Huis gekocht voor 214,5k Hypotheek afgesloten voor 234k (incl kk). Verwacht dat het huis getaxeerd gaat worden op 220k (nieuwe vloeren, stucwerk, nieuw toilet, alles geverfd)quote:Op zondag 19 juni 2011 21:24 schreef Godtje het volgende:
Dat hangt van de taxatie af en wat jullie samen regelen.
Als de taxatie lager is zal je het verlies moeten delen. Is de taxatie hoger zal je de winst moeten delen.
Uhhmmm delen. Tenzij je haar kan overtuigen waarom dat niet te doen.quote:Op zondag 19 juni 2011 21:31 schreef Gallorini het volgende:
[..]
Huis gekocht voor 214,5k Hypotheek afgesloten voor 234k (incl kk). Verwacht dat het huis getaxeerd gaat worden op 220k (nieuwe vloeren, stucwerk, nieuw toilet, alles geverfd)
Die 14k verschil tussen woningwaarde en hypotheek, wat gebeurt daar dan mee?
daarvan zul jij 7k moeten ophoesten.quote:Op zondag 19 juni 2011 21:31 schreef Gallorini het volgende:
[..]
Huis gekocht voor 214,5k Hypotheek afgesloten voor 234k (incl kk). Verwacht dat het huis getaxeerd gaat worden op 220k (nieuwe vloeren, stucwerk, nieuw toilet, alles geverfd)
Dat zal betaald moeten worden.quote:Op zondag 19 juni 2011 21:31 schreef Gallorini het volgende:
en terecht...quote:Op zondag 19 juni 2011 21:37 schreef Godtje het volgende:
Aangezien ik net heb gelezen in het andere topic hoe jullie uit elkaar zijn gegaan zou ik persoonlijk op weinig medewerking rekenen.
Ik houd me ook netjes. We zijn gewoon on speaking terms hoor. Wil alles netjes afhandelen voor zover dat gaat. Verwacht ook geen cd van jou, cd van mij problemen oid. Ben alleen benieuwd hoeveel deze "fout" me gaat kosten.quote:Op zondag 19 juni 2011 21:37 schreef Godtje het volgende:
Aangezien ik net heb gelezen in het andere topic hoe jullie uit elkaar zijn gegaan zou ik persoonlijk op weinig medewerking rekenen.
Dus het verlies betalen. Ik zou het van beide kanten een beetje netjes proberen te houden en slikken waar nodig. Anders kan het nog vervelend worden met taxaties over en weer en elke cd op waarde gaan bepalen.
Afgaand op jouw berekening rond de ¤7.000. En dan is nog maar de vraag of je wel ¤220.000 voor je huis gaat krijgenquote:Op zondag 19 juni 2011 21:49 schreef Gallorini het volgende:
Ik houd me ook netjes. We zijn gewoon on speaking terms hoor. Wil alles netjes afhandelen voor zover dat gaat. Verwacht ook geen cd van jou, cd van mij problemen oid. Ben alleen benieuwd hoeveel deze "fout" me gaat kosten.
Hij heeft het er zelf naar gemaakt, succes wil ik hem wel wensen.quote:
En waar is dat voor nodig? Doe ex blijft er toch wonen dus het probleem van die ex?quote:Op zondag 19 juni 2011 21:52 schreef Locusta het volgende:
[..]
Afgaand op jouw berekening rond de ¤7.000. En dan is nog maar de vraag of je wel ¤220.000 voor je huis gaat krijgen
Ze kan ook nu verkopen.quote:Op zondag 19 juni 2011 21:57 schreef Chinless het volgende:
[..]
En waar is dat voor nodig? Doe ex blijft er toch wonen dus het probleem van die ex?
Die taxatie is een speculatie nu maar die zakt echt niet als het pas 1 jaar gekocht is en verder alleen verbeterd is.
Na een jaar? Ik gok van niet.quote:Op maandag 20 juni 2011 22:29 schreef florisje het volgende:
je krijgt waarschijnlijk wel nog wat geld terug van je hypotheek, misschien een paar duizend euro. ze kunnen dat vrij snel voor je uitrekenen.
Kosten koper ben je sowieso kwijt, aflossing zal wel nhil zijn, hoezo geld terug?quote:Op maandag 20 juni 2011 22:29 schreef florisje het volgende:
je krijgt waarschijnlijk wel nog wat geld terug van je hypotheek, misschien een paar duizend euro. ze kunnen dat vrij snel voor je uitrekenen.
quote:Op zondag 19 juni 2011 21:57 schreef Chinless het volgende:
En waar is dat voor nodig? Doe ex blijft er toch wonen dus het probleem van die ex?
Die taxatie is een speculatie nu maar die zakt echt niet als het pas 1 jaar gekocht is en verder alleen verbeterd is.
Dit dus.quote:Op zondag 19 juni 2011 22:02 schreef Godtje het volgende:
[...]
De aankopende partij doet er in deze niet toe. Je hebt een verkopende aktie. Als je daar verlies op maakt zal je dat verlies moeten delen.
[...]
Dus als ik het goed begrijp.. Zij koopt het huis getaxeerd op bv. 220k Verschil met hypotheek is dan 14k. Dan ben ik haar 7k verschuldigd?quote:Op maandag 20 juni 2011 22:34 schreef Serinde het volgende:
[..]
Na een jaar? Ik gok van niet.
Verder: wat Godtje zegt: als zij in het huis wil blijven wonen, neemt ze de hypotheek en de woning over en daarmee dus eigenlijk ook jouw deel van de restschuld die zou zijn ontstaan bij verkoop aan een derde. Dat zul je aan haar moeten vergoeden.
ligt natuurlijk aan je hypotheekvorm maar 100% aflossingsvrij kan volgens mij al een tijdje niet meer. dus er is ergens waarde opgebouwd.quote:Op maandag 20 juni 2011 22:34 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Kosten koper ben je sowieso kwijt, aflossing zal wel nhil zijn, hoezo geld terug?
Dat heb je goed begrepen.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 01:33 schreef Gallorini het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp.. Zij koopt het huis getaxeerd op bv. 220k Verschil met hypotheek is dan 14k. Dan ben ik haar 7k verschuldigd?
Verkopen we het huis aan een ander voor bv. 220k ga ik die 7k aan de bank waar mijn hypotheek loopt betalen?
Ja.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 01:33 schreef Gallorini het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp.. Zij koopt het huis getaxeerd op bv. 220k Verschil met hypotheek is dan 14k. Dan ben ik haar 7k verschuldigd?
Verkopen we het huis aan een ander voor bv. 220k ga ik die 7k aan de bank waar mijn hypotheek loopt betalen?
Hij heeft een jaar geleden gekocht en de kosten koper meegefinancieerd... Er is geen overwaarde, er is onderwaarde...quote:Op dinsdag 21 juni 2011 09:01 schreef jbazelmans het volgende:
Volgens mij wordt het hier allemaal verkeerd voorgesteld.
Wanneer de woning in waarde is gestegen, en zij koopt jou uit, dan moet zij jou 50% van de meerwaarde gaan betalen. En natuurlijk nog 50% van de waarde van de inboedel die in het huid blijft staan.
quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:08 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Hij heeft een jaar geleden gekocht en de kosten koper meegefinancieerd... Er is geen overwaarde, er is onderwaarde...
Overigens is TS harder de sjaak dan hij denkt. Hij heeft het huis een jaar geleden gekocht voor 214 k en denkt dat het huis na een keer schilderen, het leggen van een laminaatvloertje en het installeren van een nieuwe wc pot nu wel even op 220 k getaxeerd wordt.
Dream on.. De markt is in het afgelopen jaar verslechterd en een vloertje en een likje verf doen daar niets aan af. Hij mag blij zijn als het huis nog wordt getaxeerd op 204 k.
Hij gaf eerder al aan dat ze een hypo van 234 k hebben. Dan blijft er een gat van 30.000 euro over en mag TS vrolijk 15.000 euro overmaken.
Dat of het huis op de vrije markt gooien en vervolgens het verlies delen maar daar krijgt hij het huis ook niet voor 220 k verkocht. Bovendien heeft zijn ex waarschijnlijk helemaal geen haast met verkopen, die vindt het allemaal wel best aangezien TS nu lekker elke maand een groot deel van haar woonlasten betaalt. Lekker hoor... Wel heeft ze baat bij een zo laag mogelijke taxatie en het laten uitkopen door vriendlief. Zij weet haar maandlasten en kan ze ophoesten en met een beetje geluk krijgt ze van haar ex 15.000 euro als bonus overgemaakt!![]()
En wat nog mooier is... Als ts die 15 k niet overmaakt maar gaat zagen dan mag hij volgend jaar in plaats van 15 wel 25 k overmaken. Het huis zakt namelijk nog steeds in waarde! haha, wat een feest!![]()
Samenvatting:
TS is de sjaak en zijn ex zit er prachtig bij
Jepquote:Op dinsdag 21 juni 2011 01:33 schreef Gallorini het volgende:
[..]
Dat is hetzelfdequote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:08 schreef Allantois het volgende:
[..]
![]()
Als ik zijn vriendin was zou ik de hypotheek niet overnemen/laten overschrijven, maar het huis verkopen aan haarzelf.
treurig maar waar !!quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:08 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Hij heeft een jaar geleden gekocht en de kosten koper meegefinancieerd... Er is geen overwaarde, er is onderwaarde...
Overigens is TS harder de sjaak dan hij denkt. Hij heeft het huis een jaar geleden gekocht voor 214 k en denkt dat het huis na een keer schilderen, het leggen van een laminaatvloertje en het installeren van een nieuwe wc pot nu wel even op 220 k getaxeerd wordt.
Dream on.. De markt is in het afgelopen jaar verslechterd en een vloertje en een likje verf doen daar niets aan af. Hij mag blij zijn als het huis nog wordt getaxeerd op 204 k.
Hij gaf eerder al aan dat ze een hypo van 234 k hebben. Dan blijft er een gat van 30.000 euro over en mag TS vrolijk 15.000 euro overmaken.
Dat of het huis op de vrije markt gooien en vervolgens het verlies delen maar daar krijgt hij het huis ook niet voor 220 k verkocht. Bovendien heeft zijn ex waarschijnlijk helemaal geen haast met verkopen, die vindt het allemaal wel best aangezien TS nu lekker elke maand een groot deel van haar woonlasten betaalt. Lekker hoor... Wel heeft ze baat bij een zo laag mogelijke taxatie en het laten uitkopen door vriendlief. Zij weet haar maandlasten en kan ze ophoesten en met een beetje geluk krijgt ze van haar ex 15.000 euro als bonus overgemaakt!![]()
En wat nog mooier is... Als ts die 15 k niet overmaakt maar gaat zagen dan mag hij volgend jaar in plaats van 15 wel 25 k overmaken. Het huis zakt namelijk nog steeds in waarde! haha, wat een feest!![]()
Samenvatting:
TS is de sjaak en zijn ex zit er prachtig bij
"Gewoon" een ontslag hoofdelijke aansprakelijkheid regelen en je betaalt geen overdrachtsbelasting.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 13:43 schreef Munchkin het volgende:
Ik mis hier nog even de overdrachtsbelasting. Als het huis op naam van beiden staat, wordt de overdracht ter waarde van de helft van de taxatie met 6% belast. Nu zijn dat strikt genomen wel kosten voor de ex (Zij is deze belasting verschuldigd), maar ik weet niet of de TS hier gevrijwaard van blijft, het is ten slotte een resultaat van de boedelscheiding.
Die vind ik wel interessant. Zelfs al staat de moeder garant, dat betekend niet dat ze ineens dezelfde lasten alleen kan dragen. Misschien trekt mams wel in en delen ze de kostenquote:Op dinsdag 21 juni 2011 14:07 schreef De_Rikster het volgende:
Verder zou ik je ex even laten uitzoeken of ze wel die hypotheek kan krijgen als haar moeder garant staat want ik vermoed dat die vlieger niet opgaat.
Hoe lager de taxatie, hoe groter het 'verlies'. TS is juist gebaat bij een hoge taxatie!quote:Op dinsdag 21 juni 2011 13:43 schreef Hilzillah het volgende:
Oei... Ik hoop dat TS zonder al te veel kleerscheuren uit deze situatie komt.
Ik zou zo veel mogelijk alles zelf regelen om het zo veel mogelijk jouw kant op te laten buigen.
Met taxatie mannen valt vaak nog wel wat te regelen (Als in iets lager laten taxeren dan waarde)
Ook eerder in soortgelijke situatie gezeten... Mijn huis blijft nu dan ook mijn huis met MIJN hypotheek
Afgezien van een eventueel aflossingsdeel mag ik aannemen dat ze zelf de rest betaald,aangezien zij er woont?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 20:33 schreef PierreBetfair het volgende:
Hoe heb je de hypotheekbetaling nu verdeeld. Je vriendin woont er en jij niet meer. Zij zal dan momenteel toch het overgrote deel van de maandelijkse kosten op zich nemen denk ik?
Hoezo? Waarom zou hij mee betalen aan het aflossingsvrije deel als hij er niet woont?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 20:43 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Afgezien van een eventueel aflossingsdeel mag ik aannemen dat ze zelf de rest betaald,aangezien zij er woont?
En zo niet,is het wel zo eerlijk om dat mee te nemen in de berekening van een eventuele onderwaarde verdeling.
Welk verschil tussen aflossingsdeel en aflossingvrijdeel begrijp je niet?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 20:56 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Hoezo? Waarom zou hij mee betalen aan het aflossingsvrije deel als hij er niet woont?
En waarom zou je rekening houden met het aflossingsvrije deel bij de verdeling van de onderwaarde? MIsschien mis ik iets, maar ik vat je standpunt niet
Alles wat hij nu nog betaalt is imo goodwill ten opzichte van zn ex.
Op welke manier wil je dat verrekenen dan? ten gunste van wie? Ik snap er geen reet van?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 21:20 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Welk verschil tussen aflossingsdeel en aflossingvrijdeel begrijp je niet?
Dat blijkt wel.quote:
Die moet je dus wel meerekenen.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 20:56 schreef PierreBetfair het volgende:
Hoezo? Waarom zou hij mee betalen aan het aflossingsvrije deel als hij er niet woont?
Huh?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 21:47 schreef PierreBetfair het volgende:
He wat?
Juist andersom. Het deel dat NIET aflossingsvrij is hebben ze beiden 1 jaar aan aflossing betaald.
Wat is dat nou voor gekheid, de hypotheek is dus door die aflossing per saldo al lager geworden.quote:Opgebouwde aflossing moet dus gedeeld worden door 2
quote:en dan deel in mindering brengen op het afkoopbedrag (onderwaarde gedeeld door 2)
Niet? Lijkt mij wel zo eerlijk dat degene die in dat huis woont, het deel wat dat tijdvak betreft voor zijn rekening neemt.quote:Over het aflossingsvrije deel valt helemaal niks te verrekenen.
quote:Op dinsdag 21 juni 2011 20:56 schreef PierreBetfair het volgende:
Jawel hoor. Pierre is alleen wat in de war met aflossingsdeel en aflossingsvrij deel. Komt vanzelf goed.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:00 schreef Lienekien het volgende:
Beginnen jullie nou es allebei opnieuw want er is echt geen touw aan vast te knopen.
Nou nee, want ik vind jou ook enorm vaag, met je wel meerekenen en niet meerekenen.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:01 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Jawel hoor. Pierre is alleen wat in de war met aflossingsdeel en aflossingsvrij deel. Komt vanzelf goed.
En waarom zou hij nog meebetalen aan het aflossingsdeel als hij er niet meer woont?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 20:43 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Afgezien van een eventueel aflossingsdeel mag ik aannemen dat ze zelf de rest betaald,aangezien zij er woont?
En zo niet,is het wel zo eerlijk om dat mee te nemen in de berekening van een eventuele onderwaarde verdeling.
Nee jijquote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:01 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Jawel hoor. Pierre is alleen wat in de war met aflossingsdeel en aflossingsvrij deel. Komt vanzelf goed.
Omdat door aflossen de schuld minder wordt? De schuld die uiteindelijk door 2 gedeeld hoort te worden? Is toch logisch dat je daar dan ook de helft van betaald?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:04 schreef Lienekien het volgende:
En waarom zou hij nog meebetalen aan het aflossingsdeel als hij er niet meer woont?
Je gaat toch gewoon rekenen vanaf dat hij uit het huis vertrokken is en zij alle hypotheeklasten heeft overgenomen?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:07 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Omdat door aflossen de schuld minder wordt? De schuld die uiteindelijk door 2 gedeeld hoort te worden? Is toch logisch dat je daar dan ook de helft van betaald?
Juist is dat gaat dus over het NIET aflossingsvrije deelquote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:07 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Omdat door aflossen de schuld minder wordt? De schuld die uiteindelijk door 2 gedeeld hoort te worden? Is toch logisch dat je daar dan ook de helft van betaald?
Maar dat zegt hij ook. Het niet aflossingsvrije deel is dus het aflossingsdeel.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:08 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Juist is dat gaat dus over het NIET aflossingsvrije deel![]()
Zeg nou gewoon dat je je vergist hebt, dan zijn we hier ook weer klaar.
Ja, maar dat zegt hij dus niet.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:09 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar dat zegt hij ook. Het niet aflossingsvrije deel is dus het aflossingsdeel.
quote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:05 schreef PierreBetfair het volgende:
Nee jijJij beweert dat er over het NIET aflossingsvrije deel geen aflossing is betaald.
Joh...quote:Daar is juist wel aflossing over betaald,
Dat hoef je niet te verdelen,dat is in mindering gebracht op je openstaande hypotheek...quote:dat geld wat is afgelost moet je verdelen.
Lijktmij wel zo eerlijk dat degene die erin woont ook de rentelasten betaald,toch?quote:Jij blijft maar zeggen dat juist over het aflossingsvrije deel een verrekening moet plaatsvinden. Dat slaat nergens op.
quote:Op dinsdag 21 juni 2011 20:56 schreef PierreBetfair het volgende:
Jawel. Waar zegt hij iets anders, dan?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:11 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Ja, maar dat zegt hij dus niet.
Droeftoeter:quote:
quote:Op dinsdag 21 juni 2011 21:56 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Huh?
Het NIET aflossingvrije deel? Je bedoelt dus net als ik het deel wat aan aflossing wordt betaald, maar je komt wat rot uit je woorden?
Het aflossingsvrije deel is weer wat anders dan de rentelasten.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:11 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
[..]
Lijktmij wel zo eerlijk dat degene die erin woont ook de rentelasten betaald,toch?
[..]
Misschien dat het hierdoor komt?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 20:43 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:12 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Jawel. Waar zegt hij iets anders, dan?
quote:Op dinsdag 21 juni 2011 21:38 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Dat blijkt wel.
Het deel wat aan aflossing wordt betaald verminderd dus de gezamelijke hypotheek. Dat moet je dus niet meerekenen.
Maar het aflossingvrije deel wel, zoals je overigens zelf al aangaf
Die moet je dus wel meerekenen.
Capice?
Ja, daar raak ik het spoor bijster over wat hij nou bedoelt met wel meerekenen en niet meerekenen.quote:
Wat zou er dan anders moeten staan dan 'afgezien'?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:14 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Misschien dat het hierdoor komt?
Ik begrijp hem wel hoor.
Hij gaat het ons vast uitleggen.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:15 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, daar raak ik het spoor bijster over wat hij nou bedoelt met wel meerekenen en niet meerekenen.
Hier komt die volgens mijn analyse.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:15 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat zou er dan anders moeten staan dan 'afgezien'?
dus het aflossingsvrijdeelquote:Op dinsdag 21 juni 2011 20:43 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Afgezien van een eventueel aflossingsdeel
"de rest" is hier dan het aflossingsdeel.quote:mag ik aannemen dat ze zelf de rest betaald,aangezien zij er woont?
Bedoelt die dan niet het aflossingsdeel, oftewel het aflossingsvrijdeel..(?)quote:En zo niet,
En hier gaat het dan mis, wat wordt er verrekend?quote:is het wel zo eerlijk om dat mee te nemen in de berekening van een eventuele onderwaarde verdeling.
Wat valt er nog uit te leggen?quote:
Er wordt niks afgelost. Het hele topic gaat erover wat TS aan zn ex moet betalen wanneer zn ex er blijft wonen. Dan moet er dus e.e.a. verrekend worden.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:20 schreef Terrorizer het volgende:
Wat valt er überhaupt te verrekenen eigenlijk?![]()
Hypotheek is dan gewoon verlaagd bij aflossing.
quote:
quote:Op dinsdag 21 juni 2011 20:43 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Afgezien van een eventueel aflossingsdeel
NEE, het aflossingsdeel<> het aflossingsvrije deel!!!quote:
Ik zou toch echt 50% van de opgebouwde aflossing terug eisen als mn ex er blijft zitten.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:42 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Daarbuiten hoef je als expartners niet te verrekenen wat alis afgelost,want dat zit op dat moment in je openstaande schuld verwerkt. (Ik begrijp werkelijk niet wat jij daar niet aan begrijpt)
Wel als je nou van alles uit de context haalt en onder elkaar zet.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:45 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
[..]
[..]
NEE, het aflossingsdeel<> het aflossingsvrije deel!!!
Is het woordje 'vrij' nu echt zo moeilijk te begrijpen
En hierboven betaalt de vertrokken partner nog wél mee aan het aflossingsvrije deel, maar eerder zei je wat anders:quote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:42 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Wat valt er nog uit te leggen?
Om te beginnen gaf ik je met mijn eerste post in dit topic gelijk, maar verwar jij aflossingsvrij met aflossing...
Daarbuiten hoef je als expartners niet te verrekenen wat alis afgelost,want dat zit op dat moment in je openstaande schuld verwerkt. (Ik begrijp werkelijk niet wat jij daar niet aan begrijpt)
En daarbovenop stel ik dat het wel zo eerlijk is dat het deel wat dus aflossingsvrij is (en waar dus de uit huis gegane partner, zonder er profijt van te hebben, aan meebetaald) dient te worden verrekend met een eventuele onderwaarde.
Hoe simpel wil je het hebben voor je het begrijpt?
quote:Op dinsdag 21 juni 2011 20:43 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ah, dus de hypotheek was bv. 300K, 50K afgelost, resteert 250Kquote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:48 schreef PierreBetfair het volgende:
Ik zou toch echt 50% van de opgebouwde aflossing terug eisen als mn ex er blijft zitten.
Nee, ik ga ervan uit dat ze vanaf het begin het aflossingsdeel en het aflossingvrije deel hebben gescheiden:quote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:49 schreef Lienekien het volgende:
En hierboven betaalt de vertrokken partner nog wél mee aan het aflossingsvrije deel, maar eerder zei je wat anders:
(Dat laatse dus voor als ze nog steeds 50-50 doen)quote:Op dinsdag 21 juni 2011 20:43 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
quote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:55 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nee, ik ga ervan uit dat ze vanaf het begin het aflossingsdeel en het aflossingvrije deel hebben gescheiden:
[..]
Wat staat daar dan? Dat is toch meebetalen aan het aflossingsvrije deel ná vertrek?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:42 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Wat valt er nog uit te leggen?
Om te beginnen gaf ik je met mijn eerste post in dit topic gelijk, maar verwar jij aflossingsvrij met aflossing...
En daarbovenop stel ik dat het wel zo eerlijk is dat het deel wat dus aflossingsvrij is (en waar dus de uit huis gegane partner, zonder er profijt van te hebben, aan meebetaald) dient te worden verrekend met een eventuele onderwaarde.
Hoe simpel wil je het hebben voor je het begrijpt?
Ja, en dat is toch niet terecht of wel? Dat moet dus verrekend worden met een eventuele onderwaarde.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:58 schreef Lienekien het volgende:
Wat staat daar dan? Dat is toch meebetalen aan het aflossingsvrije deel ná vertrek?
Zeg jij er nou eens iets van.... Ik word een beetje moedeloos...quote:
? Zij woont er toch? Alsze daadwerkelijk bij haar ouders gaat wonen veranderd het verhaal natuurlijk, maar dan kan ook de woning gelijk de verkoop in.Nu gaat de woning in het geheel niet de verkoop in.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 23:09 schreef Bayswater het volgende:
Hebben ze een probleem als zij haarzelf ook inschrijft bij haar ouders, wordt er volgens jou redenering niets meer betaald.
Convenant? Da's toch bij scheiding? Ze zijn niet getrouwd.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 23:09 schreef Bayswater het volgende:
Hebben ze een probleem als zij haarzelf ook inschrijft bij haar ouders, wordt er volgens jou redenering niets meer betaald. Begindatum komt in het Convenant, vanaf dat moment betaalt zij volledig de hypotheek. Kortom, zolang er niets geregeld is mag hij gewoon meebetalen aan de hypotheek en niets aftrekken van de onderwaarde.
Het is pas 23:19....quote:Op dinsdag 21 juni 2011 23:18 schreef Bayswater het volgende:
Dan moeten ze het zelf maar uitzoeken en ga ik naar mijn nest.
maar die 50k is meestal niet afgelost, er is gespaard om dat op het einde van de looptijd af te lossen. dus die waarde (minus natuurlijk de belachelijke beheerkosten) krijg je nog terug.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:51 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ah, dus de hypotheek was bv. 300K, 50K afgelost, resteert 250K
Huis wordt getaxeerd op 220K,dus 30K minder dan de hypotheek = 15K per persoon bijleggen.
Maar jij zou dan ook nog even de helft van de 50K aflossing terug eisen waardoor je per saldo nog 10K krijgt.?
Probeer het zou ik zeggen...
Dus die 50K is niet afgelost, maar je krijgt hem toch? Zoietsquote:Op dinsdag 21 juni 2011 23:25 schreef florisje het volgende:
maar die 50k is meestal niet afgelost, er is gespaard om dat op het einde van de looptijd af te lossen. dus die waarde (minus natuurlijk de belachelijke beheerkosten) krijg je nog terug.
volgens mij werkt het meestal zo bij een spaarhypotheek. dit allemaal om de hypotheekrenteaftrek zo groot mogelijk te maken.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 23:26 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dus die 50K is niet afgelost, maar je krijgt hem toch? Zoiets
Als er 50K is afgelost, dan is er 50 K afgelost. Of die 50K over 20 jaar 300.000 waard is doet niet terzake natuurlijk...quote:Op dinsdag 21 juni 2011 23:27 schreef florisje het volgende:
[..]
volgens mij werkt het meestal zo bij een spaarhypotheek. dit allemaal om de hypotheekrenteaftrek zo groot mogelijk te maken.
klopt, als het echt is afgelost wel, maar volgens mij doen vrijwel alle starters een deel aflossingsvrij en een deel spaarhypotheek.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 23:31 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Als er 50K is afgelost, dan is er 50 K afgelost. Of die 50K over 20 jaar 300.000 waard is doet niet terzake natuurlijk...
Ja, en? Als er dan 2K is ingelegd, wat op een bepaald moment gegroeid is tot 3K,dan reken je toch met 3K? En niet met de 11K die die 3K moet gaan worden?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 23:42 schreef florisje het volgende:
klopt, als het echt is afgelost wel, maar volgens mij doen vrijwel alle starters een deel aflossingsvrij en een deel spaarhypotheek.
Dit is precies wat ik heel de tijd zeg, ik reken alleen eerst het verlies uit 300K - 220K = 80Kquote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:51 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ah, dus de hypotheek was bv. 300K, 50K afgelost, resteert 250K
Huis wordt getaxeerd op 220K,dus 30K minder dan de hypotheek = 15K per persoon bijleggen.
Maar jij zou dan ook nog even de helft van de 50K aflossing terug eisen waardoor je per saldo nog 10K krijgt.?
Probeer het zou ik zeggen...
Droeftoeter....quote:Op dinsdag 21 juni 2011 23:50 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Dit is precies wat ik heel de tijd zeg, ik reken alleen eerst het verlies uit 300K - 220K = 80K
daar betaal je alletwee 40K over.
Daarna eis het het spaardeel van 50K voor 50% terug, dus 25K.
Je betaalt dan dus 40K - 25K = 15K aan je ex.
Ondanks je warrige verhaal blijken we het toch eens te zijn.
Dan rest mij nog te zeggen, excuses dat ik je verhaal niet begreep zoals jij het bedoelde. Ik vond het behoorlijk wazig maar je had je warrige brains leiden uiteindelijk toch naar het juiste.
Eind goed al goed
Zeg bal gehakt, ik bied excuses aan omdat we het uiteindelijk eens blijken te zijn ondanks je stortvloed aan wartaal. Laat dat even duidelijk zijn.quote:Op woensdag 22 juni 2011 00:16 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Droeftoeter....
Je zit al vanaf mijn eerste post op het verkeerde spoor en JIJ verwart het aflossingsdeel met het aflossingsvrijedeel...
Geeft niets, kan gebeuren, maar doe dan niet heel kinderachtig alsof dat mijn fout is. Dat siert je niet.
Je excuses zijn evengoed geaccepteerd. Dat dan weer wel.
Ehrm... Ja, dus dat... Was even in de war..quote:Op dinsdag 21 juni 2011 18:57 schreef Serinde het volgende:
[..]
Hoe lager de taxatie, hoe groter het 'verlies'. TS is juist gebaat bij een hoge taxatie!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |