abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 juni 2011 @ 11:20:56 #51
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_98454469
ik krijg niet de indruk dat TS de medewerker wil naaien. Veel werkgevers zouden er geen tijd aan vuil maken. Het gegeven dat de medewerker een sfeer ervaart dat hij er mee naar voren durft te komen zegt ook wel eea.

Was voro mij alleen even de vraag, of er sprake was van bepaalde voorkennis zullen we maar zeggen. Das helder, niet dus.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_98465968
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 10:53 schreef Tandenstokers het volgende:

[..]

Dus jij keert altijd maar blind uit, omdat het toch geen geld kost? Uiteindelijk lappen we allemaal voor dit soort situaties. En nee ik ben er niet op uit om die werknemer te naaien, maar ook op advies van JL hanteren wij de dag van de ziekmelding en niet de dag van de opname.

En ja, natuurlijk nemen wij het gemiddelde van de 3 maanden en hij krijgt alles netjes op zijn rekening gestort, maar een week waarin 40 uur gedraaid wordt of een week waarin 0 uur gedraaid wordt scheelt natuurlijk voor een gemiddelde van een periode.

Qua representativiteit heeft deze medewerker nog 'geluk' dat hij hier niet een maand eerder mee kwam want toen heeft hij helemaal niet gewerkt.
Natuurlijk is de dag dat hij zich ziek heeft gemeld de eerste dag van ziekte. Echter de periode die jullie nemen om het gemiddelde over te berekenen klopt niet. En dat komt door de week die hij nu niet heeft gewerkt.

Jurisprudentie over artikel 7:610b BW stelt dat de 'de drie voorafgaande maanden' niet de aansluitende maanden voor het urenverlies hoeven te zijn. Jullie kunnen ook januari februari en maart pakken. Dit hebben ze gedaan om de werknemer te beschermen in geval van aflopend uren verlies in de maanden voordat de werknemer pas loon gaat eisen. Want dat zou anders betekenen dat je elke maand steeds minder uren kan geven en de werknemer pas iets kan eisen bij nul uren. De rechter zal over het hele jaar kijken en kijken wat drie eerlijke achtereenvolgende maanden zijn. Jullie hebben al geluk dat jullie werknemer geen geld heeft geeist voor de maand die hij niet heeft gewerkt.

En als ik een bedrijf zou hebben zou ik niet blind uitkeren nee, ik zou ervoor zorgen dat mijn juridische afdeling tenminste op de hoogte is van de regelgeving omtrent de contracten die ik uitgeef, zodat ik te allen tijde direct kan doen wat goed is voor mijn werknemer en het juridisch juist is.

Ik hoop voor jullie dat jullie werknemer het hierbij laat, want het is duidelijk dat jullie hem minder geld gaan uitkeren dan eigenlijk zou moeten. En als hij er wel een zaak van maakt dienen jullie dat bedrag alsnog te betalen, plus wettelijke rente, plus gemaakte juridische kosten van beide kanten. Dat kan hoger oplopen dan één week van 40 uur niet uit betalen. Ik zou dus nog maar even verder onderzoeken waar hij recht op heeft als ik jou was.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_98466767
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 11:20 schreef klusfoobje het volgende:
ik krijg niet de indruk dat TS de medewerker wil naaien.
Nee, lijkt mij ook niet. Volgens mij is een wietverslaving mogelijk nog een reden voor ontslag op staande voet (heeft de medewerker stoned op de werkvloer gestaan?).

TS, je wil deze medewerker wel graag in dienst houden?
pi_98466943
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 16:05 schreef lezzer het volgende:

[..]

Nee, lijkt mij ook niet. Volgens mij is een wietverslaving mogelijk nog een reden voor ontslag op staande voet (heeft de medewerker stoned op de werkvloer gestaan?).

TS, je wil deze medewerker wel graag in dienst houden?
Beide vragen zijn al lang beantwoord.

Ja, ze willen hem in dienst houden en nee, hij heeft niet stoned op de werkvloer gestaan, hij 'functioneerde goed' en 'niemand merkte aan hem dat er zoiets speelde'.
pi_98467109
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 16:08 schreef Skint het volgende:

[..]

Beide vragen zijn al lang beantwoord.

Ja, ze willen hem in dienst houden en nee, hij heeft niet stoned op de werkvloer gestaan, hij 'functioneerde goed' en 'niemand merkte aan hem dat er zoiets speelde'.
Nou, heel erg sorry hoor :)
Blijkbaar niet aandachtig genoeg gelezen.
Oh, en verslavingen merk je bijna nooit. Genoeg verhalen bekend van mensen met de "bruine zak in de bureaulade"...
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 19:15:04 #56
348464 Tandenstokers
Van hout of van plastic
pi_100650457
Beste allemaal,

Bij deze nog een update over het geheel.

De medewerker heeft gewoon doorbetaald gekregen gedurende zijn interne verblijf.
Hij komt nu in een reintegratietraject waarin hij bij een andere vestiging gaat werken van hetzelfde bedrijf.
De uitkering zal gedurende deze periode ook gewoon doorlopen alleen gaat hij zich nu deels terugverdienen op de vloer alleen niet voor de volle 30 uur die we hem nu betalen maar samen met hem kijkend naar een schema wat geschikt is.
Zijn loon zal wel aangevuld worden tot de 30 uur via de ziektewet daar hij nog steeds als ziek te boek zal blijven staan gedurende een half jaar dat zijn reintegratietraject duurt.

Hij is nu zeer gemotiveerd om weer aan de gang te gaan en voelt zich redelijk 'schuldig' over hoe het allemaal is gelopen.
Een ander voordeel is dat hij in de 2 maanden praktisch geen kosten heeft gehad en nu ook bijna weer schuldenvrij is.

Ik zal dit topic in de gaten houden mochten er nog vragen komen oid.

Groeten,
Lekker tussen de tandjes
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 19:18:23 #57
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_100650555
bedankt voor de update! ^O^
Steeds minder zeemeeuwtopiques in WGR ;).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 19:19:58 #58
348464 Tandenstokers
Van hout of van plastic
pi_100650600
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 19:18 schreef Maanvis het volgende:
bedankt voor de update! ^O^
Steeds minder zeemeeuwtopiques in WGR ;).
Zeemeeuwtopic?
Lekker tussen de tandjes
pi_100650649
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 19:19 schreef Tandenstokers het volgende:

[..]

Zeemeeuwtopic?
Top-10 WGR ergernissen
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 19:21:59 #60
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_100650651
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 19:19 schreef Tandenstokers het volgende:

[..]

Zeemeeuwtopic?
een topique waarbij de TS (topiquestarter) nooit meer reageert nadat we 'm geholpen hebben :)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 19:33:29 #61
348464 Tandenstokers
Van hout of van plastic
pi_100651012
Ah ok :)

Het heeft inderdaad een lange tijd geduurd voordat er iets te updaten viel, we zijn in de laatste weken nog wel eens langsgeweest en hij zag er echt heel anders uit. 12 kilo aangekomen, gemillimeterde kop (nee was niet verplicht ;) ) en veel meer kleur in zijn gezicht.

Hij zal nu nog een half jaar in een huis zitten waarin hij zich in de eerste 3 weken elke avond moet melden om 22:00 en daar ook moet overnachten. Overdag is hij gewoon vrij.
In de komende periode dient hij actief op zoek te gaan naar werk, wat wij dus al geregeld hebben voor hem.
Na een half jaar is hij vrij om te gaan en te staan waar hij wilt. Wel raden ze hem aan om nog sessies te blijven volgen.
Lekker tussen de tandjes
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:41:30 #62
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_100656239
Goed nieuws!

[ Bericht 0% gewijzigd door sanger op 12-08-2011 22:30:36 ]
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_100657901
quote:
15s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 21:41 schreef sanger het volgende:
Goed nieuws!
Vanwaar dan de 15.gif PI?
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 22:31:00 #64
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_100658277
quote:
5s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 22:22 schreef r_one het volgende:

[..]

Vanwaar dan de [ afbeelding ] PI?
Een per ongelukje denk ik..... :D
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_100659685
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 22:31 schreef sanger het volgende:

[..]

Een per ongelukje denk ik..... :D
Ah, een PO-tje :P
.
pi_100674245
Moest hij zich nu van iemand ziekmelden? (ik lees iets over schuld, was er misschien ook op dat vlak een hulpverlener bij betrokken die hem in die richting gepusht heeft?)
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 14:22:06 #67
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_100675746
Mijn complimenten voor A de manier waarop het bedrijf met zijn medewerker omgaat en B voor de TS die toch even de moeite neemt om een update te geven!

^O^
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_100675912
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2011 18:08 schreef Rebubbled het volgende:
Ook na bijvoorbeeld een borstvergroting mag je je ziek melden. Dus dat het door hemzelf komt doet er niet aan af.
Seriously? Wat een bullshit zeg.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 15:48:53 #69
286575 Roces18
Chef de party
pi_100678398
Ik had hem niks gegeven, niet eens aangenomen die junkie annex crackhead
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_100678669
fijn, zon baas

(nee echt, meen ik, heel fijn zon baas :))
"Pools are perfect for holding water"
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 15:57:32 #71
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_100678680
Ik vindt dit moreel een lastig onderwerp. Vanuit de wetenschap is er steeds meer bewijs dat "drugsverslaving" ook een ziekte is. Los daarvan ben ik zelf ook ziek tot een bepaalde hoogte en houd mijn werkgever daarvan goed op de hoogte. En als ik voor een langere tijd het ziekenhuis in moet dan meld ik me ook ziek. Conform de afspraken die ik daar met me werkgever over gemaakt heb. Het lijkt me zo dat deze werknemer er achter kwam dat ziek melden ook dus kan. En ik denk dat hij dan wettelijk ook in zijn recht staat.

Alleen is deze persoon daar dus niet eerlijk over geweest. Ik raad de TS derhalve aan deze medewerker strak in de gaten te houden en bij een andere mogelijkheid te ontslaan.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 16:01:08 #72
286575 Roces18
Chef de party
pi_100678805
Sinds wanneer is een drugsverslaving een ziekte.
Die persoon besluit zelf om drugs te gebruiken met als gevolg een verslaving. Die verslaving is je eigen schuld, dus dikke vette pech.
pi_100689173
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 16:01 schreef Roces18 het volgende:
Sinds wanneer is een drugsverslaving een ziekte.
Die persoon besluit zelf om drugs te gebruiken met als gevolg een verslaving. Die verslaving is je eigen schuld, dus dikke vette pech.
Een ongeluk waar je lichamelijk letsel aan overhoudt soms ook.
  zondag 14 augustus 2011 @ 08:12:17 #74
286575 Roces18
Chef de party
pi_100704350
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 21:13 schreef JohnSpek het volgende:

[..]

Een ongeluk waar je lichamelijk letsel aan overhoudt soms ook.
Als die ongeluk jouw schuld is wel ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')