abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 juni 2011 @ 21:20:41 #1
108367 Gallorini
über alles..
pi_98386938
Jaar geleden een huis gekocht samen met mijn toenmalige vriendin. Hypotheek afgesloten op beide namen gezien geen van beide het alleen kan betalen.
Momenteel zijn we uit elkaar en woont zij nog in ons huis. Regeling gemaakt voor betaling, gaat allemaal prima. Maar toch zal er spoedig iets ondernomen moeten worden gezien ik ook weer ergens anders wil gaan wonen (woon nu tijdelijk bij mijn ouders).

Nu is mijn ex-vriendin waarschijnlijk van plan om in ons huis te blijven wonen en zal haar moeder garant willen staan voor de hypotheek. Mijn vraag is, wat komt er hier in financieel opzicht bij kijken?

Volgens mij moet het huis opnieuw getaxeerd worden, hypotheek opnieuw opgemaakt worden en dient zij mij uit te kopen? Of ben ik juist haar kosten verschuldigd?
Hoi mam..
pi_98387057
Het huis moet op haar namen komen te staan. Dan ben jij daar van af.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_98387143
Dat hangt van de taxatie af en wat jullie samen regelen.
Als de taxatie lager is zal je het verlies moeten delen. Is de taxatie hoger zal je de winst moeten delen.
  zondag 19 juni 2011 @ 21:31:22 #4
108367 Gallorini
über alles..
pi_98387534
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 21:24 schreef Godtje het volgende:
Dat hangt van de taxatie af en wat jullie samen regelen.
Als de taxatie lager is zal je het verlies moeten delen. Is de taxatie hoger zal je de winst moeten delen.
Huis gekocht voor 214,5k Hypotheek afgesloten voor 234k (incl kk). Verwacht dat het huis getaxeerd gaat worden op 220k (nieuwe vloeren, stucwerk, nieuw toilet, alles geverfd)

Die 14k verschil tussen woningwaarde en hypotheek, wat gebeurt daar dan mee?
Hoi mam..
pi_98387585
Zozo maar liefst een jaar.
pi_98387621
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 21:31 schreef Gallorini het volgende:

[..]

Huis gekocht voor 214,5k Hypotheek afgesloten voor 234k (incl kk). Verwacht dat het huis getaxeerd gaat worden op 220k (nieuwe vloeren, stucwerk, nieuw toilet, alles geverfd)

Uhhmmm delen. Tenzij je haar kan overtuigen waarom dat niet te doen.
Bijvoorbeeld in de toekomst verwachte winst maar dat is slechts speculeren.
  zondag 19 juni 2011 @ 21:34:43 #7
31922 florisje
er zit een aap in de koelkast!
pi_98387716
quote:

[..]

daarvan zul jij 7k moeten ophoesten.

[ Bericht 1% gewijzigd door florisje op 19-06-2011 21:42:09 ]
knolraap en lof schorseneren en prei
pi_98387857
Aangezien ik net heb gelezen in het andere topic hoe jullie uit elkaar zijn gegaan zou ik persoonlijk op weinig medewerking rekenen.

Dus het verlies betalen. Ik zou het van beide kanten een beetje netjes proberen te houden en slikken waar nodig. Anders kan het nog vervelend worden met taxaties over en weer en elke cd op waarde gaan bepalen.
pi_98387922
quote:
Dat zal betaald moeten worden. :)
  zondag 19 juni 2011 @ 21:42:37 #10
31922 florisje
pi_98388142
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 21:37 schreef Godtje het volgende:
Aangezien ik net heb gelezen in het andere topic hoe jullie uit elkaar zijn gegaan zou ik persoonlijk op weinig medewerking rekenen.
en terecht...
pi_98388184
Sterkte TS
Huh?
  zondag 19 juni 2011 @ 21:49:16 #12
108367 Gallorini
über alles..
pi_98388496
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 21:37 schreef Godtje het volgende:

Dus het verlies betalen. Ik zou het van beide kanten een beetje netjes proberen te houden en slikken waar nodig. Anders kan het nog vervelend worden met taxaties over en weer en elke cd op waarde gaan bepalen.
Ik houd me ook netjes. We zijn gewoon on speaking terms hoor. Wil alles netjes afhandelen voor zover dat gaat. Verwacht ook geen cd van jou, cd van mij problemen oid. Ben alleen benieuwd hoeveel deze "fout" me gaat kosten.
Hoi mam..
pi_98388711
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 21:49 schreef Gallorini het volgende:
Ik houd me ook netjes. We zijn gewoon on speaking terms hoor. Wil alles netjes afhandelen voor zover dat gaat. Verwacht ook geen cd van jou, cd van mij problemen oid. Ben alleen benieuwd hoeveel deze "fout" me gaat kosten.
Afgaand op jouw berekening rond de ¤7.000. En dan is nog maar de vraag of je wel ¤220.000 voor je huis gaat krijgen ;)
pi_98388898
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 21:43 schreef Donders het volgende:
Sterkte TS
Hij heeft het er zelf naar gemaakt, succes wil ik hem wel wensen.
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
pi_98388950
quote:
2s.gif Op zondag 19 juni 2011 21:52 schreef Locusta het volgende:

[..]

Afgaand op jouw berekening rond de ¤7.000. En dan is nog maar de vraag of je wel ¤220.000 voor je huis gaat krijgen ;)
En waar is dat voor nodig? Doe ex blijft er toch wonen dus het probleem van die ex?

Die taxatie is een speculatie nu maar die zakt echt niet als het pas 1 jaar gekocht is en verder alleen verbeterd is.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_98389238
quote:
1s.gif Op zondag 19 juni 2011 21:57 schreef Chinless het volgende:

[..]

En waar is dat voor nodig? Doe ex blijft er toch wonen dus het probleem van die ex?

Die taxatie is een speculatie nu maar die zakt echt niet als het pas 1 jaar gekocht is en verder alleen verbeterd is.
Ze kan ook nu verkopen.
Zo behandelen ze het gewoon. Je verkoop het nu aan je partner. Had net zo goed een vreemde kunnen zijn.

Dus tegen dagwaarde.

De aankopende partij doet er in deze niet toe. Je hebt een verkopende aktie. Als je daar verlies op maakt zal je dat verlies moeten delen.

Het kan ook zo zijn dat ex over twee jaar met nog meer verlies moet of gaat verkopen.
  maandag 20 juni 2011 @ 22:29:07 #17
31922 florisje
pi_98437220
je krijgt waarschijnlijk wel nog wat geld terug van je hypotheek, misschien een paar duizend euro. ze kunnen dat vrij snel voor je uitrekenen.
pi_98437586
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 22:29 schreef florisje het volgende:
je krijgt waarschijnlijk wel nog wat geld terug van je hypotheek, misschien een paar duizend euro. ze kunnen dat vrij snel voor je uitrekenen.
Na een jaar? Ik gok van niet.

Verder: wat Godtje zegt: als zij in het huis wil blijven wonen, neemt ze de hypotheek en de woning over en daarmee dus eigenlijk ook jouw deel van de restschuld die zou zijn ontstaan bij verkoop aan een derde. Dat zul je aan haar moeten vergoeden.
pi_98437628
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 22:29 schreef florisje het volgende:
Kosten koper ben je sowieso kwijt, aflossing zal wel nhil zijn, hoezo geld terug? :?
pi_98438966
quote:
1s.gif Op zondag 19 juni 2011 21:57 schreef Chinless het volgende:

quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 22:02 schreef Godtje het volgende:
[...]
De aankopende partij doet er in deze niet toe. Je hebt een verkopende aktie. Als je daar verlies op maakt zal je dat verlies moeten delen.
[...]
Dit dus.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 01:33:46 #21
108367 Gallorini
über alles..
pi_98446012
quote:
2s.gif Op maandag 20 juni 2011 22:34 schreef Serinde het volgende:

[..]

Na een jaar? Ik gok van niet.

Verder: wat Godtje zegt: als zij in het huis wil blijven wonen, neemt ze de hypotheek en de woning over en daarmee dus eigenlijk ook jouw deel van de restschuld die zou zijn ontstaan bij verkoop aan een derde. Dat zul je aan haar moeten vergoeden.
Dus als ik het goed begrijp.. Zij koopt het huis getaxeerd op bv. 220k Verschil met hypotheek is dan 14k. Dan ben ik haar 7k verschuldigd?

Verkopen we het huis aan een ander voor bv. 220k ga ik die 7k aan de bank waar mijn hypotheek loopt betalen?
Hoi mam..
pi_98446235
Het is in jouw belang dat huis zo hoog mogelijk getaxeerd wordt, haar belang is zo laag mogelijk. Bij verkoop blijft een restschuld staan die dan door 2 gedeeld wordt.

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 21-06-2011 01:44:54 ]
  dinsdag 21 juni 2011 @ 07:48:54 #23
31922 florisje
pi_98449254
quote:
5s.gif Op maandag 20 juni 2011 22:34 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Kosten koper ben je sowieso kwijt, aflossing zal wel nhil zijn, hoezo geld terug? :?
ligt natuurlijk aan je hypotheekvorm maar 100% aflossingsvrij kan volgens mij al een tijdje niet meer. dus er is ergens waarde opgebouwd.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 07:54:40 #24
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_98449330
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 01:33 schreef Gallorini het volgende:

[..]

Dus als ik het goed begrijp.. Zij koopt het huis getaxeerd op bv. 220k Verschil met hypotheek is dan 14k. Dan ben ik haar 7k verschuldigd?

Verkopen we het huis aan een ander voor bv. 220k ga ik die 7k aan de bank waar mijn hypotheek loopt betalen?
Dat heb je goed begrepen.

Als je iets hebt afgelost in de vorm van een maandelijks spaarbedrag in een spaarhypotheek (een vorm die veel gebruikt wordt) dan krijg je daar ook de helft van terug.
pi_98449773
Maareh, da's allemaal hypotheek. What about de inboedel? Die vertegenwoordigt ook waarde natuurlijk en als je dat allemaal samen gekocht hebt, zullen jullie daarover ook wat moeten regelen.

Tenzij de inboedel je geen ruk interesseert en je het wel prima vindt dat de hypotheek goed geregeld is. Dat kan natuurlijk ook. :)

quote:

[..]

Ja. :)
pi_98449810
Ze gaat je eronder trekken
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_98450215
Volgens mij wordt het hier allemaal verkeerd voorgesteld.

Wanneer de woning in waarde is gestegen, en zij koopt jou uit, dan moet zij jou 50% van de meerwaarde gaan betalen. En natuurlijk nog 50% van de waarde van de inboedel die in het huid blijft staan.
pi_98450223
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 08:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ze gaat je eronder trekken
Yep, vooral als zij meegaat in het huidige sentiment. You're fucked...!!!
  dinsdag 21 juni 2011 @ 10:08:50 #29
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_98451813
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 09:01 schreef jbazelmans het volgende:
Volgens mij wordt het hier allemaal verkeerd voorgesteld.

Wanneer de woning in waarde is gestegen, en zij koopt jou uit, dan moet zij jou 50% van de meerwaarde gaan betalen. En natuurlijk nog 50% van de waarde van de inboedel die in het huid blijft staan.
Hij heeft een jaar geleden gekocht en de kosten koper meegefinancieerd... Er is geen overwaarde, er is onderwaarde...

Overigens is TS harder de sjaak dan hij denkt. Hij heeft het huis een jaar geleden gekocht voor 214 k en denkt dat het huis na een keer schilderen, het leggen van een laminaatvloertje en het installeren van een nieuwe wc pot nu wel even op 220 k getaxeerd wordt.

Dream on.. De markt is in het afgelopen jaar verslechterd en een vloertje en een likje verf doen daar niets aan af. Hij mag blij zijn als het huis nog wordt getaxeerd op 204 k.

Hij gaf eerder al aan dat ze een hypo van 234 k hebben. Dan blijft er een gat van 30.000 euro over en mag TS vrolijk 15.000 euro overmaken.

Dat of het huis op de vrije markt gooien en vervolgens het verlies delen maar daar krijgt hij het huis ook niet voor 220 k verkocht. Bovendien heeft zijn ex waarschijnlijk helemaal geen haast met verkopen, die vindt het allemaal wel best aangezien TS nu lekker elke maand een groot deel van haar woonlasten betaalt. Lekker hoor... Wel heeft ze baat bij een zo laag mogelijke taxatie en het laten uitkopen door vriendlief. Zij weet haar maandlasten en kan ze ophoesten en met een beetje geluk krijgt ze van haar ex 15.000 euro als bonus overgemaakt! *O*

En wat nog mooier is... Als ts die 15 k niet overmaakt maar gaat zagen dan mag hij volgend jaar in plaats van 15 wel 25 k overmaken. Het huis zakt namelijk nog steeds in waarde! haha, wat een feest! :7

Samenvatting:
TS is de sjaak en zijn ex zit er prachtig bij ^O^
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
  dinsdag 21 juni 2011 @ 11:08:05 #30
57086 Allantois
Vis een optie?
pi_98453969
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 10:08 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Hij heeft een jaar geleden gekocht en de kosten koper meegefinancieerd... Er is geen overwaarde, er is onderwaarde...

Overigens is TS harder de sjaak dan hij denkt. Hij heeft het huis een jaar geleden gekocht voor 214 k en denkt dat het huis na een keer schilderen, het leggen van een laminaatvloertje en het installeren van een nieuwe wc pot nu wel even op 220 k getaxeerd wordt.

Dream on.. De markt is in het afgelopen jaar verslechterd en een vloertje en een likje verf doen daar niets aan af. Hij mag blij zijn als het huis nog wordt getaxeerd op 204 k.

Hij gaf eerder al aan dat ze een hypo van 234 k hebben. Dan blijft er een gat van 30.000 euro over en mag TS vrolijk 15.000 euro overmaken.

Dat of het huis op de vrije markt gooien en vervolgens het verlies delen maar daar krijgt hij het huis ook niet voor 220 k verkocht. Bovendien heeft zijn ex waarschijnlijk helemaal geen haast met verkopen, die vindt het allemaal wel best aangezien TS nu lekker elke maand een groot deel van haar woonlasten betaalt. Lekker hoor... Wel heeft ze baat bij een zo laag mogelijke taxatie en het laten uitkopen door vriendlief. Zij weet haar maandlasten en kan ze ophoesten en met een beetje geluk krijgt ze van haar ex 15.000 euro als bonus overgemaakt! *O*

En wat nog mooier is... Als ts die 15 k niet overmaakt maar gaat zagen dan mag hij volgend jaar in plaats van 15 wel 25 k overmaken. Het huis zakt namelijk nog steeds in waarde! haha, wat een feest! :7

Samenvatting:
:s)

Als ik zijn vriendin was zou ik de hypotheek niet overnemen/laten overschrijven, maar het huis verkopen aan haarzelf. Dan gaat er inderdaad flink wat van de waarde af en met een beetje rechtgeaarde gemeenheid zal ze de kostenkoper ook nog eens aan vriendlief doorschuiven. _O-

Even een vrouwtje opscharrelen in BCN ):O
Je moet pas oversteken als er niets aankomt.
pi_98455494
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 11:08 schreef Allantois het volgende:
Even een vrouwtje opscharrelen in BCN ):O
Dure wip. Je kan je voor 15k beter laten naaien :Y
Even a broken clock is right twice a day.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 12:45:12 #32
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_98457561
quote:

[..]

Jep :)

Het is voor jou dus zaak om het huis zo duur mogelijk te laten taxeren ;)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 12:48:28 #33
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_98457705
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 11:08 schreef Allantois het volgende:

[..]

:s)

Als ik zijn vriendin was zou ik de hypotheek niet overnemen/laten overschrijven, maar het huis verkopen aan haarzelf.
Dat is hetzelfde :)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_98459449
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 10:08 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Samenvatting:
treurig maar waar !!
pi_98459931
Oei... Ik hoop dat TS zonder al te veel kleerscheuren uit deze situatie komt.
Ik zou zo veel mogelijk alles zelf regelen om het zo veel mogelijk jouw kant op te laten buigen.

Met taxatie mannen valt vaak nog wel wat te regelen (Als in iets lager laten taxeren dan waarde)

Ook eerder in soortgelijke situatie gezeten... Mijn huis blijft nu dan ook mijn huis met MIJN hypotheek :D
pi_98459942
Ik mis hier nog even de overdrachtsbelasting. Als het huis op naam van beiden staat, wordt de overdracht ter waarde van de helft van de taxatie met 6% belast. Nu zijn dat strikt genomen wel kosten voor de ex (Zij is deze belasting verschuldigd), maar ik weet niet of de TS hier gevrijwaard van blijft, het is ten slotte een resultaat van de boedelscheiding.
pi_98460934
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 13:43 schreef Munchkin het volgende:
Ik mis hier nog even de overdrachtsbelasting. Als het huis op naam van beiden staat, wordt de overdracht ter waarde van de helft van de taxatie met 6% belast. Nu zijn dat strikt genomen wel kosten voor de ex (Zij is deze belasting verschuldigd), maar ik weet niet of de TS hier gevrijwaard van blijft, het is ten slotte een resultaat van de boedelscheiding.
"Gewoon" een ontslag hoofdelijke aansprakelijkheid regelen en je betaalt geen overdrachtsbelasting.

Verder zou ik je ex even laten uitzoeken of ze wel die hypotheek kan krijgen als haar moeder garant staat want ik vermoed dat die vlieger niet opgaat.

Wie draagt de vaste lasten van de woning nu?
"Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts."
pi_98466602
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 14:07 schreef De_Rikster het volgende:
Verder zou ik je ex even laten uitzoeken of ze wel die hypotheek kan krijgen als haar moeder garant staat want ik vermoed dat die vlieger niet opgaat.
Die vind ik wel interessant. Zelfs al staat de moeder garant, dat betekend niet dat ze ineens dezelfde lasten alleen kan dragen. Misschien trekt mams wel in en delen ze de kosten ;)
Even a broken clock is right twice a day.
pi_98473944
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 13:43 schreef Hilzillah het volgende:
Oei... Ik hoop dat TS zonder al te veel kleerscheuren uit deze situatie komt.
Ik zou zo veel mogelijk alles zelf regelen om het zo veel mogelijk jouw kant op te laten buigen.

Met taxatie mannen valt vaak nog wel wat te regelen (Als in iets lager laten taxeren dan waarde)

Ook eerder in soortgelijke situatie gezeten... Mijn huis blijft nu dan ook mijn huis met MIJN hypotheek :D
Hoe lager de taxatie, hoe groter het 'verlies'. TS is juist gebaat bij een hoge taxatie!

Het feit dat TS de lul is en ex er straks riant bij zit, daar ben ik het niet mee eens. Zij kan alleen voordeel hebben van een eventuele waardestijging na uitkopen TS maar verder zitten ze in dezelfde situatie. (uitgaande van een eerlijke taxatie)
pi_98478626
Dat kan nog problemen op gaan leveren.

Je vriendin wil dat het zo laag mogelijk getaxeerd wordt zodat ze meer geld van je ontvangt..........jij precies het tegenovergestelde.

Ik vermoed dat je huis zo'n 10K (4 tot 5%) onder de aankoopprijs van 1 jaar terug getaxeerd zal worden, op 205 oid. Nieuwe vloer en een toiletpot geeft amper meerwaarde aan je huis.

Ik zou het sowieso door 2 erkende taxateurs laten taxeren en dat middelen. Als jullie dan alletwee akkoord gaan en je legt de helft van het verschil bij ben je er vanaf.

Hoe heb je de hypotheekbetaling nu verdeeld. Je vriendin woont er en jij niet meer. Zij zal dan momenteel toch het overgrote deel van de maandelijkse kosten op zich nemen denk ik?
pi_98479324
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 20:33 schreef PierreBetfair het volgende:
Hoe heb je de hypotheekbetaling nu verdeeld. Je vriendin woont er en jij niet meer. Zij zal dan momenteel toch het overgrote deel van de maandelijkse kosten op zich nemen denk ik?
Afgezien van een eventueel aflossingsdeel mag ik aannemen dat ze zelf de rest betaald,aangezien zij er woont?

En zo niet,is het wel zo eerlijk om dat mee te nemen in de berekening van een eventuele onderwaarde verdeling.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_98480129
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 20:43 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Afgezien van een eventueel aflossingsdeel mag ik aannemen dat ze zelf de rest betaald,aangezien zij er woont?

En zo niet,is het wel zo eerlijk om dat mee te nemen in de berekening van een eventuele onderwaarde verdeling.
Hoezo? Waarom zou hij mee betalen aan het aflossingsvrije deel als hij er niet woont?
En waarom zou je rekening houden met het aflossingsvrije deel bij de verdeling van de onderwaarde? MIsschien mis ik iets, maar ik vat je standpunt niet :)

Alles wat hij nu nog betaalt is imo goodwill ten opzichte van zn ex.
pi_98481798
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 20:56 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Hoezo? Waarom zou hij mee betalen aan het aflossingsvrije deel als hij er niet woont?
En waarom zou je rekening houden met het aflossingsvrije deel bij de verdeling van de onderwaarde? MIsschien mis ik iets, maar ik vat je standpunt niet :)

Alles wat hij nu nog betaalt is imo goodwill ten opzichte van zn ex.
Welk verschil tussen aflossingsdeel en aflossingvrijdeel begrijp je niet?
pi_98482172
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 21:20 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Welk verschil tussen aflossingsdeel en aflossingvrijdeel begrijp je niet?
Op welke manier wil je dat verrekenen dan? ten gunste van wie? Ik snap er geen reet van?
pi_98483091
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 21:25 schreef PierreBetfair het volgende:
Ik snap er geen reet van?
Dat blijkt wel.

Het deel wat aan aflossing wordt betaald verminderd dus de gezamelijke hypotheek. Dat moet je dus niet meerekenen.

Maar het aflossingvrije deel wel, zoals je overigens zelf al aangaf

quote:
Die moet je dus wel meerekenen.

Capice?
pi_98483672
He wat? :?

Juist andersom. Het deel dat NIET aflossingsvrij is hebben ze beiden 1 jaar aan aflossing betaald.
Opgebouwde aflossing moet dus gedeeld worden door 2 en dan deel in mindering brengen op het afkoopbedrag (onderwaarde gedeeld door 2)

Over het aflossingsvrije deel valt helemaal niks te verrekenen.

Je draait het om vrees ik :)
  dinsdag 21 juni 2011 @ 21:49:14 #47
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_98483770
Onderwaarde gewoon verrekenen met de inboedel is het eenvoudigste en dan hopen rond de nul uit te komen.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_98484275
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 21:47 schreef PierreBetfair het volgende:
He wat? :?

Juist andersom. Het deel dat NIET aflossingsvrij is hebben ze beiden 1 jaar aan aflossing betaald.
Huh?

Het NIET aflossingvrije deel? Je bedoelt dus net als ik het deel wat aan aflossing wordt betaald, maar je komt wat rot uit je woorden?

quote:
Opgebouwde aflossing moet dus gedeeld worden door 2
Wat is dat nou voor gekheid, de hypotheek is dus door die aflossing per saldo al lager geworden.

quote:
en dan deel in mindering brengen op het afkoopbedrag (onderwaarde gedeeld door 2)
:')

quote:
Over het aflossingsvrije deel valt helemaal niks te verrekenen.
Niet? Lijkt mij wel zo eerlijk dat degene die in dat huis woont, het deel wat dat tijdvak betreft voor zijn rekening neemt.

Jou trouwens ook:

quote:
  dinsdag 21 juni 2011 @ 22:00:12 #49
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_98484513
Beginnen jullie nou es allebei opnieuw want er is echt geen touw aan vast te knopen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_98484600
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 22:00 schreef Lienekien het volgende:
Beginnen jullie nou es allebei opnieuw want er is echt geen touw aan vast te knopen.
Jawel hoor. Pierre is alleen wat in de war met aflossingsdeel en aflossingsvrij deel. Komt vanzelf goed. ;)
  dinsdag 21 juni 2011 @ 22:04:48 #51
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_98484831
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 22:01 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Jawel hoor. Pierre is alleen wat in de war met aflossingsdeel en aflossingsvrij deel. Komt vanzelf goed. ;)
Nou nee, want ik vind jou ook enorm vaag, met je wel meerekenen en niet meerekenen.

quote:

[..]

En waarom zou hij nog meebetalen aan het aflossingsdeel als hij er niet meer woont?
pi_98484861
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 22:01 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Nee jij :D Jij beweert dat er over het NIET aflossingsvrije deel geen aflossing is betaald.

Daar is juist wel aflossing over betaald, dat geld wat is afgelost moet je verdelen.

Jij blijft maar zeggen dat juist over het aflossingsvrije deel een verrekening moet plaatsvinden. Dat slaat nergens op.
pi_98485008
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 22:04 schreef Lienekien het volgende:
En waarom zou hij nog meebetalen aan het aflossingsdeel als hij er niet meer woont?
Omdat door aflossen de schuld minder wordt? De schuld die uiteindelijk door 2 gedeeld hoort te worden? Is toch logisch dat je daar dan ook de helft van betaald?
  dinsdag 21 juni 2011 @ 22:08:41 #54
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_98485129
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 22:07 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Omdat door aflossen de schuld minder wordt? De schuld die uiteindelijk door 2 gedeeld hoort te worden? Is toch logisch dat je daar dan ook de helft van betaald?
Je gaat toch gewoon rekenen vanaf dat hij uit het huis vertrokken is en zij alle hypotheeklasten heeft overgenomen?
pi_98485139
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 22:07 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Juist is dat gaat dus over het NIET aflossingsvrije deel :)

Zeg nou gewoon dat je je vergist hebt, dan zijn we hier ook weer klaar.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 22:09:56 #56
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_98485218
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 22:08 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Juist is dat gaat dus over het NIET aflossingsvrije deel :)

Zeg nou gewoon dat je je vergist hebt, dan zijn we hier ook weer klaar.
Maar dat zegt hij ook. Het niet aflossingsvrije deel is dus het aflossingsdeel.
pi_98485299
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 22:09 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Maar dat zegt hij ook. Het niet aflossingsvrije deel is dus het aflossingsdeel.
Ja, maar dat zegt hij dus niet.
pi_98485300
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 22:05 schreef PierreBetfair het volgende:
Nee jij :D Jij beweert dat er over het NIET aflossingsvrije deel geen aflossing is betaald.
:? Waar?

quote:
Daar is juist wel aflossing over betaald,
Joh... 8)7

quote:
dat geld wat is afgelost moet je verdelen.
Dat hoef je niet te verdelen,dat is in mindering gebracht op je openstaande hypotheek...

quote:
Jij blijft maar zeggen dat juist over het aflossingsvrije deel een verrekening moet plaatsvinden. Dat slaat nergens op.
Lijktmij wel zo eerlijk dat degene die erin woont ook de rentelasten betaald,toch?

Oh ja,volgens jou ook:

quote:
  dinsdag 21 juni 2011 @ 22:12:06 #59
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_98485356
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 22:11 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Jawel. Waar zegt hij iets anders, dan?
pi_98485383
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 22:11 schreef PierreBetfair het volgende:
Droeftoeter:

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 21:56 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Huh?

Het NIET aflossingvrije deel? Je bedoelt dus net als ik het deel wat aan aflossing wordt betaald, maar je komt wat rot uit je woorden?
  dinsdag 21 juni 2011 @ 22:14:02 #61
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_98485471
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 22:11 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]
[..]

Lijktmij wel zo eerlijk dat degene die erin woont ook de rentelasten betaald,toch?
[..]

Het aflossingsvrije deel is weer wat anders dan de rentelasten.
pi_98485477
quote:

[..]

Misschien dat het hierdoor komt?

Ik begrijp hem wel hoor. :P
pi_98485505
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 22:12 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Jawel. Waar zegt hij iets anders, dan?
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 21:38 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Dat blijkt wel.

Het deel wat aan aflossing wordt betaald verminderd dus de gezamelijke hypotheek. Dat moet je dus niet meerekenen.

Maar het aflossingvrije deel wel, zoals je overigens zelf al aangaf

Die moet je dus wel meerekenen.

Capice?
  dinsdag 21 juni 2011 @ 22:15:18 #64
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_98485569
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 22:14 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

[..]

Ja, daar raak ik het spoor bijster over wat hij nou bedoelt met wel meerekenen en niet meerekenen.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 22:15:49 #65
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_98485597
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 22:14 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Misschien dat het hierdoor komt?

Ik begrijp hem wel hoor. :P
Wat zou er dan anders moeten staan dan 'afgezien'?
pi_98485755
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 22:15 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, daar raak ik het spoor bijster over wat hij nou bedoelt met wel meerekenen en niet meerekenen.
Hij gaat het ons vast uitleggen.
pi_98485930
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 22:15 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wat zou er dan anders moeten staan dan 'afgezien'?
Hier komt die volgens mijn analyse. :9

quote:
Afgezien van een eventueel aflossingsdeel
dus het aflossingsvrijdeel

quote:
mag ik aannemen dat ze zelf de rest betaald,aangezien zij er woont?
"de rest" is hier dan het aflossingsdeel.

quote:
En zo niet,
Bedoelt die dan niet het aflossingsdeel, oftewel het aflossingsvrijdeel..(?)
quote:
is het wel zo eerlijk om dat mee te nemen in de berekening van een eventuele onderwaarde verdeling.
En hier gaat het dan mis, wat wordt er verrekend?

Wat valt er überhaupt te verrekenen eigenlijk? :?
Hypotheek is dan gewoon verlaagd bij aflossing.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 22:29:42 #68
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_98486534
Afgezien van een aflossingsdeel...

De rest is dan toch rente over wat nog niet is afgelost? En wat nog niet is afgelost kan een aflossingsdeel zijn en een niet aflossingsdeel. We weten immers niet (toch?) wat de hypotheekvorm is.
pi_98487312
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 22:17 schreef PierreBetfair het volgende:
Hij gaat het ons vast uitleggen.
Wat valt er nog uit te leggen?

Om te beginnen gaf ik je met mijn eerste post in dit topic gelijk, maar verwar jij aflossingsvrij met aflossing...

Daarbuiten hoef je als expartners niet te verrekenen wat alis afgelost,want dat zit op dat moment in je openstaande schuld verwerkt. (Ik begrijp werkelijk niet wat jij daar niet aan begrijpt)

En daarbovenop stel ik dat het wel zo eerlijk is dat het deel wat dus aflossingsvrij is (en waar dus de uit huis gegane partner, zonder er profijt van te hebben, aan meebetaald) dient te worden verrekend met een eventuele onderwaarde.

Hoe simpel wil je het hebben voor je het begrijpt?
pi_98487364
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 22:20 schreef Terrorizer het volgende:

Wat valt er überhaupt te verrekenen eigenlijk? :?
Hypotheek is dan gewoon verlaagd bij aflossing.
Er wordt niks afgelost. Het hele topic gaat erover wat TS aan zn ex moet betalen wanneer zn ex er blijft wonen. Dan moet er dus e.e.a. verrekend worden.
pi_98487468
quote:
Hier komt die volgens mijn analyse. :9
quote:
Afgezien van een eventueel aflossingsdeel
quote:
dus het aflossingsvrijdeel
NEE, het aflossingsdeel<> het aflossingsvrije deel!!!

Is het woordje 'vrij' nu echt zo moeilijk te begrijpen :?
pi_98487628
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 22:42 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Daarbuiten hoef je als expartners niet te verrekenen wat alis afgelost,want dat zit op dat moment in je openstaande schuld verwerkt. (Ik begrijp werkelijk niet wat jij daar niet aan begrijpt)

Ik zou toch echt 50% van de opgebouwde aflossing terug eisen als mn ex er blijft zitten.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 22:49:24 #73
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_98487704
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 22:45 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

[..]

[..]

NEE, het aflossingsdeel<> het aflossingsvrije deel!!!

Is het woordje 'vrij' nu echt zo moeilijk te begrijpen :?
Wel als je nou van alles uit de context haalt en onder elkaar zet.

-O-
quote:

[..]

Om te beginnen gaf ik je met mijn eerste post in dit topic gelijk, maar verwar jij aflossingsvrij met aflossing...

En daarbovenop stel ik dat het wel zo eerlijk is dat het deel wat dus aflossingsvrij is (en waar dus de uit huis gegane partner, zonder er profijt van te hebben, aan meebetaald) dient te worden verrekend met een eventuele onderwaarde.

En hierboven betaalt de vertrokken partner nog wél mee aan het aflossingsvrije deel, maar eerder zei je wat anders:

quote:

[..]

dinsdag 21 juni 2011 @ 22:50:41 #74
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_98487773
Eerst maar eens kijken of het je ex lukt om de hypotheek op haar naam te krijgen.
Geef haar dus niet te lang de tijd om alles te regelen zodat jullie de woning snel tekoop kunnen zetten.
pi_98487834
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 22:48 schreef PierreBetfair het volgende:
Ik zou toch echt 50% van de opgebouwde aflossing terug eisen als mn ex er blijft zitten.
Ah, dus de hypotheek was bv. 300K, 50K afgelost, resteert 250K

Huis wordt getaxeerd op 220K,dus 30K minder dan de hypotheek = 15K per persoon bijleggen.

Maar jij zou dan ook nog even de helft van de 50K aflossing terug eisen waardoor je per saldo nog 10K krijgt.?

Probeer het zou ik zeggen... :W
pi_98488060
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 22:49 schreef Lienekien het volgende:
En hierboven betaalt de vertrokken partner nog wél mee aan het aflossingsvrije deel, maar eerder zei je wat anders:
Nee, ik ga ervan uit dat ze vanaf het begin het aflossingsdeel en het aflossingvrije deel hebben gescheiden:

quote:

(Dat laatse dus voor als ze nog steeds 50-50 doen)
  dinsdag 21 juni 2011 @ 22:58:06 #77
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_98488202
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 22:55 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Nee, ik ga ervan uit dat ze vanaf het begin het aflossingsdeel en het aflossingvrije deel hebben gescheiden:

[..]

quote:

[..]

Wat staat daar dan? Dat is toch meebetalen aan het aflossingsvrije deel ná vertrek?
pi_98488298
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 22:58 schreef Lienekien het volgende:
Wat staat daar dan? Dat is toch meebetalen aan het aflossingsvrije deel ná vertrek?
Ja, en dat is toch niet terecht of wel? Dat moet dus verrekend worden met een eventuele onderwaarde.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 23:00:19 #79
43642 Bayswater
pi_98488341
Life lies a slow suicide
pi_98488414
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 23:00 schreef Bayswater het volgende:
Zeg jij er nou eens iets van.... Ik word een beetje moedeloos...

En als het aan mij ligt, ook goed. :Y
  dinsdag 21 juni 2011 @ 23:09:44 #81
43642 Bayswater
pi_98488877
Hebben ze een probleem als zij haarzelf ook inschrijft bij haar ouders, wordt er volgens jou redenering niets meer betaald. Begindatum komt in het Convenant, vanaf dat moment betaalt zij volledig de hypotheek. Kortom, zolang er niets geregeld is mag hij gewoon meebetalen aan de hypotheek en niets aftrekken van de onderwaarde.
Life lies a slow suicide
pi_98489041
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 23:09 schreef Bayswater het volgende:
Hebben ze een probleem als zij haarzelf ook inschrijft bij haar ouders, wordt er volgens jou redenering niets meer betaald.
? Zij woont er toch? Alsze daadwerkelijk bij haar ouders gaat wonen veranderd het verhaal natuurlijk, maar dan kan ook de woning gelijk de verkoop in.Nu gaat de woning in het geheel niet de verkoop in.

Ik heb het overigens niet over het feit dat TS niet mee hoort te betalen,maar slechts dat het wel zo eerlijk is als de bijdragen die hij sinds de 'scheiding' doet worden verrekend met de eventuele onderwaarde.

[ Bericht 7% gewijzigd door Bijvlagenzinvol op 21-06-2011 23:18:15 ]
  dinsdag 21 juni 2011 @ 23:13:25 #83
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_98489094
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 23:09 schreef Bayswater het volgende:
Hebben ze een probleem als zij haarzelf ook inschrijft bij haar ouders, wordt er volgens jou redenering niets meer betaald. Begindatum komt in het Convenant, vanaf dat moment betaalt zij volledig de hypotheek. Kortom, zolang er niets geregeld is mag hij gewoon meebetalen aan de hypotheek en niets aftrekken van de onderwaarde.
Convenant? Da's toch bij scheiding? Ze zijn niet getrouwd.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 23:18:43 #84
43642 Bayswater
pi_98489404
Dan moeten ze het zelf maar uitzoeken en ga ik naar mijn nest.
Life lies a slow suicide
pi_98489516
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 23:18 schreef Bayswater het volgende:
Dan moeten ze het zelf maar uitzoeken en ga ik naar mijn nest.
Het is pas 23:19....

Je wordt oud...
  dinsdag 21 juni 2011 @ 23:22:39 #86
43642 Bayswater
pi_98489627
Ik hoop het.
Life lies a slow suicide
pi_98489678
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 23:22 schreef Bayswater het volgende:
Ik hoop het.
Ik weet het :+
  dinsdag 21 juni 2011 @ 23:25:04 #88
31922 florisje
pi_98489766
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 22:51 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Huis wordt getaxeerd op 220K,dus 30K minder dan de hypotheek = 15K per persoon bijleggen.

Maar jij zou dan ook nog even de helft van de 50K aflossing terug eisen waardoor je per saldo nog 10K krijgt.?

maar die 50k is meestal niet afgelost, er is gespaard om dat op het einde van de looptijd af te lossen. dus die waarde (minus natuurlijk de belachelijke beheerkosten) krijg je nog terug.
pi_98489836
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 23:25 schreef florisje het volgende:
maar die 50k is meestal niet afgelost, er is gespaard om dat op het einde van de looptijd af te lossen. dus die waarde (minus natuurlijk de belachelijke beheerkosten) krijg je nog terug.
Dus die 50K is niet afgelost, maar je krijgt hem toch? Zoiets :?
  dinsdag 21 juni 2011 @ 23:27:46 #90
31922 florisje
pi_98489909
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 23:26 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dus die 50K is niet afgelost, maar je krijgt hem toch? Zoiets :?
volgens mij werkt het meestal zo bij een spaarhypotheek. dit allemaal om de hypotheekrenteaftrek zo groot mogelijk te maken.
pi_98490105
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 23:27 schreef florisje het volgende:

[..]

volgens mij werkt het meestal zo bij een spaarhypotheek. dit allemaal om de hypotheekrenteaftrek zo groot mogelijk te maken.
Als er 50K is afgelost, dan is er 50 K afgelost. Of die 50K over 20 jaar 300.000 waard is doet niet terzake natuurlijk...
  dinsdag 21 juni 2011 @ 23:42:45 #92
31922 florisje
pi_98490779
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 23:31 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Als er 50K is afgelost, dan is er 50 K afgelost. Of die 50K over 20 jaar 300.000 waard is doet niet terzake natuurlijk...
klopt, als het echt is afgelost wel, maar volgens mij doen vrijwel alle starters een deel aflossingsvrij en een deel spaarhypotheek.
pi_98491043
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 23:42 schreef florisje het volgende:
klopt, als het echt is afgelost wel, maar volgens mij doen vrijwel alle starters een deel aflossingsvrij en een deel spaarhypotheek.
Ja, en? Als er dan 2K is ingelegd, wat op een bepaald moment gegroeid is tot 3K,dan reken je toch met 3K? En niet met de 11K die die 3K moet gaan worden?

Ik zie het probleem niet.
pi_98491228
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 22:51 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dit is precies wat ik heel de tijd zeg, ik reken alleen eerst het verlies uit 300K - 220K = 80K
daar betaal je alletwee 40K over.

Daarna eis het het spaardeel van 50K voor 50% terug, dus 25K.

Je betaalt dan dus 40K - 25K = 15K aan je ex.

Ondanks je warrige verhaal blijken we het toch eens te zijn.

Dan rest mij nog te zeggen, excuses dat ik je verhaal niet begreep zoals jij het bedoelde. Ik vond het behoorlijk wazig maar je had je warrige brains leiden uiteindelijk toch naar het juiste.

Eind goed al goed *;
pi_98492568
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 23:50 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Dit is precies wat ik heel de tijd zeg, ik reken alleen eerst het verlies uit 300K - 220K = 80K
daar betaal je alletwee 40K over.

Daarna eis het het spaardeel van 50K voor 50% terug, dus 25K.

Je betaalt dan dus 40K - 25K = 15K aan je ex.

Ondanks je warrige verhaal blijken we het toch eens te zijn.

Dan rest mij nog te zeggen, excuses dat ik je verhaal niet begreep zoals jij het bedoelde. Ik vond het behoorlijk wazig maar je had je warrige brains leiden uiteindelijk toch naar het juiste.

Eind goed al goed *;
Droeftoeter....

Je zit al vanaf mijn eerste post op het verkeerde spoor en JIJ verwart het aflossingsdeel met het aflossingsvrijedeel...

Geeft niets, kan gebeuren, maar doe dan niet heel kinderachtig alsof dat mijn fout is. Beetje jammer en dat siert je niet.

Je excuses zijn evengoed geaccepteerd. Dat dan weer wel.
pi_98492756
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 00:16 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Droeftoeter....

Je zit al vanaf mijn eerste post op het verkeerde spoor en JIJ verwart het aflossingsdeel met het aflossingsvrijedeel...

Geeft niets, kan gebeuren, maar doe dan niet heel kinderachtig alsof dat mijn fout is. Dat siert je niet.

Je excuses zijn evengoed geaccepteerd. Dat dan weer wel.
Zeg bal gehakt, ik bied excuses aan omdat we het uiteindelijk eens blijken te zijn ondanks je stortvloed aan wartaal. Laat dat even duidelijk zijn. w/
pi_98494505
Na een jaar is er heul geen aflossing, dit geintje gaat duur worden.
pi_98495342
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 18:57 schreef Serinde het volgende:

[..]

Hoe lager de taxatie, hoe groter het 'verlies'. TS is juist gebaat bij een hoge taxatie!

Ehrm... Ja, dus dat... Was even in de war.. :@
pi_98497757
Tering, verkracht even een topic met een semantische discussie van 3 pagina's...

Maar TS, zorg dat het allemaal redelijk snel geregeld wordt, als je ex daar blijft wonen en zij draagt de kosten daarvan wordt dit na twee jaar gezien als alimentatie en mag je over de helft inkomstenbeasting betalen. Je ex kan dit weer opvoeren als aftrekpost en het kost haar dus niks maar komt bij jou wel hard aan. Hier kom je alleen onderuit door je woning zichtbaar ind e verkoop te zetten of binnen twee jaar ontslag hoofdelijke aansprakelijkheid te verkrijgen.
"Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts."
pi_98497808
Pierre :') Gaat lekker met je weer.
pi_98513891
Mensen, wat een gelul lees ik hier. Onderwaarde, aftrekken van onderwaarde.....damn!
Hoogstwaarschijnlijk moet het huis gewoon verkocht worden. Borgstelling is vandaag de dag helemaal niet meer zo gemakkelijk te regelen. Die moeder moet dan in ieder geval zelf al een huis met overwaarde hebben en ze wordt zelf ook hoofdelijk aansprakelijk voor de gehele schuld. Daar zitten mensen vaak niet echt op te wachten, ook al is het je kind.

Dus: hok verkopen, eventuele polis of gekoppelde spaarrekening afkopen (zal niet bijster veel inzitten na een jaar) en in mindering brengen op de schuld. Voor de schuld zijn beiden overigens ieder hoofdelijk aansprakelijk volgens de hypotheekakte, dus het is vanzelfsprekend dat de ts ook blijft meebetalen zolang het huis niet is verkocht. De rente mag hij ook aftrekken van de inkomstenbelasting.

De restschuld wordt omgezet in een consumptieve lening, maar misschien is de woning wel met NHG gefinancierd? In dat geval kan de Stichting Waarborgfonds Eigen Woning de restschuld overnemen, maar houdt een vordering op de schuldenaren. Gevolg: 5 jaar BKR codering en geen nieuwe hypotheek mogelijk. Een consumptieve lening zou beter zijn als ts en ex ieder zo'n ¤ 7.500 schuld zouden overhouden, maar dat is maar zeer de vraag. De kans is groot dat die schuld hoger uit zal vallen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')