De eerste digitale televisies van Sharp waren echt bagger.... het was net of je naar een slecht gecomprimeerd MPEG filmpje op youtube zat te kijkenquote:
Klopt, waren de 54/63/70 CS series...Mijn god wat een bagger. Nee,dat zeg ik niet goed. Bagger,met hoofdletter B.quote:Op donderdag 23 juni 2011 21:32 schreef xenobinol het volgende:
De eerste digitale televisies van Sharp waren echt bagger.... het was net of je naar een slecht gecomprimeerd MPEG filmpje op youtube zat te kijken
Volgens mij was er een grote landelijke retailer die die dingen haast gratis weg gaf op het laatst omdat alle klanten ze terug kwamen brengenquote:Op donderdag 23 juni 2011 21:36 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Klopt, waren de 54/63/70 CS series...Mijn god wat een bagger. Nee,dat zeg ik niet goed. Bagger,met hoofdletter B.
Ik heb er i.i.g. goed geld aan verdiend.quote:Op donderdag 23 juni 2011 21:41 schreef xenobinol het volgende:
Volgens mij was er een grote landelijke retailer die die dingen haast gratis weg gaf op het laatst omdat alle klanten ze terug kwamen brengen![]()
Sharp kennende zullen ze wel weer zelf het wiel hebben willen uitvinden... dat is prima maar geef je ontwikkelaars dan de tijd om het goed te doen
quote:vr 24 jun 2011, 08:03 | 30 reacties
Verboden afspraken makelaars
AMSTERDAM - Enkele makelaars melden dat collega's verboden afspraken niet schuwen om huizenprijzen hoog te houden.
Door de ingeklapte woningmarkt is de nood hoog onder deze beroepsbeoefenaars.
Met verboden afspraken worden inkomsten veilig gesteld.
Anonieme bronnen: „Voor ons als makelaars is het van cruciaal belang de waarde van de huizen nu op peil te houden. Dat kan niet als we keer op keer de prijzen verlagen.”
Zo die kunnen dus bij rijtje van 2e hands autoverkopers, bankiers en verzekeraars..quote:Op vrijdag 24 juni 2011 09:20 schreef meth77 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)kelaars__.html?p=4,1
[..]
Huh? Je kunt als makelaar zijnde toch beter 2 huizen verkopen a 85% dan 1 huis a 100% van de vraagprijs?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 09:20 schreef meth77 het volgende:
Lijkt me ook niet logisch, los van het feit dat huizenverkopers nog steeds naar een makelaar gaan die hun huis het hoogst inschat.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 09:34 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Huh? Je kunt als makelaar zijnde toch beter 2 huizen verkopen a 85% dan 1 huis a 100% van de vraagprijs?
Onzinverhaal dus.
Veel mensen doen het zelf of tekenen geen overeenkomst, maar degenen die een overeenkomst hebben getekend zitten vast aan de makelaarquote:Op vrijdag 24 juni 2011 09:34 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Huh? Je kunt als makelaar zijnde toch beter 2 huizen verkopen a 85% dan 1 huis a 100% van de vraagprijs?
Onzinverhaal dus.
Gaat de goede kant op. Kan ook geen kwaad. Makelaars en hypotheekverkopers voegen niets toe aan de economie en er zijn er veel te veel.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 09:48 schreef BertV het volgende:
[ afbeelding ]
Zoekwoord op google: "makelaar"
Bovenste grafiek: het aantal zoekopdrachten op het woord "makelaar"
Onder het aantal nieuwsberichten over "makelaar" op internet.
Sowieso hebben geldschuivers geen werkelijke functiequote:Op vrijdag 24 juni 2011 09:55 schreef Censuur-152 het volgende:
[..]
Gaat de goede kant op. Kan ook geen kwaad. Makelaars en hypotheekverkopers voegen niets toe aan de economie en er zijn er veel te veel.
Hebben veel managers dat ook niet?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 10:00 schreef meth77 het volgende:
[..]
Sowieso hebben geldschuivers geen werkelijke functie
Helemaal mee eens. Maar helaas doet 20% van de Nederlanders niets anders.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 10:00 schreef meth77 het volgende:
[..]
Sowieso hebben geldschuivers geen werkelijke functie
Ga jij dan je uitkering ook echt verdienen?!?! Er zijn nl. ook mensen bezig om jou te voorzien van je maandelijkse sociale bonus, die schuiven ook geld zoals je het mooi noemt.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 10:24 schreef xenobinol het volgende:
Ik denk dat de gehele economie netto beter af is als we alle geldschuivers en zinloze managers een bijstandsuitkering geven.... dat zal een kleinere schadepost opleveren dan ze maar te laten graaien ten koste van de werkende mens.
Ik denk dat de gehele economie netto beter af is als we ALLE subsidies stoppen. En alle bijtellingen ook trouwens.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 10:24 schreef xenobinol het volgende:
Ik denk dat de gehele economie netto beter af is als we alle geldschuivers en zinloze managers een bijstandsuitkering geven.... dat zal een kleinere schadepost opleveren dan ze maar te laten graaien ten koste van de werkende mens.
DEALquote:Op vrijdag 24 juni 2011 10:25 schreef fruityloop het volgende:
Ga jij dan je uitkering ook echt verdienen?!?!
Het verbaasd mij ook dat die hardwerkende mensen zich zo makkelijk laten bestelen door de banken, geldschuivers en nutteloze parasieten die de hele dag maar Schultenbrau zuipen en shag roken.... maar zo lang dit nog toegestaan word moet je er gewoon van profiteren... omdat het kan.... bankster stylequote:Er zijn nl. ook mensen bezig om jou te voorzien van je maandelijkse sociale bonus, die schuiven ook geld zoals je het mooi noemt.
De aandeelhouders van die clubs zijn oa mijn pensioenfonds, dus indirect profiteer ik daar ook weer van.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 10:43 schreef xenobinol het volgende:
[..]
DEAL
[..]
Het verbaasd mij ook dat die hardwerkende mensen zich zo makkelijk laten bestelen door de banken, geldschuivers en nutteloze parasieten die de hele dag maar Schultenbrau zuipen en shag roken.... maar zo lang dit nog toegestaan word moet je er gewoon van profiteren... omdat het kan.... bankster style
Jouw pensioenfonds heeft aandelen bier en shag?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 10:51 schreef fruityloop het volgende:
[..]
De aandeelhouders van die clubs zijn oa mijn pensioenfonds, dus indirect profiteer ik daar ook weer van.
Ik vind dit een vreemd bericht. Makelaars maakt het echt niet zoveel uit hoe hoog de verkoopprijs is. Die zijn vooral gebaat bij omzet. De markt stilleggen door de prijzen te hoog te houden is in hun nadeel. Veel makelaars proberen hun klanten juist ervan te overtuigen dat de vraagprijzen van 2008 niet meer reeel zijn en dat ze moeten zakken met de prijzen om te kunnen verkopen.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 09:20 schreef meth77 het volgende:
[..]
Volgens mij ook. Maar zijn er geen makelaars die fixed-price iets doen?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 11:11 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik vind dit een vreemd bericht. Makelaars maakt het echt niet zoveel uit hoe hoog de verkoopprijs is. Die zijn vooral gebaat bij omzet. De markt stilleggen door de prijzen te hoog te houden is in hun nadeel. Veel makelaars proberen hun klanten juist ervan te overtuigen dat de vraagprijzen van 2008 niet meer reeel zijn en dat ze moeten zakken met de prijzen om te kunnen verkopen.
Dat maakt toch niks uit voor het principe. Een makelaar wordt deels betaalt voor het aanbieden van het huis en deels voor de verkoop. Als zo'n huis 2 jaar te koop staat en een paar bezichtigingen gehad heeft dan draait die makelaar enkel nog maar verlies op dat huis.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 11:31 schreef antfukker het volgende:
[..]
Volgens mij ook. Maar zijn er geen makelaars die fixed-price iets doen?
Ach, belasting betalen moet je toch. Of er van mijn belasting 1 cent of 100 cent naar nutteloze parasieten gaat maakt mij niet uit. Voor mezelf blijft er meer dan genoeg over, en daar werk ik voor.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 10:43 schreef xenobinol het volgende:
[..]
DEAL
[..]
Het verbaasd mij ook dat die hardwerkende mensen zich zo makkelijk laten bestelen door de banken, geldschuivers en nutteloze parasieten die de hele dag maar Schultenbrau zuipen en shag roken.... maar zo lang dit nog toegestaan word moet je er gewoon van profiteren... omdat het kan.... bankster style
kloptquote:Op vrijdag 24 juni 2011 10:35 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik denk dat de gehele economie netto beter af is als we ALLE subsidies stoppen. En alle bijtellingen ook trouwens.
Gewoon doorzichtig en eenvoudig, da's efficient.
Subsidie maakt meer kapot dan je lief is
Hoe bedoel je? Dat mensen zelf hun huis te koop aan gaan bieden? Dan wordt het een hilarische site. Mensen kunnen nog geen halve zin foutloos spellen tegenwoordig, laat staan een hele omschrijving van hun huis maken.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:17 schreef de_ier het volgende:
Men moet met een open-source Funda komen.
Dan is het tot ziens makelaardij.
Iedereen heeft een digitale camera tegenwoordig.
quote:do 23 jun 2011, 14:29 |
Werkgevers slachten huizenmarkt
http://www.telegraaf.nl/o(...)t__.html?sn=overgeld
AMSTERDAM - De huizenmarkt wordt (zonder verdoving) om zeep geholpen door de werkgevers.
Een starter met een tijdelijk contract is kansloos bij een hypotheekbank.
Flexwerken op een tijdelijk contract is hard op weg om volksvijand nummer één van de koopwoning te worden. Als je aan de ene kant je werknemersbestand behandelt als een soort trekharmonica om dalende winstcijfers van het bedrijfsleven op te vangen, dan moet je niet vreemd opkijken als de banken aan de andere kant niet thuis geven als er voor een riskante lening wordt aangeklopt.
Afleidingsmanoevre
Door het gekrakeel over het nieuwe hypotheekplafond van de banken wordt de aandacht afgeleid van het werkelijke probleem. Dat plafond is 110% van de koopprijs van de woning en daar komt een aflossingsverplichting van 50% van die koopprijs in 30 jaar bij. Dát zou de oorzaak van een toenemend “néé” tegen een hypotheekaanvraag zijn. Regelrechte bull-shit!
The party is over
Het eigen woningbezit is uitgegroeid tot een bron van speculatie, die decennia lang tot snelle vermogensvorming heeft geleid. Dat feest is voorbij. Een comeback van die gouden tijden is ook niet waarschijnlijk, met alle potjes die er nu op het vuur staan om er voor te zorgen, dat linksom of rechtsom de renteaftrek beperkt gaat worden. De pijn wordt daarbij eerlijk verdeeld. Ook de aanvoerders van de Quote 500 ontkomen niet aan een fikse aderlating, als de waarde van vastgoed in hoog tempo met miljoenen tegelijk wordt teruggebracht naar realistischere hoogten.
Dat maakt de weg vrij naar het doel waarvoor het bezit van een eigen woning ooit bedoeld was. Lekker wonen in een passend eigen huis dat is afbetaald als je met pensioen gaat.
En anders stel je toch een vrijwillige moderator aanquote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:30 schreef de_ier het volgende:
Als ik een paar duizend euro kan besparen bij de aankoop neem ik de spelfouten voor lief hoor.
Mijn ouders hebben ook een huis verkocht in de jaren 80 middels een oproep in de krant te plaatsen.
op zich een goed idee...quote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:17 schreef de_ier het volgende:
De doorsnee Ollander heeft veel te weinig kennis van zaken om zelf het huis te verkopen.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:30 schreef de_ier het volgende:
Als ik een paar duizend euro kan besparen bij de aankoop neem ik de spelfouten voor lief hoor.
Mijn ouders hebben ook een huis verkocht in de jaren 80 middels een oproep in de krant te plaatsen.
Niets nieuws toch? De oudjes hebben vaste contracten en zorgen dat het ontslagrecht niet versoepeld wordt. Inefficiente onrendabele ouddjes ontslaan kost het bedrijf dus een vermogen, waarna het oudje 38 maanden WW zuigt omdat-ie vanwege z'n traagheid en hoge vraagprijs nergens welkom is.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:29 schreef meth77 het volgende:
Een van de oorzaken van de ramp op de vastgoedmarkt is het tijdelijk contract dat tot 5 keer verlengd mag worden voor de baas je inwisselt voor een andere sukkel
Ik weet niet of dat zo is. Niemand leest de omschrijving.quote:De doorsnee Ollander heeft veel te weinig kennis van zaken om zelf het huis te verkopen.
Lompe omschrijving zorgt er al voor dat 95% van de potentiele kopers afhaakt.
Dit heeft ook te maken met dat de gemiddelde jongeren niet meer geinteresseerd zijn in ouderwetse politiek, en raden en besturen...quote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:39 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Niets nieuws toch? De oudjes hebben vaste contracten en zorgen dat het ontslagrecht niet versoepeld wordt. Inefficiente onrendabele ouddjes ontslaan kost het bedrijf dus een vermogen, waarna het oudje 38 maanden WW zuigt omdat-ie vanwege z'n traagheid en hoge vraagprijs nergens welkom is.
Aan de andere kant mogen jongeren steeds meer tijdeljike contracten krijgen, om maar vooral te voorkomen dat het ontslagrecht in z'n geheel op de schop moet.
Op zich wel een goed idee. Dat kun je zelf ook wel realiseren, zo moeilijk is dat helemaal niet. Valt ook nog wel wat mee te verdienen.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:17 schreef de_ier het volgende:
Idee? Het bestaat al lang. Sites genoeg waar particulieren hun huis zelf aanbieden. 1000 x minder kijkers dan op Funda, maar je mag het proberen.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 13:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
Op zich wel een goed idee. Dat kun je zelf ook wel realiseren, zo moeilijk is dat helemaal niet. Valt ook nog wel wat mee te verdienen.
Misschien dat ik zoiets wel doe. Gewoon a-la facebook, accountje aanmaken, fotootjes uploaden en klaar. Alleen de zoekfunctie zal wat meer werk zijn.
dan nog al die losse sitejes koppelen via een soort http://www.gaspedaal.nl/ noem het maar verzamelhuis.nlquote:Op vrijdag 24 juni 2011 13:55 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Idee? Het bestaat al lang. Sites genoeg waar particulieren hun huis zelf aanbieden. 1000 x minder kijkers dan op Funda, maar je mag het proberen.
Zal weinig uithalen. Mensen kopen toch liever via een makelaar. Aankoop van tonnen is iets anders dan een tweedehands auto van 5 duizend euro. Die durf ik ook best van een particulier te kopen.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:11 schreef meth77 het volgende:
[..]
dan nog al die losse sitejes koppelen via een soort http://www.gaspedaal.nl/ noem het maar verzamelhuis.nl
Je kunt dan toch gewoon een aankoopmakelaar inschakelen, als je dat zo graag wilt? Ik zie het probleem niet.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:18 schreef PierreBetfair het volgende:
Zal weinig uithalen. Mensen kopen toch liever via een makelaar. Aankoop van tonnen is iets anders dan een tweedehands auto van 5 duizend euro. Die durf ik ook best van een particulier te kopen.
Ik wil helemaal geen kosten maken door een aankoopmakelaar te gaan betalen.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:20 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Je kunt dan toch gewoon een aankoopmakelaar inschakelen, als je dat zo graag wilt? Ik zie het probleem niet.
Bovendien koop je het huis sowieso van een particulier en niet van de makelaar.
En ik vertrouw niet op die makelaar zijn antwoorden, ik regel zelf wel iemand met bouwkundig inzicht.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:25 schreef PierreBetfair het volgende:
Ik wil een huis kopen dat door een makelaar wordt aangeboden, aan wie je je vragen kunt stellen mbt het huis.
Precies, en dat heb je dan ook gedaan, je hebt verder geen enkele vraag gesteld en je hebt gebogen als een knipmes. En vervolgens hou je een kuthypotheek over als resultaat.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:25 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Ik wil helemaal geen kosten maken door een aankoopmakelaar te gaan betalen.
Ik wil een huis kopen dat door een makelaar wordt aangeboden, aan wie je je vragen kunt stellen mbt het huis. Ik ga daar geen cent voor betalen.
Als je dat doet ben je niet zo slim. Je moet em de oren van zn hoofd vragen en alle antwoorden zwart op wit laten zetten.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:29 schreef CoolGuy het volgende:
Precies, en dat heb je dan ook gedaan, je hebt verder geen enkele vraag gesteld en je hebt gebogen als een knipmes. En vervolgens hou je een kuthypotheek over als resultaat.
Maar dat heb jij niet gedaan. Jij hebt wat die meneer zei voor waarheid aangenomen, en verder heb je helemaal niks meer gedaan aan uitzoeken. Je hebt alleen je handtekening gezet.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:35 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Als je dat doet ben je niet zo slim. Je moet em de oren van zn hoofd vragen en alle antwoorden zwart op wit laten zetten.
Ik zeg net al, dan ben je niet zo slim. Vastleggen die handel !!quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:38 schreef CoolGuy het volgende:
Maar dat heb jij niet gedaan. Jij hebt wat die meneer zei voor waarheid aangenomen, en verder heb je helemaal niks meer gedaan aan uitzoeken. Je hebt alleen je handtekening gezet.
Natuurlijk vastleggen die handel, doh. Maar, dat vergeet je nu voor de volgende keer vast niet meer toch?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:41 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Ik zeg net al, dan ben je niet zo slim. Vastleggen die handel !!
Je meent te weten hoe ik gehandeld heb bij aankoop van mn huis, lolquote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:44 schreef CoolGuy het volgende:
Natuurlijk vastleggen die handel, doh. Maar, dat vergeet je nu voor de volgende keer vast niet meer toch?
Ja tenzij je nu gaat beweren dat het hele verhaal wat je hebt opgehangen over je 35% AV omdat je anders nog meer moest gaan betalen verzonnen was.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:47 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Je meent te weten hoe ik gehandeld heb bij aankoop van mn huis, lol
Gastquote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:57 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja tenzij je nu gaat beweren dat het hele verhaal wat je hebt opgehangen over je 35% AV omdat je anders nog meer moest gaan betalen verzonnen was.
In dat geval moeten we Whuzz even roepen, want dan is er al een 3e variant van je sprookje.
He het maakt mij verder allemaal niet uit manquote:
Prima hypotheek 35% AV, 65% spaar 10 jaar vast op 4.25 en 4.4%quote:Op vrijdag 24 juni 2011 15:14 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
He het maakt mij verder allemaal niet uit manJe kunt hier een verhaal vertellen, en niemand die kan beoordelen of het echt waar is. Wat niet verandert is de waarheid, en dat is dat je hypotheek is wat ie is.
quote:DEN HAAG - Vicepremier Maxime Verhagen adviseert mensen die op het punt staan een huis te kopen niet te speculeren op mogelijke besluiten van het kabinet voor de woningmarkt. „Iedereen die zijn oog heeft laten vallen op een mooi huis, moet het gewoon kopen. Want daar heeft hij jarenlang plezier van”, aldus Verhagen vrijdag na afloop van de ministerraad.
Het enige waar een huizenkoper volgens Verhagen zeker van kan zijn is dat het huidige kabinet niet zal morrelen aan de hypotheekrenteaftrek. Het kabinet beraadt zich momenteel op een visie op de woningmarkt. Eerder deze week bleek dat minister Piet Hein Donner (Binnenlandse Zaken) voorstander is van aanpassingen aan de overdrachtsbelasting, de belasting op de koop van onroerend goed.
Wacht maar tot je tien jaar voorbij zijn.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 15:21 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Prima hypotheek 35% AV, 65% spaar 10 jaar vast op 4.25 en 4.4%
Niks mis meeAls jij dat een baggerhypotheek vindt, is dat je goed recht
Lijkt me een heerlijk momentquote:Op vrijdag 24 juni 2011 17:28 schreef Scorpie het volgende:
Wacht maar tot je tien jaar voorbij zijn.
Verhagen wil verhuizen zeker?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 17:24 schreef corus het volgende:
Verhagen: huizenkoper kan zijn slag slaan
[..]
Ik denk niet dat hij nog steeds huurt,dus die kans is niet zo gek groot.quote:
bronquote:Flexwerken op een tijdelijk contract is hard op weg om volksvijand nummer één van de koopwoning te worden. Als je aan de ene kant je werknemersbestand behandelt als een soort trekharmonica om dalende winstcijfers van het bedrijfsleven op te vangen, dan moet je niet vreemd opkijken als de banken aan de andere kant niet thuis geven als er voor een riskante lening wordt aangeklopt.
Afleidingsmanoevre
Door het gekrakeel over het nieuwe hypotheekplafond van de banken wordt de aandacht afgeleid van het werkelijke probleem. Dat plafond is 110% van de koopprijs van de woning en daar komt een aflossingsverplichting van 50% van die koopprijs in 30 jaar bij. Dát zou de oorzaak van een toenemend “néé” tegen een hypotheekaanvraag zijn. Regelrechte bull-shit!
Starters maken voor nagenoeg 100% gebruik van de Nationale Hypotheek Garantie tot een bedrag van ¤ 350.000. Wie daarvoor in aanmerking wil komen, mag maximaal de kosten voor het verkrijgen in eigendom lenen en moet 50% van de koopprijs gaan sparen voor de aflossing van zijn lening over 30 jaar.
Welnu, de koopprijs van een nieuwbouwwoning is 100% (zonder meerwerk) en van een bestaande woning 106% (met 6% overdrachtsbelasting) terwijl de aflossingsverplichting van 50% precies even hoog is! De ruimte voor meerwerk in nieuwe woningen en het opknappen van een oude woning is dan natuurlijk beperkt en voor de notaris- en advieskosten moet je misschien gaan sparen.
Je kunt de banken van veel dingen de schuld geven, maar niet dat hun leenplafond van 110% van de koopprijs het breekpunt vormt voor de droomwens van kopers in spé. Werkgevers hebben de banken kopschuw gemaakt met hun voortdurende ijver voor versoepeling van het ontslagrecht en dat breekt de bouwsector van de club van Bernard Wientjes nu behoorlijk op.
The party is over
Het eigen woningbezit is uitgegroeid tot een bron van speculatie, die decennia lang tot snelle vermogensvorming heeft geleid. Dat feest is voorbij. Een comeback van die gouden tijden is ook niet waarschijnlijk, met alle potjes die er nu op het vuur staan om er voor te zorgen, dat linksom of rechtsom de renteaftrek beperkt gaat worden. De pijn wordt daarbij eerlijk verdeeld. Ook de aanvoerders van de Quote 500 ontkomen niet aan een fikse aderlating, als de waarde van vastgoed in hoog tempo met miljoenen tegelijk wordt teruggebracht naar realistischere hoogten.
Dat maakt de weg vrij naar het doel waarvoor het bezit van een eigen woning ooit bedoeld was. Lekker wonen in een passend eigen huis dat is afbetaald als je met pensioen gaat. Dáár zit straks de echte winst voor de oplossing van het probleem van de enorme pensioengaten die er aan zitten te komen als de onzalige plannen voor het nieuwe pensioensysteem worden doorgezet.
Pssssttt....quote:
Ik volg ook niet alles hier , het meeste is offtopic.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 18:17 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Pssssttt....
Dat stond op de vorige bladzijde ook al: Het grote huizenmarkt slowchat topic #7: Lekker roddelen en speculeren
'Niet alles' is een behoorlijk understatement als je niet eens weet wat er 1 pagina terug gepost is.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 18:21 schreef corus het volgende:
Ik volg ook niet alles hier , het meeste is offtopic.
Gemeente to the rescue. Jeuj..quote:Spijkenisse koopt voor 27 miljoen huizen
Project Rokade in Spijkenisse.
Het college van B en W van Spijkenisse wil voor ruim 27 miljoen euro in een klap 105 appartementen in het complex Rokade overnemen van een projectontwikkelaar en gaan verhuren, zo laat de gemeente weten.
De projectontwikkelaar krijgt de huizen niet verkocht waardoor volgens het college de ontwikkeling van de wijk in gevaar komt. De gemeenteraad moet zich nog over het plan buigen.
Het complex bestaat uit 173 appartementen en is in 2008 gebouwd. De projectontwikkelaar kreeg te maken met de crisis en kreeg volgens de gemeente 'ondanks actieve marketing' 105 appartementen niet verkocht. Spijkenisse wil de huizen te zijner tijd weer van de hand doen.
Het college is van plan de appartementen te verhuren in de vrije sector waar schaarste aan dat type huizen is. Mochten zich toch kopers melden, dan blijft verkoop mogelijk. (ANP)
Bron: AD.nl
Zeg het maar Maxime!quote:Vicepremier Maxime Verhagen adviseert mensen die op het punt staan een huis te kopen niet te speculeren op mogelijke besluiten van het kabinet voor de woningmarkt.
bron: krant van simpel nederland
Dart gaat de gemeente geld kosten dan, dat doen ze geen tweede keerquote:
Ik ruik steekpenningen! Compleet van de zotte natuurlijk om belastinggeld uit te geven aan BEDRIJVEN die hun producten niet kwijtraken vanwege een te hoge prijs! Als de dorpsbakker z'n broden zo duur maakt dat-ie dagelijks maar 30% kwijtraakt, springt de gemeente toch ook niet bij?quote:
quote:Op zaterdag 25 juni 2011 12:11 schreef announcement het volgende:
Projectontwikkelaar: ik wil een flat bouwen en appartementjes verkopen
Gemeente: geen probleem, je kunt bij ons een postzegeltje grond kopen voor x bedrag
Projectontwikkelaar: maar is dat x bedrag niet een beetje veel voor een postzegeltje grond?
Gemeente: dat reken je gewoon door in je verkoopprijzen
Projectontwikkelaar: maar dan zijn er maar een paar idioten te vinden die het kopen?
Gemeente: dan kopen wij wel wat overblijft voor veel te veel geld en verhuren we het
Projectontwikkelaar: oké, maar wie wil/kan die huur betalen dan?
Gemeente: daar vinden we wel een paar idioten voor en anders verkopen we het gewoon aan de woningstichting of zo en dan subsidiëren we de boel met gemeenschapsgeld.
Tja het is duidelijk een lokaal spelletje met overheidsgeldquote:Op zaterdag 25 juni 2011 10:51 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik ruik steekpenningen! Compleet van de zotte natuurlijk om belastinggeld uit te geven aan BEDRIJVEN die hun producten niet kwijtraken vanwege een te hoge prijs! Als de dorpsbakker z'n broden zo duur maakt dat-ie dagelijks maar 30% kwijtraakt, springt de gemeente toch ook niet bij?
Als deze projectontwikkelaar z'n prijzen laat zakken zijn z'n flatjes zo verkocht. 10.000 euro per flatje is ongetwijfeld haalbaar. 50.000 euro ongetwijfeld ook. Nu wil-ie 150-200.000 euro hebben, da's duidelijk te veel. En het is niet aan gemeenten om dergelijke bedrijven te subsidieren![]()
Eigenlijk hoop ik dat de EU deze Staatssteun verbiedt.
het zal echt niet tegen verkoopprijs gaan maar dik eronder.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 14:14 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Tja het is duidelijk een lokaal spelletje met overheidsgeld
De gemeente moet de man gewoon verplichtten na een jaar verkoop hup in de verhuur of voor 50% van de taxatiewaarde overdoen aan de gemeente , maar niet tegen verkoopprijs.
Stelletje idioten, de gemeenteraad zit te suffen daar
Waarom kan de projectontwikkelaar ze zelf niet in de verhuur zetten en moet de gemeente daar dan iets voor verzinnen?quote:Op zaterdag 25 juni 2011 14:26 schreef PierreBetfair het volgende:
het zal echt niet tegen verkoopprijs gaan maar dik eronder.
Omdat de projectontwikkelaar keiharde cash nodig heeft, veel en snel !! Liquiditeitsprobleempjes bij die clubquote:Op zaterdag 25 juni 2011 14:41 schreef Basp1 het volgende:
Waarom kan de projectontwikkelaar ze zelf niet in de verhuur zetten en moet de gemeente daar dan iets voor verzinnen?
Mooi van die gemeente dat ze die projectontwikkelaars een beetje helptquote:Op zaterdag 25 juni 2011 14:50 schreef Bayswater het volgende:
Hierom:
Rokade bestaat onder andere uit 173 koopwoningen in de toren. In 2008 werd begonnen met de bouw ervan, zonder dat voorverkoop had plaatsgevonden. Hiertoe was besloten na het succes van een eerste appartementencomplex, De Vier Werelden.
Daarbij werd besloten snel te beginnen met de bouw, aangezien er 'ruime belangstelling voor luxe appartementen op een mooie locatie' zou zijn geweest. Daarbij was er een extra subsidie van drie miljoen euro beschikbaar.
Bij de start van de bouw waren er afspraken gemaakt tussen de gemeente en ontwikkelaars dat Spijkenisse een deel van het verkooprisico van de onverkochte woningen na oplevering voor haar rekening zou nemen. Vervolgens veranderde de situatie in het najaar drastisch door de financiële crisis.
Dat dusquote:Op zaterdag 25 juni 2011 14:41 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waarom kan de projectontwikkelaar ze zelf niet in de verhuur zetten en moet de gemeente daar dan iets voor verzinnen?
Projectontwikkelaars zijn er voor de snelle winsten, die willen geen jarenlange verplichtingen aangaan. Snel de zakken vullen en dan de benen nemen, zo ging het, gaat het en zal het gaan. Uiteraard met de hulp van gemeenschapsgeld, stel je voor dat je als ondernemer zelf garant moet staan voor de risico'squote:
Ik vind het anders van goed ondernemerschap getuigen als je een gemeente zo gek krijgt om dit soort afspraken te maken.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 16:03 schreef xenobinol het volgende:
Projectontwikkelaars zijn er voor de snelle winsten, die willen geen jarenlange verplichtingen aangaan. Snel de zakken vullen en dan de benen nemen, zo ging het, gaat het en zal het gaan. Uiteraard met de hulp van gemeenschapsgeld, stel je voor dat je als ondernemer zelf garant moet staan voor de risico's
Ooh... ik ben het met je eens dat het een slimme zet is van de ontwikkelaar... waarschijnlijk wel de laatste slimme zet voorlopig... want dit soort grappen hebben gevolgen en voorlopig is het dus gedaan met de pret. Ik denk dat de zin van lokale politici om zich nog langer met dit soort constructies bezig te houden naar een ongekend dieptepunt zal zakkenquote:Op zaterdag 25 juni 2011 16:22 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik vind het anders van goed ondernemerschap getuigen als je een gemeente zo gek krijgt om dit soort afspraken te maken.
Dit ligt natuurlijk niet aan de projectontwikkelaar he....![]()
En m.i. geheel terecht. Schoenmaker blijf bij je leest.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 16:28 schreef xenobinol het volgende:
Ik denk dat de zin van lokale politici om zich nog langer met dit soort constructies bezig te houden naar een ongekend dieptepunt zal zakken
Absoluut, gemeenten moeten zich met hun kerntaken bezighouden.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 16:33 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
En m.i. geheel terecht. Schoenmaker blijf bij je leest.
Ja het bouwen van gemeentehuizen met marmeren vloeren en en vergroten van verliesgevende bibliotheken met een kunstafdeling en op studiereis naar zustergemeentes in Azie enz.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 16:36 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Absoluut, gemeenten moeten zich met hun kerntaken bezighouden.
Precies.... dat kost allemaal al geld genoeg, appartementen overnemen van falende marktpartijen kan er echt niet meer bij.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 18:29 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja het bouwen van gemeentehuizen met marmeren vloeren en en vergroten van verliesgevende bibliotheken met een kunstafdeling en op studiereis naar zustergemeentes in Azie enz.
450 euro HRAquote:Op vrijdag 24 juni 2011 17:16 schreef Scorpie het volgende:
Oke leg maar uit hoe ik geen last heb van het afschaffen van de HRA à 450 euro in de maand, hoe ga ik dat terugkrijgen?
Misschien verdien scorpie wel heel veel en kan hij tegen het 50% tarief alles aftrekken. Verder verwacht ik niet dat zijn hypotheek zoveel is wat jij hier denkt. Maximaal 300 maar eerder 250quote:Op zondag 26 juni 2011 13:28 schreef PierreBetfair het volgende:
450 euro HRAWat voor toplening heb dan? Zal ergens tussen de 300 en 350K uitkomen.
Jij gelooft in sprookjes zekerquote:Op zondag 26 juni 2011 13:35 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Misschien verdien scorpie wel heel veel en kan hij tegen het 50% tarief alles aftrekken.
Onzin. Probeer je berekeningen nog een keer. Daarnaast zit ik wel degelijk in het 52% tarief, die hint geef ik je alvast mee. Oja en de hypotheek is nu nog 210k, nog een hint.quote:Op zondag 26 juni 2011 13:39 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Jij gelooft in sprookjes zeker![]()
Op 250K kan hij best 450 HRA terugkrijgen maar dan heeft hij zn lening wel tegen erg hoog rentetarief lopen. Ik verwacht eerder rente ergens tussen de 4.25 en 4.75%, dan kom je op iets van 320K hypotheek afgesloten op 2 modale inkomens
quote:Op zondag 26 juni 2011 14:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Onzin. Probeer je berekeningen nog een keer. Daarnaast zit ik wel degelijk in het 52% tarief, die hint geef ik je alvast mee. Oja en de hypotheek is nu nog 210k, nog een hint.
Wrong again. Het is dat ik te lui ben om mijn salarisstrook + hypotheek papiertjes in te scannen en maar even online te plempen, maar anders had ik het gedaan en je daarna vierkant uit te lachen. Daarnaast is het nogal raar dat ik met een leerlingprogrammeur salaris wel ff 320k zou kunnen lenen waar je zelf van uit gaat, denk je niet?quote:Op zondag 26 juni 2011 14:16 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]Knulletje toch, je bent een leerling programmeur las ik ergens in het salaristopic. Jij zal 5000 per maand krijg van je baas
Ik denk iets van de helft.
Samen met je vriendin zeg ik toch, blinde mol.quote:Op zondag 26 juni 2011 14:18 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wrong again. Het is dat ik te lui ben om mijn salarisstrook + hypotheek papiertjes in te scannen en maar even online te plempen, maar anders had ik het gedaan en je daarna vierkant uit te lachen. Daarnaast is het nogal raar dat ik met een leerlingprogrammeur salaris wel ff 320k kan lenen denk je niet?
Dat klopt, meer dan 1 minuut. En dat heb ik er niet voor over. Daarin kan ik veel beter geld verdienenquote:Op zondag 26 juni 2011 14:19 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Samen met je vriendin zeg ik toch, blinde mol.
Dat inscannen duurt inderdaad 1 minuut, veel te veel moeite ja.
Jezus lol, dat is voor alletwee 225, wat neerkomt op zo'n 150K lening. Samen 450 terug en 300K lening. Sim-pelquote:Op zondag 26 juni 2011 14:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat klopt, meer dan 1 minuut. En dat heb ik er niet voor over. Daarin kan ik veel beter geld verdienen
hint; ik ontvang niet alleen HRA he, mijn vriendin ook. Deel die 450 dan ook door twee, lamp dat je er bent.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |