abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 16 juni 2011 @ 17:03:04 #1
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_98255433

Welkom in het grote Studeren en stage in het buitenland topic op Fok!

In dit topic kan je dus al je vragen kwijt en ervaringen delen met betrekking tot het studeren en/of stagelopen in het buitenland.

Waar moet je rekening mee houden
Voor alles geldt: begin er vroeg genoeg mee! Alles kost meer tijd dan je denkt

Studie
Hoe het aanmelden voor een studie in het buitenland gaat verschilt nogal per onderwijsinstelling. Meeste universiteiten/hogescholen hebben uitwisselingsprogramma's waarin je mee kan draaien.Daarnaast kan je gaan als "free mover". Dit betekent dat je zelf bepaald waar je heen gaat, maar dan moet je ook ALLES zelf regelen. Zelf contact leggen met de universiteit/hogeschool, zorgen dat je je punten kan meenemen naar Nederland en alle beurzen zal je zelf moeten regelen.

Stage
Voor stages zijn ook veel mogelijkheden in het buitenland. Helaas worden deze minder geregeld door de universiteit/hogeschool. Gelukkig zijn er wel enkele organisaties die dit regelen zoals aiesec(non profit) of Wereldstage Beter, doch duurder.

Huisvesting
Huisvesting voor studenten is in het buitenland vaak heel anders geregeld als in Nederland. Veel buitenlandse universiteiten hebben enorme campussen. Prijzen varieren ook enorm.
Je kan je woonadres gewoon wijzigen via een wijzigingsformulier van de IB-groep. Het is ook handig om een machtiging in te vullen zodat thuisblijvers (bijvoorbeeld je ouders)
hier nog zaken wat betreft de IB-groep kunnen regelen.

Verzekeringen
Je moet natuurlijk goed verzekerd zijn in het buitenland. Soms dekt je doorlopende reisverzekering je verblijf in het buitenland maar vaak niet voor langer dan 3 maanden. de AON is een goedkoop alternatief voor studenten. Je ziektekostenverzekering dekt vaak ook in het buitenland (met vaak een maximum van een jaar). Wat dat betreft hoef je dan geen extra verzekering

Financiën
Heel leuk natuurlijk dat studeren in het buitenland, maar het kost toch veel geld.
Enkele tips:
Als je voor je studie een tijdje in het buitenland verblijft is er vaak de mogelijkheid om een beurs aan te vragen. Zo heb je de Erasmusbeurs (enkel in Europa) voor studenten, en de Leonardo Davinci beurs (enkel in Europa) voor stagiaires. Voor deze beide beurzen moet je wel nog altijd ingeschreven staan bij een Nederlandse hoge school of universiteit.
Veel universiteiten/hogescholen hebben daarnaast ook nog beurzen. Informeer hiervoor bij je eigen onderwijsinstelling. Overige beurzen staan op Beursopener
Lever je OV-jaarkaart in, dan heb je recht op OV vergoeding (80 euro per maand) zie voor meer informatie HIERRRR
Verhuur je kamer onder, spreekt voor zich, hiervoor staan standaardcontracten op kamernet
Sommige uitwisselingsuniversiteiten hebben ook nog beurzen. Dit wordt vaak vergeten maar als uitwisselingsstudent kan je hier recht op hebben.
In veel landen is het moeilijk om geld op te nemen met je bankpas. Daarom is het aan te raden om een creditcard aan te schaffen. Kan je gewoon via je eigen bank regelen. Het is nog wel aan te raden om te kijken welke maatschappij ze mee samenwerken aangezien sommige kaarten niet overal evenveel geaccepteerd worden.

Visum
Voor veel landen heb je een visum nodig om daar voor langere tijd te verblijven. Dit zijn vaak flinke procedures dus begin hier op tijd aan. Het verschilt nogal per land. Vraag informatie aan bij de ambassade van dat land (Overzicht)

Vaccinaties
Voor de wat exotischere bestemmingen moet je inentingen. Kijk op GezondOpReis wat er voor jouw bestemming wordt aangeraden. De meeste GGDs doen deze vaccinaties en veel aanvullende verzekeringen vergoeden dit (gedeeltelijk)

nuttige links
Wilweg, compleet en erg handig overzicht
Isic Student Card
www.leo-net.org
www.globalplacement.com
www.stagemotor.nl
www.eurostage.org
www.placement-uk.com
www.ips-lippmann.com
www.nuffic.nl
www.joho.nl
www.wereldstage.com
www.stageplaza.nl
www.go-europe.nl
www.travelactive.nl
www.aiesec.nl
www.beursopener.nl
www.studeren-in-het-buitenland.nl
www.hobsons.com
www.esn.nl
www.wijsopreis.nl
www.fulbright.nl
www.europracticum.nl
www.jint.be
www.kilroytravels.nl
www.studytrack.com
www.stagehuis.nl

Fok!ers die in het buitenland waren/zijn/gaan
Avani - Florida
marcofok - Nice
Leinonlein - zat in Duitsland, wil naar Barcelona
superheist - Londen, Ontario (Canada)
japie12 - wil naar Berlijn
Kuno_van_Dijk - Zweden, daarvoor in Beriljn
KraZj - Aruba
Knoekie - Waarschijnlijk New York City
mel723 - Stockholm
Xonide - Spanje
PinPine - Canada
HenkieVdV - Wil naar NY of LA
Fiama - Canada
D1 - Zat in Cambridge
Grumpey - Cambridge
three.doors.up - Atlanta
Underdoggy - Korea
Steincity87 - Springfield
Tha Dijkstra - HongKong
Wouser - Volgend jaar Duitsland
paperboats - Londen
Quasi - Zuid Afrika
YOshi - Seattle
mr.marcus - Zat in Colombia, wil nu naar Spanje of Korea
r2dGeert - Australie
Roosje11 - Manchester
PieterBas - Boras Zweden
Saander - Ierland
ETA - zat voor studie in Italie, nu een stage in Taiwan
Whoopsydaisy - Brussel
Piepje - Siena Italie
Slomy - VS
Inu - Ijsland
MevrouwLili - Noorwegen
SuperHarregarre - wil naar China (waarschijnlijk Shanghai)
annoylikethewink - wil een onderzoeksstage in Amerika (California) doen
Dizzee - gaat naar China, Shanghai
dr.dunno - Cambridge University, Cambridge, UK
Niek. - gaat op stage in Londen, UK
Motorbloempje - University of Hull, UK

Aanvullingen voor deze OP zijn uiteraard welkom.

Vorige delen
Studeren en stage in het buitenland #5
Studeren en stage in het buitenland - Deel 6

De OP HIERRRRR te vinden
Met dank aan Underdoggy en Dizzee voor de OP

[ Bericht 0% gewijzigd door motorbloempje op 13-09-2011 14:37:12 ]
:-)
  donderdag 16 juni 2011 @ 17:03:35 #2
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_98255459
quote:
Stopzetten kost je ¤20,50, en je moet dus wel weer een half jaar langer met je telefoon doen.

http://www.vodafone.nl/Vo(...)rmulier_time_out.pdf
:-)
pi_98255876
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 14:58 schreef Jabberwocky het volgende:
Toch gewoon een docent vragen? Zeker als je al eens goede resultaten bij die persoon hebt gehaald, al kijken ze daar niet eens altijd naar.
Tja, een docent heb ik maximaal 1 keer, daarna zie ik ze nooit meer. Dus ik kan het wel vragen aan de docent bij wiens vak ik vorig jaar een 9 heb gehaald, maar die kan echt niets over mij zeggen.
Lastig, maar bedankt voor het meedenken!
pi_98256008
God ik word gek van al die onzekerheid. Nu krijg ik weer te horen dat, als ze stagairs nodig hebben, ze een vacature online zetten. Maar daar heb ik nu toch niks aan ;( Dan kan ik fijn 2 maanden voor m'n begin solliciteren.
pi_98256622
(btw, OP wijzigingsdinglink doet t niet) ;)
pi_98258623
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 17:02 schreef T.O.P het volgende:

[..]

Stopzetten kost je ¤20,50, en je moet dus wel weer een half jaar langer met je telefoon doen.

http://www.vodafone.nl/Vo(...)rmulier_time_out.pdf
Goed dat je het aangeeft. In dat geval is het bij niet voordelig meer. Wat een rare regeling trouwens "alle kortingen vervallen".

Ik zal even bij mezelf moeten nagaan wat het makkelijkste is. Bedankt voor het delen!:)
pi_98258635
:D Ik heb iemand! (na bijna elke docent die mijn gezicht mss ook maar 1 keer heeft gezien te hebben gemaild).

Het is een docente van laaaaang geleden geworden.

quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 17:15 schreef _Loki het volgende:
God ik word gek van al die onzekerheid. Nu krijg ik weer te horen dat, als ze stagairs nodig hebben, ze een vacature online zetten. Maar daar heb ik nu toch niks aan ;( Dan kan ik fijn 2 maanden voor m'n begin solliciteren.
Jakkie, nee dat werkt niet... Zijn er geen andere mogelijkheden of ben je van hen afhankelijk?
pi_98259329
en weer een week verder. Mag ik alweer mailen? ik vind het echt heul irritant dat ik nog steeds niets weet!
pi_98259839
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 18:12 schreef fh101 het volgende:
:D Ik heb iemand! (na bijna elke docent die mijn gezicht mss ook maar 1 keer heeft gezien te hebben gemaild).

Het is een docente van laaaaang geleden geworden.



[..]

Jakkie, nee dat werkt niet... Zijn er geen andere mogelijkheden of ben je van hen afhankelijk?
Neh, niet afhankelijk, maar wel een gewéldig bedrijf en de eerste die niet meteen terug mailt dat ze per sé master of post master studenten willen. De rest die ik gemaild heb willen dat allemaal wel en dat is frustrerend met HBO. Dat kennen ze daar ook niet of zo dus uitleggen hoe HBO in elkaar steekt, is vrij lastig.
  donderdag 16 juni 2011 @ 22:58:59 #10
344644 computerprobleem
I am not fat, I AM FLUFFY!
pi_98273300
Hallo mensen,

in een vorig topic vroeg ik naar ervaringen/mogelijkheden over het studeren in het buitenland, wanneer je een IBMS studie (HBO opleiding) gaat volgen. Nu weet ik dat het mogelijk is om voor een double degree te gaan.

De school waar ik zit bied de Eastern Kentucky University & Western Carolina University aan om uit te kiezen (in de VS). Vandaag werd mij tijdens mijn PTA verteld dat je ook kunt kiezen uit andere universiteiten in de VS, maar dat dat dan niet gaat via het Erasmus Programme.

Hier hebben we verder niet zoveel informatie over gehad, behalve dat de kosten (veel) hoger zullen zijn en je alles echt zelf moet gaan regelen. Nu heb ik de universiteiten EKU en WCU bekeken en ze komen 'gewoon' normaal over. Als je b.v. kijkt naar de afgestudeerden enz. doet EKU het nog wel leuk met een ex-student die premier van Thailand is geworden. :P Voor de rest veel sport carrieres enz...

Mijn vraag is dus: weten jullie meer over de andere universiteiten waar uit gekozen kan worden? Ze hadden het i.i.g. over iets van 40 universiteiten wereldwijd waar ze bij aangesloten waren (in de VS EKU en WCU) maar ook over honderden andere universiteiten waar je zelf uit kon kiezen, volledig op eigen kosten. Ik wil zelf een goede opleiding. Op basis van mijn huidige cijferlijst zou ik VWO aankunnen, alleen wil zelf liever z.s.m met een studie beginnen.

Ik hoop dat jullie hier meer over weten. :)

PS: Wil voornamelijk weten of het dan ook mogelijk is om aan een top 100 universiteit o.i.d. te studeren. Uiteraard met het vooruitzicht dat ik er qua cijfers goed voor sta. Financieel zal het niet een al te groot probleem zijn. Ik ben mij er van bewust dat studies in de VS, bij zo'n soort universiteit per jaar vaak ver boven de 30.000$ uitkomt.

[ Bericht 3% gewijzigd door computerprobleem op 16-06-2011 23:06:48 ]
  vrijdag 17 juni 2011 @ 00:14:44 #11
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_98276991
Ik ken iemand die aan WCU heeft gestudeerd, mocht je er meer over willen weten.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_98278594
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 00:14 schreef Jabberwocky het volgende:
Ik ken iemand die aan WCU heeft gestudeerd, mocht je er meer over willen weten.
Yo Jabber, tis dat we op dezelfde uni zitten vandaar even wat advies. Ik ben toch wel wat genaaid omtrent mijn scriptie, dus op het moment dat je je begeleider kiest. Wees picky en resoluut anders heb je geen poot op te staan.

Anders krijg het verhaal van, .. ja ja, Jabber, dit is goed werk, tegen de 70 aan! En dan krijg je je cijfer, een schlemielige 55. Oppassen dus :P
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 01:06:44 #13
344644 computerprobleem
I am not fat, I AM FLUFFY!
pi_98278864
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 00:14 schreef Jabberwocky het volgende:
Ik ken iemand die aan WCU heeft gestudeerd, mocht je er meer over willen weten.
Ik heb slechts een beeld van de WCU en EKU door informatie op verschillende sites te lezen, afbeeldingen te bekijken en natuurlijk video's op youtube. :P
Ik zou dus graag meer willen weten, als het niet al te veel moeite is. :D
pi_98285796
jeej! Mijn beursaanvraag is goedgekeurd! *O*
pi_98286214
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 10:54 schreef maen het volgende:
jeej! Mijn beursaanvraag is goedgekeurd! *O*
Goed nieuws dus! :)

Aankomende maandag komt de director of international office van MNSU, Mankato op gesprek bij ons op school. Ik heb met haar een gesprek kunnen regelen. Kan ik mooi kennis maken. :)
pi_98286331
Ik heb even jullie mening nodig. Kan ik zomaar aan een bedrijf vragen of ze voor mij een uitzondering kunnen maken om tóch een stageplek voor me te creeëren of iets? Hetzelfde bedrijf als hierboven, die alleen werkt met vacatures. Ik ga pas in september 2012 dus ze hebben denk ik zat tijd om dat te kunnen plannen.
pi_98286937
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 11:07 schreef ruudvandebeeten het volgende:

[..]

Goed nieuws dus! :)

Aankomende maandag komt de director of international office van MNSU, Mankato op gesprek bij ons op school. Ik heb met haar een gesprek kunnen regelen. Kan ik mooi kennis maken. :)
nou, het zegt eigenlijk nog niets... nog steeds niets gehoord over mijn aanvraag! Ik wil gewoon weten of ik mag gaan...
  vrijdag 17 juni 2011 @ 11:46:47 #18
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_98287459
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 11:10 schreef _Loki het volgende:
Ik heb even jullie mening nodig. Kan ik zomaar aan een bedrijf vragen of ze voor mij een uitzondering kunnen maken om tóch een stageplek voor me te creeëren of iets? Hetzelfde bedrijf als hierboven, die alleen werkt met vacatures. Ik ga pas in september 2012 dus ze hebben denk ik zat tijd om dat te kunnen plannen.
Het is altijd te proberen natuurlijk, en ik ken voorbeelden waarin dit gelukt is. Maar hoop er natuurlijk niet te veel op.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_98419975
Net een gesprek gehad met de "Director of Internation Programs": Caryn Lindsay van MNSU :D.
  maandag 20 juni 2011 @ 17:36:35 #20
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_98420085
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 00:57 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Yo Jabber, tis dat we op dezelfde uni zitten vandaar even wat advies. Ik ben toch wel wat genaaid omtrent mijn scriptie, dus op het moment dat je je begeleider kiest. Wees picky en resoluut anders heb je geen poot op te staan.

Anders krijg het verhaal van, .. ja ja, Jabber, dit is goed werk, tegen de 70 aan! En dan krijg je je cijfer, een schlemielige 55. Oppassen dus :P
Lees dit nu pas, dank voor de info. Ik heb morgen toevallig een gesprek met een docente, en ik wil haar ook vragen als supervisor, ik zet er wel wat druk achter. :P
Wel klote dat dit jou is overkomen, je kunt er dus niks meer aan doen?

Tot nu toe is mijn laagste cijfer een 76 dus opzich wil ik dat wel vol gaan houden. :P
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_98420314
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 22:58 schreef computerprobleem het volgende:
Hallo mensen,

in een vorig topic vroeg ik naar ervaringen/mogelijkheden over het studeren in het buitenland, wanneer je een IBMS studie (HBO opleiding) gaat volgen. Nu weet ik dat het mogelijk is om voor een double degree te gaan.

De school waar ik zit bied de Eastern Kentucky University & Western Carolina University aan om uit te kiezen (in de VS). Vandaag werd mij tijdens mijn PTA verteld dat je ook kunt kiezen uit andere universiteiten in de VS, maar dat dat dan niet gaat via het Erasmus Programme.

Hier hebben we verder niet zoveel informatie over gehad, behalve dat de kosten (veel) hoger zullen zijn en je alles echt zelf moet gaan regelen. Nu heb ik de universiteiten EKU en WCU bekeken en ze komen 'gewoon' normaal over. Als je b.v. kijkt naar de afgestudeerden enz. doet EKU het nog wel leuk met een ex-student die premier van Thailand is geworden. :P Voor de rest veel sport carrieres enz...

Mijn vraag is dus: weten jullie meer over de andere universiteiten waar uit gekozen kan worden? Ze hadden het i.i.g. over iets van 40 universiteiten wereldwijd waar ze bij aangesloten waren (in de VS EKU en WCU) maar ook over honderden andere universiteiten waar je zelf uit kon kiezen, volledig op eigen kosten. Ik wil zelf een goede opleiding. Op basis van mijn huidige cijferlijst zou ik VWO aankunnen, alleen wil zelf liever z.s.m met een studie beginnen.

Ik hoop dat jullie hier meer over weten. :)

PS: Wil voornamelijk weten of het dan ook mogelijk is om aan een top 100 universiteit o.i.d. te studeren. Uiteraard met het vooruitzicht dat ik er qua cijfers goed voor sta. Financieel zal het niet een al te groot probleem zijn. Ik ben mij er van bewust dat studies in de VS, bij zo'n soort universiteit per jaar vaak ver boven de 30.000$ uitkomt.
Ik kan je vraag niet beantwoorden, maar ik kan je wel meer info geven over EKU. Ik studeer zelf in Kentucky, niet EKU, en heb een aantal vrienden daar. Ik ben er zelf een aantal keer geweest. EKU staat niet zo heel erg goed aangeschreven (tenzij je forestry doet) en staat ongeveer gelijk aan een ondermaatste HBO studie. PM maar als je meer info wilt.
pi_98420378
Trouwens, op de website van de RU staat dat je normaal collegegeld (1713,-) betaalt, tenzij je:

Niet voldoet aan de nationaliteitseis (je hebt een EU/EER (1)-, Zwitserse of Surinaamse nationaliteit hebt of je bent afkomstig uit een niet EER-land en bent door het UAF als vluchtelingstudent erkend en/of je hebt recht op studiefinanciering volgens de wet Studiefinanciering (WSF 2000).

Niet voldoet aan de woonplaatseis (woonachtig in Nederland en ingeschreven bij de Gemeentelijke Basisadministratie (GBA), België, Luxemburg of één van Bondsstaten Noord-Rijnland-Westfalen, Nedersaksen of Bremen van de Bondsrepubliek Duitsland)

Ik voldoe aan eis 1, maar ben straks hier compleet uitgeschreven? :') En ik heb een beurs gehad vanuit de universiteit voor een jaar, dus daar NIET wonen is geen optie...

Ik neem aan dat ik gewoon het normale tarief betaal? :P
Ja doei.
  maandag 20 juni 2011 @ 18:17:53 #23
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_98422009
Ach je kunt het altijd proberen, maar ga er maar vanuit dat je het volle bedrag kunt gaan aftikken ja.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_98435798
Ik zou het toch even navragen motorbloempje. Beter dat je het nu weet dan dat je straks ineens voor een verrassing staat!

Weet iemand hoe lang een motivatiebrief 'moet' zijn. Zelf vind ik 1 a4 een mooie lengte, maar ik heb nu eigenlijk wel alles wat ik wil vermelden, en zit dan net iets over de helft..
Heeft een van jullie sowieos nog tips over wat ik erin kan zetten? Ik heb nu: altijd al naar het buitenland gewild, uitdaging, 'leer'cultuur ervaren, persoonlijke ontwikkeling en zelfvertrouwen. (dat klinkt zo heel standaar, maar ik vind zelf dat ik er wel een persoonlijk tintje aan heb gegeven).
pi_98453503
Dus... accommodatie is toch best lastig te regelen in Zweden... Zelfs zo lastig dat als je gemeubileerd wil (in Karlstad tenminste heb ik het idee) dan zit je ongeveer vast aan de universiteit, anders vind je alleen maar ongemeubileerd en ik ga niet voor 10 maand een hele kamer inrichting die kant op brengen...

Vooralsnog heb ik als voorstel vanuit de universiteit een gedeelde kamer ( :') ) aangeboden gekregen tot aan kerstmis..
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_98454967
Een studiegenootje heeft mede om die reden haar half jaar in Zweden afgezegd, gaat nu naar een universiteit in het VK :)
Ja doei.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 11:41:59 #27
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_98455283
Maar hier is het onderwijs dan weer zo duur dat ze net zo goed een bed en bureau bij IKEA had kunnen kopen. :P
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_98455515
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 11:33 schreef motorbloempje het volgende:
Een studiegenootje heeft mede om die reden haar half jaar in Zweden afgezegd, gaat nu naar een universiteit in het VK :)
ik heb het voor nu eerst maar geaccepteerd... met het idee dat als ik echt helemaal niets kan vinden ik toch nog wat heb... ga nu niet meer op zoek naar een andere master. Uiteindelijk is het maar 4 maand, is opzich lang maar ach...

ik zeg er wel w/ mee tegen nederland en ga verder waar ik veel plezier aan beleef (in het buitenland studeren) En misschien zegt degene waarmee ik ingedeeld word wel op het laatste moment van ik heb er geen zin meer in! ;)
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_98455656
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 11:41 schreef Jabberwocky het volgende:
Maar hier is het onderwijs dan weer zo duur dat ze net zo goed een bed en bureau bij IKEA had kunnen kopen. :P
duur? Beurs :)
Ja doei.
pi_98531152
Hey guys,

Nou, ik kom even hier hallo zeggen en mijn verhaaltje even vertellen aka schetsen:

- 1e jaars student Technische Bedrijfskunde (bijna 2 jaar)
- 01/02/2012 - 31/06/2012 moet er stage worden gelopen
- (te) veel interesse in de luchtvaart!!!

Heb heel erg veel airlines gemaild, maar dan ook wereldwijd. Van slechts een enkeling krijg ik een mailtje terug. Hebben jullie maybe tips and tricks? Duitsland/Zwitserland/China/HongKong lijken mij geweldige landen!

Cheers!
Op zondag 29 augustus 2010 14:03 schreef Mirel het volgende:
Wat is die Jetfly toch een aardige jongeman.
pi_98576472
Ik ben aangenomen aan de Universiteit van Kopenhagen voor een semester te volgen daar, ben alleen opzoek naar een woning. De school zelf bied mij 2 opties die enorm duur zijn (ja ik snap dat Kopenhagen duur is) maar ik vroeg me af, of er mensen zijn met ervaringen in Kopenhagen en het vinden van woonruimte in die stad.

Alle hulp is welkom, contacten, instanties etc.

Bedankt alvast
You are a fugitive but you don't know what you're runnin away from..
pi_98639127
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 21:55 schreef RegularVisitor het volgende:
Ik ben aangenomen aan de Universiteit van Kopenhagen voor een semester te volgen daar, ben alleen opzoek naar een woning. De school zelf bied mij 2 opties die enorm duur zijn (ja ik snap dat Kopenhagen duur is) maar ik vroeg me af, of er mensen zijn met ervaringen in Kopenhagen en het vinden van woonruimte in die stad.

Alle hulp is welkom, contacten, instanties etc.

Bedankt alvast
Ik heb geen ervaring met Kopenhagen maar ik neem aan dat zij gemeubileerd aanbieden?
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_98659767
Deze week mn vakken uitkiezen!! *O* *O*

Beetje jammer dat ik me er nog niet helemaal op kan focussen ivm tentamens, aan de andere kant is het natuurlijk een prima reden om legaal te SOGen ;) En wat ook jammer is dat een aantal vakken die me heel erg leuk leken dit jaar niet worden gegeven of niet in het fall semester worden gegeven...
pi_98717885
Ben momenteel bezig met een aanmelding voor een duitstalige master aan de Freie Universitat in Berlijn. Maar aangezien ik waarschijnlijk een hele strenge taaltoets moet doen is het allemaal nog lang niet zeker. Meer Berlijn gangers hier?
pi_98718678
pff maar weer een lading mailtjes eruit gestuurd, ik weet nog steeds niets! Heb nog niet eens bevestiging gehad dat het statement van mijn Engels niveau opgestuurd/ontvangen is... Duurt lang! :(
pi_98718794
Nou m'n paspoort is binnen, nu nog een stageplek :')
pi_98719033
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 14:22 schreef maen het volgende:
pff maar weer een lading mailtjes eruit gestuurd, ik weet nog steeds niets! Heb nog niet eens bevestiging gehad dat het statement van mijn Engels niveau opgestuurd/ontvangen is... Duurt lang! :(
Heel frustrerend!! Vooral omdat het nu best dichtbij komt.. Hoop dat je snel wat zekerheid krijgt!
pi_98745794
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 14:00 schreef Thomas B. het volgende:
Ben momenteel bezig met een aanmelding voor een duitstalige master aan de Freie Universitat in Berlijn. Maar aangezien ik waarschijnlijk een hele strenge taaltoets moet doen is het allemaal nog lang niet zeker. Meer Berlijn gangers hier?
Welke taaltoets moet je doen. TestDaF of DSH?

De DSH-toets is i.i.g. niet gestandaardiseerd maar wordt wel overal erkend, dus een klassiek truukje is om die af te leggen aan een universiteit waar 'ie niet zo moeilijk is. Toen ik 'm ergens in het Ruhrgebied deed waren er bijvoorbeeld ook kandidaten die een paar weken eerder in München gezakt waren en zo hoopten alsnog voor het begin van het studiejaar het taalcertificaat te halen. :D

De toets was bij ons trouwens inderdaad ook niet bepaald streng.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2011 00:13:04 ]
pi_98773584
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 14:31 schreef fh101 het volgende:

[..]

Heel frustrerend!! Vooral omdat het nu best dichtbij komt.. Hoop dat je snel wat zekerheid krijgt!
oh fijn :s ze gaan nu pas bezig met mijn statement voor het Engels. Of ik zelf even aan kan geven of mijn Engels goed genoeg is? slaat toch nergens op, alleen een idioot zou zeggen dat ie geen Engels kan maar toch naar het buitenland wil en vakken in het Engels wil gaan volgen 8)7 Maar mijn Engels is echt dik in orde, daarmee ga ik me echt wel redden. Nu hopen dat het niet weer 2 weken gaat duren tot ze beslissen dat het wel ok is....
pi_98918365
Ah eindelijk een studeren in het buitenland topic waar ik met mijn vragen heen kan. Ik wil na mijn hbo een nieuwe opleiding doen. Heb in Nederland gekeken maar met de nieuwe overheidsregelingen moet ik 7-8k per jaar gaan betalen voor een nieuwe HBO studie. Ik zit te denken om het in het buitenland te doen en het liefst in een land waar Engels wordt gesproken. Ik denk dat het Amerika gaat worden.

Dus een 4 jaar lange studie in Amerika, ik kwam na een dag Googlen terecht bij "Fulbright Center" in Amsterdam. Is 1 van jullie bekend hiermee? Is het handig om hun in te schakelen of kan ik ook alles zelf regelen? Natuurlijk ga ik niet na de zomer naar het buitenland maar na zomer van 2012 wil ik wel beginnen, dus moet eigenlijk al een beetje opschieten met het regelen/rondvragen.
pi_98919828
Gast, een opleiding in Amerika is nog duurder...
Op zondag 29 augustus 2010 14:03 schreef Mirel het volgende:
Wat is die Jetfly toch een aardige jongeman.
pi_98923165
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 18:54 schreef Jetfly het volgende:
Gast, een opleiding in Amerika is nog duurder...
Ik weet dat het duurder is, maar als je toch minimaal 7k per jaar moet gaan neerleggen is het toch handig om rond te kijken hoe duur het in het buitenland is? Moet sowieso een lening afsluiten..
pi_98924377
Damn, net een info-verhaal gekregen over een internship bij de American University in Washington, maar je moet aantonen dat je minimum 1600$ per maand kan financieren voor 6 maanden :X (puur voor 'living expenses')
Maar het is zo fuckin vet!
Beneath the gold, bitter steel
  vrijdag 1 juli 2011 @ 21:07:30 #44
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_98925737
Heb toestemming om op uitwisseling te gaan, nu nog een bestemming uitkiezen. China, Taiwan, USA of Australië. Moet erbij zeggen dat Azië mij op dit moment meer trekt dan de Angelsaksische landen.
:-)
pi_98927545
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 20:33 schreef Fingon het volgende:
Damn, net een info-verhaal gekregen over een internship bij de American University in Washington, maar je moet aantonen dat je minimum 1600$ per maand kan financieren voor 6 maanden :X (puur voor 'living expenses')
Maar het is zo fuckin vet!
ik moet zeggen dat ik dat geen absurd bedrag vind, zeker als je het omrekent naar euro's. Of je het daadwerkelijk per maand kwijt zou zijn is een tweede, de een leeft nou eenmaal duurder dan de ander. Maar een tijdje in het buitenland leven is sowieso duurder omdat je eerder geld uitgeeft.

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 21:07 schreef T.O.P het volgende:
Heb toestemming om op uitwisseling te gaan, nu nog een bestemming uitkiezen. China, Taiwan, USA of Australië. Moet erbij zeggen dat Azië mij op dit moment meer trekt dan de Angelsaksische landen.
Gefeliciteerd!! Dapper dat je naar Azie zou willen, mij zou de cultuurshock te groot zijn ;)
pi_98928305
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 21:47 schreef fh101 het volgende:

[..]

ik moet zeggen dat ik dat geen absurd bedrag vind, zeker als je het omrekent naar euro's. Of je het daadwerkelijk per maand kwijt zou zijn is een tweede, de een leeft nou eenmaal duurder dan de ander. Maar een tijdje in het buitenland leven is sowieso duurder omdat je eerder geld uitgeeft.

[..]

Gefeliciteerd!! Dapper dat je naar Azie zou willen, mij zou de cultuurshock te groot zijn ;)
1100 euro minimum puur voor living, zonder wat voor verzekeringen, vliegreis etc. dan ook lijkt mij toch erg duur hoor. Ik begrijp dat je sneller uit geeft maar dan nog, dit is absurd veel meer. Zeker gezien het feit dat het een internship is en je dus echt niet zoveel vrij hebt als je hebt bij een gewone uitwisseling.
Beneath the gold, bitter steel
pi_98928909
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 22:02 schreef Fingon het volgende:

[..]

1100 euro minimum puur voor living, zonder wat voor verzekeringen, vliegreis etc. dan ook lijkt mij toch erg duur hoor. Ik begrijp dat je sneller uit geeft maar dan nog, dit is absurd veel meer. Zeker gezien het feit dat het een internship is en je dus echt niet zoveel vrij hebt als je hebt bij een gewone uitwisseling.
tuurlijk is het heel veel, dat ontken ik ook niet. Maar zij willen natuurlijk zeker weten dat je genoeg geld hebt, dus ze vragen altijd wat meer van je.. Uiteindelijk zal je het idd niet allemaal uitgeven, denk ik. Het is gewoon puur voor hun zekerheid. Zou je je daardoor tegen laten houden?
pi_98929189
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 22:14 schreef fh101 het volgende:

[..]

tuurlijk is het heel veel, dat ontken ik ook niet. Maar zij willen natuurlijk zeker weten dat je genoeg geld hebt, dus ze vragen altijd wat meer van je.. Uiteindelijk zal je het idd niet allemaal uitgeven, denk ik. Het is gewoon puur voor hun zekerheid. Zou je je daardoor tegen laten houden?
Zeker niet, ik weet alleen niet of ik 1600. exc al die andere dingen kan regelen :P
Maargoed het is iets voor over ~1-2 jaar dus sparen is het devies en hopen dat de dollar nog wat dropt :P
Beneath the gold, bitter steel
pi_98932099
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 22:20 schreef Fingon het volgende:

[..]

Zeker niet, ik weet alleen niet of ik 1600. exc al die andere dingen kan regelen :P
Maargoed het is iets voor over ~1-2 jaar dus sparen is het devies en hopen dat de dollar nog wat dropt :P
Vergeet ook niet dat een visum voor een internship in de US belachelijk duur is, zeker wanneer een sponsor zoals bv de CIEE is vereist.
pi_98933077
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 23:15 schreef larry91 het volgende:

[..]

Vergeet ook niet dat een visum voor een internship in de US belachelijk duur is, zeker wanneer een sponsor zoals bv de CIEE is vereist.
Pff, 550$ voor 1-6 maanden... stellertje uitzuigers.
Beneath the gold, bitter steel
pi_98933231
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 23:33 schreef Fingon het volgende:

[..]

Pff, 550$ voor 1-6 maanden... stellertje uitzuigers.
Dan valt het bij jou nog mee :P Hier 800$ omdat het een klein bedrijf bedroeg waarbij een 'inspectie' noodzakelijk was: lees één telefoontje naar de eigenaar... :')
Het zijn inderdaad een stel uitzuigers.
  zaterdag 2 juli 2011 @ 00:48:02 #52
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_98936800
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 21:47 schreef fh101 het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!! Dapper dat je naar Azie zou willen, mij zou de cultuurshock te groot zijn ;)
Ben afgelopen jaar al een half jaar naar Korea op uitwisseling geweest, dus weet inmiddels wat me te wachten staat ;)
:-)
pi_98959303
Hoe zit het met de leningen hier als je een studie in het buitenland doet. Praat ik over een Bachelor opleiding.. Waar kan je een lening krijgen om het te kunnen betalen? IBGroep of?
pi_98975511
Idd bij de DUO

edit: moest toch op hun site zijn http://www.ib-groep.nl/pa(...)Volledige_studie.asp

[ Bericht 88% gewijzigd door fh101 op 03-07-2011 12:48:51 ]
pi_99161307
*O* *O*

ik heb een beurs binnen! Niet een al te grote, maar toch bijna de helft van mn vliegticket! :)
pi_99161801
nice!! Gefeliciteerd!
Ja doei.
  FOK!fotograaf donderdag 7 juli 2011 @ 22:42:22 #57
258764 Chemiu
Scheikundedoos
pi_99175046
Ik kom ook meelezen. Het plan om mijn masterproject in het buitenland te gaan doen begint steeds vastere vormen aan te nemen. Van de week een docent in mijn favoriete onderzoeksgebied gevraagd of hij me wil helpen met contact leggen (het moet altijd via een onderzoeksgroep van de eigen universiteit vanwege de kwaliteit en er moet een docent in NL verantwoordelijk zijn) en hij kwam meteen met een aantal ideeen waar ik naartoe zou kunnen. Morgen ga ik weer bij hem langs om alle opties op een rijtje te zetten en concreet contact te gaan leggen met een andere instelling. Beetje spannend is het wel :P. En dan daarna op zoek naar beurzen/huisvesting etc.
pi_99241141
plannen voor Warschau gecanceld... om heel veel redenen eigenlijk. Nu wil ik volgend jaar september weg, dus ik ga even heel goed orienteren op wat er dan mogelijk is :) Tot die tijd blijf ik hier wel inspiratie opdoen ;)
pi_99241479
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 13:47 schreef maen het volgende:
plannen voor Warschau gecanceld... om heel veel redenen eigenlijk. Nu wil ik volgend jaar september weg, dus ik ga even heel goed orienteren op wat er dan mogelijk is :) Tot die tijd blijf ik hier wel inspiratie opdoen ;)
Balen! (of toch niet zo dan?) Wil je volgend jaar dan nog steeds naar Warschau, of wordt het dan iets anders?

Chemiu, spannend! Weet je al wat meer nu?
pi_99241644
Ja zeker balen, maar toch ook niet. Ik denk uiteindelijk wel beter.
Ik weet nog niet zo goed of ik dan alsnog naar Warschau zou gaan, qua vakken wel maar qua stad/land denk ik niet. Dus daarom even goed verder zoeken naar alternatieven :)
  zaterdag 9 juli 2011 @ 15:48:56 #61
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_99244593
Heb me definitief aangemeld voor een uitwisseling naar China, hopelijk komt dat allemaal rond, dan zit ik in februari in China!!
:-)
  FOK!fotograaf zondag 10 juli 2011 @ 20:23:41 #62
258764 Chemiu
Scheikundedoos
pi_99291496
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 13:58 schreef fh101 het volgende:

[..]

Balen! (of toch niet zo dan?) Wil je volgend jaar dan nog steeds naar Warschau, of wordt het dan iets anders?

Chemiu, spannend! Weet je al wat meer nu?
Ik ben nog niet langs geweest, werd een beetje ziek en ben a la minute naar huis gegaan zonder de docent te spreken. En hij ging de dag erna op vakantie :+. Dus ik mail wel om een afspraak te maken, maar moet het nu misschien over de zomer heen gaan tillen.

China, cool!
pi_99424874
Heeft iemand ervaring met verzekeringen? Ik ga dus een half jaar in Mexico studeren en denk dat ik de Young Global Traveler verzkering neem van OOM, die ook geadviseerd wordt door CZ.

Anyone? :)
pi_99431576
Lees goed de voorwaarden door; sommige reisverzekeringen gelden niet voor studenten, anderen stellen een limiet aan hoe lang je weg kunt.

Nou denk ik dat dat wel goed zit bij deze, maar toch even checken ;)
  donderdag 14 juli 2011 @ 02:51:16 #65
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_99441960
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 19:59 schreef Rnnz het volgende:
Heeft iemand ervaring met verzekeringen? Ik ga dus een half jaar in Mexico studeren en denk dat ik de Young Global Traveler verzkering neem van OOM, die ook geadviseerd wordt door CZ.

Anyone? :)
Toen ik 4 maanden in Korea zat had ik de students-insurance van Aon. Is ook een stuk makkelijker af te sluiten.
:-)
pi_99446165
Ha! Ik ben geaccepteerd voor mijn gekozen master in Zweden, ga eind Augustus voor een jaar naar Karlstad!
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_99451135
Kan je ook een afstudeerthesis doen in het buitenland?

Studeer zelf bestuurskunde op de VU en weet niet wat de mogelijkheden zijn betreft het doen van je thesis in het buitenland, had gewoon mijn eerste stage al in het buitenland moeten doen, zorgeloos leven... maar goed hoop dat het nog kan!
pi_99453078
quote:
99s.gif Op donderdag 14 juli 2011 10:04 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
Ha! Ik ben geaccepteerd voor mijn gekozen master in Zweden, ga eind Augustus voor een jaar naar Karlstad!
Vet! Ik zit er ook over na te denken om na m'n studie hier nog een master te doen in Zweden. Ben benieuwd naar jouw ervaringen. :)

Ik zal eens kijken naar de students insurance van Aon, anders wordt het waarschijnlijk die Young Global Traveler verzekering. Thanks iig
pi_99515400
Hallooo,

Ik heb er nu 2 jaar (drama) MBO ICT op zitten, ik doe verkort traject om maar zo snel mogelijk van dat rot ROC af te raken, dus volgend jaar zit ik in de 4de. Ik ben mij nu al aan het oriënteren welke studie ik daarna wil gaan volgen, ongeveer HBO niveau dus. Ik hou van reizen en het buitenland, dus zit ik de laatste weken een beetje websites af te lezen over studies in het buitenland.

Zweden lijkt mij een zeer mooi land, en volgens mij studeren er ook een hoop buitenlandse mensen.

Nu zag ik in Halmstad, bij de Halmstad University een mooie "undergraduate" studie van 1 jaar op het gebied van netwerken (Cisco e.d.), heeft iemand hier ervaring mee? Met de school of studie, zit ik op juist niveau met undergraduate? Hoe is het leven in Zweden, worden internationale studenten beetje geaccepteerd enzo?

Alvast bedankt voor de info! :)
pi_99529405
Ben niet ingeloot voor een kamer op de campus, echt enorm balen; nu moet ik nog wat gaan regelen en ik had het enorm gaaf gevonden om die sfeer te proeven... Bummer!
pi_99529427
awh, da's idd jammer! -O-

dan maar een kamer in de buurt proberen te zoeken? :)
Ja doei.
pi_99540140
Ja, of een kartonnen doos meenemen ;)

Vrij veel exchange students gaan daar heen zonder een kamer te hebben gevonden, waarschijnlijk word ik daar een van... Ik zou het gewoon zo ontzettend fijn vinden om van te voren al iets te hebben zodat je niet de hele tijd in de stress zit en gewoon zeker weet waar je aan toe bent
pi_99675975
Studeert iemand hier in het VK en kan diegene mij vertellen wat je met je VWO-dipoma hebt gedaan? Heb je dat vertaald? Iemand toevallig van deze service gebruikt gemaakt http://www.naric.org.uk/ ?
  dinsdag 19 juli 2011 @ 23:50:43 #74
175950 Marurk
Baggeraar
pi_99687180
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 19:59 schreef Rnnz het volgende:
Heeft iemand ervaring met verzekeringen? Ik ga dus een half jaar in Mexico studeren en denk dat ik de Young Global Traveler verzkering neem van OOM, die ook geadviseerd wordt door CZ.

Anyone? :)
Ben ook wel benieuwd, moet zelf ook nog een reisverzekering afsluiten voor mijn stage van 8 maanden in de VS. *O*
pi_99689295
Heb me inmiddels aangemeld voor die verzekering, maar ben nog niet geaccepteerd. Ik had ingevuld dat ik de afgelopen 5 jaar een aantal bloedonderzoeken heb gehad, vrij onschuldig allemaal, maar nu hebben ze de hulp van een medisch deskundige ingeroepen om de boel te bekijken.

Neem aan dat dat niet de normale gang van zaken is, beetje apart. :P
pi_99691103
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 20:11 schreef Warren het volgende:
Studeert iemand hier in het VK en kan diegene mij vertellen wat je met je VWO-dipoma hebt gedaan? Heb je dat vertaald? Iemand toevallig van deze service gebruikt gemaakt http://www.naric.org.uk/ ?
VWO diploma vertalen?
Naric?

Nee :)
Ja doei.
pi_99697925
ohjaa, da's ook nog iets... tenminste... even vragen, hoe dat zit om diploma's te vertalen, want dat moet ik inderdaad ook doen... :s
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_99698927
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 01:19 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

VWO diploma vertalen?
Naric?

Nee :)
Hoezo is dat zo vanzelf sprekend?

Ik kwam er net achter dat zij wel diplomas vertalen en vergelijken met wat zij hebben (GCSE, A-level etc), maar zij doen geen Nederlandse vertalingen. Wel Duitse..
pi_99700975
Ik heb gewoon een Engelstalige cijferlijst bij de uni laten uitprinten. Mn vakken klonken ineens een stuk chiquer ;)

Maar dat is natuurlijk iets anders dan een vwo diploma, dat hoef ik niet te laten zien.
pi_99701724
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 12:50 schreef fh101 het volgende:
Ik heb gewoon een Engelstalige cijferlijst bij de uni laten uitprinten. Mn vakken klonken ineens een stuk chiquer ;)

Maar dat is natuurlijk iets anders dan een vwo diploma, dat hoef ik niet te laten zien.
aah welke uni studeer je? Zou dat overal kunnen? En hoeveel kost het?
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_99701983
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 13:12 schreef margaretha_01 het volgende:

[..]

aah welke uni studeer je? Zou dat overal kunnen? En hoeveel kost het?
Leiden. Ik neem aan dat dat overal wel kan, gewoon vragen! En het was gratis! :) Volgens mij heb ik het wel 3x laten doen omdat er elke keer vakken bijkwamen die ik gehaald had.
pi_99706768
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 11:07 schreef margaretha_01 het volgende:
ohjaa, da's ook nog iets... tenminste... even vragen, hoe dat zit om diploma's te vertalen, want dat moet ik inderdaad ook doen... :s
Toen ik mijn bachelor aanvroeg heb ik er expliciet bijgezegd dat het in het Engels moest zijn. Was geen probleem. Maar ik had al eerder een cijferlijst nodig voor mijn aanmelding in het buitenland. Die moest ook in het Engels met een gemiddelde eronder. Daarvoor heb ik hemel en aarde moeten bewegen bij de UvA. Ik moest ook een vertaling van mijn middelbare schooldiploma opsturen. Heb ik bij een vertaalbureau laten doen voor 120 euro.
pi_99707013
De VU houdt mij tegen om een exchange programma te doen in het buitenland, ik weet niet of jullie mij misschie nkunnen helpen?

quote:
Beste XXX,

Ik weet niet waar je het hebt gelezen, maar een stage/ exchange is niet mogelijk in het premaster jaar (en in principe ook niet in de master). Asl je in je master toch iets in het buitenland wilt doen, dan krijg je er in principe geen punten voor en je moet het helemaal zelf regelen. Houd er rekening mee dat er geen ruimte voor is gereserveerd en dat je dan dus hoogstwaarschijnlijk uitloopt.



Met vriendelijke groet,

Studieadviseur
Op mijn bachelor werd hetzelfde gezegd, ik moest negens en tienen halen, en dan pas werd er MISSCHIEN gekeken... sommige studenten hadden er lak aan, gingen zelf een stage zoeken en gingen er vandoor, resultaat: 9,5 voor hun stage voor nietsdoen. Waarom houdt de VU mij tegen? :{
  woensdag 20 juli 2011 @ 16:43:07 #84
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_99710460
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 15:28 schreef Gelatelli het volgende:
De VU houdt mij tegen om een exchange programma te doen in het buitenland, ik weet niet of jullie mij misschien kunnen helpen?

[..]

Op mijn bachelor werd hetzelfde gezegd, ik moest negens en tienen halen, en dan pas werd er MISSCHIEN gekeken... sommige studenten hadden er lak aan, gingen zelf een stage zoeken en gingen er vandoor, resultaat: 9,5 voor hun stage voor nietsdoen. Waarom houdt de VU mij tegen? :{
Voor masters van een jaar kan je in principe ook niet zomaar naar het buitenland. Of je moet bijvoorbeeld op één of andere manier je hele afstudeerproject in het buitenland kunnen doen.
En je pre-master wordt alleen gegeven op de universiteit waar je je master doet, dus ik zou ook niet weten hoe je daarmee naar het buitenland zou willen.

Juist een stage of je minor tijdens je bachelor had je heel goed in het buitenland kunnen doen.
pi_99711332
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:43 schreef Thormodo het volgende:

[..]

Voor masters van een jaar kan je in principe ook niet zomaar naar het buitenland. Of je moet bijvoorbeeld op één of andere manier je hele afstudeerproject in het buitenland kunnen doen.
En je pre-master wordt alleen gegeven op de universiteit waar je je master doet, dus ik zou ook niet weten hoe je daarmee naar het buitenland zou willen.

Juist een stage of je minor tijdens je bachelor had je heel goed in het buitenland kunnen doen.
Tja, niemand stimuleerde mij... studieadviseurs :r waarom bestaan ze eigenlijk? Ze zeggen toch dat je hopeloos bent en niets kan enzo :{

Maar mijn premaster heeft ook een stage van 9 ECTS en is in het laatste periode, is dat waarschijnlijk om het elders te doen? Ik kan zelf ook een verzinnen, maar voor een bedrijf doen is natuurlijk ook prima ^O^
pi_99716916
Hey Moblo, hoe heb jij je woning eigenlijk gevonden?

Ik ben nu dus druk bezig met het zoeken van of een kamer, of een apartement dat ik met iemand uit Spanje kan delen. Maar de verhuurders willen vaak enkel contact per telefoon en als ze al op mailtjes in gaan, dan krijg ik standaard terug dat ze iemand willen die een contract voor 8 maanden of langer tekent. Nou is dat laatste voor jou volgens mij geen probleem geweest, en jullie hebben ook een weekje ingeruimd om daar te gaan kijken, toch?

Heb je tips om contact te leggen? :)
pi_99764991
Zo, zal even m'n situatie uitleggen.
Heb het afgelopen jaar International Communication gestudeerd in Groningen met veel plezier, heb echter vandaag gehoord dat ik niet naar het 2e jaar mag aangezien ze mijn NBSA met 50EC(!) alsnog hebben doorgezet omdat ik één Key Module niet heb gehaald. Ben nu alsnog bezig om hiertegen in beklag te gaan bij de Students Appeal Board, maar moet nu natuurlijk ook gaan oriënteren wat ik evt. anders wil gaan doen. In Nederland weer vanaf het begin beginnen op een nieuwe opleiding zie ik niet echt zitten want hiervoor heb ik 2 jaar ook al een andere studie gedaan. Daarvoor mijn HAVO afgerond.

Ik wil nu dus gaan kijken wat de mogelijkheden zijn in het buitenland en of ik dat nu nog kan regelen voor het volgend schooljaar. Ik hoop zeker dat ik ergens kan gaan studeren waar ik ook nog een aantal competenties van dit jaar kan omzetten.
Schotland lijkt mij echt fantastisch en is natuurlijk ook fijn dat er veel vergoed wordt, heb alleen echt nog weinig kennis. Vandaag de hele dag een beetje rondgelezen en gekeken hoe het in z'n werk gaat.

Hebben jullie nog tips van dingen die ik nu alvast kan regelen of doen, of tips met betrekking tot Schotland en indicaties of ik het uberhaupt nu zo snel nog kan regelen?
Ik hou jullie op de hoogte :).
een hele pan vol, lekkah
pi_99765672
Ooh, en m'n Engels hoeft sowieso geen probleem te zijn, daar heb ik dit jaar alleen maar 8en op gehaald.
een hele pan vol, lekkah
pi_99766215
Ik wil je absoluut niet ontmoedigen, maar je moet ook realistisch zijn. Ik denk niet dat je het haalt om dit jaar nog te kunnen beginnen. Misschien in het tweede semester, maar niet in september al. Wel hoop ik dat je me het tegendeel kunt gaan bewijzen! :)
Wat lullig ook trouwens, dat ze je nu pas vertellen dat je moet stoppen...


Ik was bijna succesvol met mn kamerjacht, totdat ik er achter kwam dat het Nigeriaanse scammers waren :')
pi_99766443
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 20:49 schreef fh101 het volgende:
Ik wil je absoluut niet ontmoedigen, maar je moet ook realistisch zijn. Ik denk niet dat je het haalt om dit jaar nog te kunnen beginnen. Misschien in het tweede semester, maar niet in september al. Wel hoop ik dat je me het tegendeel kunt gaan bewijzen! :)
Wat lullig ook trouwens, dat ze je nu pas vertellen dat je moet stoppen...


Ik was bijna succesvol met mn kamerjacht, totdat ik er achter kwam dat het Nigeriaanse scammers waren :')
Dank voor je reactie :) , als blijkt dat het echt niet mogelijk is zie ik evt. ook nog mogelijkheid om m'n propedeuse in International Communication op een andere hogeschool te gaan halen en dan in het tweede semester het buitenland op te zoeken.

Heb je verder nog tips?
een hele pan vol, lekkah
pi_99766613
Uhm, begin op tijd en hou er rekening mee dat het niet altijd loopt zoals je wilt. Nu zeg je dat je Schotland je leuk lijkt. Dat zei ik ook, uiteindelijk ga ik naar Canada.

Als je naar een andere hogeschool zou gaan, vraag dan ook even of zij je ruimte laten om naar het buitenland te gaan zonder vertraging op te lopen. Zoals je schrijft heb je al een paar jaar stufi erdoorheen gejaagd, dan zou het zonde zijn om nog meer kwijt te zijn (tenzij je het kunt betalen natuurlijk)
pi_99766988
De master die ik in Berlijn wil gaan doen is trouwens twee-jarig. Ik heb in Nederland al vier jaar studiefinanciering ontvangen, maar betekent dat dan dat ik een jaar extra kan krijgen?
pi_99770910
Hey Thomas B! Ik heb een vraagje... Wat voor bachelor heb je hiervoor afgerond en hoe hoog schat je je kansen om aan genomen te worden in Berlijn? Ik wil volgend jaar ook in Duitsland gaan studeren, maar ik geloof dat het voor mij sowieso niet is weggelegd om het in Berlijn te proberen, want je schijnt er echt een superhoog gemiddelde te moeten hebben om toegelaten te worden, omdat er ontzettend veel aanmeldingen zijn... :O Ga je het bij nog meer universiteiten proberen, of wil je per se naar de freie universität?
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_99771283
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 22:17 schreef margaretha_01 het volgende:
Hey Thomas B! Ik heb een vraagje... Wat voor bachelor heb je hiervoor afgerond en hoe hoog schat je je kansen om aan genomen te worden in Berlijn? Ik wil volgend jaar ook in Duitsland gaan studeren, maar ik geloof dat het voor mij sowieso niet is weggelegd om het in Berlijn te proberen, want je schijnt er echt een superhoog gemiddelde te moeten hebben om toegelaten te worden, omdat er ontzettend veel aanmeldingen zijn... :O Ga je het bij nog meer universiteiten proberen, of wil je per se naar de freie universität?
Hier kom ik binnen twee weken op terug.
pi_99771548
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 22:24 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Hier kom ik binnen twee weken op terug.
Haha okay! Succes, zou ontzettend vet zijn als je wordt toegelaten!
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_99773293
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 19:12 schreef fh101 het volgende:
Hey Moblo, hoe heb jij je woning eigenlijk gevonden?

Ik ben nu dus druk bezig met het zoeken van of een kamer, of een apartement dat ik met iemand uit Spanje kan delen. Maar de verhuurders willen vaak enkel contact per telefoon en als ze al op mailtjes in gaan, dan krijg ik standaard terug dat ze iemand willen die een contract voor 8 maanden of langer tekent. Nou is dat laatste voor jou volgens mij geen probleem geweest, en jullie hebben ook een weekje ingeruimd om daar te gaan kijken, toch?

Heb je tips om contact te leggen? :)
Ik heb en gemaild en gebeld.
Vooral gekeken naar woningen die al een tijdje te huur stonden: die zijn dus blijkbaar niet zo populair. :P

Daarna mail gestuurd en gezegd dat als we de kans zouden krijgen de kans 99% zeker zou zijn dat we het na bezichtigen (bezichtigen is verplicht hier) zouden huren. Heen en weer reizen zou ons namelijk elke keer als we uitgenodigd zouden worden voor een groepsbezichtiging 200 euro kosten en dat is natuurlijk niet iets waar iemand op zit te wachten. Dus we hebben gewoon gezegd dat we als we zouden komen we de enige kandidaten zouden zijn en dat we dus zelf konden bepalen of we het wilden.

Toen ze an sich akkoord gingen moesten we bewijs van gezonde financiele zaken overleggen en in ons geval een half jaar huur vooruit betalen aangezien we geen huisbezitters in het VK kennen die garant kunnen staan. Gelukkig kunnen we ons dat financieel veroorloven..

Dus toen hebben we een afspraak gemaakt en zijn we de dag erna op de boot gesprongen voor een dagje Hull en hebben het huis gezien, contract getekend en huur betaald.

Eerste huis dat we gezien hebben meteen genomen. Scheelde geld, en we zitten hier echt geweldig O+ (zie foto's in m'n sig) :+
Ja doei.
pi_99774712
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 23:01 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ik heb en gemaild en gebeld.
Vooral gekeken naar woningen die al een tijdje te huur stonden: die zijn dus blijkbaar niet zo populair. :P


Oeh dat is een goeie, dankjewel! :)

Wat dat betreft is verhuizen naar de UK voor een jaar toch iets makkelijker dan verhuizen naar Canada voor 4 maanden ;) Verhuurders willen hier ook heel graag een bezichtiging, maar dat gaat idd niet zo makkelijk. En idd benadrukken dat de kans ook heel groot is dat ik/we het nemen is ook een goeie, thanks!
pi_99944644
Nog twee weken te gaan voordat ik naar de USA vertrek voor m'n stage. Alles is geregeld, alleen nog het vliegtuig instappen.
Heb er zin in! :D
pi_99945958
Volgende week vrijdag vertrek ik naar Guadalajara, Mexico.. pff, wat kijk ik er naar uit zeg. :)
pi_99946218
En ik vertrek over 4 weken naar Canada! Jeetje wat gaat de tijd snel! :)

larry en Rnnz, veel plezier alvast!
pi_99947239
Thanks, jullie ook :)
pi_99951083
Leuk hoor, jemig, da's wat anders dan Engeland ;)

Succes larry en Rnnz!
Ja doei.
pi_99951828
Bij mij ook nog 4 week voordat ik naar Zweden ga voor een jaartje! Jag kan inte vänta! :D
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_99951935
Heb onlangs ook nog 's naar Zweden gekeken, zaten ook leuke opties bij voor m'n master, maar nog een keer verhuizen is echt niet te doen :') :P
Ja doei.
pi_99953051
Een vriendin van me gaat komend semester naar Zweden. "t was erg moeilijk om een apartement/kamer te vinden. Hoor erg gemengde verhalen over hoe moeilijk/makkelijk het is om een kamer te regelen. Ik ga zelf naar Frankrijk en moet zeggen dat het qua kamer echt goed en snel geregeld was.
pi_99953094
Scheelt dat ik me samen met m'n man gewoon een huis/appartement kan veroorloven, en da's een stuk makkelijker O+
Ja doei.
pi_99953192
quote:
Scheelt dat ik me samen met m'n man gewoon een huis/appartement kan veroorloven, en da's een stuk makkelijker
Dat scheelt inderdaad. Ik moet wel zeggen dat ik niet veel voor m'n kamer ga betalen relatief gezien (480 euro: 25m2). Zweden is een stuk duurder in die zin.
pi_99953230
oh my.. wij betalen 495GBP voor een heel huis :o
Ja doei.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 11:04:41 #109
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_99953582
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 10:52 schreef motorbloempje het volgende:
oh my.. wij betalen 495GBP voor een heel huis :o
Maarja, dan woon je ook in Engeland :')
:-)
pi_99954235
En?
Ja doei.
pi_99954546
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 10:06 schreef motorbloempje het volgende:
Heb onlangs ook nog 's naar Zweden gekeken, zaten ook leuke opties bij voor m'n master, maar nog een keer verhuizen is echt niet te doen :') :P
Hoezo niet? Wel veel mooie routes voor de motor hoor! ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 10:46 schreef Walkerr het volgende:
Een vriendin van me gaat komend semester naar Zweden. "t was erg moeilijk om een apartement/kamer te vinden. Hoor erg gemengde verhalen over hoe moeilijk/makkelijk het is om een kamer te regelen. Ik ga zelf naar Frankrijk en moet zeggen dat het qua kamer echt goed en snel geregeld was.
Waar gaat ze heen? Is vooral lastig als je zelf gaat zoeken, het is normaal dat universiteiten iets aanbieden, heb je dat voordeel niet dan en moet je zelf zoeken dan word het lastig, aangezien veel kamers leeg verhuurd worden en niet voor maar 1 (-2) semesters..

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 10:50 schreef Walkerr het volgende:

[..]

Dat scheelt inderdaad. Ik moet wel zeggen dat ik niet veel voor m'n kamer ga betalen relatief gezien (480 euro: 25m2). Zweden is een stuk duurder in die zin.
Valt wel mee, ik ben eerder in Zweden geweest en toen betaalde ik 300 voor 18m2 en daarnaast eigen douche/toilet

[ Bericht 1% gewijzigd door Kuno_van_Dijk op 26-07-2011 11:44:14 ]
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_99954741
quote:
99s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 11:35 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:

[..]

Hoezo niet? Wel veel mooie routes voor de motor hoor! ;-)

[..]

Waar gaat ze heen? Is vooral lastig als je zelf gaat zoeken, het is normaal dat universiteiten iets aanbieden, heb je dat voordeel niet dan en moet je zelf zoeken dan word het lastig, aangezien veel kamers leeg verhuurd worden en niet voor maar 1 (-2) semesters..

[..]

Valt wel mee, ik ben eerder in Zweden geweest en toen betaalde ik 300 voor 18m2 en daarnaast eigen douche/toilet
't Geld ligt niet op stapeltjes ;) We hebben het niet slecht, financieel, maar om nou alles uit te geven aan verhuizingen..

Daarbij hebben we besloten dat ik een master ga vinden in de driehoek Leeds - York - Hull in verband met mijn man die hier in diezelfde driehoek een baan gaat zoeken. Werkt nu nog voor zijn bedrijf in Nederland maar moet eens in de zoveel tijd daarheen, en dat is niet echt heel fijn :+

Dus we blijven hier nog wel even ;)
Ja doei.
pi_99955454
Hier ook nog steeds geen woonruimte gevonden, helaas. Wel op praktisch alles gereageerd, maar er zijn zo ontzettend veel scammers actief... Dan denk je: oh dat klinkt goed, ga je heen en weer mailen. Blijkt dat je niet kunt gaan kijken, dat ze 500 dollar willen en dat ze de sleutels naar je opsturen. Yeah, right :')
pi_99955462
:') fijn -O-
Ja doei.
pi_99956424
Het stomme is, je kunt het niet, niet reageren. En in de eerste mail klopt het verhaal ook vaak nog wel: de huiseigenaren gaan naar het buitenland en willen hun huis onderverhuren. Het enige wat opvalt is dat ze overal ja op zeggen: gemeublieerd: ja. alles inclusief: ja etc. ook voor 4 maanden te huur: ja. Maar goed, dat zou natuurlijk ook gewoon zo maar kunnen. Dus ze verspillen gewoon gigantisch je tijd :(
  dinsdag 26 juli 2011 @ 12:41:37 #116
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_99956623
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 11:25 schreef motorbloempje het volgende:
En?
Dat het vrij logisch is dat de huren daar lager zijn. Vraag en aanbod.
:-)
pi_99956683
Ja, en? Waar was die ' :') ' dan voor nodig?
Ja doei.
pi_99956778
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 12:35 schreef fh101 het volgende:
Het stomme is, je kunt het niet, niet reageren. En in de eerste mail klopt het verhaal ook vaak nog wel: de huiseigenaren gaan naar het buitenland en willen hun huis onderverhuren. Het enige wat opvalt is dat ze overal ja op zeggen: gemeublieerd: ja. alles inclusief: ja etc. ook voor 4 maanden te huur: ja. Maar goed, dat zou natuurlijk ook gewoon zo maar kunnen. Dus ze verspillen gewoon gigantisch je tijd :(
Het is natuurlijk ook enige logica. Je ziet vrij snel of het te goed klinkt of niet.

Voor de rest altijd even IP nummer checken. Tzou niet de 1e keer zijn dat hij ergens vanuit Nigeria komt.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 12:57:18 #119
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_99957178
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 12:43 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, en? Waar was die ' :') ' dan voor nodig?
Engeland :')
:-)
pi_99957403
Nou, toch fijn dat jij er niet hoeft te wonen dan hè? :)
Ja doei.
pi_99957422
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 12:46 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Het is natuurlijk ook enige logica. Je ziet vrij snel of het te goed klinkt of niet.

Voor de rest altijd even IP nummer checken. Tzou niet de 1e keer zijn dat hij ergens vanuit Nigeria komt.
Hoe doe je dat, IP nummer controleren? Hoe kom je uberhaupt aan dat IP nummer?

techniek/informatica is niet mijn ding ;)
pi_99966649
Engeland schijnt niet zo chill ze zijn (A), m'n broer loopt er nu stage en m'n zus heeft er 3 jaar gestudeerd. Zij vinden het beiden een deprimerende omgeving. Zorgt er wel voor dat ik nog goed na ga denken over waar ik m'n master wil gaan doen.

quote:
Valt wel mee, ik ben eerder in Zweden geweest en toen betaalde ik 300 voor 18m2 en daarnaast eigen douche/toilet
Dat is inderdaad wel oke. Ik heb zelf een badkamer en een keuken(tje) erbij. Ben benieuwd.
pi_99969520
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 17:10 schreef Walkerr het volgende:
Engeland schijnt niet zo chill ze zijn (A), m'n broer loopt er nu stage en m'n zus heeft er 3 jaar gestudeerd. Zij vinden het beiden een deprimerende omgeving. Zorgt er wel voor dat ik nog goed na ga denken over waar ik m'n master wil gaan doen.
Engeland deprimerend? Ja alles buiten Londen misschien (ook al is dit misschien wat kortzichtig, maar ik zou absoluut niet buiten Londen willen wonen, studeren, op vakantie gaan). Maar Londen is echt niet deprimerend hoor. Bruisende stad, genoeg te doen, gezellig, veel carriere mogelijkheden, ook wat betreft jezelf, je zit overal enorm dicht op, goede mogelijkheden qua netwerk (als je de finance kant op wilt).
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_99969672
Hier andersom :+ Zou absoluut niet in London willen zitten of op vakantie gaan en vind bijvoorbeeld de wijk waar ik woon allesbehalve deprimerend, al zijn er wel buurten die aan dat label voldoen :')

Maar ach, in Nederland, België, etc. zijn ook plekken waar ik van ze lang zal ze leven niet zou willen wonen :+ Blijft een kwestie van persoonlijke voorkeur, zoals je ziet. Maar, Walkerr, doe vooral wat jou zelf het leukste lijkt. ^O^
Ja doei.
pi_99969788
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 18:49 schreef motorbloempje het volgende:
Hier andersom :+ Zou absoluut niet in London willen zitten of op vakantie gaan en vind bijvoorbeeld de wijk waar ik woon allesbehalve deprimerend, al zijn er wel buurten die aan dat label voldoen :')

Maar ach, in Nederland, België, etc. zijn ook plekken waar ik van ze lang zal ze leven niet zou willen wonen :+ Blijft een kwestie van persoonlijke voorkeur, zoals je ziet. Maar, Walkerr, doe vooral wat jou zelf het leukste lijkt. ^O^
Mja, ik vind het allemaal grijs en grauw overkomen ( de andere grote steden in VK ). En de wat kleinere steden vind ik nogal wat aan de saaie kant. Ik vind de gemiddelde Engelsman namelijk niet heel erg sociaal en openlijk.

Maar je hebt wel een punt hoor Motorbloem, als ik zou mogen kiezen tussen New York en London ging ik ook direct voor New York. Tis groter :+
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_100003361
quote:
Engeland deprimerend? Ja alles buiten Londen misschien (ook al is dit misschien wat kortzichtig, maar ik zou absoluut niet buiten Londen willen wonen, studeren, op vakantie gaan). Maar Londen is echt niet deprimerend hoor.
Iedereen z'n eigen mening natuurlijk. Ik ben zelf ook naar Londen geweest voor vakantie, en dat is toch heel anders dan dat je er woont.

quote:
Maar, Walkerr, doe vooral wat jou zelf het leukste lijkt.
Ga ik zeker doen, en voor nu is dat een een semester in Frankrijk :D
pi_100003504
quote:
Ik vind de gemiddelde Engelsman namelijk niet heel erg sociaal en openlijk.
VInd je dat in NL wel?
pi_100125990
Het semester begint al over iets meer dan een maand en ik weet nog steeds niet of ik ben toegelaten tot een master in Berlijn. Zo ja, dan moet ik gewoon alles nog regelen. Als ik het toelatingsbureau mail krijg ik als antwoord dat de faculteit dat bepaalt. De faculteit zegt volgens dat ik het toelatingsbureau moet zijn :? Word een beetje gek hier.
  zaterdag 30 juli 2011 @ 15:53:31 #129
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_100127089
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 15:12 schreef Thomas B. het volgende:
Het semester begint al over iets meer dan een maand en ik weet nog steeds niet of ik ben toegelaten tot een master in Berlijn. Zo ja, dan moet ik gewoon alles nog regelen. Als ik het toelatingsbureau mail krijg ik als antwoord dat de faculteit dat bepaalt. De faculteit zegt volgens dat ik het toelatingsbureau moet zijn :? Word een beetje gek hier.
Oplossing is vrij simpel:

Bel de toelatingsbureau en faculteit op, zorg dat je de juiste contactpersoon aan de lijn krijgt, maak conference call, en praat het met z'n 3-en uit. Meeste mobiele telefoons kunnen dat tegenwoordig wel.

En al lukt het niet om tijdens dat gesprek meteen tot eenduidigheid te komen, weten beide contactpersonen wel dat het je menens is, en zullen ze het waarschijnlijk die middag nog voor je oplossen.
:-)
pi_100127288
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 15:12 schreef Thomas B. het volgende:
Het semester begint al over iets meer dan een maand en ik weet nog steeds niet of ik ben toegelaten tot een master in Berlijn. Zo ja, dan moet ik gewoon alles nog regelen. Als ik het toelatingsbureau mail krijg ik als antwoord dat de faculteit dat bepaalt. De faculteit zegt volgens dat ik het toelatingsbureau moet zijn :? Word een beetje gek hier.
In duitsland begint het winter semester meestal toch pas 1 oktober? En de inschrijfperiode voor masters (fu berlin) loopt toch ongeveer tot midden augustus? Want dan krijg je pas daarna de uitslag... of niet? of houdt jouw programma andere data/deadlines aan?

[ Bericht 4% gewijzigd door margaretha_01 op 30-07-2011 16:09:02 ]
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_100131712
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 16:02 schreef margaretha_01 het volgende:

[..]

In duitsland begint het winter semester meestal toch pas 1 oktober? En de inschrijfperiode voor masters (fu berlin) loopt toch ongeveer tot midden augustus? Want dan krijg je pas daarna de uitslag... of niet? of houdt jouw programma andere data/deadlines aan?
Klopt. Semester zelf begint idd begin oktober. Ik zit in de eerste inschrijfronde waarvan het resultaat tussen eind juni en eind juli bekend gemaakt wordt. Ze wachten dus echt tot het allerlaatste moment. Dat is gewoon erg frustrerend aangezien ik, mits toegelaten, begin september een taaltoets moet maken. Daar moet ik mij dus op voorbereiden naast nog 1001 dingen die in dat geval geregeld moeten worden.
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 15:53 schreef T.O.P het volgende:

[..]

Oplossing is vrij simpel:

Bel de toelatingsbureau en faculteit op, zorg dat je de juiste contactpersoon aan de lijn krijgt, maak conference call, en praat het met z'n 3-en uit. Meeste mobiele telefoons kunnen dat tegenwoordig wel.

En al lukt het niet om tijdens dat gesprek meteen tot eenduidigheid te komen, weten beide contactpersonen wel dat het je menens is, en zullen ze het waarschijnlijk die middag nog voor je oplossen.
Heb ik gedaan maar ik krijg alleen te horen dat er nog niks bekend is. Niet in een driekhoeksgesprek trouwens.

Maargoed, ik zal het volgende week wel horen dan.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 30-07-2011 18:31:56 ]
pi_100151597
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 18:26 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Klopt. Semester zelf begint idd begin oktober. Ik zit in de eerste inschrijfronde waarvan het resultaat tussen eind juni en eind juli bekend gemaakt wordt. Ze wachten dus echt tot het allerlaatste moment. Dat is gewoon erg frustrerend aangezien ik, mits toegelaten, begin september een taaltoets moet maken. Daar moet ik mij dus op voorbereiden naast nog 1001 dingen die in dat geval geregeld moeten worden.

hmmm en waarschijnlijk mag je geen toets meer in Nederland afleggen dan... Da's lastig... Ik wil trouwens zo'n test in April doen volgend jaar, dan wordt het een TestDaf, hier bij het Goethe Instituut in Amsterdam... Volgens mij is het best een zware toets, het gaat echt om academisch Duits, wat ik dus nog nooit geleerd heb... Hoe ga jij je er op voorbereiden?

[ Bericht 0% gewijzigd door margaretha_01 op 31-07-2011 20:05:52 ]
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_100152260
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 11:35 schreef margaretha_01 het volgende:

[..]

hmmm en waarschijnlijk mag je geen toets meer in Nederland afleggen dan... Da's lastig... Ik wil trouwens zo'n test in April doen volgend jaar, dan wordt het een TestDaf, hier in bij het Goethe Instituut in Amsterdam... Volgens mij is het best een zware toets, het gaat echt om academisch Duits, wat ik dus nog nooit geleerd heb... Hoe ga jij je er op voorbereiden?
Dat had ik ook liever gedaan als ik wat meer tijd had. De toets die ik waarschijnlijk moet doen is de Deutsche Sprachprüfung für den Hochschulzugang maar daarvoor moet ik idd eerst naar Berlijn. Momenteel bereid ik mij voor aan de hand van voorbeeldtoetsen op internet. Kan wel een beetje Duits, maar ik heb absoluut geen academisch niveau. Het lezen en tekstbegrip is nog niet zo'n probleem, maar het spreekgedeelte zal moeilijk worden. Ook merk ik wel dat grammaticale dingen als actief omzetten in passief en andersom moeilijker gaan dan ik dacht. Maar ik ben wel goed in taal dus ik kan nog even een maandje gaan blokken :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-07-2011 12:10:10 ]
pi_100160878
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 12:07 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Dat had ik ook liever gedaan als ik wat meer tijd had. De toets die ik waarschijnlijk moet doen is de Deutsche Sprachprüfung für den Hochschulzugang maar daarvoor moet ik idd eerst naar Berlijn. Momenteel bereid ik mij voor aan de hand van voorbeeldtoetsen op internet. Kan wel een beetje Duits, maar ik heb absoluut geen academisch niveau. Het lezen en tekstbegrip is nog niet zo'n probleem, maar het spreekgedeelte zal moeilijk worden. Ook merk ik wel dat grammaticale dingen als actief omzetten in passief en andersom moeilijker gaan dan ik dacht. Maar ik ben wel goed in taal dus ik kan nog even een maandje gaan blokken :)
Ik weet niet of het een mogelijkheid is voor je, maar mss kun je als je aangenomen wordt alvast een paar dagen doorbrengen op de universiteit? Jezelf helemaal onderdompelen in academisch duits, dus ook artikelen lezen oid.

Mijn Duits is/was best redelijk, maar je leert het pas echt als je voor een week naar een klein gat in Duitsland gaat waar niemand Engels spreekt. Had daarna gelijk een 9.5 voor mondeling in de zesde. Dat is natuurlijk heel wat anders, maar om aan te geven dat je een taal zoveel sneller leert als je 'moet'
pi_100172976
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 16:57 schreef fh101 het volgende:

[..]

Ik weet niet of het een mogelijkheid is voor je, maar mss kun je als je aangenomen wordt alvast een paar dagen doorbrengen op de universiteit? Jezelf helemaal onderdompelen in academisch duits, dus ook artikelen lezen oid.

Mijn Duits is/was best redelijk, maar je leert het pas echt als je voor een week naar een klein gat in Duitsland gaat waar niemand Engels spreekt. Had daarna gelijk een 9.5 voor mondeling in de zesde. Dat is natuurlijk heel wat anders, maar om aan te geven dat je een taal zoveel sneller leert als je 'moet'
Ja wat ik eigenlijk wil is zsm die kant op verhuizen. Ben al regelmatig in Berlijn geweest, maar vooral om uit te gaan en (niet-Duitse) vrienden te zien.Het liefst zou ik over een week of drie die kant op gaan als ik word toegelaten. Maar dan moet er nog zo veel geregeld worden in zeer weinig tijd. Het probleem is ook dat ik de komende maand gewoon moet werken hier in Nederland, dus veel tijd om Duits te studeren en shit te regelen is er ook niet. Kan een leuke maand worden :P Hopelijk weet ik morgen meer.
pi_100188046
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 22:21 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Ja wat ik eigenlijk wil is zsm die kant op verhuizen. Ben al regelmatig in Berlijn geweest, maar vooral om uit te gaan en (niet-Duitse) vrienden te zien.Het liefst zou ik over een week of drie die kant op gaan als ik word toegelaten. Maar dan moet er nog zo veel geregeld worden in zeer weinig tijd. Het probleem is ook dat ik de komende maand gewoon moet werken hier in Nederland, dus veel tijd om Duits te studeren en shit te regelen is er ook niet. Kan een leuke maand worden :P Hopelijk weet ik morgen meer.
Hey Thomas, ik heb er 6 maanden mogen wonen (hence the name), als je vragen hebt moet je maar even PM'en
Doe eens lief!
pi_100193192
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 11:42 schreef Prenzlauer het volgende:

[..]

Hey Thomas, ik heb er 6 maanden mogen wonen (hence the name), als je vragen hebt moet je maar even PM'en
Thanks! Goed om te weten
pi_100214006
Nog altijd niets gehoord, thomas?
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_100223028
En weer 3 afwijzingen... vervelend dit.
pi_100229888
Balen _Loki... Wat waren jouw plannen ook alweer? Heb je nog steeds mogelijkheden?

Thomas, hoop dat je vandaag wat hoort!
pi_100230233
toegepaste psychologie stage in een of ander Engelstalig land. Jammer alleen dat de meeste opties binnen overheidsinstellingen zitten en die kunnen niet veel met me of zitten al vol :')

Edit: Wut, ik heb zojuist een mailtje teruggekregen van een kinderziekenhuis in Cleveland dat ze geïnteresseerd zijn in m'n afstudeerstage én gewone stage. Nice.

[ Bericht 23% gewijzigd door _Loki op 02-08-2011 19:45:14 ]
pi_100251525
Ik weet het nog steeds niet. Heb me ook ingeschreven voor een master aan de UvA voor de zekerheid, maar daar heb ik helemaal geen zin in. This shit is killing me :{
pi_100266074
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 22:50 schreef Thomas B. het volgende:
Ik weet het nog steeds niet. Heb me ook ingeschreven voor een master aan de UvA voor de zekerheid, maar daar heb ik helemaal geen zin in. This shit is killing me :{
Dan wacht je een jaar. Niets zo zonde als een opleiding volgen die je niet wilt. Bedenk dat een studie niet iets is wat je moet doen en absoluut geen garantie geeft op een goede toekomst. Je kan ook een baan zoeken in Berlijn en zo alvast voorbereiden voor de Master daar. Je geeft aan dat je al je Bachelor gehaald hebt dus je kan vast wel ergens als intern lopen.
Doe eens lief!
pi_100275437
Ik wou eigenlijk op exchange maar nu ik een graduate student bent lukt dat niet meer :(

Echter heb ik wel interesse in een studie in het buitenland bij voorkeur de master BA in 2012 O+
Dus tvp en leuk als iemand mij kan helpen :P
pi_100275500
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 16:19 schreef MultiRecorder het volgende:
Ik wou eigenlijk op exchange maar nu ik een graduate student bent lukt dat niet meer :(

Echter heb ik wel interesse in een studie in het buitenland bij voorkeur de master BA in 2012 O+
Dus tvp en leuk als iemand mij kan helpen :P
Waarom niet? Bij ons kun je als Masterstudent ook gewoon nog op uitwisseling hoor :)
Ja doei.
pi_100275589
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 16:21 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Waarom niet? Bij ons kun je als Masterstudent ook gewoon nog op uitwisseling hoor :)
Welk master? Bij de VU weigeren ze dat omdat de master 1 jaar duurt, je hebt dan wel een premaster van 1 jaar maar dat sluit enkel aan voor de master zelf...
pi_100275669
Hier aan de Letterenfaculteit is 't gewoon mogelijk, zeker voor researchmasters :Y en anders zou ik gewoon gaan informeren naar beurzen en mogelijkheden, want je zit voor je master niet meer vast aan de VU.
Ja doei.
pi_100275868
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 16:24 schreef motorbloempje het volgende:
Hier aan de Letterenfaculteit is 't gewoon mogelijk, zeker voor researchmasters :Y en anders zou ik gewoon gaan informeren naar beurzen en mogelijkheden, want je zit voor je master niet meer vast aan de VU.
Klopt een master kan ik inderdaad in het buitenland doen :Y

Tja wist ik veel dat je je ruim van tevoren moest aanmelden, niemand zegt wat boehoe ;(
Nu pas in herfst 2012 :{w

Ik doe helaas geen researchmaster (2 jaar toch? ), deed het wel maar was gestopt.
pi_100293204
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 12:19 schreef Prenzlauer het volgende:

[..]

Dan wacht je een jaar. Niets zo zonde als een opleiding volgen die je niet wilt. Bedenk dat een studie niet iets is wat je moet doen en absoluut geen garantie geeft op een goede toekomst. Je kan ook een baan zoeken in Berlijn en zo alvast voorbereiden voor de Master daar. Je geeft aan dat je al je Bachelor gehaald hebt dus je kan vast wel ergens als intern lopen.
Ja daar heb ik ook over gedacht. Ik wil gewoon heel graag weg uit Nederland voor een poosje, maar de houvast van een uni vind ik op dit moment wel prettig. Aan de andere is het idd helemaal geen gek idee om daar gewoon op de bonnefooi naartoe te gaan en iets van een stage te doen. Een baan is lastig vrees ik. Een Duitse vriend van me is pas afgestuurd in Berlijn en is al maanden aan het zoeken. Hij kan gewoon niks vinden.

quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 16:19 schreef MultiRecorder het volgende:
Ik wou eigenlijk op exchange maar nu ik een graduate student bent lukt dat niet meer :(

Echter heb ik wel interesse in een studie in het buitenland bij voorkeur de master BA in 2012 O+
Dus tvp en leuk als iemand mij kan helpen :P
Dat probleem heb ik ook. Eigenlijk heb ik er spijt van dat ik m'n bachelorbul heb aangevraagd, want anders had ik gewoon via Erasmus Exchange een jaartje in Berlijn kunnen gaan zitten. Succes iig. Weet je al waar je naartoe wilt?
pi_100294878
Zo... komt heel dichtbij nu. Vlieg vrijdagmorgen om 7:15 van Brussel naar Londen.... half jaar naar Mexico. :) Pfoeh, wat een spanning.
pi_100294939
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 22:46 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Ja daar heb ik ook over gedacht. Ik wil gewoon heel graag weg uit Nederland voor een poosje, maar de houvast van een uni vind ik op dit moment wel prettig. Aan de andere is het idd helemaal geen gek idee om daar gewoon op de bonnefooi naartoe te gaan en iets van een stage te doen. Een baan is lastig vrees ik. Een Duitse vriend van me is pas afgestuurd in Berlijn en is al maanden aan het zoeken. Hij kan gewoon niks vinden.

[..]

Dat probleem heb ik ook. Eigenlijk heb ik er spijt van dat ik m'n bachelorbul heb aangevraagd, want anders had ik gewoon via Erasmus Exchange een jaartje in Berlijn kunnen gaan zitten. Succes iig. Weet je al waar je naartoe wilt?
Ik ben naar verschillende steden op de wereld geweest en London is the shit O+
Maar de VS lijkt me ook super O+

Als derde plaats komt Zweden, gratis studeren, hehe :P

Maar ik weet niet of ik dat alles al moet regelen VOOR 15 augustus? Ik kan geen afspraak maken bij het Fullbright omdat iedereen op vakantie is :{

[ Bericht 7% gewijzigd door MultiRecorder op 03-08-2011 23:26:28 ]
pi_100295474
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 23:20 schreef MultiRecorder het volgende:

[..]

Ik ben naar verschillende steden op de wereld geweest en London is the shit O+
Maar de VS lijkt me ook super O+

Als derde plaats komt Zweden, gratis studeren, hehe :P

Maar ik weet niet of ik dat alles al moet regelen VOOR 15 augustus? Ik kan geen afspraak maken bij het Fullbright omdat iedereen op vakantie is :{
Je wilt komend semester nog? Dat ga je zeker niet redden. Ik ben al sinds januari bezig en zit nog steeds in dikke onzekerheid :{

Zweden heb ik ook nog even over nagedacht. Ze hebben een vrij goed politicologie programma daar en een interessante research master. Maarja, Uppsala of Berlijn... dan weet ik het wel :P
pi_100296714
Sinds januari? Waar ben je dan zolang mee bezig geweest? Goedkeuren van diploma's ofzo?
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_100308742
Ik ben ook al sinds febrauri bezig, en dan was ik nog laat.. De deadline voor het aanvragen van de mogelijkheid om naar buiten Europa te gaan was begin december.

Sowieso is het voor jezelf beter; je hebt tijd om alles te regelen, ik moet er niet aan denken om alles wat ik in de afgelopen maanden heb gedaan in 1 maandje te doen.
pi_100308797
Ik ben in september 2010 begonnen met informatie inwinnen en mijn opties bekijken.. de sollicitatieronde voor m'n beurs sloot in december (eind) en half maart hoorde ik of ik mocht geen of niet..
Ja doei.
pi_100309222
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 23:18 schreef Rnnz het volgende:
Zo... komt heel dichtbij nu. Vlieg vrijdagmorgen om 7:15 van Brussel naar Londen.... half jaar naar Mexico. :) Pfoeh, wat een spanning.
Boh, spannend! Alvast heeel veel plezier voor daar, hou ons op de hoogte! :)
pi_100309226
Zelfde hier, voor mijn studie buitenland ben ik in Januari 2010 begonnen en alles was rond in Juni 2010 en voor mijn stage buitenland ben ik begonnen met regelen in Januari 2011 (sollicitatie gesprekken etc.) en alles is rond sinds twee, drie weken geleden.
pi_100309310
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 23:18 schreef Rnnz het volgende:
Zo... komt heel dichtbij nu. Vlieg vrijdagmorgen om 7:15 van Brussel naar Londen.... half jaar naar Mexico. :) Pfoeh, wat een spanning.
Leuk man, voor mij is het maandag zover. Vlieg om 13:00 naar Chicago.
Heb even geen zin om het voorgaande topic door te lezen, maar je ging studeren in Mexico toch? Veel plezier in ieder geval!
pi_100309420
Ondanks dat ik vind dat universiteiten íets meer aandacht mogen besteden aan promotie en dergelijken vind ik dat dit soort dingen over het algemeen uit moeten gaan van de student.
Weet even niet meer wie het zei, dat 'niemand je iets vertelt', maar ik vind dat eigenlijk een lame excuus voor het niet gaan/te laat zijn: het is iets waarvan je moet weten dat het kan en je moet er dan zelf achteraan gaan, als je het mij vraagt. :@

En ik moet nu op mijn handen zitten om al niet achter een master aan te gaan :') :@
Ja doei.
pi_100309692
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 22:46 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Ja daar heb ik ook over gedacht. Ik wil gewoon heel graag weg uit Nederland voor een poosje, maar de houvast van een uni vind ik op dit moment wel prettig. Aan de andere is het idd helemaal geen gek idee om daar gewoon op de bonnefooi naartoe te gaan en iets van een stage te doen. Een baan is lastig vrees ik. Een Duitse vriend van me is pas afgestuurd in Berlijn en is al maanden aan het zoeken. Hij kan gewoon niks vinden.

[..]

Dat probleem heb ik ook. Eigenlijk heb ik er spijt van dat ik m'n bachelorbul heb aangevraagd, want anders had ik gewoon via Erasmus Exchange een jaartje in Berlijn kunnen gaan zitten. Succes iig. Weet je al waar je naartoe wilt?
ik ken nog wel iemand die bij een communicatiebureau werkt. Misschien weet ze wel wat?
Doe eens lief!
pi_100309939
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 23:53 schreef margaretha_01 het volgende:
Sinds januari? Waar ben je dan zolang mee bezig geweest? Goedkeuren van diploma's ofzo?
Het verzamelen van alle juiste papieren kostte inderdaad heel veel tijd. De UvA werkte mij zwaar tegen en keer op keer werd om allerlei redenen mijn inschrijving afgewezen in Duitsland.

En top of it kom ik er zojuist achter dat ze in Duitsland mijn gemiddelde volgens mij verkeerd berekend hebben, waardoor het significant lager is dan het zou moeten zijn :{
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 12:33 schreef Prenzlauer het volgende:

[..]

ik ken nog wel iemand die bij een communicatiebureau werkt. Misschien weet ze wel wat?
Wow bedankt! Dat klinkt zeer interssant. Je hebt me wel op een idee gebracht voor het geval ik inderdaad niet word toegelaten. Ik moet hier even goed over nadenken, maar dit is zeker een optie. Ik kom er graag even op terug als ik meer weet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-08-2011 13:02:43 ]
pi_100310037
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 12:41 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Het verzamelen van alle juiste papieren kostte inderdaad heel veel tijd. De UvA werkte mij zwaar tegen en keer op keer werd om allerlei redenen mijn inschrijving afgewezen in Duitsland.

En top of it kom ik er zojuist achter dat ze in Duitsland mijn gemiddelde volgens mij verkeerd berekend hebben, waardoor het significant lager is dan het zou moeten zijn :{

[..]

Wow bedankt! Dat klinkt zeer interssant. Je hebt me wel op een idee gebracht voor het geval ik inderdaad niet wordt toegelaten. Ik moet hier even goed over nadenken, maar dit is zeker een optie. Ik kom er graag even op terug als ik meer weet.
Ik weet niet zeker of ze iets heeft hoor, maar goed, laat maar weten via een pm.
Doe eens lief!
pi_100319819
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 12:24 schreef motorbloempje het volgende:
Ondanks dat ik vind dat universiteiten íets meer aandacht mogen besteden aan promotie en dergelijken vind ik dat dit soort dingen over het algemeen uit moeten gaan van de student.
Weet even niet meer wie het zei, dat 'niemand je iets vertelt', maar ik vind dat eigenlijk een lame excuus voor het niet gaan/te laat zijn: het is iets waarvan je moet weten dat het kan en je moet er dan zelf achteraan gaan, als je het mij vraagt. :@

En ik moet nu op mijn handen zitten om al niet achter een master aan te gaan :') :@
Hier precies dezelfde mening. Bij mij is er heel kort en heel globaal gezegt: je kunt je keuzevakken in het buitenland doen. Dat mag opzich wel wat beter. Sowieso kan de hele begeleiding ook wel wat beter, als ik dat vergelijk met de uni in Canada scoort Leiden toch een dikke onvoldoende bij mij.
Maar het is ook de verantwoordelijkheid van de student. In het buitenland zelf moet je ook alles zelf regelen, dus dan hier ook alvast.
pi_100321555
quote:
Hier precies dezelfde mening. Bij mij is er heel kort en heel globaal gezegt: je kunt je keuzevakken in het buitenland doen. Dat mag opzich wel wat beter. Sowieso kan de hele begeleiding ook wel wat beter, als ik dat vergelijk met de uni in Canada scoort Leiden toch een dikke onvoldoende bij mij.
Maar het is ook de verantwoordelijkheid van de student. In het buitenland zelf moet je ook alles zelf regelen, dus dan hier ook alvast.
Ik merk inderdaad dat je over zelf achteraan moet. Documenten voor de Erasmus beurs heb ik bijvoorbeeld pas deze week gekregen. Ik moet hiervoor nog een handtekening laten zetten door de host-univeristy and mijn eigen uni. Volgende week nog op vakantie dus daarna zal ik nog veel moeten regelen.

Ik dacht ik het merendeel had gehad qua organisatie toen ik aangenomen was door de host-uni. Kwam er helaas achter dat het vanaf dat moment pas veel erger zou worden.
pi_100321676
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 12:20 schreef larry91 het volgende:

[..]

Leuk man, voor mij is het maandag zover. Vlieg om 13:00 naar Chicago.
Heb even geen zin om het voorgaande topic door te lezen, maar je ging studeren in Mexico toch? Veel plezier in ieder geval!
Jep, ga studeren in Mexico tot eind december. Daarna nog een maandje rondreizen en dingen doen :)

Heb het de laatste dagen wel een beetje moeite met al het afscheid nemen.. wat vervelend is dat zeg. Valt me zwaarder dan verwacht.
pi_100322627
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 18:27 schreef Rnnz het volgende:

[..]

Jep, ga studeren in Mexico tot eind december. Daarna nog een maandje rondreizen en dingen doen :)

Heb het de laatste dagen wel een beetje moeite met al het afscheid nemen.. wat vervelend is dat zeg. Valt me zwaarder dan verwacht.
Heel veel plezier/succes Rnnz!

Dat afscheid nemen, daar heb ik ook zoooo geen zin in.. Zie er nu al tegenop. Volgens mij word ik de laatste week voordat ik wegga een behoorlijk chagerrijnig iemand en zijn ze hier gewoon blij dat ik dan weg ben ;) Hoop dat het allemaal wat makkelijker wordt voor je straks!
pi_100329088
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 18:27 schreef Rnnz het volgende:

[..]

Jep, ga studeren in Mexico tot eind december. Daarna nog een maandje rondreizen en dingen doen :)

Heb het de laatste dagen wel een beetje moeite met al het afscheid nemen.. wat vervelend is dat zeg. Valt me zwaarder dan verwacht.
Is inderdaad verre van leuk. Maar geloof mij, toen ik drie dagen in Noorwegen was had ik totaal geen last meer van heimwee o.i.d.. Zolang je het maar naar je zin hebt (en dat ligt er natuurlijk aan wat je er zelf van maakt).
pi_100417402
Ik ben van plan om stage te gaan lopen in de UK, Kent om precies te zijn. :)

Ik heb zo het gevoel dat ik veel te laat ben begonnen met zoeken :') In januari moet ik trouwens stage gaan lopen.
pi_100417535
te laat? zal wel meevallen... de meeste stages die nu worden aangeboden zijn waarschijnlijk nog voor september...
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_100468601
77 plaatsen... en 453 inschrijvingen ;( Nouja, we vinden wel weer wat anders.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2011 17:25:01 ]
pi_100483738
balen! Het is en blijft Berlijn, de hoofdstad, waar iedereen naartoe wil, zowel binnenlandse als buitenlandse studenten...

Wilde je per se naar de FU? of biedt de HU geen soortgelijke opleiding?

Ik hoop dat je alsnog iets anders vindt! Gaat het nu de UvA worden of heb je nog geen idee? Jaartje werkervaring opdoen in het buitenland is ook gaaf! ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door margaretha_01 op 08-08-2011 23:50:32 ]
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_100484252
Hee allemaal, ben nieuw op FOK.

Ik maak dit aankomend jaar mijn 2-jarige Mphil in Economics af in Oxford, en ga daarna door naar de VS voor een Phd
Ik heb een aantal aanmeldingen uitgestuurd en heb al wat responses binnen, maar zoals het er nu uitziet gaat het waarschijnlijk lukken om Harvard of Columbia binnen te komen.

Trouwens, mijn achtergrond is IBEB in Rotterdam, met ongeveer 40 ECTS uit econometrie.
pi_100495655
Zojuist aangekomen in de USA. Volgende week maandag beginnen met mijn stage, nu eerst nog even de laatste formaliteiten regelen en de komende dagen de regio gaan verkennen :)
pi_100497066
Wat vet! Waar ga je stage lopen en voor welke studie?
pi_100516421
Ik loop stage in de plaats Holland (ja er zijn hier een aantal molens en tulpenvelden) in Michigan. Holland ligt op ongeveer twee uur rijden vanaf Chicago. Op het eerste gezicht ziet het er leuk uit al zijn er echt ontzettend veel fastfood ketens in een straal van 500 meter van mijn appartement :P Moet echt uitkijken dat als ik terugkom ik niet 200 kg weeg :P
Mijn studie is btw Business Logistics management (HBO) kortweg logistiek alleen dan Engelstalig. Ben inmiddels vierdejaars en dus bezig met mijn laatste jaar.
pi_100517513
Ha, leuk! :)

Ben geen 'Amerika-persoon', maar het lijkt me een hele ervaring! Waar bestaat je stagewerk uit? :)
Ja doei.
pi_100523276
Ben veel met toeleveranciers bezig en ga vooral kijken naar hoe ik mijn stage bedrijf beter kan laten samenwerken met hun leveranciers en welke tools daarvoor gebruikt kunnen worden om het geheel meer efficiënt te maken (dat heet in vakterm supply chain management). Verder ga ik ook kijken naar de informatiestroom tussen het bedrijf en de klant al ben ik daar niet heel veel mee bezig.

En moet natuurlijk ook gewoon meehelpen in het magazijn (het bedrijf is zelf eigenlijk een groot warehouse) en zal dus ook soms moeten order picken of op de heftruck. Maar daar ben ik natuurlijk ook voor opgeleid als logistiek-student :P
pi_100523804
Heel veel plezier larry91!

En wat grappig dat je in Holland zit! :D

Hier nog steeds geen woonruimte gevonden. Had er eentje die zei dat het possible was om maar voor 4 maanden te huren, maar heeft verder niets meer van zich laten horen, helaas.
pi_100528118
Klinkt leuk! Succes joh!

En balen dat je nog geen plek om te wonen hebt fh101 -O-

boh, da's toch wel een redelijke eerste prioriteit..
Ja doei.
pi_100536909
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 20:34 schreef fh101 het volgende:
Heel veel plezier larry91!

En wat grappig dat je in Holland zit! :D

Hier nog steeds geen woonruimte gevonden. Had er eentje die zei dat het possible was om maar voor 4 maanden te huren, maar heeft verder niets meer van zich laten horen, helaas.
Dankjewel, Holland heeft inderdaad veel Nederlandse invloeden. Ben al bij Bakkerij de Boer geweest :P Manager sprak best wel goed Nederlands voor iemand die maar tot zijn vijfde in Nederland heeft gewoond.

Btw, heb je deze link al gebruikt? Klik op de plaats die van toepassing is en dan zul je zien dat er een hoop appartementen worden aangeboden. Zo heb ik de mijne in de US gevonden :) http://www.craigslist.org/about/sites#CA

[ Bericht 0% gewijzigd door larry91 op 10-08-2011 03:53:22 ]
pi_100538424
Ik ben ook veilig aangekomen in Guadalajara, Mexico. Wat een totaal andere wereld is het zeg, haha. Ben op dit moment bezig met een appartement regelen, daarna zo snel mogelijk een spoedcursus om vervolgens de 17e voor het eerst naar de uni te gaan (introductie).

Zoals gezegd is het echt compleet anders in vergelijking met Nederland. Cultuur, de mensen, klimaat, temperament. Even wennen.
pi_100539465
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 02:02 schreef Rnnz het volgende:
Ik ben ook veilig aangekomen in Guadalajara, Mexico. Wat een totaal andere wereld is het zeg, haha. Ben op dit moment bezig met een appartement regelen, daarna zo snel mogelijk een spoedcursus om vervolgens de 17e voor het eerst naar de uni te gaan (introductie).

Zoals gezegd is het echt compleet anders in vergelijking met Nederland. Cultuur, de mensen, klimaat, temperament. Even wennen.
Goed om te horen, bevalt de stad zelf een beetje?
pi_100539488
Ja, stad zelf bevalt goed. We zitten op dit moment in een hotel in de oude binnenstad, dus waar alle architecturale trekpleisters zich bevinden. Best mooi, maar het is een ontzettend grote stad dus ik heb nog veel te zien. ;)

Vandaag 2 huizen bekeken, morgen waarschijnlijk nog meer bekijken. :)

Bij jou bevalt het dus ook goed? Wel grappig overigens dat je toch in 'Holland' bent. :p
pi_100539537
Mooi, succes met de huizenjacht!
Ja hier bevalt het zeker goed tot dusver. Leuke stad die grenst aan Lake Michigan, veel op het strand liggen dus de komende week voordat mijn stage begint :P. Holland grenst bovendien ook nog aan de plaats Zeeland en De Graafschap, voelt net alsof ik thuis ben ;)
Holland had hier net zo goed Friesland kunnen heten aangezien de meeste Amerikanen hier voorouders uit Friesland hebben. Zo ben ik al een Driesinga en Tallinga tegen gekomen.
pi_100540655
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 01:01 schreef larry91 het volgende:

[..]

Dankjewel, Holland heeft inderdaad veel Nederlandse invloeden. Ben al bij Bakkerij de Boer geweest :P Manager sprak best wel goed Nederlands voor iemand die maar tot zijn vijfde in Nederland heeft gewoond.

Btw, heb je deze link al gebruikt? Klik op de plaats die van toepassing is en dan zul je zien dat er een hoop appartementen worden aangeboden. Zo heb ik de mijne in de US gevonden :) http://www.craigslist.org/about/sites#CA
Jup, dat is ook eigenlijk de enige site die ik kan gebruiken en helaas worden daar niet zoveel apartementen/huizen op aangeboden, omdat kijiji.ca populairder is. Maar via die site kan ik niet reageren omdat ik op dit moment niet in in Canada ben. Waarschijnlijk ga ik hetzelfde doen als Rnnz; ter plekke iets proberen te vinden.

Rnnz, jij ook heel veel succes en plezier. Klinkt alsof je een aardige cultuurshock op kan lopen daar! Begint het langzaamaan al wel te wennen?
pi_100540698
:W leuk om hier mee te lezen, ik ga dit semester studeren in Japan :)
pi_100543276
@fh101: Ik ben op dit moment ook op zoek naar een kamer (in de VS). Ik ga dit najaar daar stage lopen. Heb veel goede opties gevonden op craigslist.org en heel veel mailtjes verzonden, maar je krijgt nauwelijks reacties terug (vermoedelijk vanwege het feit dat je toch een "buitenlander" bent). Daarnaast willen de meeste aanbieders zo snel mogelijk (lees: nu) hun kamer kwijt, en dus reageren ze niet als je zegt dat je pas in oktober aankomt. Mijn begeleider zegt daarom ook dat het het beste is om gedurende de eerste week een hostel/hotel te nemen, en dan van daaruit een kamer te zoeken. Dan schijnt het vele malen makkelijker te gaan: je maakt een afspraak, gaat langs en komt tot een deal. Als je gewoon een week van tevoren begint met zoeken vanuit Nederland en aanschrijven, dan moet het goedkomen denk ik zo. Wanneer ga jij naar Canada?
pi_100548657
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 10:47 schreef Marurk het volgende:
@fh101: Ik ben op dit moment ook op zoek naar een kamer (in de VS). Ik ga dit najaar daar stage lopen. Heb veel goede opties gevonden op craigslist.org en heel veel mailtjes verzonden, maar je krijgt nauwelijks reacties terug (vermoedelijk vanwege het feit dat je toch een "buitenlander" bent). Daarnaast willen de meeste aanbieders zo snel mogelijk (lees: nu) hun kamer kwijt, en dus reageren ze niet als je zegt dat je pas in oktober aankomt. Mijn begeleider zegt daarom ook dat het het beste is om gedurende de eerste week een hostel/hotel te nemen, en dan van daaruit een kamer te zoeken. Dan schijnt het vele malen makkelijker te gaan: je maakt een afspraak, gaat langs en komt tot een deal. Als je gewoon een week van tevoren begint met zoeken vanuit Nederland en aanschrijven, dan moet het goedkomen denk ik zo. Wanneer ga jij naar Canada?
Klopt, wat je zegt loop ik ook allemaal tegen aan. Hoewel de meesten nu wel kamers aanbieden voor 1 september, wat voor mij prima is aangezien ik 29 augustus aankom. Op zich krijg ik ook wel aardig wat reacties, maar allemaal dat ze iemand voor 8 maanden zoeken (= 2 volle semesters ipv 1). Ik zoek een apartement samen met twee andere meiden en we zijn in de luxe positie dat een van hen een 'vriendin' in Canada heeft, die dus langs kan gaan om de huizen te bekijken. Hostels hebben ze niet daar en de hotels zijn vaak behoorlijk prijzig, dus dat hoop ik te vermijden. Bovendien zitten die ondertussen zo goed als vol omdat er ook behoorlijk wat Canadezen zijn die met de hele familie hun kinderen af komen zetten.
Mij werd ook verteld dat zoeken van daaruit idd het handigst is, ook omdat mensen die eigenlijk huurders voor 8 maanden zoeken, maar die dan nog niets verhuurd hebben, ook wel instemmen met 4 maanden.

Maar het is toch een beetje 'eng' om ergens heen te gaan zonder vaste verblijfplaats! Ik heb nu een host aangevraagd voor 3 dagen maar weet nog niet of ik die krijg, ik heb een temporary residence room gereserveerd als backup, en mocht dat ook niet doorgaan (heb pas gemaild of ik een dag eerder kon komen, maar nog geen reactie gehad), heb ik ook nog een b&b gemaild, maar die zitten mss ook vol. pff.

Marurk, wat voor stage ga je doen?

Melochan, jeetje; Japan! Gaaf! Wat ga je daar precies studeren?
pi_100566087
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 13:22 schreef fh101 het volgende:

[..]

Maar het is toch een beetje 'eng' om ergens heen te gaan zonder vaste verblijfplaats! Ik heb nu een host aangevraagd voor 3 dagen maar weet nog niet of ik die krijg, ik heb een temporary residence room gereserveerd als backup, en mocht dat ook niet doorgaan (heb pas gemaild of ik een dag eerder kon komen, maar nog geen reactie gehad), heb ik ook nog een b&b gemaild, maar die zitten mss ook vol. pff.

Marurk, wat voor stage ga je doen?

[..]
Ja, ik wil ook liever de garantie dat ik een vaste verblijfsplaats heb daar, maar er reageren nauwelijks mensen op mijn emails... Maar dat kan komen doordat ik dus pas in oktober arriveer, dus dat is nog best wel wat tijd. Echter, het academische jaar begint natuurlijk al in september en het is niet te hopen dat veel kamers dan al "weg" (lees: verhuurd) zijn... Als je nog tips hebt, zijn die meer dan welkom.
Ik ga dus voor ruim 8 maanden onderzoek doen in een lab in Californië.
pi_100566859
quote:
7s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 20:49 schreef Marurk het volgende:

[..]

Ja, ik wil ook liever de garantie dat ik een vaste verblijfsplaats heb daar, maar er reageren nauwelijks mensen op mijn emails... Maar dat kan komen doordat ik dus pas in oktober arriveer, dus dat is nog best wel wat tijd. Echter, het academische jaar begint natuurlijk al in september en het is niet te hopen dat veel kamers dan al "weg" (lees: verhuurd) zijn... Als je nog tips hebt, zijn die meer dan welkom.
Ik ga dus voor ruim 8 maanden onderzoek doen in een lab in Californië.
Ik heb het idee dat ik nog wel reacties krijg doordat we toch een contactpersoon in Canada hebben die we langs kunnen sturen. Zou jij die mogelijkheid ook hebben? Ik heb nu een standaardverhaaltje van: 'we have a contact in xxx who would be able to view the house/apartment for us. If you would allow us a viewing, we are very likely to actually want to rent the house/apartment'. (laatste zin met dank aan motorbloempje! :) )
En verder niet al te veel erover stressen, dat kan de eerste week daar nog wel. Ik zat nu ook te denken aan couchsurfing, nadat ik toch enigszins geschrokken ben van de prijzen van een hotel (100-160 dollar per nacht), voor de eerste paar dagen.

Klinkt als een hele gave stage! Wat ga je precies onderzoeken? Misschien dat een heleboel kamers al weg zijn, maar in oktober zijn er ook heel veel minder mensen die nog wat zoeken. Er komt dan vast nog wel het een en ander vrij, misschien niet helemaal gericht op studenten, maar maakt dat wat uit?
pi_100587261
Nou, eindelijk goed nieuws voor me. Ik heb een ds2019 form sponsor gevonden die ook kan helpen bij social studies, de eerste en tot nu toe enige die ik tegen ben gekomen. En in de USA zijn veel meer kansen en mogelijkheden, dus ik hoop dat dat iets wordt!
pi_100601508
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 09:02 schreef _Loki het volgende:
Nou, eindelijk goed nieuws voor me. Ik heb een ds2019 form sponsor gevonden die ook kan helpen bij social studies, de eerste en tot nu toe enige die ik tegen ben gekomen. En in de USA zijn veel meer kansen en mogelijkheden, dus ik hoop dat dat iets wordt!
Welke sponsor is het geworden?
pi_100601707
CETUSA. Nu nog een stageplaats vinden en dan kunnen we details gaan bespreken zei ze :)
pi_100602047
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 15:11 schreef _Loki het volgende:
CETUSA. Nu nog een stageplaats vinden en dan kunnen we details gaan bespreken zei ze :)
Nice, succes ermee. Je gaat voor een J-1 visum neem ik aan?
pi_100602124
Dank je! En yep, een andere optie dan j1 zie ik niet voorbij komen :')
pi_100602184
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 15:20 schreef _Loki het volgende:
Dank je! En yep, een andere optie dan j1 zie ik niet voorbij komen :')
Ach het is een van de makkelijkste visums om te krijgen. Geen enge interviews op de ambassade, gewoon 2 vragen en daar nog eens ¤98 aftikken en je hebt m binnen in 5 werkdagen :P
pi_100602279
Serieus? Dus met zo'n ds2019 formulier ben je er eigenlijk al?
Welke vragen moest je toen beantwoorden?
pi_100602946
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 15:24 schreef _Loki het volgende:
Serieus? Dus met zo'n ds2019 formulier ben je er eigenlijk al?
Welke vragen moest je toen beantwoorden?
Ja eigenlijk wel. Als je je Sevis fee hebt betaald aan je sponsor, je DS2019 en een stageplan hebt, moet je op de site van de ambassade(officieel het consulaat) nog een DS-160 invullen. Dat is een vragenlijst over jou en je familie en of je ooit betrokken bent geweest bij genocide en dergelijke :').
Dan ga je een afspraak maken bij het consulaat en daar krijg je een aantal vragen zoals waar je naar toe gaat, of je betaald krijgt, hoe je je stage plek gevonden hebt. Heb je die vragen beantwoordt dan krijg je je visum binnen 5 werkdagen thuis gestuurd.
pi_100603037
Nice.
Ben benieuwd hoe dit loopt, hoop dat dit eindelijk eens goed gaat :')
pi_100625908
Heel veel succes ermee _Loki!

Ik heb een host! *O* Dat betekend dat ik iig de eerste 3 nachten een plekje heb om te slapen, gratis (tja, Nederlander he :P )!

Dan hoop ik of nu nog een huis of apartement te vinden, of in die 3 dagen.
pi_100684722
Hai

Ik zoek een master die ik kan beginnen in januari/februari, ik nam aan dat de deadlines voor beurzen/inschrijvingen 15 augustus waren op Fullbright enzo?!

Ik zoek het liefst een master in UK - London en heb al gekeken bij Birckbeck en Portsmouth.
Zweden ga ik ook applyen - gratis studeren :P

Nog meer? USA of in UK iets? En hoe gingen de aanmeldingen? :{
pi_100684789
'Een master', goeie omschrijving joh.
Ja doei.
pi_100684842
quote:
15s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 19:16 schreef motorbloempje het volgende:
'Een master', goeie omschrijving joh.
Ha je hebt gelijk, ik zoek in de richting van Business Studies of Management :P
Hoe lang duurt het voordat je antwoord kan verwachten, word je in de tussentijd wel op de hoogte gehouden? :{

[ Bericht 14% gewijzigd door ZwitsersManiak op 13-08-2011 20:11:31 ]
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 20:33:29 #204
344644 computerprobleem
I am not fat, I AM FLUFFY!
pi_100687702
Hallo,

ik heb een vraag die ongetwijfeld eerder langs is gekomen. Maar ik moet het even weten, ben enthousiast. :P

Ik begin in september aan een 4 jaar durende opleiding, IBMS (een HBO opleiding). Eerste 2 jaar ben ik in Nederland, de laatste twee jaar ben ik in de VS. Bij mijn school kun je uit slechts 2 universiteiten kiezen in de VS (Erasmus Programme). Dit is dan wel via mijn school zelf, dus die regelen het allemaal + het is ook goedkoper.

Nu een vraag aan mensen die deze opleiding hebben gehad, of een soortgelijke:

- Is het mogelijk om op eigen kosten aan een andere universiteit te studeren?

Ik wil na mijn HBO opleiding direct beginnen met een WO-studie. Dit duurt volgens mij zo'n 2 jaar. Is het mogelijk om na je WO-studie in Nederland nog verder te studeren in het buitenland, op een echt hoge universiteit? Of houd het dan gewoon op, of ligt dit echt aan de studie die je kiest?
pi_100687818
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 20:33 schreef computerprobleem het volgende:
Ik wil na mijn HBO opleiding direct beginnen met een WO-studie. Dit duurt volgens mij zo'n 2 jaar. Is het mogelijk om na je WO-studie in Nederland nog verder te studeren in het buitenland, op een echt hoge universiteit? Of houd het dan gewoon op, of ligt dit echt aan de studie die je kiest?
Dat eerste weet ik allemaal niet, maar je kunt na het behalen van je bachelor je master en eventueel je PhD nog in het buitenland doen :)
pi_100689106
Doet studera.nu het alleen bij mij niet? Hoe maak je een account :{
De Zweedse masters voor spring hebben een deadline van morgen al!
pi_100689584
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 20:33 schreef computerprobleem het volgende:
Hallo,

ik heb een vraag die ongetwijfeld eerder langs is gekomen. Maar ik moet het even weten, ben enthousiast. :P

Ik begin in september aan een 4 jaar durende opleiding, IBMS (een HBO opleiding). Eerste 2 jaar ben ik in Nederland, de laatste twee jaar ben ik in de VS. Bij mijn school kun je uit slechts 2 universiteiten kiezen in de VS (Erasmus Programme). Dit is dan wel via mijn school zelf, dus die regelen het allemaal + het is ook goedkoper.

Nu een vraag aan mensen die deze opleiding hebben gehad, of een soortgelijke:

- Is het mogelijk om op eigen kosten aan een andere universiteit te studeren?

Ik wil na mijn HBO opleiding direct beginnen met een WO-studie. Dit duurt volgens mij zo'n 2 jaar. Is het mogelijk om na je WO-studie in Nederland nog verder te studeren in het buitenland, op een echt hoge universiteit? Of houd het dan gewoon op, of ligt dit echt aan de studie die je kiest?
Is mogelijk, maar wordt zonder beurs etc. wel een dure grap. Er zijn uiteraard PhD's, maargoed, daar is ook niet iedereen voor weggelegd :)
Ja doei.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 21:46:13 #208
24329 KNAK
ff w88,......
pi_100690481
Ik ben al een tijdje woonachtig in Thailand en wil uiteindelijk toch maar een Bachelor gaan doen. Ik ben op het moment al een 'student' en studeer Thai aan een Language School.

Iemand ervaring hier met studeren in Thailand of iemand die me een richting op kan duwen waar ik dit kan uitvogelen? (heb zelf ook het 1 en ander al gevonden maar wie weet is er iemand die wat anders weet :) )
Mai pben rai~!
pi_100698046
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 13:22 schreef fh101 het volgende:

[..]

-knip-

Melochan, jeetje; Japan! Gaaf! Wat ga je daar precies studeren?
De taal :) Zin in, nog een paar weekjes tot de eerste les begint :)
pi_100703732
Zo, ben net terug van twee dagen Canada(Toronto en Niagara Falls). Maandag beginnen met stage! Heb er zin in :D
pi_100707423
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 04:23 schreef larry91 het volgende:
Zo, ben net terug van twee dagen Canada(Toronto en Niagara Falls). Maandag beginnen met stage! Heb er zin in :D
Aaaah! Hoe was het daar? Daar wil ik ook echt nog heen! :)
pi_100716874
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 12:21 schreef fh101 het volgende:

[..]

Aaaah! Hoe was het daar? Daar wil ik ook echt nog heen! :)
Ja echt heel mooi. Niagara Fallls zijn echt prachtig alleen is het er wel massive druk overal. En Toronto is een hele mooie stad, al heb ik het voornamelijk vanuit de CN tower gezien :P Had niet zoveel tijd om daar nog te blijven, wel jammer want het lijkt me echt een vette stad. Beetje Den Haag in het groot.
pi_100724886
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 21:12 schreef ZwitsersManiak het volgende:
Doet studera.nu het alleen bij mij niet? Hoe maak je een account :{
De Zweedse masters voor spring hebben een deadline van morgen al!
ha, bericht van gisteren, maar volgens mij heeft de site het gisteren de hele tijd gedaan, moest zelf nog wat dingen van de site hebben gisteravond en toen was er geen probleem.

Waar heb je je ingeschreven?
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_100974571
Een klein vraagje aan de UK interns! Moet ik een NI number aanvragen (sofinummer)? Mijn stage zal waarschijnlijk onbetaald zijn dus inkomstenbelasting kan en hoef? ik niet te betalen. Of zeg ik iets wat niet klopt?
pi_100991598
Even een update van mij vanuit Holland ;). Heb de eerste werkweek erop zitten. Was hard werken aangezien ik de eerste drie weken in het magazijn mee moet orderpicken, goederen in-en uitboeken in Navision, goedere die teruggestuurd worden op Credit Memo's behandelen etc etc, op die manier leer ik het systeem kennen en hun manier van werken.
Ontzettend gezellige sfeer in het bedrijf verder (werken totaal 9 man en iedereen kan goed met elkaar overweg), heb het prima naar mijn zin tot dusver :D

fh101, hoe staat het erbij jou voor? Klaar voor Canada (welke plaats eigenlijk)?
pi_100997464
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 02:23 schreef larry91 het volgende:
Even een update van mij vanuit Holland ;). Heb de eerste werkweek erop zitten. Was hard werken aangezien ik de eerste drie weken in het magazijn mee moet orderpicken, goederen in-en uitboeken in Navision, goedere die teruggestuurd worden op Credit Memo's behandelen etc etc, op die manier leer ik het systeem kennen en hun manier van werken.
Ontzettend gezellige sfeer in het bedrijf verder (werken totaal 9 man en iedereen kan goed met elkaar overweg), heb het prima naar mijn zin tot dusver :D

fh101, hoe staat het erbij jou voor? Klaar voor Canada (welke plaats eigenlijk)?
Klinkt goed larry! Vooral die gezellige sfeer, dan maakt het eigenlijk niet uit ook wat voor werk je doet. En ik denk dat het ook wel lekker is om in een vast ritme te komen?

Hier gaan de voorbereidingen goed! Ben nog steeds panisch opzoek naar een kamer, maar ik heb wel een slaapplaats voor de eerste 3 nachten, en ik geloof niet dat ze me daarna op straat zetten ;) Nog 8 nachtjes, dan ga ik! :) Naar Kingston, tussen Montreal en Toronto in.
pi_101016544
Ook ik ben voorzichtig aan het denken aan een eventuele studie in het buitenland, Zweden heeft de voorkeur op dit moment, ik ga nu aan het laatste jaar van mijn MBO beginnen. Ben erg gemotiveerd en dus een afspiegeling van een standaard MBO'er, doe ook verkort traject, dus begrijp mij niet verkeerd. :)

Maar 1 vraag, men vraagt bij inschrijving natuurlijk om je diploma, maar de inschrijvingen moeten al binnen zijn voordat ik mijn papierke heb, hoe los je dat op? Moet je dan een (half) jaar wachten na je studie omdat je toch dat papier eerst moet kunnen laten zien? Beetje gekke vraag misschien maar het lijkt me toch belangrijk...

Laat iemand even iets weten? Alvast bedankt!
  zondag 21 augustus 2011 @ 21:58:20 #218
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_101018497
Je kunt bij sommige universiteiten vervroegd je diploma krijgen, of een verklaring dat je 'm in feite al hebt, maar dat het papiertje nog op zich laten. :)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_101038602
Vaak is het bij een application voldoende (indien je nog niet in het bezit bent van een officieel diploma) een transcript of records mee te sturen (dus een cijferlijst met behaalde resultaten tot dan toe). Ben je definitief aangenomen door de uni, dan moet je bij het immatriculeren alsnog een gewaarmerkt kopie van je diploma inleveren.

Wat voor opleiding wil je trouwens gaan doen?


................. hoe verander je smileys? -_-
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
  maandag 22 augustus 2011 @ 15:20:49 #220
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_101041719
Waarom vragen zoveel opleidingen een GMAT of GRE resultaat en willen ze dat je hoog op quantitatieve gedeelte scoort, terwijl er in de opleidingen zelf geen wiskunde of vergelijkbaar iets voorkomt?
:-)
pi_101042461
quote:
10s.gif Op maandag 22 augustus 2011 13:47 schreef margaretha_01 het volgende:


Wat voor opleiding wil je trouwens gaan doen?

Deze heb ik op het oog: http://hh.se/english/educ(...)129168da015800078928 :)
pi_101043282
Zucht... laatste week in Nederland en ik zit de hele tijd achter de computer zodat ik maar zo snel mogelijk kan reageren op een kamer... Ik had er eentje kunnen hebben, maar die was 4333 dollar voor 4 maanden, vooraf te betalen :')

the search goes on!
  woensdag 24 augustus 2011 @ 15:52:25 #223
197338 Knevelt
Een lekkere boy met brains
pi_101130404
Hey allemaal, ik zit momenteel te denken aan het volgen van een Master Ancient Philosophy in het buitenland. Je kunt dat in Schotland volgen, maar ook bv in de VS. Nu viel me op dat het qua beurzen voor letterenstudies zeer dun gezaaid is. Heeft iemand hier nog tips?
Op woensdag 29 september 2010 14:34 schreef Nikmans het volgende:
TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
pi_101133234
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 15:20 schreef T.O.P het volgende:
Waarom vragen zoveel opleidingen een GMAT of GRE resultaat en willen ze dat je hoog op quantitatieve gedeelte scoort, terwijl er in de opleidingen zelf geen wiskunde of vergelijkbaar iets voorkomt?
Omdat je met een GMAT score relatief snel een goed idee hebt 'hoe slim iemand' is en op welke specifieke zaken hij met name scoort.

Waarom kwantitatief belangrijk is? Omdat een hoge score op kwantitatieve zaken analytische intelligentie weergeeft. En dat zorgt er vaak voor dat je bepaalde zaken tijdens een studie goed kunt aanpakken.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_101157276
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 12:53 schreef fh101 het volgende:

[..]

Klinkt goed larry! Vooral die gezellige sfeer, dan maakt het eigenlijk niet uit ook wat voor werk je doet. En ik denk dat het ook wel lekker is om in een vast ritme te komen?

Hier gaan de voorbereidingen goed! Ben nog steeds panisch opzoek naar een kamer, maar ik heb wel een slaapplaats voor de eerste 3 nachten, en ik geloof niet dat ze me daarna op straat zetten ;) Nog 8 nachtjes, dan ga ik! :) Naar Kingston, tussen Montreal en Toronto in.
Ja is inderdaad een ontzettend leuke sfeer. Vandaag tussen de middag met zn allen naar ene steakhouse geweest! Vast ritme is zeker fijn maar na tien uur werken op een dag ben ik toch wel redelijk uitgeput :P
Wordt inmiddels ook spannend voor jou (je gaat komende maandag dus) en ze zullen je vast niet op straat zetten. Misschien kunnen ze zelfs wel wat voor je betekenen aangezien zij daar waarschijnlijk wel wat contacten hebben.
Kingston dus, opzich niet heel ver (wat zeg ik, zo een 7 uur rijden) van waar ik zit :P. Geniet er iig van en houd ons wel op de hoogte he!
pi_101162357
quote:
5s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 15:52 schreef Knevelt het volgende:
Hey allemaal, ik zit momenteel te denken aan het volgen van een Master Ancient Philosophy in het buitenland. Je kunt dat in Schotland volgen, maar ook bv in de VS. Nu viel me op dat het qua beurzen voor letterenstudies zeer dun gezaaid is. Heeft iemand hier nog tips?
Bij VSBfonds zijn er altijd wel wat letterenstudenten die een beurs krijgen.
Als je hoge cijfers haalt kun je Huygens ook proberen. En natuurlijk Prins Bernhard Cultuurfonds.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  donderdag 25 augustus 2011 @ 10:23:41 #227
197338 Knevelt
Een lekkere boy met brains
pi_101162654
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 10:12 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Bij VSBfonds zijn er altijd wel wat letterenstudenten die een beurs krijgen.
Als je hoge cijfers haalt kun je Huygens ook proberen. En natuurlijk Prins Bernhard Cultuurfonds.
Dank voor je reactie. Handig, dat ga ik eens even doorspitten.
Op woensdag 29 september 2010 14:34 schreef Nikmans het volgende:
TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
pi_101169746
Ik vroeg me af, hea...

kun je alleen van een vsb beurs gebruik maken als je meteen een master doet aansluitend op je in Nederland behaalde bachelor?

Of stel je voor, ik behaal nu een bachelor, doe hierna een andere opleiding, maar niet op master niveau, en besluit na drie jaar alsnog die master te doen... kan ik dan nog gebruik maken van de vsb beurs waar ik met mijn nederlandse bachelor recht op had? Ook als het een master is die niet in dezelfde richting is?
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_101175727
oh, en nog een vraag, hoe vaak mag/kun je een erasmusbeurs ontvangen?
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_101186356
quote:
oh, en nog een vraag, hoe vaak mag/kun je een erasmusbeurs ontvangen?
1 keer.

Volgende week vertrek ik naar het buitenland! Heb alleen nog niks alles rond voor de learning agreement en de erasmus beurs:S Gaat weer lekker bij die uni's.
pi_101303721
Morgen vertrek ik naar Canada!!

Zo spannend!

*O*
pi_101310081
Ik ben echt jaloers, canada is awesome!
pi_101316558
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 20:46 schreef fh101 het volgende:
Morgen vertrek ik naar Canada!!

Zo spannend!

*O*
Goede vlucht en welkom in deze tijdzone ;)
pi_101358627
Zo, ik ben onlangs eens begonnen om te kijken naar een mogelijkheid om volgend jaar een master ergens in het buitenland te doen.

Nou wou ik o.a. Duitsland overwegen. Maar daar hebben ze dus de idiote regel dat een master in beginsel alleen wordt verleend als je 300 ECTS hebt verzameld. Wat een grap, zo kom je daar straks een eenjarige master nog makkelijker met een (vierjarige) hbo-bachelor binnen, dan met een (driejarige) wo-bachelor! 8)7

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2011 00:54:07 ]
pi_101361157
dat heb ik nog nergens gezien eigenlijk... om wat voor masters gaat het en in welke uni's/steden ben je tot nu toe geïnteresseerd?
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_101361980
quote:
Nou wou ik o.a. Duitsland overwegen. Maar daar hebben ze dus de idiote regel dat een master in beginsel alleen wordt verleend als je 300 ECTS hebt verzameld. Wat een grap, zo kom je daar straks een eenjarige master nog makkelijker met een (vierjarige) hbo-bachelor binnen, dan met een (driejarige) wo-bachelor! 8)7
Ik geloof dat jij de zin ''een master wordt verleend'' verwart met de zin ''toelating tot een master programma''. Met de zin ''een master wordt verleend'' wordt bedoeld het papiertje dat je ontvangt nadat je een master hebt afgerond.

In Duitsland wordt alleen een papiertje van een master toegekend als je 5 jaar lang hoger onderwijs hebt gevolgd, dus: 3 jaar bachelor, 2 jaar master (5 jaar totaal x 60 ects per jaar = 300 ects) --> dan heb je dus recht op een Master papiertje.

Vandaar ook dat Masters in Duitsland over het algemeen 2 jaar duren.

Je hebt ook masters van een jaar of anderhalf jaar, maar dan wordt het vaak een vereiste om stages te gaan lopen zodat je alsnog aan je 120 studiepunten komt die je naast je bachelor nodig hebt om je master te halen!

Klinkt een stuk logischer dan 300 ects voor een undergraduate programma, toch? Want anders zouden zelfs HBO'ers nog een extra jaar vakken moeten volgen om het benodigde aantal punten te halen.

Je kunt dus gewoon bij alle uni's gaan 'applyen' en zal nog altijd meer kans hebben dan een hbo'er om toegelaten te worden...

Voici

[ Bericht 2% gewijzigd door margaretha_01 op 30-08-2011 09:41:00 ]
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_101362007
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 20:46 schreef fh101 het volgende:
Morgen vertrek ik naar Canada!!

Zo spannend!

*O*
en en en? Ben je er al!? Veel plezier! O+ :*
Ja doei.
pi_101362733
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 09:29 schreef margaretha_01 het volgende:

[..]

In Duitsland wordt alleen een papiertje van een master toegekend als je 5 jaar lang hoger onderwijs hebt gevolgd, dus: 3 jaar bachelor, 2 jaar master (5 jaar totaal x 60 ects per jaar = 300 ects) --> dan heb je dus recht op een Master papiertje.
Klopt, ik zei toch ook hetzelfde?

quote:
Je hebt ook masters van een jaar of anderhalf jaar, maar dan wordt het vaak een vereiste om stages te gaan lopen zodat je alsnog aan je 120 studiepunten komt die je naast je bachelor nodig hebt om je master te halen!

Klinkt een stuk logischer dan 300 ects voor een undergraduate programma, toch? Want anders zouden zelfs HBO'ers nog een extra jaar vakken moeten volgen om het benodigde aantal punten te halen.

Je kunt dus gewoon bij alle uni's gaan 'applyen' en zal nog altijd meer kans hebben dan een hbo'er om toegelaten te worden...
Misschien heb ik me wat ongelukkig uitgedrukt gisteravond. Hoe dan ook:

Het gaat om een studie zonder NC aan de TU Dortmund. Ze leggen je daar in principe een schakelprogramma van een jaar (bestaande uit bachelorvakken) op als je je met een driejarige bachelor aanmeldt, onafhankelijk van de noodzakelijkheid daarvan om de master te kunnen volgen. Dat vind ik gewoon stom.
pi_101363282
Masters duren in Duitsland standaard 2 jaar... De bachelor programma's van zowel Fachhochschulen (wat wij kennen als hogescholen) als universiteiten duren drie jaar. In Duitsland duren de bachelors van fachhochschulen dus drie jaar en niet zoals in Nederland 4 jaar...

2 jaar voor een master is in Duitsland normaal, en iedereen meldt zich in principe aan met een driejarige bachelor als achtergrond... Je bent in Duitsland dus geen 'speciaal geval'...

Maarja, dat je dat stom vindt, daar kan verder niemand iets mee.
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_101363338
overigens duren de meeste master programma's in het buitenland twee jaar... Nederland is eerder een uitzondering met een eenjarig masterprogramma...
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_101363343
In Engeland en Schotland zijn ook meer dan genoeg 1-jarige masters :)
Ja doei.
pi_101363376
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 10:08 schreef Igen het volgende:

[..]

Klopt, ik zei toch ook hetzelfde?
Dan begrijp ik alsnog niet de opmerking

quote:
Wat een grap, zo kom je daar straks een eenjarige master nog makkelijker met een (vierjarige) hbo-bachelor binnen, dan met een (driejarige) wo-bachelor!
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_101363495
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 10:40 schreef margaretha_01 het volgende:

[..]

Dan begrijp ik alsnog niet de opmerking

[..]

Dat was een quasi-grappige opmerking, die dus natuurlijk niet volledig met de werkelijkheid overeenkomt. Mijn excuses als dit niet duidelijk was.
pi_101363553
Geen probleem! ;) k wil trouwens volgend jaar ook naar Duitsland! Dus ben er de laatste tijd best veel mee bezig geweest om info te winnen! Wordt de master waarin je geinteresseerd bent in het Duits of Engels gegeven?
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_101363639
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 10:38 schreef motorbloempje het volgende:
In Engeland en Schotland zijn ook meer dan genoeg 1-jarige masters :)
Daar ben ik nu ook naar aan het kijken. Zeker op mijn vakgebied (planologie) en wensen tot specialisering (hetzij verkeer, hetzij vastgoed) hebben ze een aantal heel interessante programma's.

Ik hou alleen wel m'n hart vast wbt. het collegegeld. Voor bachelors gaat dat komend jaar immers bijna overal omhoog naar 9000 pond. Echter, dat wordt eerst voorgeschoten via een lening die je later naar draagkracht terugbetaalt, dus de verhoging is voor de aankomend student niet zo'n enorme drempel. Maar bij de master lijkt die regeling niet te gelden, dus misschien gaan ze daar wat voorzichtiger zijn met collegegeldverhogingen?
pi_101363796
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 10:49 schreef margaretha_01 het volgende:
Geen probleem! ;) k wil trouwens volgend jaar ook naar Duitsland! Dus ben er de laatste tijd best veel mee bezig geweest om info te winnen! Wordt de master waarin je geinteresseerd bent in het Duits of Engels gegeven?
Duits. Maar heb al eerder een poosje met veel plezier in Duitsland gestudeerd en heb dus ook het benodigde taalcertificaat (DSH).

Vandaar ook dat, even afgezien van de concrete studieprogramma's zelf, Duitsland mijn eerste keus zou zijn.

P.S. Zo'n Duits taalexamen is heus niet zo moeilijk, met een jaar voorbereidingstijd moet het echt makkelijk te doen zijn. Wees dus niet bang om ook eens naar Duitstalige progeamma's te kijken!

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2011 11:03:12 ]
pi_101363897
Aah mag ik misschien een vraagje stellen over de Duitse taaltoets? Ik wil zelf de testdaf gaan doen...

Hoeveel tijd heb jij zelf in de voorbereiding gestoken... en hoe moeilijk vond je de toets? En wat had je als voorkennis?
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_101363914
aah... ik had je laatste opmerking nog niet gelezen..........
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 11:04:54 #249
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_101363926
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 13:59 schreef margaretha_01 het volgende:
Ik vroeg me af, hea...

kun je alleen van een vsb beurs gebruik maken als je meteen een master doet aansluitend op je in Nederland behaalde bachelor?

Of stel je voor, ik behaal nu een bachelor, doe hierna een andere opleiding, maar niet op master niveau, en besluit na drie jaar alsnog die master te doen... kan ik dan nog gebruik maken van de vsb beurs waar ik met mijn nederlandse bachelor recht op had? Ook als het een master is die niet in dezelfde richting is?
VSB vraag je aan via je Nederlandse universiteit. Dus als je daar niet meer staat ingeschreven, pech.
:-)
pi_101363996
omdat ik nu nog een semester moet volgen (scriptie + twee talen: frans en spaans) wil ik nog niet intensief beginnen met Duits. Ik heb lesboeken al aangeschaft, maar hou het voorlopig vooral bij tijdschrijften lezen en Duitse radio... mijn schrijfvaardigheden hoop ik in 4 maanden (van januari t/m april) op goed niveau te kunnen brengen...
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_101364439
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 11:04 schreef margaretha_01 het volgende:
Aah mag ik misschien een vraagje stellen over de Duitse taaltoets? Ik wil zelf de testdaf gaan doen...

Hoeveel tijd heb jij zelf in de voorbereiding gestoken... en hoe moeilijk vond je de toets? En wat had je als voorkennis?
Als voorkennis had ik niet veel. Gewoon wat je op school leert, maar ik heb geen Duits 2 gevolgd.

Als voorbereiding heb ik o.a. een jaar lang bijna elke zondag Tatort gekeken. Behalve dat het een leuke serie is, speelt elke aflevering ergens anders in het land en wordt in het lokale accent gesproken. Erg goed voor je luistervaardigheid dus. Daarnaast veel gelezen. Zo af en toe een tijdschrift, maar natuurlijk ook veel websites van universiteiten...

Bij de toets zelf is me de schrijfopdracht het meeste bijgebleven. Het ging, gezien het onderwerp, eigenlijk helemaal niet erom of je correcte schrijftaal gebruikt. Het was veel belangrijker dat je gewoon een goed samenhangend verhaal kan schrijven. Vooral een goede kennis van verbindingswoorden (aber, dennoch, weil, dafür, ...) is dus echt essentieel.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2011 11:33:17 ]
pi_101364680
Ik lees heel veel mee op Duitse forums - wat natuurlijk niet altijd Duits op z'n mooist is, maar het lezen gaat me redelijk goed af. Ik zie erg op tegen het schrijven, maar als het is zoals jij zegt, hoop ik het onderdeel ruim voldoende te halen (voor de testdaf is het een vereiste dat je op elk onderdeel een score van minstens 4 van de 5 haalt (5 in dit geval het hoogst)... Wel relaxed dat je die toets al gehaald hebt.

Maar je wilt in september volgend jaar beginnen?
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_101365031
Ja. Of in oktober, want dan begint het academisch jaar in Duitsland pas. :P

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2011 11:51:48 ]
pi_101365074
da's waar xP
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_101425452
Nou, eerlijk gezegd valt het nu allemaal nog een klein beetje tegen.. Ik ben best moe van de jetlag, en ik heb nog steeds geen kamer kunnen vinden. Tenminste, ik heb er nu eentje op het oog en die gaat het waarschijnlijk ook worden, maar dat brengt een hoop gedoe met zich mee. Dat huis is ongemeubileerd en het wordt nog gerenoveerd, dus eigenlijk is het niet ideaal. bovendien weet ik ook niet met wie ik dan precies ga wonen..

Op dit moment wil ik gewoon een beetje zekerheid.. Ik heb wel echt zin in het begin van de classes, want dan heb ik hopelijk ook een eigen plekje en wat zekerheid. Bovendien mis ik ook wel iemand om even mee te praten, die even met je mee kan denken over dingen.

Maar het is hier wel ontzettend mooi, en de mensen zijn echt heel aardig!
pi_101430930
Zoo, alles ingepakt! Ik vlieg morgen naar Frankrijk! Succes iedereen met exchange en uni :)
pi_101430964
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 21:05 schreef fh101 het volgende:
Nou, eerlijk gezegd valt het nu allemaal nog een klein beetje tegen.. Ik ben best moe van de jetlag, en ik heb nog steeds geen kamer kunnen vinden. Tenminste, ik heb er nu eentje op het oog en die gaat het waarschijnlijk ook worden, maar dat brengt een hoop gedoe met zich mee. Dat huis is ongemeubileerd en het wordt nog gerenoveerd, dus eigenlijk is het niet ideaal. bovendien weet ik ook niet met wie ik dan precies ga wonen..

Op dit moment wil ik gewoon een beetje zekerheid.. Ik heb wel echt zin in het begin van de classes, want dan heb ik hopelijk ook een eigen plekje en wat zekerheid. Bovendien mis ik ook wel iemand om even mee te praten, die even met je mee kan denken over dingen.

Maar het is hier wel ontzettend mooi, en de mensen zijn echt heel aardig!
Awh, dat kan ik me heel goed voorstellen! Kan zelf ook heel slecht tegen onzekerheid! Ik zal voor je duimen dat alles snel op z'n pootjes terecht komt! :) :*
Ja doei.
pi_101439107
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 21:05 schreef fh101 het volgende:
Nou, eerlijk gezegd valt het nu allemaal nog een klein beetje tegen.. Ik ben best moe van de jetlag, en ik heb nog steeds geen kamer kunnen vinden. Tenminste, ik heb er nu eentje op het oog en die gaat het waarschijnlijk ook worden, maar dat brengt een hoop gedoe met zich mee. Dat huis is ongemeubileerd en het wordt nog gerenoveerd, dus eigenlijk is het niet ideaal. bovendien weet ik ook niet met wie ik dan precies ga wonen..

Op dit moment wil ik gewoon een beetje zekerheid.. Ik heb wel echt zin in het begin van de classes, want dan heb ik hopelijk ook een eigen plekje en wat zekerheid. Bovendien mis ik ook wel iemand om even mee te praten, die even met je mee kan denken over dingen.

Maar het is hier wel ontzettend mooi, en de mensen zijn echt heel aardig!
Komt allemaal vanzelf op zijn pootjes terecht. Het eerste begin is altijd moeilijk. Toen ik in Noorwegen aankwam vorig jaar en nu dit jaar in Amerika was het begin ook lastig. Je mist mensen, je hebt niet het 'veilige' gevoel wat je thuis hebt en er moet zoveel geregeld worden. Als je strakst twee weken verder bent en alle puzzelstukjes op de plek zijn gevallen dan zul je misschien wel (een van )de mooiste tijd(en) van je leven te gemoed gaan!
En je bent een buitenlander, dus interessant! Maak daar gebruik van!, (bijna) iedereen vindt het geweldig dat je uit Nederland komt. Ik ben hier 3 weken geleden zonder dat ik iemand kende aangekomen en heb nu zat vrienden gemaakt, wordt overal voor uitgenodigd. Dus iemand vinden die met je meedenkt etc. komt vanzelf!

Succes en houd ons op de hoogte he ;)
pi_101439109
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 22:47 schreef Walkerr het volgende:
Zoo, alles ingepakt! Ik vlieg morgen naar Frankrijk! Succes iedereen met exchange en uni :)
Bon voyage!
pi_101440183
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 07:03 schreef larry91 het volgende:

[..]

Komt allemaal vanzelf op zijn pootjes terecht. Het eerste begin is altijd moeilijk. Toen ik in Noorwegen aankwam vorig jaar en nu dit jaar in Amerika was het begin ook lastig. Je mist mensen, je hebt niet het 'veilige' gevoel wat je thuis hebt en er moet zoveel geregeld worden. Als je strakst twee weken verder bent en alle puzzelstukjes op de plek zijn gevallen dan zul je misschien wel (een van )de mooiste tijd(en) van je leven te gemoed gaan!
En je bent een buitenlander, dus interessant! Maak daar gebruik van!, (bijna) iedereen vindt het geweldig dat je uit Nederland komt. Ik ben hier 3 weken geleden zonder dat ik iemand kende aangekomen en heb nu zat vrienden gemaakt, wordt overal voor uitgenodigd. Dus iemand vinden die met je meedenkt etc. komt vanzelf!

Succes en houd ons op de hoogte he ;)
Waar/hoe heb je al die mensen leren kennen dan, in 3 weken tijd? Vraag me altijd af waar mensen hun vrienden leren kennen in het buitenland :)
pi_101446781
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 09:09 schreef _Loki het volgende:

[..]

Waar/hoe heb je al die mensen leren kennen dan, in 3 weken tijd? Vraag me altijd af waar mensen hun vrienden leren kennen in het buitenland :)
Nou ik ben met wat collega's naar een American football (high school) wedstrijd geweest en daar raak je gewoon aan de praat met de mensen om je heen. Die vragen dan weer of je zin hebben om een keer langs te komen en van het een komt het ander. En dat kan inderdaad snel gaan :P. Maar dat komt (klinkt heel cliché) allemaal vanzelf.
pi_101656360
Duuuus, ik ben nu voor m'n uitwisseling naar Frankrijk toe waar ik als bachelor student naartoe ben gegaan. Dit studie jaar is mijn 3de jaar. Vandaag hadden we de laatste intro dag en op een geven moment gaat het over het niveau. Na een tijdje over dit onderwerp te hebben gesproken kom ik erachter dat ik hier een master programma volg dit semester (verblijf is één semester). Dus ik naar die coördinator toe om uitleg te vragen. Zij zegt dat ik het wel aan kan, i kweet het niet, ik heb altijd het idee gehad dat een master van een heel ander niveau is. Hoe moet ik verwoorden naar mijn uni in NL. Ik kan moeilijk zeggen dat ik echt een master exchange doe aangezien de bachelor voor master regel van pas is. Een logische vraag is "hoe is het goed gekeurd? ". Op mijn goedgekeurde studie programma staat : "buitenland... 30 ECTS". Meer kon ik er niet van maken omdat er geen documenten beschikbaar waren waarin de behandelde stof werd besproken (boeken etc.) Nu schijnt het dat je de slides krijgt van de prof en geen boeken hoeft te lezen.

Hoe zouden jullie met dit om gaan? Moet ik gewoon tegen m'n uni zeggen dat ik hier een programma heb gevolgd zonder verder inhoudelijk er op door te gaan? Hoe zet ik dit op m'n cv?
pi_101656448
Ehm, ik zou hier heel goed met je thuisuniversiteit over bellen, desnoods langsgaan en álles wat ze zeggen op schrift vragen. Maar ik zou niet afwachten en gewoon beginnen. Desnoods moet je 't laten varen (tenzij je het niet erg vindt om de punten niet te krijgen in ruil voor de ervaring, mocht dat het geval zijn), maar ik zou niet zomaar die vakken gaan volgen.
Ja doei.
  dinsdag 6 september 2011 @ 23:14:14 #264
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_101656551
Master niveau is toch alleen maar beter. En het onderwijsinstituut in Frankrijk is toch gewoon goedgekeurd door je uni.

Niet zeuren, gewoon die vakken doen. Die tellen dan gewoon mee voor je bachelor.
:-)
pi_101709176
Deze maand gaan de sollicitatiebrieven eruit! Hoe kijken Engelsen op tegen buitenlandse studenten? De bedrijven waar ik ga voor solliciteren zijn niet specifiek op zoek naar stagiaires. Ik hoop dat ze er voor open staan.
pi_101726579
Hoe hebben jullie je buitenlandse stage geregeld met DUO/IB-Groep? Want als het goed is kun je een geldbedrag krijgen elke maand i.p.v. de OV-kaart die je natuurlijk dan niet gebruikt? Ik heb nog geen kamer gevonden, dus vraag me af hoe ik moet gaan "bewijzen" dat ik daadwerkelijk in het buitenland verblijf...
pi_101836473
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 21:30 schreef Marurk het volgende:
Hoe hebben jullie je buitenlandse stage geregeld met DUO/IB-Groep? Want als het goed is kun je een geldbedrag krijgen elke maand i.p.v. de OV-kaart die je natuurlijk dan niet gebruikt? Ik heb nog geen kamer gevonden, dus vraag me af hoe ik moet gaan "bewijzen" dat ik daadwerkelijk in het buitenland verblijf...
Volgens mij kun je ten alle tijden je ov inruilen. Formulier opsturen en na een bepaalde datum kun je geen gebruik meer maken van je weekabbo.
pi_101837492
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 21:30 schreef Marurk het volgende:
Hoe hebben jullie je buitenlandse stage geregeld met DUO/IB-Groep? Want als het goed is kun je een geldbedrag krijgen elke maand i.p.v. de OV-kaart die je natuurlijk dan niet gebruikt? Ik heb nog geen kamer gevonden, dus vraag me af hoe ik moet gaan "bewijzen" dat ik daadwerkelijk in het buitenland verblijf...
Kijk maar eens op de site van de IB-groep. Daar kun je een formulier uitprinten waarmee je OV-vergoeding kunt aanvragen. Je onderwijsinstelling moet deze ook ondertekenen om te bevestigen dat je inderdaad in het buitenland zit voor je studie.
Ja doei.
pi_101898645
Heej iedereen,

Ik ben nieuw hier en zag deze topic wat precies is wat ik zoek.
Sinds een paar dagen heb ik het plan om een stage te gaan doen in Perth, Australie. Maar nu heb ik niemand in mijn omgeving die dat ooit gedaan heeft of uberhaupt een stage in het buitenland heeft gelopen. Ik weet mijn god niet wat ik allemaal moet regelen en waar ik rekening mee moet houden.
Kunnen jullie mij helpen?
pi_101898736
Ben je al naar het International Office van je onderwijsintelling of de afdeling "Internatioal Relations" of hoe het daar ook mag heten van je opleiding geweest? Dat zou ik als eerste doen :)

Ik zelf STUDEER nu voor het eerst in het buitenland O+

Heb de Brynmor Jones Library op de campus gevonden en ook een stiltewerkplek! O+ Alleen jammer dat ik dus tot de 26e geen boeken mee kan nemen -O-
Ja doei.
pi_101898921
Nee heb ik nog niet gedaan omdat ik dus niet wist dat je daar het beste als eerste heen kon, bedankt!
Hoe bevalt je studie? Het lijkt mij gewoon heerlijk om voor lange tijd even niet in Nederland te zijn maar juist te kijken hoe het er ergens anders aan toe gaat qua werk en voor jou dus je studie. Waar studeer je?
pi_101898987
Ik studeer aan de University of Hull, in het Verenigd Koninkrijk :)
Collegejaar begint eind deze maand ^O^ maar omdat ik een vak op afstand volg in Nederland kan ik gelukkig al wel wat doen! :)
Ja doei.
pi_101900058
Is het makkelijk om een hbo(richting ict) stage te vinden in brussel?
pi_101900095
Geen idee. Heb je al contact opgenomen met de mensen van jouw opleiding / faculteit die daar over gaan?
Ja doei.
pi_101900131
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 15:16 schreef motorbloempje het volgende:
Geen idee. Heb je al contact opgenomen met de mensen van jouw opleiding / faculteit die daar over gaan?
Nog niet, ik heb nog meer dan een jaar te gaan voordat ik stage kan lopen, bereid me alvast voor.
pi_101900167
Die mensen zijn er ook om je te helpen met je voorbereiding :)
Ja doei.
pi_101901406
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 15:17 schreef fruitt70 het volgende:

[..]

Nog niet, ik heb nog meer dan een jaar te gaan voordat ik stage kan lopen, bereid me alvast voor.
Ik ben 1,5 jaar voor mijn stage begonnen, heb nu nog 1 jaar te gaan en ben amper verder. Zo lang heb je dus niet meer.
pi_101904814
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 15:57 schreef _Loki het volgende:

[..]

Ik ben 1,5 jaar voor mijn stage begonnen, heb nu nog 1 jaar te gaan en ben amper verder. Zo lang heb je dus niet meer.
Ik had mijn eerste stage in Berlijn in Februari 2007 en in Midden April van dat jaar begon ik... EN ik was eigenlijk pas echt begonnen met zoeken in Januari... Het ligt er heel erg aan hoe je zoekt en of je gebruikt maakt van netwerken... Iedereen kent wel iemand die weer iemand kent die in het buitenland zit voor werk of studie...
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_101925279
Oke, update tijd! :)

Het gaat stukken beter hier! :D De eerste anderhalve week was het gewoon een en al stress omdat ik dus nog geen kamer had. Toen ik de eenmaal had gevonden ging het ook nog niet zo soepel en het huis waarin ik nu zit is ongemeubileerd, dus daar moesten we ook nog van alles voor vinden. Maar langzaamaan settlen we (ik en drie andere exchange students) een beetje. Vorige week de introductie gehad, wat een ontzettende gekke en hilarische boel was. Hoogtepunt: het verfgevecht!

Gisteren zijn de classes gestart en wat een verschil met NL zeg. Ze verwachten hier heel veel van je, maar ze doen ook heel veel voor je. De klassen zijn kleiner en interactiever, wat wel even wennen is maar ik heb er zin in! :)
pi_101925411
tof! :)
Ja doei.
pi_101933707
Gisteren ook meteen mijn Learning Agreement met maar twee toezeggingen er op gescand en gemaild naar Nederland en kreeg vandaag al de bevestiging dat mijn Erasmusbeurs bij deze is goedgekeurd! 8-) Dus krijg binnenkort een shitload aan geld op m'n rekening gestort *)
Ja doei.
pi_101940210
Nice! :)
pi_101951805
quote:
Tuition for the majority of courses and programmes at Stockholm University is free for applicants coming from within the EU/EEA and Switzerland.
Fuck die langstudeerboete. Ik ga gewoon lekker een master in Zweden volgen. Ik ga er sowieso serieus over nadenken.
pi_101956125
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 20:43 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

Fuck die langstudeerboete. Ik ga gewoon lekker een master in Zweden volgen. Ik ga er sowieso serieus over nadenken.
tja, als je toegelaten wordt...
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_101956739
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 21:59 schreef miro86 het volgende:

[..]

tja, als je toegelaten wordt...
Van wat ik van een studiegenoot heb gehoord die een jaar in Uppsala heeft gestudeerd (op eigen gelegenheid, dus niet via een exchange-program) zijn de toelatingseisen in Zweden niet bijzonder streng. Voor 9 op de 10 studenten is het gewoon mogelijk om daar te studeren als diegene dat wil.
pi_101962724
Nah ja, ik ken iemand die cum laude was geslaagd voor hun bachelor en nog steeds niet werd toegelaten.
Ze hebben iig geen extra capaciteit en er is veel vraag naar hun studieplekken.
Wat lijkt je waarschijnlijker?
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_101967807
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 20:43 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

Fuck die langstudeerboete. Ik ga gewoon lekker een master in Zweden volgen. Ik ga er sowieso serieus over nadenken.
dit is dus de reden geweest voor mij om me afgelopen jaar in te schrijven en nu al een maandje in Zweden te wonen!
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_102083173
Goed om van je te horen fh101! Ik zei toch dat als het meeste geregeld is en je gesetteld bent het veel beter zou gaan worden ;)

Ook een update van mijn kant uit: Hier gaat ook alles prima, heb mijn magazijnwerk erop zitten en ga naar kantoor. Ben ook begonnen aan mijn stage verslagen (altijd leuk...). Zit hier alweer bijna 1.5 maand, de tijd vliegt echt.
Ook het leven buiten werk om bevalt me nog steeds heel erg goed. Heb hier al de nodige mensen leren kennen en daar ga ik nog steeds veel mee om.
Ik heb het hier dus nog steeds prima naar mijn zin! :)
pi_102108595
Handig linkje voor in de op:

http://www.ib-groep.nl/pa(...)sfmbo/buitenland.asp

Hier staat uitgelegd wat je kunt en moet regelen bij DUO.
pi_102113005
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 20:43 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

Fuck die langstudeerboete. Ik ga gewoon lekker een master in Zweden volgen. Ik ga er sowieso serieus over nadenken.
Die boete hoef je dus alleen te betalen als je binnen nederland over de tijd heen gaat?
Beneath the gold, bitter steel
pi_102115901
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 20:50 schreef Fingon het volgende:

[..]

Die boete hoef je dus alleen te betalen als je binnen nederland over de tijd heen gaat?
ja, want je maakt geen grbruik van het nederlands onderwijs stelsel..
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_102128130
De reden dat ik graag naar het buitenland wil gaan, is:

1/ voor de ervaring natuurlijk O+
2/ om de klote premaster te omzeilen :r
3/ vele masters duren 1 jaar, technischem aster hier duren bijvoorbeeld weer 2 jaar, exclusief 1 jaar premaster, en dan de dikke vertragingen dat regel dan uitzondering is op de TU :{
4/ Wie weet een mooie baan in het buitenland direct na afstuderen O+

Redenen om niet te gaan:

1/ De universiteiten in het buitenland staan veelal lager aangeschreven dan de TU's hier
2/ Ze accepteren waarschijnlijk geen matige hbo'-er ;(
3/ knetterduur tarief
4/ waarschijnlijk is het netwerk met Nederlandse bedrijven beperkt

Al met al een moeilijke keus! De voordelen wegen wel op tegen de nadelen zie ik.
  zondag 25 september 2011 @ 11:16:38 #293
24329 KNAK
ff w88,......
pi_102354704
" I you need to get a confirmation in your country that your high-school diploma is equivalent to the U.S. grade 12 high-school diploma "


Komt dit overeen met een mavo diploma?
Mai pben rai~!
  zondag 25 september 2011 @ 14:29:09 #294
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_102360455
Als ik me niet vergis begint 12th grade pas met 16 jaar dus zou je wel eens pech kunnen hebben daarmee, maar je decaan zal dat beter weten dus vraag het eens aan hem of haar. :)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_102383573
:% Morgen is registration day en begint 'module week': ga morgen vechten voor mijn plekjes bij vakken.

Zit nu nog even alles op een rijtje te zetten en wil zóveel vakken volgen, waren er maar meer uren in een dag en meer dagen in een week, want ik denk niet dat ik 110 ECTS in een jaar aan ga kunnen :') :@
Ja doei.
pi_102387960
Succes motorbloempje, ik hoop dat je in de leukste vakken terecht komt! :)

btw, kan de OP gewijzigd worden in het volgende topic zodat ie wat meet up to date is? De site waar de OP te vinden is geeft een 404 fout...
pi_102407061
*O* *O* O+

Het was niet zo chaotisch als ze zeiden dat het zou zijn!

Heb nu 60 ECTS aan vakken hier, terwijl ik er 45 moet doen (doe er 15 op afstand), dus heb 15 ECTS extra dit jaar, wat zeker te doen moet zijn. Je hebt echt een maximum aan 120 UK Credits (60ECTS) wat je mag volgen, meer kan helaas niet, anders had ik er nog wel één vak bij willen doen :@

Maar ik heb uiteindelijk:

First Semester:

• Geography & Empire (Geography Department)
• British Empire (History Department)

Second Semester:

• Power and Resistance in a Globalizing World (Social Sciences Department)
• Indian Society and the Rise and Fall of British Dominion (History Department)

Full Year modules:

• The First Global Economy: Britain 1688-1914 (History Department)
• Shakespeare (English Department)

En daarnaast ga ik als het goed is ook nog (vrijwillig) Nederlands geven aan beginners hier in Hull 8-)
Ja doei.
pi_102407253
Nice. Die vakken zien er goed uit, mooi dat je gewoon alle vakken kan doen die je wilt doen!
pi_102472780
Zelfde post in Stage SC gedaan, Gisteravond met een groep naar een veld gegaan waar geen licht was, en onderstaande foto geschoten! koste wel wat... 83 seconden om de lens open te houden maar super ervaring!



Zoo... dat ook weer gezien! Noorderlicht boven ons stadje! Super ervaring!
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_102519849
Wauw, gaaf Kuno!!

Soow, het tempo hier is kicking my butt! Voor morgen moet ik een 3 page paper proposal inleveren, maandag een essay en donderdag ook weer iets. Maar de motivatie is op dit moment ver te zoeken, helaas. De laatste paar dagen zijn even wat moeilijker en aangezien ik gewend ben om vrijwel niets te doen aan mn studie in NL doe ik hier ook niet zo veel..

Maar zaterdag voor een dagje naar Ottawa, daar heb ik dan wel weer zin in! :D
pi_102546362
Nou, ok, vol dan maar :') :P
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')