Dan valt het bij jou nog meequote:Op vrijdag 1 juli 2011 23:33 schreef Fingon het volgende:
[..]
Pff, 550$ voor 1-6 maanden... stellertje uitzuigers.
Ben afgelopen jaar al een half jaar naar Korea op uitwisseling geweest, dus weet inmiddels wat me te wachten staatquote:Op vrijdag 1 juli 2011 21:47 schreef fh101 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!! Dapper dat je naar Azie zou willen, mij zou de cultuurshock te groot zijn
Balen! (of toch niet zo dan?) Wil je volgend jaar dan nog steeds naar Warschau, of wordt het dan iets anders?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 13:47 schreef maen het volgende:
plannen voor Warschau gecanceld... om heel veel redenen eigenlijk. Nu wil ik volgend jaar september weg, dus ik ga even heel goed orienteren op wat er dan mogelijk isTot die tijd blijf ik hier wel inspiratie opdoen
Ik ben nog niet langs geweest, werd een beetje ziek en ben a la minute naar huis gegaan zonder de docent te spreken. En hij ging de dag erna op vakantiequote:Op zaterdag 9 juli 2011 13:58 schreef fh101 het volgende:
[..]
Balen! (of toch niet zo dan?) Wil je volgend jaar dan nog steeds naar Warschau, of wordt het dan iets anders?
Chemiu, spannend! Weet je al wat meer nu?
Toen ik 4 maanden in Korea zat had ik de students-insurance van Aon. Is ook een stuk makkelijker af te sluiten.quote:Op woensdag 13 juli 2011 19:59 schreef Rnnz het volgende:
Heeft iemand ervaring met verzekeringen? Ik ga dus een half jaar in Mexico studeren en denk dat ik de Young Global Traveler verzkering neem van OOM, die ook geadviseerd wordt door CZ.
Anyone?
Vet! Ik zit er ook over na te denken om na m'n studie hier nog een master te doen in Zweden. Ben benieuwd naar jouw ervaringen.quote:Op donderdag 14 juli 2011 10:04 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
Ha! Ik ben geaccepteerd voor mijn gekozen master in Zweden, ga eind Augustus voor een jaar naar Karlstad!
Ben ook wel benieuwd, moet zelf ook nog een reisverzekering afsluiten voor mijn stage van 8 maanden in de VS.quote:Op woensdag 13 juli 2011 19:59 schreef Rnnz het volgende:
Heeft iemand ervaring met verzekeringen? Ik ga dus een half jaar in Mexico studeren en denk dat ik de Young Global Traveler verzkering neem van OOM, die ook geadviseerd wordt door CZ.
Anyone?
VWO diploma vertalen?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 20:11 schreef Warren het volgende:
Studeert iemand hier in het VK en kan diegene mij vertellen wat je met je VWO-dipoma hebt gedaan? Heb je dat vertaald? Iemand toevallig van deze service gebruikt gemaakt http://www.naric.org.uk/ ?
Hoezo is dat zo vanzelf sprekend?quote:Op woensdag 20 juli 2011 01:19 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
VWO diploma vertalen?
Naric?
Nee
aah welke uni studeer je? Zou dat overal kunnen? En hoeveel kost het?quote:Op woensdag 20 juli 2011 12:50 schreef fh101 het volgende:
Ik heb gewoon een Engelstalige cijferlijst bij de uni laten uitprinten. Mn vakken klonken ineens een stuk chiquer
Maar dat is natuurlijk iets anders dan een vwo diploma, dat hoef ik niet te laten zien.
Leiden. Ik neem aan dat dat overal wel kan, gewoon vragen! En het was gratis!quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:12 schreef margaretha_01 het volgende:
[..]
aah welke uni studeer je? Zou dat overal kunnen? En hoeveel kost het?
Toen ik mijn bachelor aanvroeg heb ik er expliciet bijgezegd dat het in het Engels moest zijn. Was geen probleem. Maar ik had al eerder een cijferlijst nodig voor mijn aanmelding in het buitenland. Die moest ook in het Engels met een gemiddelde eronder. Daarvoor heb ik hemel en aarde moeten bewegen bij de UvA. Ik moest ook een vertaling van mijn middelbare schooldiploma opsturen. Heb ik bij een vertaalbureau laten doen voor 120 euro.quote:Op woensdag 20 juli 2011 11:07 schreef margaretha_01 het volgende:
ohjaa, da's ook nog iets... tenminste... even vragen, hoe dat zit om diploma's te vertalen, want dat moet ik inderdaad ook doen... :s
Op mijn bachelor werd hetzelfde gezegd, ik moest negens en tienen halen, en dan pas werd er MISSCHIEN gekeken... sommige studenten hadden er lak aan, gingen zelf een stage zoeken en gingen er vandoor, resultaat: 9,5 voor hun stage voor nietsdoen. Waarom houdt de VU mij tegen?quote:Beste XXX,
Ik weet niet waar je het hebt gelezen, maar een stage/ exchange is niet mogelijk in het premaster jaar (en in principe ook niet in de master). Asl je in je master toch iets in het buitenland wilt doen, dan krijg je er in principe geen punten voor en je moet het helemaal zelf regelen. Houd er rekening mee dat er geen ruimte voor is gereserveerd en dat je dan dus hoogstwaarschijnlijk uitloopt.
Met vriendelijke groet,
Studieadviseur
Voor masters van een jaar kan je in principe ook niet zomaar naar het buitenland. Of je moet bijvoorbeeld op één of andere manier je hele afstudeerproject in het buitenland kunnen doen.quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:28 schreef Gelatelli het volgende:
De VU houdt mij tegen om een exchange programma te doen in het buitenland, ik weet niet of jullie mij misschien kunnen helpen?
[..]
Op mijn bachelor werd hetzelfde gezegd, ik moest negens en tienen halen, en dan pas werd er MISSCHIEN gekeken... sommige studenten hadden er lak aan, gingen zelf een stage zoeken en gingen er vandoor, resultaat: 9,5 voor hun stage voor nietsdoen. Waarom houdt de VU mij tegen?
Tja, niemand stimuleerde mij... studieadviseursquote:Op woensdag 20 juli 2011 16:43 schreef Thormodo het volgende:
[..]
Voor masters van een jaar kan je in principe ook niet zomaar naar het buitenland. Of je moet bijvoorbeeld op één of andere manier je hele afstudeerproject in het buitenland kunnen doen.
En je pre-master wordt alleen gegeven op de universiteit waar je je master doet, dus ik zou ook niet weten hoe je daarmee naar het buitenland zou willen.
Juist een stage of je minor tijdens je bachelor had je heel goed in het buitenland kunnen doen.
Dank voor je reactiequote:Op donderdag 21 juli 2011 20:49 schreef fh101 het volgende:
Ik wil je absoluut niet ontmoedigen, maar je moet ook realistisch zijn. Ik denk niet dat je het haalt om dit jaar nog te kunnen beginnen. Misschien in het tweede semester, maar niet in september al. Wel hoop ik dat je me het tegendeel kunt gaan bewijzen!
Wat lullig ook trouwens, dat ze je nu pas vertellen dat je moet stoppen...
Ik was bijna succesvol met mn kamerjacht, totdat ik er achter kwam dat het Nigeriaanse scammers waren
Hier kom ik binnen twee weken op terug.quote:Op donderdag 21 juli 2011 22:17 schreef margaretha_01 het volgende:
Hey Thomas B! Ik heb een vraagje... Wat voor bachelor heb je hiervoor afgerond en hoe hoog schat je je kansen om aan genomen te worden in Berlijn? Ik wil volgend jaar ook in Duitsland gaan studeren, maar ik geloof dat het voor mij sowieso niet is weggelegd om het in Berlijn te proberen, want je schijnt er echt een superhoog gemiddelde te moeten hebben om toegelaten te worden, omdat er ontzettend veel aanmeldingen zijn...Ga je het bij nog meer universiteiten proberen, of wil je per se naar de freie universität?
Haha okay! Succes, zou ontzettend vet zijn als je wordt toegelaten!quote:Op donderdag 21 juli 2011 22:24 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Hier kom ik binnen twee weken op terug.
Ik heb en gemaild en gebeld.quote:Op woensdag 20 juli 2011 19:12 schreef fh101 het volgende:
Hey Moblo, hoe heb jij je woning eigenlijk gevonden?
Ik ben nu dus druk bezig met het zoeken van of een kamer, of een apartement dat ik met iemand uit Spanje kan delen. Maar de verhuurders willen vaak enkel contact per telefoon en als ze al op mailtjes in gaan, dan krijg ik standaard terug dat ze iemand willen die een contract voor 8 maanden of langer tekent. Nou is dat laatste voor jou volgens mij geen probleem geweest, en jullie hebben ook een weekje ingeruimd om daar te gaan kijken, toch?
Heb je tips om contact te leggen?
Oeh dat is een goeie, dankjewel!quote:Op donderdag 21 juli 2011 23:01 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik heb en gemaild en gebeld.
Vooral gekeken naar woningen die al een tijdje te huur stonden: die zijn dus blijkbaar niet zo populair.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |