Met die convectie... er is veel inversie dat is zeg maar een laag lucht die stabiel is en die houd zegmaar de onstabiele lucht tegen ( een deksel die op een pan zit) maar als die laag lucht dun is gaan de lucht bellen er in de loop van de dag gwn door heen maar dit keer is die laag heeel dik dus tja dan gaat de lucht er niet doorheen... nu hebben we gwn een enorme bom zonder lond zegmaar.quote:Op woensdag 22 juni 2011 13:50 schreef richie29 het volgende:
[..]
Ja leuk, haha...die kaarten heeft Wetterzentrale.de niet![]()
Toch wel, nou dat is er wel, maar niet om over naar huis te schrijven...zegmaar.
Verder is zijn er dus massa's energie aanwezig en is de atmosfeer zo instabiel als de pest, maar is er verder weinig tot geen kans op convectie ?
Ik snap dat toch niet
de normale 500 hpa kaarten hoe roder en donkerder de kleur hoe meer inversie er isquote:Op woensdag 22 juni 2011 13:57 schreef richie29 het volgende:
Oke, da's niet moeilijk om te snappen...maar uit welke kaarten maak ik dat op dan?
Als postbode? Of iets anders buiten?quote:Op woensdag 22 juni 2011 13:03 schreef MaLo het volgende:
Zolang er maar geen level 3 op een werkdag komt vind ik het best eigenlijk.
Maar dinsdag moet ik wel werken
Ruilen? Ik heb mijn jas niet mee en kan straks om 5 uur natuurlijk in de stromende regen naar huis fietsen.quote:Op woensdag 22 juni 2011 14:04 schreef RiKe het volgende:
Weer precies wat ik verwacht had, al het leuke gaat weer naar het oosten.
Scheit buien....JA IK BEN JALOERS VERDOMME
Nou ja..da's dan duidelijkquote:Op woensdag 22 juni 2011 13:59 schreef Only12 het volgende:
[..]
de normale 500 hpa kaarten hoe roder en donkerder de kleur hoe meer inversie er is
Daar is nu nog helemaal niets over te zeggen hoor.quote:Op woensdag 22 juni 2011 14:04 schreef RiKe het volgende:
Weer precies wat ik verwacht had, al het leuke gaat weer naar het oosten.
Scheit buien....JA IK BEN JALOERS VERDOMME
Mag ik ook weleens geen doen dit wist ik dan nog maar hier hout het ook op..quote:Op woensdag 22 juni 2011 14:09 schreef richie29 het volgende:
[..]
Nou ja..da's dan duidelijk
Niet hoe het nou kan dat er hoger in de lucht ineens wel stabiele luchtlagen zijn..of eigenlijk meer hoe stabiele en onstabiele luchtlagen nou bepaald worden.....maar dan moet ik maar eens een cursusje gaan volgen
Eigenlijk zouden we klassikaal met een stel !FOKkers iemand als Erwin Krol voor een avond moeten boekenquote:Op woensdag 22 juni 2011 14:11 schreef Only12 het volgende:
[..]
Mag ik ook weleens geen doen dit wist ik dan nog maar hier hout het ook op..
Zoals de kaarten er nu uitzien verwacht ik er niet zoveel van de 28e.quote:Op woensdag 22 juni 2011 14:12 schreef Droopie het volgende:
Volg dit topic niet zo vaak, maar gaat het nu dinsdag de 28e zo heftig onweren of vanavond
Als je geintreseerd bent in het weer moet je eens op www.weerwoord.be gaan kijken dat is een forum wat alleen maar over het weer gaan ik heb echt ontzettend veel geleerd van die gasten daar.:) er zitten daar ook veel metreologen van het knmi en meteo consult.quote:Op woensdag 22 juni 2011 14:14 schreef richie29 het volgende:
[..]
Eigenlijk zouden we klassikaal met een stel !FOKkers iemand als Erwin Krol voor een avond moeten boeken
Mjah, ik vind het bijzonder onoverzichtelijk en kom er dan ook niet of nauwelijks meer. Smaken verschillen. Zo merk je ook dat fora's onderling de draak met elkaar steken.quote:Op woensdag 22 juni 2011 14:16 schreef Only12 het volgende:
[..]
Als je geintreseerd bent in het weer moet je eens op www.weerwoord.be gaan kijken dat is een forum wat alleen maar over het weer gaan ik heb echt ontzettend veel geleerd van die gasten daar.:) er zitten daar ook veel metreologen van het knmi en meteo consult.
Ach ieder zijn ding... ik haal ook een boel info van weerwoord.be. Ook is onweer-online wel een leuke site met dito forum.quote:Op woensdag 22 juni 2011 14:20 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Mjah, ik vind het bijzonder onoverzichtelijk en kom er dan ook niet of nauwelijks meer. Smaken verschillen. Zo merk je ook dat fora's onderling de draak met elkaar steken.
Ik kom op alle 2quote:Op woensdag 22 juni 2011 14:20 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Mjah, ik vind het bijzonder onoverzichtelijk en kom er dan ook niet of nauwelijks meer. Smaken verschillen. Zo merk je ook dat fora's onderling de draak met elkaar steken.
Ik kan wel eens proberen of er een weerman/vrouw een keer een uurtje vragen van jullie wil komen beantwoorden? Doe geen toezeggingen, maar proberen wil ik het zekerquote:Op woensdag 22 juni 2011 14:14 schreef richie29 het volgende:
[..]
Eigenlijk zouden we klassikaal met een stel !FOKkers iemand als Erwin Krol voor een avond moeten boeken
quote:Op woensdag 22 juni 2011 14:24 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik kan wel eens proberen of er een weerman/vrouw een keer een uurtje vragen van jullie wil komen beantwoorden? Doe geen toezeggingen, maar proberen wil ik het zeker
Nee, kantoorbaantje in een oud pandquote:
Kijk eens naar de posthistorie, misschien was dat wel zijn insteekquote:Op woensdag 22 juni 2011 14:21 schreef horned_reaper het volgende:
Van Frutsel mogen we natuurlijk niet heulen met de vijand
Klopt dat is even behoorlijk wennen maar op het laatst valt het wel mee hoorquote:Op woensdag 22 juni 2011 14:24 schreef richie29 het volgende:
Inderdaad.
Het is ook zeker niet dat ik daar nooit kijk, maar aaaaaal die losse threads en reacties daarop maakt het wel lastig te volgen en bijzonder onoverzichtelijk.
Misschien heb ik me er dan niet genoeg in verdiept, maar ben nog weinig mensen met kennis daar tegengekomen.
Hier gaat het lekker te keer (Rotterdam) met de regenquote:Op woensdag 22 juni 2011 15:43 schreef Frutsel het volgende:
Het was toch oosten buien en onweer?
volgens mij is het vooral het zuidwesten nu en zuiden vanochtend
Die vlek die Duitsland in trok is aardig volgestampt met rode pitten inmiddels
Niet te zuinig inderdaad.quote:Op woensdag 22 juni 2011 15:44 schreef Stephan1237 het volgende:
Hier gaat het lekker te keer (Rotterdam) met de regen
Die was zojuist boven Delft. Flink wat regenquote:Op woensdag 22 juni 2011 16:35 schreef Ener-G het volgende:
pff dikke dikke hoosbui nu in Amsterdam hier
Dan zit ik nu niet ver bij je vandaanquote:Op woensdag 22 juni 2011 17:29 schreef Drassss het volgende:
Best donker west van mij ( Zuid-west van Eindhoven )
Dat ziet er heftig uit.quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:24 schreef Roel_Jewel het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Son drie kwartier geleden.
Ze hebben het wel over onweer, maar dan meer over de waarschijnlijkheid dat er niet echt sprake van zal zijn.quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:45 schreef INViCTuS het volgende:
stukje van weer.nl. Die zeggen geen onweer :s maar wel knake heet
Was wel erg plaatselijk dan, in Roosendaal alleen wat druppeltjes op dat moment. Op 40 km van Roosendaal wel zware hagel een uurtje daarvoor, water bleef ook op de snelweg staan zoveel viel er.quote:
Mooi kaartje, waar heb je dat vandaanquote:Op woensdag 22 juni 2011 12:42 schreef themauster het volgende:
[ afbeelding ]
Als dit gaat ploffen....
Wellicht wordt het nu positief (voor de onweersliefhebbers) bijgesteld, ben benieuwd wat voor vuurwerk (hopelijk 25-26 mei stijl, maar dan ook hier in oost brabant) het oplevert als het op het juiste moment komt en 37 graden erbijquote:Op woensdag 22 juni 2011 19:41 schreef Fredo55 het volgende:
Aan alleen cape hebben we niets.
Zeker niet als het koufront snachts over trekt.
Laten we hopen van niet.
Mooie fotoquote:Op woensdag 22 juni 2011 19:43 schreef Gitank2 het volgende:
Mooi buitje straks hier in ZO brabant, met een arcus(?) en vluchtende vogel er aan vooraf.
[ afbeelding ]
Ja 35°C en achter die front effe 10°C, geloof me dan knijp je je wel evenquote:Op woensdag 22 juni 2011 19:47 schreef INViCTuS het volgende:
Nee, dat weet ikmaar de cape en darmee ook de lifted zijn juist in de middag goed. Dat koufront moet gewoon op het heetst van de dag overtrekken
Mwoah in de nacht is er voldoende energie over om prachtig onweer te doen laten voorkomen, persoonlijk denk ik dat MC de boel een beetje aan het opblazen is net zoals de weerdiensten dat 25/25 mei 2009 deden. Toen werd er ook gezegd dat we te maken kregen met enkele buitjes met onweer, nou ik ben de grond ingebliksemdquote:Op woensdag 22 juni 2011 19:41 schreef Fredo55 het volgende:
Aan alleen cape hebben we niets.
Zeker niet als het koufront snachts over trekt.
Laten we hopen van niet.
Laten we dat maar hopen dan! Dat was een memorabele dag al viel dat hier nog wel tegen...en onweer als het donker is das toch wel gaaf! Gelukkig is het nog geen maandagquote:Op woensdag 22 juni 2011 19:53 schreef meteo-online het volgende:
[..]
Mwoah in de nacht is er voldoende energie over om prachtig onweer te doen laten voorkomen, persoonlijk denk ik dat MC de boel een beetje aan het opblazen is net zoals de weerdiensten dat 25/25 mei 2009 deden. Toen werd er ook gezegd dat we te maken kregen met enkele buitjes met onweer, nou ik ben de grond ingebliksemd
Oudenbosch.quote:Op woensdag 22 juni 2011 19:21 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Was wel erg plaatselijk dan, in Roosendaal alleen wat druppeltjes op dat moment. Op 40 km van Roosendaal wel zware hagel een uurtje daarvoor, water bleef ook op de snelweg staan zoveel viel er.
goed voer voor een tornadoquote:Op woensdag 22 juni 2011 19:52 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ja 35°C en achter die front effe 10°C, geloof me dan knijp je je wel even
Ja, dat was wel lachen ja. Ik 's nachts ff naar wc en denk...hmm, beetje weerlicht enzo...even later kwam er toch eventjes een buitje langsquote:Op woensdag 22 juni 2011 19:53 schreef meteo-online het volgende:
[..]
Mwoah in de nacht is er voldoende energie over om prachtig onweer te doen laten voorkomen, persoonlijk denk ik dat MC de boel een beetje aan het opblazen is net zoals de weerdiensten dat 25/25 mei 2009 deden. Toen werd er ook gezegd dat we te maken kregen met enkele buitjes met onweer, nou ik ben de grond ingebliksemd
Eventjes?quote:Op woensdag 22 juni 2011 21:21 schreef ForzaScuderiaFerrari het volgende:
[..]
Ja, dat was wel lachen ja. Ik 's nachts ff naar wc en denk...hmm, beetje weerlicht enzo...even later kwam er toch eventjes een buitje langsWas echt wel mooi
Level 5quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:13 schreef DemonRage het volgende:
Ik ben benieuwd waar Estofex dit weekend mee komt.
Als de waarschijnlijkheid van zwaar weer duidelijk aanwezig is dan willen ze nog wel een dag of 2 van te voren een voorspelling doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |