abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98256056
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 16:23 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Je weet toch dat de westerse moraal veruit superieur gevonden wordt omdat we zelf tot die populatie behoren. Op cultuur moeten we bezuinigen, en identiteit ze moeten assimileren. :D
Kom op. Denk je dat dit in andere werelddelen niet precies zo ligt? Die juist het westerse moraal verwerpen en zichzelf beter vinden.

Echt in elk bericht begint het vervelend te worden.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  donderdag 16 juni 2011 @ 17:16:41 #62
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_98256075
quote:
7s.gif Op donderdag 16 juni 2011 17:14 schreef -moppie- het volgende:

[..]

zoiets, in ieder geval niet een levend dier die doodsangsten uit moet staan omdat die slang een hapje wil hebben.
En je hebt niet het idee dat jij een beetje los staat van de realiteit? Overdosis Disney gehad?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_98256105
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 17:07 schreef paddy het volgende:

[..]

Ik ben bang dat ik hier spijt van ga krijgen, maar; Waar heb jij het nu over? :?
Over mensen die dierenleed alleen zielig vinden als de beestjes in kwestie er lief uit zien, zoals konijntjes of zeehondjes itt insecten en muizen of ratten bijvoorbeeld. Ik wil het ook wel in plaatjes uitbeelden voor je.

vs.

pi_98256115
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 17:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En je hebt niet het idee dat jij een beetje los staat van de realiteit? Overdosis Disney gehad?
Nee niet eens maar ik vind dit vreselijk. Ik geef ook geen levend beest aan mijn katten ook al zouden ze dat misschien wel leuk vinden.
pi_98256163
quote:
7s.gif Op donderdag 16 juni 2011 17:17 schreef -moppie- het volgende:

[..]

Nee niet eens maar ik vind dit vreselijk. Ik geef ook geen levend beest aan mijn katten ook al zouden ze dat misschien wel leuk vinden.
Als ze naar buiten mogen van je ( :') ) zorgen ze daar zelf wel voor.
  donderdag 16 juni 2011 @ 17:19:40 #66
45206 Pietverdriet
pi_98256224
quote:
7s.gif Op donderdag 16 juni 2011 17:17 schreef -moppie- het volgende:

[..]

Slangen eten nu eenmaal geen blikvoer
pi_98256349
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 17:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Slangen eten nu eenmaal geen blikvoer
een tijger, leeuw etc. zou ook wel graag een levende prooi willen maar die krijgen ze toch ook niet in de dierentuin?!
pi_98256487
quote:
10s.gif Op donderdag 16 juni 2011 17:18 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Als ze naar buiten mogen van je ( :') ) zorgen ze daar zelf wel voor.
En nee, dat mogen ze niet! :)
  donderdag 16 juni 2011 @ 17:26:19 #69
268341 Xaryna
Ecchi yaoi
pi_98256573
quote:
7s.gif Op donderdag 16 juni 2011 17:21 schreef -moppie- het volgende:

[..]

een tijger, leeuw etc. zou ook wel graag een levende prooi willen maar die krijgen ze toch ook niet in de dierentuin?!
Waren slangen niet die dieren die reageren op trilling (beweging) en warmte en een dode prooi links laten liggen? Terwijl een tijger/ leeuw ook op de neus afgaat en een dode prooi dus ook vindt.
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_98256608
quote:
7s.gif Op donderdag 16 juni 2011 17:14 schreef -moppie- het volgende:

[..]

zoiets, in ieder geval niet een levend dier die doodsangsten uit moet staan omdat die slang een hapje wil hebben.
spuitje en dan geven bedoel je? Slangen horen trouwens überhaupt niet in kooien. Liefst helemaal niet hier, of ze moeten de rattenpopulatie in stand kunnen houden. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het nog eerder begrijp dat iemand een rat als huisdier neemt dan een slang. Maar ik gruwel überhaupt van die slangen dus wat mij betreft mogen ze elkaars voedselketen worden :')

Een konijn is gewoon altijd al een soort voedselbron van de mensen geweest. Ik vraag mij af of het überhaupt niet beter was die beestjes gewoon af te maken. Ze waren nl ziek
quote:
. Ze zaten in opgestapelde kratten en tonnen, waren ziek en hadden vechtwonden aan kop en lichaam
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_98256687
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 17:26 schreef Xaryna het volgende:

[..]

Waren slangen niet die dieren die reageren op trilling (beweging) en warmte en een dode prooi links laten liggen? Terwijl een tijger/ leeuw ook op de neus afgaat en een dode prooi dus ook vindt.
Boeie, wat mij betreft mogen slangen uitsterven. Vieze, enge beesten.
En als ze honger hebben zullen ze ook heus wel een dode prooi ruiken hoor.
  donderdag 16 juni 2011 @ 17:39:51 #72
344056 Smulbaard
Smikkelen en smullen
pi_98257236
quote:
7s.gif Op donderdag 16 juni 2011 17:28 schreef -moppie- het volgende:

[..]

Boeie, wat mij betreft mogen slangen uitsterven. Vieze, enge beesten.
En als ze honger hebben zullen ze ook heus wel een dode prooi ruiken hoor.
Van jou mag vast alles uitsterven wat geen hoge aaibaarheidsfactor heeft of bij de kleur van de gordijnen past.
Oppervlakkig mens. o|O
warning: spikes ahead!!
pi_98257241
quote:
9s.gif Op donderdag 16 juni 2011 17:17 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Over mensen die dierenleed alleen zielig vinden als de beestjes in kwestie er lief uit zien, zoals konijntjes of zeehondjes itt insecten en muizen of ratten bijvoorbeeld. Ik wil het ook wel in plaatjes uitbeelden voor je.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
vs.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik persoonlijk vind dus dat de mens pas in moet grijpen wanneer er va een bepaald soort teveel van zijn. Een slang hoort niet in een kooi ( nu heb ik geen probleem met een slang in een dierentuin)

Ratten zijn schadelijk wanneer je er teveel van hebt lopen. Konijnen trouwens ook. Net als wespen etc etc. Ik vind konijntjes ook veel leuker dan bijvoorbeeld een slang. Simpel omdat je bij konijnen wel een groep ziet waarin ze waken over elkaar en voor hun jongen zorgen. Zelfs bij ratten zie ik dat.

Bij een slang zie ik totaal niets. Alleen eeuwige pubers die een slang hebben stoer vinden. Ik vind absoluut dat slangen nut hebben in de natuur, maar helemaal geen nut hebben in huis, dan je medebewoner de stuipen op het lijf te jagen.

Ik ben trouwens tegen onnodig dierenleed. Dus zal ook niet snel bij het einde van een slang beginnen om een slang dood te maken.

Wanneer je trouwens konijnen op een bepaalde plek een goede tik geeft zijn ze dood, dus om als levend aas te laten dienen heeft alleen nut wanneer de slang als ook het konijn in het wild leven. Is niet het geval dus een beetje triest ze levend te willen voeren aan slangen (nu lees ik dat laatste nergens terug in de OP)

[ Bericht 0% gewijzigd door paddy op 16-06-2011 17:57:05 ]
pi_98257295
quote:
13s.gif Op donderdag 16 juni 2011 17:39 schreef Smulbaard het volgende:

[..]

Van jou mag vast alles uitsterven wat geen hoge aaibaarheidsfactor heeft of bij de kleur van de gordijnen past.
Oppervlakkig mens. o|O
helemaal niet, ik heb alleen echt niks met slangen. volgens mij ben jij de oppervlakkige hier
pi_98257425
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 17:26 schreef Xaryna het volgende:

[..]

Magnetron en minivibrator gaan dan misschien wel helpen? Poepen ze de vibrator later maar weer uit, en kunnen ze misschien hergebruiken. Opgelost :P
pi_98257576
quote:
10s.gif Op woensdag 15 juni 2011 16:32 schreef SicSicSics het volgende:
Wat een gejank om niks! :') Echt hoor, mensen hebben tijd teveel. Waar is die tijd gebleven dat je van zonsopgang tot zonsondergang aan het ploeteren was om in leven te blijven? :')
Rwanda? Kenia? Euh, er zijn vast nog meer landen waar jij je dan thuis zal voelen, maar gaat een beetje offtopic zo B-)
pi_98257656
Ik had het schokkender gevonden als de overheid komkommers als slangenvoer had verkocht.
pi_98257727
quote:
14s.gif Op donderdag 16 juni 2011 11:10 schreef AgentMoloch21 het volgende:
Goed initiatief, die beesten hebben toch al geen leven en op deze manier kunnen ze het leven van andere dieren verbeteren. Die slangen zullen smullen!
En lang leven de slangentasjes en schoenen...... En de restaurants die slangenvlees verkopen. .. Alleen die konijnen waren ziek, dus laat het slangenvlees dan maar tijdelijk.
pi_98257757
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 17:49 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik had het schokkender gevonden als de overheid komkommers als slangenvoer had verkocht.
Ik niet :')
  donderdag 16 juni 2011 @ 18:12:17 #80
45206 Pietverdriet
pi_98258613
=edit= niet doen

[ Bericht 83% gewijzigd door paddy op 16-06-2011 18:34:47 ]
pi_98258677
=edit- Kappen

[ Bericht 97% gewijzigd door paddy op 16-06-2011 18:31:16 ]
Another day in paradise, surrounded by bloodsuckers and parasites.
pi_98258900
=

[ Bericht 99% gewijzigd door paddy op 16-06-2011 18:31:28 ]
pi_98259438
Zullen we het even leuk houden?
  donderdag 16 juni 2011 @ 18:46:25 #84
344056 Smulbaard
Smikkelen en smullen
pi_98260011
quote:
7s.gif Op donderdag 16 juni 2011 17:41 schreef -moppie- het volgende:

[..]

helemaal niet, ik heb alleen echt niks met slangen. volgens mij ben jij de oppervlakkige hier
Nee hoor ik ben als een Ijslandse geiser.
Diep en ondoorgrondelijk en als ik teveel drink spuw ik na een half uur alles weer uit.
  donderdag 16 juni 2011 @ 19:11:20 #85
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_98261089
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 16:09 schreef -Techno- het volgende:

[..]

En wat moeten die slangen dan eten volgens jouw :') De natuur is nu eenmaal wreed, deal with it.
Al een mens slangen in gevangenschap houdt voor zijn lol en ze levende dieren als eten voorzet heeft dat volgens mij weinig met * de natuur * te maken. Het is namelijk niet de natuurlijke gang van zaken.

In de natuur leven slangen vrij en blij en gaan zelf op jacht naar hun eten.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  donderdag 16 juni 2011 @ 19:19:07 #86
344056 Smulbaard
Smikkelen en smullen
pi_98261476
Wurgslangen niet hoor.
Die liggen in de natuur ook lekker dagenlang te chillen tot er iets binnen berijk van hun bek loopt.
Het is trouwens een overlevingsstrategie die in de natuur verbazend veel voorkomt.
(onder mensen ook _O- )
  donderdag 16 juni 2011 @ 22:43:38 #87
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_98272444
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 19:11 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Al een mens slangen in gevangenschap houdt voor zijn lol en ze levende dieren als eten voorzet heeft dat volgens mij weinig met * de natuur * te maken. Het is namelijk niet de natuurlijke gang van zaken.
Ben je dan ook tegen het houden van huisdieren?
Het is nu eenmaal een feit dat slangen gehouden worden als huisdieren en er zijn er ook zat te vinden in dierentuinen. Die mag je dus volgens jouw geen konijntjes voeren :') Wat wil je ze dan te eten geven...? Magnetronmaaltijden?
Mogen kattenhouders hun kat ook geen eten meer geven dan? Voor kattenvoer worden ook dieren doodgemaakt hoor. Of vindt je dat dan weer minder erg....
quote:
In de natuur leven slangen vrij en blij en gaan zelf op jacht naar hun eten.
Definieer "natuur". En wat versta jij onder "de natuurlijke gang van zaken"? Alles wat wij mensen doen valt namelijk ook onder de noemer natuur.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_98272498
Slangen kunnen best leven op doodvoer, zoals diepvrieskonijnen en eendagskuikens. De redenatie achter levend voer is dat het instinctief beter is en dat de dieren beweging krijgen. Dit is alleen relevant als reptielen niet zijn gefokt met doodvoer of uit het wild komen.
  donderdag 16 juni 2011 @ 22:52:42 #89
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_98272946
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juni 2011 22:44 schreef superdrufus het volgende:
Slangen kunnen best leven op doodvoer, zoals diepvrieskonijnen en eendagskuikens. De redenatie achter levend voer is dat het instinctief beter is en dat de dieren beweging krijgen. Dit is alleen relevant als reptielen niet zijn gefokt met doodvoer of uit het wild komen.
Ja maar konijntjes en kuikentjes invriezen is zielig!!!!!!!!! :')
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')