abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100684722
Hai

Ik zoek een master die ik kan beginnen in januari/februari, ik nam aan dat de deadlines voor beurzen/inschrijvingen 15 augustus waren op Fullbright enzo?!

Ik zoek het liefst een master in UK - London en heb al gekeken bij Birckbeck en Portsmouth.
Zweden ga ik ook applyen - gratis studeren :P

Nog meer? USA of in UK iets? En hoe gingen de aanmeldingen? :{
pi_100684789
'Een master', goeie omschrijving joh.
Ja doei.
pi_100684842
quote:
15s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 19:16 schreef motorbloempje het volgende:
'Een master', goeie omschrijving joh.
Ha je hebt gelijk, ik zoek in de richting van Business Studies of Management :P
Hoe lang duurt het voordat je antwoord kan verwachten, word je in de tussentijd wel op de hoogte gehouden? :{

[ Bericht 14% gewijzigd door ZwitsersManiak op 13-08-2011 20:11:31 ]
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 20:33:29 #204
344644 computerprobleem
I am not fat, I AM FLUFFY!
pi_100687702
Hallo,

ik heb een vraag die ongetwijfeld eerder langs is gekomen. Maar ik moet het even weten, ben enthousiast. :P

Ik begin in september aan een 4 jaar durende opleiding, IBMS (een HBO opleiding). Eerste 2 jaar ben ik in Nederland, de laatste twee jaar ben ik in de VS. Bij mijn school kun je uit slechts 2 universiteiten kiezen in de VS (Erasmus Programme). Dit is dan wel via mijn school zelf, dus die regelen het allemaal + het is ook goedkoper.

Nu een vraag aan mensen die deze opleiding hebben gehad, of een soortgelijke:

- Is het mogelijk om op eigen kosten aan een andere universiteit te studeren?

Ik wil na mijn HBO opleiding direct beginnen met een WO-studie. Dit duurt volgens mij zo'n 2 jaar. Is het mogelijk om na je WO-studie in Nederland nog verder te studeren in het buitenland, op een echt hoge universiteit? Of houd het dan gewoon op, of ligt dit echt aan de studie die je kiest?
pi_100687818
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 20:33 schreef computerprobleem het volgende:
Ik wil na mijn HBO opleiding direct beginnen met een WO-studie. Dit duurt volgens mij zo'n 2 jaar. Is het mogelijk om na je WO-studie in Nederland nog verder te studeren in het buitenland, op een echt hoge universiteit? Of houd het dan gewoon op, of ligt dit echt aan de studie die je kiest?
Dat eerste weet ik allemaal niet, maar je kunt na het behalen van je bachelor je master en eventueel je PhD nog in het buitenland doen :)
pi_100689106
Doet studera.nu het alleen bij mij niet? Hoe maak je een account :{
De Zweedse masters voor spring hebben een deadline van morgen al!
pi_100689584
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 20:33 schreef computerprobleem het volgende:
Hallo,

ik heb een vraag die ongetwijfeld eerder langs is gekomen. Maar ik moet het even weten, ben enthousiast. :P

Ik begin in september aan een 4 jaar durende opleiding, IBMS (een HBO opleiding). Eerste 2 jaar ben ik in Nederland, de laatste twee jaar ben ik in de VS. Bij mijn school kun je uit slechts 2 universiteiten kiezen in de VS (Erasmus Programme). Dit is dan wel via mijn school zelf, dus die regelen het allemaal + het is ook goedkoper.

Nu een vraag aan mensen die deze opleiding hebben gehad, of een soortgelijke:

- Is het mogelijk om op eigen kosten aan een andere universiteit te studeren?

Is mogelijk, maar wordt zonder beurs etc. wel een dure grap. Er zijn uiteraard PhD's, maargoed, daar is ook niet iedereen voor weggelegd :)
Ja doei.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 21:46:13 #208
24329 KNAK
ff w88,......
pi_100690481
Ik ben al een tijdje woonachtig in Thailand en wil uiteindelijk toch maar een Bachelor gaan doen. Ik ben op het moment al een 'student' en studeer Thai aan een Language School.

Iemand ervaring hier met studeren in Thailand of iemand die me een richting op kan duwen waar ik dit kan uitvogelen? (heb zelf ook het 1 en ander al gevonden maar wie weet is er iemand die wat anders weet :) )
Mai pben rai~!
pi_100698046
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 13:22 schreef fh101 het volgende:

[..]

-knip-

Melochan, jeetje; Japan! Gaaf! Wat ga je daar precies studeren?
De taal :) Zin in, nog een paar weekjes tot de eerste les begint :)
pi_100703732
Zo, ben net terug van twee dagen Canada(Toronto en Niagara Falls). Maandag beginnen met stage! Heb er zin in :D
pi_100707423
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 04:23 schreef larry91 het volgende:
Zo, ben net terug van twee dagen Canada(Toronto en Niagara Falls). Maandag beginnen met stage! Heb er zin in :D
Aaaah! Hoe was het daar? Daar wil ik ook echt nog heen! :)
pi_100716874
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 12:21 schreef fh101 het volgende:

[..]

Aaaah! Hoe was het daar? Daar wil ik ook echt nog heen! :)
Ja echt heel mooi. Niagara Fallls zijn echt prachtig alleen is het er wel massive druk overal. En Toronto is een hele mooie stad, al heb ik het voornamelijk vanuit de CN tower gezien :P Had niet zoveel tijd om daar nog te blijven, wel jammer want het lijkt me echt een vette stad. Beetje Den Haag in het groot.
pi_100724886
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 21:12 schreef ZwitsersManiak het volgende:
Doet studera.nu het alleen bij mij niet? Hoe maak je een account :{
De Zweedse masters voor spring hebben een deadline van morgen al!
ha, bericht van gisteren, maar volgens mij heeft de site het gisteren de hele tijd gedaan, moest zelf nog wat dingen van de site hebben gisteravond en toen was er geen probleem.

Waar heb je je ingeschreven?
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_100974571
Een klein vraagje aan de UK interns! Moet ik een NI number aanvragen (sofinummer)? Mijn stage zal waarschijnlijk onbetaald zijn dus inkomstenbelasting kan en hoef? ik niet te betalen. Of zeg ik iets wat niet klopt?
pi_100991598
Even een update van mij vanuit Holland ;). Heb de eerste werkweek erop zitten. Was hard werken aangezien ik de eerste drie weken in het magazijn mee moet orderpicken, goederen in-en uitboeken in Navision, goedere die teruggestuurd worden op Credit Memo's behandelen etc etc, op die manier leer ik het systeem kennen en hun manier van werken.
Ontzettend gezellige sfeer in het bedrijf verder (werken totaal 9 man en iedereen kan goed met elkaar overweg), heb het prima naar mijn zin tot dusver :D

fh101, hoe staat het erbij jou voor? Klaar voor Canada (welke plaats eigenlijk)?
pi_100997464
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 02:23 schreef larry91 het volgende:
Even een update van mij vanuit Holland ;). Heb de eerste werkweek erop zitten. Was hard werken aangezien ik de eerste drie weken in het magazijn mee moet orderpicken, goederen in-en uitboeken in Navision, goedere die teruggestuurd worden op Credit Memo's behandelen etc etc, op die manier leer ik het systeem kennen en hun manier van werken.
Ontzettend gezellige sfeer in het bedrijf verder (werken totaal 9 man en iedereen kan goed met elkaar overweg), heb het prima naar mijn zin tot dusver :D

fh101, hoe staat het erbij jou voor? Klaar voor Canada (welke plaats eigenlijk)?
Klinkt goed larry! Vooral die gezellige sfeer, dan maakt het eigenlijk niet uit ook wat voor werk je doet. En ik denk dat het ook wel lekker is om in een vast ritme te komen?

Hier gaan de voorbereidingen goed! Ben nog steeds panisch opzoek naar een kamer, maar ik heb wel een slaapplaats voor de eerste 3 nachten, en ik geloof niet dat ze me daarna op straat zetten ;) Nog 8 nachtjes, dan ga ik! :) Naar Kingston, tussen Montreal en Toronto in.
pi_101016544
Ook ik ben voorzichtig aan het denken aan een eventuele studie in het buitenland, Zweden heeft de voorkeur op dit moment, ik ga nu aan het laatste jaar van mijn MBO beginnen. Ben erg gemotiveerd en dus een afspiegeling van een standaard MBO'er, doe ook verkort traject, dus begrijp mij niet verkeerd. :)

Maar 1 vraag, men vraagt bij inschrijving natuurlijk om je diploma, maar de inschrijvingen moeten al binnen zijn voordat ik mijn papierke heb, hoe los je dat op? Moet je dan een (half) jaar wachten na je studie omdat je toch dat papier eerst moet kunnen laten zien? Beetje gekke vraag misschien maar het lijkt me toch belangrijk...

Laat iemand even iets weten? Alvast bedankt!
  zondag 21 augustus 2011 @ 21:58:20 #218
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_101018497
Je kunt bij sommige universiteiten vervroegd je diploma krijgen, of een verklaring dat je 'm in feite al hebt, maar dat het papiertje nog op zich laten. :)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_101038602
Vaak is het bij een application voldoende (indien je nog niet in het bezit bent van een officieel diploma) een transcript of records mee te sturen (dus een cijferlijst met behaalde resultaten tot dan toe). Ben je definitief aangenomen door de uni, dan moet je bij het immatriculeren alsnog een gewaarmerkt kopie van je diploma inleveren.

Wat voor opleiding wil je trouwens gaan doen?

................. hoe verander je smileys? -_-
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
  maandag 22 augustus 2011 @ 15:20:49 #220
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_101041719
Waarom vragen zoveel opleidingen een GMAT of GRE resultaat en willen ze dat je hoog op quantitatieve gedeelte scoort, terwijl er in de opleidingen zelf geen wiskunde of vergelijkbaar iets voorkomt?
:-)
pi_101042461
quote:
10s.gif Op maandag 22 augustus 2011 13:47 schreef margaretha_01 het volgende:

Wat voor opleiding wil je trouwens gaan doen?

Deze heb ik op het oog: http://hh.se/english/educ(...)129168da015800078928 :)
pi_101043282
Zucht... laatste week in Nederland en ik zit de hele tijd achter de computer zodat ik maar zo snel mogelijk kan reageren op een kamer... Ik had er eentje kunnen hebben, maar die was 4333 dollar voor 4 maanden, vooraf te betalen :')

the search goes on!
  woensdag 24 augustus 2011 @ 15:52:25 #223
197338 Knevelt
Een lekkere boy met brains
pi_101130404
Hey allemaal, ik zit momenteel te denken aan het volgen van een Master Ancient Philosophy in het buitenland. Je kunt dat in Schotland volgen, maar ook bv in de VS. Nu viel me op dat het qua beurzen voor letterenstudies zeer dun gezaaid is. Heeft iemand hier nog tips?
Op woensdag 29 september 2010 14:34 schreef Nikmans het volgende:
TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
pi_101133234
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 15:20 schreef T.O.P het volgende:
Waarom vragen zoveel opleidingen een GMAT of GRE resultaat en willen ze dat je hoog op quantitatieve gedeelte scoort, terwijl er in de opleidingen zelf geen wiskunde of vergelijkbaar iets voorkomt?
Omdat je met een GMAT score relatief snel een goed idee hebt 'hoe slim iemand' is en op welke specifieke zaken hij met name scoort.

Waarom kwantitatief belangrijk is? Omdat een hoge score op kwantitatieve zaken analytische intelligentie weergeeft. En dat zorgt er vaak voor dat je bepaalde zaken tijdens een studie goed kunt aanpakken.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_101157276
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 12:53 schreef fh101 het volgende:

[..]

Klinkt goed larry! Vooral die gezellige sfeer, dan maakt het eigenlijk niet uit ook wat voor werk je doet. En ik denk dat het ook wel lekker is om in een vast ritme te komen?

Hier gaan de voorbereidingen goed! Ben nog steeds panisch opzoek naar een kamer, maar ik heb wel een slaapplaats voor de eerste 3 nachten, en ik geloof niet dat ze me daarna op straat zetten ;) Nog 8 nachtjes, dan ga ik! :) Naar Kingston, tussen Montreal en Toronto in.
Ja is inderdaad een ontzettend leuke sfeer. Vandaag tussen de middag met zn allen naar ene steakhouse geweest! Vast ritme is zeker fijn maar na tien uur werken op een dag ben ik toch wel redelijk uitgeput :P
Wordt inmiddels ook spannend voor jou (je gaat komende maandag dus) en ze zullen je vast niet op straat zetten. Misschien kunnen ze zelfs wel wat voor je betekenen aangezien zij daar waarschijnlijk wel wat contacten hebben.
Kingston dus, opzich niet heel ver (wat zeg ik, zo een 7 uur rijden) van waar ik zit :P. Geniet er iig van en houd ons wel op de hoogte he!
pi_101162357
quote:
5s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 15:52 schreef Knevelt het volgende:
Hey allemaal, ik zit momenteel te denken aan het volgen van een Master Ancient Philosophy in het buitenland. Je kunt dat in Schotland volgen, maar ook bv in de VS. Nu viel me op dat het qua beurzen voor letterenstudies zeer dun gezaaid is. Heeft iemand hier nog tips?
Bij VSBfonds zijn er altijd wel wat letterenstudenten die een beurs krijgen.
Als je hoge cijfers haalt kun je Huygens ook proberen. En natuurlijk Prins Bernhard Cultuurfonds.
  donderdag 25 augustus 2011 @ 10:23:41 #227
197338 Knevelt
Een lekkere boy met brains
pi_101162654
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 10:12 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Bij VSBfonds zijn er altijd wel wat letterenstudenten die een beurs krijgen.
Als je hoge cijfers haalt kun je Huygens ook proberen. En natuurlijk Prins Bernhard Cultuurfonds.
Dank voor je reactie. Handig, dat ga ik eens even doorspitten.
Op woensdag 29 september 2010 14:34 schreef Nikmans het volgende:
TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
pi_101169746
Ik vroeg me af, hea...

kun je alleen van een vsb beurs gebruik maken als je meteen een master doet aansluitend op je in Nederland behaalde bachelor?

Of stel je voor, ik behaal nu een bachelor, doe hierna een andere opleiding, maar niet op master niveau, en besluit na drie jaar alsnog die master te doen... kan ik dan nog gebruik maken van de vsb beurs waar ik met mijn nederlandse bachelor recht op had? Ook als het een master is die niet in dezelfde richting is?
pi_101175727
oh, en nog een vraag, hoe vaak mag/kun je een erasmusbeurs ontvangen?
pi_101186356
quote:
oh, en nog een vraag, hoe vaak mag/kun je een erasmusbeurs ontvangen?
1 keer.

Volgende week vertrek ik naar het buitenland! Heb alleen nog niks alles rond voor de learning agreement en de erasmus beurs:S Gaat weer lekker bij die uni's.
pi_101303721
Morgen vertrek ik naar Canada!!

Zo spannend!

*O*
pi_101310081
Ik ben echt jaloers, canada is awesome!
pi_101316558
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 20:46 schreef fh101 het volgende:

Zo spannend!

*O*
Goede vlucht en welkom in deze tijdzone ;)
pi_101358627
Zo, ik ben onlangs eens begonnen om te kijken naar een mogelijkheid om volgend jaar een master ergens in het buitenland te doen.

Nou wou ik o.a. Duitsland overwegen. Maar daar hebben ze dus de idiote regel dat een master in beginsel alleen wordt verleend als je 300 ECTS hebt verzameld. Wat een grap, zo kom je daar straks een eenjarige master nog makkelijker met een (vierjarige) hbo-bachelor binnen, dan met een (driejarige) wo-bachelor! 8)7

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2011 00:54:07 ]
pi_101361157
dat heb ik nog nergens gezien eigenlijk... om wat voor masters gaat het en in welke uni's/steden ben je tot nu toe geïnteresseerd?
pi_101361980
quote:
Nou wou ik o.a. Duitsland overwegen. Maar daar hebben ze dus de idiote regel dat een master in beginsel alleen wordt verleend als je 300 ECTS hebt verzameld. Wat een grap, zo kom je daar straks een eenjarige master nog makkelijker met een (vierjarige) hbo-bachelor binnen, dan met een (driejarige) wo-bachelor! 8)7
Ik geloof dat jij de zin ''een master wordt verleend'' verwart met de zin ''toelating tot een master programma''. Met de zin ''een master wordt verleend'' wordt bedoeld het papiertje dat je ontvangt nadat je een master hebt afgerond.

In Duitsland wordt alleen een papiertje van een master toegekend als je 5 jaar lang hoger onderwijs hebt gevolgd, dus: 3 jaar bachelor, 2 jaar master (5 jaar totaal x 60 ects per jaar = 300 ects) --> dan heb je dus recht op een Master papiertje.

Vandaar ook dat Masters in Duitsland over het algemeen 2 jaar duren.

Je hebt ook masters van een jaar of anderhalf jaar, maar dan wordt het vaak een vereiste om stages te gaan lopen zodat je alsnog aan je 120 studiepunten komt die je naast je bachelor nodig hebt om je master te halen!

Klinkt een stuk logischer dan 300 ects voor een undergraduate programma, toch? Want anders zouden zelfs HBO'ers nog een extra jaar vakken moeten volgen om het benodigde aantal punten te halen.

Je kunt dus gewoon bij alle uni's gaan 'applyen' en zal nog altijd meer kans hebben dan een hbo'er om toegelaten te worden...

Voici

[ Bericht 2% gewijzigd door margaretha_01 op 30-08-2011 09:41:00 ]
pi_101362007
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 20:46 schreef fh101 het volgende:

Zo spannend!

*O*
en en en? Ben je er al!? Veel plezier! O+ :*
Ja doei.
pi_101362733
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 09:29 schreef margaretha_01 het volgende:

[..]

In Duitsland wordt alleen een papiertje van een master toegekend als je 5 jaar lang hoger onderwijs hebt gevolgd, dus: 3 jaar bachelor, 2 jaar master (5 jaar totaal x 60 ects per jaar = 300 ects) --> dan heb je dus recht op een Master papiertje.
Klopt, ik zei toch ook hetzelfde?

quote:
Je hebt ook masters van een jaar of anderhalf jaar, maar dan wordt het vaak een vereiste om stages te gaan lopen zodat je alsnog aan je 120 studiepunten komt die je naast je bachelor nodig hebt om je master te halen!

Klinkt een stuk logischer dan 300 ects voor een undergraduate programma, toch? Want anders zouden zelfs HBO'ers nog een extra jaar vakken moeten volgen om het benodigde aantal punten te halen.

Je kunt dus gewoon bij alle uni's gaan 'applyen' en zal nog altijd meer kans hebben dan een hbo'er om toegelaten te worden...
Misschien heb ik me wat ongelukkig uitgedrukt gisteravond. Hoe dan ook:

Het gaat om een studie zonder NC aan de TU Dortmund. Ze leggen je daar in principe een schakelprogramma van een jaar (bestaande uit bachelorvakken) op als je je met een driejarige bachelor aanmeldt, onafhankelijk van de noodzakelijkheid daarvan om de master te kunnen volgen. Dat vind ik gewoon stom.
pi_101363282
Masters duren in Duitsland standaard 2 jaar... De bachelor programma's van zowel Fachhochschulen (wat wij kennen als hogescholen) als universiteiten duren drie jaar. In Duitsland duren de bachelors van fachhochschulen dus drie jaar en niet zoals in Nederland 4 jaar...

2 jaar voor een master is in Duitsland normaal, en iedereen meldt zich in principe aan met een driejarige bachelor als achtergrond... Je bent in Duitsland dus geen 'speciaal geval'...

Maarja, dat je dat stom vindt, daar kan verder niemand iets mee.
pi_101363338
overigens duren de meeste master programma's in het buitenland twee jaar... Nederland is eerder een uitzondering met een eenjarig masterprogramma...
pi_101363343
In Engeland en Schotland zijn ook meer dan genoeg 1-jarige masters :)
Ja doei.
pi_101363376
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 10:08 schreef Igen het volgende:

[..]

Klopt, ik zei toch ook hetzelfde?
Dan begrijp ik alsnog niet de opmerking

quote:
Wat een grap, zo kom je daar straks een eenjarige master nog makkelijker met een (vierjarige) hbo-bachelor binnen, dan met een (driejarige) wo-bachelor!
pi_101363495
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 10:40 schreef margaretha_01 het volgende:

[..]

Dan begrijp ik alsnog niet de opmerking

[..]

Dat was een quasi-grappige opmerking, die dus natuurlijk niet volledig met de werkelijkheid overeenkomt. Mijn excuses als dit niet duidelijk was.
pi_101363553
Geen probleem! ;) k wil trouwens volgend jaar ook naar Duitsland! Dus ben er de laatste tijd best veel mee bezig geweest om info te winnen! Wordt de master waarin je geinteresseerd bent in het Duits of Engels gegeven?
pi_101363639
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 10:38 schreef motorbloempje het volgende:
In Engeland en Schotland zijn ook meer dan genoeg 1-jarige masters :)
Daar ben ik nu ook naar aan het kijken. Zeker op mijn vakgebied (planologie) en wensen tot specialisering (hetzij verkeer, hetzij vastgoed) hebben ze een aantal heel interessante programma's.

Ik hou alleen wel m'n hart vast wbt. het collegegeld. Voor bachelors gaat dat komend jaar immers bijna overal omhoog naar 9000 pond. Echter, dat wordt eerst voorgeschoten via een lening die je later naar draagkracht terugbetaalt, dus de verhoging is voor de aankomend student niet zo'n enorme drempel. Maar bij de master lijkt die regeling niet te gelden, dus misschien gaan ze daar wat voorzichtiger zijn met collegegeldverhogingen?
pi_101363796
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 10:49 schreef margaretha_01 het volgende:
Geen probleem! ;) k wil trouwens volgend jaar ook naar Duitsland! Dus ben er de laatste tijd best veel mee bezig geweest om info te winnen! Wordt de master waarin je geinteresseerd bent in het Duits of Engels gegeven?
Duits. Maar heb al eerder een poosje met veel plezier in Duitsland gestudeerd en heb dus ook het benodigde taalcertificaat (DSH).

Vandaar ook dat, even afgezien van de concrete studieprogramma's zelf, Duitsland mijn eerste keus zou zijn.

P.S. Zo'n Duits taalexamen is heus niet zo moeilijk, met een jaar voorbereidingstijd moet het echt makkelijk te doen zijn. Wees dus niet bang om ook eens naar Duitstalige progeamma's te kijken!

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2011 11:03:12 ]
pi_101363897
Aah mag ik misschien een vraagje stellen over de Duitse taaltoets? Ik wil zelf de testdaf gaan doen...

Hoeveel tijd heb jij zelf in de voorbereiding gestoken... en hoe moeilijk vond je de toets? En wat had je als voorkennis?
pi_101363914
aah... ik had je laatste opmerking nog niet gelezen..........
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 11:04:54 #249
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_101363926
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 13:59 schreef margaretha_01 het volgende:
Ik vroeg me af, hea...

kun je alleen van een vsb beurs gebruik maken als je meteen een master doet aansluitend op je in Nederland behaalde bachelor?

Of stel je voor, ik behaal nu een bachelor, doe hierna een andere opleiding, maar niet op master niveau, en besluit na drie jaar alsnog die master te doen... kan ik dan nog gebruik maken van de vsb beurs waar ik met mijn nederlandse bachelor recht op had? Ook als het een master is die niet in dezelfde richting is?
VSB vraag je aan via je Nederlandse universiteit. Dus als je daar niet meer staat ingeschreven, pech.
pi_101363996
omdat ik nu nog een semester moet volgen (scriptie + twee talen: frans en spaans) wil ik nog niet intensief beginnen met Duits. Ik heb lesboeken al aangeschaft, maar hou het voorlopig vooral bij tijdschrijften lezen en Duitse radio... mijn schrijfvaardigheden hoop ik in 4 maanden (van januari t/m april) op goed niveau te kunnen brengen...
pi_101364439
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 11:04 schreef margaretha_01 het volgende:
Aah mag ik misschien een vraagje stellen over de Duitse taaltoets? Ik wil zelf de testdaf gaan doen...

Hoeveel tijd heb jij zelf in de voorbereiding gestoken... en hoe moeilijk vond je de toets? En wat had je als voorkennis?
Als voorkennis had ik niet veel. Gewoon wat je op school leert, maar ik heb geen Duits 2 gevolgd.

Als voorbereiding heb ik o.a. een jaar lang bijna elke zondag Tatort gekeken. Behalve dat het een leuke serie is, speelt elke aflevering ergens anders in het land en wordt in het lokale accent gesproken. Erg goed voor je luistervaardigheid dus. Daarnaast veel gelezen. Zo af en toe een tijdschrift, maar natuurlijk ook veel websites van universiteiten...

Bij de toets zelf is me de schrijfopdracht het meeste bijgebleven. Het ging, gezien het onderwerp, eigenlijk helemaal niet erom of je correcte schrijftaal gebruikt. Het was veel belangrijker dat je gewoon een goed samenhangend verhaal kan schrijven. Vooral een goede kennis van verbindingswoorden (aber, dennoch, weil, dafür, ...) is dus echt essentieel.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2011 11:33:17 ]
pi_101364680
Ik lees heel veel mee op Duitse forums - wat natuurlijk niet altijd Duits op z'n mooist is, maar het lezen gaat me redelijk goed af. Ik zie erg op tegen het schrijven, maar als het is zoals jij zegt, hoop ik het onderdeel ruim voldoende te halen (voor de testdaf is het een vereiste dat je op elk onderdeel een score van minstens 4 van de 5 haalt (5 in dit geval het hoogst)... Wel relaxed dat je die toets al gehaald hebt.

Maar je wilt in september volgend jaar beginnen?
pi_101365031
Ja. Of in oktober, want dan begint het academisch jaar in Duitsland pas. :P

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2011 11:51:48 ]
pi_101365074
da's waar xP
pi_101425452
Nou, eerlijk gezegd valt het nu allemaal nog een klein beetje tegen.. Ik ben best moe van de jetlag, en ik heb nog steeds geen kamer kunnen vinden. Tenminste, ik heb er nu eentje op het oog en die gaat het waarschijnlijk ook worden, maar dat brengt een hoop gedoe met zich mee. Dat huis is ongemeubileerd en het wordt nog gerenoveerd, dus eigenlijk is het niet ideaal. bovendien weet ik ook niet met wie ik dan precies ga wonen..

Op dit moment wil ik gewoon een beetje zekerheid.. Ik heb wel echt zin in het begin van de classes, want dan heb ik hopelijk ook een eigen plekje en wat zekerheid. Bovendien mis ik ook wel iemand om even mee te praten, die even met je mee kan denken over dingen.

Maar het is hier wel ontzettend mooi, en de mensen zijn echt heel aardig!
pi_101430930
Zoo, alles ingepakt! Ik vlieg morgen naar Frankrijk! Succes iedereen met exchange en uni :)
pi_101430964
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 21:05 schreef fh101 het volgende:
Nou, eerlijk gezegd valt het nu allemaal nog een klein beetje tegen.. Ik ben best moe van de jetlag, en ik heb nog steeds geen kamer kunnen vinden. Tenminste, ik heb er nu eentje op het oog en die gaat het waarschijnlijk ook worden, maar dat brengt een hoop gedoe met zich mee. Dat huis is ongemeubileerd en het wordt nog gerenoveerd, dus eigenlijk is het niet ideaal. bovendien weet ik ook niet met wie ik dan precies ga wonen..

Op dit moment wil ik gewoon een beetje zekerheid.. Ik heb wel echt zin in het begin van de classes, want dan heb ik hopelijk ook een eigen plekje en wat zekerheid. Bovendien mis ik ook wel iemand om even mee te praten, die even met je mee kan denken over dingen.

Awh, dat kan ik me heel goed voorstellen! Kan zelf ook heel slecht tegen onzekerheid! Ik zal voor je duimen dat alles snel op z'n pootjes terecht komt! :) :*
Ja doei.
pi_101439107
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 21:05 schreef fh101 het volgende:

Komt allemaal vanzelf op zijn pootjes terecht. Het eerste begin is altijd moeilijk. Toen ik in Noorwegen aankwam vorig jaar en nu dit jaar in Amerika was het begin ook lastig. Je mist mensen, je hebt niet het 'veilige' gevoel wat je thuis hebt en er moet zoveel geregeld worden. Als je strakst twee weken verder bent en alle puzzelstukjes op de plek zijn gevallen dan zul je misschien wel (een van )de mooiste tijd(en) van je leven te gemoed gaan!
En je bent een buitenlander, dus interessant! Maak daar gebruik van!, (bijna) iedereen vindt het geweldig dat je uit Nederland komt. Ik ben hier 3 weken geleden zonder dat ik iemand kende aangekomen en heb nu zat vrienden gemaakt, wordt overal voor uitgenodigd. Dus iemand vinden die met je meedenkt etc. komt vanzelf!

Succes en houd ons op de hoogte he ;)
pi_101439109
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 22:47 schreef Walkerr het volgende:
Zoo, alles ingepakt! Ik vlieg morgen naar Frankrijk! Succes iedereen met exchange en uni :)
Bon voyage!
pi_101440183
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 07:03 schreef larry91 het volgende:

[..]

Komt allemaal vanzelf op zijn pootjes terecht. Het eerste begin is altijd moeilijk. Toen ik in Noorwegen aankwam vorig jaar en nu dit jaar in Amerika was het begin ook lastig. Je mist mensen, je hebt niet het 'veilige' gevoel wat je thuis hebt en er moet zoveel geregeld worden. Als je strakst twee weken verder bent en alle puzzelstukjes op de plek zijn gevallen dan zul je misschien wel (een van )de mooiste tijd(en) van je leven te gemoed gaan!
En je bent een buitenlander, dus interessant! Maak daar gebruik van!, (bijna) iedereen vindt het geweldig dat je uit Nederland komt. Ik ben hier 3 weken geleden zonder dat ik iemand kende aangekomen en heb nu zat vrienden gemaakt, wordt overal voor uitgenodigd. Dus iemand vinden die met je meedenkt etc. komt vanzelf!

Succes en houd ons op de hoogte he ;)
Waar/hoe heb je al die mensen leren kennen dan, in 3 weken tijd? Vraag me altijd af waar mensen hun vrienden leren kennen in het buitenland :)
pi_101446781
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 09:09 schreef _Loki het volgende:

[..]

Waar/hoe heb je al die mensen leren kennen dan, in 3 weken tijd? Vraag me altijd af waar mensen hun vrienden leren kennen in het buitenland :)
Nou ik ben met wat collega's naar een American football (high school) wedstrijd geweest en daar raak je gewoon aan de praat met de mensen om je heen. Die vragen dan weer of je zin hebben om een keer langs te komen en van het een komt het ander. En dat kan inderdaad snel gaan :P. Maar dat komt (klinkt heel cliché) allemaal vanzelf.
pi_101656360
Duuuus, ik ben nu voor m'n uitwisseling naar Frankrijk toe waar ik als bachelor student naartoe ben gegaan. Dit studie jaar is mijn 3de jaar. Vandaag hadden we de laatste intro dag en op een geven moment gaat het over het niveau. Na een tijdje over dit onderwerp te hebben gesproken kom ik erachter dat ik hier een master programma volg dit semester (verblijf is één semester). Dus ik naar die coördinator toe om uitleg te vragen. Zij zegt dat ik het wel aan kan, i kweet het niet, ik heb altijd het idee gehad dat een master van een heel ander niveau is. Hoe moet ik verwoorden naar mijn uni in NL. Ik kan moeilijk zeggen dat ik echt een master exchange doe aangezien de bachelor voor master regel van pas is. Een logische vraag is "hoe is het goed gekeurd? ". Op mijn goedgekeurde studie programma staat : "buitenland... 30 ECTS". Meer kon ik er niet van maken omdat er geen documenten beschikbaar waren waarin de behandelde stof werd besproken (boeken etc.) Nu schijnt het dat je de slides krijgt van de prof en geen boeken hoeft te lezen.

Hoe zouden jullie met dit om gaan? Moet ik gewoon tegen m'n uni zeggen dat ik hier een programma heb gevolgd zonder verder inhoudelijk er op door te gaan? Hoe zet ik dit op m'n cv?
pi_101656448
Ehm, ik zou hier heel goed met je thuisuniversiteit over bellen, desnoods langsgaan en álles wat ze zeggen op schrift vragen. Maar ik zou niet afwachten en gewoon beginnen. Desnoods moet je 't laten varen (tenzij je het niet erg vindt om de punten niet te krijgen in ruil voor de ervaring, mocht dat het geval zijn), maar ik zou niet zomaar die vakken gaan volgen.
Ja doei.
  dinsdag 6 september 2011 @ 23:14:14 #264
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_101656551
Master niveau is toch alleen maar beter. En het onderwijsinstituut in Frankrijk is toch gewoon goedgekeurd door je uni.

Niet zeuren, gewoon die vakken doen. Die tellen dan gewoon mee voor je bachelor.
pi_101709176
Deze maand gaan de sollicitatiebrieven eruit! Hoe kijken Engelsen op tegen buitenlandse studenten? De bedrijven waar ik ga voor solliciteren zijn niet specifiek op zoek naar stagiaires. Ik hoop dat ze er voor open staan.
pi_101726579
Hoe hebben jullie je buitenlandse stage geregeld met DUO/IB-Groep? Want als het goed is kun je een geldbedrag krijgen elke maand i.p.v. de OV-kaart die je natuurlijk dan niet gebruikt? Ik heb nog geen kamer gevonden, dus vraag me af hoe ik moet gaan "bewijzen" dat ik daadwerkelijk in het buitenland verblijf...
pi_101836473
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 21:30 schreef Marurk het volgende:
Hoe hebben jullie je buitenlandse stage geregeld met DUO/IB-Groep? Want als het goed is kun je een geldbedrag krijgen elke maand i.p.v. de OV-kaart die je natuurlijk dan niet gebruikt? Ik heb nog geen kamer gevonden, dus vraag me af hoe ik moet gaan "bewijzen" dat ik daadwerkelijk in het buitenland verblijf...
Volgens mij kun je ten alle tijden je ov inruilen. Formulier opsturen en na een bepaalde datum kun je geen gebruik meer maken van je weekabbo.
pi_101837492
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 21:30 schreef Marurk het volgende:
Kijk maar eens op de site van de IB-groep. Daar kun je een formulier uitprinten waarmee je OV-vergoeding kunt aanvragen. Je onderwijsinstelling moet deze ook ondertekenen om te bevestigen dat je inderdaad in het buitenland zit voor je studie.
Ja doei.
pi_101898645
Heej iedereen,

Ik ben nieuw hier en zag deze topic wat precies is wat ik zoek.
Sinds een paar dagen heb ik het plan om een stage te gaan doen in Perth, Australie. Maar nu heb ik niemand in mijn omgeving die dat ooit gedaan heeft of uberhaupt een stage in het buitenland heeft gelopen. Ik weet mijn god niet wat ik allemaal moet regelen en waar ik rekening mee moet houden.
Kunnen jullie mij helpen?
pi_101898736
Ben je al naar het International Office van je onderwijsintelling of de afdeling "Internatioal Relations" of hoe het daar ook mag heten van je opleiding geweest? Dat zou ik als eerste doen :)

Ik zelf STUDEER nu voor het eerst in het buitenland O+

Heb de Brynmor Jones Library op de campus gevonden en ook een stiltewerkplek! O+ Alleen jammer dat ik dus tot de 26e geen boeken mee kan nemen -O-
Ja doei.
pi_101898921
Nee heb ik nog niet gedaan omdat ik dus niet wist dat je daar het beste als eerste heen kon, bedankt!
Hoe bevalt je studie? Het lijkt mij gewoon heerlijk om voor lange tijd even niet in Nederland te zijn maar juist te kijken hoe het er ergens anders aan toe gaat qua werk en voor jou dus je studie. Waar studeer je?
pi_101898987
Ik studeer aan de University of Hull, in het Verenigd Koninkrijk :)
Collegejaar begint eind deze maand ^O^ maar omdat ik een vak op afstand volg in Nederland kan ik gelukkig al wel wat doen! :)
Ja doei.
pi_101900058
Is het makkelijk om een hbo(richting ict) stage te vinden in brussel?
pi_101900095
Geen idee. Heb je al contact opgenomen met de mensen van jouw opleiding / faculteit die daar over gaan?
Ja doei.
pi_101900131
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 15:16 schreef motorbloempje het volgende:
Geen idee. Heb je al contact opgenomen met de mensen van jouw opleiding / faculteit die daar over gaan?
Nog niet, ik heb nog meer dan een jaar te gaan voordat ik stage kan lopen, bereid me alvast voor.
pi_101900167
Die mensen zijn er ook om je te helpen met je voorbereiding :)
Ja doei.
pi_101901406
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 15:17 schreef fruitt70 het volgende:

[..]

Nog niet, ik heb nog meer dan een jaar te gaan voordat ik stage kan lopen, bereid me alvast voor.
Ik ben 1,5 jaar voor mijn stage begonnen, heb nu nog 1 jaar te gaan en ben amper verder. Zo lang heb je dus niet meer.
pi_101904814
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 15:57 schreef _Loki het volgende:

[..]

Ik ben 1,5 jaar voor mijn stage begonnen, heb nu nog 1 jaar te gaan en ben amper verder. Zo lang heb je dus niet meer.
Ik had mijn eerste stage in Berlijn in Februari 2007 en in Midden April van dat jaar begon ik... EN ik was eigenlijk pas echt begonnen met zoeken in Januari... Het ligt er heel erg aan hoe je zoekt en of je gebruikt maakt van netwerken... Iedereen kent wel iemand die weer iemand kent die in het buitenland zit voor werk of studie...
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Het is mijn zus, gast.
pi_101925279
Oke, update tijd! :)

Het gaat stukken beter hier! :D De eerste anderhalve week was het gewoon een en al stress omdat ik dus nog geen kamer had. Toen ik de eenmaal had gevonden ging het ook nog niet zo soepel en het huis waarin ik nu zit is ongemeubileerd, dus daar moesten we ook nog van alles voor vinden. Maar langzaamaan settlen we (ik en drie andere exchange students) een beetje. Vorige week de introductie gehad, wat een ontzettende gekke en hilarische boel was. Hoogtepunt: het verfgevecht!

Gisteren zijn de classes gestart en wat een verschil met NL zeg. Ze verwachten hier heel veel van je, maar ze doen ook heel veel voor je. De klassen zijn kleiner en interactiever, wat wel even wennen is maar ik heb er zin in! :)
pi_101925411
tof! :)
Ja doei.
pi_101933707
Gisteren ook meteen mijn Learning Agreement met maar twee toezeggingen er op gescand en gemaild naar Nederland en kreeg vandaag al de bevestiging dat mijn Erasmusbeurs bij deze is goedgekeurd! 8-) Dus krijg binnenkort een shitload aan geld op m'n rekening gestort *)
Ja doei.
pi_101940210
Nice! :)
pi_101951805
quote:
Tuition for the majority of courses and programmes at Stockholm University is free for applicants coming from within the EU/EEA and Switzerland.
Fuck die langstudeerboete. Ik ga gewoon lekker een master in Zweden volgen. Ik ga er sowieso serieus over nadenken.
pi_101956125
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 20:43 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

Fuck die langstudeerboete. Ik ga gewoon lekker een master in Zweden volgen. Ik ga er sowieso serieus over nadenken.
tja, als je toegelaten wordt...
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_101956739
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 21:59 schreef miro86 het volgende:

[..]

tja, als je toegelaten wordt...
Van wat ik van een studiegenoot heb gehoord die een jaar in Uppsala heeft gestudeerd (op eigen gelegenheid, dus niet via een exchange-program) zijn de toelatingseisen in Zweden niet bijzonder streng. Voor 9 op de 10 studenten is het gewoon mogelijk om daar te studeren als diegene dat wil.
pi_101962724
Nah ja, ik ken iemand die cum laude was geslaagd voor hun bachelor en nog steeds niet werd toegelaten.
Ze hebben iig geen extra capaciteit en er is veel vraag naar hun studieplekken.
Wat lijkt je waarschijnlijker?
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_101967807
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 20:43 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

dit is dus de reden geweest voor mij om me afgelopen jaar in te schrijven en nu al een maandje in Zweden te wonen!
Het is mijn zus, gast.
pi_102083173
Goed om van je te horen fh101! Ik zei toch dat als het meeste geregeld is en je gesetteld bent het veel beter zou gaan worden ;)

Ook een update van mijn kant uit: Hier gaat ook alles prima, heb mijn magazijnwerk erop zitten en ga naar kantoor. Ben ook begonnen aan mijn stage verslagen (altijd leuk...). Zit hier alweer bijna 1.5 maand, de tijd vliegt echt.
Ook het leven buiten werk om bevalt me nog steeds heel erg goed. Heb hier al de nodige mensen leren kennen en daar ga ik nog steeds veel mee om.
Ik heb het hier dus nog steeds prima naar mijn zin! :)
pi_102108595
Handig linkje voor in de op:

http://www.ib-groep.nl/pa(...)sfmbo/buitenland.asp

Hier staat uitgelegd wat je kunt en moet regelen bij DUO.
pi_102113005
quote:

[..]

Die boete hoef je dus alleen te betalen als je binnen nederland over de tijd heen gaat?
Beneath the gold, bitter steel
pi_102115901
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 20:50 schreef Fingon het volgende:

[..]

Die boete hoef je dus alleen te betalen als je binnen nederland over de tijd heen gaat?
ja, want je maakt geen grbruik van het nederlands onderwijs stelsel..
Het is mijn zus, gast.
pi_102128130
De reden dat ik graag naar het buitenland wil gaan, is:

1/ voor de ervaring natuurlijk O+
2/ om de klote premaster te omzeilen :r
3/ vele masters duren 1 jaar, technischem aster hier duren bijvoorbeeld weer 2 jaar, exclusief 1 jaar premaster, en dan de dikke vertragingen dat regel dan uitzondering is op de TU :{
4/ Wie weet een mooie baan in het buitenland direct na afstuderen O+

Redenen om niet te gaan:

1/ De universiteiten in het buitenland staan veelal lager aangeschreven dan de TU's hier
2/ Ze accepteren waarschijnlijk geen matige hbo'-er ;(
3/ knetterduur tarief
4/ waarschijnlijk is het netwerk met Nederlandse bedrijven beperkt

Al met al een moeilijke keus! De voordelen wegen wel op tegen de nadelen zie ik.
  zondag 25 september 2011 @ 11:16:38 #293
24329 KNAK
ff w88,......
pi_102354704
" I you need to get a confirmation in your country that your high-school diploma is equivalent to the U.S. grade 12 high-school diploma "

Komt dit overeen met een mavo diploma?
Mai pben rai~!
  zondag 25 september 2011 @ 14:29:09 #294
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_102360455
Als ik me niet vergis begint 12th grade pas met 16 jaar dus zou je wel eens pech kunnen hebben daarmee, maar je decaan zal dat beter weten dus vraag het eens aan hem of haar. :)
pi_102383573
:% Morgen is registration day en begint 'module week': ga morgen vechten voor mijn plekjes bij vakken.

Zit nu nog even alles op een rijtje te zetten en wil zóveel vakken volgen, waren er maar meer uren in een dag en meer dagen in een week, want ik denk niet dat ik 110 ECTS in een jaar aan ga kunnen :') :@
Ja doei.
pi_102387960
Succes motorbloempje, ik hoop dat je in de leukste vakken terecht komt! :)

btw, kan de OP gewijzigd worden in het volgende topic zodat ie wat meet up to date is? De site waar de OP te vinden is geeft een 404 fout...
pi_102407061
*O* *O* O+

Het was niet zo chaotisch als ze zeiden dat het zou zijn!

Heb nu 60 ECTS aan vakken hier, terwijl ik er 45 moet doen (doe er 15 op afstand), dus heb 15 ECTS extra dit jaar, wat zeker te doen moet zijn. Je hebt echt een maximum aan 120 UK Credits (60ECTS) wat je mag volgen, meer kan helaas niet, anders had ik er nog wel één vak bij willen doen :@

Maar ik heb uiteindelijk:

First Semester:

• Geography & Empire (Geography Department)
• British Empire (History Department)

Second Semester:

• Power and Resistance in a Globalizing World (Social Sciences Department)
• Indian Society and the Rise and Fall of British Dominion (History Department)

Full Year modules:

• The First Global Economy: Britain 1688-1914 (History Department)
• Shakespeare (English Department)

En daarnaast ga ik als het goed is ook nog (vrijwillig) Nederlands geven aan beginners hier in Hull 8-)
Ja doei.
pi_102407253
Nice. Die vakken zien er goed uit, mooi dat je gewoon alle vakken kan doen die je wilt doen!
pi_102472780
Zelfde post in Stage SC gedaan, Gisteravond met een groep naar een veld gegaan waar geen licht was, en onderstaande foto geschoten! koste wel wat... 83 seconden om de lens open te houden maar super ervaring!

Zoo... dat ook weer gezien! Noorderlicht boven ons stadje! Super ervaring!
Het is mijn zus, gast.
pi_102519849
Wauw, gaaf Kuno!!

Soow, het tempo hier is kicking my butt! Voor morgen moet ik een 3 page paper proposal inleveren, maandag een essay en donderdag ook weer iets. Maar de motivatie is op dit moment ver te zoeken, helaas. De laatste paar dagen zijn even wat moeilijker en aangezien ik gewend ben om vrijwel niets te doen aan mn studie in NL doe ik hier ook niet zo veel..

Maar zaterdag voor een dagje naar Ottawa, daar heb ik dan wel weer zin in! :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')