abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98230930
Beste FOK!kers,

Vandaag is de dag dat ik de wanhoop nabij ben. Daarom vraag ik jullie om steun, advies en hulp op basis van het volgende verhaal. Lees het alsjeblieft.

Ik heb geen ouders, geen familie, geen vrienden en nooit een vriendin gehad.

Ik heb namelijk, op basis van langdurige ruzie, het contact met mijn ouders verbroken en zij hebben de banden met onze familieleden doorgesneden, lang voor mijn geboorte. Zodoende heb ik geen relatie met familie ontwikkeld. Vrouwen hebben bijna nooit interesse getoond, mijn initiatief wijzen zij af en ik ben gesloten voor de zeldzame avances die zij wel maken. Mijn vrienden heb ik verloren en ik kan geen nieuwe vrienden maken, omdat ik op een eiland leef.

Ik leef op een eiland.

Ik ben op de basisschool, de middelbare school en de universiteit geterroriseerd. Desondanks maak ik wel kennissen en toch ben ik eenzaam, want wij begrijpen elkaar niet en zo kom ik nooit verder dan het stadium van small talk.

Bijvoorbeeld
Ik word voorzitter van een commissie, leer nieuwe mensen kennen en ga met deze mensen uit. Zij drinken alcohol; ik drink water en dat leidt er toe dat ik uit de toon val. Ik leg uit dat ik een chronische ziekte heb en zes dagen in de week vroeg in de ochtend de sportschool bezoek. Zij zeggen dat ze begrijpen dat ik geen alcohol drink, maar de flauwe humor blijft niet uit.

Ik ben ziek
Eind 2010 werd ik plotseling ziek. Hoofdpijn, Buikpijn, diarree, misselijk, braken, duizelig, zwak, kortademig, uitgedroogd. Diagnose 1: ziekte van Crohn en ik word zwakker met de dag. Diagnose 2: te weinig testosteron. Behandeling is traag.

Ik faal

Voorbeeld 1
Ik faal om mijn vetpercentage te verlagen en mijn spiermassa te vergroten. In mijn kindertijd kreeg ik gezond te eten van mijn ouders en als ik niet op school zat was ik buiten aan het spelen. Toch heb ik altijd een hoog vetpercentage en weinig spiermassa gehad. In mijn puberteit begon ik met gewichten trainen. Ik heb geleerd over training, voeding en herstel door het bezoeken van aan bodybuilding gerelateerde webpagina's, het lezen van boeken, het leren van wetenschappelijke publicaties en het spreken van diëtist en bewegingswetenschappers. Op basis van wat ik leerde stelde ik regels voor mijzelf op waar ik niet van afweek: ik at geen brood, maar volkorenbrood, ik dronk geen melk, maar magere melk, ik sloeg geen training over, ik sliep 8 uur per dag enzovoorts. Dat had een 142,5 Kg Squat, een 92.5 Kg Bench Press en een 140 Kg Deadlift als gevolg. Toch was dat niet te zien: mijn spiermassa was nauwelijks toegenomen en mijn vetpercentage was nauwelijks gedaald. De ziekte van Crohn heeft mijn kracht weggenomen en het is vooralsnog niet gelukt mijn kracht terug te winnen. Nog altijd ben ik het schoolvoorbeeld van een ectomorf met zo veel vet en zo weinig spieren dat ik onder doe voor mensen met een ongezonde levensstijl.

Het maakt mij verschrikkelijk woedend en verdrietig. Al mijn inzet, al mijn uren besteed aan training, voeding, herstel en studie van deze factoren...tevergeefs...waarom...

Voorbeeld 2
Ik faal om carrière te maken. Toch begon ik zo goed. Ik verveelde mij op de basisschool en na een slechte start op de middelbare school kreeg ik hoge cijfers voor exacte vakken. Ik verdiende een vwo-diploma met Natuur & Gezondheid en Natuur & Techniek, maar...ik koos Communicatie- en informatiewetenschappen, want ik was bang. Bang dat ik geen communicatieve vaardigheden zou ontwikkelen, bang dat ik alleen zou blijven als de nerd in een laboratorium of een afgelegen kantoorkamer, bang om te erkennen wie ik ben en nu...heb ik zo veel spijt en verdriet.

De gevolgen van mijn verkeerde keuze zijn niet te overzien en scheppen een voor mij afschuwelijke toekomst, want nu kom ik met mijn BA Communicatie- en informatiewetenschappen moeilijk aan het werk, laat staan werk op universitair niveau, of werk dat mij interesseert en klikt met mijn competenties. Noch krijg ik werk met prestige, doorgroeimogelijkheden en een goed salaris bij een gerenommeerde organisatie.

Ik ben introvert en ik ben analytisch. Ik moet ingewikkelde problemen oplossen, strategieën bedenken en beleid ontwikkelen, gigantische hoeveelheden informatie inzamelen en analyseren en dat allemaal zelfstandig, in alle rust, niet in teamverband.

Mijn enige uitvlucht is nog de MA in bestuurs- en organisatiewetenschap, omdat ik met deze expertise misschien nog beleidsmedewerker of adviseur kan worden, maar liever nog zou ik een technische studie willen doen, zoals werktuigbouwkunde of een dubbele major in wiskunde en informatica. Zo zou ik bijvoorbeeld een analist kunnen worden bij een inlichtingendienst of een strategische organisatie in de wereld van internationale conflicten. Risico's analyseren en beleid adviseren en wie weet kom ik dan zo nog aan een topfunctie in internationale overheidsaangelegenheden, zoals een doplomaat bij Buitenlandse Zaken. Of een toponderzoeker op een R&D afdeling, in ieder geval iets waar ik zelfstandig kan zijn en mijn analytisch vermogen kan ontwikkelen, waar ik prestige kan verdienen en een salaris van 124k door 60 uur in de week keihard te werken...was dat nou maar mogelijk...had ik nou de gewoon de goede keuze gemaakt...en wie laat nou ook een 18 jarig kind kiezen wat hij met zijn toekomst wil...godverdomme, ik ben nu 23 en nu...nu is het voorbij, ik heb verloren in het leven...

Dat zit er voorlopig niet in. Ik word niet per september toegelaten tot de master omdat ik te laat was met inschrijven door de ziete van Crohn. De bureaucraten willen geen uitzondering maken, dus moet ik nog een heel jaar in supermarkten, call centers en postkamers werken omdat je met een bachelor Communicatie- en informatiewetenschappen geen werk krijgt, zelfs al heb je ervaring opgedaan in commissies en relevante bijbanen. Een nieuwe bacheloropleiding beginnen kost zesduizend euro en dat geld heb ik niet. Nog erger: ik leef nu van 500 euro per maand en als ik niet snel meer kan werken, zal ik op straat staan.

Game Over

Ik heb mijn leven geruïneerd. Ik zal eerst nog jaren op een houtje moeten bijten en tegen mijn zin in verschrikkelijk werk moeten verrichten en dan pas op mijn dertigste ofzo met het werk beginnen wat mij echt ligt. Dan pas start mijn loopbaan echt...zo bereik ik nooit mijn dromen, want tegen de tijd dat ik me dan in dat veld heb ontwikkeld kan ik zowat weer met pensioen. Niet te vergeten al die jaren emotionele ellende van werk doen dat je niet leuk vind...

Ik doe mijn best, maar ik faal zo hard. Ik doe mijn best om uit te gaan en vrienden te maken en een leuk meisje te ontmoeten maar ik vind geen aansluiting, geen begrip, geen wederzijdse interesse. Dat zou mij allemaal niet eens kunnen schelen als ik van mijn werk zou kunnen houden. Ik werk graag, ik werk hard, maar wel aan hetgeen wat mij ligt en laat dat er nou de komende jaren niet inzitten. Ik kan het gewoon niet hebben, zo uitzichtloos. Ik vermaak me prima in alleen in de vroege morgen in de sportschool, ik vermaak me prima alleen in de bioscoop, ik vermaak me uitstekend met een avond internet. Fuck iedereen. Maar geef me dan wel mijn gezondheid, mijn carrière en mijn gezondheid. Geef me de gelegenheid mijn ambities waar te maken, maar zelfs dat is mij niet gegunt. Ik ben niet gelovig, maar ik heb sterk het vermoeden dat er iets of iemand, ergens is die een hekel aan mijn heeft, dat ik geboren ben om te verliezen.

Ik begon dit verhaal gestructureerd en rationeel, maar nu loopt het uit de hand tot een emotioneel zinloos relaas in de vorm van een chinese muur van tekst die niet relaxt te lezen is, dus zet ik er maar een punt achter. Wat absoluut nog wel opgemerkt moet worden is dat ik naar een psycholoog ben geweest, maar daar heb ik niks aan gehad. Ik vraag me af of er nog meer mensen hier zijn die zoveel ellende meegemaakt hebben en nog steeds zoveel ellende ervaren. Die letterlijk geen sociale contacten hebben, problemen hebben met hun gezondheid, problemen hebben met geld en dan ook nog verkeerd hun toekomst gepland hebben, want hoe ga je in godsnaam om met zo iets? Van mij hoef ik morgen niet wakker te worden, of blijf ik in me bed liggen en kijk ik films tot ik sterf van de honger en als dat faalt, dat ik onderweg naar de supermarkt slachtoffer wordt van een dronken automobilist. Dat hoop ik iedere dag en howel mijn dagen toch veel positiever en productiever verlopen...blijft mijn toekomstbeeld afschuwelijk.
pi_98231155
doeg

[ Bericht 95% gewijzigd door Snakey op 16-06-2011 00:46:41 ]
Jah Rastafari Pride
Haile Selassie (23 juli 1892 – 27 augustus 1975)
Jah Bless! 400Years, 400Years.
http://www.theconsoleplace.co.uk/
  woensdag 15 juni 2011 @ 23:44:00 #3
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_98231298
Niemand zit op een autist te wachten, dus die glanscarriére met dik salaris kun je op je buik schrijven. Ga gewoon werk doen wat bij je past, zoals programmeur ofzo, en ben blij met de 50K die je daarmee verdient.
The End Times are wild
  woensdag 15 juni 2011 @ 23:49:37 #4
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_98231604
Misschien moet je geen te hoog gegrepen doelen stellen?
Ga bij een vereniging om te sporten en maak zo vrienden?
60 uur in de week werken..week in week uit is geen pretje ook niet als je zoveel gaat verdienen.
Je hebt niet eens tijd om het op te maken.
pi_98231661
Je schrijft iig duidelijk en helder.
23 is niet te oud om weer te gaan studeren.
Weet niet of je een studieschuld hebt? Anders een jaartje werken, geld sparen en een nieuwe studie doen met werk ernaast. Hoef je jezlef niet te vervelen iig.
Je moet wel de motivatie hebben om weer 4 jaar aan de bak te gaan.
Dit jaar kan je gebruiken om te werken en verder te doen waar je zin in hebt!
pi_98231716
Probeer wat positiever te zijn (ja, dat is makkelijker gezegd dan gedaan)! Maar je bent pas 23, alles is nog mogelijk. Je kan nog best met een studie beginnen die beter bij je past. Misschien dat je daar ook vrienden vindt die jou beter begrijpen.
  woensdag 15 juni 2011 @ 23:52:42 #7
238762 Skylark.
Mijn witte lach en ik.
pi_98231756
Nou kijk, hoe ik het zie: je analyseert echt teveel. Ik snap dat het kut is met je ziekte, maar accepteer dat, accepteer jezelf en maak keuzes waar je achter staat, dat helpt je om tevreden over jezelf te zijn en die tevredenheid uit te stralen, wat je weer een prettig mens in de omgang maakt.
zwakken overleven moeilijk, sterken zitten in de wolken
  woensdag 15 juni 2011 @ 23:55:17 #8
256575 Joe-Momma
same planet different world
pi_98231915
Dat was een lap tekst.

Probeer eens te solliciteren bij de NS. Ja klinkt raar maar ze hebben daar een ontzettend goede talent clinic. Voor jonger hoog opgeleiden. Je kan daar een geloof ik max 2 of 3 jaar op verschillende afdelingen werken en zo uitvinden wat het beste bij je past.

Tja weet niet of je er wat aan hebt maar dacht zeg het maar even.

Verder succes. En kerel je hebt meer dan een leven voor je.

Ik vind dat je het goed gedaan hebt met alle sorres die je mee hebt gemaakt.
pi_98232042
Dit topic is niets meer dan een man die verteld over zijn depressie sinds hij de ziekte van Crohn heeft gekregen. Zoek professionele hulp.
  woensdag 15 juni 2011 @ 23:59:25 #10
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_98232148
Je bent 23 met een papiertje op zak waar je altijd op kan terugvallen. Jij bevind je daardoor in een luxepositie waar menigeen een moord voor doet.
Verder heb jij de ambitie om voor de volle 200% te gaan voor een studie die jij wel wilt, en zul je als je die ambitie omzet in daden voor je 28e klaar zijn. En zul je dan hopelijk de rest van je leven genoegdoening krijgen van het uitmuntende werk wat je zal leveren. En wat is 4 jaar op een mensenleven? Je weet dat je laatste studie zo is omgevlogen, waarom zou je dat niet willen herhalen als dat zou beteken dat je dan voortaan iets kan doen wat je daadwerkelijk leuk vind??

Ik zie geen reden waarom je er niet voor zou moeten gaan.
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_98232242
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2011 23:49 schreef maickeltje het volgende:
Misschien moet je geen te hoog gegrepen doelen stellen?
Ga bij een vereniging om te sporten en maak zo vrienden?
60 uur in de week werken..week in week uit is geen pretje ook niet als je zoveel gaat verdienen.
Je hebt niet eens tijd om het op te maken.
Mensen ontmoeten is geen probleem. Het gaat erom dat ik niks met ze heb. Zij gieten zich vol met bier na het sporten, ik eet pasta met vis. Zij slapen tot 's middags 12 uur uit, ik sta de volgende ochtend weer om zes uur op om te trainen. Zij vragen hoe mijn Sinterklaas was, maar ik kan geen Sinterklaas vieren. Zij vertellen over hun door papie en mammie betaalde rijlessen, ik heb geen geld. Ik heb niks gemeen met andere mensen dus ik kan ik er zoveel leren kennen als ik wil, het loopt nergens op uit.

Even in het algemeen.
Ik had al geschreven dat ik geen zelfmoord wilde plegen, maar er niks mis mee om je gebrek aan inlevingsvermogen te tonen op een internetforum, zo lekker knus achter je computerscherm waar de TS je toch lekker niks kan maken. Je moet immers ook je frustratie kwijt over je alledaagse problemen, net als ik, alleen doe je het op de voor Fok popi-jopi manier en niet gewoon via een topic zoals ik. Helaas te doorzichtig, arme jongen.
pi_98232367
In het buitenland studeren misschien een optie ?
pi_98232407
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 00:01 schreef INTJ het volgende:

[..]

Mensen ontmoeten is geen probleem. Het gaat erom dat ik niks met ze heb. Zij gieten zich vol met bier na het sporten, ik eet pasta met vis. Zij slapen tot 's middags 12 uur uit, ik sta de volgende ochtend weer om zes uur op om te trainen. Zij vragen hoe mijn Sinterklaas was, maar ik kan geen Sinterklaas vieren. Zij vertellen over hun door papie en mammie betaalde rijlessen, ik heb geen geld. Ik heb niks gemeen met andere mensen dus ik kan ik er zoveel leren kennen als ik wil, het loopt nergens op uit.

Even in het algemeen.
Ik had al geschreven dat ik geen zelfmoord wilde plegen, maar er niks mis mee om je gebrek aan inlevingsvermogen te tonen op een internetforum, zo lekker knus achter je computerscherm waar de TS je toch lekker niks kan maken. Je moet immers ook je frustratie kwijt over je alledaagse problemen, net als ik, alleen doe je het op de voor Fok popi-jopi manier en niet gewoon via een topic zoals ik. Helaas te doorzichtig, arme jongen.
Als je niemand wil ontmoeten zul je nooit iemand ontmoeten. Stop met zelfmedelijden hebben en zoek eerst professionele hulp over hoe je met je ziekte om moet gaan. Stap voor stap kom je verder. Zonder initiatief geen resultaat. Je kunt er óf nu mee blijven zitten óf werken aan jezelf voor betere tijden.
pi_98233591
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 00:03 schreef superdrufus het volgende:
In het buitenland studeren misschien een optie ?
Zou ik graag willen, maar kan ik niet betalen. Ik kan nu amper de huur van mijn kamer betalen, laat staan dat ik 2 kamerhuren betaal. Er is niemand die mij financieel kan steunen, studiefinanciering krijg ik niet meer en hooguit nog 2 jaar een magere lening van een paar honderd euro.
pi_98233802
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 00:29 schreef INTJ het volgende:

[..]

Zou ik graag willen, maar kan ik niet betalen. Ik kan nu amper de huur van mijn kamer betalen, laat staan dat ik 2 kamerhuren betaal. Er is niemand die mij financieel kan steunen, studiefinanciering krijg ik niet meer en hooguit nog 2 jaar een magere lening van een paar honderd euro.
Ga eens vrijwilligers werk doen lekker met mensen bezig.
pi_98233928
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 00:36 schreef Isamara87 het volgende:

[..]

Ga eens vrijwilligers werk doen lekker met mensen bezig.
Dat ben ik zeker aan het doen. Ik zit nu in 2 commissies zodat ik meteen aan mijn CV werk.Gelukkig word ik er niet van, omdat de werkzaamheden mij niet uitdagen en ik voortdurend met mijn hoofd in de toekomst zit en denk: wanneer begint mijn leven nu echt? En ik heb niet veel met de andere leden...
pi_98234056
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 00:40 schreef INTJ het volgende:

[..]

Dat ben ik zeker aan het doen. Ik zit nu in 2 commissies zodat ik meteen aan mijn CV werk.Gelukkig word ik er niet van, omdat de werkzaamheden mij niet uitdagen en ik voortdurend met mijn hoofd in de toekomst zit en denk: wanneer begint mijn leven nu echt? En ik heb niet veel met de andere leden...
Ik bedoel echt iets met mensen scouting of een jeugdgroep of zo geht bejaardjes ken ook. Niks
uitdagend maar gewoon relaxt met andere mensen omgaan.
  donderdag 16 juni 2011 @ 00:50:55 #18
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_98234901
Zelfmedelijden is een nare eigenschap.
  donderdag 16 juni 2011 @ 01:44:47 #20
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_98235292
Nouja sommige mensen zit het mee en sommige mensen zit het tegen. En overleven zonder je familie is best heel zwaar (ik merk het nu mijn ouders voor langere tijd weg zijn).

Je moet het allemaal maar in je eentje rooien. Vandaar dat ik verbaasd was dat TS WO deed ondanks dat all odds against him waren zegmaar.

Je moet gaan kijken wat jij wilt en wat je gelukkig maakt. En met kleine stappen en hulp (waarbij je openstaat voor nieuwe manieren van anderen dus niet koppig zijn) moet je daarnaar toe gaan werken.

Sterkte ermee TS
  donderdag 16 juni 2011 @ 01:48:31 #21
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_98235340
Je kan het ook zo zien: hierdoor heb je even rust om bij te komen en om met je ziekte om te leren gaan :)

Je kan trouwens toch ook in februari met je master beginnen?
pi_98235505
ik vind je erg onvolwassen TS ook al begrijp ik je prima. Dat mensen niet accepteren dat je geen bier wilt en wilt uitslapen is hun probleem. En het is heus niet zo erg voor je ontwikkeling om een jaartje of twee (in jouw ogen) rotwerk te doen. Het leven kan nu eenmaal niet gaan zoals jij het wilt. Ik vind dat je uit de slachtofferrol moet stappen en aan de slag moet met wat je wilt.
Same shit different day
  donderdag 16 juni 2011 @ 02:07:19 #23
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_98235529
Bier is trouwens lekker hoor :) Probeer het eens. Ti's niet voor niks dat zoveel mensen het doen. Het is een onderdeel van het uitgaansleven.
  donderdag 16 juni 2011 @ 06:15:42 #24
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_98236477
Ik denk dat de TS snel eens moet gaan babbelen met een psychiater om al die negatieve gedachten uit te bannen.
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
pi_98236508
Je geeft zelf al aan waar het precies foutgegaan is, je bent een studie gaan doen waarbij sociale en communicatieve vaardigheden superbelangrijk zijn, maar dat is niet waar je passie ligt aangezien je veel introverter bent.

Mijn advies zou zijn: gooi het om, ga geld lenen bij DUO en ga een opleiding doen die wel bij je past (wiskunde/informatica/natuurkunde), daar lopen veel meer mensen als jij rond, voel je je wellicht meer thuis en vind je ook een baan waar allemaal mensen met dezelfde eigenschappen als jij werken (introverter, geen feestbeest, enz.). Daar voel je je veel meer thuis en ben je veel gelukkiger.

Ik studeer zelf Natuurkunde aan de TU/e, ben precies het tegenovergestelde van jou, maar ik ben me er wel bewust van dat hier tientallen mensen rondlopen die precies zo in het leven staan als jij! Een nieuwe studie beginnen betekent inderdaad dat je je bij DUO flink in de schulden gaat steken, maar dat is wel een lening die redelijk flexibel afgelost kan worden (afhankelijk van je salaris). Als je er dan nog een baantje bij zoekt voor 10 uur in de week kom je al een heel eind. Je bent 23, dat is echt nog niet te laat om opnieuw te beginnen! Sterkte!
pi_98236623
@INTJ: Je bent slim genoeg om te beseffen dat je suicidale gedachten voortkomen uit een zgn negatieve 'feedback loop'. Dat doorbreek je alleen door positieve ervaringen op te zoeken.
Ja nee
  donderdag 16 juni 2011 @ 09:01:56 #27
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_98237763
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 00:01 schreef INTJ het volgende:

[..]

Het enige dat je niet gemeen hebt met andere mensen is dat je een verwrongen wereldbeeld hebt. Dwz, jij denkt dat gras grijs is terwijl de rest van de wereld zegt dat het groen is. Er zijn zat mensen die na het sporten gewoon een gezellige discussie over de politiek hebben of andere zaken die jou wel interesseren, hoor ;). En who cares dat zij bier drinken en jij water? Ja je staat er mee voor lul maar ivm je ziekte en de bijbehorende medicijnen is het wel te begrijpen dat je niet drinkt.

Wel erg jammer dat je geen familie hebt. Dan heb je niets om op terug te vallen. Waarover ging de ruzie die jullie hadden?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_98237833
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 09:01 schreef Maanvis het volgende:
En who cares dat zij bier drinken en jij water? Ja je staat er mee voor lul
:') !!
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  donderdag 16 juni 2011 @ 09:14:23 #29
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_98237981
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 09:06 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

:') !!
Precies dat gezicht trekt de bardame als ik een keer een spa blauw bestel. Dan moet ik altijd zeggen dat het voor iemand anders is om het nog goed te lullen.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_98238014
-edit- opzouten kneus, met je mislukte username :')

[ Bericht 43% gewijzigd door Re op 16-06-2011 09:44:08 ]
pi_98238049
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 09:14 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Precies dat gezicht trekt de bardame als ik een keer een spa blauw bestel. Dan moet ik altijd zeggen dat het voor iemand anders is om het nog goed te lullen.
Dan kom jij in hele trieste uitgaansgelegenheden.
  donderdag 16 juni 2011 @ 09:24:09 #32
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_98238166
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 09:18 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Dan kom jij in hele trieste uitgaansgelegenheden.
Ik weet niet of dat je het weet, maar in het uitgaansleven betekent een spa blauw bestellen doorgaans dat je aan de pillen bent.
Een gedicht over Maanvis
pi_98238273
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 09:24 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik weet niet of dat je het weet, maar in het uitgaansleven betekent een spa blauw bestellen doorgaans dat je aan de pillen bent.
Kan zo zijn, maar daar zou ik echt niks om geven, ik drink b.v geen alcohol dus voor mij zou het of cola zijn of een spa blauw.
Dat druggies daar iets anders van hebben gemaakt, tjah.
pi_98238323
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 09:24 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Lekker belangrijk. :')
  donderdag 16 juni 2011 @ 09:32:33 #35
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_98238344
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 09:29 schreef W1ckeDxt het volgende:

[..]

Kan zo zijn, maar daar zou ik echt niks om geven, ik drink b.v geen alcohol dus voor mij zou het of cola zijn of een spa blauw.
Dat druggies daar iets anders van hebben gemaakt, tjah.
Feit blijft dat je voor lul staat :). Maargoed dat sta ik ook als ik met m'n dronken kop de gekste dignen doe.
Een gedicht over Maanvis
pi_98238372
Wat mij vaak opvalt is dat mensen met een universitaire opleiding vaak sociale stoornissen hebben, zie ook dit voorbeeld. Ook merk ik dit in mijn directe omgeving, hoe komt dat?

Verder GL TS
pi_98238393
1. heb wat minder zelfmedelijden.
2. trek je niet zo veel aan van wat anderen denken. De tijd komt nog wel dat ook de anderen vroeg meoten opstaan, werken, geen kater kunnen veroorloven etc.
3. onderneem actie. doe iets. ga iets doen wat je leuk lijkt, niet iets waarvan je denkt dat het goed is voor je sociale leven of carriere. ga dus doen wat je leuk vindt.
4. een chronische ziekte is kut, maar er is wei nig aan te doen, neem dat andere mensen niet kwalijk.
Whatever...
  donderdag 16 juni 2011 @ 09:37:48 #38
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_98238447
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 09:34 schreef RiftNL het volgende:
Wat mij vaak opvalt is dat mensen met een universitaire opleiding vaak sociale stoornissen hebben, zie ook dit voorbeeld. Ook merk ik dit in mijn directe omgeving, hoe komt dat?
Als je verwekt wordt werkt het net hetzelfde als het rollen van een character in een RPG. Je kunt maar een beperkt aantal punten spenderen aan stats. Stop je al je punten in INT dan kun je weinig punten in CHA stoppen. Zo werkt dat.
Een gedicht over Maanvis
pi_98238509
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 09:37 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Als je verwekt wordt werkt het net hetzelfde als het rollen van een character in een RPG. Je kunt maar een beperkt aantal punten spenderen aan stats. Stop je al je punten in INT dan kun je weinig punten in CHA stoppen. Zo werkt dat.
True that alhoewel ik geen RPG games speel :')
pi_98238572
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 09:32 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Feit blijft dat je voor lul staat :). Maargoed dat sta ik ook als ik met m'n dronken kop de gekste dignen doe.
Je staat alleen voor lul als je dat denkt. :')
  donderdag 16 juni 2011 @ 09:45:05 #41
8369 speknek
Another day another slay
pi_98238646
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 23:37 schreef INTJ het volgende:
Dat had een 142,5 Kg Squat, een 92.5 Kg Bench Press en een 140 Kg Deadlift als gevolg. Toch was dat niet te zien: mijn spiermassa was nauwelijks toegenomen en mijn vetpercentage was nauwelijks gedaald.
Kan dit uberhaupt wel, heb je geen BDD?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 16 juni 2011 @ 09:45:47 #42
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_98238661
quote:

[..]

Het leven is als Fallout 3 dus.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_98238694
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 09:32 schreef Maanvis het volgende:
Dat zit geheel tussen jouw oren. En dan nog, lekker boeiend wat men ervan denkt. :')
  donderdag 16 juni 2011 @ 09:50:03 #44
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_98238773
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 09:45 schreef speknek het volgende:

[..]

Kan dit uberhaupt wel, heb je geen BDD?
ja dit is mogelijk. TS heeft ook te weinig testosteron zegt ie, dus dat kan het ook nog verklaren.
Een gedicht over Maanvis
pi_98238826
Niet om lullig te doen maar je schuift jezelf in een ontzettende slachtoffer rol. Als je dat niet verandert dan zal het altijd zo blijven. Realiseer je dat je kunt doen en laten wat je wil, ook al zit je nog in zo'n diepe put.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_98238940
quote:

[..]

Bullshit, sociale dingen kun je leren. Of er zijn mensen die gewoon wat meer punten te verdelen hebben, dat kan ook...

Maar onzin dat iedereen gelijk begint. Ik ken mensen die intellectueel, sociaal en fysiek veeel mee hebben, veel meer dan gemiddeld op alle vlakken.

Als je dat toevallig niet allemaal hebt is dat geen reden tot zelfmedelijden. Wat boeit het dat je niet enorm gespierd bent, je een geweldige carriere hebt etc. Juist zelfmedelijden en het werken aan dit soort doelen zonder plezier in je leven te hebben leidt tot onbegrip van anderen en ongelukkig worden van jezelf.

Mensen, geniet van het elven. Als de zon schijnt is dat toch mooi? als het onweert kun je dat toch machtig vinden? En vroeg opstaan is soms mooi, uitslapen relaxed, het glas is halfvol. Je kunt alles negatief zien, maar stiekum leven we óp één van de beste plaatsen ter wereld als het op randvoorwaarden aankomt.
Whatever...
  donderdag 16 juni 2011 @ 09:56:45 #47
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_98238952
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 09:52 schreef HostiMeister het volgende:
Niet om lullig te doen maar je schuift jezelf in een ontzettende slachtoffer rol. Als je dat niet verandert dan zal het altijd zo blijven. Realiseer je dat je kunt doen en laten wat je wil, ook al zit je nog in zo'n diepe put.
Ik moest bij het lezen van het verhaal van TS iig denken aan Dan the Downer (van cyanide and happiness)
Een gedicht over Maanvis
pi_98239023
Je ziet problemen die er niet of nauwelijks zijn of die louter in je hoofd zitten, en ondertussen zijn er echte problemen waar je niet aan toekomt. Ik zou echt van mezelf gaan walgen als ik mezelf zo zielig zou vinden als jij jezelf lijkt te vinden, dat zelfmedelijden helpt je heus niet verder. En je bent wel erg ambitieus voor iemand die nog geen drankje kan gaan doen met collega's zonder een paniekaanval te krijgen en jezelf in slaap te huilen. Begin daar eerst eens mee voordat je gaat denken aan een topfuctie in internationale overheidsaangelegenheden. Ik kan echt niet begrijpen dat je dat durft te zeggen midden in een verhaal over de enorme moeite die je hebt met futiele 'problemen' waar de gemiddelde havenarbeider geen seconde over nadenkt. Wat is jouw leven toch in puin zeg, met je universitaire diploma op je 23e, alle kans op succes is verkeken! :')
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_98239054
De beslissingen die je maakt, je zou er goed aan doen je angst er geen rol in te laten spelen. Kijk puur naar waar je goed in bent en wat je leuk vindt, bedenkt een plan hoe dat te bereiken, en voer het uit.
Who cares of je dan nog een bachelor moet beginnen. Wat maakt het uit dat Rutte je in de schulden werkt. Ja het wordt moeilijk te halen met alles waarmee je dealt. Maar kijk vooruit, niet achterom. Schijt aan alles behalve je toekomst.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_98240127
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 23:37 schreef INTJ het volgende:
Wat absoluut nog wel opgemerkt moet worden is dat ik naar een psycholoog ben geweest, maar daar heb ik niks aan gehad. Ik vraag me af of er nog meer mensen hier zijn die zoveel ellende meegemaakt hebben en nog steeds zoveel ellende ervaren. Die letterlijk geen sociale contacten hebben, problemen hebben met hun gezondheid, problemen hebben met geld en dan ook nog verkeerd hun toekomst gepland hebben, want hoe ga je in godsnaam om met zo iets? Van mij hoef ik morgen niet wakker te worden, of blijf ik in me bed liggen en kijk ik films tot ik sterf van de honger en als dat faalt, dat ik onderweg naar de supermarkt slachtoffer wordt van een dronken automobilist. Dat hoop ik iedere dag en howel mijn dagen toch veel positiever en productiever verlopen...blijft mijn toekomstbeeld afschuwelijk.
Naar hoeveel psychologen/therapeuten ben je geweest? Soms is het zoeken naar de juiste persoon om te krijgen wat je nodig hebt. In therapie zou je o.a. je negatieve denkpatroon kunnen aanpakken, maar ook praktische sociale oefeningen zoals rollenspellen. Verkennen waarom je uberhaupt bent gaan denken en voelen zoals je nu doet lijkt me een goed idee.
pi_98240345
TS je hebt motivatie om te veranderen, dat is het allebelangrijkste.
En op het moment is werk overal slecht te vinden. En als je om salaris geeft dan zou ik absoluut geen technische studie kiezen.

Je hebt niet gefaald, je hebt het even moeilijk. Kom op, ga weer wat vrienden maak, zet je schouders er even onder en zoek wellicht naar een traineeship.
Doe eens lief!
pi_98245200
Bedankt voor de reacties, maar er zijn een aantal misverstanden.

Misverstand 1: ik ben niet psychologisch ziek

Uit onderzoek blijkt namelijk dat ik niet depressief ben, niet autistisch ben, geen BDD heb noch te lijden heb onder een andere psychologische ziekte.

Misverstand 2: ik ben er niet zo een

Dat ik introvert ben is wat anders dan 'zo'n type' zijn als in sommige reacties gesuggereerd wordt. Ik stap makkelijk op mensen af en raak makkelijk met ze aan de praat. Ik heb geen probleem met het geven van een toespraak, een presentatie, of voorlichting. Maar: ik luister meer dan dat ik zelf praat, na lange tijd socializen heb ik weer even tijd voor mezelf nodig en terwijl andere mensen zich uiten op basis van dingen in de omgeving (''Hey dit klinkt als pornomuziek'') uit ik mij op basis van wat in mijn hoofd afspeelt (''Hey heb je je weleens afgevraagd hoe het komt dat je weleens 2 keer op je horloge kijkt zonder te weten hoe laat het is?''. Bovendien ben ik minder ''uitbundig'', als bijvoorbeeld iemand zou aankondigen dat we allemaal een gratis reis krijgen naar een tropisch eiland zou iedereen gaan schreeuwen en juigen en lachen en dansen en springen...bij mij verschijnt er dan slechts een glimlach op me gezicht en ga over tot de orde van de dag.
Introvert zijn is dus iets anders dan een verlegen nerd zijn die zich verschuilt in de duistere hoeken van kelders achter een pc en alleen maar kan praten over zijn level 54 FF Character met een nieuwe Limit Break.

Misverstand 3: ik houd wel degelijk van alcohol en feesten

In het bijzonder hardcorefeesten. Maar ik ga inmiddels al jaren op tijd naar bed zonder een druppel te drinken omdat ik zo strikt gedisciplineerd ben om mijn lichaam te veranderen en de ziekte onder controle houden. Bovendien heb ik moeite met maat houden als ik eenmaal begin met deze slechte gewoontes en heb ik het vaak ook nog eens veel te druk. En wie gaat er nou naar een hardcorefeest? Nee liever staan ze schouder aan schouder in een hok van 10 vierkante meter mee te schreeuwen op de nieuwste hits van Marco Borsato, terwijl ze een grote bek hebben dat ze dat ene wijf wel willen neuken terwijl ze niet eens naar haar durven te kijken. Wat een onzin zeg. En dan kun je misschien zeggen dat ik niet de juiste mensen tegen ben gekomen, maar die schijn ik dan dus al 23 jaar niet tegen te komen, ook al ben ik hard aan het werk om nieuwe mensen te leren kennen.

Misverstand 4: ik verdrink niet in mijn medelijden

Ja, ik heb zelfmedelijden en daar is niks mis mee, want ten eerste ben ik niet van steen en mag de dagelijkse ellende die ik ervaar mij best weleens te veel worden. Zo ben ik iedere dag verschrikkelijk moe en zwak en toch bijt ik iedere dag door om te gaan sporten, om te gaan werken en om nog nevenactiviteiten te verrichten zoals commissies. Dat is wel iedere dag een keihard gevecht. Je moet je eens voorstellen hoe het is om net een kwartier op je benen te staan en al het gevoel hebben dat je er doorheen gaat zakken en dan moet je nog 8 uur zo blijven staan. Ondertussen ga je gewoon door ook al voel je je zo brak alsof je keihard gezopen hebt, want je moet niet zeuren en er moet geld verdiend worden...en natuurlijk wordt me dat weleens te veel, dat mag best, ik ben geen focking robot.

Ten tweede: niemand die het in mijn omgeving merkt. Niemand die doorheeft dat ik me zo lang rot voel en zo lang ziek ben. Heb het laatst eindelijk verteld tegen iemand die ik nota bene al 3 jaar ken en ze heeft het nooit door gehad, nooit achter mij gezocht. Ik kan dus bijzonder goed toneel spelen en bijzonder blij, positief extravert doen terwijl ik het tegennovergestelde ben. Houd deze walgelijke vooroordelen dus alsjeblieft voor je.

Ten derde: ik onderneem al steeds actie om dingen te veranderen, ik ga uit, ik stap op vrouwen af, ik praat met dieetgoeroes en bewegingswetenschappers, ik praat met studie-adviseurs, ik volg de adviezen op maar waar het om gaat en ik zal het nog eens benadrukken: ondanks dat alles kom ik gewoon niet vooruit en dat is het geen wat mij het meest frustreert. Niet eens het falen om niet de hoge lat te bereiken, maar falen om er geen stap dichterbij te zetten.

Oja, en die havenarbeider zonder WO-diploma moet ook niet zeuren, want kinderen in Africa werken harder voor minder geld. Zo lust ik er nog een paar, houd op met dat soort onzinnige vergelijkingen.

P.S. Ik zou willen dat ik zulk werk kon doen als de havenarbeider. Lekker in verweggistan in de mijnen werken, op een olieplatform of in een tunnel. Keihard werken, eten, trainen, slapen. Een heel mooi simpel leven, kan ik mij helemaal uitleven in mijn werk en nog vet betaald krijgen ook. Dan zou ik in no-time mijn studie gespaard hebben Alleen daar moet je wel een hele goede MBO-studie in de , jawel, techniek voor hebben. En spieren, want als je als kleine sateprikker komt solliciteren bij zo'n mannenberoep word je niet serieus genomen.

quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 10:45 schreef Prenzlauer het volgende:
TS je hebt motivatie om te veranderen, dat is het allebelangrijkste.
En op het moment is werk overal slecht te vinden. En als je om salaris geeft dan zou ik absoluut geen technische studie kiezen.

Je hebt niet gefaald, je hebt het even moeilijk. Kom op, ga weer wat vrienden maak, zet je schouders er even onder en zoek wellicht naar een traineeship.
Weet je dat zeker? Als ik kijk naar de best betaalde studies zie ik daar dingen als werktuigbouwkunde en econometrie staan. Dan heb je nog al die topics op dit forum waarin beta-opleidingen geprezen worden voor hun kansen op banen bij grote banken en adviesbureaus en als je googlet op de best betaalde beroepen in America, dan staan de ingenieurs op een van de hoogste plaatsen met salarissen rond de 100.000 dollar...Sowieso zou de beta-kant denk ik ook een hele mooie aanvulling zijn op een bestuurskundige master, omdat bijvoorbeeld voor functies als inlichtingen-analist zowel beleidsvaardigheden als wiskundige vaardigheden worden vereist.

[ Bericht 2% gewijzigd door INTJ op 16-06-2011 13:13:26 ]
pi_98245578
Maar daar hoef je toch geen hele opleiding voor te doen? Kijk dan naar een traineeship of post graduate programma's. Techniek is een zeer onderbetaalde sector, ingenieurs worden in Nederland zeer slecht betaald, veelal na hun 40e gedumpt en de banen liggen echt niet voor het oprapen. Ik snap eigenlijk ook niet waarom mensen de techniek kant altijd zo prijzen en zweren dat er een tekort is aan technici. Het gaat er echt niet over rozen. Ik heb soms spijt van mijn technische keuze, dan had ik liever iets makkelijks gekozen en veel mogen verdienen dan iets waar 'waardering' uit te halen valt.

http://www.intermediair.n(...)-dan-de-tuinman.html
http://www.intermediair.n(...)kies-niet-exact.html
Doe eens lief!
  donderdag 16 juni 2011 @ 13:21:46 #54
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_98245912
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 13:01 schreef INTJ het volgende:

Uit onderzoek blijkt namelijk dat ik niet depressief ben, niet autistisch ben, geen BDD heb noch te lijden heb onder een andere psychologische ziekte.
Laat je maar eens testen op een narcistische persoonlijkheidsstoornis :).

quote:
Misverstand 2: ik ben er niet zo een

Dat ik introvert ben is wat anders dan 'zo'n type' zijn als in sommige reacties gesuggereerd wordt. Ik stap makkelijk op mensen af en raak makkelijk met ze aan de praat. Ik heb geen probleem met het geven van een toespraak, een presentatie, of voorlichting. Maar: ik luister meer dan dat ik zelf praat, na lange tijd socializen heb ik weer even tijd voor mezelf nodig en terwijl andere mensen zich uiten op basis van dingen in de omgeving (''Hey dit klinkt als pornomuziek'') uit ik mij op basis van wat in mijn hoofd afspeelt (''Hey heb je je weleens afgevraagd hoe het komt dat je weleens 2 keer op je horloge kijkt zonder te weten hoe laat het is?''. Bovendien ben ik minder ''uitbundig'', als bijvoorbeeld iemand zou aankondigen dat we allemaal een gratis reis krijgen naar een tropisch eiland zou iedereen gaan schreeuwen en juigen en lachen en dansen en springen...bij mij verschijnt er dan slechts een glimlach op me gezicht en ga over tot de orde van de dag.
Introvert zijn is dus iets anders dan een verlegen nerd zijn die zich verschuilt in de duistere hoeken van kelders achter een pc en alleen maar kan praten over zijn level 54 FF Character met een nieuwe Limit Break.
Ja euh ieder zijn ding toch?!

quote:
Misverstand 3: ik houd wel degelijk van alcohol en feesten

In het bijzonder hardcorefeesten. Maar ik ga inmiddels al jaren op tijd naar bed zonder een druppel te drinken omdat ik zo strikt gedisciplineerd ben om mijn lichaam te veranderen en de ziekte onder controle houden. Bovendien heb ik moeite met maat houden als ik eenmaal begin met deze slechte gewoontes en heb ik het vaak ook nog eens veel te druk. En wie gaat er nou naar een hardcorefeest? Nee liever staan ze schouder aan schouder in een hok van 10 vierkante meter mee te schreeuwen op de nieuwste hits van Marco Borsato, terwijl ze een grote bek hebben dat ze dat ene wijf wel willen neuken terwijl ze niet eens naar haar durven te kijken. Wat een onzin zeg. En dan kun je misschien zeggen dat ik niet de juiste mensen tegen ben gekomen, maar die schijn ik dan dus al 23 jaar niet tegen te komen, ook al ben ik hard aan het werk om nieuwe mensen te leren kennen.
Je denkt te negatief over anderen en redeneert teveel vanuit je eigen denkraam. Jij bent een persoon dat nooit veel liefde heeft gekregen in zijn leven. Als iemand dus over liefde praat dan begrijp je niet wat ze bedoelen. Als iemand blij is met iets dan begrijp je niet waarom, want zelf ben je niet blij. Leer te redeneren vanuit hoe anderen denken. Analyseer waarom mensen marco borsato leuk vinden.

quote:
Misverstand 4: ik verdrink niet in mijn medelijden

Ja, ik heb zelfmedelijden en daar is niks mis mee, want ten eerste ben ik niet van steen en mag de dagelijkse ellende die ik ervaar mij best weleens te veel worden. Zo ben ik iedere dag verschrikkelijk moe en zwak en toch bijt ik iedere dag door om te gaan sporten, om te gaan werken en om nog nevenactiviteiten te verrichten zoals commissies. Dat is wel iedere dag een keihard gevecht. Je moet je eens voorstellen hoe het is om net een kwartier op je benen te staan en al het gevoel hebben dat je er doorheen gaat zakken en dan moet je nog 8 uur zo blijven staan. Ondertussen ga je gewoon door ook al voel je je zo brak alsof je keihard gezopen hebt, want je moet niet zeuren en er moet geld verdiend worden...en natuurlijk wordt me dat weleens te veel, dat mag best, ik ben geen focking robot.
En met een negatieve instelling zoals de jouwe is daar ook niet veel tegen te doen.

quote:
Ten tweede: niemand die het in mijn omgeving merkt. Niemand die doorheeft dat ik me zo lang rot voel en zo lang ziek ben. Heb het laatst eindelijk verteld tegen iemand die ik nota bene al 3 jaar ken en ze heeft het nooit door gehad, nooit achter mij gezocht. Ik kan dus bijzonder goed toneel spelen en bijzonder blij, positief extravert doen terwijl ik het tegennovergestelde ben. Houd deze walgelijke vooroordelen dus alsjeblieft voor je.
Wat lul je nou? Je HEBT niet eens een omgeving. Geen vrienden, geen familie, geen vriendin. Logisch dat niemand het ziet of merkt. Bovendien weet je niet hoe ze achter je rug om praten.
quote:
Ten derde: ik onderneem al steeds actie om dingen te veranderen, ik ga uit, ik stap op vrouwen af, ik praat met dieetgoeroes en bewegingswetenschappers, ik praat met studie-adviseurs, ik volg de adviezen op maar waar het om gaat en ik zal het nog eens benadrukken: ondanks dat alles kom ik gewoon niet vooruit en dat is het geen wat mij het meest frustreert. Niet eens het falen om niet de hoge lat te bereiken, maar falen om er geen stap dichterbij te zetten.
Dat vrouwen je niet moeten begrijp ik; je komt hier op FOK! iig niet leuk over. En aangezien je zelf al aangeeft geen vrienden te hebben denk ik dat personen in jouw dagelijks levener ook zo over denken. Wat je met die dieetgoeroes en bewegingswetenschappers en studie-adviseurs moet begrijp ik niet. Focus eens op iets anders dan je lichaam. Het gaat om uitstraling. En het klinkt alsof je iemmand probeert te zijn die je niet bent.

quote:
Oja, en die havenarbeider zonder WO-diploma moet ook niet zeuren, want kinderen in Africa werken harder voor minder geld. Zo lust ik er nog een paar, houd op met dat soort onzinnige vergelijkingen.
En dit is nou een voorbeeld waarom jij niemand in je leven hebt en denkt dat het een puinzooi is. Je bent niet positief over de kleine dingen in je leven en mensen die je proberen te helpen door een schop onder je hol te geven wijs je op je eigenwijze kut-manier af.
Dan blijven alleen de mensen over die je niet willen helpen en je zien als kennis.
Een gedicht over Maanvis
pi_98246278
Nou jongen, al zag je eruit als Arnold Schwarzenegger in de jaren '70, dan werd je nog nergens serieus genomen met zo'n instelling en zo'n bord voor je kop.
  donderdag 16 juni 2011 @ 13:32:22 #56
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_98246329
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 13:30 schreef heiden6 het volgende:
Nou jongen, al zag je eruit als Arnold Schwarzenegger in de jaren '70, dan werd je nog nergens serieus genomen met zo'n instelling en zo'n bord voor je kop.
Ik kan me zijn volgende post al voorstellen:

Misverstand 5: Ik word weldegelijk serieus genomen.

Misverstand 6: Ik heb geen bord voor mijn kop.
Een gedicht over Maanvis
pi_98252753
Leuk, al die wijzende vingertjes en knappe koppen psychologen/psychiaters hier. NOT.

@ TS: je verhaal op de eerste pagina is lang, erg lang. Dat geeft niks. Prima zelfs dat je zo goed kan schrijven, maar ik geef bij deze direct toe dat ik het niet helemaal heb kunnen volgen (want ook ik ben ziek en heb daardoor een slechte concentratie).

Overigens zie ik ook veel reacties waarin mensen gelijk reacties geven met "je kunt dit of dit doen". Dat is aardig, maar ik vraag me af of dat is waar je behoefte aan hebt. Volgens mij is er nog zo veel om op een rijtje te zetten voor jou.

Mijn enige eerste vraag luidt, wat zou je willen? Wat zijn je wensen? Op alle vlakken.
In je OP lees ik daar zeker wel iets van, maar ik lees ook veel mitsen en maren. Ik ben benieuwd wat je zou willen zónder al die mitsen en maren. Wat zijn je doelen? Waar heb je behoefte aan? En op welke termijn?
pi_98261183
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 13:32 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik kan me zijn volgende post al voorstellen:

Misverstand 5: Ik word weldegelijk serieus genomen.

Misverstand 6: Ik heb geen bord voor mijn kop.
Misverstand 7: het gaat prima met me
pi_98262114
Je hoopt dat je onderweg naar de supermarkt wordt aangereden door een dronken automobilist.. Hoe achterlijk is dat?
Omdat jij je eigen leven wilt verzieken, moet dat ook bij een ander gebeuren?

Kijk eerst eens naar jezelf voordat je gaat klagen over hoe anderen zijn..
pi_98262421
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 13:21 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Laat je maar eens testen op een narcistische persoonlijkheidsstoornis :).

:Y
lijkt me een goed plan. en neem maar van mij aan dat je echt jezelf sloopt met je huidige houding in het leven. daar moet je iets aan doen. niet al die andere dingen die je erbij haalt om uit te leggen hoe rot het allemaal niet is voor joujoujou
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_98262830
Oordelen is zo makkelijk, he? Leer eerst eens te luisteren naar wat iemand zegt. Daar help je iemand meer mee, dan gelijk roepen over een narcistische persoonlijkheidsstoornis, een levenshouding waar je niet verder mee komt, het verzieken van een leven.

Iemand die hier zo om hulp vraagt, heeft niets aan dergelijke kritieken en is bovendien kwetsbaar.

Zou je dit ook zo tegen je kind roepen als die om hulp komt vragen? Of zou je op een andere manier reageren? Ik hoop toch dat laatste.
pi_98262850
Jeetje wat zijn er veel mensen op fok met herkenbare dingen.

Alleen, ik ga er zo anders mee om denk ik.

Ik heb a.s. maandag in Groningen een meeting met een groepje clienten van mij psycholoog.
Allemaal in de dezelfde situatie. Ziekte van Crohn of iets dergelijks. En moeite met opleiding/ werk / vrienden / toekomst.

Zoek gewoon iets in het leven waar je van kan genieten. En zoek niet alleen naar dingen die je zou willen. Maar daadwerkelijke dingen die je meteen kan doen. Initiatief zul je toch echt zelf moeten nemen. Niemand gaat gezellig zitten praten met iemand die stilletjes in een hoekje zit.

Begin klein, back to basic.

Ik heb ook geen contact met familie alleen nog mijn moeder en die is chronisch ziek.
Ik ga binnenkort op mezelf wonen en moet het redden van een wajong uitkering.
Nou en! Ik heb dan wel m'n eigen plekje en ik zit dicht bij het ziekenhuis.

En ga vooral het boek lezen van Willem de Ridder - Spiegelogie.
"I'm gonna shove my fist up your ass and use you as a handwarmer."
pi_98263101
quote:

Heb geen idee waar je het over heb.. FF? Limit Break? Pff extraverte nerd! :*

quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 19:48 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:
Jeetje wat zijn er veel mensen op fok met herkenbare dingen.
Welkom, de helft van ons ledenbestand heeft hulp nodig, dus voor iedereen is er hier wel een praatmaatje te vinden!

In ieder geval respect voor jou, jij erkent dat je een probleem heb en je wil er wat aan doen. Heel veel succes, ik hoop dat het allemaal goed komt voor je! ^O^
TS, kan jij een voorbeeld aan nemen.
pi_98263250
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 19:47 schreef Pinklady89 het volgende:
Oordelen is zo makkelijk, he? Leer eerst eens te luisteren naar wat iemand zegt. Daar help je iemand meer mee, dan gelijk roepen over een narcistische persoonlijkheidsstoornis, een levenshouding waar je niet verder mee komt, het verzieken van een leven.

Iemand die hier zo om hulp vraagt, heeft niets aan dergelijke kritieken en is bovendien kwetsbaar.

Zou je dit ook zo tegen je kind roepen als die om hulp komt vragen? Of zou je op een andere manier reageren? Ik hoop toch dat laatste.
dat is niet wat wij zeggen, dat is wat hij zegt. je helpt mensen die zo in zichzelf opgaan niet door er in mee te gaan en ze te bevestigen in hun eigen verwrongen zelfbeeld.

en ja. als een van mijn kinderen zo zou praten zou ik er idd mee naar jeugdzorg oid gaan ja. hell yeah! dat kan ik als zijnde hun moeder nevernooitniet aan namelijk. wanneer mijn kind psychische problemen heeft van deze orde zoek ik hulp :Y
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_98263456
quote:

...

quote:
Van mij hoef ik morgen niet wakker te worden, of blijf ik in me bed liggen en kijk ik films tot ik sterf van de honger en als dat faalt, dat ik onderweg naar de supermarkt slachtoffer wordt van een dronken automobilist.
Ik denk van wel. Print OP eens uit en neem die mee naar een competente psycholoog.
Ja nee
  donderdag 16 juni 2011 @ 20:03:06 #66
293020 Walnoot
ga ga huilen
pi_98263536
je mag me wel adden op msn ofzo, ik ben altijd bereid er te zijn om iemand te helpen.

je kent me toch niet dus misschien maakt dat het wat makkelijker.
arretez de vous reproduire
vous etes des animaux
vous allez crever
pi_98263643
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 20:03 schreef Walnoot het volgende:
je mag me wel adden op msn ofzo, ik ben altijd bereid er te zijn om iemand te helpen.

je kent me toch niet dus misschien maakt dat het wat makkelijker.
msn :'(

TS moet naar een psycholoog, geen msn-fanaat.
pi_98263669
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 20:05 schreef kadeautje het volgende:

[..]

msn :'(

TS moet naar een psycholoog, geen msn-fanaat.
Doe eens niet zo negatief, wees blij dat hij wil helpen :D
pi_98263745
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 20:06 schreef Bioflap het volgende:

[..]

Doe eens niet zo negatief, wees blij dat hij wil helpen :D
Jaja.. via msn :D Maar je heb gelijk hoor Bioflapdrolletje O+
  donderdag 16 juni 2011 @ 20:08:41 #70
293020 Walnoot
ga ga huilen
pi_98263766
ja inderdaad,