abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98434644
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 21:54 schreef Bumbu het volgende:

[..]

Altijd stijgen??? Hoe kan een prijs altijd blijven stijgen??? Dat is een absurde gedachte! Nu zijn de prijzen aan het zakken dat duurt dan weer een jaar of 5 a 10 en daarna gaan de prijzen weer stijgen en dan zakken ze weer in enz. Wees dan maar blij dat je geen huis in 2008 hebt gekocht dan ging je prijs nog veel harder naar beneden.
Omdat het de 15 jaar daarvoor ook het geval was. Het is nog 3 jaar goed gegaan, daarna brak de pleuris uit. :(
pi_98434685
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 21:53 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

als dat zo is, ga ik het verhuren en koop zelf iets anders. Anders kost het me te veel. Klein verlies wil ik wel pakken, maar 50K of meer is absurd.
deze laatste opmerking komt ook niet erg zinnig op mij over je huis verkopen er nog een bij kopen omdat je niet wilt dat je ene huis in waarde daalt koop je er nog een bij ik volg je niet meer |:(
pi_98434838
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 21:56 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Omdat het de 15 jaar daarvoor ook het geval was. Het is nog 3 jaar goed gegaan, daarna brak de pleuris uit. :(
Ik geloof er geen flikker van dat je zo dom kan zijn wat bij betreft heb je ook wel je geloofwaardigheid verloren... Prijzen blijven niet altijd stijgen....
pi_98435030
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 21:57 schreef Bumbu het volgende:

[..]

deze laatste opmerking komt ook niet erg zinnig op mij over je huis verkopen er nog een bij kopen omdat je niet wilt dat je ene huis in waarde daalt koop je er nog een bij ik volg je niet meer |:(
Lijkt me logisch, wat volg je niet?

Als ik het verhuur, betaal ik van de huuropbrenst mn hypootheek die ik dan dus laat lopen en koop ik van mn eigen geld + een kleine hypotheek een huis omdat de prijzen dan toch flink gedaald zijn.

Dan wacht ik wat jaartjes tot mn verhuurde huis weer in waarde is gestegen en verkoop het dan pas zodat ik er niet grof op hoef toe te leggen.
pi_98435085
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 21:59 schreef Bumbu het volgende:

[..]

Ik geloof er geen flikker van dat je zo dom kan zijn wat bij betreft heb je ook wel je geloofwaardigheid verloren... Prijzen blijven niet altijd stijgen....
Mij best.
pi_98436139
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 20:45 schreef Whuzz het volgende:
[ afbeelding ]

Kijk Pierre, daar ging ie. De boot die je mistte _O-
pi_98436278
quote:
12s.gif Op maandag 20 juni 2011 22:15 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Leuk, maar die passagiers hadden een plekje gehuurd, niet de boot gekocht.

De eigenaar leefde nog lang en gelukkig. :W
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_98436357
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Als je inzoomt zie je een paar topleners uit dit topic zitten w/
pi_98436397
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 22:17 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Leuk, maar die passagiers hadden een plekje gehuurd, niet de boot gekocht.

De eigenaar leefde nog lang en gelukkig. :W
Yep, film was mede mogelijk gemaakt door: Rabobank, ABN Amro en ING. :9
pi_98436571
Hoe dan ook........ik hou van iedereen die dit topic zo spectaculair maakt.

De kopers, de huurders en van mezelf ^)
pi_98436588
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 22:18 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

pi_98436886
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 22:18 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Yep, een stuk of 2 zelfs, recht tegenover 1498 huurders... :W
pi_98436925
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Ben ik blij dat ik de boot gemist heb, ik wens Whuzz nog wel een reddingsvest toe... blijft hij in ieder geval drijven in dat koude water :D
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_98437108
quote:
Je moet inzoomen op die roeiboot, daar zitten ze. w/
pi_98437325
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 22:27 schreef PierreBetfair het volgende:
Je moet inzoomen op die roeiboot, daar zitten ze. w/
Je bedoelt de roeiboten die de huurders naderhand helaas niet meer tot hun beschikking hadden? :D
pi_98437437
Weet iemand of deze week onderhand die fckn cijfers van mei bekend worden? :{

Waarom duurt dat zo ziekelijk lang?
pi_98437689
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 22:31 schreef PierreBetfair het volgende:
Omdat dat alleen de verzuurde huurders interreseert? Je kunt je overal wel druk om maken....
pi_98437985
Wat vinden de huurders eigenlijk van hun huisbaas moet die ook huren?
  maandag 20 juni 2011 @ 22:48:11 #169
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_98438551
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 22:31 schreef PierreBetfair het volgende:
Weet iemand of deze week onderhand die fckn cijfers van mei bekend worden? :{

Ze moeten de cijfers nog corrigeren voor 'nieuwe invloeden'
De huizenmarkt is volgens de modjes geen zeepbel
pi_98438579
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 22:39 schreef lutser.com het volgende:
Wat vinden de huurders eigenlijk van hun huisbaas moet die ook huren?
Huurders denken dat ze huren van hun huisbaas. Maar die heeft gewoon een hypotheek op die woningen. Dus betalen de huurders de hypotheek aan die huisbaas (+veel extra, alle belastingen, onderhoud en de huisbaas moeten ook betaald worden natuurlijk).

Heeft wel als voordeel dat je 30 jaar lang kan zeggen dat je geen hypotheek hebt, maar je hebt helaas na 30 jaar nog geen baksteen in je bezit.

Maar ja, die ongekende vrijheid van het huren he... _O-
pi_98439616
Het gaat niet om huren vs kopen in absolute termen, het gaat om wanneer je moet huren en wanneer je moet kopen.

Wij willen allemaal zo vrij mogelijk zijn, vrij van de huisbaas en vrij van de bank.

Onderwaarde is geen vrijheid.
pi_98439771
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 23:05 schreef de_ier het volgende:
Het gaat niet om huren vs kopen in absolute termen, het gaat om wanneer je moet huren en wanneer je moet kopen.
Eigenlijk alleen om het laatste. Kopen voor weinig, verkopen voor veel. Zo simpel is het. Lullige is dat je dat niet van tevoren weet, anders zou iedereen gillend rijk worden op de beurs.
pi_98439871
Maar iedereen die de woningmarkten wereldwijd hebben gevolgd weten dat what goes up, must come down.

Maar blijkbaar geldt dat niet voor de Nederlandse woningmarkt.
pi_98439875
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 23:05 schreef de_ier het volgende:
Kopen moet je doen als je tegen een lage rente rente kunt lenen voor een huis waarin je daadwerkelijk oud zou willen (en kunnen ivm evt gezinsuitbreiding) worden.
pi_98440187
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 23:10 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Kopen moet je doen als je tegen een lage rente rente kunt lenen voor een huis waarin je daadwerkelijk oud zou willen (en kunnen ivm evt gezinsuitbreiding) worden.
Kijk, die mentaliteit is deels waarom Nederland een fileprobleem heeft. Niemand kan verhuizen want er zijn dus een heleboel mensen die een huis kopen op 25e jarige leeftijd om oud in te worden en kinderen op te voeden. Woonmobiliteit = nul. Dus men bouwt tien rijstroken tussen Amsterdam en Utrecht.

Je moet een woning zoeken die bij je behoeftes past.
pi_98440282
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 23:08 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Eigenlijk alleen om het laatste. Kopen voor weinig, verkopen voor veel. Zo simpel is het. Lullige is dat je dat niet van tevoren weet, anders zou iedereen gillend rijk worden op de beurs.
Jij ziet blijkbaar een huis als een beleggingsobject. Doe je dat met je auto ook?

Je moet gewoon een huis kopen om in te wonen. Zo simpel is het.
pi_98440516
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 23:16 schreef de_ier het volgende:
Kijk, die mentaliteit is deels waarom Nederland een fileprobleem heeft. Niemand kan verhuizen want er zijn dus een heleboel mensen die een huis kopen op 25e jarige leeftijd om oud in te worden en kinderen op te voeden. Woonmobiliteit = nul. Dus men bouwt tien rijstroken tussen Amsterdam en Utrecht.
Bullshit natuurlijk. Je kunt dan ook een baan in de buurt zoeken. File's ontstaan overigens niet door woningeigenaren ansich, maar simpelweg omdat Nederlanders niet kunnen rijden (invoegen lukt niet echt lekker en op tijd naar naar rechts gaan is al helemaal een vreemd iets...)

quote:
Je moet een woning zoeken die bij je behoeftes past.
Zie je wel, je snapt het eigenlijk wel...
pi_98441130
quote:
Jij ziet blijkbaar een huis als een beleggingsobject. Doe je dat met je auto ook?
Nee, ik koop een auto niet om te beleggen. Het gaat om passend kopen tegen een betaalbare prijs.

Als ik nog geen kinderen heb en weinig heb om rond te rijden dan wil ik een Toyota Yaris. Maar volgens de logica die hoor moet ik nu vandaag zoveel mogelijk lenen om een zo groot mogelijk auto te kopen, want hey, de rente is laag. Dat verwacht ik van de autodealer wel te horen. En de makelaars/banken zijn de autodealers van de woningmarkt. Maar worden i.t.t. autodealers wel door velen serieus genomen.

Ik kan mijn auto later inruilen als mijn behoeftes verander. Zo moet het ook kunnen met een huis in een gezonde markt.

quote:
Bullshit natuurlijk. Je kunt dan ook een baan in de buurt zoeken.
Lage woonmobiliteit is helemaal niet goed voor de economie. Als mensen makkelijk kunnen verhuizen dan is dat echt een lift voor de economie. Ik verhuis graag, ik moet er niet aan denken dat ik ergens vastroest.
pi_98441218
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 23:35 schreef de_ier het volgende:
moet ik nu vandaag zoveel mogelijk lenen om een zo groot mogelijk auto te kopen, want hey, de rente is laag.
Als jij zo achterlijk bent om te denken dat je auto honderd jaar mee gaat verdien je ook niet beter...
pi_98441326
Je citeert maar de helft van de zin.
pi_98441577
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 23:39 schreef de_ier het volgende:
Je citeert maar de helft van de zin.
Ja, omdat de rest de lading ook niet dekt. |:(

quote:
Ik kan mijn auto later inruilen als mijn behoeftes verander. Zo moet het ook kunnen met een huis in een gezonde markt
Kun jij ergens, waar dan ook(!) je auto na 3 jaar inruilen zonder minimaal 20% verlies te maken op de nieuwaanschafwaarde dan?

Oftewel, je vergelijkt appels met peren. Punt.

[ Bericht 13% gewijzigd door Bijvlagenzinvol op 20-06-2011 23:54:07 ]
pi_98442253
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 23:18 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Je moet gewoon een huis kopen om in te wonen. Zo simpel is het.
Ik vermoed dat je een van de weinige mensen op aarde bent die vastgoed naast een plek om te wonen, niet als belegging ziet.
pi_98442329
quote:

Lage woonmobiliteit is helemaal niet goed voor de economie. Als mensen makkelijk kunnen verhuizen dan is dat echt een lift voor de economie. Ik verhuis graag, ik moet er niet aan denken dat ik ergens vastroest.
Helemaal mee eens. De arbeidsmarkt veranderd. Over 10 jaar mag je blij zijn als je 5 jaar in dezelfde stad kan blijven wonen voor je werk. Niet leuk maar wel waar.
pi_98442372
quote:

Voor BVZ geen probleem, hij heeft bakstenen om zich heen gekocht waar hij in kan koken en slapen....en helaas ook internetten. Hij hoeft er nooit meer weg, dit is zijn eindstation.
pi_98442442
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 23:58 schreef PierreBetfair het volgende:
Ik vermoed dat je een van de weinige mensen op aarde bent die vastgoed naast een plek om te wonen, niet als belegging ziet.
Of het is juist andersom... Lees de voorgaande 140 delen eens door zou ik zeggen...

Overigens wel typisch dat als ik stel:

quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 23:18 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Dat de_ier dan antwoord met:

quote:
Nee, ik koop een auto niet om te beleggen. Het gaat om passend kopen tegen een betaalbare prijs.
Kloon kleef aan, of wat?
pi_98442599
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 00:00 schreef Bumbu het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. De arbeidsmarkt veranderd. Over 10 jaar mag je blij zijn als je 5 jaar in dezelfde stad kan blijven wonen voor je werk. Niet leuk maar wel waar.
Dat is dan niet best voor de huurders, die gaan iedere keer dan naar een nieuwe huur toe. Oh mijn god. Ik krijg spontaan medelijden gezien de nieuwe huureisen. (En zelfs zonder die eisen betaal je sowieso meer dan je buurman die er al 10 woont...)
pi_98442633
Een woning puur als belegging zien is het ene uiterste. Maar om in deze tijd een woning te kopen? Dat is toch wel het stomste dat je kunt doen. Dat kost je alleen maar bergen met geld omdat die woning binnen een paar jaar 10 duizenden minder waard is.
pi_98442794
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 00:05 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dat is dan niet best voor de huurders, die gaan iedere keer dan naar een nieuwe huur toe. Oh mijn god. Ik krijg spontaan medelijden gezien de nieuwe huureisen. (En zelfs zonder die eisen betaal je sowieso meer dan je buurman die er al 10 woont...)
Ja of je wordt werkeloos dat is een zinnige oplossing. Jij ontkent dus dat de arbeidsmarkt niet veranderd?
pi_98442816
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 23:45 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Kun jij ergens, waar dan ook(!) je auto na 3 jaar inruilen zonder minimaal 20% verlies te maken op de nieuwaanschafwaarde dan?

Oftewel, je vergelijkt appels met peren. Punt.
Nee. Daarom betaal ik nu niet voor meer auto dan ik nodig heb.

Zo ga ik ook geen huis kopen met drie slaapkamers terwijl ik nog geen kinderen heb.
pi_98442890
Een auto kan je best wel vergelijken qua afschrijving op dit moment in Nederland. Als je de afschrijving van een auto zal vergelijken met een huis in Duitsland zal ik je wel voor gek verklaren.
pi_98442996
zie hier voor een grafiekje van de prijsontwikkeling van de Nederlandse versus Duitse woningmarkt:

http://www.huizenmarkt-ze(...)is-geen-woningmarkt/
pi_98443112
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 00:08 schreef Bumbu het volgende:
Ja of je wordt werkeloos dat is een zinnige oplossing. Jij ontkent dus dat de arbeidsmarkt niet veranderd?
En moet dat perse een probleem zijn als je werkeloos wordt?
pi_98443160
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 00:15 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

En moet dat perse een probleem zijn als je werkeloos wordt?
misschien moet je dan verhuizen voor een andere baan he?
pi_98443169
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 00:09 schreef de_ier het volgende:
Nee. Daarom betaal ik nu niet voor meer auto dan ik nodig heb.

Zo ga ik ook geen huis kopen met drie slaapkamers terwijl ik nog geen kinderen heb.
Nee, jij koopt eerst een klein kutwoninkje met 10% KK, dan een tussenstap met 10% KK en dan pas een woning (met 10% KK) die je eigenlijk wilde hebben...

Blijf jij maar huren inderdaad... Haha

[ Bericht 0% gewijzigd door Bijvlagenzinvol op 21-06-2011 00:22:26 ]
pi_98443236
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 00:16 schreef Bumbu het volgende:

[..]

misschien moet je dan verhuizen voor een andere baan he?
Misschien niet he? Misschien werk je wel met zijn tweeen en heb je maar op 1 salaris gekocht he. Vragen, vragen, vragen...

De antwoorden zijn simpel, maar als ik ze je geef leer je nog niks, dus zoek het zelf maar uit.
pi_98443319
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 00:18 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Misschien niet he? Misschien werk je wel met zijn tweeen en heb je maar op 1 salaris gekocht he. Vragen, vragen, vragen...

De antwoorden zijn simpel, maar als ik ze je geef leer je nog niks, dus zoek het zelf maar uit.
volgens mij heb je je "vlaag" niet vandaag....
pi_98443380
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 00:20 schreef Bumbu het volgende:
volgens mij heb je je "vlaag" niet vandaag....
Dat is jouw simpele mening, maar 6 jaar geleden in ieder geval wel ^O^
pi_98443414
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 00:12 schreef Bumbu het volgende:
zie hier voor een grafiekje van de prijsontwikkeling van de Nederlandse versus Duitse woningmarkt:

http://www.huizenmarkt-ze(...)is-geen-woningmarkt/
Die Arnoud Boot is ook een troll.

Slaat natuurlijk nergens op om de grafiek stop te zetten in 2008 terwijl je hij in 2011 zn commentaar geeft. Van 2008 tot 2011 lopen de grafieklijnen van NL en Duitsland hoogstwaarschijnlijk flink naar elkaar toe. De blauwe NL lijn kan in elk geval terug naar waar ie in 2005 was. Als Duitsland is gestegen, staat het bijna op gelijk niveau.

Hilarische troll die Boot
pi_98443989
Alleen in duitsland zijn de huizen bijna 2 keer zo groot. Ga eens kijken in duitsland hoeveel huis je daar voor je geld hebt en hoe gruwelijk groot die huizen zijn vergeleken met nederland. Ook ligt de kwaliteit van de huizen veel hoger dan in nederland.
pi_98444296
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 00:37 schreef machtpen het volgende:
Alleen in duitsland zijn de huizen bijna 2 keer zo groot. Ga eens kijken in duitsland hoeveel huis je daar voor je geld hebt en hoe gruwelijk groot die huizen zijn vergeleken met nederland. Ook ligt de kwaliteit van de huizen veel hoger dan in nederland.
Tja, je kan altijd een vergelijking trekken met een land waar het goedkoper is. Gezellig in Sauerland gaan wonen en dan 300 KM rijden om op je werk te komen, tenzij een een kippenboerderij hebt.

Kwaliteit van die houten blokhutten doe ze in Duitsland bouwen zou ik niet zo hoog inschatten btw

Kijk eens naar Belgie, een ander buurland. Als je daar voor onder de 175K iets koopt, heb je een bouwval dat op instorten staat. Dan maar een rijtjeshuis in NL wat gewoon blijft staan bij windkracht 8
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')