Hoe kan zij iets zo makkelijk bestellen op jouw kosten?quote:Op woensdag 29 juni 2011 12:30 schreef Mr.Chippie het volgende:
Ik denk dat ik kan zeggen dat ik de ergste ex heb. Het is al sinds november 2010 uit ( relatie van 2 jaar ). Ik had het uitgemaakt omdat ze vreemd ging en uiteindelijk dus ook bi bleek te zijn ..
Na een hele tijd niks te hebben gehoord kreeg ik opeens na Koninginnedag een sms dat ik een klootzak was etc. Ze had mij denk ik dus gezien dat ik met een andere meid zoende. Er was weer een periode van stilte tot vandaag ... Ik wilde lekker boodschappen doen, kom ik bij de kassa bleek ik geen saldo te hebben. Gelukkig had ik wel wat cash. Toen heel snel naar huis gegaan om te kijken hoe het zat. En ja hoor, er was dus voor enkele honderden euro's van mij rekening afgeschreven door vakantieveiling.nl.
Na wat gebel hebben de mensen van vakantieveiling.nl mij kunnen vertellen dat een persoon erachter zat met de naam toevallig ook die van mijn ex was. Volgens ING kon ik het geld niet storneren en volgens vakantieveiling.nl moet ik aangifte doen. Dus dat ga ik ook doen.
Het blijkt dus dat je via vakantieveiling alleen een rekeningnummer, naam en adres gegevens nodig hebt ( ze had mn geboortedatum & huisnummer fout maar dat ter zijde ). Dan kan je kiezen voor een eenmalige machtiging. Ik wist ook niet dat het zo makkelijk ging.quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:43 schreef bioloogje het volgende:
[..]
Hoe kan zij iets zo makkelijk bestellen op jouw kosten?
Dergelijke machtigingen zijn toch incasso opdrachten? Die kun je gewoon terughalen, probleem is alleen dat ze dan gaan proberen het geld alsnog te krijgen en toon jij maar aan dat je het niet zelf hebt besteldquote:Op woensdag 29 juni 2011 13:50 schreef Mr.Chippie het volgende:
[..]
Het blijkt dus dat je via vakantieveiling alleen een rekeningnummer, naam en adres gegevens nodig hebt ( ze had mn geboortedatum & huisnummer fout maar dat ter zijde ). Dan kan je kiezen voor een eenmalige machtiging. Ik wist ook niet dat het zo makkelijk ging.
En omdat het een "veiling" is telt zeker de wet koop op afstand niet?quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:38 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Dergelijke machtigingen zijn toch incasso opdrachten? Die kun je gewoon terughalen, probleem is alleen dat ze dan gaan proberen het geld alsnog te krijgen en toon jij maar aan dat je het niet zelf hebt besteld
Aangifte doen van misbruik lijkt me de enige weg. Dat is in feite wat er is gebeurd.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:27 schreef bioloogje het volgende:
[..]
En omdat het een "veiling" is telt zeker de wet koop op afstand niet?
Vakantieveiling heeft mij verteld dat ze mijn ex zouden bellen met dat zij het moet betalen en dat ik aangifte heb gedaan. En als ik mijn aangifte naar vakantieveiling verstuur, dat ik dan mijn geld terug krijg. Ik heb het laten storneren door middel van een webformulier in te vullen van ING, want via "MijnING" lukte dat niet.quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:38 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Dergelijke machtigingen zijn toch incasso opdrachten? Die kun je gewoon terughalen, probleem is alleen dat ze dan gaan proberen het geld alsnog te krijgen en toon jij maar aan dat je het niet zelf hebt besteld
Helaas heel herkenbaar. Zie mijn verhaal als TS deel 1 en overgenomen in de OP deel 2.quote:Op woensdag 29 juni 2011 17:45 schreef Blossom86 het volgende:
Herkenbare verhalen, vooral van Mevrouw_voor_jou.
Mijn leuke ex:
- knip -
Afijn, een week later ging hij bij zijn moeder op bezoek, ik belde de hulptroepen, en ik ben samen met mijn katje verhuisd. Heb hem daarna gebeld dat ik weg was. Hij beschuldigde me van vreemdgaan, jankte en was woedend, maar dat was dat.
Ik heb spijt dat ik de dieren niet beter heb kunnen beschermen, de hond kon ik ook niet meenemen.![]()
Sorry, lang verhaal geworden.
Nee hoor; je hoort maar 1 kant van het verhaal.quote:Op donderdag 30 juni 2011 08:21 schreef Editeur het volgende:
Oh méhn, die exen zijn stuk voor stuk echte rampen
Die van mij was gewoon niet goed snik, anders verzin je geen verhaal dat je vriendin vermoord is. Kun jij wel lopen beweren dat je haar kant niet gehoord heeft, maar haar kant is ook weinig waard aangezien ze alles bijmekaar liegt.quote:Op donderdag 30 juni 2011 08:43 schreef El_Matador het volgende:
Nee hoor; je hoort maar 1 kant van het verhaal.
Wat Catbert al zegt; je gaat er daarbij vanuit dat je met twee volwassen mensen te maken hebt die beiden naar waarheid hun verhaal willen vertellen. Die vlieger gaat niet altijd op.quote:Op donderdag 30 juni 2011 08:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee hoor; je hoort maar 1 kant van het verhaal.
Devil's Advocate.quote:Op zondag 3 juli 2011 15:30 schreef Wanderingwhy het volgende:
[..]
Wat Catbert al zegt; je gaat er daarbij vanuit dat je met twee volwassen mensen te maken hebt die beiden naar waarheid hun verhaal willen vertellen. Die vlieger gaat niet altijd op.
Maar waarom heb je verdomme niet de dierenbescherming gebeld over de hond?quote:Op woensdag 29 juni 2011 17:45 schreef Blossom86 het volgende:
Herkenbare verhalen, vooral van Mevrouw_voor_jou.
Mijn leuke ex:
Ontmoet op mijn werk. Het was een hele lieve rustige zachtaardige jongen. Hij vertelde me vrijwel meteen dat het net uit was met zijn ex, en dat hij een kind met haar had. Het kind was pas 3 maanden oud, maar zijn ex was helemaal geflipt, extreem jaloers enz, waardoor het niet meer ging samen. Hij mocht het kind ook niet meer zien van haar. Ze bleek echt een raar wijf te zijn, alleen maar op zijn geld uit. Hij huilde vaak dat hij zijn kind niet meer zag. Ik had echt medelijden met hem.
In het begin was alles leuk, hij was erg lief voor me.
Hij vertelde veel over zijn verleden, hij had in het leger gezeten bij de luchtmacht. Was in Afghanistan geweest, veel dingen gezien, veel meegemaakt. Na die periode wou hij meer rust, dus is hij beland bij zijn huidige werk, waar ik ook werkte. Het klikte geweldig, dus na een tijdje zijn we gaan samenwonen.
En toen begon de ellende.
Hij kon van het ene op het andere moment ineens omslaan. Zijn ogen werden dan zelfs zwart (ipv bruin), hij kon me dan zó ontzettend kwaad en indringend aankijken dat ik vaak bang voor hem was. Hij sloeg dan opeens tegen een deur terwijl hij schreeuwde "VERDOMME BLOSSOM!!!!!!!" Ik schrok me dan rot, omdat ik niet wist wat er was.
We waren bijvoorbeeld een keer oude kleren aan het uitzoeken om weg te gooien. Ik zag een oud tshirtje van hem liggen die nogal uitgelubberd was, dus ik vroeg 'kan deze ook weg?'. Hij ontplofte zowat!!!! Keek me zo kil en koud en kwaad aan, schold me uit, liep woedend het huis uit met de hond, mij verward achterlatend.
Later kwam hij terug, begon te huilen, verweet mij dat ik over hem heen walste en dat ik een hekel had aan zijn moeder. Bleek dat hij dat shirt van zijn moeder had gekregen, en dat het enorme sentimentele waarde had (was gewoon een zwart simpel shirt, zijn moeder leeft nog).
Zo hadden we vaak ruzies, waarin hij alles verdraaide en mij overal de schuld van gaf. Hij praatte mij allerlei psychische aandoeningen aan. Ik werd heel onzeker en bang om dingen fout te doen, waarvan hij boos kon worden. Ik liep thuis continu op mijn tenen. Ik dacht dat het kwam door het leger, misschien was het wel heel erg geweest daar.
Hij was soms ook heel gewelddadig tegen zijn hond. De hond kon weleens zeuren, soms werd mijn ex dan zo kwaad dat hij de hond keihard aan zijn riem omhoog trok, waardoor het arme beest ging piepen. Of hij drukte hem hard tegen de grond.
Als ik dit typ krijg ik alweer kippenvel en tranen in mijn ogen, bah.
Hij maakte ook vaak hele rare enge opmerkingen. Ik wou bijvoorbeeld graag ooit een siamees (kat), maar die mauwen nogal hard. Hij zei toen een keer dat als hij zo'n kat in huis zou hebben hij die zo hard tegen zijn kop aan zou schoppen tot het zou bloeden. Later zei hij dat het natuurlijk een grapje was, wat dacht ik wel niet? Ik was echt ziek in mijn hoofd dat ik dacht dat hij dat meende... zo draaide hij alles om.
We zijn nog op vakantie geweest, in een behoorlijk afgelegen huisje. Ik was die vakantie alleen maar bang dat hij me iets aan zou doen. Steeds die rare buien, zomaar woedend worden, mij aankijken alsof hij me dood wou hebben.
Op een gegeven moment begon hij ook ons jonge katje pijn te doen. Kleine katjes zijn soms stout, hij ging bijvoorbeeld vaak aan de bladeren van de plant hangen. Die plant had mijn ex ook van zijn moeder gekregen, en was dus heilig, dus meerdere keren duwde hij de kat weg bij die plant.
Op een gegeven moment zag ik dat hij de kat echt hard wegsloeg, en toen knapte er iets bij mij. Ik ben woedend het huis uit gevlucht, mijn kleine katje achterlatend. Kan nog huilen als ik er aan denk.
Ik durfde niet op een normale manier bij hem weg te gaan, dus ik heb 1 nacht bij mijn ouders geslapen en ben toen terug gegaan, net alsof gedaan dat ik het weer wou proberen.
Ondertussen regelde ik een woning en verhuizers.
In die week ben ik zijn oude telefoons en computer gaan doorspitten en is mij veel duidelijk geworden. Ik vond veel smsjes van zijn ex, dat zij niet meer tegen zijn agressie kon en dat ze hem niet in de buurt wou hebben omdat ze bang was dat hij weer ineens kwaad zou worden, en dat hij dat tegen het kind zou afreageren.
Ook vond ik mailtjes van hun eerste contacten, hij heeft haar verteld dat hij de pabo heeft gedaan. Geen woord over het leger.
Via mijn werk kon ik destijds iemands werkverleden opvragen, en ik kwam er toen achter dat hij nooit in het leger heeft gezeten. Hij heeft ook geen pabo gedaan.
Allemaal leugens. (hij had na de middelbare school in een winkel gewerkt, daarna op het werk beland waar ik hem van kende).
Afijn, een week later ging hij bij zijn moeder op bezoek, ik belde de hulptroepen, en ik ben samen met mijn katje verhuisd. Heb hem daarna gebeld dat ik weg was. Hij beschuldigde me van vreemdgaan, jankte en was woedend, maar dat was dat.
Ik heb spijt dat ik de dieren niet beter heb kunnen beschermen, de hond kon ik ook niet meenemen.![]()
Sorry, lang verhaal geworden.
Wil je daar echt antwoord op hebben? Mmh...verplaats je dan eens wat beter in de situatie op dat moment van Blossem86quote:Op zondag 3 juli 2011 18:39 schreef duivelin1 het volgende:
[..]
Maar waarom heb je verdomme niet de dierenbescherming gebeld over de hond?
"...de tikken van d'r vrienden..." ? Lijkt me een langer verhaal dan datgene dat je hierboven post? ;')quote:Op maandag 4 juli 2011 14:46 schreef timonicious het volgende:
Mijn ex vond het leuk om van stemming te wisselen. Het vlotte eigenlijk vanaf het begin al niet (het was mijn eerste vriendin, dus ik wist uberhaupt niet waar de fuck ik aan begon) en na een maand of twee trok ik heel tactisch op oudejaarsavond de stekker eruit. Het was namelijk niets wat ik in een relatie zocht (ik moest haar vertrouwen verdienen, en als ik door iemand anders gekrabbeld werd op hyves
flipte ze helemaal).
Toen begon het! Na weken tientallen keren per dag bellen, hatelijke mails sturen, gevolgt door lieve mails, stond ze opeens huilend op mijn oprit (schreeuwend). Toen heb ik nog even een klap geincasseerd omdat ik een ander had gezoend (twee maanden nadat het uitging). Ik moet wel zeggen dat die klap nog meeviel als ik het vergelijk met de tikken die ik van d'r vrienden heb gekregen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |