quote:
Ik wou dus letterlijk dezelfde zin typen. Dierenwelzijnsorganisaties kunnen tegenwoordig niks anders meer dan op de emoties van domme mensen spelen.quote:Op woensdag 15 juni 2011 16:21 schreef Dimens het volgende:
Zullen we dan die "zwaar getraumatiseerde" konijntjes in leven houden en de lieve konijntjes die geen trauma hebben en gewoon normaal leven voor de slangen gooien?
El Ahrairah had al van Frith te horen gekregen dat het de taak van zijn volk was om als voedsel te dienen voor vossen, hermelijnen en wezels.quote:Op woensdag 15 juni 2011 16:36 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
In de natuur wordt 99% van de konijnen opgegeten, dus wat is nu de nieuwswaarde?
Nog steeds zijn er veel mensen die dieren zien als een product. Dat is het in feite ook maar ze worden daarmee ook op eenzelfde wijze behandeld. En dat is zeker fout. Denk aan de legbatterijen. Verschrikkelijke leefomstandigheden voor die beesten.quote:Op donderdag 16 juni 2011 09:19 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Heb bij Burgers Zoo eens een Pet's Place busje zien stoppen met hele kratten vol konijnen.. Wat een raadsel waar die naar toe gaan.
Op zich geen ramp, sterker nog zou ik het liefst zien dat dierentuindieren levend voer krijgen... Jammer dan voor het publiek, als je de dieren wilt zien dan accepteer je ze ook maar met hun natuurlijke gedrag.
Wat me wel tegen de borst stuit is hoe die beestjes vervoerd werden.. Zoals ik zei, in kratjes of dozen, maar dan met zo'n 12 per bak.... Daar kan ik me wel boos om maken want zo kun je beesten niet transporteren.
Voor ons als mens is het allemaal heel vanzelfsprekend hoe ze behandelt worden. Maar als je even verder denkt... Ik ben niet iemand die alleen maar bio producten koopt, maar hoe ze in sommige gevallen dieren behandelen...bah. Mag anders.quote:Op donderdag 16 juni 2011 11:20 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Wat moet je anders met die beesten?
En wat er gebeurt in de bioindustrie is zeker normaal..
Onzin, mensen moeten hun verantwoording maar nemen. En of die paarden nu ondervoed waren omdat het gras niet deugde, dat blijft de verantwoording van de eigenaar, die had dat moeten constateren en actie moeten ondernemen.quote:Op donderdag 16 juni 2011 12:42 schreef Xaryna het volgende:
Het gaat er meer om dat dit soort praktijken vaker voorkomen en onomkeerbaar zijn. Bijvoorbeeld inbeslag genomen paarden die zo naar het slachthuis gaan, of zelfs op marktplaats terecht komen. Was het verhaal van een vrouw die paarden hield maar het gras waar ze op graasden miste een bepaald nutriënt waardoor ze ondervoed raakten en in beslag genomen werden. Zodra zij erachter kwam wat er scheelde en de boel op orde stelde en de paarden terug wilde, waren ze al weg. Toen vond ze ze op marktplaats.
Het is gewoon geen goede zaak dat de overheid dieren in beslage neemt wegens verwaarlozing / mishandeling en ze dan zo doorverkoopt zonder er lang bij stil te staan waar ze terecht komen. Dat het nu konijnen zijn valt nog mee, maar het staat haaks op de reden waarom ze in beslag zijn genomen.
Begin een ziehieluge konijnenopvangtehuisquote:Op donderdag 16 juni 2011 12:33 schreef deedeetee het volgende:
Tsja eerst een rotleven omdat je verwaarloost wordt en dan doodsangst omdat een slang je opvreet....
Ik vind het prima wat er in de natuur gebeurt maar dit ligt dan IMO toch wel weer anders.
Hahaha helemaal mee eens.quote:Op woensdag 15 juni 2011 16:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/algemeen(...)als-slangenvoer.html
Ach guss, is konijniewijnie aan graaf Slis gevoerd, en nu doet heel de politiek huilie huilie.
Jeez, wees blij dat er wat nuttigs is gedaan met die huppelproteïne.
De handelaar handelt niet IN slangen.quote:Op woensdag 15 juni 2011 16:24 schreef Karina het volgende:
[..]
Waar ik dan weer nieuwsgierig naar ben: WAT is dat voor handelaar, die in roofieren en slangen handelt?
Jan Jans en de kinderen, jaaaaaren geledenquote:Op donderdag 16 juni 2011 14:39 schreef Smulbaard het volgende:
Dat die konijnen naar een kuuroord in de Zwitserse Alpen gestuurd zouden worden?
Waarom zou ikquote:Op donderdag 16 juni 2011 14:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Begin een ziehieluge konijnenopvangtehuis
Dus we moeten slangen en andere roofdieren maar naar humaan slacht cursussen gaan sturen.quote:Op donderdag 16 juni 2011 15:55 schreef deedeetee het volgende:
Ze kunnen die dieren toch ook gewoon laten inslapen ? Ik vind het wreed om ze aan slang te voeren. Dat jij er anders over denkt moet je zelf weten.
Wie zijn wij om te bepalen dat wurgslangen niet wurgen uit geloofsovertuiging.quote:Op donderdag 16 juni 2011 16:01 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dus we moeten slangen en andere roofdieren maar naar humaan slacht cursussen gaan sturen.
En wat moeten die slangen dan eten volgens jouwquote:Op donderdag 16 juni 2011 15:55 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Waarom zou ik![]()
Ze kunnen die dieren toch ook gewoon laten inslapen ? Ik vind het wreed om ze aan slang te voeren. Dat jij er anders over denkt moet je zelf weten.
Je weet toch dat de westerse moraal veruit superieur gevonden wordt omdat we zelf tot die populatie behoren. Op cultuur moeten we bezuinigen, en identiteit ze moeten assimileren.quote:Op donderdag 16 juni 2011 16:06 schreef Smulbaard het volgende:
[..]
Wie zijn wij om te bepalen dat wurgslangen niet wurgen uit geloofsovertuiging.
Hebben slangen soms geen recht op bescherming van hun cultuur en identiteit?
En wat moeten die slangen dan eten? Vegaburgers?quote:Op donderdag 16 juni 2011 15:55 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Waarom zou ik![]()
.???quote:Op donderdag 16 juni 2011 16:07 schreef Robus het volgende:
TS die zijn zelf geplaatste bericht niet goed leest
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |