Nee maar ik vind dat niet-gelovigen altijd wat snel zijn in het oordelen over dergelijke regels, alsof het allemaal nonsens is.quote:Op zondag 19 juni 2011 19:04 schreef eriksd het volgende:
[..]
En regels zijn zalig indien ze een religieus karakter hebben?
Zoiets verbieden, is een belemmering.quote:
Net als het verbod op de handel in cocaïne, om maar eens wat te noemen?quote:Op zondag 19 juni 2011 19:08 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Zoiets verbieden, is een belemmering.
Net zoals de waarde van de regels voor dierenwelzijn.quote:Op zondag 19 juni 2011 19:06 schreef waht het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, en gelovigen ook. Neemt niet weg dat de waarde van die regels door velen wordt geaccepteerd.
Drugs zijn iets anders dan vleesquote:Op zondag 19 juni 2011 19:09 schreef remlof het volgende:
[..]
Net als het verbod op de handel in cocaïne, om maar eens wat te noemen?
Och...... 8 dagen vakantie als je pech hebt vertrek je in de middag naar je bestemming en kom je 9 uur later verrot op je vakantiebestemming, dat zijn al twee verloren dagen. De terugreis gaat meestal in de ochtend waardoor je 3 dagen "vakantie" dagen kwijt bent. Heb je toch zeker een midweekje kunnen genieten.quote:Op zondag 19 juni 2011 19:05 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ga even zitten Bet. Zit je? Komt hij.
Er is zoiets als een vliegtuig.
Mja, dan is religieus slachten waarschijnlijk het laatste waar wij als westerlingen moeten beginnen.quote:Op zondag 19 juni 2011 19:09 schreef du_ke het volgende:
[..]
Net zoals de waarde van de regels voor dierenwelzijn.
Ok, het is ook verboden om in vlees van bedreigde diersoorten te handelen, is dat dan ook een economische belemmering?quote:
En dit natuurlijk. Als wij het verbieden verplaatst het zich gewoon. Er is niks opgelost.quote:Op zondag 19 juni 2011 19:04 schreef Nautilus. het volgende:
Maar als een verbod niets aan de situatie verandert, dan vind ik een verbod niet nodig.
Ja, God is nonsens. Dat het bestaan van religies een feit is wil nog niet zeggen dat dat per definitie tot acceptatie moet leiden.quote:Op zondag 19 juni 2011 19:08 schreef waht het volgende:
[..]
Nee maar ik vind dat niet-gelovigen altijd wat snel zijn in het oordelen over dergelijke regels, alsof het allemaal nonsens is.
quote:Op zondag 19 juni 2011 19:12 schreef KoosVogels het volgende:
Ritueel slachten. Echt zo'n onderwerp dat mij werkelijk geen ene reet kan schelen.
Nee, want zij zijn bedreigd, de koe is voor zover ik weet niet bedreigd.quote:Op zondag 19 juni 2011 19:12 schreef remlof het volgende:
[..]
Ok, het is ook verboden om in vlees bedreigde diersoorten te handelen, is dat dan ook een economische belemmering?
Dat weet ik niet, het is van de vele punten. Niet per definitie belangrijker of onbelangrijker dan pakweg het transport of de fok.quote:Op zondag 19 juni 2011 19:11 schreef waht het volgende:
[..]
Mja, dan is religieus slachten waarschijnlijk het laatste waar wij als westerlingen moeten beginnen.
Tsjah. Zeker de bestemming van VS is een duur geintje, ik vind het wel oke.quote:Op zondag 19 juni 2011 19:10 schreef betyar het volgende:
[..]
Och...... 8 dagen vakantie als je pech hebt vertrek je in de middag naar je bestemming en kom je 9 uur later verrot op je vakantiebestemming, dat zijn al twee verloren dagen. De terugreis gaat meestal in de ochtend waardoor je 3 dagen "vakantie" dagen kwijt bent. Heb je toch zeker een midweekje kunnen genieten.
quote:Op zondag 19 juni 2011 19:12 schreef KoosVogels het volgende:
Ritueel slachten. Echt zo'n onderwerp dat mij werkelijk geen ene reet kan schelen.
Nee, maar daarom mogen we er nog wel met respect mee omgaan en het lijden zoveel mogelijk beperken.quote:Op zondag 19 juni 2011 19:12 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Nee, want zij zijn bedreigd, de koe is voor zover ik weet niet bedreigd.
Wat jij en ik vinden maakt niets uit voor wat miljarden gelovigen vinden.quote:Op zondag 19 juni 2011 19:12 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ja, God is nonsens. Dat het bestaan van religies een feit is wil nog niet zeggen dat dat per definitie tot acceptatie moet leiden.
Ik ga dan ook niet naar een Landall Greenparks zeikzooi en vlieg business class.quote:Op zondag 19 juni 2011 19:10 schreef betyar het volgende:
[..]
Och...... 8 dagen vakantie als je pech hebt vertrek je in de middag naar je bestemming en kom je 9 uur later verrot op je vakantiebestemming, dat zijn al twee verloren dagen. De terugreis gaat meestal in de ochtend waardoor je 3 dagen "vakantie" dagen kwijt bent. Heb je toch zeker een midweekje kunnen genieten.
Dat doe je ook met ritueel slachten, ofja, dat is niet zeker, maar dan moet je elke slachtmethode afschaffen.quote:Op zondag 19 juni 2011 19:13 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, maar daarom mogen we er nog wel met respect mee omgaan en het lijden zoveel mogelijk beperken.
Slechts speculatie.quote:Op zondag 19 juni 2011 19:14 schreef remlof het volgende:
Het "grappige" is dat als alleen islamieten ritueel zouden slachten dat verbod er al lang zou zijn
Nee, en eerlijk gezegd maakt mij dat ook niet zoveel uit. We hebben een discussie over wat de wetgever wel en niet moet doen, en over dat proces geef ik mijn mening. Dat religieuze mensen daar aanstoot aan nemen zal mij worst wezen. Wat mij betreft krijgt vrijheid van godsdienst een wat minder prominente rol in de politieke besluitvorming.quote:Op zondag 19 juni 2011 19:13 schreef waht het volgende:
[..]
Wat jij en ik vinden maakt niets uit voor wat miljarden gelovigen vinden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |