abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115829232
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 17:13 schreef bitterend het volgende:
ja hij plakt wel een beetje hier ook :D ik dacht dat hij echt erg moest plakken net als dessert rijst haha

en nu de volgende vraag:
wat geef ik voor lunch aan een baby die geen brood wil?
Als je de rijst iets te lang kookt plakt hih wat meer B

En als lunch.. Helemaal geen brood? Heb je al beleg geprobeerd of eventueel droog als het aan het beleg ligt? Brood is natuurlijk nogal plakkerig en moeilijk doorslikken..
pi_115829295
Geroosterd brood heb ik nog niet geprobeerd misschien lust ze dat beter dan bruin brood.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_115829398
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 17:19 schreef Nirak het volgende:

[..]

Als je de rijst iets te lang kookt plakt hih wat meer B

En als lunch.. Helemaal geen brood? Heb je al beleg geprobeerd of eventueel droog als het aan het beleg ligt? Brood is natuurlijk nogal plakkerig en moeilijk doorslikken..
Ja redelijk wat beleg geprobeerd:
Bio pindakaas
roomboter
philadelphia
Bio sesampasta
Vruchtenstroop

Ze lust het gewoon niet, in het begin proefde ze het nog maar nu pakt ze het, kletst ze er tegen en gooit ze het demonstratief op de grond :D
Dus ik zoek alternatieven
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_115830093
Oke, duidelijke taal van je kleine ;)
Laat het gewoon maar een week weg ofzo, en dan weer proberen. Echte alternatieven voor brood zijn er niet, behale andere soorten brood: stokbrood, turks brood, harde broodjes.
In die tussentijd kun je volgens mij gewoon andere dingen geven, het is maar dat ze bezig zijn. Aangezien je nog bv op verzoek geeft kont het wel goed met de voedingsstoffen :)
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 21:27:46 #280
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_115839391
Maareh bitterend, neem je 'vers' brood? of al iets ouder brood? Want dat laatste hadden ze toen tegen ons gezegd bij het consultatiebureau, dan is het minder klef. En smeerkaas al geprobeerd?
pi_115842856
bitterend, mijn dochter weigerde brood ook tot ca 10 maanden. Toen gaf iemand de tip om er smeerkaas van la vache qui rit op te doen. Sindsdien verslindt ze brood. Wellicht het proberen waard?
pi_115842911
Beschuit? Volkoren bolletjes? Crackers?
Lotte!
Noah!
pi_115843378
Of gewoon lekker een tijdje niet en kijken of ze het over een aantal weken wel lust? Lekker boeiend met bv op verzoek ;)
pi_115843475
Rijst gaat hier met handen vol tegelijk naar binnen. Wij eten eigenlijk altijd Japanse rijst, dat plakt behoorlijk meer dan andere rijstsoorten. Het voordeel, het schuift zo lekker naar binnen. Het nadeel, ze moeten wel in bad na het eten :')

En brood och.
Er zijn hele werelddelen waar ze geen brood eten, dat overleeft ze wel hoor :D lekker laten gaan.
:)
pi_115874851
Bedankt voor de reacties!

Het brood is niet van weg de voedingstoffen maar meer door gebrek aan inspiratie voor iets anders voor de lunch :') Het is waar wat je zegt mignonne in mijn westerse denk beeld ben ik gewoon te gefocust op brood, ik zou wel wat anders willen aanbieden!

PE philadelphia is smeerkaas :Y en brood ja die is redelijk vers..van de supermarkt :D dus niet echt vers hmm oud brood vind ik zelf niks daarom gaf ik het dr niet.

maar beschuitjes vond ik een super idee! eigenlijk kwam het niet in me op om het te proberen omdat ik het zelf niet lust..en geroosterde brood, musli bolletjes...nou genoeg variatie denk ik!

(nog steeds rondom brood eigenlijk :D dus zo veel variatie is het niet :') )

Vandaag had ze weinig gedronken op het kdv..maar 100ml dus van de resterende melk heb ik pap gemaakt met biobim...nou het valt niet mee aan een kind die vanaf 6 maanden uitsluitend stukjes krijgt om met een lepel te voeren _O-
pi_115878541
:D
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 22:48:17 #287
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_115975003
O+

Wij mogen over een maand alweer! :o
We moeten nu al uitkijken dat hij niet vanalles van tafel/bord graait. We zijn al begonnen met het oefenen van drinken uit een beker. Met 2 handen vasthouden, naar je mond brengen en gieten maar! En dan verbaasd zijn dat alles zo over je buik loopt O+
pi_115985982
mooi omschreven Asy; ik heb de pic ter illustratie :)

O+
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 12:33:29 #289
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_115986900
:D O+

Hier hou ik dan ook de beker nog vast en zit er een bodempje water in ;)
pi_115995590
deze beker was van Evie ;)
pi_115995839
Ow, onze jongen van 10 maanden heeft echt net pas door dat hij de drinkbeker met tuit met 2 handen vast moet houden... Dat is misschien het nadeel van borstboeding.. Als hij drinkt uit een gewone beker, dan houden wij de beker nog (mee) vast, anders gaat dat echt niet goed :')
pi_116005769
Kwam een anderhalve maand oud filmpje tegen van het rijstproppen hier :D

[ Bericht 50% gewijzigd door mignonne op 26-08-2012 19:52:10 ]
:)
  zondag 26 augustus 2012 @ 06:00:40 #293
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_116014519
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 18:03 schreef Nirak het volgende:
Ow, onze jongen van 10 maanden heeft echt net pas door dat hij de drinkbeker met tuit met 2 handen vast moet houden... Dat is misschien het nadeel van borstboeding.. Als hij drinkt uit een gewone beker, dan houden wij de beker nog (mee) vast, anders gaat dat echt niet goed :')
de mijne krijgt ook BV hoor ;)
pi_116016071
Pakt de jouwe de borst zelf vast? Hier niet nml, hier laat hij zijn hoofd er door mij naartoe brengen terwijl hij zijn mond open doet :') het liefste ook zo met een tuitbeker, maar dat laten we hem regelmatig zelf uitzoeken ;)
  zondag 26 augustus 2012 @ 10:56:46 #295
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_116016262
Griekse yoghurt, zelfgemaakt vruchtenijs en Sushi. O+
Tegenwoordig is het huilen als ze iets krijgt wat ze niet zelf kan eten. Dat doen we dus ook steeds minder...ze krijgt heel soms nog wel eens pap of een potje, vandaar.

Brood eet ze tegenwoordig met een vorkje, kan ze zelf aanprikken en fruit ook met een vork. Soms ook wel gewoon met haar handjes hoor. Ik heb het haar niet aangeleerd, ik heb gewoon altijd een vork neergelegd en eerst gaf ze hem aan mij en prikte ik er wat aan en stopte ze het zelf in haar mond en at ze tussendoor ook met haar handen. Nu prikt ze opeens sinds vorige week zelf dingen aan dr vork. Ik vind het zo knap! Bij het warm eten deze week ook maar eens proberen.

Ik merk ook dat haar fijne motoriek echt enorm goed ontwikkeld is, zo dat ook een positief gevolg van Rapley zijn?

pi_116016906
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 10:46 schreef Nirak het volgende:
Pakt de jouwe de borst zelf vast? Hier niet nml, hier laat hij zijn hoofd er door mij naartoe brengen terwijl hij zijn mond open doet :') het liefste ook zo met een tuitbeker, maar dat laten we hem regelmatig zelf uitzoeken ;)
Hier pakt ze de borst met 2 handen vast ja :Y ze pakt ook zelf soms de tepel en duwt het in dr mond O+ dan de heerlijke nomnom geluiden erbij O+
  zondag 26 augustus 2012 @ 16:25:36 #297
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_116028375
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 10:46 schreef Nirak het volgende:
ja inderdaad, liefst met 2 handen... en dan ook niet gaan liggen bij voorkeur, maar op mama's schoot rollen, hurken, staan/zitten.... het is soms net een kat die op je schoot ligt te 'kroelen'.
En tuitbeker doet ze zelfstandig inmiddels, en tijdens het avondeten wil ze ook alles zelf doen ;)
  zondag 26 augustus 2012 @ 19:47:18 #298
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_116035746
mignonne O+

Juud :D O+

Hier wordt ook gewoon borst met 2 handen gepakt hoor als het niet snel genoeg gaat ;)
Maar Nirak, je kunt gewoon helpen door 2 handjes steeds eromheen te vouwen. Ook als je helpt. Bij Harry heeft het ook best lang geduurd voorat hij zelf dronk uit een beker. Ik vond het eigenlijk altijd wel makkelijk omdat het dan niet zo'n knoeiboel werd :@
Hij kreeg wel een rietjesbeker zonder oortjes.
pi_116153688
hoe kan ik mijn baby stukjes geven als hij het al vertikt om zijn broodkorst zelf vast te houden?

Eten betekent hier, handjes in de lucht en mondje wagenwijd open....

Iemand tips?
pi_116154689
Gewoon, stukken voor hem neerleggen en hem zn gang laten gaan. Rapley gaat over de controle aan je kind geven, niet alleen stukjes laten eten. Dus als hij niet wil, dan niet. Misschien is hij er volgende week wel aan toe. Of over twee weken. Of over een maand.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')