abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 juli 2011 @ 17:38:31 #211
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_99210460
'Nederlandse vlag op elke school'

Kijk, zo ben ik zo af en toe ook nog eens EENS met de PVV. Ik vind al jaren dat Nederlanders best wat meer patriottisme mogen hebben, en aangezien scholen met Nederlandse belastingcenten worden gefundeerd, mag de nationale drie-kleur van mij ook best in de klaslokalen hangen. :Y
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_99212111
ahhhh.... nationalistische indoctrinatie van de jeugd dus.
slecht idee.... daar zijn voorbeelden van in de geschiedenis.
pi_99212235
quote:
Wat een ridicuul en 0,0 effect sorterend prutsidee. :')
  vrijdag 8 juli 2011 @ 18:21:32 #214
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_99212346
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 17:38 schreef maartena het volgende:
'Nederlandse vlag op elke school'

Kijk, zo ben ik zo af en toe ook nog eens EENS met de PVV. Ik vind al jaren dat Nederlanders best wat meer patriottisme mogen hebben, en aangezien scholen met Nederlandse belastingcenten worden gefundeerd, mag de nationale drie-kleur van mij ook best in de klaslokalen hangen. :Y
Ik vind het geen slecht voorstel. Het kan geen kwaad om wat nadruk te leggen op de Nederlandse cultuur, maar het moet niet te ver gaan.
pi_99212389
maar...... dit kabinet zei toch bij monde van Donner dat integratie geen overheidstaak is?
quote:
Migranten moeten zelf hun best doen te integreren, dat is volgens Donner niet een taak van de overheid
http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/binnenland/)/components/actueel/rtlnieuws/2011/06_juni/16/binnenland/donner-pleit-voor-hollandse-waarden.xml
wat zit de PVV dan dit kabinet in de wielen te rijden met nationalistische indoctrinatie ?

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 09-07-2011 11:37:31 ]
pi_99212451
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 18:21 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Ik vind het geen slecht voorstel. Het kan geen kwaad om wat nadruk te leggen op de Nederlandse cultuur, maar het moet niet te ver gaan.
geef meer geschiedenisles op school of wat minder saai..
iedereen weet al als kleuter hoe die Nederlandse vlag eruit ziet... dan hoef je niet elke dag er in te stampen
  vrijdag 8 juli 2011 @ 20:33:54 #217
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_99217747
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 18:15 schreef Bluesdude het volgende:
ahhhh.... nationalistische indoctrinatie van de jeugd dus.
slecht idee.... daar zijn voorbeelden van in de geschiedenis.
Ja, onze oosterburen. Maar het kan ook prima goed gaan, zie Frankrijk, Canada, de VS, en Australië, waar elke school standaard de vlag heeft hangen.

Ik ben er niet op tegen in ieder geval.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_99218268
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 20:33 schreef maartena het volgende:

[..]

Ja, onze oosterburen. Maar het kan ook prima goed gaan, zie Frankrijk, Canada, de VS, en Australië, waar elke school standaard de vlag heeft hangen.

Ik ben er niet op tegen in ieder geval.
in USA is het dus niet goed gegaan.... nationalisme rechtvaardigt de agressieve buitenlandse politiek.. iedere keer dorsten amerikanen naar een oorlogje om de natie en de eigen ego weer "groots" te maken en als zo'n oorlogje begint dan is de patriottistische agressie het hoogst: wie niet voor de oorlog is, wordt snel aangezien als anti-amerikaans.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 10:45:55 #219
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_99235891
Ik heb niets tegen de vlag aan de vlaggenstok buiten het gebouw. Maar in de klassen gaat me een stap te ver. En er hoeft ook geen 'hijsen van de vlag ceremonie' bij of zo.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_99236220
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 10:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb niets tegen de vlag aan de vlaggenstok buiten het gebouw. Maar in de klassen gaat me een stap te ver. En er hoeft ook geen 'hijsen van de vlag ceremonie' bij of zo.
Dan zie ik liever een landkaart van Nederland op de ruimte die dat kost. Lijkt me een stuk leerzamer.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_99236925
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 11:02 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dan zie ik liever een landkaart van Nederland op de ruimte die dat kost. Lijkt me een stuk leerzamer.
wat denk je van een plasmascherm aan de muur met iedere dag een ander plaatje .. een afbeelding uit de geschiedenis of van een landschap, bouwwerk...en de nadruk mag liggen op Nederlandse items.. zeg maar 50 %
pi_99237584
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 10:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Die vlag aan een vlaggenstok op de school gaat mij al veel te ver hoor. :{.
I´m back.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 12:03:57 #223
66444 Lord_Vetinari
pi_99237738
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 11:58 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Die vlag aan een vlaggenstok op de school gaat mij al veel te ver hoor. :{.
Waarom? Zo lang er verder geen mythische betekenis aan wordt gehecht of er elke ochtend gezamenlijk het Wilhelmus zingend de vlag wordt gehesen, vind ik het niet zo boeiend. In de meeste landen hebben de openbare gebouwen de nationale vlag wapperen. Niks mis mee. Het is maar een stukje doek in 3 kleuren.
pi_99237811
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 12:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Waarom? Zo lang er verder geen mythische betekenis aan wordt gehecht of er elke ochtend gezamenlijk het Wilhelmus zingend de vlag wordt gehesen, vind ik het niet zo boeiend. In de meeste landen hebben de openbare gebouwen de nationale vlag wapperen. Niks mis mee. Het is maar een stukje doek in 3 kleuren.
Ze moeten die kinderen leren lezen, schrijven en rekenen, beetje geschiedenis, aardrijkskunde en kennis der natuur alsmede gymnastiek; alle andere flauwekul is privé wmb, en zeker als die andere flauwekul eigenlijk gewoon een totalitaire ideologie is. :).
I´m back.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 12:11:09 #225
66444 Lord_Vetinari
pi_99237924
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 12:06 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ze moeten die kinderen leren lezen, schrijven en rekenen, beetje geschiedenis, aardrijkskunde en kennis der natuur alsmede gymnastiek; alle andere flauwekul is privé wmb, en zeker als die andere flauwekul eigenlijk gewoon een totalitaire ideologie is. :).
Daarom zeg ik ook: Alleen die vlag aan een paal. Er wordt niks over gezegd, het is gewoon aankleding van de school, meer niet.
pi_99238007
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 12:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Daarom zeg ik ook: Alleen die vlag aan een paal. Er wordt niks over gezegd, het is gewoon aankleding van de school, meer niet.
Daar ga jij mee akkoord, omdat je denkt dat je die totalitaire ideologie op die manier kan appeasen?
I´m back.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 12:16:26 #227
66444 Lord_Vetinari
pi_99238119
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 12:13 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Daar ga jij mee akkoord, omdat je denkt dat je die totalitaire ideologie op die manier kan appeasen?
Nee, omdat ik dat krampachtige verwijzen naar totalitaire ideologie nooit heb begrepen. De vlag is het uithangbord van Nederland. De meeste landen laten hun vlag waaien bij openbare gebouwen zonder direct totalitaire ideologie te omarmen. Ik heb nooit begrepen waarom Nederland als een van de weinige landen een vlaggenwet heeft, die voorschrijft wanneer je een vlag mag uithangen. Hang dat ding bij overheidsgebouwen, scholen en wat dies meer zij en als bedrijven een vlag willen laten wapperen, big deal.
pi_99238232
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 12:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nee, omdat ik dat krampachtige verwijzen naar totalitaire ideologie nooit heb begrepen. De vlag is het uithangbord van Nederland. De meeste landen laten hun vlag waaien bij openbare gebouwen zonder direct totalitaire ideologie te omarmen. Ik heb nooit begrepen waarom Nederland als een van de weinige landen een vlaggenwet heeft, die voorschrijft wanneer je een vlag mag uithangen. Hang dat ding bij overheidsgebouwen, scholen en wat dies meer zij en als bedrijven een vlag willen laten wapperen, big deal.
Nee, en jij denkt dat de PVV dezelfde argumentatie hanteert als jij hier doet?
:N .
Jij zou als historicus moeten begrijpen waarom Nederland doet wat het doet ivm vlaggen, lijkt me...
I´m back.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 12:20:50 #229
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_99238299
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 12:06 schreef Ryan3 het volgende:

Prioriteiten daarbij nog:
Basale (consumenten-)wetskennis en mijn en dijn / normen waarden kennis / uitleg
E.H.B.O. / hartmassage.
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_99238371
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 12:20 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Prioriteiten daarbij nog:
Basale (consumenten-)wetskennis en mijn en dijn / normen waarden kennis / uitleg
E.H.B.O. / hartmassage.
Basisschool?
Mijn en dijn/wormen en maden leer je van je ouders, grootouders, tantes, ooms, broertjes, zusjes, sociale omgeving...
I´m back.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 12:23:30 #231
66444 Lord_Vetinari
pi_99238388
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 12:19 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, en jij denkt dat de PVV dezelfde argumentatie hanteert als jij hier doet?
:N .
Nee. daarom pleit ik voor invoering van die vlag bij scholen en allerlei gebouwen, maar dat bij wet wel wordt vastgelegd, dat het versiering is, meer niet en dat ceremonies, die de vlag als middelpunt hebben of gebruiken, verboden worden. Als Nederland veel eerder relaxt met de vlag was omgegeaan zoals in het buitenland, had de PVv op dit punt sowieso geen poot gehad om op te staan, want het had voor de problematiek die zij menen te zien met allochtonen, geen ene reet uitgemaakt.
pi_99238465
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 12:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nee. daarom pleit ik voor invoering van die vlag bij scholen en allerlei gebouwen, maar dat bij wet wel wordt vastgelegd, dat het versiering is, meer niet en dat ceremonies, die de vlag als middelpunt hebben of gebruiken, verboden worden. Als Nederland veel eerder relaxt met de vlag was omgegeaan zoals in het buitenland, had de PVv op dit punt sowieso geen poot gehad om op te staan, want het had voor de problematiek die zij menen te zien met allochtonen, geen ene reet uitgemaakt.
Het leuke van Nederland is altijd dat we vrij nuchter en relaxed zijn over onze nationaliteit; puur toeval dat we hier geboren zijn... toch? :{.
Geen eigen verdienste.
I´m back.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 12:28:26 #233
66444 Lord_Vetinari
pi_99238556
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 12:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het leuke van Nederland is altijd dat we vrij nuchter en relaxed zijn over onze nationaliteit; puur toeval dat we hier geboren zijn... toch? :{.
Geen eigen verdienste.
Precies. En dus heeft onze vlag totaal geen waarde en is gewoon een leuke driekleurige versiering van een gebouw. Als we dat vanaf het begin hadden gedaan, had de PVV nu niks gehad om te zeuren en hadden ze nooit die mythische uitstraling aan de vlag kunnen geven zoals ze nu doen.
pi_99238682
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 12:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Precies. En dus heeft onze vlag totaal geen waarde en is gewoon een leuke driekleurige versiering van een gebouw. Als we dat vanaf het begin hadden gedaan, had de PVV nu niks gehad om te zeuren en hadden ze nooit die mythische uitstraling aan de vlag kunnen geven zoals ze nu doen.
Ja, maar het is nu te laat om dat te veranderen hè, want achter Wilders schuilt een totalitaire ideologie.
I´m back.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 12:34:24 #235
66444 Lord_Vetinari
pi_99238775
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 12:31 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, maar het is nu te laat om dat te veranderen hè, want achter Wilders schuilt een totalitaire ideologie.
Dat klopt. Dus moet er snel iets gedaan worden om te voorkomen dat deze eerste stap (vlag laten wapperen) gevolgd gaat worden door 'zingen bij de vlag', 'zweren op de vlag', 'hijsen van de vlag' etc.
pi_99238817
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 12:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Dat klopt. Dus moet er snel iets gedaan worden om te voorkomen dat deze eerste stap (vlag laten wapperen) gevolgd gaat worden door 'zingen bij de vlag', 'zweren op de vlag', 'hijsen van de vlag' etc.
Einfach negieren, vind ik.
En geen vlaggen dus ook. Er het niet eens over hebben dus.
I´m back.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 12:37:19 #237
66444 Lord_Vetinari
pi_99238880
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 12:35 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Einfach negieren, vind ik.
En geen vlaggen dus ook. Er het niet eens over hebben dus.
Nee. Dan speel je ze in de kaart. Ignoring the problem won't make the problem go away. Er is niks mis met een doek aan een stok, maar als je dat toestaat, dien je misbruik te voorkomen. Sta dit dus toe, maar timmer de hele zaak verder dicht, zodat er geen schoolkindjes geïndoctrineerd gaan worden door andersoortige ceremonies.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 12:38:21 #238
322645 Voorschrift
See if I care
pi_99238907
Oh ja, kijk patriottisme en vaderlandsliefde eng zijn, schunnig hoor!

:')
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_99238973
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 12:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nee. Dan speel je ze in de kaart. Er is niks mis met een doek aan een stok, maar als je dat toestaat, dien je misbruik te voorkomen. Sta dit dus toe, maar timmer de hele zaak verder dicht, zodat er geen schoolkindjes geïndoctrineerd gaan worden door andersoortige ceremonies.
Ik speel toch helemaal niets in hun kaart, als ik het negeer? Als de linkse partijen dat ook negeren en er niet over beginnen en die argumentatie van jou er niet bij halen? Negeer je niet dat speel je toch in juist zijn kaart.
Kortom ik vind dat "links" en ook liberaal rechts wat flink(s)er moeten zijn tegen uitwassen als Wilders. Ga niet meteen mee, om hem uiteindelijk te appeasen.
I´m back.
pi_99239032
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 12:38 schreef Voorschrift het volgende:
Oh ja, kijk patriottisme en vaderlandsliefde eng zijn, schunnig hoor!

:')
Patriotism, the last refuge of the scoundrel.
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')