Nee, dat geloof ik graag, lijkt me ook ongezond om je vriendin niet te geloven. Maar er moet sowieso geen reden zijn om er zelf aan onderdoor te gaan. Woede is wel heel erg logisch.quote:Op maandag 20 juni 2011 01:03 schreef Catbert het volgende:
Je hebt wel een punt, maar je kan er met je hoofd niet bij dat iemand je zo hard voorliegt. Dat gaat zo tegen je gevoel in dat je het gewoon niet voor kunt stellen. Als je er dan achter komt wordt je ook enorm kwaad. Zulke vrouwen spelen met vuur, als mijn ex een slechtere had getroffen had ze wel eens gewond kunnen raken. M.i. nieteens zo onterecht ook.
Als er totaal geen waarde wordt gehecht aan je steun en hulp, dan moet je daar toch mee ophouden? Waarom iets opdringen wat een ander niet wil. Dat is hetzelfde als achteraf klagen over je ex dat je zoveel goeds voor haar/hem deed en dat je zomaar gedumpt bent. Ik snap de frustratie heel goed, maar als jij uit jezelf iets doet voor een ander, wil dat niet zeggen dat je daar iets voor terug kunt eisen.quote:Op maandag 20 juni 2011 01:10 schreef Bredemug het volgende:
Als beide personen stabiel zijn dan klopt het wat je zegt, dat is logisch, maar wanneer er totaal geen waarde wordt gehecht aan je steun en hulp door de persoon van wie je houdt, dan denk je als man/vrouw ''ik doe waarschijnlijk niet genoeg'' en probeer je MEER te doen voor haar en MEER, maar nog steeds wordt je ''gebruikt'' en natuurlijk ga je eronder lijden. Een verkrachting is niet zomaar iets ''ergs'' het is iets wat je hele leven verandert.
Een andere rol wat hierbij speelde was dat ik geen ervaring had met manipulerende vrouwen, dus ik heb het op zo een manier moeten leren.
Ik begrijp wat je bedoelt en ben het met je eens, maar je kan niet zomaar met opgeheven hoofd doen alsof er niets is gebeurd in zo een situatie, dit is geen ruzie over een nieuwe koelkast of kleding. Dit is iets extreems, het is je vriendin, je verwacht niet dat ze je in de maling neemt.quote:Op maandag 20 juni 2011 01:24 schreef Cactus1 het volgende:
Als er totaal geen waarde wordt gehecht aan je steun en hulp, dan moet je daar toch mee ophouden? Waarom iets opdringen wat een ander niet wil.
Zie boven.quote:Dat is hetzelfde als achteraf klagen over je ex dat je zoveel goeds voor haar/hem deed en dat je zomaar gedumpt bent. Ik snap de frustratie heel goed, maar als jij uit jezelf iets doet voor een ander, wil dat niet zeggen dat je daar iets voor terug kunt eisen.
Inderdaad, twee keer mijn hoofd tegen dezelfde steen stoten zal ik in iedere geval niet doen.quote:Mannen kunnen net zo goed manipuleren, je ouders en je vrienden ook. Jij hebt je lesje op hele harde wijze moeten leren, hopelijk laat je het een volgende keer niet meer zo ver komen. Hoe gek je ook op een ander bent, het kan gewoon niet de bedoeling zijn dat je er zelf zo verschrikkelijk aan onder door gaat.
Dat zou best kunnen, wel een psychische zieke manier van aandacht vragen.quote:En waarom je ex die leugen vertelde, ik denk serieus dat ze zelf niet eens de echte reden weet. Waarschijnlijk aandacht en als je dan ziet hoe de reacties van je omgeving zijn, wordt het alleen maar moeilijker om het wel op te biechten. Dat is gewoon het verrotte van liegen.
Vrouwen zijn ook de ergste exenquote:Op maandag 20 juni 2011 01:40 schreef kastanova het volgende:
Wordt zo wel een beetje een woman-issues topic hé?
Guilty as chargedquote:Op maandag 20 juni 2011 01:40 schreef kastanova het volgende:
Dat hebben de vrouwtjes dan vaak zelf uitgelokt met hun wantrouwige, labiele gedrag.quote:Op maandag 20 juni 2011 01:41 schreef OBN het volgende:
Mannen kunnen net zo erg zijn! Meestal gaan ze vreemd, of zijn agressief.
Ja, meestal... alle mannenquote:Op maandag 20 juni 2011 01:41 schreef OBN het volgende:
Je moet vrouwen eens bezig zien soms.quote:Op maandag 20 juni 2011 01:41 schreef OBN het volgende:
Zo werkt dat toch niet als je echt van iemand houdt, dan doe je toch alles wat je kan en meer. Ookal gaat dat ten koste van jezelf soms. Alleen maar petje af dat hij er zo voor gegaan is, weet wat voor hel hij door gegaan moet zijn.quote:Op maandag 20 juni 2011 01:24 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Als er totaal geen waarde wordt gehecht aan je steun en hulp, dan moet je daar toch mee ophouden? Waarom iets opdringen wat een ander niet wil. Dat is hetzelfde als achteraf klagen over je ex dat je zoveel goeds voor haar/hem deed en dat je zomaar gedumpt bent. Ik snap de frustratie heel goed, maar als jij uit jezelf iets doet voor een ander, wil dat niet zeggen dat je daar iets voor terug kunt eisen.
Mannen kunnen net zo goed manipuleren, je ouders en je vrienden ook. Jij hebt je lesje op hele harde wijze moeten leren, hopelijk laat je het een volgende keer niet meer zo ver komen. Hoe gek je ook op een ander bent, het kan gewoon niet de bedoeling zijn dat je er zelf zo verschrikkelijk aan onder door gaat.
En waarom je ex die leugen vertelde, ik denk serieus dat ze zelf niet eens de echte reden weet. Waarschijnlijk aandacht en als je dan ziet hoe de reacties van je omgeving zijn, wordt het alleen maar moeilijker om het wel op te biechten. Dat is gewoon het verrotte van liegen.
Jij hebt duidelijk problemen...quote:Op maandag 20 juni 2011 01:41 schreef OBN het volgende:
quote:Op maandag 20 juni 2011 01:48 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Zo werkt dat toch niet als je echt van iemand houdt, dan doe je toch alles wat je kan en meer. Ookal gaat dat ten koste van jezelf soms. Alleen maar petje af dat hij er zo voor gegaan is, weet wat voor hel hij door gegaan moet zijn.
En nee ik ben het met je eens dat je het soms niet zo ver moet laten komen maar dat kan je pas weten als je voor zo'n keuze komt te staan.
@JB: Blijft heftig, destijds in R&P wel eens het een en ander laten doorschemeren maar damn... Wat een mongool, blijft heftig dat sommige mensen zo kunnen zijn.... Nu gelukkig wel een geweldige vriend
quote:Op maandag 20 juni 2011 08:20 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
En als ik die verhalen en het commentaar zo lees, had ik dus kennelijk een relatie met een vrouw.manipulatief en gemeen.
Het "deel 2" was al vrij duidelijk, maargoed.quote:Op maandag 20 juni 2011 07:48 schreef Wanderingwhy het volgende:
@Catbert; kun je de OP nog even aanpassen svp. Nu lijkt het alsof jij de TS bent
Te zien aan de vele ervaringen en reacties van herkenning bij de mensen die het meegemaakt hebben zullen er ook genoeg ex'en zijn die zich mogelijk herkennen in achterlijk gedragquote:Op maandag 20 juni 2011 10:12 schreef kahlie het volgende:
Ik durf vanwege de evt. herkenbaarheid hier niet te posten over mijn exHij heeft zich echt zo ongelovelijk achtelijk gedragen... dat is gelijk te herkennen
Op een of andere manier hebben al mijn exen zich altijd wel raar gedragen, voornamelijk denk ik omdat ik degene ben geweest die de relatie beeindigde. Wel altijd na heel veel zoeken om problemen binnen de relatie op te lossen en duidelijk aangeven wat het probleem was.
Geen problemen dus voor de heren om te dreigen met zichzelf van kant te gaan maken, te gaan cyberstalken, zielig gaan lopen doen in de hoop dat ik ze terug wil, proberen van hun probleem mijn probleem te maken etc. etc. Ik durf de rest van de shit niet eens op te noemen![]()
Enige leuke is dat een ex daarna wel een lieve brief heeft geschreven waarin hij zich verontschuldigde voor zijn gedrag en schreef wat hij allemaal in mij gewaardeerd had.
Ja, ik zag het, net de vorige reeks gelezen. OMG... het valt mee aan mijn kant moet ik nu eerlijk toegevenquote:Op maandag 20 juni 2011 10:24 schreef Wanderingwhy het volgende:
[..]
Te zien aan de vele ervaringen en reacties van herkenning bij de mensen die het meegemaakt hebben zullen er ook genoeg ex'en zijn die zich mogelijk herkennen in achterlijk gedrag![]()
Nee, er is weinig gemeenschappelijks in de ex-en behalve dat ze het allemaal heel moeilijk ermee hadden dat de relatie verbroken werd. Niet iedereen gaat even goed om met verdriet... Sommige hebben het een jaar volgehouden, anderen slechts een paar weken/maanden.quote:Op maandag 20 juni 2011 10:24 schreef Wanderingwhy het volgende:
Ik mag in mn handen klappen dat mijn ervaring gelukkig bij 1 is blijven steken qua bizarre ex'en. Als je bij jezelf een bepaalde trend ontdekt kan het zijn dat je tot die mensen behoort die er - helaas - altijd in slagen precies de verkeerde uit te zoeken.... Herken je mss iets gemeenschappelijks in je ex'en?
(en nee; abnormaal gedrag is niet standaard als je het uitmaakt)
Je hebt gelijk hoor. Sommige mensen sporen nou eenmaal niet. Ik ken er ook wel een paar waarvan het me niet zou verbazen als ik ze over 10 jaar ergens in een TBS-kliniek aantref.quote:Op zondag 19 juni 2011 23:31 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Ik vind dat een lastige. Sommige mensen zijn gewoon niet goed bij hun hoofd.
Ik heb altijd heel erg de neiging gehad om dingen bij mezelf te zoeken, ik kon tijdens onze relatie heel onzeker doen en daar kon mijn ex niet tegen. ik kon er dan weer niet tegen dat hij me geen knuffel wilde geven als ik zó'n bui had. Ik kon erg doorgaan over dingen en daar ging ik echt wel ooit te ver in. Wat er gebeurde tijdens onze relatie heb ik altijd fout gevonden van ons beiden.
Ik kan echter zonder blikken of blozen zeggen dat ik ná onze relatie niets meer heb gedaan wat zijn gedrag ook maar enigszins zou kunnen rechtvaardigen. Voor mij was het over en dan ben ik niet lastig. (wel naar een andere ex toe omdat ik moeite had met begrijpen waarom hij me gedumpt hadveel bellen enzo)
Ik begrijp dingen graag, zoek overal een verklaring voor, ik kon er echter geen vinden voor zijn gedrag.
Vooral idd het zwartmaken bij mijn moeder, mijn baas, huisarts en dreigen de kinderen iets aan te doen waren voor mij totaal onbegrijpelijk... Mij fysiek pijn doen, ok, dat was ik 'gewend' maar als je het idee hebt dat iemand je constant in de gaten houdt, je het leven zuur maakt en lastig valt...
Ik heb overspannen thuis gezeten en sliep met een klauwhamer onder mijn bed uit angst.
Ik zou dus niet perse kunnen zeggen dat er een andere kant móet zijn... (mijn ex had volgens de psycholoog psychopatische (!) en narcistisch trekken btw)
Dit.quote:Op maandag 20 juni 2011 11:00 schreef Mry het volgende:
[..]
Je hebt gelijk hoor. Sommige mensen sporen nou eenmaal niet. Ik ken er ook wel een paar waarvan het me niet zou verbazen als ik ze over 10 jaar ergens in een TBS-kliniek aantref.
Daarnaast is het natuurlijk goed om naar je eigen aandeel te kijken, maar je moet ook weer niet teveel schuld bij jezelf leggen. Soms kun je alleen maar concluderen dat je eerder weg had moeten gaan.
In het voorbeeld wat jij noemt, kan ik me bijvoorbeeld best voorstellen dat het frustrerend voor je ex was als jij een onzekere bui had. Maar dat rechtvaardigt in geen enkel geval dat hij fysiek geweld tegen je heeft gebruikt en je kinderen heeft bedreigd (etc. etc.). Ik kan het echt alleen maar ziek noemen als iemand dat soort dingen doet.
Dat neemt natuurlijk niet weg dat we hier verhalen vanuit één perspectief lezen en dat er soms wel snel wordt geroepen dan die ex dan wel een gestoorde borderliner zal zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
quote:Op maandag 20 juni 2011 11:46 schreef El_Matador het volgende:
Ik heb gelukkig niet zulke erge exen. Met de meeste gewoon geen contact meer en zo extreem erg was het niet. Maar Cat, kutverhaal man.Die wil ik wel horen exen van heaven!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kijk dat werpt dus echt een heel ander licht op de zaak. Jij vuile tamponverduisteraar!quote:Op maandag 20 juni 2011 11:33 schreef Wanderingwhy het volgende:
[..]
Je hebt gelijk dat alles vanuit één perspectief hier gegeven wordt. In mijn geval zal mn ex ook iets héél anders zeggen dan ik want ja.....ik ging o.a. vreemd omdat ik haar rondslingerende tampons opgeruimd had en haar had willen verbergen voor anderen volgens haar....
Zie die psych als een tolk/vertaler. Ik begreep geen reet van wat er aan de hand was met mn ex en vermoedde een psychose. Ik trachtte met hem 'n beetje door te dringen tot haar maar er was geen doorkomen aanquote:Op maandag 20 juni 2011 16:50 schreef Mry het volgende:
[..]
Kijk dat werpt dus echt een heel ander licht op de zaak. Jij vuile tamponverduisteraar!
Maar serieuzer:
Best heftig als je zelf een psych nodig hebt gehad. Al scoort het je natuurlijk wel punten in de ergste ex verkiezing.
Dat kun je ook omkeren. Welke issues hebben mannen dat er zo'n grote aantrekkingskracht uitgaat van labiele dramaqueens? Ik vind het bijna fascinerend dat mannen kennelijk toch zo veel toelaten, terwijl zij al vroeg in de relatie allemaal alarmbelletjes hoorden afgaan.quote:Op maandag 20 juni 2011 01:40 schreef kastanova het volgende:
Trots? Dat lees ik niet hoor.quote:Op maandag 20 juni 2011 20:33 schreef JiggyJ het volgende:
Vind het overigens wel een beetje jammer om hier zovaak trots terug te lezen van users dat het toch vaak zijzelf waren die de relatie beeindigde... Zoiets stap je toch samen in waarom ben je dan trots als je het zelf uitmaakt :S
Lees jij weleens in R&P?quote:Op maandag 20 juni 2011 20:48 schreef JiggyJ het volgende:
Niet in dit topic zozeer, meer in R&P in het algemeen...
Feit is gewoon dat veel mensen (ook irl) vol hartstocht verkondigen dat het toch meestal zijzelf zijn die de relatie beeindigen...
Dan lijken ze altijd even te vergeten dat ze er zelf ook ooit met goede moed in zijn gestapt. Natuurlijk moet iemand die stap nemen, maar ga dit niet stoer lopen verkondigen (vind ik )
Had de betreffende ex die ik hier opdraag zich maar in de eerste maanden laten kennen als een labiele dramaqueen, dan was ik er trots op geweest het uitgemaakt te hebbenquote:Op maandag 20 juni 2011 20:25 schreef Xennia het volgende:
[..]
Dat kun je ook omkeren. Welke issues hebben mannen dat er zo'n grote aantrekkingskracht uitgaat van labiele dramaqueens? Ik vind het bijna fascinerend dat mannen kennelijk toch zo veel toelaten, terwijl zij al vroeg in de relatie allemaal alarmbelletjes hoorden afgaan.
Wat mijn ergste exen betreft kom ik niet verder dan een ex die mijn sleutel niet terug wilde geven en die zijn moeder inschakelde om mij telefonisch herhaaldelijk verrot te schelden.
En een ex die me nog lang per mail bleef lastig vallen met allerhande huis-tuin-en keuken analyses van mijn persoonlijkheid. Iedere keer schreef hij hoeveel onze ''relatie'', die maar liefst drie maanden duurde, voor hem betekend had. Hoe veel ik nog steeds voor hem betekende en hoe intens zijn liefde was. Na iedere mail was het weer een poosje rustig en net als ik dacht: hij heeft het opgegeven, kreeg ik weer een mail. Hij heeft dit 5 jaar vol gehouden (en dat op een ''relatie'' van 3 maanden). Het is nu alweer een paar jaar stil.
*Mailbox checkt*
Noem eens voorbeelden waar mensen 'stoer' verkondigen dat ze het uitmaken? Dat je in deze verhalen over horrorexen uiteindelijk leest dat mensen het op den duur uitmaken lijkt me niet meer dan logisch.quote:Op maandag 20 juni 2011 20:48 schreef JiggyJ het volgende:
Dan lijken ze altijd even te vergeten dat ze er zelf ook ooit met goede moed in zijn gestapt. Natuurlijk moet iemand die stap nemen, maar ga dit niet stoer lopen verkondigen (vind ik )
Ik denk zelf dat je het woordje stoer eerder in opgelucht kan veranderen.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 16:50 schreef Catbert het volgende:
[..]
Noem eens voorbeelden waar mensen 'stoer' verkondigen dat ze het uitmaken? Dat je in deze verhalen over horrorexen uiteindelijk leest dat mensen het op den duur uitmaken lijkt me niet meer dan logisch.
Ik vind sommige verhalen vrij gedetailleerd, dat kan ik ook wel doen, maar alleen van het droog opsommen van het rijtje word ik al niet vrolijk. (en dat is dan nog niet alles)quote:Op dinsdag 21 juni 2011 17:03 schreef Wanderingwhy het volgende:
Wat me opvalt is dat een aantal mensen het niet aan durven om hier hun verhaal over een horror ex neer te zetten![]()
Dat zijn dan met name 'the ladies'......
Het is allemaal welbekend hier.quote:
Ik vind jou behoorlijk gedetailleerd hoor.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 17:39 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Ik vind sommige verhalen vrij gedetailleerd, dat kan ik ook wel doen, maar alleen van het droog opsommen van het rijtje word ik al niet vrolijk. (en dat is dan nog niet alles)
Details zijn gewoon als ik kijk naar mijn situatie niet echt leuk om op te schrijven.
Het is een opsomming van dingen die gebeurd zijn, ik bedoel dat ik niet ga vertellen hoe ze gebeurd zijn enzo.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 21:49 schreef Xennia het volgende:
[..]
Ik vind jou behoorlijk gedetailleerd hoor.
De vrouwen zijn hier inderdaad minder goed vertegenwoordigt dan de mannen..quote:Op dinsdag 21 juni 2011 17:03 schreef Wanderingwhy het volgende:
Wat me opvalt is dat een aantal mensen het niet aan durven om hier hun verhaal over een horror ex neer te zetten![]()
Dat zijn dan met name 'the ladies'......
Wat doet het er dan nog toe of je wel of niet 'stoer' een relatie hebt beeindigd met een horror-ex. In mijn situatie heb ik niet de relatie beeindigd omdat de horror pas kwam na de opzegging per mail.
Ik vraag het me af of ik er eigenlijk niet goed mee weggekomen ben. Een beetje psycho-terror lijkt me nog altijd beter te verteren dan een bult agressie en stalkgedrag van de mannelijke exen....
Nou ja...je zegt "Try me"......Mag ik je uitdagen? Het is vaak de "hoe" dingen gebeurd zijn die extra duidelijk maken dat er echt iets krankjorum isquote:Op dinsdag 21 juni 2011 21:56 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Het is een opsomming van dingen die gebeurd zijn, ik bedoel dat ik niet ga vertellen hoe ze gebeurd zijn enzo.
Wat kasta bv wel heel mooi doet
ik vind dat lijstje krankjorem genoegquote:Op woensdag 22 juni 2011 12:45 schreef Wanderingwhy het volgende:
[..]
Nou ja...je zegt "Try me"......Mag ik je uitdagen? Het is vaak de "hoe" dingen gebeurd zijn die extra duidelijk maken dat er echt iets krankjorum is
Ja, nu wachten we op de stormvloed aan ergste mannelijke ex'enquote:Op zaterdag 25 juni 2011 22:42 schreef J0ycie88 het volgende:
Nu er ook vrouwen hebben gepost is het opeens heel stil in dit topic
Haha nou wie weet komt die nog! Al zal het niet zo spectaculair zijn als de vrouwlijke exenquote:Op zaterdag 25 juni 2011 22:45 schreef Wanderingwhy het volgende:
[..]
Ja, nu wachten we op de stormvloed aan ergste mannelijke ex'en
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |