Niveau te hoog? Ja, qua talen is het niveau te hoog. Ik ben een regelrechte ramp als het gaat om talen. Het is een wonder dat ik in de talen op dit moment geen onvoldoende sta. Laten er nou precies 2 talen in de kernvakken zitten, Engels en Nederlands.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 18:21 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ja, dat is allemaal leuk en aardig, maar hier kan de regering echt niks aan doen. Misschien is het niveau te hoog voor je? Bijles genomen?
Ik vind het niet netjes de regering de schuld te geven, ze hebben in deze gewoon gelijk.
Neemt niet weg dat 't kut is, voor je.
Ik wil niet arrogant doen, maar wat een lage cijfersquote:Op vrijdag 17 juni 2011 18:32 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Niveau te hoog? Ja, qua talen is het niveau te hoog. Ik ben een regelrechte ramp als het gaat om talen. Het is een wonder dat ik in de talen op dit moment geen onvoldoende sta. Laten er nou precies 2 talen in de kernvakken zitten, Engels en Nederlands.
Ik wil niet arrogant doen, maar ik heb maatschappijleer afgesloten met een 7,8. Ik heb godsdienst afgesloten met een 8,3. Voor geschiedenis en economie sta ik op dit moment een 7,2. Aardrijkskunde noteert op het moment een 6,9. KCV heeft een gemiddelde van 8,0 (waar een 7,0 en een 8,8 nog niet in meegerekend zijn). M&O (Management en Organisatie) heeft een 7,1.
Enkel de talen (latijn: 6,2; engels: 6,1; nederlands: 5,9) en de techniek vakken (Algemene NatuurWetenschappen: 6,1; Wiskunde B: 6,3) hebben een gemiddelde van rond de 6. Ja, misschien had ik Wiskunde A moeten kiezen, maar ik heb het afgesloten met een voldoende, dus waarom geen wiskunde B? Ik ben geen technisch wonder, vandaar ANW. Talen kan ik dus ook niet. Maar de rest, met name mijn profielvakken, hebben een gemiddelde rond de 7 (afgezien van wiskunde B dan) en dan stellen dat ik niet op niveau zit? Als ik naar een niveau lager zou gaan, dan zit ik op een verkeerd niveau... Enkel door mijn tekortkomingen wat betreft taal, zou ik misschien moeten blijven zitten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
Wederom, allemaal leuk en aardig. Maar dat verandert niks aan de situatie. En ik kan jouw cijferlijst niet zien hequote:Op vrijdag 17 juni 2011 18:32 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Niveau te hoog? Ja, qua talen is het niveau te hoog. Ik ben een regelrechte ramp als het gaat om talen. Het is een wonder dat ik in de talen op dit moment geen onvoldoende sta. Laten er nou precies 2 talen in de kernvakken zitten, Engels en Nederlands.
Ik wil niet arrogant doen, maar ik heb maatschappijleer afgesloten met een 7,8. Ik heb godsdienst afgesloten met een 8,3. Voor geschiedenis en economie sta ik op dit moment een 7,2. Aardrijkskunde noteert op het moment een 6,9. KCV heeft een gemiddelde van 8,0 (waar een 7,0 en een 8,8 nog niet in meegerekend zijn). M&O (Management en Organisatie) heeft een 7,1.
Enkel de talen (latijn: 6,2; engels: 6,1; nederlands: 5,9) en de techniek vakken (Algemene NatuurWetenschappen: 6,1; Wiskunde B: 6,3) hebben een gemiddelde van rond de 6. Ja, misschien had ik Wiskunde A moeten kiezen, maar ik heb het afgesloten met een voldoende, dus waarom geen wiskunde B? Ik ben geen technisch wonder, vandaar ANW. Talen kan ik dus ook niet. Maar de rest, met name mijn profielvakken, hebben een gemiddelde rond de 7 (afgezien van wiskunde B dan) en dan stellen dat ik niet op niveau zit? Als ik naar een niveau lager zou gaan, dan zit ik op een verkeerd niveau... Enkel door mijn tekortkomingen wat betreft taal, zou ik misschien moeten blijven zitten.
Hoe kan een middelbare scholier, die het hele jaar al op overgaan staat, het hele jaar nog geen enkel rapport heeft afgesloten met een onvoldoende, anticiperen op het feit dat er misschien een laatste toets verantwoordelijk zou kunnen zijn voor het staan van een onvoldoende op het rapport. Oké, dan is het geen één toets, maar dan is het alsnog maar één vak. Bovendien kan ik nu niet meer zorgen dat ik hoger voor Wiskunde B haal, of dat ik hoger voor Engels haal en überhaupt kan ik er niet voor zorgen dat de toetsen van Nederland hoger uitvallen. Van een middelbare scholier moet je niet verwachten dat deze al meteen bij het begin denkt 'hmm, mijn laatste toets nederlands zou wel eens doorslaggevend kunnen zijn'. Een middelbare scholier ziet zijn rapport en denkt 'ha, geen onvoldoendes, dooor!'. Misschien spreek ik nu voor mezelf, maar dat is in ieder geval hoe ik denk.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 18:23 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dan hoor je dus blijkbaar niet op dat niveau. Nederlands, Engels en wiskunde zijn nou eenmaal vakken die de basis vormen voor alles. Ze vragen alleen maar over die vakken gemiddeld een 6, zoveel is dat niet. Kan je wat minder wiskunde, haal je maar wat hoger voor Nederlands, of andersom. Dus je wordt niet eens voor 1 vak afgewezen.
En het komt ook niet door deze ene toets, als je voor de rest hoger had gehaald was deze toets ook niet belangrijk geweest.
Whehe, pics van modderige Knetter en Carool!quote:Op vrijdag 17 juni 2011 18:37 schreef Knetterkrankjorum het volgende:
morgen retropop
baggeren in de modder en regen
uhm.. denk t nietquote:Op vrijdag 17 juni 2011 18:37 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Whehe, pics van modderige Knetter en Carool!
Dat is dus het hele punt, waarom zou ik? Ik heb elk rapport afgesloten met een voldoende... Kijk, nu kan ik bedenken 'oh, bijles voor Nederlands was misschien wel handig geweest', maar dan is het al te laat.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 18:36 schreef Samzz het volgende:
[..]
Wederom, allemaal leuk en aardig. Maar dat verandert niks aan de situatie. En ik kan jouw cijferlijst niet zien heEn die doet er ook niet toe. Arrogant klink je niet, zijn gemiddelde cijfers. Heel netjes, niet hoogstaand of zo
Heb je bijles genomen voor je talen?
Omdat ik een middelbare scholier ben en dat niet in eerste instantie wist, bovendien heb je voor mijn studie die ik wil gaan doen (econometrie) Wiskunde B nodig. Ze raden N&T aan, maar dat is nu eenmaal niet mijn sterkste kant. Daarom heb ik E&M gekozen met Wiskunde B.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 18:38 schreef Myraela het volgende:
Je hebt vooral een erg arrogante keuze genomen door wiskunde B te kiezen. Waarom zou je dat doen als je weet dat je wiskunde kan gebruiken als buffer voor je talen?
Nou, ik heb het dus niet.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 18:39 schreef Samzz het volgende:
Naatje, je wist dat die toets zou komen en als je kantjeboord een voldoende staat of een zesje staat, moet je juist zorgen dat je hard leert.
Dat verstand mag je van een middelbare scholier best verwachten.
ik ga wel zo weer rock draaienquote:Op vrijdag 17 juni 2011 18:40 schreef Knetterkrankjorum het volgende:
green wat een lekkere muziekjes
Ze zeiden in de 3e: Als je dit jaar een 8 staat, dan sta je het jaar daarop een 6. En zo geschiede.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 18:40 schreef ToT het volgende:
Wiskunde B is ook allejekes moeilij hoor, althans dat vind ik!
Eens met Knetterquote:Op vrijdag 17 juni 2011 18:40 schreef Knetterkrankjorum het volgende:
green wat een lekkere muziekjes
Waarom ben je in de derde blijven zitten?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 18:38 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Dat is dus het hele punt, waarom zou ik? Ik heb elk rapport afgesloten met een voldoende... Kijk, nu kan ik bedenken 'oh, bijles voor Nederlands was misschien wel handig geweest', maar dan is het al te laat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |