abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99238007
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 12:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Daarom zeg ik ook: Alleen die vlag aan een paal. Er wordt niks over gezegd, het is gewoon aankleding van de school, meer niet.
Daar ga jij mee akkoord, omdat je denkt dat je die totalitaire ideologie op die manier kan appeasen?
I´m back.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 12:16:26 #227
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_99238119
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 12:13 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Daar ga jij mee akkoord, omdat je denkt dat je die totalitaire ideologie op die manier kan appeasen?
Nee, omdat ik dat krampachtige verwijzen naar totalitaire ideologie nooit heb begrepen. De vlag is het uithangbord van Nederland. De meeste landen laten hun vlag waaien bij openbare gebouwen zonder direct totalitaire ideologie te omarmen. Ik heb nooit begrepen waarom Nederland als een van de weinige landen een vlaggenwet heeft, die voorschrijft wanneer je een vlag mag uithangen. Hang dat ding bij overheidsgebouwen, scholen en wat dies meer zij en als bedrijven een vlag willen laten wapperen, big deal.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_99238232
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 12:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nee, omdat ik dat krampachtige verwijzen naar totalitaire ideologie nooit heb begrepen. De vlag is het uithangbord van Nederland. De meeste landen laten hun vlag waaien bij openbare gebouwen zonder direct totalitaire ideologie te omarmen. Ik heb nooit begrepen waarom Nederland als een van de weinige landen een vlaggenwet heeft, die voorschrijft wanneer je een vlag mag uithangen. Hang dat ding bij overheidsgebouwen, scholen en wat dies meer zij en als bedrijven een vlag willen laten wapperen, big deal.
Nee, en jij denkt dat de PVV dezelfde argumentatie hanteert als jij hier doet?
:N .
Jij zou als historicus moeten begrijpen waarom Nederland doet wat het doet ivm vlaggen, lijkt me...
I´m back.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 12:20:50 #229
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_99238299
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 12:06 schreef Ryan3 het volgende:

Ze moeten die kinderen leren lezen, schrijven en rekenen, beetje geschiedenis, aardrijkskunde en kennis der natuur alsmede gymnastiek; alle andere flauwekul is privé wmb, en zeker als die andere flauwekul eigenlijk gewoon een totalitaire ideologie is. :).
Prioriteiten daarbij nog:
Basale (consumenten-)wetskennis en mijn en dijn / normen waarden kennis / uitleg
E.H.B.O. / hartmassage.
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_99238371
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 12:20 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Prioriteiten daarbij nog:
Basale (consumenten-)wetskennis en mijn en dijn / normen waarden kennis / uitleg
E.H.B.O. / hartmassage.
Basisschool?
Mijn en dijn/wormen en maden leer je van je ouders, grootouders, tantes, ooms, broertjes, zusjes, sociale omgeving...
I´m back.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 12:23:30 #231
66444 Lord_Vetinari
pi_99238388
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 12:19 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, en jij denkt dat de PVV dezelfde argumentatie hanteert als jij hier doet?
:N .
Nee. daarom pleit ik voor invoering van die vlag bij scholen en allerlei gebouwen, maar dat bij wet wel wordt vastgelegd, dat het versiering is, meer niet en dat ceremonies, die de vlag als middelpunt hebben of gebruiken, verboden worden. Als Nederland veel eerder relaxt met de vlag was omgegeaan zoals in het buitenland, had de PVv op dit punt sowieso geen poot gehad om op te staan, want het had voor de problematiek die zij menen te zien met allochtonen, geen ene reet uitgemaakt.
pi_99238465
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 12:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nee. daarom pleit ik voor invoering van die vlag bij scholen en allerlei gebouwen, maar dat bij wet wel wordt vastgelegd, dat het versiering is, meer niet en dat ceremonies, die de vlag als middelpunt hebben of gebruiken, verboden worden. Als Nederland veel eerder relaxt met de vlag was omgegeaan zoals in het buitenland, had de PVv op dit punt sowieso geen poot gehad om op te staan, want het had voor de problematiek die zij menen te zien met allochtonen, geen ene reet uitgemaakt.
Het leuke van Nederland is altijd dat we vrij nuchter en relaxed zijn over onze nationaliteit; puur toeval dat we hier geboren zijn... toch? :{.
Geen eigen verdienste.
I´m back.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 12:28:26 #233
66444 Lord_Vetinari
pi_99238556
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 12:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het leuke van Nederland is altijd dat we vrij nuchter en relaxed zijn over onze nationaliteit; puur toeval dat we hier geboren zijn... toch? :{.
Geen eigen verdienste.
Precies. En dus heeft onze vlag totaal geen waarde en is gewoon een leuke driekleurige versiering van een gebouw. Als we dat vanaf het begin hadden gedaan, had de PVV nu niks gehad om te zeuren en hadden ze nooit die mythische uitstraling aan de vlag kunnen geven zoals ze nu doen.
pi_99238682
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 12:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Precies. En dus heeft onze vlag totaal geen waarde en is gewoon een leuke driekleurige versiering van een gebouw. Als we dat vanaf het begin hadden gedaan, had de PVV nu niks gehad om te zeuren en hadden ze nooit die mythische uitstraling aan de vlag kunnen geven zoals ze nu doen.
Ja, maar het is nu te laat om dat te veranderen hè, want achter Wilders schuilt een totalitaire ideologie.
I´m back.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 12:34:24 #235
66444 Lord_Vetinari
pi_99238775
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 12:31 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, maar het is nu te laat om dat te veranderen hè, want achter Wilders schuilt een totalitaire ideologie.
Dat klopt. Dus moet er snel iets gedaan worden om te voorkomen dat deze eerste stap (vlag laten wapperen) gevolgd gaat worden door 'zingen bij de vlag', 'zweren op de vlag', 'hijsen van de vlag' etc.
pi_99238817
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 12:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Dat klopt. Dus moet er snel iets gedaan worden om te voorkomen dat deze eerste stap (vlag laten wapperen) gevolgd gaat worden door 'zingen bij de vlag', 'zweren op de vlag', 'hijsen van de vlag' etc.
Einfach negieren, vind ik.
En geen vlaggen dus ook. Er het niet eens over hebben dus.
I´m back.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 12:37:19 #237
66444 Lord_Vetinari
pi_99238880
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 12:35 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Einfach negieren, vind ik.
En geen vlaggen dus ook. Er het niet eens over hebben dus.
Nee. Dan speel je ze in de kaart. Ignoring the problem won't make the problem go away. Er is niks mis met een doek aan een stok, maar als je dat toestaat, dien je misbruik te voorkomen. Sta dit dus toe, maar timmer de hele zaak verder dicht, zodat er geen schoolkindjes geïndoctrineerd gaan worden door andersoortige ceremonies.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 12:38:21 #238
322645 Voorschrift
See if I care
pi_99238907
Oh ja, kijk patriottisme en vaderlandsliefde eng zijn, schunnig hoor!

:')
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_99238973
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 12:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nee. Dan speel je ze in de kaart. Er is niks mis met een doek aan een stok, maar als je dat toestaat, dien je misbruik te voorkomen. Sta dit dus toe, maar timmer de hele zaak verder dicht, zodat er geen schoolkindjes geïndoctrineerd gaan worden door andersoortige ceremonies.
Ik speel toch helemaal niets in hun kaart, als ik het negeer? Als de linkse partijen dat ook negeren en er niet over beginnen en die argumentatie van jou er niet bij halen? Negeer je niet dat speel je toch in juist zijn kaart.
Kortom ik vind dat "links" en ook liberaal rechts wat flink(s)er moeten zijn tegen uitwassen als Wilders. Ga niet meteen mee, om hem uiteindelijk te appeasen.
I´m back.
pi_99239032
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 12:38 schreef Voorschrift het volgende:
Oh ja, kijk patriottisme en vaderlandsliefde eng zijn, schunnig hoor!

:')
Patriotism, the last refuge of the scoundrel.
I´m back.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 12:43:55 #241
322645 Voorschrift
See if I care
pi_99239085
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 12:42 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Patriotism, the last refuge of the scoundrel.
Ja die zag ik gister ook al voorbij komen, maar kom op zeg, hoeveel vlaggen zie je nu al wel niet op de scholen van Nederland, het enige wat nog expliciet "not done" is zijn de Nederlandse vlaggen terwijl die nou juist er 'zouden moeten horen' als we kijken naar welk land we in wonen.

Als je als Turk een vlag opspeld is het geen probleem, als Marokkaan niet, als Amerikaan niet, een Britse vlag mag ook, een Surinaamse vlag ook uiteraard, maar zodra de Nederlandse vlag in beeld komt krijg je nazi verwijten en moet het kind stevig aangepakt worden.

Naja kan aan mij liggen, maar ik vind iets meer erkenning van Nederland geen slecht iets.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_99239691
quote:
3s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 12:43 schreef Voorschrift het volgende:

Als je als Turk een vlag opspeld is het geen probleem, als Marokkaan niet, als Amerikaan niet, een Britse vlag mag ook, een Surinaamse vlag ook uiteraard, maar zodra de Nederlandse vlag in beeld komt krijg je nazi verwijten en moet het kind stevig aangepakt worden.

slachtofferritueel ...
vaderlandsliefde en de vlag op zich is niet fout... maar wel als politieke ideologie, als coverup voor vreemdelingenhaat en verheerlijking van het vaderland, imperialistische fantasietjes enzo.

wbt kennis van het vaderland overdragen is mijn idee van het plasmascherm honderdvoudig meer effectief dan zo'n heilig doek weghangen...
maar bepaalde vaderlandslievenden zijn niet zo geinteresseerd in kennis, wel in dweperijen en coverups
  zaterdag 9 juli 2011 @ 13:03:30 #243
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_99239731
quote:

Naja kan aan mij liggen, maar ik vind iets meer erkenning van Nederland geen slecht iets.
Maaaarr djim er is meeerrrrrrr.....!
Inmiddels is het zo: G-dsdiensten > Wereld > EU > NL waarbij het > teken staat voor 'boven'.
Dus: hoofddoekje(Deel van het grootste geloof) dragen mag wel op de werkvloer, maar kruisbeeldje is not done, dan kan je ruzie krijgen, cq 'toon je geen respect' richting al die andere geloven.
Een vlag doet mij weinig, een lintje voor een heldendaad? dan nog liever 10 jaar geen belastingplicht voor de echte helden.

Als we vlaggen hadden opgehangen dan was wilders nu geen machtsfactor... Simplisme van de onderste plank m.i.
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_99239747
quote:

[..]

Ja die zag ik gister ook al voorbij komen, maar kom op zeg, hoeveel vlaggen zie je nu al wel niet op de scholen van Nederland, het enige wat nog expliciet "not done" is zijn de Nederlandse vlaggen terwijl die nou juist er 'zouden moeten horen' als we kijken naar welk land we in wonen.

Ja, nou en? Boeit mij toch verder niet wat die gemankeerde nationaliteiten doen?
I´m back.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 13:04:43 #245
322645 Voorschrift
See if I care
pi_99239766
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 13:02 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

slachtofferritueel ...
vaderlandsliefde en de vlag op zich is niet fout... maar wel als politieke ideologie, als coverup voor vreemdelingenhaat en verheerlijking van het vaderland, imperialistische fantasietjes enzo.

wbt kennis van het vaderland overdragen is mijn idee van het plasmascherm honderdvoudig meer effectief dan zo'n heilig doek weghangen...
maar bepaalde vaderlandslievenden zijn niet zo geinteresseerd in kennis, wel in dweperijen en coverups voo
Ja leuk, maar er zijn ook mensen die nog wel waarde hechten aan hun nationaliteit en vlag.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 13:04:44 #246
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_99239767
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 13:04 schreef Ryan3 het volgende:

Ja, nou en? Boeit mij toch verder niet wat die gemankeerde nationaliteiten doen?
Als men dat dan maar niet HIER doet.
pi_99239770
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 13:03 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Maaaarr djim er is meeerrrrrrr.....!
Inmiddels is het zo: G-dsdiensten > Wereld > EU > NL waarbij het > teken staat voor 'boven'.
Dus: hoofddoekje(Deel van het grootste geloof) dragen mag wel op de werkvloer, maar kruisbeeldje is not done, dan kan je ruzie krijgen, cq 'toon je geen respect' richting al die andere geloven.
Een vlag doet mij weinig, een lintje voor een heldendaad? dan nog liever 10 jaar geen belastingplicht voor de echte helden.

Als we vlaggen hadden opgehangen dan was wilders nu geen machtsfactor... Simplisme van de onderste plank m.i.
Je draait een tikje door.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 13:05:04 #248
322645 Voorschrift
See if I care
pi_99239774
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 13:04 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Mij ook niet, ben ook niet voor het verbieden van vlaggen, maar er wordt wel heel spastisch gereageerd op de Nederlandse vlag zeg. :')
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 13:05:46 #249
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_99239797
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 13:04 schreef du_ke het volgende:

Je draait een tikje door.
"Beter te snel en voorkomend, dan traag en eindigend in een maag"
pi_99239830
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 13:05 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Mij ook niet, ben ook niet voor het verbieden van vlaggen, maar er wordt wel heel spastisch gereageerd op de Nederlandse vlag zeg. :')
Niet spastisch, het is flauwekul.
En Wilders is gewoon een potentaatje, hij wil ook jou en mij meetrekken in die onzin van hem. Op straffe van.
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')