abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98757722
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 11:09 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik ben precies zo'n gebruiker. Heb ook een simpele TT gekocht, die het gewoon kei-goed doet, waar ik waarschijnlijk 10 jaar lang mee ga rijden. Ik ben er trouwens wel erg blij en tevreden mee, want het werkt goed en is héél gemakkelijk!
Maar ook aan mij verdient TT dus nauwelijks iets.
maar waar moeten ze dan wél geld aan verdienen? :)
  dinsdag 28 juni 2011 @ 11:12:13 #252
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_98757760
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 11:08 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

In nieuwe auto's zit het standaard idd, maar wmb overrated dus.
90% van de tijd rij je in je auto een bekende weg.
Die 10% andere weg kun je makkelijk anders opvangen dan een TT.
Ja, op routenet een beschrijving uitprinten en die op de bijrijdersstoel leggen. Maar dat is het toch echt niet, zeker als je dan van de route afraakt.

Een TT verdient zichzelf zó terug. In 10 jaar tijd hoef je maar 1x een onbekende flitspaal gesignaleerd te krijgen en per jaar 15 km omrijden te besparen.

Waarschijnlijk heb je er zelf geen. Het is echt een handig apparaatje voor weinig geld, dat zichzelf zó terugverdient.
The End Times are wild
  dinsdag 28 juni 2011 @ 11:13:20 #253
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_98757813
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 11:11 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

maar waar moeten ze dan wél geld aan verdienen? :)
HD-traffic voor de mensen die veel op de weg zijn, informatieverkoop aan overheden, automotive. Als ik vaak zou rijden (>400 km per week ofzo) dan nam ik ook wel HD-traffic.
The End Times are wild
pi_98757945
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 11:12 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ja, op routenet een beschrijving uitprinten en die op de bijrijdersstoel leggen. Maar dat is het toch echt niet, zeker als je dan van de route afraakt.

Een TT verdient zichzelf zó terug. In 10 jaar tijd hoef je maar 1x een onbekende flitspaal gesignaleerd te krijgen en per jaar 15 km omrijden te besparen.

Waarschijnlijk heb je er zelf geen. Het is echt een handig apparaatje voor weinig geld, dat zichzelf zó terugverdient.
Nee, idd ik heb er geen, en ben twee weken geleden verkeerd gereden bij de nieuwe rondweg Eindhoven, 20 km.
Maar ik heb zelfs een collega die niet over de rondweg hier rijdt, omdat dat paar 100 m langer is dan door het dorp... Tja, zo heb je gelijk...
Ik kwam ook afgelopen vakantie niet terecht in Andorra vanwege de frigging slechte verkeersbordjes in Spanje... Tja, zo heb je gelijk...
Maar als dat alles is? Die markt lijkt me sws redelijk verzadigd...
I´m back.
pi_98758005
pfffff TT -30% :')
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
  dinsdag 28 juni 2011 @ 11:18:53 #256
3432 Whiteguy
TÜV geprüft
pi_98758007
quote:
'Google Maps Navigatie kan per deze zomer kaarten lokaal opslaan'

Door Arnoud Wokke, woensdag 8 juni 2011 10:56, views: 26.015

Google Maps navigatie zal vanaf deze zomer een functie hebben om kaarten lokaal op te slaan, zodat er geen internetverbinding nodig is om te navigeren. Dat zegt een anonieme Nederlandse bron. Dergelijke geruchten doen al langer de ronde.

De functionaliteit komt deze zomer via een update van het programma Google Maps op Android-toestellen, meldt telecomsite AllAboutPhones op basis van een anonieme bron die de informatie heeft van een fabrikant van Android-toestellen. Hoe het precies gaat werken is onduidelijk, maar vermoedelijk kunnen de kaarten van een gebied in zijn geheel op het toestel gezet worden. Nu worden de route en de omgeving daarvan alleen bij het berekenen in een cache-bestand gezet.

Google biedt met Maps Navigatie sinds vorig jaar navigatie aan op Nederlandse Android-smartphones. Nokia biedt eveneens gratis navigatie aan met Ovi Maps, maar biedt al wel langer aan om kaarten van landen in hun geheel te downloaden en op de smartphone te zetten.

Dat het niet mogelijk is om van tevoren kaarten van gebieden of landen op te slaan, wordt nu nog gezien als het grootste nadeel van Google Maps Navigatie. HTC biedt onder meer daarom zijn eigen dienst Locations aan, waarmee gebruikers ook kunnen navigeren. De geruchten dat Google ook offline-navigatie gaat aanbieden, gingen vorig jaar ook al eens rond. Het is echter onduidelijk waarom dat er niet van is gekomen.
Had ik nog niet eens gezien.
Dan gaat google maps op je telefoon ook voor buitenlandse ritjes een gratis concurrent zijn van tomtom. Ik zie het somber in voor tomtom.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 11:18:55 #257
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_98758009
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 11:16 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, idd ik heb er geen, en ben twee weken geleden verkeerd gereden bij de nieuwe rondweg Eindhoven, 20 km.
Maar ik heb zelfs een collega die niet over de rondweg hier rijdt, omdat dat paar 100 m langer is dan door het dorp... Tja, zo heb je gelijk...
Ik kwam ook afgelopen vakantie niet terecht in Andorra vanwege de frigging slechte verkeersbordjes in Spanje... Tja, zo heb je gelijk...
Maar als dat alles is? Die markt lijkt me sws redelijk verzadigd...
Maar dan is zo'n TT voor 80 euro met kaarten voor heel Europa toch een hele fijne aankoop, die je ook nog eens zo terugverdient?

Het probleem van TT is niet dat ze slechte dingen maken voor teveel geld, maar juist hele goede dingen voor heel weinig geld. Zoals Dinosaur al zei: voor 80 euro kun je 10 jaar vooruit. Ik vind die basisfunctionaliteit al zo goed dat ik ook niks meer hoef. Laat TT 2 euro aan mij verdiend hebben. De komende 10 jaar dus.
The End Times are wild
  dinsdag 28 juni 2011 @ 11:22:37 #258
3432 Whiteguy
TÜV geprüft
pi_98758154
RTL7: 'oplages betaalde kranten daalt opnieuw'

Beetje zelfde situatie.
Tuurlijk is een echte krant beter dan de website van nu.nl kijken op je mobiel of de spits/metro; maar hoe concurreer je als krant met iets wat elders gratis is, en voor een enorm gedeelte van de markt voldoet?
  dinsdag 28 juni 2011 @ 11:22:57 #259
78918 SeLang
Black swans matter
pi_98758168
TT is het toppunt van "no protective moat" zoals Graham het noemde.
Als je al door een gratis aanbieder uit het water wordt geblazen...
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_98758218
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 11:13 schreef LXIV het volgende:

[..]

HD-traffic voor de mensen die veel op de weg zijn, informatieverkoop aan overheden, automotive. Als ik vaak zou rijden (>400 km per week ofzo) dan nam ik ook wel HD-traffic.
Services dus. Dat heeft toegevoegde waarde waar je marge op kan maken :)
De vraag wat Tom Tom waard is, is afhankelijk van de vraag hoe succesvol ze daarin zijn, en hoe ze dat kunnen vermarkten. Want x-miljoen aan apparaatjes, is dus ook een communicatiemiddel naar x-miljoen mensen. Maar lukt ze dat uit te nutten?

Ik zou zeggen dat Tom Tom helemaal geen navigatiebedrijf zou moeten zijn. Dat zou idealiter alleen een kruigwagen moeten zijn om andere diensten te kunnen verkopen waar ze (wel) marge en schaalgrootte op kunnen krijgen. Commissiehandel dus. En wellicht hoogwaardige verkeersdiensten (maar daar kunnen ze geen schaalgrootte in krijgen)
pi_98758227
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 11:18 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar dan is zo'n TT voor 80 euro met kaarten voor heel Europa toch een hele fijne aankoop, die je ook nog eens zo terugverdient?

Het probleem van TT is niet dat ze slechte dingen maken voor teveel geld, maar juist hele goede dingen voor heel weinig geld. Zoals Dinosaur al zei: voor 80 euro kun je 10 jaar vooruit. Ik vind die basisfunctionaliteit al zo goed dat ik ook niks meer hoef. Laat TT 2 euro aan mij verdiend hebben. De komende 10 jaar dus.
Ze maken ook geen slechte producten, dat is het euvel ook niet.
I´m back.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 11:31:45 #262
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_98758509
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 11:22 schreef Whiteguy het volgende:

Beetje zelfde situatie.
Tuurlijk is een echte krant beter dan de website van nu.nl kijken op je mobiel of de spits/metro; maar hoe concurreer je als krant met iets wat elders gratis is, en voor een enorm gedeelte van de markt voldoet?
Door verdieping en achtergrond te bieden. Want dat mis ik wel in de Metro.

Maar voor mij en veel van mijn generatie-genoten is het heel simpel. Voordat de krant in de bus valt ben ik al richting mijn werk. Als ik weer thuiskom dan heb ik al de Metro en Spits gelezen en het laatste nieuws op het internet. Dan ga ik echt niet vanaf papier het nieuws van gisteren! weer lezen, daar heb ik 's avonds helemaal geen zin in!

Dan heb ik liever een abonnement op een kwaliteits-opinieblad.
The End Times are wild
  dinsdag 28 juni 2011 @ 11:31:50 #263
3432 Whiteguy
TÜV geprüft
pi_98758513
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 11:24 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Precies. Een echte digitale camera is vele malen beter dan zo'n ding in je mobiele telefoon. Maar je gaat mij niet wijs maken dat die markt geen last heeft van de verbeterde kwaliteit van cameramobieltjes.

Misschien dat ze beter als een soort mobiele telefoon provider aan de slag moet gaan.
Voor een appel en een ei het product verkopen (desnoods gratis weggeven) als je er een 1 of 2 jarig dienstenabbo bij neemt. Die je ook moet verlengen als je het product na de looptijd wilt blijven gebruiken.
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 11:31 schreef LXIV het volgende:

[..]

Door verdieping en achtergrond te bieden. Want dat mis ik wel in de Metro.

Maar voor mij en veel van mijn generatie-genoten is het heel simpel. Voordat de krant in de bus valt ben ik al richting mijn werk. Als ik weer thuiskom dan heb ik al de Metro en Spits gelezen en het laatste nieuws op het internet. Dan ga ik echt niet vanaf papier het nieuws van gisteren! weer lezen, daar heb ik 's avonds helemaal geen zin in!

Dan heb ik liever een abonnement op een kwaliteits-opinieblad.
Klopt helemaal, alleen 90% van de markt is niet bereid te betalen voor dat beetje verdieping, maar neemt genoegen met de gratis alternatieven.
Ik verbaas me er ook echt over dat het allemaal zo traag gaat met tablet / ipad abbo's waar je wel die verdieping hebt.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 11:34:20 #264
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_98758588
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 11:24 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

In eerste instantie dachten ze gewoon met PND's en de vervangingsmarkt hiervoor een stabiele omzet te kunnen genereren. Toen bleek dat het lastig was hier marges te handhaven zijn ze uitgeweken naar services en automotive. Of dat gaat lukken zal de vraag zijn.

Zelf zou ik best 400 euro overhebben voor een TT, en ook nog 10 euro per maand voor een abbonement op de GPS-service. Maar een TT kost nog maar 80 euro en het GPS-signaal kan je gratis uit de lucht halen. Tja, dan heb ik dit fijne apparaat maar terwijl het me nauwelijks iets kost!
The End Times are wild
pi_98758762
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 11:34 schreef LXIV het volgende:

[..]

In eerste instantie dachten ze gewoon met PND's en de vervangingsmarkt hiervoor een stabiele omzet te kunnen genereren. Toen bleek dat het lastig was hier marges te handhaven zijn ze uitgeweken naar services en automotive. Of dat gaat lukken zal de vraag zijn.

Zelf zou ik best 400 euro overhebben voor een TT, en ook nog 10 euro per maand voor een abbonement op de GPS-service. Maar een TT kost nog maar 80 euro en het GPS-signaal kan je gratis uit de lucht halen. Tja, dan heb ik dit fijne apparaat maar terwijl het me nauwelijks iets kost!
Ik zou daarentegen nevermooit 400 euro + 10 euro maand overhebben voor iets wat ik vier keer per jaar gebruik. Maak ik wel een printje van routenet, en heb ik het 100,000 stratenboek bij. Werkte vroeger, werkt nog steeds :)

PS: en voor locale wegen: heg en steg :)
  dinsdag 28 juni 2011 @ 11:51:02 #266
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_98759272
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 11:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ik zou daarentegen nevermooit 400 euro + 10 euro maand overhebben voor iets wat ik vier keer per jaar gebruik. Maak ik wel een printje van routenet, en heb ik het 100,000 stratenboek bij. Werkte vroeger, werkt nog steeds :)

PS: en voor locale wegen: heg en steg :)
Ik gebruik het dan net iets vaker. En als je een afspraak om 10:00 in Den Haag hebt, het is superdruk in dat deel van het land, de mensen rijden minder relaxed en sociaal als in Brabant, dat is al opletten an sich, het is slecht weer en je ziet nauwelijks iets, en je moet dan met je routenetprintje op de bijrijdersstoel de weg zien te vinden terwijl je al eigenlijk te laat bent, bijna een ongeluk veroorzaakt omdat je niet op lette, wat een enorme ZEGEN is zo'n TT dan! Uiteindelijk kwam je wel aan, maar de lol was er die dag vanaf.

Enige nadeel vind ik dat je steeds meer op de TT gaat vertrouwen en zo dus langzaam je richtingsgevoel verliest. Van een TomTom wordt je wel DomDom.
The End Times are wild
pi_98759485
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 11:22 schreef Whiteguy het volgende:

Beetje zelfde situatie.
Voor de bestaande, papieren krantenuitgevers maak ik me grote zorgen. Die moeten dure drukpersen afbetalen en een fysiek distributienet onderhouden voor steeds minder abonnees.

Over de toekomst van kwaliteit en achtergrondrapportages in het algemeen ben ik echter optimistisch. Als de tablets/ereaders fabrikanten nog een paar kwaliteits verbeteringen aanbrengen, wordt het prettig om daarop kranten en tijdschriften te lezen.

Met een paar redacteuren, journalisten en layout ontwerpers kun je dan een 'krant' of magazine maken. Behalve salarissen heb je uitgaven aan de huur voor een centraal kantoor, wat IT infrastructuur en reis- en communicatie kosten.

Door die beperkte kosten kun je de krant goedkoop maken en dus ook voor een lage prijs verkopen of zelfs helemaal gratis maken in combinatie met reclame.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 14:36:11 #268
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_98766724
Ik vind het altijd zo mooi als analisten hun koersdoelen verlagen NA een winstwaarschuwing.

Konden ze niet zeggen "Akzo zal waarschijnlijk last hebben van de hogere grondstoffenprijzen en de koers is al fors opgelopen de laatste tijd daarom verlagen we alvast ons advies naar houden/verkopen"?

Met TT zijn er nu al 3 AEX-bedrijven die een winstwaarschuwing hebben uitgegeven, ik ben benieuwd wie de volgende zal zijn :s)
Please Move The Deer Crossing Sign
  dinsdag 28 juni 2011 @ 14:55:05 #269
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_98767516
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 14:36 schreef JimmyJames het volgende:
Ik vind het altijd zo mooi als analisten hun koersdoelen verlagen NA een winstwaarschuwing.

Konden ze niet zeggen "Akzo zal waarschijnlijk last hebben van de hogere grondstoffenprijzen en de koers is al fors opgelopen de laatste tijd daarom verlagen we alvast ons advies naar houden/verkopen"?

Met TT zijn er nu al 3 AEX-bedrijven die een winstwaarschuwing hebben uitgegeven, ik ben benieuwd wie de volgende zal zijn :s)
Ik maak me enigzins bezorgd om BAM. Krijgen opdrachten genoeg binnen, verder weinig nieuws, maar de koers daalt ook al twee maanden fors.

quote:
RECENTE ARTIKELEN
BAM bouwt gevangenissen in België
Opdracht voor BAM in Indonesië
'Groei Duitse bouw goed voor BAM en Heijmans'
BAM handhaaft verwachting break-even Vastgoed
'BAM Infra onder verwachting'
'Deal met PGGM belangrijkste nieuws BAM'
BAM: hypotheekregels belemmeren herstel
BAM gaat samenwerken met PGGM
BAM op favorietenlijst RBS
BAM krijgt order van 83 miljoen
Dit is toch geen nieuws waarop een aandeel 25% daalt!
The End Times are wild
pi_98767815
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 14:55 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik maak me enigzins bezorgd om BAM. Krijgen opdrachten genoeg binnen, verder weinig nieuws, maar de koers daalt ook al twee maanden fors.

[..]

Dit is toch geen nieuws waarop een aandeel 25% daalt!
[ afbeelding ]
*kuch* opdrachten zegt niks he, marge wel.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 15:08:16 #271
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_98768160
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 15:01 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

*kuch* opdrachten zegt niks he, marge wel.
Ja, die marges zijn extreem laag nu, dat snap ik ook wel. Sowieso waren die marges in de bouw al laag. Maar waarom staan we nu dan weer aardig in de richting van het All Time Low, terwijl we 2 maanden geleden nog op 5,40 stonden? Is de situatie qua marge dan zoveel verslechterd, en waarom?
De opmerking was eigenlijk: geen slecht nieuws, toch forse koersdaling, wat zit er in het VAT van BAM?
The End Times are wild
pi_98769619
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 15:08 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ja, die marges zijn extreem laag nu, dat snap ik ook wel. Sowieso waren die marges in de bouw al laag. Maar waarom staan we nu dan weer aardig in de richting van het All Time Low, terwijl we 2 maanden geleden nog op 5,40 stonden? Is de situatie qua marge dan zoveel verslechterd, en waarom?
De opmerking was eigenlijk: geen slecht nieuws, toch forse koersdaling, wat zit er in het VAT van BAM?
Nou ja, ze zijn verder in het slop geraakt met het vinden van een oplossing voor hun deel in Van Oord, ze worden daar gewoon langzaam uitgerookt. Weet het niet zeker, maar was er ook niet iets in het nieuws dat ze een garantie voor investeringen hadden afgegeven aan de partner (baggerbusiness is erg kapitaalsintensief). En was het dan zo voor de hand liggend dat ze in een paar weken 25% duurder werden? ;) Ik bedoel: kijk je naar maart/april toen stonden ze op 4,5; dan valt die daling toch wel weer mee (thans: circa 4, dus 10% daling?)

Het aandeel is natuurlijk extreem verwaterd, wat resteert er op lange termijn voor WPA als de rook is opgetrokken, en in acht nemende dat de taktiek uit het verleden (bedrijven kopen en torenhoge leverage) niet meer werkt.

Ofwel: waarom zou het eigenlijk meer waard zijn? :)

PS: je zou eens door de persberichten en recente cijfers moeten diepen om te kijken hoe dicht ze bij de grenzen van hun bankconvenanten zitten. Daar zit hun grootste risico....
pi_98770715
Het is eigenlijk wel gek dat Garmin heel luchtig reageert op de koersval van TomTom. Helemaal als de prognoses naar verluidt in Amerika tot 3 maal slechter zijn. In combinatie met het attractiegehalte (beta) die beleggers vaak associeren met ritjes TomTom lijkt me dit voor veel beleggers de ideale kans om bij te kopen.
One man's trash, another man's treasure.
pi_98770821
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 16:01 schreef Arkai het volgende:
Het is eigenlijk wel gek dat Garmin heel luchtig reageert op de koersval van TomTom. Helemaal als de prognoses naar verluidt in Amerika tot 3 maal slechter zijn. In combinatie met het attractiegehalte (beta) die beleggers vaak associeren met ritjes TomTom lijkt me dit voor veel beleggers de ideale kans om bij te kopen.
Bijkopen? :D
Denk dat de meeste Tom Tom adepten zo langzamerhand hun buik wel vol hebben gezien het opvallende koersverloop de laatste week :)
pi_98771515
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 16:01 schreef Arkai het volgende:
Garmin is een stuk groter en breder, heeft ook een fikse defensie tak geloof ik. Daar is consumer electronic maar een deel van de omzet ipv 100% zoals bij TT
pi_98771739
Linkedin :o . Nadeel is dat het shorten met een dergelijke premie/ Implied Volatility gepaard gaat met grote procentuele verliezen als het gelijk blijft of even niet in je voordeel uitkomt. Dat was ook de reden dat ik eerdere puts direct heb afgebouwd toen ik een korte opleving verwachte.

Ik blijf daar voorlopig vanaf en kijk bij/na de IPO van facebook of ik nog ga shorten op social media. Korte tijd na die IPO komt denk ik het 'turning point', al kunnen ongekende hoogte bereikt worden.
pi_98772685
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 12:54 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Succes!
Heb eindelijk meer informatie omtrent mijn scriptie binnen. Heb de officiele kritieken van 3 van de professors mogen lezen. Nergens wordt er gerept over specifieke fouten in de scriptie. De econometrie professor had het een 8 gegeven, die zei dat het geheel toch wel behoorlijk goed in elkaar zat. De finance professor een 5.5 want het econometrische gedeelte was wat karig (lol?) en schreef wat over het EMH geneuzel. En ik las ook nog een ander comment die zei dat het wel een goede scriptie was tot pagina 30 (waar het 1e plaatje van Ninjatrader te voor schijn kwam).

Nergens commentaar over foute berekeningen die ik heb gedaan of ook maar iets in die trend. Ik lees met name comments zoals unsure, uncertain, can't be. Ik heb nu ook de officiele mogelijkheid gekregen om een appeal in te dienen. Op de basis van deze 3 comments die nog al erg uit elkaar liggen zit ik daar wel over na te denken.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 16:58:38 #278
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_98773820
Zojuist een put september op Arcadis geschreven (mijn eerste ooit). Zul je nog zien dat het Griekse parlement morgen tegenstemt en ik een pluk Arcadis moet afnemen :')
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_98774063
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 16:58 schreef JimmyJames het volgende:
Zojuist een put september op Arcadis geschreven (mijn eerste ooit). Zul je nog zien dat het Griekse parlement morgen tegenstemt en ik een pluk Arcadis moet afnemen :')
Als ze tegenstemmen dan gaat het iig. stukken sneller wat betreft een mogelijk default van onze gyros vrienden.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  dinsdag 28 juni 2011 @ 17:24:50 #280
78918 SeLang
Black swans matter
pi_98774902
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 16:38 schreef sitting_elfling het volgende:

Nergens commentaar over foute berekeningen die ik heb gedaan of ook maar iets in die trend. Ik lees met name comments zoals unsure, uncertain, can't be.
Dat is wel flauw. Als zo'n prof denkt dat het niet klopt, laat hem er dan maar een gat in schieten.

Ik ging met m'n afstuderen ook in tegen een orthodoxe ontwerp methodologie en daar kwamen best een paar leuke conclusies uit. Daarom kreeg ik er een 9 voor :P. Maar goed, op de TU redeneren ze misschien ook anders. Daar heet zoiets "innovatie".
Mijn reisverslagen
pi_98775834
quote:
Ik heb nu ook de officiele mogelijkheid gekregen om een appeal in te dienen. Op de basis van deze 3 comments die nog al erg uit elkaar liggen zit ik daar wel over na te denken.
Als je de weg naar een PhD traject open wilt houden, dan moet je er naar mijn mening mee aan de slag. Bij zo'n aanmeldings traject t.z.t. zien ze alleen het eindcijfer en niet het verhaal erachter.
pi_98777773
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 17:44 schreef jaco het volgende:

[..]

Als je de weg naar een PhD traject open wilt houden, dan moet je er naar mijn mening mee aan de slag. Bij zo'n aanmeldings traject t.z.t. zien ze alleen het eindcijfer en niet het verhaal erachter.
Ben er ook al mee bezig. Ik mag mijn werkelijke appeal pas na 1 Juli inleveren omdat de cijfers dan pas officieel zijn. Je kunt maar 1 keer bezwaar maken en er zijn verschillende methodes. Heb al wat papieren binnen maar op 1 van de 1e pagina's staat met koeieletters;

quote:
AN APPEAL MADE IN RESPECT OF AN ACADEMIC JUDGEMENT SHALL BE DEEMED INVALID
:')

Ik moet het dus mikken op het feit dat de feedback formulieren enorm van elkaar verschillen en elkaar tegenspreken en dat op basis daarvan het cijfer wat er uit kwam rollen niet logisch is. Iets in de trend van; appeal on grounds of procedural defect.

Zul je ook net zien dat ik komende vrijdag mijn cijfers krijg en door deze scriptie mijn cum laude gemiddeld net niet weet te halen :{
pi_98781202
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 16:03 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Bijkopen? :D
Denk dat de meeste Tom Tom adepten zo langzamerhand hun buik wel vol hebben gezien het opvallende koersverloop de laatste week :)
Aan de andere kant hebben ze wel nog steeds Tele Atlas. Ok ooit voor EUR 2.9bn iets te duur aangeschaft, maar op de huidige waardering van TomTom wel een erg serieuze asset.
Abre los ojos
pi_98786825
quote:

[..]

Heb eindelijk meer informatie omtrent mijn scriptie binnen. Heb de officiele kritieken van 3 van de professors mogen lezen. Nergens wordt er gerept over specifieke fouten in de scriptie. De econometrie professor had het een 8 gegeven, die zei dat het geheel toch wel behoorlijk goed in elkaar zat. De finance professor een 5.5 want het econometrische gedeelte was wat karig (lol?) en schreef wat over het EMH geneuzel. En ik las ook nog een ander comment die zei dat het wel een goede scriptie was tot pagina 30 (waar het 1e plaatje van Ninjatrader te voor schijn kwam).

Nergens commentaar over foute berekeningen die ik heb gedaan of ook maar iets in die trend. Ik lees met name comments zoals unsure, uncertain, can't be. Ik heb nu ook de officiele mogelijkheid gekregen om een appeal in te dienen. Op de basis van deze 3 comments die nog al erg uit elkaar liggen zit ik daar wel over na te denken.
That sucks, lekker tegenstrijdig ook :{

succes met je appeal
pi_98790709
Iemand een idee of het slim is aandelen te kopen in TNTexpress. Zijn nu toch al zo'n 25% gedaald sinds het begin. En wellicht daalt het nog even door.
Express/pakketjes markt zal altijd blijven,dit in tegenstelling tot post.

Iemand?
pi_98791735
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 21:34 schreef anno2010 het volgende:
Iemand een idee of het slim is aandelen te kopen in TNTexpress. Zijn nu toch al zo'n 25% gedaald sinds het begin. En wellicht daalt het nog even door.
Express/pakketjes markt zal altijd blijven,dit in tegenstelling tot post.

Iemand?
Geen schaalgrootte, en geen grote speler wil/hoeft het over te nemen. Worden vanzelf de markt uit geconcurreerd. Grote risico's met name in China. TNT Italia werd bestuurd door maffiabaas, daar blijkt wel uit dat ze in control zijn (not). Dan kun je wachten op het volgende ongeluk, en ik voorspel dat ze hun fikken branden in Azie.
Ik zou persoonlijk dus nog wel even wachten :)

Overigens doet TNT Express niet alle pakketjes, he. Ze doen business to business. PostNL doet particulier. En dus ook pakketjes naar particulieren. :)
pi_98792278
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 21:47 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Geen schaalgrootte, en geen grote speler wil/hoeft het over te nemen. Worden vanzelf de markt uit geconcurreerd. Grote risico's met name in China. TNT Italia werd bestuurd door maffiabaas, daar blijkt wel uit dat ze in control zijn (not). Dan kun je wachten op het volgende ongeluk, en ik voorspel dat ze hun fikken branden in Azie.
Ik zou persoonlijk dus nog wel even wachten :)

Overigens doet TNT Express niet alle pakketjes, he. Ze doen business to business. PostNL doet particulier. En dus ook pakketjes naar particulieren. :)
Dank voor je antwoord :)
Zo zie je maar weer, had ik al bijna weer aandelen gekocht van iets wat waarschijnlijk nog lager zal gaan...
pi_98795314
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 21:54 schreef anno2010 het volgende:

[..]

Dank voor je antwoord :)
Zo zie je maar weer, had ik al bijna weer aandelen gekocht van iets wat waarschijnlijk nog lager zal gaan...
Nou ja, je weet natuurlijk nooit wat de koers gaat doen, maar aan TNT Express zitten wel wat vlekjes.
pi_98803512
Ik zou persoonlijk nooit in een bedrijf investeren zoals TNT. Ik zou eerder gaan voor zaken zoals FedEx. Maar ik zie de marges daar niet groter worden en het zal steeds duurder worden om wat fysieks te versturen. Over een jaar of 50 zie ik de jeugd niet snel meer kerstkaarten etc. versturen. Of gelukkig nieuw jaar, of beste wensen of gefeliciteerd etc.
pi_98809646
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 11:13 schreef LXIV het volgende:

[..]

Een dilemma daarbij is dat deze informatie verzameld wordt door de apparaten die gebruikt worden door de massa-markt. Je zou die op een gegeven moment bijna moeten weggeven om de informatiestroom op gang te houden.(Dan is het misschien ook iets makkelijker om te eisen dat de reisinformatie afgestaan wordt).

Ik denk trouwens dat je gelijk hebt: er zit waarde in verzamelen, analyseren en verkopen van die informatie. Ik denk niet dat de makers van algemene smartphones zich snel op dat gebied gaan specialiseren.

Maar ik schat in dat de markt hierin eerder enkele tientallen miljoenen per jaar is dan enkele honderden miljoenen. Het lijkt mij lastig voor Tomtom om een marketcap van 800 miljoen vol te blijven houden.

[ Bericht 0% gewijzigd door jaco op 29-06-2011 10:56:53 ]
  woensdag 29 juni 2011 @ 10:39:06 #291
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_98809738
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 01:10 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik zou persoonlijk nooit in een bedrijf investeren zoals TNT. Ik zou eerder gaan voor zaken zoals FedEx. Maar ik zie de marges daar niet groter worden en het zal steeds duurder worden om wat fysieks te versturen. Over een jaar of 50 zie ik de jeugd niet snel meer kerstkaarten etc. versturen. Of gelukkig nieuw jaar, of beste wensen of gefeliciteerd etc.
inderdaad, post gaat helemaal weg, kijk maar zelf, geen bankafschriften meer, geen loonstrookjes, wat is er nu nog voor post ???
Vroeger lag iedere ochtend de gang vol
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_98810145
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 10:39 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

inderdaad, post gaat helemaal weg, kijk maar zelf, geen bankafschriften meer, geen loonstrookjes, wat is er nu nog voor post ???
Vroeger lag iedere ochtend de gang vol
inderdaad, nu staat elke dag iemand met een pakketje voor de deur, terwijl ik daarvoor eerst gezellig 20 km naar de stad moest rijden, om iets te kopen in een winkel.
  woensdag 29 juni 2011 @ 11:03:11 #293
78918 SeLang
Black swans matter
pi_98810430
Ik koop afgezien van voedsel denk ik 75% van m'n dingen online. Zelfs bijvoorbeeld boeken die ook bij de boekhandel om de hoek in de winkel liggen. Het vreemde is namelijk dat diezelfde boekhandel dezelfde boeken vaak met korting online aanbiedt en ze worden gratis bezorgd!

Ebay e.d. een zelfde verhaal. Lekker bestellen voor weinig en als het product tegenvalt dan stuur ik het gewoon weer terug voor een refund. Dat is alleen de afgelopen week al weer 2x voorgekomen. Allemaal business voor die pakket bezorgers.
Mijn reisverslagen
pi_98810633
Maar in Nederland wordt dat dus bezorgd door PostNL en niet door TNT Express :)
  woensdag 29 juni 2011 @ 11:23:32 #295
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_98811132
quote:
3s.gif Op woensdag 29 juni 2011 11:03 schreef SeLang het volgende:
Ik koop afgezien van voedsel denk ik 75% van m'n dingen online. Zelfs bijvoorbeeld boeken die ook bij de boekhandel om de hoek in de winkel liggen. Het vreemde is namelijk dat diezelfde boekhandel dezelfde boeken vaak met korting online aanbiedt en ze worden gratis bezorgd!

Ebay e.d. een zelfde verhaal. Lekker bestellen voor weinig en als het product tegenvalt dan stuur ik het gewoon weer terug voor een refund. Dat is alleen de afgelopen week al weer 2x voorgekomen. Allemaal business voor die pakket bezorgers.
Die pakketbezorgers organiseren zich steeds meer, en hebben daar TNT niet meer voor nodig
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_98812199
quote:
3s.gif Op woensdag 29 juni 2011 11:03 schreef SeLang het volgende:

Dat heb ik dus ook.
Ik heb vorige week een nieuw 24 inch scherm gekocht via de goedkoopste aanbiede (pricewatch).
maar ik had dus een extra lange hdmi kabel nodig.
tja, die word dan direct voor 2 dollar van ebay gehaald, inclusief vesa mount en allerlei andere rotzooi. idd, voedsel en kleding koop ik nog in de winkels. maar ook parfum en gel gaan gewoon via ebay. zelfde geld voor motor/auto onderdelen.

scheelt me echt bakken met geld. Bijvoorbeeld 4 goede merk bougies...in nederland 100 euro...op ebay 25 :)
pi_98813101
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 11:51 schreef dalnovich het volgende:
tja, die word dan direct voor 2 dollar van ebay gehaald, inclusief vesa mount en allerlei andere rotzooi. idd, voedsel en kleding koop ik nog in de winkels. maar ook parfum en gel gaan gewoon via ebay. zelfde geld voor motor/auto onderdelen.

scheelt me echt bakken met geld. Bijvoorbeeld 4 goede merk bougies...in nederland 100 euro...op ebay 25 :)
Ik ben zelfs van plan om voor 't eerst kleding van ebay te halen; heb mijn 2e paar allstars versleten en ik ken mijn maat ondertussen wel :P

(is wel de uitzondering, maar toch :))
pi_98813889
Wat zijn eigenlijk de grote tegenhangers van zaken zoals FedEx en UPS in Azie?
pi_98814456
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 12:34 schreef sitting_elfling het volgende:
Wat zijn eigenlijk de grote tegenhangers van zaken zoals FedEx en UPS in Azie?
die markt is heel erg verbrokkeld zo op het eerste oog, maar in Azie is het bijvoorbeeld Blue Dart. Maar da's dan volgens mij weer eigendom van DHL (Deutsche Post) dacht ik, vaak laten die dit soort couriers voor lokale markt onder hun eigen naam opereren, en doen ze zelf onder hun merknaam het 'high profile' internationale deel :)

Zo opereert TNT op de Chinese markt volgens mij ook onder een locale naam (cq. bedrijf wat ze hebben overgenomen)

Kweet niet, wat spuugt Bloomberg uit? :)
pi_98820270
Griekenland stemt voor volgens twitter...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')