichter bij mijn borst en 's nachts weet die zich ook bemerkbaar te maken...

Ik ben ook niet echt bewust bezig om borstvoedingen te vervangen, maar laat het een beetje op zijn beloop. Het wordt vanzelfs wel minder of de tijdstippen verschuiven.
Je kunt helaas pas achteraf zien of je het allemaal wel goed hebt gedaan...
pi_109792889
Ik laat het ook even op zijn beloop maar Joris is pas zes en een halve maand dus bv blijft voorlopig het belangrijkst. Wij hebben wel vooraf bedacht dat we Rapley een heel goed idee vinden voor de kennismaking met eten maar dat als hij echt eten moet gaan binnenkrijgen dat we dan alsnog kunnen gaan pureren
pi_109795337
Ik combineer gewoon, ik zie t verder wel.. ga ook niet meer krampachtig doen :P
pi_109795370
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 01:05 schreef capricia het volgende:
Het voedingscentrum schrijft dat kinderen via de rapley-methode een mogelijk tekort aan voedingsstoffen kunnen oplopen.
http://www.voedingscentru(...)jes/hoe-beginnen.asp
(onderaan)

Nu willen wij ook starten met deze methode (boek van S Kleintjes al aangeschaft), maar hoe verkomen we eventuele tekorten?
Zo lang je er borstvoeding naast blijft geven lijkt het me stug dat er tekorten ontstaan.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 2 april 2012 @ 11:24:22 #249
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_109797343
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 01:05 schreef capricia het volgende:
Het voedingscentrum schrijft dat kinderen via de rapley-methode een mogelijk tekort aan voedingsstoffen kunnen oplopen.
http://www.voedingscentru(...)jes/hoe-beginnen.asp
(onderaan)

Nu willen wij ook starten met deze methode (boek van S Kleintjes al aangeschaft), maar hoe verkomen we eventuele tekorten?
MElk is de hoofdvoeding en zolang je dat aanhoudt zal een kind niet heel snel een tekort oplopen (mits alles normaal is), vanaf 9 maanden begint iets binnenkrijgen wat noodzakelijker te gaan worden, maar tot een jaar is melk het belangrijkst, hier zitten namelijk de bouwstoffen in die je kind nodig heeft.
pi_112072796
Vanavond hadden we een familie bbq, we hebben ontdekt dat gegrilde paprika van de bbq een grote hit is. Verbrande velletje eraf en snoepen maar :)

Wel even een vraagje. Vanaf welke leeftijd kunnen kinderen zelf glibberig fruit goed vasthouden? Of zijn daar tips voor? Enige fruit wat we nu heel aanbieden is banaan, de rest glibbert eruit.. En Avocado geven we nu ook met een lepel (die lepelen we leeg), maar zou je dat ook in stukken goed aan kunnen bieden?
pi_112121841
je kan inkepingen snijden in fruit en groente, voor meer houvast
pi_112178447
Nirak ik heb gisteren avocado gegeven :D het was idd glibberig, ik heb beetje geholpen...ze vond het erg lekker O+ Perzik blijft favoriet!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_112179245
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 12:56 schreef Kleurdoos het volgende:
je kan inkepingen snijden in fruit en groente, voor meer houvast
Inkepingen en inkervinkjes. :P
pi_112309658
Vandaag met peer geprobeerd, ging best goed met inkepingkjes :)
En stukjes gesneden en voor hem neergelegd ging ook best redelijk.
En toen hij er genoeg van had heb ik het maar een beetje geprakt en met lepel gegeven.

Ook weer eens wat meer geprobeerd dan een broodkorst. Hij vondt het harstikke interessant, maar er werdt meer mee gespeeld dan van gegeten.
pi_112309850
Bitterend, avocado is hier nog steeds een enorme hit. Gewoon los, maar ook op brood, soms met een tomaatje en áltijd om avocado schreeuwen bij het groentevak in de supermarkt ("avocaro") :')
pi_112319627
:D :Y)
Ze kreeg vandaag stukjes (ik heb uitgelegd hoe het moest) banaan op het kdv maar dat vond ze vies! komkommer en tomaat daarentegen nomnom! echt een kind van dr moeder O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_114200409
:W
Even om hoog!

Wij genieten echt enorm veel van de Rapley methode!! tot nu toe alleen maar stukjes en het gaat zo geweldig goed komkommer, perzik, wortel, broccoli, tomaat, augurk, avocado, appel...
Brood vindt ze niet zo lekker, ik bied het wel af en toe aan maar ze vindt het leuker om het om de grond te smijten :D
Ik vind de combinatie Rapley/Bv heel goed te doen :Y geen verstoppingen, blijft goed en regelmatig poepen ^O^ was ik bang voor in het begin.

Aangezien ze gek is op rauwkost vroeg ik me af of iemand wist vanaf wanneer ik olijven mocht geven? druiven kan ze makkelijk eten dus olijven zullen ook geen probleem zijn denk ik (pitloze natuurlijk) maar kan het al met bijna 8 maanden?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zaterdag 14 juli 2012 @ 17:51:54 #258
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_114200545
Wij geven af en toe een paar olijven. Na 3 keer vond ie het lekker :) Hij krijgt elke week een paar olijven, niet te gek natuurlijk. Hij is nu 8,5mnd
Trotse mamma :)
pi_114201447
Zijn olijven niet heel zout?
pi_114202189
Ik heb eigenlijk geen idee, zal morgen kijken bij de AH :Y
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zaterdag 14 juli 2012 @ 19:02:37 #261
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_114202639
Wij halen naturel bij de Turk :)
Trotse mamma :)
pi_114202864
Ja, ze zijn wel behoorlijk zout.
Wij gaven ze pas na zijn eerste jaar. Helaas lust hij ze nu niet meer. -O-

quote:
Olijven worden niet vers van de boom gegeten. Ze worden eerst een jaar lang in een zoutwaterbadje gelegd om de bittere smaak te verwijderen. Het proces kan worden versneld door de schil in te kerven, waardoor het zout sneller door de vrucht wordt opgenomen.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_114202901
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 18:24 schreef WupWup het volgende:
Zijn olijven niet heel zout?
Ligt eraan hoe ze geconserveerd zijn. Verse van de turkse winkel niet zo.
pi_114202989
Iets om even te checken! (verschillende merken/winkels) ga ik even doen

Ik moet ook zeggen dat ik er blij ben met onze kdv! ik heb ze speciaal gevraagd om alleen stukjes te geven (ik heb het lijstje van Kleintjes geprint) en dat doen ze ook :Y O+ ze krijgt altijd fruit in de ochtend om half 10 en smiddags een boterham met soms appelstroop soms roomboter ^O^
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 10:52:54 #265
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_114452687
Weer even een kleine kick.

Iemand ervaring met het geven van wilde perzik aan een 7 maanden oud fruitmonster?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze zijn dus nogal klein en vooral errug glibberig. Inkepingen erin snijden kan bijna niet vanwege het formaat en de structuur (als ze rijp zijn vallen ze bijna uit elkaar).
Mijn fruitmonster heeft ze nogal graag, maarja, ze kan ze dus bijna niet te pakken krijgen, dus ik blijf haar die stukken maar voeren...
Iemand nog tips om ze haar toch zelf te kunnen laten pakken?
  vrijdag 20 juli 2012 @ 11:10:38 #266
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_114453316
Schillen en in het geheel geven?
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  vrijdag 20 juli 2012 @ 11:55:21 #267
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_114455045
Das wel een goed idee Beessie-Jen!
Gaan we morgen proberen!

Ik weet alleen niet of ze er stukjes uit 'gebeten' (voor zover dat kan zonder tanden ;) ) kan krijgen. We zullen het zien!

Dankjewel!
pi_114471109
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 11:55 schreef NotTheSame het volgende:

Ik weet alleen niet of ze er stukjes uit 'gebeten' (voor zover dat kan zonder tanden ;) ) kan krijgen. We zullen het zien!

Dankjewel!
:D Het eerste hapje hier bij zes maanden was appel. Dunkt me dat perzik ook wel zal lukken ;)
pi_114471146
Appel gaat ook hier geweldig, geen een keer kokhalzen! vandaag voor het eerst rode paprika! wat heeft ze toch gesmuld hiervan :Y)
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_115828202
Ik weer :W :')

Hoe geef ik rijst/quinoa/couscous?? ik heb nog nooit iets gepureerd voor haar :@ toch pureren/prakken? ..ze is 9 maanden (zaterdag)
Pap van een lepel aan haar geven is onmogelijk ze wil het zelf in dr mond doen en dat gaat dus niet :D
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  Moderator dinsdag 21 augustus 2012 @ 16:59:24 #271
5428 crew  miss_sly
pi_115828451
Lepel geven om te oefenen en verder met de handen laten eten.
S eet nog steeds graag couscous met haar handen :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_115828631
Moet je hem zodat hij aan elkaar plakt koken? Rijst heb ik 1 keer geprobeerd maar het lukte haar niet om het in haar mond te krijgen
of ik moet het met iets koken zodat het aan die groente plakt hmm
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  Moderator dinsdag 21 augustus 2012 @ 17:07:48 #273
5428 crew  miss_sly
pi_115828775
Plakt het niet altijd al een beetje, of ben ik zo'n slechte kok? Dat laatste wil ik niet uitsluiten, hoor :P
Ik heb er nooit iets bijzonders mee gedaan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_115828998
ja hij plakt wel een beetje hier ook :D ik dacht dat hij echt erg moest plakken net als dessert rijst haha

en nu de volgende vraag:
wat geef ik voor lunch aan een baby die geen brood wil?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  Moderator dinsdag 21 augustus 2012 @ 17:18:23 #275
5428 crew  miss_sly
pi_115829202
rijstwafel? geroosterd brood? pap?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_115829232
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 17:13 schreef bitterend het volgende:
ja hij plakt wel een beetje hier ook :D ik dacht dat hij echt erg moest plakken net als dessert rijst haha

en nu de volgende vraag:
wat geef ik voor lunch aan een baby die geen brood wil?
Als je de rijst iets te lang kookt plakt hih wat meer B

En als lunch.. Helemaal geen brood? Heb je al beleg geprobeerd of eventueel droog als het aan het beleg ligt? Brood is natuurlijk nogal plakkerig en moeilijk doorslikken..
pi_115829295
Geroosterd brood heb ik nog niet geprobeerd misschien lust ze dat beter dan bruin brood.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_115829398
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 17:19 schreef Nirak het volgende:

[..]

Als je de rijst iets te lang kookt plakt hih wat meer B

En als lunch.. Helemaal geen brood? Heb je al beleg geprobeerd of eventueel droog als het aan het beleg ligt? Brood is natuurlijk nogal plakkerig en moeilijk doorslikken..
Ja redelijk wat beleg geprobeerd:
Bio pindakaas
roomboter
philadelphia
Bio sesampasta
Vruchtenstroop

Ze lust het gewoon niet, in het begin proefde ze het nog maar nu pakt ze het, kletst ze er tegen en gooit ze het demonstratief op de grond :D
Dus ik zoek alternatieven
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_115830093
Oke, duidelijke taal van je kleine ;)
Laat het gewoon maar een week weg ofzo, en dan weer proberen. Echte alternatieven voor brood zijn er niet, behale andere soorten brood: stokbrood, turks brood, harde broodjes.
In die tussentijd kun je volgens mij gewoon andere dingen geven, het is maar dat ze bezig zijn. Aangezien je nog bv op verzoek geeft kont het wel goed met de voedingsstoffen :)
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 21:27:46 #280
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_115839391
Maareh bitterend, neem je 'vers' brood? of al iets ouder brood? Want dat laatste hadden ze toen tegen ons gezegd bij het consultatiebureau, dan is het minder klef. En smeerkaas al geprobeerd?
pi_115842856
bitterend, mijn dochter weigerde brood ook tot ca 10 maanden. Toen gaf iemand de tip om er smeerkaas van la vache qui rit op te doen. Sindsdien verslindt ze brood. Wellicht het proberen waard?
pi_115842911
Beschuit? Volkoren bolletjes? Crackers?
Lotte!
Noah!
pi_115843378
Of gewoon lekker een tijdje niet en kijken of ze het over een aantal weken wel lust? Lekker boeiend met bv op verzoek ;)
pi_115843475
Rijst gaat hier met handen vol tegelijk naar binnen. Wij eten eigenlijk altijd Japanse rijst, dat plakt behoorlijk meer dan andere rijstsoorten. Het voordeel, het schuift zo lekker naar binnen. Het nadeel, ze moeten wel in bad na het eten :')

En brood och.
Er zijn hele werelddelen waar ze geen brood eten, dat overleeft ze wel hoor :D lekker laten gaan.
:)
pi_115874851
Bedankt voor de reacties!

Het brood is niet van weg de voedingstoffen maar meer door gebrek aan inspiratie voor iets anders voor de lunch :') Het is waar wat je zegt mignonne in mijn westerse denk beeld ben ik gewoon te gefocust op brood, ik zou wel wat anders willen aanbieden!

PE philadelphia is smeerkaas :Y en brood ja die is redelijk vers..van de supermarkt :D dus niet echt vers hmm oud brood vind ik zelf niks daarom gaf ik het dr niet.

maar beschuitjes vond ik een super idee! eigenlijk kwam het niet in me op om het te proberen omdat ik het zelf niet lust..en geroosterde brood, musli bolletjes...nou genoeg variatie denk ik!

(nog steeds rondom brood eigenlijk :D dus zo veel variatie is het niet :') )

Vandaag had ze weinig gedronken op het kdv..maar 100ml dus van de resterende melk heb ik pap gemaakt met biobim...nou het valt niet mee aan een kind die vanaf 6 maanden uitsluitend stukjes krijgt om met een lepel te voeren _O-
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_115878541
:D
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 22:48:17 #287
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_115975003
O+

Wij mogen over een maand alweer! :o
We moeten nu al uitkijken dat hij niet vanalles van tafel/bord graait. We zijn al begonnen met het oefenen van drinken uit een beker. Met 2 handen vasthouden, naar je mond brengen en gieten maar! En dan verbaasd zijn dat alles zo over je buik loopt O+
pi_115985982
mooi omschreven Asy; ik heb de pic ter illustratie :)

O+
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 12:33:29 #289
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_115986900
:D O+

Hier hou ik dan ook de beker nog vast en zit er een bodempje water in ;)
pi_115995590
deze beker was van Evie ;)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_115995839
Ow, onze jongen van 10 maanden heeft echt net pas door dat hij de drinkbeker met tuit met 2 handen vast moet houden... Dat is misschien het nadeel van borstboeding.. Als hij drinkt uit een gewone beker, dan houden wij de beker nog (mee) vast, anders gaat dat echt niet goed :')
pi_116005769
Kwam een anderhalve maand oud filmpje tegen van het rijstproppen hier :D

[ Bericht 50% gewijzigd door mignonne op 26-08-2012 19:52:10 ]
:)
  zondag 26 augustus 2012 @ 06:00:40 #293
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_116014519
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 18:03 schreef Nirak het volgende:
Ow, onze jongen van 10 maanden heeft echt net pas door dat hij de drinkbeker met tuit met 2 handen vast moet houden... Dat is misschien het nadeel van borstboeding.. Als hij drinkt uit een gewone beker, dan houden wij de beker nog (mee) vast, anders gaat dat echt niet goed :')
de mijne krijgt ook BV hoor ;)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_116016071
Pakt de jouwe de borst zelf vast? Hier niet nml, hier laat hij zijn hoofd er door mij naartoe brengen terwijl hij zijn mond open doet :') het liefste ook zo met een tuitbeker, maar dat laten we hem regelmatig zelf uitzoeken ;)
  zondag 26 augustus 2012 @ 10:56:46 #295
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_116016262
Griekse yoghurt, zelfgemaakt vruchtenijs en Sushi. O+
Tegenwoordig is het huilen als ze iets krijgt wat ze niet zelf kan eten. Dat doen we dus ook steeds minder...ze krijgt heel soms nog wel eens pap of een potje, vandaar.

Brood eet ze tegenwoordig met een vorkje, kan ze zelf aanprikken en fruit ook met een vork. Soms ook wel gewoon met haar handjes hoor. Ik heb het haar niet aangeleerd, ik heb gewoon altijd een vork neergelegd en eerst gaf ze hem aan mij en prikte ik er wat aan en stopte ze het zelf in haar mond en at ze tussendoor ook met haar handen. Nu prikt ze opeens sinds vorige week zelf dingen aan dr vork. Ik vind het zo knap! Bij het warm eten deze week ook maar eens proberen.

Ik merk ook dat haar fijne motoriek echt enorm goed ontwikkeld is, zo dat ook een positief gevolg van Rapley zijn?




pi_116016906
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 10:46 schreef Nirak het volgende:
Pakt de jouwe de borst zelf vast? Hier niet nml, hier laat hij zijn hoofd er door mij naartoe brengen terwijl hij zijn mond open doet :') het liefste ook zo met een tuitbeker, maar dat laten we hem regelmatig zelf uitzoeken ;)
Hier pakt ze de borst met 2 handen vast ja :Y ze pakt ook zelf soms de tepel en duwt het in dr mond O+ dan de heerlijke nomnom geluiden erbij O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 26 augustus 2012 @ 16:25:36 #297
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_116028375
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 10:46 schreef Nirak het volgende:
Pakt de jouwe de borst zelf vast? Hier niet nml, hier laat hij zijn hoofd er door mij naartoe brengen terwijl hij zijn mond open doet :') het liefste ook zo met een tuitbeker, maar dat laten we hem regelmatig zelf uitzoeken ;)
ja inderdaad, liefst met 2 handen... en dan ook niet gaan liggen bij voorkeur, maar op mama's schoot rollen, hurken, staan/zitten.... het is soms net een kat die op je schoot ligt te 'kroelen'.
En tuitbeker doet ze zelfstandig inmiddels, en tijdens het avondeten wil ze ook alles zelf doen ;)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  zondag 26 augustus 2012 @ 19:47:18 #298
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_116035746
mignonne O+

Juud :D O+

Hier wordt ook gewoon borst met 2 handen gepakt hoor als het niet snel genoeg gaat ;)
Maar Nirak, je kunt gewoon helpen door 2 handjes steeds eromheen te vouwen. Ook als je helpt. Bij Harry heeft het ook best lang geduurd voorat hij zelf dronk uit een beker. Ik vond het eigenlijk altijd wel makkelijk omdat het dan niet zo'n knoeiboel werd :@
Hij kreeg wel een rietjesbeker zonder oortjes.
pi_116153688
hoe kan ik mijn baby stukjes geven als hij het al vertikt om zijn broodkorst zelf vast te houden?

Eten betekent hier, handjes in de lucht en mondje wagenwijd open....

Iemand tips?
pi_116154689
Gewoon, stukken voor hem neerleggen en hem zn gang laten gaan. Rapley gaat over de controle aan je kind geven, niet alleen stukjes laten eten. Dus als hij niet wil, dan niet. Misschien is hij er volgende week wel aan toe. Of over twee weken. Of over een maand.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')