Heb eindelijk meer informatie omtrent mijn scriptie binnen. Heb de officiele kritieken van 3 van de professors mogen lezen. Nergens wordt er gerept over specifieke fouten in de scriptie. De econometrie professor had het een 8 gegeven, die zei dat het geheel toch wel behoorlijk goed in elkaar zat. De finance professor een 5.5 want het econometrische gedeelte was wat karig (lol?) en schreef wat over het EMH geneuzel. En ik las ook nog een ander comment die zei dat het wel een goede scriptie was tot pagina 30 (waar het 1e plaatje van Ninjatrader te voor schijn kwam).quote:
Als ze tegenstemmen dan gaat het iig. stukken sneller wat betreft een mogelijk default van onze gyros vrienden.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 16:58 schreef JimmyJames het volgende:
Zojuist een put september op Arcadis geschreven (mijn eerste ooit). Zul je nog zien dat het Griekse parlement morgen tegenstemt en ik een pluk Arcadis moet afnemen
Dat is wel flauw. Als zo'n prof denkt dat het niet klopt, laat hem er dan maar een gat in schieten.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 16:38 schreef sitting_elfling het volgende:
Nergens commentaar over foute berekeningen die ik heb gedaan of ook maar iets in die trend. Ik lees met name comments zoals unsure, uncertain, can't be.
Als je de weg naar een PhD traject open wilt houden, dan moet je er naar mijn mening mee aan de slag. Bij zo'n aanmeldings traject t.z.t. zien ze alleen het eindcijfer en niet het verhaal erachter.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 16:38 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik heb nu ook de officiele mogelijkheid gekregen om een appeal in te dienen. Op de basis van deze 3 comments die nog al erg uit elkaar liggen zit ik daar wel over na te denken.
Ben er ook al mee bezig. Ik mag mijn werkelijke appeal pas na 1 Juli inleveren omdat de cijfers dan pas officieel zijn. Je kunt maar 1 keer bezwaar maken en er zijn verschillende methodes. Heb al wat papieren binnen maar op 1 van de 1e pagina's staat met koeieletters;quote:Op dinsdag 28 juni 2011 17:44 schreef jaco het volgende:
[..]
Als je de weg naar een PhD traject open wilt houden, dan moet je er naar mijn mening mee aan de slag. Bij zo'n aanmeldings traject t.z.t. zien ze alleen het eindcijfer en niet het verhaal erachter.
quote:AN APPEAL MADE IN RESPECT OF AN ACADEMIC JUDGEMENT SHALL BE DEEMED INVALID
Aan de andere kant hebben ze wel nog steeds Tele Atlas. Ok ooit voor EUR 2.9bn iets te duur aangeschaft, maar op de huidige waardering van TomTom wel een erg serieuze asset.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 16:03 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Bijkopen?
Denk dat de meeste Tom Tom adepten zo langzamerhand hun buik wel vol hebben gezien het opvallende koersverloop de laatste week
That sucks, lekker tegenstrijdig ookquote:Op dinsdag 28 juni 2011 16:38 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Heb eindelijk meer informatie omtrent mijn scriptie binnen. Heb de officiele kritieken van 3 van de professors mogen lezen. Nergens wordt er gerept over specifieke fouten in de scriptie. De econometrie professor had het een 8 gegeven, die zei dat het geheel toch wel behoorlijk goed in elkaar zat. De finance professor een 5.5 want het econometrische gedeelte was wat karig (lol?) en schreef wat over het EMH geneuzel. En ik las ook nog een ander comment die zei dat het wel een goede scriptie was tot pagina 30 (waar het 1e plaatje van Ninjatrader te voor schijn kwam).
Nergens commentaar over foute berekeningen die ik heb gedaan of ook maar iets in die trend. Ik lees met name comments zoals unsure, uncertain, can't be. Ik heb nu ook de officiele mogelijkheid gekregen om een appeal in te dienen. Op de basis van deze 3 comments die nog al erg uit elkaar liggen zit ik daar wel over na te denken.
Geen schaalgrootte, en geen grote speler wil/hoeft het over te nemen. Worden vanzelf de markt uit geconcurreerd. Grote risico's met name in China. TNT Italia werd bestuurd door maffiabaas, daar blijkt wel uit dat ze in control zijn (not). Dan kun je wachten op het volgende ongeluk, en ik voorspel dat ze hun fikken branden in Azie.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:34 schreef anno2010 het volgende:
Iemand een idee of het slim is aandelen te kopen in TNTexpress. Zijn nu toch al zo'n 25% gedaald sinds het begin. En wellicht daalt het nog even door.
Express/pakketjes markt zal altijd blijven,dit in tegenstelling tot post.
Iemand?
Dank voor je antwoordquote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:47 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Geen schaalgrootte, en geen grote speler wil/hoeft het over te nemen. Worden vanzelf de markt uit geconcurreerd. Grote risico's met name in China. TNT Italia werd bestuurd door maffiabaas, daar blijkt wel uit dat ze in control zijn (not). Dan kun je wachten op het volgende ongeluk, en ik voorspel dat ze hun fikken branden in Azie.
Ik zou persoonlijk dus nog wel even wachten
Overigens doet TNT Express niet alle pakketjes, he. Ze doen business to business. PostNL doet particulier. En dus ook pakketjes naar particulieren.
Nou ja, je weet natuurlijk nooit wat de koers gaat doen, maar aan TNT Express zitten wel wat vlekjes.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:54 schreef anno2010 het volgende:
[..]
Dank voor je antwoord
Zo zie je maar weer, had ik al bijna weer aandelen gekocht van iets wat waarschijnlijk nog lager zal gaan...
Een dilemma daarbij is dat deze informatie verzameld wordt door de apparaten die gebruikt worden door de massa-markt. Je zou die op een gegeven moment bijna moeten weggeven om de informatiestroom op gang te houden.(Dan is het misschien ook iets makkelijker om te eisen dat de reisinformatie afgestaan wordt).quote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
HD-traffic voor de mensen die veel op de weg zijn, informatieverkoop aan overheden, automotive. Als ik vaak zou rijden (>400 km per week ofzo) dan nam ik ook wel HD-traffic.
inderdaad, post gaat helemaal weg, kijk maar zelf, geen bankafschriften meer, geen loonstrookjes, wat is er nu nog voor post ???quote:Op woensdag 29 juni 2011 01:10 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik zou persoonlijk nooit in een bedrijf investeren zoals TNT. Ik zou eerder gaan voor zaken zoals FedEx. Maar ik zie de marges daar niet groter worden en het zal steeds duurder worden om wat fysieks te versturen. Over een jaar of 50 zie ik de jeugd niet snel meer kerstkaarten etc. versturen. Of gelukkig nieuw jaar, of beste wensen of gefeliciteerd etc.
inderdaad, nu staat elke dag iemand met een pakketje voor de deur, terwijl ik daarvoor eerst gezellig 20 km naar de stad moest rijden, om iets te kopen in een winkel.quote:Op woensdag 29 juni 2011 10:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
inderdaad, post gaat helemaal weg, kijk maar zelf, geen bankafschriften meer, geen loonstrookjes, wat is er nu nog voor post ???
Vroeger lag iedere ochtend de gang vol
Die pakketbezorgers organiseren zich steeds meer, en hebben daar TNT niet meer voor nodigquote:Op woensdag 29 juni 2011 11:03 schreef SeLang het volgende:
Ik koop afgezien van voedsel denk ik 75% van m'n dingen online. Zelfs bijvoorbeeld boeken die ook bij de boekhandel om de hoek in de winkel liggen. Het vreemde is namelijk dat diezelfde boekhandel dezelfde boeken vaak met korting online aanbiedt en ze worden gratis bezorgd!
Ebay e.d. een zelfde verhaal. Lekker bestellen voor weinig en als het product tegenvalt dan stuur ik het gewoon weer terug voor een refund. Dat is alleen de afgelopen week al weer 2x voorgekomen. Allemaal business voor die pakket bezorgers.
Dat heb ik dus ook.quote:Op woensdag 29 juni 2011 11:03 schreef SeLang het volgende:
Ik koop afgezien van voedsel denk ik 75% van m'n dingen online. Zelfs bijvoorbeeld boeken die ook bij de boekhandel om de hoek in de winkel liggen. Het vreemde is namelijk dat diezelfde boekhandel dezelfde boeken vaak met korting online aanbiedt en ze worden gratis bezorgd!
Ebay e.d. een zelfde verhaal. Lekker bestellen voor weinig en als het product tegenvalt dan stuur ik het gewoon weer terug voor een refund. Dat is alleen de afgelopen week al weer 2x voorgekomen. Allemaal business voor die pakket bezorgers.
Ik ben zelfs van plan om voor 't eerst kleding van ebay te halen; heb mijn 2e paar allstars versleten en ik ken mijn maat ondertussen welquote:Op woensdag 29 juni 2011 11:51 schreef dalnovich het volgende:
tja, die word dan direct voor 2 dollar van ebay gehaald, inclusief vesa mount en allerlei andere rotzooi. idd, voedsel en kleding koop ik nog in de winkels. maar ook parfum en gel gaan gewoon via ebay. zelfde geld voor motor/auto onderdelen.
scheelt me echt bakken met geld. Bijvoorbeeld 4 goede merk bougies...in nederland 100 euro...op ebay 25
die markt is heel erg verbrokkeld zo op het eerste oog, maar in Azie is het bijvoorbeeld Blue Dart. Maar da's dan volgens mij weer eigendom van DHL (Deutsche Post) dacht ik, vaak laten die dit soort couriers voor lokale markt onder hun eigen naam opereren, en doen ze zelf onder hun merknaam het 'high profile' internationale deelquote:Op woensdag 29 juni 2011 12:34 schreef sitting_elfling het volgende:
Wat zijn eigenlijk de grote tegenhangers van zaken zoals FedEx en UPS in Azie?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |