Aangezien zoveel mensen al hebben gepost, durf ik ook mijn verhaal te vertellen. (excuses voor spellingsfouten)
(ik 20 , ex 19) September 2007 op schoolkamp een leuke meid leren kennen en een relatie mee begonnen.
De eerste 3 maanden waren geweldig, ik was helemaal gek op haar en zij op mij, totdat zij opeens uit het niets mij mentaal kapot ging maken.
Het begon allemaal toen ze op een dag een beetje weg was door de alchol, ik wou haar daarna met de fiets naar huis brengen en ze weigerden en wou alleen naar huis gaan en mij geen last bezorgen, maar ik bleef erop hammeren, maar ze wou niet dat ik haar naar huis bracht. ''Ok, wees dan wel voorzichtig als je toch zelf naar huis wilt'' zei ik.
Kom ik opeens de volgende dag op school, blijkt zij er niet te zijn, ik was dus een beetje bezorgd en stuurde haar een sms of ze nog naar school komt? Maar ik kreeg maar geen reactie en besloot een paar uur later eens te bellen.
Tijdens haar afwezigheid hadden we nogal een emotioneel geladen les waarbij mensen hun nare ervaringen met elkaar deelden. Zo was er een meisje(we noemen haar even B) wat vertelde dat ze verkracht was en hoe ze er mee omging, het was emotioneel pijnlijk om die verhalen te horen.
School was vervolgens voorbij en net wanneer ik de school uitloop komt mijn ex opeens aanfietsen. Ik was blij om haar te zien, maar ze zag er nogal verdrietig uit? ''Ik wil je even spreken'' , zei ze,
Ze nam me even apart en zei dat ze niet wist hoe ze me dit moest vertellen, ''Waar heb je het over, wat is er gebeurd?'' , zei ik.
Vervolgens kijkt ze me aan en zegt ze, ''Toen ik naar huis ging gisteren werd ik aangesproken door 5 mannen en die hadden mij verkracht.''
Mijn wereld stortte op dat moment in, ik voelde een steek in mijn hart en hersenen en kon letterlijk niet bevatten wat ze zojuist zei;
Paniekerig probeerde ik met haar te praten en of ze al direct aangifte had gedaan, maar het eerste wat ze zei was, ''ga je me nu verlaten?'' met tranerige ogen.
Ik gaf haar direct een knuffel en beloofde haar niet te verlaten maar juist te steunen en met alles te helpen.
Ik vroeg daarna of ze al naar het politiebureau was gegaan en ze zij ''nee, want ze helpen je toch met niks'' Ik vroeg of ze met mij dan samen naar het bureau wilt gaan en dat ik haar erbij zal steunen, ze leek nogal onwillig erover, maar wou toch wel komende week met mij samen er naar toe gaan.
In de tussentijd had ik al mijn aandacht op haar gevestigd , haar naar huis gebracht, elke dag opgehaald van werk en afgezet op werk, omdat ze dat prettig vond , ik wou alles doen wat ik kon doen om haar te steunen.
Vervolgens was het de dag dat ze met mee zou gaan naar het bureau en opeens zei ze ''nee ik wil niet meer gaan en ik wil er niet erover hebben'' Ik vroeg eerst ''waarom?'' maar ze zei dat ze niet wou,
ik wou haar niet forceren en dacht dat ze misschien tijd nodig heeft om zo een beslissing te maken.
98% van al mijn tijd was aan haar besteed, thuis bij haar in de avond wanneer we alleen waren kroop ze in mijn armen en begon ze te huilen en zei ze ''je gaat me verlaten he? '' , ''je verdient beter dan mij'' en dergelijke uitspraken. Ik hield haar stevig vast en zei dat ik haar nooit zou verlaten maar steunen.
Ik heb er alles aan gedaan om haar te helpen, ik had zelfs B gevraagd of ze alsjeblieft met haar kon praten en steunen aangezien zij die ellende meegemaakt heeft, ze accepteerde dit en mijn ex leek het te waarderen dat ze iemand had om erover te praten.
Ook in de klas merkte de rest van de mensen en leerkrachten dat er iets mis was met mij, mijn cijfers gingen zwaar omlaag, mijn relatie met mijn ouders verslechterde , mijn vrienden negeerde ik, omdat mijn ex mijn priotiteit was en ik haar hier niet alleen wil laten staan na wat ze had meegemaakt.
Zelf had ik maanden gehuild en viel veel kilo's af door slecht te eten.
Na een aantal maanden zo door te gaan besloot ik dat het tijd was om met haar erover te praten, zoals gewoonlijk deed ze er weer erg afstandelijk over, ik vroeg haar of het misschien niet beter was om in therapie te gaan en ik zei dat ik met haar mee zou gaan, maar zei weigerde zoals gewoonlijk.
Op een dag nadat ik haar naar huis bracht zei ik, denk je dat je me zou kunnen vertellen waar het gebeurt is? Ze zei ''ja''. We liepen er langs en wees aan waar het gebeurde en we liepen weer weg. Ik probeerde haar langzaam te stimuleren om op therapie te gaan, omdat zoiets traumatisch later veel gevolgen voor je gezondheid kan hebben, en het is hulp, wat heb je te verliezen. Maar ze wou niet en ze wou er weer niet over praten.
Zo gingen het nog 1 jaartje door met gaten in haar verhalen(op een dag zei ze ineens dat het ergens anders gebeurde) en ik letterlijk aan de rand van de afgrond stond, ik werd gewoon moe. Ik heb haar zoveel gegeven, maar ze bleek er schijt aan te hebben en het leek net of ze me alleen gebruikte.
FastForward - De rest kan ik niet vertellen, het gaat namelijk te prive.
Ik vroeg haar duizenden keren om de waarheid die zij mij nooit gaf, uiteindelijk was ik haar leugens zat en had ik het uitgemaakt, ik trok het niet meer, het was of ik ga dood, of ik red nu mezelf.
Uiteindelijk gaf ze eerlijk toe dat ze alles 1,5 jaar lang had gelogen, ALLES WAS GVD EEN LEUGEN , wanneer ik vroeg WAAROM? zei ze ''ik weet het niet.''
Ik heb haar boven mijn ouders verkozen, haar boven mijn vrienden gekozen, zelfs mijn eigen fucking GEZONDHEID, alles voor een fucking leugen.
Ik moet zeggen dat door deze ervaring mijn kijk op de wereld was veranderd en dat sinds midden 2010 mijn leven weer de betere kant op gaat.
Waarom ze loog? Daar zal ik nooit achterkomen.
''Without self knowledge, without understanding the working and functions of his machine, man cannot be free, he cannot govern himself and he will always remain a slave.''