Hehe, mijn vader was erger.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 22:05 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Zeg, moet ik mn verhaal smeuïger maken ofzo? Details?
Vind dat ik best wel reden heb om op 1 te komen
quote:Op zondag 19 juni 2011 14:03 schreef trekeennummertje het volgende:
[..]
Hehe, mijn vader was erger.![]()
Die kneep de keel dicht van m'n broer, s'nachts, terwijl ie sliep.
Dan kunnen we elkaar een hand geven, en ik weet voor mezelf dat als mijn huidige vriendin ook zo gaat doen dat ik gelijk een eind maak aan mijn relatie.quote:Op zondag 19 juni 2011 14:04 schreef Premium_Quality het volgende:
@achterlijke_gladiool, daarom wantrouw ik mensen die extreem jaloers zijn. Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten.
Je vader is geen ex. En om dat in dit topic te vermelden zie ik als ordinair aandacht zoeken.quote:Op zondag 19 juni 2011 14:03 schreef trekeennummertje het volgende:
[..]
Hehe, mijn vader was erger.![]()
Die kneep de keel dicht van m'n broer, s'nachts, terwijl ie sliep.
quote:Op zondag 19 juni 2011 17:45 schreef Minezus het volgende:
Gezien de gebeurtenissen die je beschrijft en het feit dat je er kennelijk daadwerkelijk nu nog lol uit haalt ook zou ik zeggen: Zoek professionele hulp. Serieus.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I was an atheist until I realized I was God
Nope.quote:Op zondag 19 juni 2011 17:54 schreef Minezus het volgende:
je hebt zeker alleen het onderste gedeelte gelezen...
En ik kan mezelf inmiddels toch wel ervaringsdeskundige noemen en blijf er bij: Zoek professionele hulp.quote:Op zondag 19 juni 2011 17:57 schreef Minezus het volgende:
ik haal er nu geen lol meer uit ik schaam me er nog voor. maar ik vind die opmerking gewoon nog steeds grappig. maar goed ik had dit topic gelezen en ik wou jullie een voorbeeld van een achterliggende gedachte geven. en dat omstandigheden ook veel uitmaken ( is geen excuus ) alhoewel ik dit nu anders zou aanpakken.
Nou ja, in jouw verhaal zijn jullie beide geen lieverdjes geweest, en hebben jullie beide wel professionele hulp kunnen gaan zoeken. Als ik de andere verhalen uit dit topic moet geloven waren dat prima mensen waarbij alles goed ging totdat de partner is gaan flippen tijdens of na de relatie. Daar vind ik jouw verhaal wel enigszins in verschillen met de rest.quote:Op zondag 19 juni 2011 17:57 schreef Minezus het volgende:
ik haal er nu geen lol meer uit ik schaam me er nog voor. maar ik vind die opmerking gewoon nog steeds grappig. maar goed ik had dit topic gelezen en ik wou jullie een voorbeeld van een achterliggende gedachte geven. en dat omstandigheden ook veel uitmaken ( is geen excuus ) alhoewel ik dit nu anders zou aanpakken.
• Ontkenningsfasequote:Op zondag 19 juni 2011 18:07 schreef Minezus het volgende:
Ik vind profesionele hulp niet echt nodig. Zoeits zou me nu niet meer overkomen.
Maar dat kan ik ook van jou zeggen. Jij laat over je heen lopen, en blijkbaar wekt dit verhaal een bepaalt soort wrok bij jouw op, waardoor je mij aanvalt.
Maar goed never mind case closed!
Ik heb het idee dat er bij allemaal ook al iets mis was tijdens de relatie hoor... Ik vind het alleen wel pijnlijke details. O, en ik heb geen vervelende ex, alleen een die bleef zeuren om seks.quote:Op zondag 19 juni 2011 18:02 schreef bioloogje het volgende:
[..]
Nou ja, in jouw verhaal zijn jullie beide geen lieverdjes geweest, en hebben jullie beide wel professionele hulp kunnen gaan zoeken. Als ik de andere verhalen uit dit topic moet geloven waren dat prima mensen waarbij alles goed ging totdat de partner is gaan flippen tijdens of na de relatie. Daar vind ik jouw verhaal wel enigszins in verschillen met de rest.
Hoe oud ben je nu dan?quote:Op zondag 19 juni 2011 18:07 schreef Minezus het volgende:
Ik vind profesionele hulp niet echt nodig. Zoeits zou me nu niet meer overkomen.
Maar dat kan ik ook van jou zeggen. Jij laat over je heen lopen, en blijkbaar wekt dit verhaal een bepaalt soort wrok bij jouw op, waardoor je mij aanvalt.
Maar goed never mind case closed!
Dit sowieso.quote:Op zondag 19 juni 2011 21:25 schreef Mry het volgende:
Ik vind het wel dapper van Minezus dat ze ook eerlijk haar eigen aandeel in het verhaal vertelt. Haar ex heeft echt wel zoveel gestoorde dingen gedaan dat ze er makkelijk een ex-bash verhaal van had kunnen maken en zelf het zielige meisje had kunnen spelen. In plaats daarvan kijkt ze ook naar zichzelf.
Of ze hulp wil is nog altijd haar eigen keuze. Soms kun je vervelende gebeurtenissen ook gewoon zelf verwerken zonder dat er een professional aan te pas hoeft te komen.
Verder denk ik dat hier sowieso wel meer verhalen staan waar twee kanten aan zitten....
Ik vind dat een lastige. Sommige mensen zijn gewoon niet goed bij hun hoofd.quote:Op zondag 19 juni 2011 21:25 schreef Mry het volgende:
Ik vind het wel dapper van Minezus dat ze ook eerlijk haar eigen aandeel in het verhaal vertelt. Haar ex heeft echt wel zoveel gestoorde dingen gedaan dat ze er makkelijk een ex-bash verhaal van had kunnen maken en zelf het zielige meisje had kunnen spelen. In plaats daarvan kijkt ze ook naar zichzelf.
Of ze hulp wil is nog altijd haar eigen keuze. Soms kun je vervelende gebeurtenissen ook gewoon zelf verwerken zonder dat er een professional aan te pas hoeft te komen.
Verder denk ik dat hier sowieso wel meer verhalen staan waar twee kanten aan zitten....
You mad, you...you evil !!quote:Op maandag 20 juni 2011 00:21 schreef Cactus1 het volgende:
Ik doe wel goede ideeën op in dit topic. Eerst maar weer eens een nieuw slachtoffer zoeken
Pff ik herken veel in jouw verhaal..quote:Op zondag 19 juni 2011 23:31 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Ik vind dat een lastige. Sommige mensen zijn gewoon niet goed bij hun hoofd.
Ik heb altijd heel erg de neiging gehad om dingen bij mezelf te zoeken, ik kon tijdens onze relatie heel onzeker doen en daar kon mijn ex niet tegen. ik kon er dan weer niet tegen dat hij me geen knuffel wilde geven als ik zó'n bui had. Ik kon erg doorgaan over dingen en daar ging ik echt wel ooit te ver in. Wat er gebeurde tijdens onze relatie heb ik altijd fout gevonden van ons beiden.
Ik kan echter zonder blikken of blozen zeggen dat ik ná onze relatie niets meer heb gedaan wat zijn gedrag ook maar enigszins zou kunnen rechtvaardigen. Voor mij was het over en dan ben ik niet lastig. (wel naar een andere ex toe omdat ik moeite had met begrijpen waarom hij me gedumpt hadveel bellen enzo)
Ik begrijp dingen graag, zoek overal een verklaring voor, ik kon er echter geen vinden voor zijn gedrag.
Vooral idd het zwartmaken bij mijn moeder, mijn baas, huisarts en dreigen de kinderen iets aan te doen waren voor mij totaal onbegrijpelijk... Mij fysiek pijn doen, ok, dat was ik 'gewend' maar als je het idee hebt dat iemand je constant in de gaten houdt, je het leven zuur maakt en lastig valt...
Ik heb overspannen thuis gezeten en sliep met een klauwhamer onder mijn bed uit angst.
Ik zou dus niet perse kunnen zeggen dat er een andere kant móet zijn... (mijn ex had volgens de psycholoog psychopatische (!) en narcistisch trekken btw)
Try me, pleasequote:Op maandag 20 juni 2011 00:38 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Dit was je sollicitatie? Ik neem het in overweging
Heftig. Ik heb vrijwel exact hetzelfde meegemaakt! Zieke wijven hoor. Het heeft me bepaalde dingen geleerd. Dat ik nu weet dat ik op mijn eigen gevoel kan vertrouwen. Dat als iemand me iets vertelt, dan kan diegene de hele boel bij elkaar liegen, alles. Dus ik ben meer op mijn hoede. Als je zoiets nooit mee hebt gemaakt, dan weet je dat niet, kan je dat niet voorstellen. Het heeft mij een flinke knauw gegeven, maar het heeft me ook dingen geleerd die ik anders niet zou weten. Ik hoop dat je volgende relatie een normale relatie zal zijn, en je deze shit zo achter je kan laten.quote:
Maar het lijkt me ook niet gezond dat je zoveel afvalt, je afzondert van je familie en vrienden omdat je vriendin wat ergs is overkomen. Stel dat zoiets mij zou overkomen, dan zou ik toch wel iemand naast me willen hebben die sterk is en er zelf niet aan onderdoor gaat.quote:Op maandag 20 juni 2011 00:50 schreef Mercer het volgende:
[..]
Heftig. Ik heb vrijwel exact hetzelfde meegemaakt! Zieke wijven hoor. Het heeft me bepaalde dingen geleerd. Dat ik nu weet dat ik op mijn eigen gevoel kan vertrouwen. Dat als iemand me iets vertelt, dan kan diegene de hele boel bij elkaar liegen, alles. Dus ik ben meer op mijn hoede. Als je zoiets nooit mee hebt gemaakt, dan weet je dat niet, kan je dat niet voorstellen. Het heeft mij een flinke knauw gegeven, maar het heeft me ook dingen geleerd die ik anders niet zou weten. Ik hoop dat je volgende relatie een normale relatie zal zijn, en je deze shit zo achter je kan laten.
Believe you me, liefde doet rare dingen met je; veel erger dan de ergste drugsquote:Op maandag 20 juni 2011 00:56 schreef Cactus1 het volgende:
Maar het lijkt me ook niet gezond dat je zoveel afvalt, je afzondert van je familie en vrienden omdat je vriendin wat ergs is overkomen.
Kut zeg. Gelukkig had ik het met mijn ex eerder door dat ze me voor zat te liegen. Helaas heb ik me ook zorgen lopen maken over een zogenaamde abortus die compleet verzonnen was bijvoorbeeld, om het nog maar niet te hebben over die zogenaamde moord. Heb d'r wel eens in al m'n woede toegewenst dat het haar echt zou overkomen.quote:Op maandag 20 juni 2011 00:27 schreef Bredemug het volgende:
Waarom ze loog? Daar zal ik nooit achterkomen.
Je hebt wel een punt, maar je kan er met je hoofd niet bij dat iemand je zo hard voorliegt. Dat gaat zo tegen je gevoel in dat je het gewoon niet voor kunt stellen. Als je er dan achter komt wordt je ook enorm kwaad. Zulke vrouwen spelen met vuur, als mijn ex een slechtere had getroffen had ze wel eens gewond kunnen raken. M.i. nieteens zo onterecht ook.quote:Op maandag 20 juni 2011 00:56 schreef Cactus1 het volgende:
Daarbij vind ik het wel erg makkelijk om alles op je ex af te schuiven, maar als je zelf gewoon sterk en nuchter in je schoenen staat, dan laat je het echt niet zo ver komen als Bredemug. Eigenlijk zou ik ook wel graag alle kanten van alle exen horen, want aan elk verhaal zitten 2 kanten en we krijgen hier alleen de kanten van het 'slachtoffer' te horen, maar welke rol heeft die persoon zelf waardoor het gedrag in stand wordt gehouden of misschien wel verergert?
Yeah, maar toegeven, het is wel een bizar verhaal. Dat iemand verteld dat ze is verkracht door een groepje mannen..quote:Op maandag 20 juni 2011 00:58 schreef Weissman het volgende:
[..]
Believe you me, liefde doet rare dingen met je; veel erger dan de ergste drugsen helemaal als je jong en onzeker bent
Als beide personen stabiel zijn dan klopt het wat je zegt, dat is logisch, maar wanneer er totaal geen waarde wordt gehecht aan je steun en hulp door de persoon van wie je houdt, dan denk je als man/vrouw ''ik doe waarschijnlijk niet genoeg'' en probeer je MEER te doen voor haar en MEER, maar nog steeds wordt je ''gebruikt'' en natuurlijk ga je eronder lijden. Een verkrachting is niet zomaar iets ''ergs'' het is iets wat je hele leven verandert.quote:Op maandag 20 juni 2011 00:56 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Maar het lijkt me ook niet gezond dat je zoveel afvalt, je afzondert van je familie en vrienden omdat je vriendin wat ergs is overkomen. Stel dat zoiets mij zou overkomen, dan zou ik toch wel iemand naast me willen hebben die sterk is en er zelf niet aan onderdoor gaat.
Wat daten jullie allemaal voor gestoorde mensenquote:Op maandag 20 juni 2011 01:03 schreef Catbert het volgende:
[..]
Kut zeg. Gelukkig had ik het met mijn ex eerder door dat ze me voor zat te liegen. Helaas heb ik me ook zorgen lopen maken over een zogenaamde abortus die compleet verzonnen was bijvoorbeeld, om het nog maar niet te hebben over die zogenaamde moord. Heb d'r wel eens in al m'n woede toegewenst dat het haar echt zou overkomen.
[..]
Je hebt wel een punt, maar je kan er met je hoofd niet bij dat iemand je zo hard voorliegt. Dat gaat zo tegen je gevoel in dat je het gewoon niet voor kunt stellen. Als je er dan achter komt wordt je ook enorm kwaad. Zulke vrouwen spelen met vuur, als mijn ex een slechtere had getroffen had ze wel eens gewond kunnen raken. M.i. nieteens zo onterecht ook.
Heb je mijn verhaal gelezen over m'n ex die me verteld had dat een vriendin van haar vermoord was?quote:Op maandag 20 juni 2011 01:09 schreef LuxorBeetroots het volgende:
Yeah, maar toegeven, het is wel een bizar verhaal. Dat iemand verteld dat ze is verkracht door een groepje mannen..
Van alle meiden met wie ik gedate heb was ze de enige gestoorde gelukkig. Wel ff een leerervaring, tegenwoordig ben ik compleet allergisch voor alles wat enigzins een 'nutcase' zou kunnen zijn.quote:Op maandag 20 juni 2011 01:10 schreef LuxorBeetroots het volgende:
Wat daten jullie allemaal voor gestoorde mensen
Nog niet. Maar ik heb wel genoeg gelezen hier, hoe kunnen zulke zieke mensen bestaanquote:Op maandag 20 juni 2011 01:11 schreef Catbert het volgende:
[..]
Heb je mijn verhaal gelezen over m'n ex die me verteld had dat een vriendin van haar vermoord was?
Dat wel. Mijn ex verzon ook na dat het uit was dat ze de prostitutie was ingegaan om aan geld te komenquote:Op maandag 20 juni 2011 01:09 schreef LuxorBeetroots het volgende:
Yeah, maar toegeven, het is wel een bizar verhaal. Dat iemand verteld dat ze is verkracht door een groepje mannen..
Wat denk je zelf? Lees het verhaal maar, staat een paar pag. terug.quote:Op maandag 20 juni 2011 01:12 schreef LuxorBeetroots het volgende:
Nog niet. Maar ik heb wel genoeg gelezen hier, hoe kunnen zulke zieke mensen bestaanEn hoe kun je daar een relatie mee aangaan? Of merk je dat nog niet als je er aan begint
Ik voel me wel heerlijk normaal over mijn gedrag nadat het uit was als ik dit soort dingen lees.quote:Op maandag 20 juni 2011 01:12 schreef Weissman het volgende:
[..]
Dat wel. Mijn ex verzon ook na dat het uit was dat ze de prostitutie was ingegaan om aan geld te komenDat terwijl ze een topsalaris had en nog steeds heeft.
Inderdaad, je leert wel veel over waar je de volgende keer voor moet uitkijken en bedanktquote:Op maandag 20 juni 2011 00:50 schreef Mercer het volgende:
[..]
Heftig. Ik heb vrijwel exact hetzelfde meegemaakt! Zieke wijven hoor. Het heeft me bepaalde dingen geleerd. Dat ik nu weet dat ik op mijn eigen gevoel kan vertrouwen. Dat als iemand me iets vertelt, dan kan diegene de hele boel bij elkaar liegen, alles. Dus ik ben meer op mijn hoede. Als je zoiets nooit mee hebt gemaakt, dan weet je dat niet, kan je dat niet voorstellen. Het heeft mij een flinke knauw gegeven, maar het heeft me ook dingen geleerd die ik anders niet zou weten. Ik hoop dat je volgende relatie een normale relatie zal zijn, en je deze shit zo achter je kan laten.
In het geval van mijn ex zal ze ongetwijfeld me compleet zwart lopen maken. Oh, en dan is alles wat ik vertel gelogen natuurlijk. Maargoed, ze heeft een keer de fout gemaakt me te vertellen wat haar 'grootste angst' is zegmaar dus ik denk niet dat ze als ze zich hierin zou herkennen zou proberen mij zwart te maken.quote:Op maandag 20 juni 2011 01:14 schreef LuxorBeetroots het volgende:
Ik voel me wel heerlijk normaal over mijn gedrag nadat het uit was als ik dit soort dingen lees.
Maar toch, je verwacht gewoon van mensen niet dat ze zo liegen. Het is werkelijk verbijsterend. Het liefst zou ik hun kant ook willen horen, maarja.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |