abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98291105
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 13:31 schreef Cuban-necktie het volgende:
Wat een gedoe...aan alle huillies die straks bang zijn dat hun halal of koosjer vleesje niet meer te koop is..1 woord: import.
Natuurlijk, men gaat gewoon het vlees importeren. :) Dat maakt dit ook zo'n achterlijke wet.
pi_98291222
Halal kan verdoofd, dus halal hoeft niet geïmporteerd te worden, dat kunnen we blijven doen in Nederland en dus zelfs exporteren.

Alleen de joodse gemeentschap kan niet meer koosjer slachten en zal moeten importeren. Of emigreren.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 17 juni 2011 @ 13:42:02 #203
3542 Gia
User under construction
pi_98291383
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 13:36 schreef sigme het volgende:
Halal kan verdoofd, dus halal hoeft niet geïmporteerd te worden, dat kunnen we blijven doen in Nederland en dus zelfs exporteren.

Alleen de joodse gemeentschap kan niet meer koosjer slachten en zal moeten importeren. Of emigreren.
Of assimileren.
pi_98291415
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 13:42 schreef Gia het volgende:

[..]

Of assimileren.
Zo is dat, die joden kunnen ook best assimileren. Dan houden ze toch gewoon op jood te zijn? Vrije keus!
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_98291436
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 13:02 schreef Gia het volgende:

[..]

Precies. Alle wetten gelden voor iedereen. Geen uitzondering om redenen waar je zelf voor kiest.
Had je daar ook nog een inquisitie bij willen hebben die elk afwijkend gedrag met harde hand bestraft?

Echt waar, beangstigend hoe veel dat op elkaar lijkt, de intolerantie van de gelovigen destijds en de intolerantie van de ongelovigen heden ten dage
pleased to meet you
  vrijdag 17 juni 2011 @ 13:56:37 #206
3542 Gia
User under construction
pi_98291838
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 13:43 schreef moussie het volgende:
Had je daar ook nog een inquisitie bij willen hebben die elk afwijkend gedrag met harde hand bestraft?
Wat een onzin. Je mag ook niet door rood rijden, toch staat er niet bij elk stoplicht een politie-agent of flitspaal.

Gaat er om dat wetten voor iedereen gelden. Het is belachelijk om te vinden dat bepaalde wetten niet voor jou gelden omdat je een geloof hebt dat daar anders over denkt. Dan ga je maar in een land wonen waar de wetten beter bij jouw geloof passen. Hier gaan eisen dat je een uitzondering mag zijn, omdat dat tolerant is, is belachelijk.

Ik ga ook niet in een land wonen waar hoofddoekjes verplicht zijn als ik die niet wil dragen.
pi_98293317
Als ik in een land zou wonen waar hoofddoekjes verplicht zijn, zou ik elke gelegenheid aangrijpen om te beargumenteren waarom dat slecht is.

Als men in dit land de norm van schennis van de eerbaarheid weer zo gaat uitleggen dat je niet in zwembroek mag lopen, dan ga ik daar ook tegen protesteren.

Dat er een wet is, dat de meerderheid iets vindt, is allemaal op zichzelf geen reden om er niet ánders over te denken. Het is niet verplicht om het eens te zijn met de wet en het is wel toegestaan om er steeds vraagtekens bij te blijven zetten.

[ Bericht 0% gewijzigd door sigme op 17-06-2011 14:40:01 ]
pi_98293364
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 13:56 schreef Gia het volgende:

[..]

Wat een onzin. Je mag ook niet door rood rijden, toch staat er niet bij elk stoplicht een politie-agent of flitspaal.

Gaat er om dat wetten voor iedereen gelden. Het is belachelijk om te vinden dat bepaalde wetten niet voor jou gelden omdat je een geloof hebt dat daar anders over denkt. Dan ga je maar in een land wonen waar de wetten beter bij jouw geloof passen. Hier gaan eisen dat je een uitzondering mag zijn, omdat dat tolerant is, is belachelijk.

Ik ga ook niet in een land wonen waar hoofddoekjes verplicht zijn als ik die niet wil dragen.
Da's makkelijk gezegd als je naar het "nu" kijkt, maar wat als je familie hier al generaties woont en geassimileerd is? Zomaar vertrekken naar Israel is ook niet een optie.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_98293877
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 13:56 schreef Gia het volgende:

[..]

Gut gut, wat een vergelijkingen weer. Als je door rood rijdt breng je andere mensen in gevaar, als je er andere eetgewoonten op nahoudt niet.

Maar ga toch vooral je speklapje lekker 'humaan' verdoven voor de slacht.
Hoeveel botten zou die gebroken hebben met zijn knallen tegen de muren op, voor die 'pijnloos' geslacht gaat worden?
pleased to meet you
pi_98294366
Dit blijft gewoon symptoom bestrijding op micro-niveau, en als dierenwelzijn te kwantificeren zou zijn, zou dit misschien 0.1% verbetering op leveren op het totale volume. Maar goed, de volgende stap zal dan wel zijn dat iedereen maar verplicht vegetariër moet worden, omdat het doden van dieren altijd inhumaan en zielig is, ongeacht de methode. :N

Als ze echt de wereld willen verbeteren, en beginnen bij de mensen, doen ze wat aan die Tivall fabrieken in Israël, die staan (deels) in bezet gebied. Als er ergens bloed aan kleeft zijn het wel die sojaschroot burger. :|W
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_98296164
't zou mooi zijn als die wet erdoor komt alleen zal deze massaal ontdoken worden maar prachtig als die geloofsfanaten weer eens een hak wordt gezet ^O^ , ze moeten maar eens leren veranderen en niet in hun eeuwenoude gewoontes vast blijven zitten dus goed dat er af en toe iets tegen wordt gedaan :Y
pi_98296238
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 15:39 schreef pinine het volgende:
't zou mooi zijn als die wet erdoor komt alleen zal deze massaal ontdoken worden maar prachtig als die geloofsfanaten weer eens een hak wordt gezet ^O^ , ze moeten maar eens leren veranderen en niet in hun eeuwenoude gewoontes vast blijven zitten dus goed dat er af en toe iets tegen wordt gedaan :Y
Eeuwenoude gewoontes als vlees eten terwijl het niet nodig is ?
pi_98296283
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 15:39 schreef pinine het volgende:
Prachtig. :') Een kutmaatregel alleen maar zodat jij die gelovigen even "aan kan pakken".

Lager dan dit gaat het niet.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_98296530
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 15:42 schreef waht het volgende:

[..]

Prachtig. :') Een kutmaatregel alleen maar zodat jij die gelovigen even "aan kan pakken".

Lager dan dit gaat het niet.
hoezo ik??, de regering bepaalt dat wel, ik heb alleen een mening
pi_98296813
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 15:47 schreef pinine het volgende:

[..]

hoezo ik??, de regering bepaalt dat wel, ik heb alleen een mening
Ik reageer dan ook op jouw mening.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_98296987
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 15:54 schreef waht het volgende:

[..]

Ik reageer dan ook op jouw mening.
meningen verschillen nu éénmaal
pi_98298117
quote:

[..]

Echt waar, beangstigend hoe veel dat op elkaar lijkt, de intolerantie van de gelovigen destijds en de intolerantie van de ongelovigen heden ten dage
Inderdaad. Zo gooi ik regelmatig gelovigen in waterputten en brand ik moskeen af terwijl die vol zitten.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_98299444
quote:
8s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 16:28 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Inderdaad. Zo gooi ik regelmatig gelovigen in waterputten en brand ik moskeen af terwijl die vol zitten.
Nee, jij gooit ze liefst het land uit, ze hebben zich maar aan te passen of op te rotten.

Waar je je vroeger moest conformeren aan het geloof moet je je tegenwoordig blijkbaar conformeren aan de atheïst .. waar de gelovigen eisten dat de andersdenkende zijn verderfelijke gedachtegoed opgeeft en zich aanpast aan de meerderheid eist nu de ongelovige precies hetzelfde ..
en dan heeft die nog het gore lef om dat 'vrijheid' te noemen ..
pleased to meet you
pi_98299705
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 15:41 schreef gelly het volgende:

[..]

Eeuwenoude gewoontes als vlees eten terwijl het niet nodig is ?
nee dat interpreteer je verkeerd, de eeuwenoude gewoonte van ritueel slachten werd bedoeld
  vrijdag 17 juni 2011 @ 17:39:16 #220
3542 Gia
User under construction
pi_98301012
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 17:03 schreef pinine het volgende:

[..]

nee dat interpreteer je verkeerd, de eeuwenoude gewoonte van ritueel slachten werd bedoeld
Eeuwen geleden heette dat nog niet 'ritueel slachten', maar werd alles op die manier geslacht.
Omdat de slacht op die manier in de koran wordt vermeld, wordt er ineens iets ritueels van gemaakt.

Nonsens dus. In de tijd dat er het eerst geslacht werd, bestond verdoofd slachten nog niet. Als dat toen al bestond en werd uitgevoerd, dan was het nu onderdeel geweest van het ritueel slachten.

Ze blijven gewoon hangen in de oudheid. Dat is alles.
pi_98301077
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 16:58 schreef moussie het volgende:

[..]

Nee, jij gooit ze liefst het land uit, ze hebben zich maar aan te passen of op te rotten.

Waar je je vroeger moest conformeren aan het geloof moet je je tegenwoordig blijkbaar conformeren aan de atheïst .. waar de gelovigen eisten dat de andersdenkende zijn verderfelijke gedachtegoed opgeeft en zich aanpast aan de meerderheid eist nu de ongelovige precies hetzelfde ..
en dan heeft die nog het gore lef om dat 'vrijheid' te noemen ..
Ja, ze mogen het geloven wat ze willen, maar uitzonderingen eisen op basis van verzonnen verhalen? Nee. Hoe haal je het überhaupt in je hoofd.
Maar goed, als jij dat vergelijkbaar vindt met opgejaagd en afgeslacht worden, be my guest. Het staat alleen nogal achterlijk.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 17:41:53 #222
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_98301084
Jammer dat het dierenleed op deze manier weer ondergeschikt wordt aan religie.
Dit, dus.
pi_98302523
quote:

[..]

Grappig.

Op dit moment mag een elitair groepje gelovigen iets wat de ongelovigen of aanhangers van "een verkeerd geloof" niet mogen. Dit elitaire groepje gelovigen heeft op dit moment dus meer rechten dan de ongelovigen en minder fortuinlijke religieuzen.

Maar volgens jou zijn de ongelovigen de intolerante onderdrukkers...

[ Bericht 0% gewijzigd door MisterSqueaky op 17-06-2011 18:32:59 ]
pi_98302629
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 17:39 schreef Gia het volgende:

[..]

Eeuwen geleden heette dat nog niet 'ritueel slachten', maar werd alles op die manier geslacht.
Omdat de slacht op die manier in de koran wordt vermeld, wordt er ineens iets ritueels van gemaakt.

Nonsens dus. In de tijd dat er het eerst geslacht werd, bestond verdoofd slachten nog niet. Als dat toen al bestond en werd uitgevoerd, dan was het nu onderdeel geweest van het ritueel slachten.

Ze blijven gewoon hangen in de oudheid. Dat is alles.
Nogmaals, ritueel islamistisch slachten kan verdoofd.

Enkel de koosjere joden mogen echt geen verdoofd vlees goedkeuren.
pi_98302693
quote:
3s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 18:30 schreef sigme het volgende:

[..]

Nogmaals, ritueel islamistisch slachten kan verdoofd.
Volgens sommige moslims. Volgens andere niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')