maar waar moeten ze dan wél geld aan verdienen?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik ben precies zo'n gebruiker. Heb ook een simpele TT gekocht, die het gewoon kei-goed doet, waar ik waarschijnlijk 10 jaar lang mee ga rijden. Ik ben er trouwens wel erg blij en tevreden mee, want het werkt goed en is héél gemakkelijk!
Maar ook aan mij verdient TT dus nauwelijks iets.
Ja, op routenet een beschrijving uitprinten en die op de bijrijdersstoel leggen. Maar dat is het toch echt niet, zeker als je dan van de route afraakt.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:08 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
In nieuwe auto's zit het standaard idd, maar wmb overrated dus.
90% van de tijd rij je in je auto een bekende weg.
Die 10% andere weg kun je makkelijk anders opvangen dan een TT.
HD-traffic voor de mensen die veel op de weg zijn, informatieverkoop aan overheden, automotive. Als ik vaak zou rijden (>400 km per week ofzo) dan nam ik ook wel HD-traffic.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:11 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
maar waar moeten ze dan wél geld aan verdienen?
Nee, idd ik heb er geen, en ben twee weken geleden verkeerd gereden bij de nieuwe rondweg Eindhoven, 20 km.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, op routenet een beschrijving uitprinten en die op de bijrijdersstoel leggen. Maar dat is het toch echt niet, zeker als je dan van de route afraakt.
Een TT verdient zichzelf zó terug. In 10 jaar tijd hoef je maar 1x een onbekende flitspaal gesignaleerd te krijgen en per jaar 15 km omrijden te besparen.
Waarschijnlijk heb je er zelf geen. Het is echt een handig apparaatje voor weinig geld, dat zichzelf zó terugverdient.
Had ik nog niet eens gezien.quote:'Google Maps Navigatie kan per deze zomer kaarten lokaal opslaan'
Door Arnoud Wokke, woensdag 8 juni 2011 10:56, views: 26.015
Google Maps navigatie zal vanaf deze zomer een functie hebben om kaarten lokaal op te slaan, zodat er geen internetverbinding nodig is om te navigeren. Dat zegt een anonieme Nederlandse bron. Dergelijke geruchten doen al langer de ronde.
De functionaliteit komt deze zomer via een update van het programma Google Maps op Android-toestellen, meldt telecomsite AllAboutPhones op basis van een anonieme bron die de informatie heeft van een fabrikant van Android-toestellen. Hoe het precies gaat werken is onduidelijk, maar vermoedelijk kunnen de kaarten van een gebied in zijn geheel op het toestel gezet worden. Nu worden de route en de omgeving daarvan alleen bij het berekenen in een cache-bestand gezet.
Google biedt met Maps Navigatie sinds vorig jaar navigatie aan op Nederlandse Android-smartphones. Nokia biedt eveneens gratis navigatie aan met Ovi Maps, maar biedt al wel langer aan om kaarten van landen in hun geheel te downloaden en op de smartphone te zetten.
Dat het niet mogelijk is om van tevoren kaarten van gebieden of landen op te slaan, wordt nu nog gezien als het grootste nadeel van Google Maps Navigatie. HTC biedt onder meer daarom zijn eigen dienst Locations aan, waarmee gebruikers ook kunnen navigeren. De geruchten dat Google ook offline-navigatie gaat aanbieden, gingen vorig jaar ook al eens rond. Het is echter onduidelijk waarom dat er niet van is gekomen.
Maar dan is zo'n TT voor 80 euro met kaarten voor heel Europa toch een hele fijne aankoop, die je ook nog eens zo terugverdient?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:16 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, idd ik heb er geen, en ben twee weken geleden verkeerd gereden bij de nieuwe rondweg Eindhoven, 20 km.
Maar ik heb zelfs een collega die niet over de rondweg hier rijdt, omdat dat paar 100 m langer is dan door het dorp... Tja, zo heb je gelijk...
Ik kwam ook afgelopen vakantie niet terecht in Andorra vanwege de frigging slechte verkeersbordjes in Spanje... Tja, zo heb je gelijk...
Maar als dat alles is? Die markt lijkt me sws redelijk verzadigd...
Services dus. Dat heeft toegevoegde waarde waar je marge op kan makenquote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
HD-traffic voor de mensen die veel op de weg zijn, informatieverkoop aan overheden, automotive. Als ik vaak zou rijden (>400 km per week ofzo) dan nam ik ook wel HD-traffic.
Ze maken ook geen slechte producten, dat is het euvel ook niet.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:18 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar dan is zo'n TT voor 80 euro met kaarten voor heel Europa toch een hele fijne aankoop, die je ook nog eens zo terugverdient?
Het probleem van TT is niet dat ze slechte dingen maken voor teveel geld, maar juist hele goede dingen voor heel weinig geld. Zoals Dinosaur al zei: voor 80 euro kun je 10 jaar vooruit. Ik vind die basisfunctionaliteit al zo goed dat ik ook niks meer hoef. Laat TT 2 euro aan mij verdiend hebben. De komende 10 jaar dus.
Door verdieping en achtergrond te bieden. Want dat mis ik wel in de Metro.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:22 schreef Whiteguy het volgende:
RTL7: 'oplages betaalde kranten daalt opnieuw'
Beetje zelfde situatie.
Tuurlijk is een echte krant beter dan de website van nu.nl kijken op je mobiel of de spits/metro; maar hoe concurreer je als krant met iets wat elders gratis is, en voor een enorm gedeelte van de markt voldoet?
Precies. Een echte digitale camera is vele malen beter dan zo'n ding in je mobiele telefoon. Maar je gaat mij niet wijs maken dat die markt geen last heeft van de verbeterde kwaliteit van cameramobieltjes.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ze maken ook geen slechte producten, dat is het euvel ook niet.
Klopt helemaal, alleen 90% van de markt is niet bereid te betalen voor dat beetje verdieping, maar neemt genoegen met de gratis alternatieven.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Door verdieping en achtergrond te bieden. Want dat mis ik wel in de Metro.
Maar voor mij en veel van mijn generatie-genoten is het heel simpel. Voordat de krant in de bus valt ben ik al richting mijn werk. Als ik weer thuiskom dan heb ik al de Metro en Spits gelezen en het laatste nieuws op het internet. Dan ga ik echt niet vanaf papier het nieuws van gisteren! weer lezen, daar heb ik 's avonds helemaal geen zin in!
Dan heb ik liever een abonnement op een kwaliteits-opinieblad.
In eerste instantie dachten ze gewoon met PND's en de vervangingsmarkt hiervoor een stabiele omzet te kunnen genereren. Toen bleek dat het lastig was hier marges te handhaven zijn ze uitgeweken naar services en automotive. Of dat gaat lukken zal de vraag zijn.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ze maken ook geen slechte producten, dat is het euvel ook niet.
Ik zou daarentegen nevermooit 400 euro + 10 euro maand overhebben voor iets wat ik vier keer per jaar gebruik. Maak ik wel een printje van routenet, en heb ik het 100,000 stratenboek bij. Werkte vroeger, werkt nog steedsquote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
In eerste instantie dachten ze gewoon met PND's en de vervangingsmarkt hiervoor een stabiele omzet te kunnen genereren. Toen bleek dat het lastig was hier marges te handhaven zijn ze uitgeweken naar services en automotive. Of dat gaat lukken zal de vraag zijn.
Zelf zou ik best 400 euro overhebben voor een TT, en ook nog 10 euro per maand voor een abbonement op de GPS-service. Maar een TT kost nog maar 80 euro en het GPS-signaal kan je gratis uit de lucht halen. Tja, dan heb ik dit fijne apparaat maar terwijl het me nauwelijks iets kost!
Ik gebruik het dan net iets vaker. En als je een afspraak om 10:00 in Den Haag hebt, het is superdruk in dat deel van het land, de mensen rijden minder relaxed en sociaal als in Brabant, dat is al opletten an sich, het is slecht weer en je ziet nauwelijks iets, en je moet dan met je routenetprintje op de bijrijdersstoel de weg zien te vinden terwijl je al eigenlijk te laat bent, bijna een ongeluk veroorzaakt omdat je niet op lette, wat een enorme ZEGEN is zo'n TT dan! Uiteindelijk kwam je wel aan, maar de lol was er die dag vanaf.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik zou daarentegen nevermooit 400 euro + 10 euro maand overhebben voor iets wat ik vier keer per jaar gebruik. Maak ik wel een printje van routenet, en heb ik het 100,000 stratenboek bij. Werkte vroeger, werkt nog steeds
PS: en voor locale wegen: heg en steg
Voor de bestaande, papieren krantenuitgevers maak ik me grote zorgen. Die moeten dure drukpersen afbetalen en een fysiek distributienet onderhouden voor steeds minder abonnees.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:22 schreef Whiteguy het volgende:
RTL7: 'oplages betaalde kranten daalt opnieuw'
Beetje zelfde situatie.
Tuurlijk is een echte krant beter dan de website van nu.nl kijken op je mobiel of de spits/metro; maar hoe concurreer je als krant met iets wat elders gratis is, en voor een enorm gedeelte van de markt voldoet?
Ik maak me enigzins bezorgd om BAM. Krijgen opdrachten genoeg binnen, verder weinig nieuws, maar de koers daalt ook al twee maanden fors.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:36 schreef JimmyJames het volgende:
Ik vind het altijd zo mooi als analisten hun koersdoelen verlagen NA een winstwaarschuwing.
Konden ze niet zeggen "Akzo zal waarschijnlijk last hebben van de hogere grondstoffenprijzen en de koers is al fors opgelopen de laatste tijd daarom verlagen we alvast ons advies naar houden/verkopen"?
Met TT zijn er nu al 3 AEX-bedrijven die een winstwaarschuwing hebben uitgegeven, ik ben benieuwd wie de volgende zal zijn![]()
Dit is toch geen nieuws waarop een aandeel 25% daalt!quote:RECENTE ARTIKELEN
BAM bouwt gevangenissen in België
Opdracht voor BAM in Indonesië
'Groei Duitse bouw goed voor BAM en Heijmans'
BAM handhaaft verwachting break-even Vastgoed
'BAM Infra onder verwachting'
'Deal met PGGM belangrijkste nieuws BAM'
BAM: hypotheekregels belemmeren herstel
BAM gaat samenwerken met PGGM
BAM op favorietenlijst RBS
BAM krijgt order van 83 miljoen
*kuch* opdrachten zegt niks he, marge wel.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik maak me enigzins bezorgd om BAM. Krijgen opdrachten genoeg binnen, verder weinig nieuws, maar de koers daalt ook al twee maanden fors.
[..]
Dit is toch geen nieuws waarop een aandeel 25% daalt!
[ afbeelding ]
Ja, die marges zijn extreem laag nu, dat snap ik ook wel. Sowieso waren die marges in de bouw al laag. Maar waarom staan we nu dan weer aardig in de richting van het All Time Low, terwijl we 2 maanden geleden nog op 5,40 stonden? Is de situatie qua marge dan zoveel verslechterd, en waarom?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 15:01 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
*kuch* opdrachten zegt niks he, marge wel.
Nou ja, ze zijn verder in het slop geraakt met het vinden van een oplossing voor hun deel in Van Oord, ze worden daar gewoon langzaam uitgerookt. Weet het niet zeker, maar was er ook niet iets in het nieuws dat ze een garantie voor investeringen hadden afgegeven aan de partner (baggerbusiness is erg kapitaalsintensief). En was het dan zo voor de hand liggend dat ze in een paar weken 25% duurder werden?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 15:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, die marges zijn extreem laag nu, dat snap ik ook wel. Sowieso waren die marges in de bouw al laag. Maar waarom staan we nu dan weer aardig in de richting van het All Time Low, terwijl we 2 maanden geleden nog op 5,40 stonden? Is de situatie qua marge dan zoveel verslechterd, en waarom?
De opmerking was eigenlijk: geen slecht nieuws, toch forse koersdaling, wat zit er in het VAT van BAM?
Bijkopen?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 16:01 schreef Arkai het volgende:
Het is eigenlijk wel gek dat Garmin heel luchtig reageert op de koersval van TomTom. Helemaal als de prognoses naar verluidt in Amerika tot 3 maal slechter zijn. In combinatie met het attractiegehalte (beta) die beleggers vaak associeren met ritjes TomTom lijkt me dit voor veel beleggers de ideale kans om bij te kopen.
Garmin is een stuk groter en breder, heeft ook een fikse defensie tak geloof ik. Daar is consumer electronic maar een deel van de omzet ipv 100% zoals bij TTquote:Op dinsdag 28 juni 2011 16:01 schreef Arkai het volgende:
Het is eigenlijk wel gek dat Garmin heel luchtig reageert op de koersval van TomTom. Helemaal als de prognoses naar verluidt in Amerika tot 3 maal slechter zijn. In combinatie met het attractiegehalte (beta) die beleggers vaak associeren met ritjes TomTom lijkt me dit voor veel beleggers de ideale kans om bij te kopen.
Heb eindelijk meer informatie omtrent mijn scriptie binnen. Heb de officiele kritieken van 3 van de professors mogen lezen. Nergens wordt er gerept over specifieke fouten in de scriptie. De econometrie professor had het een 8 gegeven, die zei dat het geheel toch wel behoorlijk goed in elkaar zat. De finance professor een 5.5 want het econometrische gedeelte was wat karig (lol?) en schreef wat over het EMH geneuzel. En ik las ook nog een ander comment die zei dat het wel een goede scriptie was tot pagina 30 (waar het 1e plaatje van Ninjatrader te voor schijn kwam).quote:
Als ze tegenstemmen dan gaat het iig. stukken sneller wat betreft een mogelijk default van onze gyros vrienden.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 16:58 schreef JimmyJames het volgende:
Zojuist een put september op Arcadis geschreven (mijn eerste ooit). Zul je nog zien dat het Griekse parlement morgen tegenstemt en ik een pluk Arcadis moet afnemen
Dat is wel flauw. Als zo'n prof denkt dat het niet klopt, laat hem er dan maar een gat in schieten.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 16:38 schreef sitting_elfling het volgende:
Nergens commentaar over foute berekeningen die ik heb gedaan of ook maar iets in die trend. Ik lees met name comments zoals unsure, uncertain, can't be.
Als je de weg naar een PhD traject open wilt houden, dan moet je er naar mijn mening mee aan de slag. Bij zo'n aanmeldings traject t.z.t. zien ze alleen het eindcijfer en niet het verhaal erachter.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 16:38 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik heb nu ook de officiele mogelijkheid gekregen om een appeal in te dienen. Op de basis van deze 3 comments die nog al erg uit elkaar liggen zit ik daar wel over na te denken.
Ben er ook al mee bezig. Ik mag mijn werkelijke appeal pas na 1 Juli inleveren omdat de cijfers dan pas officieel zijn. Je kunt maar 1 keer bezwaar maken en er zijn verschillende methodes. Heb al wat papieren binnen maar op 1 van de 1e pagina's staat met koeieletters;quote:Op dinsdag 28 juni 2011 17:44 schreef jaco het volgende:
[..]
Als je de weg naar een PhD traject open wilt houden, dan moet je er naar mijn mening mee aan de slag. Bij zo'n aanmeldings traject t.z.t. zien ze alleen het eindcijfer en niet het verhaal erachter.
quote:AN APPEAL MADE IN RESPECT OF AN ACADEMIC JUDGEMENT SHALL BE DEEMED INVALID
Aan de andere kant hebben ze wel nog steeds Tele Atlas. Ok ooit voor EUR 2.9bn iets te duur aangeschaft, maar op de huidige waardering van TomTom wel een erg serieuze asset.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 16:03 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Bijkopen?
Denk dat de meeste Tom Tom adepten zo langzamerhand hun buik wel vol hebben gezien het opvallende koersverloop de laatste week
That sucks, lekker tegenstrijdig ookquote:Op dinsdag 28 juni 2011 16:38 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Heb eindelijk meer informatie omtrent mijn scriptie binnen. Heb de officiele kritieken van 3 van de professors mogen lezen. Nergens wordt er gerept over specifieke fouten in de scriptie. De econometrie professor had het een 8 gegeven, die zei dat het geheel toch wel behoorlijk goed in elkaar zat. De finance professor een 5.5 want het econometrische gedeelte was wat karig (lol?) en schreef wat over het EMH geneuzel. En ik las ook nog een ander comment die zei dat het wel een goede scriptie was tot pagina 30 (waar het 1e plaatje van Ninjatrader te voor schijn kwam).
Nergens commentaar over foute berekeningen die ik heb gedaan of ook maar iets in die trend. Ik lees met name comments zoals unsure, uncertain, can't be. Ik heb nu ook de officiele mogelijkheid gekregen om een appeal in te dienen. Op de basis van deze 3 comments die nog al erg uit elkaar liggen zit ik daar wel over na te denken.
Geen schaalgrootte, en geen grote speler wil/hoeft het over te nemen. Worden vanzelf de markt uit geconcurreerd. Grote risico's met name in China. TNT Italia werd bestuurd door maffiabaas, daar blijkt wel uit dat ze in control zijn (not). Dan kun je wachten op het volgende ongeluk, en ik voorspel dat ze hun fikken branden in Azie.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:34 schreef anno2010 het volgende:
Iemand een idee of het slim is aandelen te kopen in TNTexpress. Zijn nu toch al zo'n 25% gedaald sinds het begin. En wellicht daalt het nog even door.
Express/pakketjes markt zal altijd blijven,dit in tegenstelling tot post.
Iemand?
Dank voor je antwoordquote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:47 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Geen schaalgrootte, en geen grote speler wil/hoeft het over te nemen. Worden vanzelf de markt uit geconcurreerd. Grote risico's met name in China. TNT Italia werd bestuurd door maffiabaas, daar blijkt wel uit dat ze in control zijn (not). Dan kun je wachten op het volgende ongeluk, en ik voorspel dat ze hun fikken branden in Azie.
Ik zou persoonlijk dus nog wel even wachten
Overigens doet TNT Express niet alle pakketjes, he. Ze doen business to business. PostNL doet particulier. En dus ook pakketjes naar particulieren.
Nou ja, je weet natuurlijk nooit wat de koers gaat doen, maar aan TNT Express zitten wel wat vlekjes.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:54 schreef anno2010 het volgende:
[..]
Dank voor je antwoord
Zo zie je maar weer, had ik al bijna weer aandelen gekocht van iets wat waarschijnlijk nog lager zal gaan...
Een dilemma daarbij is dat deze informatie verzameld wordt door de apparaten die gebruikt worden door de massa-markt. Je zou die op een gegeven moment bijna moeten weggeven om de informatiestroom op gang te houden.(Dan is het misschien ook iets makkelijker om te eisen dat de reisinformatie afgestaan wordt).quote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
HD-traffic voor de mensen die veel op de weg zijn, informatieverkoop aan overheden, automotive. Als ik vaak zou rijden (>400 km per week ofzo) dan nam ik ook wel HD-traffic.
inderdaad, post gaat helemaal weg, kijk maar zelf, geen bankafschriften meer, geen loonstrookjes, wat is er nu nog voor post ???quote:Op woensdag 29 juni 2011 01:10 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik zou persoonlijk nooit in een bedrijf investeren zoals TNT. Ik zou eerder gaan voor zaken zoals FedEx. Maar ik zie de marges daar niet groter worden en het zal steeds duurder worden om wat fysieks te versturen. Over een jaar of 50 zie ik de jeugd niet snel meer kerstkaarten etc. versturen. Of gelukkig nieuw jaar, of beste wensen of gefeliciteerd etc.
inderdaad, nu staat elke dag iemand met een pakketje voor de deur, terwijl ik daarvoor eerst gezellig 20 km naar de stad moest rijden, om iets te kopen in een winkel.quote:Op woensdag 29 juni 2011 10:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
inderdaad, post gaat helemaal weg, kijk maar zelf, geen bankafschriften meer, geen loonstrookjes, wat is er nu nog voor post ???
Vroeger lag iedere ochtend de gang vol
Die pakketbezorgers organiseren zich steeds meer, en hebben daar TNT niet meer voor nodigquote:Op woensdag 29 juni 2011 11:03 schreef SeLang het volgende:
Ik koop afgezien van voedsel denk ik 75% van m'n dingen online. Zelfs bijvoorbeeld boeken die ook bij de boekhandel om de hoek in de winkel liggen. Het vreemde is namelijk dat diezelfde boekhandel dezelfde boeken vaak met korting online aanbiedt en ze worden gratis bezorgd!
Ebay e.d. een zelfde verhaal. Lekker bestellen voor weinig en als het product tegenvalt dan stuur ik het gewoon weer terug voor een refund. Dat is alleen de afgelopen week al weer 2x voorgekomen. Allemaal business voor die pakket bezorgers.
Dat heb ik dus ook.quote:Op woensdag 29 juni 2011 11:03 schreef SeLang het volgende:
Ik koop afgezien van voedsel denk ik 75% van m'n dingen online. Zelfs bijvoorbeeld boeken die ook bij de boekhandel om de hoek in de winkel liggen. Het vreemde is namelijk dat diezelfde boekhandel dezelfde boeken vaak met korting online aanbiedt en ze worden gratis bezorgd!
Ebay e.d. een zelfde verhaal. Lekker bestellen voor weinig en als het product tegenvalt dan stuur ik het gewoon weer terug voor een refund. Dat is alleen de afgelopen week al weer 2x voorgekomen. Allemaal business voor die pakket bezorgers.
Ik ben zelfs van plan om voor 't eerst kleding van ebay te halen; heb mijn 2e paar allstars versleten en ik ken mijn maat ondertussen welquote:Op woensdag 29 juni 2011 11:51 schreef dalnovich het volgende:
tja, die word dan direct voor 2 dollar van ebay gehaald, inclusief vesa mount en allerlei andere rotzooi. idd, voedsel en kleding koop ik nog in de winkels. maar ook parfum en gel gaan gewoon via ebay. zelfde geld voor motor/auto onderdelen.
scheelt me echt bakken met geld. Bijvoorbeeld 4 goede merk bougies...in nederland 100 euro...op ebay 25
die markt is heel erg verbrokkeld zo op het eerste oog, maar in Azie is het bijvoorbeeld Blue Dart. Maar da's dan volgens mij weer eigendom van DHL (Deutsche Post) dacht ik, vaak laten die dit soort couriers voor lokale markt onder hun eigen naam opereren, en doen ze zelf onder hun merknaam het 'high profile' internationale deelquote:Op woensdag 29 juni 2011 12:34 schreef sitting_elfling het volgende:
Wat zijn eigenlijk de grote tegenhangers van zaken zoals FedEx en UPS in Azie?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |