Tja het is duidelijk een lokaal spelletje met overheidsgeldquote:Op zaterdag 25 juni 2011 10:51 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik ruik steekpenningen! Compleet van de zotte natuurlijk om belastinggeld uit te geven aan BEDRIJVEN die hun producten niet kwijtraken vanwege een te hoge prijs! Als de dorpsbakker z'n broden zo duur maakt dat-ie dagelijks maar 30% kwijtraakt, springt de gemeente toch ook niet bij?
Als deze projectontwikkelaar z'n prijzen laat zakken zijn z'n flatjes zo verkocht. 10.000 euro per flatje is ongetwijfeld haalbaar. 50.000 euro ongetwijfeld ook. Nu wil-ie 150-200.000 euro hebben, da's duidelijk te veel. En het is niet aan gemeenten om dergelijke bedrijven te subsidieren![]()
Eigenlijk hoop ik dat de EU deze Staatssteun verbiedt.
het zal echt niet tegen verkoopprijs gaan maar dik eronder.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 14:14 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Tja het is duidelijk een lokaal spelletje met overheidsgeld
De gemeente moet de man gewoon verplichtten na een jaar verkoop hup in de verhuur of voor 50% van de taxatiewaarde overdoen aan de gemeente , maar niet tegen verkoopprijs.
Stelletje idioten, de gemeenteraad zit te suffen daar
Waarom kan de projectontwikkelaar ze zelf niet in de verhuur zetten en moet de gemeente daar dan iets voor verzinnen?quote:Op zaterdag 25 juni 2011 14:26 schreef PierreBetfair het volgende:
het zal echt niet tegen verkoopprijs gaan maar dik eronder.
Omdat de projectontwikkelaar keiharde cash nodig heeft, veel en snel !! Liquiditeitsprobleempjes bij die clubquote:Op zaterdag 25 juni 2011 14:41 schreef Basp1 het volgende:
Waarom kan de projectontwikkelaar ze zelf niet in de verhuur zetten en moet de gemeente daar dan iets voor verzinnen?
Mooi van die gemeente dat ze die projectontwikkelaars een beetje helptquote:Op zaterdag 25 juni 2011 14:50 schreef Bayswater het volgende:
Hierom:
Rokade bestaat onder andere uit 173 koopwoningen in de toren. In 2008 werd begonnen met de bouw ervan, zonder dat voorverkoop had plaatsgevonden. Hiertoe was besloten na het succes van een eerste appartementencomplex, De Vier Werelden.
Daarbij werd besloten snel te beginnen met de bouw, aangezien er 'ruime belangstelling voor luxe appartementen op een mooie locatie' zou zijn geweest. Daarbij was er een extra subsidie van drie miljoen euro beschikbaar.
Bij de start van de bouw waren er afspraken gemaakt tussen de gemeente en ontwikkelaars dat Spijkenisse een deel van het verkooprisico van de onverkochte woningen na oplevering voor haar rekening zou nemen. Vervolgens veranderde de situatie in het najaar drastisch door de financiėle crisis.
Dat dusquote:Op zaterdag 25 juni 2011 14:41 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waarom kan de projectontwikkelaar ze zelf niet in de verhuur zetten en moet de gemeente daar dan iets voor verzinnen?
Projectontwikkelaars zijn er voor de snelle winsten, die willen geen jarenlange verplichtingen aangaan. Snel de zakken vullen en dan de benen nemen, zo ging het, gaat het en zal het gaan. Uiteraard met de hulp van gemeenschapsgeld, stel je voor dat je als ondernemer zelf garant moet staan voor de risico'squote:
Ik vind het anders van goed ondernemerschap getuigen als je een gemeente zo gek krijgt om dit soort afspraken te maken.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 16:03 schreef xenobinol het volgende:
Projectontwikkelaars zijn er voor de snelle winsten, die willen geen jarenlange verplichtingen aangaan. Snel de zakken vullen en dan de benen nemen, zo ging het, gaat het en zal het gaan. Uiteraard met de hulp van gemeenschapsgeld, stel je voor dat je als ondernemer zelf garant moet staan voor de risico's
Ooh... ik ben het met je eens dat het een slimme zet is van de ontwikkelaar... waarschijnlijk wel de laatste slimme zet voorlopig... want dit soort grappen hebben gevolgen en voorlopig is het dus gedaan met de pret. Ik denk dat de zin van lokale politici om zich nog langer met dit soort constructies bezig te houden naar een ongekend dieptepunt zal zakkenquote:Op zaterdag 25 juni 2011 16:22 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik vind het anders van goed ondernemerschap getuigen als je een gemeente zo gek krijgt om dit soort afspraken te maken.
Dit ligt natuurlijk niet aan de projectontwikkelaar he....![]()
En m.i. geheel terecht. Schoenmaker blijf bij je leest.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 16:28 schreef xenobinol het volgende:
Ik denk dat de zin van lokale politici om zich nog langer met dit soort constructies bezig te houden naar een ongekend dieptepunt zal zakken
Absoluut, gemeenten moeten zich met hun kerntaken bezighouden.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 16:33 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
En m.i. geheel terecht. Schoenmaker blijf bij je leest.
Ja het bouwen van gemeentehuizen met marmeren vloeren en en vergroten van verliesgevende bibliotheken met een kunstafdeling en op studiereis naar zustergemeentes in Azie enz.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 16:36 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Absoluut, gemeenten moeten zich met hun kerntaken bezighouden.
Precies.... dat kost allemaal al geld genoeg, appartementen overnemen van falende marktpartijen kan er echt niet meer bij.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 18:29 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja het bouwen van gemeentehuizen met marmeren vloeren en en vergroten van verliesgevende bibliotheken met een kunstafdeling en op studiereis naar zustergemeentes in Azie enz.
450 euro HRAquote:Op vrijdag 24 juni 2011 17:16 schreef Scorpie het volgende:
Oke leg maar uit hoe ik geen last heb van het afschaffen van de HRA ą 450 euro in de maand, hoe ga ik dat terugkrijgen?
Misschien verdien scorpie wel heel veel en kan hij tegen het 50% tarief alles aftrekken. Verder verwacht ik niet dat zijn hypotheek zoveel is wat jij hier denkt. Maximaal 300 maar eerder 250quote:Op zondag 26 juni 2011 13:28 schreef PierreBetfair het volgende:
450 euro HRAWat voor toplening heb dan? Zal ergens tussen de 300 en 350K uitkomen.
Jij gelooft in sprookjes zekerquote:Op zondag 26 juni 2011 13:35 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Misschien verdien scorpie wel heel veel en kan hij tegen het 50% tarief alles aftrekken.
Onzin. Probeer je berekeningen nog een keer. Daarnaast zit ik wel degelijk in het 52% tarief, die hint geef ik je alvast mee. Oja en de hypotheek is nu nog 210k, nog een hint.quote:Op zondag 26 juni 2011 13:39 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Jij gelooft in sprookjes zeker![]()
Op 250K kan hij best 450 HRA terugkrijgen maar dan heeft hij zn lening wel tegen erg hoog rentetarief lopen. Ik verwacht eerder rente ergens tussen de 4.25 en 4.75%, dan kom je op iets van 320K hypotheek afgesloten op 2 modale inkomens
quote:Op zondag 26 juni 2011 14:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Onzin. Probeer je berekeningen nog een keer. Daarnaast zit ik wel degelijk in het 52% tarief, die hint geef ik je alvast mee. Oja en de hypotheek is nu nog 210k, nog een hint.
Wrong again. Het is dat ik te lui ben om mijn salarisstrook + hypotheek papiertjes in te scannen en maar even online te plempen, maar anders had ik het gedaan en je daarna vierkant uit te lachen. Daarnaast is het nogal raar dat ik met een leerlingprogrammeur salaris wel ff 320k zou kunnen lenen waar je zelf van uit gaat, denk je niet?quote:Op zondag 26 juni 2011 14:16 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]Knulletje toch, je bent een leerling programmeur las ik ergens in het salaristopic. Jij zal 5000 per maand krijg van je baas
Ik denk iets van de helft.
Samen met je vriendin zeg ik toch, blinde mol.quote:Op zondag 26 juni 2011 14:18 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wrong again. Het is dat ik te lui ben om mijn salarisstrook + hypotheek papiertjes in te scannen en maar even online te plempen, maar anders had ik het gedaan en je daarna vierkant uit te lachen. Daarnaast is het nogal raar dat ik met een leerlingprogrammeur salaris wel ff 320k kan lenen denk je niet?
Dat klopt, meer dan 1 minuut. En dat heb ik er niet voor over. Daarin kan ik veel beter geld verdienenquote:Op zondag 26 juni 2011 14:19 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Samen met je vriendin zeg ik toch, blinde mol.
Dat inscannen duurt inderdaad 1 minuut, veel te veel moeite ja.
Jezus lol, dat is voor alletwee 225, wat neerkomt op zo'n 150K lening. Samen 450 terug en 300K lening. Sim-pelquote:Op zondag 26 juni 2011 14:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat klopt, meer dan 1 minuut. En dat heb ik er niet voor over. Daarin kan ik veel beter geld verdienen
hint; ik ontvang niet alleen HRA he, mijn vriendin ook. Deel die 450 dan ook door twee, lamp dat je er bent.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |