Ja, maar als je bij je antwoord wilt blijven kun je dat ook invullen natuurlijkquote:Op donderdag 16 juni 2011 11:16 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
Deze ronde moeten we eigenlijk eerst overleggen met elkaar voordat we iets invullen. Of begrijp ik het nu verkeerd?
Wat ze in het stukje overleggen noemen, blijkt in het onderzoek niet veel meer te zijn dan het ontvangen van het gemiddelde van de groep.quote:Op donderdag 16 juni 2011 11:16 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
Deze ronde moeten we eigenlijk eerst overleggen met elkaar voordat we iets invullen. Of begrijp ik het nu verkeerd?
Oké, want ik zie niet veel posts die mijn schatting kunnen beïnvloeden.quote:Op donderdag 16 juni 2011 11:19 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ja, maar als je bij je antwoord wilt blijven kun je dat ook invullen natuurlijk
Waren de deelnemers aan dat onderzoek op de hoogte van de werking van de 'wisdom of crowds', want in dat geval kiest iedereen toch voor het gemiddelde uit de eerste ronde?quote:Op donderdag 16 juni 2011 11:21 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Wat ze in het stukje overleggen noemen, blijkt in het onderzoek niet veel meer te zijn dan het ontvangen van het gemiddelde van de groep.
Nee toch? Volgens mij krijgen ze in die full information ronde het gemiddelde van alle zes metingen van alle proefpersonen. Dus 12 keer een gemiddelde.quote:Op donderdag 16 juni 2011 11:21 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Wat ze in het stukje overleggen noemen, blijkt in het onderzoek niet veel meer te zijn dan het ontvangen van het gemiddelde van de groep.
Ja klopt, daar krijgen ze dus de individuele schattingen. Maar niet wat wij overleg zouden vinden denk ikquote:Op donderdag 16 juni 2011 14:27 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Nee toch? Volgens mij krijgen ze in die full information ronde het gemiddelde van alle zes metingen van alle proefpersonen. Dus 12 keer een gemiddelde.
Ik denk niet dat ze daar van op de hoogte waren. Ik ben het niet helemaal met je eens, maar wil dat pas verder uiteenzetten nadat mensen hun schatting hebben gegeven omdat ik bang ben dat dat mensen zal beïnvloeden.quote:Op donderdag 16 juni 2011 11:30 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
[..]
Oké, want ik zie niet veel posts die mijn schatting kunnen beïnvloeden.
Jouw post misschien, aangezien je -volgens mij- wel een slimme kerel bent. Ik zou mijn schatting (150) misschien wat kunnen verlagen, omdat jij (een stuk) lager hebt geschat.
[..]
Waren de deelnemers aan dat onderzoek op de hoogte van de werking van de 'wisdom of crowds', want in dat geval kiest iedereen toch voor het gemiddelde uit de eerste ronde?
Ik dacht precies hetzelfde......quote:Op donderdag 16 juni 2011 15:16 schreef TagForce het volgende:
Ik denk nog steeds dat er meer inzitten dan het gemiddelde, maar toch, onder druk van het grote aantal mensen wat lager schat dan ik heb gedaan, mijn schatting naar beneden bijgesteld.
same herequote:Op donderdag 16 juni 2011 15:27 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Ik dacht precies hetzelfde......
quote:Op donderdag 16 juni 2011 15:16 schreef TagForce het volgende:
Ik denk nog steeds dat er meer inzitten dan het gemiddelde, maar toch, onder druk van het grote aantal mensen wat lager schat dan ik heb gedaan, mijn schatting naar beneden bijgesteld.
quote:Op donderdag 16 juni 2011 15:27 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Ik dacht precies hetzelfde......
Nog 20 man te gaan en dan komen jullie er achter of dat een slimme keuze wasquote:
and here...quote:
Hoe schat jij dan? Ik had zelfs minderquote:Op donderdag 16 juni 2011 16:53 schreef Unsub het volgende:
[..]
and here...
zat erg hoog, en nu waarschijnlijk nog
maar het gaat er bij mij niet in dat er maar 90 knikkers in zitten
Mogen we dit al zo bediscuzeuren of komt dat in ronde 3?quote:Op donderdag 16 juni 2011 17:13 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Hoe schat jij dan? Ik had zelfs minder
Ik wacht even op toestemming om mijn schatmethode uit te leggenquote:Op donderdag 16 juni 2011 17:24 schreef TagForce het volgende:
[..]
Mogen we dit al zo bediscuzeuren of komt dat in ronde 3?
Aangezien ik dat ook zat, zie ik het wel rooskleurig voor je in.quote:Op donderdag 16 juni 2011 18:09 schreef speknek het volgende:
Ik zat redelijk boven het gemiddelde, maar ben narcistisch genoeg om voor hetzelfde te gaan; jullie zijn allemaal een stel zwakkelingen en daar ben ik veel te goed voor.
Gelukkig compenseer ik dat door mijn lage schatting te herhalen.quote:Op donderdag 16 juni 2011 18:09 schreef speknek het volgende:
Ik zat redelijk boven het gemiddelde, maar ben narcistisch genoeg om voor hetzelfde te gaan; jullie zijn allemaal een stel zwakkelingen en daar ben ik veel te goed voor.
Hoe bedoel je?quote:Op donderdag 16 juni 2011 19:39 schreef Monolith het volgende:
Overigens is het trouwens wel zo dat, vanwege de uitleg van het fenomeen de schattingen in de 2e ronde ook om een andere reden nog minder betrouwbaar zullen zijn.
Ik bedoel dat je wanneer je bekend bent met het principe zoals dat in dit topic is behandeld, je eerder geneigd bent je antwoord aan te passen richting een zekere waarde.quote:Op donderdag 16 juni 2011 21:25 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Hoe bedoel je?
(of kan dat pas na de uitslag?)
Op dit moment hebben er 36 mensen iets ingevuld. Hopelijk over een paar uurtjes 45, anders moeten we het met iets minder doen...
Ja zeker, maar of dat juist is?quote:Op donderdag 16 juni 2011 21:43 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik bedoel dat je wanneer je bekend bent met het principe zoals dat in dit topic is behandeld, je eerder geneigd bent je antwoord aan te passen richting een zekere waarde.
Yeapquote:Op vrijdag 17 juni 2011 15:41 schreef ender_xenocide het volgende:
Nog snel even ingevuld, was ik nog op tijd voor ronde 2?
Ik denk dat ronde 3 niet veel toe zal voegen. Dat is wanneer je alle scores van mensen weet op de eerste vraag, maar dat is denk ik niet zo inzichtelijk.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 17:05 schreef Unsub het volgende:
Wanneer start ronde 3?
Ik heb vanavond namelijk weinig tot geen tijd, evenals morgen..
Hoeveel nikkers zitten er nou in de pot?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |