abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98207647

Introductie tot bitcoin
Het is de state-of-the-art in geld. Het is een nieuwe vorm van elektronisch geld. Het is inmiddels de “gouden standaard” van digitale valuta.

Gebaseerd op een aantal oude technologieën, en een aantal zeer nieuwe technologieën ... Bitcoin is het resultaat van het combineren van ... cryptografische versleuteling van gegevens + het idee van een gelimiteerde grondstof, vergelijkbaar met goud en zilver (waar de hoeveelheid beperkt is), en dit gebruiken als geld + het idee van grote aantallen computers die zijn aangesloten op de het internet ... welke een sterke, veerkrachtige, onverwoestbaar netwerk vormen.

Het heet een cryptocurrency. Sinds de uitvinding van Bitcoin ... zal geld nooit meer hetzelfde zijn.

Interview MP3: http://www.oneradionetwork2.com/mp3/money/economy/12.02.10_wagner_bruce_bitcoin.mp3

Alternatief MP3: http://goo.gl/eB6Sd

Hoe werkt bitcoin?
Bitcoin is een digitale grondstof of munteenheid, wat betekent dat de hoeveelheid gelimiteerd is, net als goud. Maar in tegenstelling tot goud zijn bitcoins zeer gemakkelijk uit te wisselen via het internet.

Bitcoin is een netwerk dat, als een notaris, alle bitcoin transacties tussen mensen registreert en gedecentraliseerd opslaat in het bitcoin netwerk. Ieders bitcoin rekening wordt opgeslagen op elke computer in bitcoin netwerk. Het is dus praktisch onmogelijk om het bitcoin netwerk uit te schakelen. Bittorrent, wat gedeeltelijk gebaseerd is op dezelfde principes, heeft aangetoond dat dit soort netwerken niet uit te schakelen zijn.

Wat is de economische aansporing voor mensen om hun computer deel te laten nemen aan het bitcoin netwerk?
Door het registreren van bitcoin transacties in data blokken, verdienen computers bitcoins. Dit is nu 50 bitcoins per blok. Dit werkt als volgt. Elke transactie die plaats vindt op het netwerk wordt uitgezonden naar alle computers in het netwerk. Elke computer verzamelt deze transacties in een data blok en gaat vervolgens een proof-of-work algoritme uitrekenen voor dit blok.

Het proof-of-work algoritme is een soort vingerafdruk of check-sum van het blok en kost de computer processor tijd. De moeilijkheidsgraad van dit algoritme wordt, door het bitcoin netwerk, zo afgesteld dat het bitcoin netwerk gemiddeld één blok per 10 minuten genereert. Dat betekent dus dat de kans de een computer de proof-of-work voor een blok vindt binnen deze tijd gelijk is aan (de processor kracht van de computer)/(processor kracht van het totale netwerk).

Blokken worden op het bitcoin netwerk in een blok-keten opgeslagen. Elk blok bevat een vingerafdruk van het vorige blok zodat het duidelijk is wat de volgorde van de blokken is. Indien een computer het blok van het proof-of-work vingerafdruk weet te voorzien, dan mag deze computer 50 bitcoins claimen en zend deze computer het blok naar alle andere computers op het bitcoin netwerk. Alle computers zullen dit blok accepteren en aan hun blok-keten toevoegen.

Elke computer weet dat dit de beste strategie is, want anders moet er een ander blok gecreëerd worden met een proof-of-work vingerafdruk en dat kost extra processor tijd. Het is beter om te gaan werken aan een volgend blok.

Het proof-of-work algoritme vereist dat computers processor arbeid moeten verrichten om blokken te creëren. Door de moeilijkheidsgraad te regelen kan ervoor gezorgd worden dat de hoeveelheid blokken per uur gemiddeld constant is, zelfs als het aantal computers in het netwerk toeneemt of afneemt.

Hoe wordt de bitcoin inflatie onder controle gehouden?
Bovenstaand proces wordt bitcoin mijnen genoemd. De software hiervoor is open-source en kan gedownload worden van Bitcoin P2P Cryptocurrency | Bitcoin. Deze software kan tevens gebruikt worden om je bitcoin rekening te bekijken en om bitcoins te versturen.

Deze software is zo geconfigureerd dat elke 4 jaar de belonging per blok voor het genereren van een blok gehalveerd wordt. Nu is de beloning 50 bitcoins, na 4 jaar 25 bitcoins, na 8 jaar 12,5 bitcoins, enzovoort. Dit zorgt ervoor dat er maximaal 21.000.000 bitcoins geproduceerd zullen worden.

Terwijl mensen investeren in bitcoin zal de prijs van bitcoin toenemen. Na verloop van tijd zal de aansporing voor computers om deel te nemen aan het bitcoin netwerk verplaatsen van de beloning per blok naar transactie vergoedingen. Computers kunnen transactie vergoedingen vragen voor het opnemen van een transactie in hun blok. Zo een vergoeding kan door de zender worden toegevoegd aan de transactie. Nu geld ook weer, dat de computer die de proof-of-work vind de vergoeding mag claimen.

Het volgende fimpje legt het nog een keer uit:

Hoe start ik met bitcoin?

Ben je overtuigt van de bijzondere eigenschappen van bitcoin? Het is eenvoudig om met bitcoins te beginnen en een paar test bitcoins te verkrijgen. Ga naar de bitcoin website en download en installeer de bitcoin client:

https://www.bitcoin.org/

Nadat je de bitcoin client hebt geïnstalleerd duurt het even voordat bitcoin alle blocks heeft opgehaald van het bitcoin netwerk. Je kan gratis bitcoins verkrijgen door je bitcoin adres in te vullen op de pagina:

https://freebitcoins.appspot.com/

Als de bitcoin client klaar is met het ophalen van alle blocks zullen je nieuwe bitcoins verschijnen in de bitcoin client. Voor de duidelijkheid, het is niet noodzakelijk om een bitcoin client te hebben draaien om bitcoins te ontvangen. De bitcoins worden door het netwerk aan een bitcoin adres toegekend. Alleen de persoon die de private sleutels heeft voor dit bitcoin adres zal ooit in staat zijn om deze bitcoins weer uit te geven. De private sleutels zijn opgeslagen in het wallet.dat bestand.

Bitcoins kopen en verkopen.

Bitcoins zijn te koop en te verkopen in euros bij http://www.bitcoinexchange.com.
Bitcoins zijn te verhandelen voor Liberty Reserver USD op Mt Gox - Bitcoin Exchange.
Ik heb mij laten vertellen dat Liberty Reserve USDs weer naar euroland kunnen worden overgemaakt via een derde partij zoals ECARDONE: official Exchange: Liberty reserve, cgold. Buy: liberty reserve, LR, CG.
Paypal wordt niet meer ondersteund door de niet-besloten bitcoin exchanges omdat Paypal betalingen teruggedraaid kunnen worden. Daarentegen zijn Liberty Reserve betalingen onomkeerbaar, net als bitcoin betalingen.

Grafiek van 12 juni, na de 'grote crash' van 25 naar 10 dollar:

De eerste rally in Juli 2010 was ten gevolge van het slash dot effect:

http://news.slashdot.org/(...)-Releases-Version-03

Na deze boom is de wisselkoers van bitcoin een beetje ingestort, mede omdat er verschillende bugs zijn opgelost in de software. Echter bitcoin is duidelijk weer in trek. Voor een uitgebreide analyse van de bitcoin markt zie:

http://bitcoincharts.com/charts/

Één van de concrete zaken die je kan doen met bitcoins is anoniem doneren. Andere zaken die gemakkelijk gemaakt worden door bitcoin is het maken van kleine betalingen. Dit principe wordt op dit moment al gebruikt om software ontwikkeling voor bitcoin te stimuleren op het bitcoin forum:

http://www.bitcoin.org/smf/

Bitcoin in meer detail

Wil je de werking van bitcoin in meer detail begrijpen, ga dan naar de bitcoin wiki:

http://www.bitcoin.org/wiki/doku.php

Ten slotte, voor nieuws over bitcoin zie:

http://www.bitcoinblogger.com/

Voor meer uitleg over Bitcoin, zie het volgende artikel:

http://anarchiel.com/stortplaats/toon/bitcoin_kan_je_niet_stelen_en_dat_is_onbetaalbaar

quote:
Een verzoek, probeer enigszins binnen de geest van AEX te blijven, dus gericht op economische/financiële aspecten. Zuiver technische vraagstukken kunnen beter in DIG behandeld worden, enerzijds omdat daar meer deskundigheid aanwezig is, anderzijds omdat het qua onderwerp ook beter in DIG past.
pi_98207666
En we gaan weer verder
pi_98207706
Ik wist wel dat hij verhoogd ging worden maar niet met zoveel tegelijk. Is toch zuur als je ROI van 1 maand naar 2 maanden gaat. Op korte termijn heb ik best vertrouwen in de bitcoin, maar op de lange termijn niet zo omdat ik denk dat de overheid in gaat grijpen. Maargoed...gelukkig blijft mijn systeem gewoon geld waar (goede deal gemaakt) dus ik zal er nooit op achteruit gaan.

Nja het is niet anders :)
  woensdag 15 juni 2011 @ 16:43:28 #4
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_98207787
mijn vraag uit het vorige deel:
Wie bepaalt de difficulty, en wanneer switcht ie? Elke 2000 blocks las ik maar kun je dat ook ergens tracken?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_98207793
ROI is veel hoger nu ja, maar had je wel kunnen weten van te voren...
pi_98207814
Toch wel jammer dat mtgox.com weer down is, nu is een goed moment om weer in te kopen
pi_98207822
Als MTGox nu plat ligt ben ik al me dollar kwijt hehe
  woensdag 15 juni 2011 @ 16:44:11 #8
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_98207827
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 16:43 schreef Maanvis het volgende:
mijn vraag uit het vorige deel:
Wie bepaalt de difficulty, en wanneer switcht ie? Elke 2000 blocks las ik maar kun je dat ook ergens tracken?
Difficulty (dus hoe makkelijk er gemined kan worden) is van tevoren vastgesteld in het protocol. De datums waarop het omhoog gaat kun je niet precies voorspellen want hangt af van het aantal mensen dat minet.

En er zijn idd sites die het tracken.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_98207846
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 16:38 schreef Maanvis het volgende:

[..]

wie bepaalt de difficulty?
Teh system. Geen centrale, bedrijf o.i.d. De difficulty wordt zo berekend dat er ong elke 10 min. een block kan worden berekend. Elke 2000 blocks wordt dat bijgesteld omdat er gedurende die periode meer mhash zijn die een block (sneller) kunnen uitrekenen.
pi_98207861
Hoezo een goed moment om in te kopen? 25 cent lager dan vanmiddag?
  woensdag 15 juni 2011 @ 16:45:34 #11
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_98207901
quote:
Voor meer uitleg over Bitcoin, zie het volgende artikel:

http://anarchiel.com/stor(...)_dat_is_onbetaalbaar
Deze URL is nu wat pijnlijk. :')
Ik zie dat het blog de titel van 't bericht al heeft aangepast...
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  woensdag 15 juni 2011 @ 16:47:11 #12
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_98207994
quote:
Title: Bitcoin difficulty not making mining worthwhile.
Post by: johnnycoin on June 11, 2011, 11:52:29 pm
I Built 30 rigs, each with 3 x 5830's which all and up cost me 15k which I purchased on credit cards at close to 20%. I am not making much money or bitcoins since the difficulty has gone up, I would have been quite well in the clear if I sold my bitcoins at $30 but I still have them, I don't want to sell them under $15.

Is the price of bitcoins going to go up, if so I will be alright but I am uncertain if I can continue to generate bitcoins in a profitable way. I still have to pay off the credit card. What do you guys think?
_O-
Wellicht een troll though
pi_98208023
P.s. De difficulty veranderd zodat er minder snel blocks worden uitgerekend, maar de BTC wordt langzamerhand schaarser en zal meer waard zijn. Dat is het idee in ieder geval. In dollars zou je dan evenveel hebben.
pi_98208047
Hahahaha ik vind dat echt geweldig dat soort mensen! Sorry hoor maar dan ben je echt heel dom..
pi_98208109
Duurt alleen iets langer voor hij z'n geld eruit heeft. Als je daarover valt, waarom ben je dan ingestapt? :')
pi_98208154
En blijkbaar kon ie die 15K niet missen want hij zit wel in troubles nu
pi_98208396
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 16:49 schreef Pannekoek. het volgende:
Duurt alleen iets langer voor hij z'n geld eruit heeft. Als je daarover valt, waarom ben je dan ingestapt? :')
Behalve dat het dom is om in een keer heel veel geld te investeren in plaats van voorzichtig, is het natuurlijk de vraag of het langer duurt voordat hij z'n geld eruit heeft. Het is de bedoeling dat de BTC meer waard wordt en dat zal elkaar opheffen.

Vb.: nu is 1 bitcoin ~ 20 dollar waard. Je mined 1 BTC per dag dus ~600 dollar per maand
Difficulty veranderd: Je mined nog maar 0,5 BTC per dag dus ~ 300 doller per maand
Gedurende de tijd raakt de BTC schaarser, koers veranderd naar 1 BTC = 40 dollar. Dan is het rondje klaar: 1 BTC is nu ~ 40 dollar. Je mined 0,5 BTC per dag dus ~600 doller per maand.
pi_98208462
Als de theorie ook 100% praktijk is heb je gelijk ja, maar komt dat wel eens voor?
pi_98208512
Ach ik heb een paar dagen geleden ook een 12x 5830 mining rig gekocht voor totaal ¤1600 . Wel met 3 vrienden dus het valt nog te overzien :) Aan de andere kant duurt het nu wat langer voordat je echt winst eruit pakt , maar al stijgt de koers gewoon mee is er niks aan de hand.

En als het echt niks wordt kun je de hardware altijd weer verkopen voor max. 3/4 van de aanschafprijs.

Alleen die gast die 15k heeft uitgegeven, wat een idioot :')
  woensdag 15 juni 2011 @ 16:57:53 #20
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_98208619
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 16:55 schreef doesd00 het volgende:
Als de theorie ook 100% praktijk is heb je gelijk ja, maar komt dat wel eens voor?
Het idee zou kloppen als de huidige $20 tot stand zou komen volgens de normale kwantiteitstheorie van geld. Maar die $20 is dat niet. Het is niet de waarde die ontstaat uit een draaiende economie, er zijn geen mensen met een onveranderlijke 'behoefte' aan Bitcoins die het koste wat kost moeten hebben, de $20 is puur een speculatieve prijs. Zo denken (althans, grote kosten maken op die verwachting) kan gevaarlijk zijn.
pi_98208621
3/4 van de aanschafprijs vind ik vrij veel voor hardware.. Maar laten we gewoon hopen met ze alle dat Bitcoin ons een beetje geld gaat verdienen
  woensdag 15 juni 2011 @ 16:58:46 #22
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_98208662
Ik zat zelf te denken aan een soort systeem om heel veel bitcoins te vergaren.

Het werkt als volgt:
Ik maak een tekstbestandje aan met mijn bitcoin rekening er in.
Daarna stuur ik dit bestandje door naar minimaal 3 personen en vraag hen om elk rekeninnummer in het tekstbestandje 0,01 btc te sturen naar elk rkeeningnr in het tekstbestandje. Daarna mogen ze hun eigen rekeningnr toevoegen, en dit tekstbestandje met de instructie om 0,01 btc te sturen, naar minimaal 3 personen sturen.

Goed idee? ;)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 15 juni 2011 @ 17:02:16 #23
256829 Sokz
Livin' the life
pi_98208851
quote:
12s.gif Op woensdag 15 juni 2011 16:58 schreef Maanvis het volgende:
Ik zat zelf te denken aan een soort systeem om heel veel bitcoins te vergaren.

Het werkt als volgt:
Ik maak een tekstbestandje aan met mijn bitcoin rekening er in.
Daarna stuur ik dit bestandje door naar minimaal 3 personen en vraag hen om elk rekeninnummer in het tekstbestandje 0,01 btc te sturen naar elk rkeeningnr in het tekstbestandje. Daarna mogen ze hun eigen rekeningnr toevoegen, en dit tekstbestandje met de instructie om 0,01 btc te sturen, naar minimaal 3 personen sturen.

Goed idee? ;)
Whaha de eerste madoff is ook in tha house.
pi_98208858
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 18:50 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Ik heb er nu snel 160 gekocht voor $2.64.
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 19:09 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

En weer verkocht voor minder :{. Dit kan niet lang zo hoog blijven, het leek een enorme race omhaag, maar de cap lag net waar ik het kocht :+. Jammer, $30 verloren.
:')
pi_98208864
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 16:58 schreef doesd00 het volgende:
3/4 van de aanschafprijs vind ik vrij veel voor hardware.. Maar laten we gewoon hopen met ze alle dat Bitcoin ons een beetje geld gaat verdienen
Moederbord , processor, voeding en harde schijf zou ik zelfs nog met winst kunnen verkopen via de zaak. Alleen de grafische kaarten liggen niet in de doelgroep, die zou ik dan op marktplaats moeten zetten
pi_98209237
bitcoins.lc heeft zo te zien een 2x hogere uitbetaling dan slush pool! Alleen jammer dat de difficulty dat weer compenseerd :')
pi_98209238
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 16:55 schreef doesd00 het volgende:
Dat is het speculeren :) tot nu toe klopt het, want eerst was de difficulty veel makkelijker. Er werd met weinig hash/sec een block gevonden in ~10 minuten. Het ging sneller, dus difficulty ging omhoog. Prijs ging ook omhoog. Het ging weer sneller, difficulty omhoog, etcetera.
pi_98209389
mtgox weer up :D gelijk even wat bitcoins gekocht
pi_98209413
klopt
  woensdag 15 juni 2011 @ 17:18:04 #30
261627 sciter
The world is my playground.
pi_98209635
Als de prijs minder snel stijgt dan de difficulty dan zal je tot het einde van het minen steeds minder verdienen.
pi_98209643
Laat de prijs nu maar stijgen
pi_98209662
Wat goed van jou sciter :')
pi_98209721
En Mt Gox ligt er alweer uit, nog meer mensen last van?
pi_98209755
Momenteel geen last van, net wel
  woensdag 15 juni 2011 @ 17:20:46 #35
261627 sciter
pi_98209786
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 17:18 schreef doesd00 het volgende:
Wat goed van jou sciter :')
Wat lul je?
pi_98209812
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 17:19 schreef Pannekoek. het volgende:
En Mt Gox ligt er alweer uit, nog meer mensen last van?
Op m'n computer thuis werkt ie niet, computer op de zaak ook niet , en op 1 van onze servers wel (en supersnel). Vreemd
pi_98209951
quote:
7s.gif Op woensdag 15 juni 2011 17:20 schreef sciter het volgende:

[..]

Wat lul je?
Dat is hetzelfde als je zegt: De theorie is 10 - 1 -1 -1

En dan kom jij met het antwoord: Dan is het eind getal 0
  woensdag 15 juni 2011 @ 17:25:38 #38
261627 sciter
pi_98210019
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 17:24 schreef doesd00 het volgende:

[..]

Dat is hetzelfde als je zegt: De theorie is 10 - 1 -1 -1

En dan kom jij met het antwoord: Dan is het eind getal 0
Het was bedoeld als discussiepunt :') Dat het logisch is snap ik ook wel.
Is het zo moeilijk om dat te snappen?
pi_98210080
Discussiepunt? Speculatiepunt :6
pi_98210090
quote:
7s.gif Op woensdag 15 juni 2011 17:25 schreef sciter het volgende:

[..]

Het was bedoeld als discussiepunt :') Dat het logisch is snap ik ook wel.
Is het zo moeilijk om dat te snappen?
Om maar een start te maken, ik denk dat met minen zelf niet heel veel meer te verdienen valt dan een leuk extra zakcentje. Wil je echt gaan verdienen moet je gaan traden , en gezien de schommelingen in de waarde van bitcoin valt daar het grote geld te halen
  woensdag 15 juni 2011 @ 17:27:39 #41
261627 sciter
pi_98210102
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 17:27 schreef doesd00 het volgende:
Discussiepunt? Speculatiepunt :6
Wij discussiëren hier over Bitcoin.
pi_98210136
Wat jij wilt sciter :O
  woensdag 15 juni 2011 @ 17:30:17 #43
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98210210
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 17:27 schreef broodmonkeh het volgende:

[..]

Om maar een start te maken, ik denk dat met minen zelf niet heel veel meer te verliezen valt dan de stroomkosten. Wil je echt gaan verliezen moet je gaan traden , en gezien de schommelingen in de waarde van bitcoin valt daar het grote geld kwijt te raken
Ik heb het even wat realistischer voor je gemaakt ;)
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_98210346
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 17:30 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Zo kan je het ook zien ;)
  woensdag 15 juni 2011 @ 17:33:40 #45
261627 sciter
pi_98210354
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 17:28 schreef doesd00 het volgende:
Wat jij wilt sciter :O
Brave doesd00.

quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 17:27 schreef broodmonkeh het volgende:

[..]

Om maar een start te maken, ik denk dat met minen zelf niet heel veel meer te verdienen valt dan een leuk extra zakcentje. Wil je echt gaan verdienen moet je gaan traden , en gezien de schommelingen in de waarde van bitcoin valt daar het grote geld te halen
Ik denk dat als je in het begin veel investeert met geld dat niet op de korte termijn afgelost moet worden dat minen nog wel aardig wat kan opleveren. Je moet er wel voor zorgen dat je upgrades doet die de algemene productie ophoogt ten opzichte van de moeilijkheidsgraad. Dus niet upgraden om je vaste productieniveau te houden maar ook werkelijk dat niveau ophogen.
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 17:30 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Als geld heel volatiel is dan kan je er makkelijk veel geld mee verdienen, dus dat klopt niet helemaal.
pi_98210678
Koers zakt nu wel beetje, nu al 20 cent verlies per coin heheh
pi_98210908
Nu de diff. omhoog is gegaan verwacht ik wel dat er een aantal mensen gaan kopen nu de koers nog relatief laag is. Het blijft speculeren maar mocht de koers weer eens met 20+% gaan stijgen dan zou dat vanavond moeten gebeuren volgens mijn glazen bol. Gebeurt het een dezer dagen niet dan zou ik niet weten met welke reden het wel ooit nog zal gaan stijgen. Fingers crossed! ;)
  woensdag 15 juni 2011 @ 17:53:43 #48
261627 sciter
pi_98211259
Heb je ook leverage bij Bitcoins?

Profit call, stop loss?
  woensdag 15 juni 2011 @ 18:06:59 #49
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_98211817
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 17:02 schreef MaGNeT het volgende: