abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 juni 2011 @ 16:20:08 #1
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_98206570
quote:
'Overheid verkocht konijnen als slangenvoer'

AMSTERDAM - Ruim tweehonderd sterk verwaarloosde en gewonde konijnen die in Kampen in beslag genomen werden, zijn door de Dienst Regelingen van het ministerie van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie verkocht als slangenvoer.

Dat stellen vier samenwerkende dierenorganisaties woensdag.

De dieren werden in mei in een schuurtje aangetroffen. Ze zaten in opgestapelde kratten en tonnen, waren ziek en hadden vechtwonden aan kop en lichaam. Ook hadden zij geen drinkwater. De Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming heeft ze in beslag genomen.

Volgens de organisaties zijn de konijnen in opdracht van de overheidsdienst verkocht aan een handelaar. "Het lot van deze al zwaar getraumatiseerde dieren is duidelijk: voer voor slangen en roofdieren of per kilo vlees aan de poelier."

Klok

De organisaties stellen dat het met de regelmaat van de klok gebeurt dat verwaarloosde en mishandelde dieren nadat ze in beslag zijn genomen worden doorverkocht aan handelaren die de dieren doden of verkopen aan het slachthuis.

De dienst verkocht volgens de organisaties in april ook al 3662 verwaarloosde knaagdieren als voer voor andere dieren. De organisaties trokken daarover bij staatssecretaris van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie Henk Bleker (CDA) aan de bel.

Die liet in een reactie weten dat alle opvangadressen voldoen aan de wettelijke eisen en dat het welzijn van de dieren wordt gewaarborgd
http://www.nu.nl/algemeen(...)als-slangenvoer.html
Ach guss, is konijniewijnie aan graaf Slis gevoerd, en nu doet heel de politiek huilie huilie.
Jeez, wees blij dat er wat nuttigs is gedaan met die huppelproteïne.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_98206657
Zullen we dan die "zwaar getraumatiseerde" konijntjes in leven houden en de lieve konijntjes die geen trauma hebben en gewoon normaal leven voor de slangen gooien?
pi_98206687
Boehoe een aantal konijnen zijn opgegeten :'(
  woensdag 15 juni 2011 @ 16:23:16 #4
45206 Pietverdriet
pi_98206726
quote:
7s.gif Op woensdag 15 juni 2011 16:21 schreef Dimens het volgende:
Zullen we dan die "zwaar getraumatiseerde" konijntjes in leven houden en de lieve konijntjes die geen trauma hebben en gewoon normaal leven voor de slangen gooien?
Straks gaan er nog mensen roepen dat ze vlees uit de supermarkt moeten nemen ipv van dieren.
  Moderator woensdag 15 juni 2011 @ 16:24:42 #5
9859 crew  Karina
Woman
pi_98206792
quote:
Volgens de organisaties zijn de konijnen in opdracht van de overheidsdienst verkocht aan een handelaar. "Het lot van deze al zwaar getraumatiseerde dieren is duidelijk: voer voor slangen en roofdieren of per kilo vlees aan de poelier."
Waar ik dan weer nieuwsgierig naar ben: WAT is dat voor handelaar, die in roofieren en slangen handelt?
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  woensdag 15 juni 2011 @ 16:25:29 #6
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_98206835
Waarom voeren ze die slangen geen kiloknallers uit de supermarkt? Dit is echt vet zielug!
Hey, learn to take a compliment.
[i]Thanks. [/i]
  woensdag 15 juni 2011 @ 16:28:41 #7
45206 Pietverdriet
pi_98206994
quote:
99s.gif Op woensdag 15 juni 2011 16:24 schreef Karina het volgende:

[..]

Waar ik dan weer nieuwsgierig naar ben: WAT is dat voor handelaar, die in roofieren en slangen handelt?
Een handelaar in roofdiervoeder denk ik dat er bedoeld wordt..
  woensdag 15 juni 2011 @ 16:29:15 #8
45206 Pietverdriet
pi_98207031
quote:
10s.gif Op woensdag 15 juni 2011 16:25 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
Waarom voeren ze die slangen geen kiloknallers uit de supermarkt? Dit is echt vet zielug!
Slangen willen graag levende prooi.
  woensdag 15 juni 2011 @ 16:32:33 #9
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_98207194
Wat een gejank om niks! :') Echt hoor, mensen hebben tijd teveel. Waar is die tijd gebleven dat je van zonsopgang tot zonsondergang aan het ploeteren was om in leven te blijven? :')
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_98207275
quote:
10s.gif Op woensdag 15 juni 2011 16:25 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
Maar het is toch prachtig om te zien hoe ongedierte gedood word? O+

Niet geschikt voor dierenvrienden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_98207389
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 16:22 schreef Doler12 het volgende:
Boehoe een aantal konijnen zijn opgegeten :'(
In de natuur wordt 99% van de konijnen opgegeten, dus wat is nu de nieuwswaarde?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_98207414
Mooi opgelost, nu kost het geen geld maar levert het wat op. Zo hoort het. ^O^
  woensdag 15 juni 2011 @ 16:37:22 #13
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_98207455
Ik ga de animalcops bellen.
Hey, learn to take a compliment.
[i]Thanks. [/i]
pi_98207519
Mensen die zich hier druk om maken :') Zo'n konijn heeft wss nooit meer een normaal leven enzo, en dan dat beest in leven willen houden :') omg
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  woensdag 15 juni 2011 @ 16:39:12 #15
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_98207555
quote:
4s.gif Op woensdag 15 juni 2011 16:37 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
quote:
4s.gif Op woensdag 15 juni 2011 16:37 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
_O-
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_98207595
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 16:36 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

In de natuur wordt 99% van de konijnen opgegeten, dus wat is nu de nieuwswaarde?
Natuurlijk waarom denk je dat er zoveel van die beesten geboren worden?
pi_98207700
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 16:38 schreef bijdehand het volgende:
Mensen die zich hier druk om maken :') Zo'n konijn heeft wss nooit meer een normaal leven enzo, en dan dat beest in leven willen houden :') omg
Vanaf het moment dat hij geboren was had hij al geen normaal leven.
sterftecijfers konijn geboren in gevangenschap in het eerste levensjaar = heel weinig
sterftecijfers konijn geboren in natuur = heel hoog.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_98207894
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 16:41 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

sterftecijfers konijn geboren in gevangenschap in het eerste levensjaar = heel weinig
Je weet wel wat ik bedoelde denk ik :P Alsof ze voor elk dier kunnen zorgen. Muizen mag je zo afmaken, maar iets grotere muizen genaamd konijnen mag je dan niet afmaken :')_!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  woensdag 15 juni 2011 @ 16:46:21 #19
45206 Pietverdriet
pi_98207943
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 16:41 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Ik denk dat je wat verder moet kijken dan huisdieren voor verknipte kinderen
Er worden natuurlijk verschrikkelijk veel konijnen als slachtvee gefokt, en die overleven het eerste jaar zelden. Mijn schoonzusje slacht haar eigen konijnen, mijn schoonvader ook.
pi_98208212
Morgen in het nieuws:
quote:
Gazelle's vermoord door leeuwen

Afgelopen avond zijn vier gazelle's in Kenya bruut vermoord door een groep leeuwen, zo meldt het ANP. Dierenorganisaties pleiten voor militaire interventie om deze dagelijkse moordpartijen te voorkomen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_98208321
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 16:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik denk dat je wat verder moet kijken dan huisdieren voor verknipte kinderen
Er worden natuurlijk verschrikkelijk veel konijnen als slachtvee gefokt, en die overleven het eerste jaar zelden. Mijn schoonzusje slacht haar eigen konijnen, mijn schoonvader ook.
Oke, bij mij gaat het puur om de huisdieren ;)
pi_98208380
Alsof zulke verwaarloosde, beschadigde konijntjes anders niet afgemaakt zouden worden...
  woensdag 15 juni 2011 @ 16:56:08 #23
45206 Pietverdriet
pi_98208509
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 16:53 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Oke, bij mij gaat het puur om de huisdieren ;)
Als die al het nageslacht in leven laten, waar blijven die konijntjes dan? Een konijn werpt 3 tot 7 kleintjes in een worp, een drie keer per jaar.
Dat zijn er zeg maar stuk of 15 per jaar.
pi_98210321
Niks mis mee.
pi_98210435
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 16:20 schreef Pietverdriet het volgende:
Ach guss, is konijniewijnie aan graaf Slis gevoerd, en nu doet heel de politiek huilie huilie.
"Heel de politiek"? :').

4 organisaties hebben een vraag gesteld aan Bleker en die heeft ze de deur gewezen, en volgens jou doet "heel de politiek huilie huilie". Over van een mug een olifant maken gesproken. :').
FOK! verstandig, lees een P.I.
  woensdag 15 juni 2011 @ 20:29:10 #26
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_98218743
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 16:51 schreef waht het volgende:
Morgen in het nieuws:

[..]

:D.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_98227821
quote:
7s.gif Op woensdag 15 juni 2011 16:21 schreef Dimens het volgende:
Ik wou dus letterlijk dezelfde zin typen. Dierenwelzijnsorganisaties kunnen tegenwoordig niks anders meer dan op de emoties van domme mensen spelen.
pi_98228577
Het zal wel aan mij liggen, maar ik zie het probleem niet echt. Het échte probleem is dat dieren überhaupt zo verwaarloosd worden dat het zo ver moet komen.

[ Bericht 42% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2011 22:57:22 ]
  woensdag 15 juni 2011 @ 22:57:49 #29
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_98228623
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 16:36 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

El Ahrairah had al van Frith te horen gekregen dat het de taak van zijn volk was om als voedsel te dienen voor vossen, hermelijnen en wezels.
Non possumus non loqui
pi_98238082
Heb bij Burgers Zoo eens een Pet's Place busje zien stoppen met hele kratten vol konijnen.. Wat een raadsel waar die naar toe gaan.

Op zich geen ramp, sterker nog zou ik het liefst zien dat dierentuindieren levend voer krijgen... Jammer dan voor het publiek, als je de dieren wilt zien dan accepteer je ze ook maar met hun natuurlijke gedrag.

Wat me wel tegen de borst stuit is hoe die beestjes vervoerd werden.. Zoals ik zei, in kratjes of dozen, maar dan met zo'n 12 per bak.... Daar kan ik me wel boos om maken want zo kun je beesten niet transporteren.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_98238106
Awwwwwwwww wat zielig.
pi_98240665
quote:
2s.gif Op donderdag 16 juni 2011 09:19 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Heb bij Burgers Zoo eens een Pet's Place busje zien stoppen met hele kratten vol konijnen.. Wat een raadsel waar die naar toe gaan.

Op zich geen ramp, sterker nog zou ik het liefst zien dat dierentuindieren levend voer krijgen... Jammer dan voor het publiek, als je de dieren wilt zien dan accepteer je ze ook maar met hun natuurlijke gedrag.

Wat me wel tegen de borst stuit is hoe die beestjes vervoerd werden.. Zoals ik zei, in kratjes of dozen, maar dan met zo'n 12 per bak.... Daar kan ik me wel boos om maken want zo kun je beesten niet transporteren.
Nog steeds zijn er veel mensen die dieren zien als een product. Dat is het in feite ook maar ze worden daarmee ook op eenzelfde wijze behandeld. En dat is zeker fout. Denk aan de legbatterijen. Verschrikkelijke leefomstandigheden voor die beesten.
pi_98241254
Goed initiatief, die beesten hebben toch al geen leven en op deze manier kunnen ze het leven van andere dieren verbeteren. Die slangen zullen smullen!
Another day in paradise, surrounded by bloodsuckers and parasites.
pi_98241556
Wat moet je anders met die beesten?
En wat er gebeurt in de bioindustrie is zeker normaal..
pi_98243779
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 11:20 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Wat moet je anders met die beesten?
En wat er gebeurt in de bioindustrie is zeker normaal..
Voor ons als mens is het allemaal heel vanzelfsprekend hoe ze behandelt worden. Maar als je even verder denkt... Ik ben niet iemand die alleen maar bio producten koopt, maar hoe ze in sommige gevallen dieren behandelen...bah. Mag anders.
  donderdag 16 juni 2011 @ 12:33:40 #36
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_98244276
Tsja eerst een rotleven omdat je verwaarloost wordt en dan doodsangst omdat een slang je opvreet....
Ik vind het prima wat er in de natuur gebeurt maar dit ligt dan IMO toch wel weer anders.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  donderdag 16 juni 2011 @ 12:42:06 #37
268341 Xaryna
Ecchi yaoi
pi_98244612
Het gaat er meer om dat dit soort praktijken vaker voorkomen en onomkeerbaar zijn. Bijvoorbeeld inbeslag genomen paarden die zo naar het slachthuis gaan, of zelfs op marktplaats terecht komen. Was het verhaal van een vrouw die paarden hield maar het gras waar ze op graasden miste een bepaald nutriënt waardoor ze ondervoed raakten en in beslag genomen werden. Zodra zij erachter kwam wat er scheelde en de boel op orde stelde en de paarden terug wilde, waren ze al weg. Toen vond ze ze op marktplaats.

Het is gewoon geen goede zaak dat de overheid dieren in beslage neemt wegens verwaarlozing / mishandeling en ze dan zo doorverkoopt zonder er lang bij stil te staan waar ze terecht komen. Dat het nu konijnen zijn valt nog mee, maar het staat haaks op de reden waarom ze in beslag zijn genomen.
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
  donderdag 16 juni 2011 @ 14:30:19 #38
45206 Pietverdriet
pi_98248461
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 12:42 schreef Xaryna het volgende:
Het gaat er meer om dat dit soort praktijken vaker voorkomen en onomkeerbaar zijn. Bijvoorbeeld inbeslag genomen paarden die zo naar het slachthuis gaan, of zelfs op marktplaats terecht komen. Was het verhaal van een vrouw die paarden hield maar het gras waar ze op graasden miste een bepaald nutriënt waardoor ze ondervoed raakten en in beslag genomen werden. Zodra zij erachter kwam wat er scheelde en de boel op orde stelde en de paarden terug wilde, waren ze al weg. Toen vond ze ze op marktplaats.

Het is gewoon geen goede zaak dat de overheid dieren in beslage neemt wegens verwaarlozing / mishandeling en ze dan zo doorverkoopt zonder er lang bij stil te staan waar ze terecht komen. Dat het nu konijnen zijn valt nog mee, maar het staat haaks op de reden waarom ze in beslag zijn genomen.
Onzin, mensen moeten hun verantwoording maar nemen. En of die paarden nu ondervoed waren omdat het gras niet deugde, dat blijft de verantwoording van de eigenaar, die had dat moeten constateren en actie moeten ondernemen.
  donderdag 16 juni 2011 @ 14:31:11 #39
45206 Pietverdriet
pi_98248500
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 12:33 schreef deedeetee het volgende:
Tsja eerst een rotleven omdat je verwaarloost wordt en dan doodsangst omdat een slang je opvreet....
Ik vind het prima wat er in de natuur gebeurt maar dit ligt dan IMO toch wel weer anders.
Begin een ziehieluge konijnenopvangtehuis
  donderdag 16 juni 2011 @ 14:39:00 #40
344056 Smulbaard
Smikkelen en smullen
pi_98248808
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 16:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hahaha helemaal mee eens.
Dat spastische gedoe vandaag de dag.
Wat hadden ze dan verwacht?
Dat die konijnen naar een kuuroord in de Zwitserse Alpen gestuurd zouden worden?

quote:

[..]

De handelaar handelt niet IN slangen.
De handelaar verhandelt AAN reptielenbezitters.

Overigens zijn er ook slangenhandeleren en wat voor handelaren dat dan zijn?
Nouja lange, dikke, dunne, korte, Chinese, Duitse, chagrijnige, vrolijke noem maar op.
warning: spikes ahead!!
  donderdag 16 juni 2011 @ 14:43:38 #41
45206 Pietverdriet
pi_98249030
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 14:39 schreef Smulbaard het volgende:

Dat die konijnen naar een kuuroord in de Zwitserse Alpen gestuurd zouden worden?
Jan Jans en de kinderen, jaaaaaren geleden
Catootje vind een zieke vlinder, die ze in een potje stopt en blaadjes geeft, Karlijn moppert over nectar en bloemen, Jans vindt dat ze haar mond moet houden.
Volgende dag wordt vlinder vrijgelaten, Catootje zegt iets over dat ze voor haar kinderen kan zorgen, Karlijn moppert iets over rupsen
Vlinder vliegt weg, komt een zwaluw voorbij, hap, Catootje aan het huilen en Karlijn zegt dat die moeder zwaluw een lekker hapje heeft voor haar kinderen.
  donderdag 16 juni 2011 @ 14:54:40 #42
344056 Smulbaard
Smikkelen en smullen
pi_98249469
Volgens mij heb ik die als kind ook een keer gelezen in een album met strips van verschillende artiesten.
Karlijn heeft het in ieder geval begrepen.
De kinderlijke van naïviteit van Katootje zien we vaak terug bij de volwassenen zoals we hier weer mooi zien.
  donderdag 16 juni 2011 @ 15:55:14 #43
78780 deedeetee
pi_98252269
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 14:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Begin een ziehieluge konijnenopvangtehuis
Waarom zou ik :?

Ze kunnen die dieren toch ook gewoon laten inslapen ? Ik vind het wreed om ze aan slang te voeren. Dat jij er anders over denkt moet je zelf weten.
pi_98252535
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 15:55 schreef deedeetee het volgende:

Ze kunnen die dieren toch ook gewoon laten inslapen ? Ik vind het wreed om ze aan slang te voeren. Dat jij er anders over denkt moet je zelf weten.
Dus we moeten slangen en andere roofdieren maar naar humaan slacht cursussen gaan sturen. :D
  donderdag 16 juni 2011 @ 16:06:00 #45
344056 Smulbaard
Smikkelen en smullen
pi_98252761
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 16:01 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dus we moeten slangen en andere roofdieren maar naar humaan slacht cursussen gaan sturen. :D
Wie zijn wij om te bepalen dat wurgslangen niet wurgen uit geloofsovertuiging.
Hebben slangen soms geen recht op bescherming van hun cultuur en identiteit?
pi_98252820
TS die zijn zelf geplaatste bericht niet goed leest :')
  donderdag 16 juni 2011 @ 16:09:07 #47
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_98252912
quote:

[..]

En wat moeten die slangen dan eten volgens jouw :') De natuur is nu eenmaal wreed, deal with it.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_98253711
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 16:06 schreef Smulbaard het volgende:

[..]

Wie zijn wij om te bepalen dat wurgslangen niet wurgen uit geloofsovertuiging.
Hebben slangen soms geen recht op bescherming van hun cultuur en identiteit?
Je weet toch dat de westerse moraal veruit superieur gevonden wordt omdat we zelf tot die populatie behoren. Op cultuur moeten we bezuinigen, en identiteit ze moeten assimileren. :D
  donderdag 16 juni 2011 @ 16:35:12 #49
45206 Pietverdriet
pi_98254220
quote:

[..]

En wat moeten die slangen dan eten? Vegaburgers?
  donderdag 16 juni 2011 @ 16:35:56 #50
45206 Pietverdriet
pi_98254261
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 16:07 schreef Robus het volgende:
TS die zijn zelf geplaatste bericht niet goed leest :')
.???
pi_98254485
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juni 2011 16:35 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

.???
Zoals JohnnyKnoxville al opmerkte gaat het om enkele dieren organisaties die huilie huilie doen en niet "heel de politiek" zoals jij stelt.

"Heel de politiek" zegt juist dat alle opvangadressen voldoen aan de wettelijke eisen en dat het welzijn van de dieren wordt gewaarborgd.
  donderdag 16 juni 2011 @ 16:43:06 #52
45206 Pietverdriet
pi_98254562
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 16:41 schreef Robus het volgende:

[..]

Zoals JohnnyKnoxville al opmerkte gaat het om enkele dieren organisaties die huilie huilie doen en niet "heel de politiek" zoals jij stelt.

"Heel de politiek" zegt juist dat alle opvangadressen voldoen aan de wettelijke eisen en dat het welzijn van de dieren wordt gewaarborgd.
Ironie is iets waar nerd moeite mee hebben, niet?
pi_98254706
Nerd? Zo staat het letterlijk in je eigen nieuwsbericht. Dierenorganisaties gelijk stellen aan "heel de politiek" heeft niets met ironie te maken.

[ Bericht 21% gewijzigd door Robus op 16-06-2011 17:11:06 ]
  donderdag 16 juni 2011 @ 16:52:25 #54
268341 Xaryna
Ecchi yaoi
pi_98254957
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 14:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Onzin, mensen moeten hun verantwoording maar nemen. En of die paarden nu ondervoed waren omdat het gras niet deugde, dat blijft de verantwoording van de eigenaar, die had dat moeten constateren en actie moeten ondernemen.
Ben ik het mee eens. Ik kan me het precieze verhaal niet meer herinneren, maar ze deed er wel wat aan, helaas waren een aantal paarden al weg toen ze eindelijk de oplossing had en had de overheid ze al verkocht.

Ik geef alleen aan dat de overheid geacht wordt voor de dieren te zorgen als ze in beslag genomen worden, maar daar helemaal niet goed voor zorgt. Ze worden heel snel doorverkocht, en particulieren die een verwaarloosd dier willen opnemen krijgen eigenlijk geen kans daartoe omdat handelaars ze opkopen. Mensen die denken dat het helemaal goed komt met de dieren die de overheid in beslag neemt, komen wat dat betreft van een koude kermis thuis.

Ik denk ook dat dat de achterliggende gedachte van dit artikel is, met dan de konijnen als slangenvoer als 'schokkend' voorbeeld om de mensen aan te spreken.
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_98255287
Ik heb altijd zin om mensen kapot te stampen die lieve fluffy diertjes zielig vinden maar zelf alles wat hun in de weg zit: kapot slaan, wegbranden, vergiftigen etc. etc.
pi_98255541
quote:

[..]

Waar ik dan nieuwsgierig naar ben is; hoe snel kan je zo'n slang laten groeien zodat er mooi leer uit is te halen? Bedoel....wanneer die konijntjes (Die ik er wat schattiger uit vond zien dan een slang) mensen niet boeien, moeten die slangen toch ook niemand boeien? Is slangenvlees te pruimen trouwens?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_98255671
quote:
3s.gif Op donderdag 16 juni 2011 16:59 schreef Cracka-ass het volgende:
Ik heb altijd zin om mensen kapot te stampen die lieve fluffy diertjes zielig vinden maar zelf alles wat hun in de weg zit: kapot slaan, wegbranden, vergiftigen etc. etc.
Ik ben bang dat ik hier spijt van ga krijgen, maar; Waar heb jij het nu over? :?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_98255885
Fuck fluffy diertjes.
  donderdag 16 juni 2011 @ 17:13:42 #59
45206 Pietverdriet
pi_98255933
quote:
7s.gif Op donderdag 16 juni 2011 17:05 schreef paddy het volgende:

[..]

Waar ik dan nieuwsgierig naar ben is; hoe snel kan je zo'n slang laten groeien zodat er mooi leer uit is te halen? Bedoel....wanneer die konijntjes (Die ik er wat schattiger uit vond zien dan een slang) mensen niet boeien, moeten die slangen toch ook niemand boeien? Is slangenvlees te pruimen trouwens?
Snel als in tijd? Duurt lang, krokodillen groeien sneller volgens mij. En slang is best te eten, smaakt een beetje als kip, heeft erg weinig smaak dus.
pi_98255985
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juni 2011 16:35 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En wat moeten die slangen dan eten? Vegaburgers?
zoiets, in ieder geval niet een levend dier die doodsangsten uit moet staan omdat die slang een hapje wil hebben.
pi_98256056
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 16:23 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Je weet toch dat de westerse moraal veruit superieur gevonden wordt omdat we zelf tot die populatie behoren. Op cultuur moeten we bezuinigen, en identiteit ze moeten assimileren. :D
Kom op. Denk je dat dit in andere werelddelen niet precies zo ligt? Die juist het westerse moraal verwerpen en zichzelf beter vinden.

Echt in elk bericht begint het vervelend te worden.
  donderdag 16 juni 2011 @ 17:16:41 #62
45206 Pietverdriet
pi_98256075
quote:
7s.gif Op donderdag 16 juni 2011 17:14 schreef -moppie- het volgende:

[..]

zoiets, in ieder geval niet een levend dier die doodsangsten uit moet staan omdat die slang een hapje wil hebben.
En je hebt niet het idee dat jij een beetje los staat van de realiteit? Overdosis Disney gehad?
pi_98256105
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 17:07 schreef paddy het volgende:

[..]

Ik ben bang dat ik hier spijt van ga krijgen, maar; Waar heb jij het nu over? :?
Over mensen die dierenleed alleen zielig vinden als de beestjes in kwestie er lief uit zien, zoals konijntjes of zeehondjes itt insecten en muizen of ratten bijvoorbeeld. Ik wil het ook wel in plaatjes uitbeelden voor je.

vs.

pi_98256115
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 17:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En je hebt niet het idee dat jij een beetje los staat van de realiteit? Overdosis Disney gehad?
Nee niet eens maar ik vind dit vreselijk. Ik geef ook geen levend beest aan mijn katten ook al zouden ze dat misschien wel leuk vinden.
pi_98256163
quote:
7s.gif Op donderdag 16 juni 2011 17:17 schreef -moppie- het volgende:

[..]

Nee niet eens maar ik vind dit vreselijk. Ik geef ook geen levend beest aan mijn katten ook al zouden ze dat misschien wel leuk vinden.
Als ze naar buiten mogen van je ( :') ) zorgen ze daar zelf wel voor.
  donderdag 16 juni 2011 @ 17:19:40 #66
45206 Pietverdriet
pi_98256224
quote:
7s.gif Op donderdag 16 juni 2011 17:17 schreef -moppie- het volgende:

[..]

Slangen eten nu eenmaal geen blikvoer
pi_98256349
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 17:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Slangen eten nu eenmaal geen blikvoer
een tijger, leeuw etc. zou ook wel graag een levende prooi willen maar die krijgen ze toch ook niet in de dierentuin?!
pi_98256487
quote:
10s.gif Op donderdag 16 juni 2011 17:18 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Als ze naar buiten mogen van je ( :') ) zorgen ze daar zelf wel voor.
En nee, dat mogen ze niet! :)
  donderdag 16 juni 2011 @ 17:26:19 #69
268341 Xaryna
Ecchi yaoi
pi_98256573
quote:
7s.gif Op donderdag 16 juni 2011 17:21 schreef -moppie- het volgende:

[..]

een tijger, leeuw etc. zou ook wel graag een levende prooi willen maar die krijgen ze toch ook niet in de dierentuin?!
Waren slangen niet die dieren die reageren op trilling (beweging) en warmte en een dode prooi links laten liggen? Terwijl een tijger/ leeuw ook op de neus afgaat en een dode prooi dus ook vindt.
Chocoladetaartjes.
pi_98256608
quote:
7s.gif Op donderdag 16 juni 2011 17:14 schreef -moppie- het volgende:

[..]

spuitje en dan geven bedoel je? Slangen horen trouwens überhaupt niet in kooien. Liefst helemaal niet hier, of ze moeten de rattenpopulatie in stand kunnen houden. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het nog eerder begrijp dat iemand een rat als huisdier neemt dan een slang. Maar ik gruwel überhaupt van die slangen dus wat mij betreft mogen ze elkaars voedselketen worden :')

Een konijn is gewoon altijd al een soort voedselbron van de mensen geweest. Ik vraag mij af of het überhaupt niet beter was die beestjes gewoon af te maken. Ze waren nl ziek
quote:
. Ze zaten in opgestapelde kratten en tonnen, waren ziek en hadden vechtwonden aan kop en lichaam
pi_98256687
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 17:26 schreef Xaryna het volgende:

[..]

Waren slangen niet die dieren die reageren op trilling (beweging) en warmte en een dode prooi links laten liggen? Terwijl een tijger/ leeuw ook op de neus afgaat en een dode prooi dus ook vindt.
Boeie, wat mij betreft mogen slangen uitsterven. Vieze, enge beesten.
En als ze honger hebben zullen ze ook heus wel een dode prooi ruiken hoor.
  donderdag 16 juni 2011 @ 17:39:51 #72
344056 Smulbaard
Smikkelen en smullen
pi_98257236
quote:
7s.gif Op donderdag 16 juni 2011 17:28 schreef -moppie- het volgende:

[..]

Boeie, wat mij betreft mogen slangen uitsterven. Vieze, enge beesten.
En als ze honger hebben zullen ze ook heus wel een dode prooi ruiken hoor.
Van jou mag vast alles uitsterven wat geen hoge aaibaarheidsfactor heeft of bij de kleur van de gordijnen past.
Oppervlakkig mens. o|O
pi_98257241
quote:
9s.gif Op donderdag 16 juni 2011 17:17 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Over mensen die dierenleed alleen zielig vinden als de beestjes in kwestie er lief uit zien, zoals konijntjes of zeehondjes itt insecten en muizen of ratten bijvoorbeeld. Ik wil het ook wel in plaatjes uitbeelden voor je.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
vs.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik persoonlijk vind dus dat de mens pas in moet grijpen wanneer er va een bepaald soort teveel van zijn. Een slang hoort niet in een kooi ( nu heb ik geen probleem met een slang in een dierentuin)

Ratten zijn schadelijk wanneer je er teveel van hebt lopen. Konijnen trouwens ook. Net als wespen etc etc. Ik vind konijntjes ook veel leuker dan bijvoorbeeld een slang. Simpel omdat je bij konijnen wel een groep ziet waarin ze waken over elkaar en voor hun jongen zorgen. Zelfs bij ratten zie ik dat.

Bij een slang zie ik totaal niets. Alleen eeuwige pubers die een slang hebben stoer vinden. Ik vind absoluut dat slangen nut hebben in de natuur, maar helemaal geen nut hebben in huis, dan je medebewoner de stuipen op het lijf te jagen.

Ik ben trouwens tegen onnodig dierenleed. Dus zal ook niet snel bij het einde van een slang beginnen om een slang dood te maken.

Wanneer je trouwens konijnen op een bepaalde plek een goede tik geeft zijn ze dood, dus om als levend aas te laten dienen heeft alleen nut wanneer de slang als ook het konijn in het wild leven. Is niet het geval dus een beetje triest ze levend te willen voeren aan slangen (nu lees ik dat laatste nergens terug in de OP)

[ Bericht 0% gewijzigd door paddy op 16-06-2011 17:57:05 ]
pi_98257295
quote:
13s.gif Op donderdag 16 juni 2011 17:39 schreef Smulbaard het volgende:

[..]

Van jou mag vast alles uitsterven wat geen hoge aaibaarheidsfactor heeft of bij de kleur van de gordijnen past.
Oppervlakkig mens. o|O
helemaal niet, ik heb alleen echt niks met slangen. volgens mij ben jij de oppervlakkige hier
pi_98257425
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 17:26 schreef Xaryna het volgende:

[..]

Magnetron en minivibrator gaan dan misschien wel helpen? Poepen ze de vibrator later maar weer uit, en kunnen ze misschien hergebruiken. Opgelost :P
pi_98257576
quote:
10s.gif Op woensdag 15 juni 2011 16:32 schreef SicSicSics het volgende:
Wat een gejank om niks! :') Echt hoor, mensen hebben tijd teveel. Waar is die tijd gebleven dat je van zonsopgang tot zonsondergang aan het ploeteren was om in leven te blijven? :')
Rwanda? Kenia? Euh, er zijn vast nog meer landen waar jij je dan thuis zal voelen, maar gaat een beetje offtopic zo B-)
pi_98257656
Ik had het schokkender gevonden als de overheid komkommers als slangenvoer had verkocht.
pi_98257727
quote:
14s.gif Op donderdag 16 juni 2011 11:10 schreef AgentMoloch21 het volgende:
Goed initiatief, die beesten hebben toch al geen leven en op deze manier kunnen ze het leven van andere dieren verbeteren. Die slangen zullen smullen!
En lang leven de slangentasjes en schoenen...... En de restaurants die slangenvlees verkopen. .. Alleen die konijnen waren ziek, dus laat het slangenvlees dan maar tijdelijk.
pi_98257757
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 17:49 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik had het schokkender gevonden als de overheid komkommers als slangenvoer had verkocht.
Ik niet :')
  donderdag 16 juni 2011 @ 18:12:17 #80
45206 Pietverdriet
pi_98258613
=edit= niet doen

[ Bericht 83% gewijzigd door paddy op 16-06-2011 18:34:47 ]
pi_98258677
=edit- Kappen

[ Bericht 97% gewijzigd door paddy op 16-06-2011 18:31:16 ]
pi_98258900
=

[ Bericht 99% gewijzigd door paddy op 16-06-2011 18:31:28 ]
pi_98259438
Zullen we het even leuk houden?
  donderdag 16 juni 2011 @ 18:46:25 #84
344056 Smulbaard
Smikkelen en smullen
pi_98260011
quote:
7s.gif Op donderdag 16 juni 2011 17:41 schreef -moppie- het volgende:

[..]

helemaal niet, ik heb alleen echt niks met slangen. volgens mij ben jij de oppervlakkige hier
Nee hoor ik ben als een Ijslandse geiser.
Diep en ondoorgrondelijk en als ik teveel drink spuw ik na een half uur alles weer uit.
  donderdag 16 juni 2011 @ 19:11:20 #85
78780 deedeetee
pi_98261089
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 16:09 schreef -Techno- het volgende:

[..]

En wat moeten die slangen dan eten volgens jouw :') De natuur is nu eenmaal wreed, deal with it.
Al een mens slangen in gevangenschap houdt voor zijn lol en ze levende dieren als eten voorzet heeft dat volgens mij weinig met * de natuur * te maken. Het is namelijk niet de natuurlijke gang van zaken.

In de natuur leven slangen vrij en blij en gaan zelf op jacht naar hun eten.
  donderdag 16 juni 2011 @ 19:19:07 #86
344056 Smulbaard
Smikkelen en smullen
pi_98261476
Wurgslangen niet hoor.
Die liggen in de natuur ook lekker dagenlang te chillen tot er iets binnen berijk van hun bek loopt.
Het is trouwens een overlevingsstrategie die in de natuur verbazend veel voorkomt.
(onder mensen ook _O- )
  donderdag 16 juni 2011 @ 22:43:38 #87
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_98272444
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 19:11 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Al een mens slangen in gevangenschap houdt voor zijn lol en ze levende dieren als eten voorzet heeft dat volgens mij weinig met * de natuur * te maken. Het is namelijk niet de natuurlijke gang van zaken.
Ben je dan ook tegen het houden van huisdieren?
Het is nu eenmaal een feit dat slangen gehouden worden als huisdieren en er zijn er ook zat te vinden in dierentuinen. Die mag je dus volgens jouw geen konijntjes voeren :') Wat wil je ze dan te eten geven...? Magnetronmaaltijden?
Mogen kattenhouders hun kat ook geen eten meer geven dan? Voor kattenvoer worden ook dieren doodgemaakt hoor. Of vindt je dat dan weer minder erg....
quote:
In de natuur leven slangen vrij en blij en gaan zelf op jacht naar hun eten.
Definieer "natuur". En wat versta jij onder "de natuurlijke gang van zaken"? Alles wat wij mensen doen valt namelijk ook onder de noemer natuur.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_98272498
Slangen kunnen best leven op doodvoer, zoals diepvrieskonijnen en eendagskuikens. De redenatie achter levend voer is dat het instinctief beter is en dat de dieren beweging krijgen. Dit is alleen relevant als reptielen niet zijn gefokt met doodvoer of uit het wild komen.
  donderdag 16 juni 2011 @ 22:52:42 #89
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_98272946
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juni 2011 22:44 schreef superdrufus het volgende:
Slangen kunnen best leven op doodvoer, zoals diepvrieskonijnen en eendagskuikens. De redenatie achter levend voer is dat het instinctief beter is en dat de dieren beweging krijgen. Dit is alleen relevant als reptielen niet zijn gefokt met doodvoer of uit het wild komen.
Ja maar konijntjes en kuikentjes invriezen is zielig!!!!!!!!! :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')