Daar ga jij mee akkoord, omdat je denkt dat je die totalitaire ideologie op die manier kan appeasen?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook: Alleen die vlag aan een paal. Er wordt niks over gezegd, het is gewoon aankleding van de school, meer niet.
Nee, omdat ik dat krampachtige verwijzen naar totalitaire ideologie nooit heb begrepen. De vlag is het uithangbord van Nederland. De meeste landen laten hun vlag waaien bij openbare gebouwen zonder direct totalitaire ideologie te omarmen. Ik heb nooit begrepen waarom Nederland als een van de weinige landen een vlaggenwet heeft, die voorschrijft wanneer je een vlag mag uithangen. Hang dat ding bij overheidsgebouwen, scholen en wat dies meer zij en als bedrijven een vlag willen laten wapperen, big deal.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:13 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Daar ga jij mee akkoord, omdat je denkt dat je die totalitaire ideologie op die manier kan appeasen?
Nee, en jij denkt dat de PVV dezelfde argumentatie hanteert als jij hier doet?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee, omdat ik dat krampachtige verwijzen naar totalitaire ideologie nooit heb begrepen. De vlag is het uithangbord van Nederland. De meeste landen laten hun vlag waaien bij openbare gebouwen zonder direct totalitaire ideologie te omarmen. Ik heb nooit begrepen waarom Nederland als een van de weinige landen een vlaggenwet heeft, die voorschrijft wanneer je een vlag mag uithangen. Hang dat ding bij overheidsgebouwen, scholen en wat dies meer zij en als bedrijven een vlag willen laten wapperen, big deal.
Prioriteiten daarbij nog:quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:06 schreef Ryan3 het volgende:
Ze moeten die kinderen leren lezen, schrijven en rekenen, beetje geschiedenis, aardrijkskunde en kennis der natuur alsmede gymnastiek; alle andere flauwekul is privé wmb, en zeker als die andere flauwekul eigenlijk gewoon een totalitaire ideologie is..
Basisschool?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:20 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Prioriteiten daarbij nog:
Basale (consumenten-)wetskennis en mijn en dijn / normen waarden kennis / uitleg
E.H.B.O. / hartmassage.
Nee. daarom pleit ik voor invoering van die vlag bij scholen en allerlei gebouwen, maar dat bij wet wel wordt vastgelegd, dat het versiering is, meer niet en dat ceremonies, die de vlag als middelpunt hebben of gebruiken, verboden worden. Als Nederland veel eerder relaxt met de vlag was omgegeaan zoals in het buitenland, had de PVv op dit punt sowieso geen poot gehad om op te staan, want het had voor de problematiek die zij menen te zien met allochtonen, geen ene reet uitgemaakt.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:19 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, en jij denkt dat de PVV dezelfde argumentatie hanteert als jij hier doet?
.
Het leuke van Nederland is altijd dat we vrij nuchter en relaxed zijn over onze nationaliteit; puur toeval dat we hier geboren zijn... toch?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee. daarom pleit ik voor invoering van die vlag bij scholen en allerlei gebouwen, maar dat bij wet wel wordt vastgelegd, dat het versiering is, meer niet en dat ceremonies, die de vlag als middelpunt hebben of gebruiken, verboden worden. Als Nederland veel eerder relaxt met de vlag was omgegeaan zoals in het buitenland, had de PVv op dit punt sowieso geen poot gehad om op te staan, want het had voor de problematiek die zij menen te zien met allochtonen, geen ene reet uitgemaakt.
Precies. En dus heeft onze vlag totaal geen waarde en is gewoon een leuke driekleurige versiering van een gebouw. Als we dat vanaf het begin hadden gedaan, had de PVV nu niks gehad om te zeuren en hadden ze nooit die mythische uitstraling aan de vlag kunnen geven zoals ze nu doen.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:25 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het leuke van Nederland is altijd dat we vrij nuchter en relaxed zijn over onze nationaliteit; puur toeval dat we hier geboren zijn... toch?.
Geen eigen verdienste.
Ja, maar het is nu te laat om dat te veranderen hè, want achter Wilders schuilt een totalitaire ideologie.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Precies. En dus heeft onze vlag totaal geen waarde en is gewoon een leuke driekleurige versiering van een gebouw. Als we dat vanaf het begin hadden gedaan, had de PVV nu niks gehad om te zeuren en hadden ze nooit die mythische uitstraling aan de vlag kunnen geven zoals ze nu doen.
Dat klopt. Dus moet er snel iets gedaan worden om te voorkomen dat deze eerste stap (vlag laten wapperen) gevolgd gaat worden door 'zingen bij de vlag', 'zweren op de vlag', 'hijsen van de vlag' etc.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:31 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, maar het is nu te laat om dat te veranderen hè, want achter Wilders schuilt een totalitaire ideologie.
Einfach negieren, vind ik.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dat klopt. Dus moet er snel iets gedaan worden om te voorkomen dat deze eerste stap (vlag laten wapperen) gevolgd gaat worden door 'zingen bij de vlag', 'zweren op de vlag', 'hijsen van de vlag' etc.
Nee. Dan speel je ze in de kaart. Ignoring the problem won't make the problem go away. Er is niks mis met een doek aan een stok, maar als je dat toestaat, dien je misbruik te voorkomen. Sta dit dus toe, maar timmer de hele zaak verder dicht, zodat er geen schoolkindjes geïndoctrineerd gaan worden door andersoortige ceremonies.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:35 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Einfach negieren, vind ik.
En geen vlaggen dus ook. Er het niet eens over hebben dus.
Ik speel toch helemaal niets in hun kaart, als ik het negeer? Als de linkse partijen dat ook negeren en er niet over beginnen en die argumentatie van jou er niet bij halen? Negeer je niet dat speel je toch in juist zijn kaart.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee. Dan speel je ze in de kaart. Er is niks mis met een doek aan een stok, maar als je dat toestaat, dien je misbruik te voorkomen. Sta dit dus toe, maar timmer de hele zaak verder dicht, zodat er geen schoolkindjes geïndoctrineerd gaan worden door andersoortige ceremonies.
Patriotism, the last refuge of the scoundrel.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:38 schreef Voorschrift het volgende:
Oh ja, kijk patriottisme en vaderlandsliefde eng zijn, schunnig hoor!
Ja die zag ik gister ook al voorbij komen, maar kom op zeg, hoeveel vlaggen zie je nu al wel niet op de scholen van Nederland, het enige wat nog expliciet "not done" is zijn de Nederlandse vlaggen terwijl die nou juist er 'zouden moeten horen' als we kijken naar welk land we in wonen.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:42 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Patriotism, the last refuge of the scoundrel.
slachtofferritueel ...quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:43 schreef Voorschrift het volgende:
Als je als Turk een vlag opspeld is het geen probleem, als Marokkaan niet, als Amerikaan niet, een Britse vlag mag ook, een Surinaamse vlag ook uiteraard, maar zodra de Nederlandse vlag in beeld komt krijg je nazi verwijten en moet het kind stevig aangepakt worden.
Maaaarr djim er is meeerrrrrrr.....!quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:43 schreef Voorschrift het volgende:
Naja kan aan mij liggen, maar ik vind iets meer erkenning van Nederland geen slecht iets.
Ja, nou en? Boeit mij toch verder niet wat die gemankeerde nationaliteiten doen?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:43 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja die zag ik gister ook al voorbij komen, maar kom op zeg, hoeveel vlaggen zie je nu al wel niet op de scholen van Nederland, het enige wat nog expliciet "not done" is zijn de Nederlandse vlaggen terwijl die nou juist er 'zouden moeten horen' als we kijken naar welk land we in wonen.
Als je als Turk een vlag opspeld is het geen probleem, als Marokkaan niet, als Amerikaan niet, een Britse vlag mag ook, een Surinaamse vlag ook uiteraard, maar zodra de Nederlandse vlag in beeld komt krijg je nazi verwijten en moet het kind stevig aangepakt worden.
Naja kan aan mij liggen, maar ik vind iets meer erkenning van Nederland geen slecht iets.
Ja leuk, maar er zijn ook mensen die nog wel waarde hechten aan hun nationaliteit en vlag.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 13:02 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
slachtofferritueel ...
vaderlandsliefde en de vlag op zich is niet fout... maar wel als politieke ideologie, als coverup voor vreemdelingenhaat en verheerlijking van het vaderland, imperialistische fantasietjes enzo.
wbt kennis van het vaderland overdragen is mijn idee van het plasmascherm honderdvoudig meer effectief dan zo'n heilig doek weghangen...
maar bepaalde vaderlandslievenden zijn niet zo geinteresseerd in kennis, wel in dweperijen en coverups voo
Als men dat dan maar niet HIER doet.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 13:04 schreef Ryan3 het volgende:
Ja, nou en? Boeit mij toch verder niet wat die gemankeerde nationaliteiten doen?
Je draait een tikje door.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 13:03 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Maaaarr djim er is meeerrrrrrr.....!
Inmiddels is het zo: G-dsdiensten > Wereld > EU > NL waarbij het > teken staat voor 'boven'.
Dus: hoofddoekje(Deel van het grootste geloof) dragen mag wel op de werkvloer, maar kruisbeeldje is not done, dan kan je ruzie krijgen, cq 'toon je geen respect' richting al die andere geloven.
Een vlag doet mij weinig, een lintje voor een heldendaad? dan nog liever 10 jaar geen belastingplicht voor de echte helden.
Als we vlaggen hadden opgehangen dan was wilders nu geen machtsfactor... Simplisme van de onderste plank m.i.
Mij ook niet, ben ook niet voor het verbieden van vlaggen, maar er wordt wel heel spastisch gereageerd op de Nederlandse vlag zeg.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 13:04 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, nou en? Boeit mij toch verder niet wat die gemankeerde nationaliteiten doen?
"Beter te snel en voorkomend, dan traag en eindigend in een maag"quote:
Niet spastisch, het is flauwekul.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 13:05 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Mij ook niet, ben ook niet voor het verbieden van vlaggen, maar er wordt wel heel spastisch gereageerd op de Nederlandse vlag zeg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |