Kom op. Denk je dat dit in andere werelddelen niet precies zo ligt? Die juist het westerse moraal verwerpen en zichzelf beter vinden.quote:Op donderdag 16 juni 2011 16:23 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Je weet toch dat de westerse moraal veruit superieur gevonden wordt omdat we zelf tot die populatie behoren. Op cultuur moeten we bezuinigen, en identiteit ze moeten assimileren.
En je hebt niet het idee dat jij een beetje los staat van de realiteit? Overdosis Disney gehad?quote:Op donderdag 16 juni 2011 17:14 schreef -moppie- het volgende:
[..]
zoiets, in ieder geval niet een levend dier die doodsangsten uit moet staan omdat die slang een hapje wil hebben.
Over mensen die dierenleed alleen zielig vinden als de beestjes in kwestie er lief uit zien, zoals konijntjes of zeehondjes itt insecten en muizen of ratten bijvoorbeeld. Ik wil het ook wel in plaatjes uitbeelden voor je.quote:Op donderdag 16 juni 2011 17:07 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik ben bang dat ik hier spijt van ga krijgen, maar; Waar heb jij het nu over?
Nee niet eens maar ik vind dit vreselijk. Ik geef ook geen levend beest aan mijn katten ook al zouden ze dat misschien wel leuk vinden.quote:Op donderdag 16 juni 2011 17:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En je hebt niet het idee dat jij een beetje los staat van de realiteit? Overdosis Disney gehad?
Als ze naar buiten mogen van je (quote:Op donderdag 16 juni 2011 17:17 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Nee niet eens maar ik vind dit vreselijk. Ik geef ook geen levend beest aan mijn katten ook al zouden ze dat misschien wel leuk vinden.
Slangen eten nu eenmaal geen blikvoerquote:Op donderdag 16 juni 2011 17:17 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Nee niet eens maar ik vind dit vreselijk. Ik geef ook geen levend beest aan mijn katten ook al zouden ze dat misschien wel leuk vinden.
een tijger, leeuw etc. zou ook wel graag een levende prooi willen maar die krijgen ze toch ook niet in de dierentuin?!quote:Op donderdag 16 juni 2011 17:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Slangen eten nu eenmaal geen blikvoer
En nee, dat mogen ze niet!quote:Op donderdag 16 juni 2011 17:18 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Als ze naar buiten mogen van je () zorgen ze daar zelf wel voor.
Waren slangen niet die dieren die reageren op trilling (beweging) en warmte en een dode prooi links laten liggen? Terwijl een tijger/ leeuw ook op de neus afgaat en een dode prooi dus ook vindt.quote:Op donderdag 16 juni 2011 17:21 schreef -moppie- het volgende:
[..]
een tijger, leeuw etc. zou ook wel graag een levende prooi willen maar die krijgen ze toch ook niet in de dierentuin?!
spuitje en dan geven bedoel je? Slangen horen trouwens überhaupt niet in kooien. Liefst helemaal niet hier, of ze moeten de rattenpopulatie in stand kunnen houden. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het nog eerder begrijp dat iemand een rat als huisdier neemt dan een slang. Maar ik gruwel überhaupt van die slangen dus wat mij betreft mogen ze elkaars voedselketen wordenquote:Op donderdag 16 juni 2011 17:14 schreef -moppie- het volgende:
[..]
zoiets, in ieder geval niet een levend dier die doodsangsten uit moet staan omdat die slang een hapje wil hebben.
quote:. Ze zaten in opgestapelde kratten en tonnen, waren ziek en hadden vechtwonden aan kop en lichaam
Boeie, wat mij betreft mogen slangen uitsterven. Vieze, enge beesten.quote:Op donderdag 16 juni 2011 17:26 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Waren slangen niet die dieren die reageren op trilling (beweging) en warmte en een dode prooi links laten liggen? Terwijl een tijger/ leeuw ook op de neus afgaat en een dode prooi dus ook vindt.
Van jou mag vast alles uitsterven wat geen hoge aaibaarheidsfactor heeft of bij de kleur van de gordijnen past.quote:Op donderdag 16 juni 2011 17:28 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Boeie, wat mij betreft mogen slangen uitsterven. Vieze, enge beesten.
En als ze honger hebben zullen ze ook heus wel een dode prooi ruiken hoor.
Ik persoonlijk vind dus dat de mens pas in moet grijpen wanneer er va een bepaald soort teveel van zijn. Een slang hoort niet in een kooi ( nu heb ik geen probleem met een slang in een dierentuin)quote:Op donderdag 16 juni 2011 17:17 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Over mensen die dierenleed alleen zielig vinden als de beestjes in kwestie er lief uit zien, zoals konijntjes of zeehondjes itt insecten en muizen of ratten bijvoorbeeld. Ik wil het ook wel in plaatjes uitbeelden voor je.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
vs.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
helemaal niet, ik heb alleen echt niks met slangen. volgens mij ben jij de oppervlakkige hierquote:Op donderdag 16 juni 2011 17:39 schreef Smulbaard het volgende:
[..]
Van jou mag vast alles uitsterven wat geen hoge aaibaarheidsfactor heeft of bij de kleur van de gordijnen past.
Oppervlakkig mens.
Magnetron en minivibrator gaan dan misschien wel helpen? Poepen ze de vibrator later maar weer uit, en kunnen ze misschien hergebruiken. Opgelostquote:Op donderdag 16 juni 2011 17:26 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Waren slangen niet die dieren die reageren op trilling (beweging) en warmte en een dode prooi links laten liggen? Terwijl een tijger/ leeuw ook op de neus afgaat en een dode prooi dus ook vindt.
Rwanda? Kenia? Euh, er zijn vast nog meer landen waar jij je dan thuis zal voelen, maar gaat een beetje offtopic zoquote:Op woensdag 15 juni 2011 16:32 schreef SicSicSics het volgende:
Wat een gejank om niks!Echt hoor, mensen hebben tijd teveel. Waar is die tijd gebleven dat je van zonsopgang tot zonsondergang aan het ploeteren was om in leven te blijven?
En lang leven de slangentasjes en schoenen...... En de restaurants die slangenvlees verkopen. .. Alleen die konijnen waren ziek, dus laat het slangenvlees dan maar tijdelijk.quote:Op donderdag 16 juni 2011 11:10 schreef AgentMoloch21 het volgende:
Goed initiatief, die beesten hebben toch al geen leven en op deze manier kunnen ze het leven van andere dieren verbeteren. Die slangen zullen smullen!
Ik nietquote:Op donderdag 16 juni 2011 17:49 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik had het schokkender gevonden als de overheid komkommers als slangenvoer had verkocht.
Nee hoor ik ben als een Ijslandse geiser.quote:Op donderdag 16 juni 2011 17:41 schreef -moppie- het volgende:
[..]
helemaal niet, ik heb alleen echt niks met slangen. volgens mij ben jij de oppervlakkige hier
Al een mens slangen in gevangenschap houdt voor zijn lol en ze levende dieren als eten voorzet heeft dat volgens mij weinig met * de natuur * te maken. Het is namelijk niet de natuurlijke gang van zaken.quote:Op donderdag 16 juni 2011 16:09 schreef -Techno- het volgende:
[..]
En wat moeten die slangen dan eten volgens jouwDe natuur is nu eenmaal wreed, deal with it.
Ben je dan ook tegen het houden van huisdieren?quote:Op donderdag 16 juni 2011 19:11 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Al een mens slangen in gevangenschap houdt voor zijn lol en ze levende dieren als eten voorzet heeft dat volgens mij weinig met * de natuur * te maken. Het is namelijk niet de natuurlijke gang van zaken.
Definieer "natuur". En wat versta jij onder "de natuurlijke gang van zaken"? Alles wat wij mensen doen valt namelijk ook onder de noemer natuur.quote:In de natuur leven slangen vrij en blij en gaan zelf op jacht naar hun eten.
Ja maar konijntjes en kuikentjes invriezen is zielig!!!!!!!!!quote:Op donderdag 16 juni 2011 22:44 schreef superdrufus het volgende:
Slangen kunnen best leven op doodvoer, zoals diepvrieskonijnen en eendagskuikens. De redenatie achter levend voer is dat het instinctief beter is en dat de dieren beweging krijgen. Dit is alleen relevant als reptielen niet zijn gefokt met doodvoer of uit het wild komen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |