abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 1 augustus 2011 @ 22:31:17 #251
123170 alors
zlata1234
pi_100212088
Nu in Nieuwsuur
know'm sayin?
word? word.
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 13:53:41 #252
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_100231140
quote:
Syrië vraagt India om hulp – Italië wil dat EU ambassadeurs terughaalt

Syrië heeft de hulp ingeroepen van India om een veroordeling van de VN-Veiligheidsraad, waarvan India op het moment voorzitter is, te voorkomen. Het Syrische regime van president Bashar al-Assad vraagt India niet mee te gaan in ‘westerse propaganda’. Dit meldt persbureau AFP.

De Syrische onderminister van Buitenlandse Zaken Faisal Mekdad is drie dagen op bezoek in India, waar hij de autoriteiten ervan probeert te overtuigen dat de informatie over Syrië die wordt verspreid door het westen niet klopt en “onrealistische propaganda” bevat.

“In het westen wordt de situatie in Syrië overdreven en worden terroristische groeperingen gesteund, tegen de wil van de overgrote meerderheid van het Syrische volk.” – Faisal Mekdad

In een interview met CNN-IBN zei Mekdad gisteren dat Syrië ervanuitgaat dat India niet toestaat dat westerse landen de Verenigde Naties gebruiken als forum om terrorisme en extremisme te steunen, en om zich achter het doden van onschuldige mensen te scharen.

De Indiase minister van Buitenlandse Zaken heeft echter zijn bezorgdheid uitgesproken over de escalatie van geweld in Syrië, waar zondag en gisteren met tanks de stad Hama werd binnengevallen en zeker 160 mensen om het leven zijn gekomen. De Indiase regering vraagt Syrië terughoudend te zijn met het gebruik van geweld tegen de bevolking.

Gisteren werd in een noodbijeenkomst van de VN-Veiligheidsraad gesproken over het geweld dat het Syrische regime gebruikt tegen antiregeringsbetogingen. Europeanen en Amerikanen probeerden een resolutie te bewerkstelligen om Syrië tot de orde te roepen. Tot nu toe zijn die besprekingen zonder resultaat gebleken, maar vandaag wordt verder gesproken.

Volgens diplomatieke bronnen van persbureau AFP verklaarde een functionaris van de Verenigde Naties achter gesloten deuren dat inmiddels 3000 Syriërs zijn vermist, en zo’n 12.000 mensen zijn opgesloten sinds de demonstraties tegen het regime van Bashar al-Assad begonnen.

Italië roept ambassadeur terug en vraagt andere EU-landen dat ook te doen

Ondertussen heeft Italië de ambassadeur uit Syrië teruggeroepen voor overleg. Het Italiaanse ministerie van Buitenlandse Zaken meldt als reden hiervoor de “verschrikkelijke onderdrukking van burgers” in Syrië.

Italië roept alle EU-landen op de ambassadeurs uit Damascus terug te halen, om zo een statement af te geven aan het Syrische regime.

Reisverbod voor minister van Defensie

De Europese Unie heeft tegelijkertijd de Syrische minister van Defensie Ali Habib op een lijst van Syrische regeringsfunctionarissen gezet waarvan de activa worden bevroren. Ook krijgt Habib een reisverbod opgelegd, samen met vijf andere functionarissen van de regering van president Assad.

Op dit moment heeft de EU voor 29 mensen sancties afgekondigd. In mei legde de EU Assad en een aantal andere regeringsfunctionarissen een reisverbod op en bevroor het tegoeden in het buitenland. Op de lijst staan ook Iraanse militaire leiders, waarvan gedacht wordt dat zij betrokken zijn bij het onderdrukken van de anti-regeringsdemonstraties.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_100240341
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 21:42 schreef anabolefreak het volgende:
net terug na 2 weken in syrie te zijn geweest.
zondag was ik nog bij hama.

Buiten Hama en Deir al ZOur is er weinig aan de hand. Zelfs in Hama waar ik vorige week nog was is (was) er niets aan de hand, alle winkels open en genoeg mensen op straat en in de cafeteria's. Alleen op de ring wegen stonden wat opgeschoten jongeren met stokken/zwaarden. Ze hadden zelf weg afzettingen gebouwd. Een enkeling hield een bordje omhoog wat riep om het aftreden van Assad (vol spelfouten :D ) De rook die je op veel filmpjes boven Hama ziet komt niet door tanks, maar door banden die ze op de weg liggen en in brand steken.
Het leger controleerde alleen aan de ingangen van Hama de paspoorten/ id kaarten, verder lieten ze die jongeren met rust.

Zondag (gisteren) was het leger het blijkbaar zat en zijn ze binnengevallen. Het gaat de goede kant op, het tuig word eindelijk opgeruimd ! Vergeet niet dat de meeste mensen in Hama er ook niet blij van worden, ze worden tegengehouden door opstandelingen als ze naar hun werk willen, kunnen 's nachts niet meer veilig over straat , ect etc.

Voor het eind van de ramadan is er weer rust in Syrie!
Krijgen we jouw onzin weer..... :')
-
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 19:34:55 #254
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_100242706
:')
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_100255562
Martin Janssen heeft in de Volkskrant (en in de Morgen) een kritisch stuk geschreven, waarin hij zijn twijfel uitdrukt over een aantal algemeen aanvaarde opvattingen.
Hij waarschuwt voor een conflict tussen alevieten en soennieten, en wijst op de blijkbaar erg wrede verminking van lichamen van Syrische soldaten, wat volgens hem meer naar terrorisme dan protest neigt.
Syrische revolutie zal geen lente brengen
  woensdag 3 augustus 2011 @ 00:33:05 #256
pi_100256034
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 00:18 schreef zuiderbuur het volgende:
Martin Janssen heeft in de Volkskrant (en in de Morgen) een kritisch stuk geschreven, waarin hij zijn twijfel uitdrukt over een aantal algemeen aanvaarde opvattingen.
Hij waarschuwt voor een conflict tussen alevieten en soennieten, en wijst op de blijkbaar erg wrede verminking van lichamen van Syrische soldaten, wat volgens hem meer naar terrorisme dan protest neigt.
Syrische revolutie zal geen lente brengen
Martin recyclet de propaganda van het regime. Dat wisten we al.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  woensdag 3 augustus 2011 @ 14:16:49 #257
pi_100270405
quote:
Syrisch leger herovert centraal plein in belegerde stad Hama

De belegering van de Syrische stad Hama, waar zondag volgens activisten tientallen doden vielen, gaat ook vandaag door. Inwoners van de stad zeggen volgens persbureau Reuters dat tanks van het Syrische leger nu het Orontesplein in Hama hebben ingenomen.

Het plein was de afgelopen weken het decor van een aantal van de grootste betogingen tegen het regime van president Assad. Een aantal keer waren er honderdduizenden mensen op en rond het plein te vinden en had het regime er niets meer te zeggen. Nu lijkt Hama weer steeds meer onder controle van Assad te komen.

Eerder vanochtend maakten activisten tegenover persbureau AP al melding van een reeks nieuwe explosies in Hama. Verdere details over de gebeurtenissen in de stad ontbreken, omdat omdat al het telefoonverkeer vanuit en naar Hama is platgelegd.

Gisteren dook bij CNN een gruwelijk filmpje op van lichamen van gedode betogers in Hama die vermoedelijk door Syrische ordetroepen in een rivier worden gegooid. Hoewel de echtheid van de beelden niet onafhankelijk bevestigd kan worden, acht CNN ze betrouwbaar. Het filmpje, wat zeer schokkende beelden bevat, is via CNN.com te bekijken.

De VN-Veiligheidsraad slaagde er vannacht niet in overeenstemming te bereiken over een resolutie die de daden van het Syrische regime moet veroordelen. De VS denken intussen na over nieuwe unilaterale sancties en verstevigen hun banden met de Syrische oppositie.
http://edition.cnn.com/vi(...)e.cnn?iref=allsearch
pi_100278712
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 14:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Gisteren dook bij CNN een gruwelijk filmpje op van lichamen van gedode betogers in Hama die vermoedelijk door Syrische ordetroepen in een rivier worden gegooid. Hoewel de echtheid van de beelden niet onafhankelijk bevestigd kan worden, acht CNN ze betrouwbaar. Het filmpje, wat zeer schokkende beelden bevat, is via CNN.com te bekijken.

Uhhh, ik wil niet lullig doen , maar de Telegraaf schrijf juist dat het lichamen zijn van geheim agenten, gedood door betogers...

http://www.telegraaf.nl/b(...)_.html?sn=buitenland

quote:
Volgens de staatstelevisie, die de video ook uitzond, werden de lichamen gedumpt in de Orontos rivier in de buurt van Hama.

Er bestaat onduidelijkheid of het daadwerkelijk daar is gebeurd, omdat de rivier in deze tijd van het jaar vaak droog staat. Een anonieme betoger zegt echter dat de informatie van de staatstelevisie klopt.

Het zouden de lichamen zijn van geheime Syrische agenten, gedood door betogers.
Er zitten hier allemaal wijsneuzen die mijn reacties af doen als onzin, terwijl ze lekker op hun zolderkamer zitten. Ik kom net uit Hama zelf, dus wie zou het nu beter weten?
zoals jij nu bent was ik ook ooit, zoals ik nu ben zul jij nooit worden.
pi_100281664
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 17:38 schreef anabolefreak het volgende:

[..]

Uhhh, ik wil niet lullig doen , maar de Telegraaf schrijf juist dat het lichamen zijn van geheim agenten, gedood door betogers...

http://www.telegraaf.nl/b(...)_.html?sn=buitenland
Dat zegt CNN zelf ook later in het filmpje dat die mogelijkheid er is.

quote:
Er zitten hier allemaal wijsneuzen die mijn reacties af doen als onzin, terwijl ze lekker op hun zolderkamer zitten. Ik kom net uit Hama zelf, dus wie zou het nu beter weten?
De demostranten zelf. Jij zegt dat het in Hama heel rustig was op ''wat jongeren op een ringweg na'' na maar dit laat een heel ander beeld zien:

En als ik zo zie wat die tanks doen lijkt die rook me niet alleen veroorzaakt door wat 'autobanden'. Dus ik snap wel dat mensen je verhaal afdoen als bullshit. Bovendien verheerlijk je het buitensporig geweld dat Assad gebruikt tegen betogers. Dus leg eens uit waarom moet Assad van je blijven zitten zelfs als daarvoor zoveel bloedvergieten nodig is?
Incelfrikandel
pi_100284217
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 18:54 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Dat zegt CNN zelf ook later in het filmpje dat die mogelijkheid er is.

[..]

De demostranten zelf. Jij zegt dat het in Hama heel rustig was op ''wat jongeren op een ringweg na'' na maar dit laat een heel ander beeld zien:

Ik was er op woensdag.. Er vinden wel demonstraties plaats, maar die zijn dan of op vrijdag of zijn binnen 1 uur weer opgelost. Wat ik probeer aan te geven is dat het algemene straatbeeld gewoon rustig is.. En niet zoals in Egypte bv 24/7 demonstraties...

quote:
En als ik zo zie wat die tanks doen lijkt die rook me niet alleen veroorzaakt door wat 'autobanden'. Dus ik snap wel dat mensen je verhaal afdoen als bullshit. Bovendien verheerlijk je het buitensporig geweld dat Assad gebruikt tegen betogers. Dus leg eens uit waarom moet Assad van je blijven zitten zelfs als daarvoor zoveel bloedvergieten nodig is?
Die rook is wel degelijk van autobanden, die rook is pikzwart. Een tank schiet alleen iets kapot, daar komt verder geen rook vanaf?
Waarom Assad zou moeten blijven zitten? Nou , omdat 100.000 , nee, zelfs 1 miljoen demonstranten niet gaat bepalen voor de andere 22 miljoen wie er president moet zijn.
Vooralsnog spreekt er slechts een klein deel van het volk, en toevallig allemaal in streken waar de moslim broederschap sterk vertegenwoordigd is...
  woensdag 3 augustus 2011 @ 22:00:18 #261
pi_100290606
quote:
Veiligheidsraad veroordeelt geweld Syrië

vk UPDATE De Veiligheidsraad van de Verenigde Naties heeft vandaag het geweld tegen de Syrische bevolking veroordeeld. Libanon, een van de 15 leden van de raad en een buurland van Syrië, distantieerde zich als enige van de verklaring.

Damascus heeft veel invloed in Libanon en het standpunt van de Libanese regering was derhalve weinig verrassend. In Syrië wordt sinds maart gedemonstreerd voor democratische hervormingen. De veiligheidsdiensten van dictator Bashar al-Assad doodden volgens schattingen al 1700 betogers.

De Veiligheidsraad heeft het geweld in Syrië niet eerder veroordeeld. Rusland en China, landen met vetorecht in de Veiligheidsraad, waren tot op heden tegen een veroordeling omdat die volgens hen zou kunnen leiden tot een interventie als in Libië.
pi_100307039
quote:
Goede post van die Joshua...

Hij zegt wat ik ook al de hele tijd aangeef. Er zijn wel vreedzame demonstraties, maar er zijn ook gewapende demonstranten met niet de allerbeste bedoelingen. Verder geeft hij aan dat de westerse media teveel dingen maar voor waar aanneemt. Dit terwijl bekend is dat deze "revolutie" er vooral een is die zich op internet afspeelt via propaganda...

Het bevestigt mijn beeld van wat ik zelf met eigen ogen heb gezien in Syrie...
  donderdag 4 augustus 2011 @ 12:27:57 #264
137562 rakotto
Anime, patat en video games
  donderdag 4 augustus 2011 @ 13:47:12 #265
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_100312084
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 19:58 schreef anabolefreak het volgende:

Die rook is wel degelijk van autobanden, die rook is pikzwart. Een tank schiet alleen iets kapot, daar komt verder geen rook vanaf?
Waarom Assad zou moeten blijven zitten? Nou , omdat 100.000 , nee, zelfs 1 miljoen demonstranten niet gaat bepalen voor de andere 22 miljoen wie er president moet zijn.
Vooralsnog spreekt er slechts een klein deel van het volk, en toevallig allemaal in streken waar de moslim broederschap sterk vertegenwoordigd is...
Waarom 'ie moet gaan? Omdat niemand ooit een keuze heeft gehad. Een klein deel spreekt ja, en de rest houdt z'n mond uit angst. En blijkbaar zit die broederschap over het hele land volgens jou :')
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubt
  donderdag 4 augustus 2011 @ 13:51:02 #266
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_100312196
Ben benieuwd waar je hier brandende banden ziet (Hama)

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubt
pi_100316803
Als de overheid hier met tanks de wijken intrekt om oppositie leden op te pakken dan 'schiet' ik ook terug. De eerste tank die bij mij door de straat komt krijgt een 'drankje' aangeboden.
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:05 schreef anabolefreak het volgende:

[..]

Goede post van die Joshua...

Hij zegt wat ik ook al de hele tijd aangeef. Er zijn wel vreedzame demonstraties, maar er zijn ook gewapende demonstranten met niet de allerbeste bedoelingen. Verder geeft hij aan dat de westerse media teveel dingen maar voor waar aanneemt. Dit terwijl bekend is dat deze "revolutie" er vooral een is die zich op internet afspeelt via propaganda...

Het bevestigt mijn beeld van wat ik zelf met eigen ogen heb gezien in Syrie...
Wat is 'niet de allerbeste bedoelingen'? Als ik 18 was en in Syrië zou wonen zou ik waarschijnlijk ook een wapen oppakken.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 16:03:45 #268
pi_100317108
quote:
‘Syrische leger doodt opnieuw tientallen burgers in Hama’

Sinds het Syrische leger gisterochtend begon aan een heroveringsaanval op de stad Hama zijn tot halverwege middag tientallen burgers om het leven gekomen. Dat zeggen activisten die in de stad verblijven.

Hama is uitgegroeid tot het symbool van de Syrische volksopstand omdat de stad tot afgelopen weekend onder controle was van activisten van de oppositie. Op zondag begon het Syrische leger vervolgens aan een genadeloos offensief om de inwoners van de stad er weer onder te krijgen. Daarbij vielen gisteren en vanochtend volgens verschillende activisten tussen de 30 en 45 doden. Het totale dodental sinds zondag staat volgens persbureau Reuters op 130.

Duizenden inwoners van Hama proberen de belegerde stad te ontvluchten om aan het leger te ontkomen. Ooggetuigen maken melding van tanks en zwaar wapentuig in de straten en op het centraal gelegen Orontesplein, waar sluipschutters zich op daken en de citadel zouden verschansen. Grote delen van Hama zitten zonder elektriciteit en ook het telefoon- en internetverkeer ligt zo goed als plat.
pi_100318124
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 15:56 schreef lutser.com het volgende:
Als de overheid hier met tanks de wijken intrekt om oppositie leden op te pakken dan 'schiet' ik ook terug. De eerste tank die bij mij door de straat komt krijgt een 'drankje' aangeboden.

[..]

Wat is 'niet de allerbeste bedoelingen'? Als ik 18 was en in Syrië zou wonen zou ik waarschijnlijk ook een wapen oppakken.
Waarom komen er tanks kun je je ook afvragen.... Die komen niet omdat daar een paar kinderen vreedzaam lopen te protesteren....
Maar jij weet het beter , jij zou de wapens oppakken, veel plezier, samen met de tientallen nutteloos gestorvenen in Syrie, die sterven voor een of andere dwepende imam.
In Syrie zeggen ze dan : Al Shaab Yash. Ofwel het volk is dom...
pi_100318243
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 13:47 schreef fusionfake het volgende:

[..]

Een klein deel spreekt ja, en de rest houdt z'n mond uit angst.
:) De rest houd zijn mond? Volgens de westerse media wel ja, die zenden de Pro Assad demo's niet uit, vorige week in Alleppo , 1,2 miljoen mensen aanwezig! Maar dat hoor je hier niet..
pi_100318289
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 13:51 schreef fusionfake het volgende:
Ben benieuwd waar je hier brandende banden ziet (Hama)

[ afbeelding ]
Op deze foto niet nee, ik heb het over de foto van de skyline van Hama.
Hier zie je alleen een tank met een klein wit rookwolkje..
pi_100318291
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 16:34 schreef anabolefreak het volgende:

[..]

:) De rest houd zijn mond? Volgens de westerse media wel ja, die zenden de Pro Assad demo's niet uit, vorige week in Alleppo , 1,2 miljoen mensen aanwezig! Maar dat hoor je hier niet..
Bron Assad en co? :')
pi_100318393
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 16:34 schreef anabolefreak het volgende:

[..]

De westerse media die het land niet in worden gelaten bedoel je?
pi_100318401
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 16:35 schreef Doler12 het volgende:

[..]

Bron Assad en co? :')
Live uitgezonden?? Kennissen van mij die erbij aanwezig waren??
Waarom neem je dat niet voor waar aan, maar iets wat een "demonstrant" roept, neem je wel voor waar aan :)
pi_100318413
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 16:38 schreef lutser.com het volgende:

[..]

De westerse media die het land niet in worden gelaten bedoel je?
Live uitgezonden, dus dit kunnen ze zo capturen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')